Ocelová yachta

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: david, smike, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Vlastní projekt

Příspěvekod Richard » úte led 09, 2007 5:01 pm

Obdivuji odvahu těch, co staví podle vlastního návrhu. Já vsadil na uznávanou projekční kancelář. Mohu tak předpokládat, že peníze a úsilí vynaložím na loď, která je navržena zkušeným(?) kobnstruktérem. A navíc, pokud člověk staví s povolením SPS - což je můj případ, pak nemusí dokládat výpočty a já nevím co ještě k tomu, aby získal povolení k stavbě.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Stěžeň

Příspěvekod Richard » úte led 09, 2007 7:28 pm

Tak jsem si znovu připomněl, co mne stál stěžeň a zase mi zabylo špatně :) - 3900euro bez DPH ... včetně kabeláže, kolejnice na plachtu, osazení pro spinakr, není v tom ráhno, rolref ap. ....
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Ocelová jachta v ČB

Příspěvekod ficcus » stř led 10, 2007 9:19 am

Horká informace:-)
Někde v Budějcích na zahradě stojí nedokončená ocelová jachta. Dle projektu starého 30 let začal před cca 20ti lety stavět jeden nadšenec (kamarád R.Konkolského). Postavil komplet trup vč. interiéru (prý byl velmi šikovný). A před více než 10ti lety zemřel:-( Dědiců je asi pět. Bez vztahu k lodím. Příští týden mám spicha s jedním z nich. Pak sem dám fotky. Případně cenu;-)

Nebo se vám pochlubím svou novou lodí :lol:
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 0
Bydliště: EU

Re: Stěžeň

Příspěvekod Monty » stř led 10, 2007 9:27 am

Richard píše:Tak jsem si znovu připomněl, co mne stál stěžeň a zase mi zabylo špatně :) - 3900euro bez DPH ... včetně kabeláže, kolejnice na plachtu, osazení pro spinakr, není v tom ráhno, rolref ap. ....


Kupoval jsem loni stěžeň taky.900,-euro a v cene byl i jeřáb,co mi ho pak postavil..Stěžeň byl dlouhej 10.80 m (profil 220mm)a byl starej.Ale komplet s kováním i vantama (8 mm).I s ráhnem.To kování je sice z doby kamenné,ale k lodi to pasuje,ta tak vypadá taky :D Jenom v něm byli tři průstřele z kalacha.Chtěl jsem je tam nechat,ale je to skoro až u vrcholu a vítr by na to vyhrával jako na fujare.Když člověk nepotřebuje koupit stěžeň novej,tak jistě najde něco vhodného,když se projde po přístavech a poptá se lidí.Teď je tady jeden stěžeň na prodej s proražené laminátky.13,4 metru komplet s kováním a ráhnem.A ještě je na něm motorové a kotevní světlo,vějička,zbytek z korouhvičky windmetru a VHF anténa.cena 2500,- euro.A z menších lodí se to tady válí všude a zadara.Frantíci nemají výkup kovů a proto to i cigoši nechají tady ležet bez povšimnutí.Je to pro našince nezvyklej pohled,když vidí,jak se někde válí desítky kilogramů hliníku.Frantík za jeho likvidaci musí zaplatit a proto se toho zbavují jak to jde.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 506
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » stř led 10, 2007 10:06 am

Hmm, 3900 EUR a to jeste bez rahna je fakt dost :( ...chystame se totiz taky stavet lod (ocelovku 12m) a budeme potrebovat 14m stezen a ikdyz jsem tusil ze to levny nebude netusil jsem ze to bude az tak drahy :(

...asi muze byt dobra cesta jak pise Monty koupit starsi ale to je asi docela o nahode a vzhledem k tomu ze se asi moc v pristavech kde bychom se mohli poptat nepohybujeme je sance jeste daleko mensi :(

...jaky je vas nazor na doma staveny stezen (viz. jak jsem zminoval vyse) ?

pepa
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Stěžeň

Příspěvekod Richard » stř led 10, 2007 10:21 am

Myslím, že může docela dobře sloužit, jen jeho váha zvyšuje překlopný moment, což se musí zohlednit ve zvětšení zátěže v kýlu ...
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 506
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » stř led 10, 2007 10:33 am

vaha by problem byt nemel, jelikoz ocel je pevnejsi nez hlinik lze hmotnost stezne cca 7-8 kg/m dodrzet uz oceloveho stezne udajne bez problemu taky.

neco jsem o tom nasel tady:

http://dixdesign.com/FAQsteel.htm

...mam na mysli spis to ze tovarne vyrabene stezne maji rekmeme ovalny profil (takze jeho tuhost v ohybu v ose lodi bude daleko vetsi nez v ohybu do stran) zatimco stezen z trubky na tom bude ve vsech smerech stejne. ...nevim jestli to muze mit nejaky vliv. co vy na to ?
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » stř led 10, 2007 11:05 am

dodo píše:...mam na mysli spis to ze tovarne vyrabene stezne maji rekmeme ovalny profil (takze jeho tuhost v ohybu v ose lodi bude daleko vetsi nez v ohybu do stran) zatimco stezen z trubky na tom bude ve vsech smerech stejne. ...nevim jestli to muze mit nejaky vliv. co vy na to ?


Boční tuhost podpoří vanty přes sálingy. V ose lodi máš vanty pouze z vršku stěžně. Takže rozdíl v tuhosti mezi oválným a kulatým stěžněm bude určitě. Navíc při kulatým stěžni bude nejspíš větší šíře (při pohledu ze zadu/předu) a při ostrém stoupání proti větru se tak bude vítr hůře "dostávat do plachty".
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 0
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » stř led 10, 2007 11:11 am

To Dodo:Dle mně je to jedno.Sťežeň jako takový musí být dosti pevnej jenom nato,aby mohl unést svoji vlastní váhu a vertikální tah vantů.Jinak je to všechno na vantech.Jak v ose lodi tak v její kolmici.Kdosi(myslím že tady na tom fóru) psal,že obecně platí,že každé kilo stěžně ve výšce deset metrů musí být dováženo 10 kg v balastu.Asi to nebude nejpřesnější a bude to hodně záviset hlavně jakej má loď ponor,tvar trupu a mnoha jiných věcech,ale pro ilustraci a případné dobalastování by to mohlo pro orientaci stačit.Já přidával u nového stěžně 200 kg do balastu.V Avaru mi na stěžeň (11m,profil myslím 17Omm)udělali cenu myslím něco kolem 130.000,- a to komlet ze vším všudy i s ráhnem,vantama(6 a 7 mm),napinákama,dopravou do Hr. a DPH.A kdybych nesehnal starej stěžeň,asi bych to od nich vzal.Kolik může stát metr holého stěžňového profilu cca 170-200mm...???Kování si můžeš udělat komplet.Pokud teda nechceš rolref i na hlavní plachtě.Skusil bych se podívat na Poláky...Kdosi říkal,že mají profile za výborné ceny.A jeden můj známej koupil holej profil na Dereka(nevím,jak dlouhej) v Hr. někde u Splitu a stál ho cca 220,- euro,pokud si dobře vzpomínám.Detaili bych mohl zjistit.Skusím se i tady poptat na cenu holých stěžňových profilů,ale tady asi levné nebudou. :?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř led 10, 2007 4:20 pm

Dejte mi lidi ja to udelám... to tiež nie je zlá stratégia na stavbu velkej lode. Stavba 12 metrovky sa ani ináč nedá realizovať. Ak by si na tom makal sám, tak to je na 10 rokov. :cry: A možno aj viac. Ale keď pozerám, čo stoja jazdené ocelovky, tak sa oplatí postaviť aj metódou dejte mi lidi. Už som to spomínal, tu v BA sú dvaja maníci, čo takto stavajú 12 m ocelovky, jeden robí od VDS a druhý Reinkeho. Obidvaja si to dali pozvárať do firmy za prítomnosti a dozorovania lodným konštruktérom. Stolárčinu a pod. si dali tiež robiť a oni hlavne menežovali, zháňali veci, platili a osádzali také veci, čo ti bežný remeselníci nevedia spraviť napr. kovania, vinšne kladky ap. Takže za cenu podobú ojetine máš novú loď, ktorá má dosť vysokú tržnú cenu. Fabricky stavaná hrubá stavba od známeho konštruktéra, to je dôvod na dobrú predajnú cenu.

Túto malú loďku čo je v galérii nestaviam takým hektickým spôsobom, cez výkendy v podstate nerobím. Mám možnosť to robiť popri svojej robote cez deň, teda aspoň prípravné práce a potom do noci. Ta stavba je hlavne koníček, sebarealizácia. Počul som ale, že vraj sú aj takí ludia, čo od fajrontu do 22 hod. sedia v krčme. No verili by ste tomu?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř led 10, 2007 4:33 pm

K tomu sťažňu adresu na Poliakov: http://www.mastsc.com.pl/
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 745
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brighton,UK

Příspěvekod dan » stř led 10, 2007 9:24 pm

Dost se tady napsalo o tom,jak a kde lze usetrit nejaky ten peniz pri stavbe lodi svepomoci.Mate ale nekdo predstavu,kolik stoji preprava rekneme 11metrove 3,5m siroke plachetnice napr. od nas z Ostravy treba do Slovinska?Docela by mne to zajimalo,na kolik by to vyslo vcetne poplatku za povoleni prepravy nadrozmerneho nakladu u nas,v Rakousku nebo Madarsku atd.,dalnicnich znamek,zrejme by musela byt pouzita take doprovodna vozidla s majacky,hlavne kvuli sirky nakladu.At pocitam jak pocitam furt mi to vychazi min na takovych 100 000 kc ,alespon pri ceste pres rakousko,teda pokud clovek nema za kamose zrovna majitele kamionu :D .
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 0
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » čtv led 11, 2007 6:51 am

To Dan:Za loď 10.25x 3.30,trasa Brno-Koper chtěli 2000 euro.Povolení a ostatní kraviny vybavuje firma,ne ty a je to v ceně.Započítej do toho jeřáb.Doma bych to viděl na lahev rumu a tři kila :D a ve Slovinsku(můj hrubej odhad) 200-250 euro.Firma chtěla po mně ještě vědět výšku lodě.Našel jsem tu firmu na Boat Brno,myslím tak před 3-4 roky,ale jejich název si nepamatuji.Dneska už to bude asi o něco dražší. :?

P.S.:Abych nezapomněl.Jedna z možných alternativ,jak dostat loď na moře je Labe,nebo Dunaj.Je to sic pomalší,ale levnější a jistě více dobrodružné :wink:
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » čtv led 11, 2007 12:36 pm

Jedna ocelová 15timetrovka se do Slovinska vezla přes Maďarsko, protože V Rakousku by snad museli mít zaplacen policejní doprovod. Komplet doprava před těmi 4 lety stála cca 250000,-

Po Labi to nešlo kvůlivá ponoru.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 0
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » čtv led 11, 2007 2:42 pm

ficcus píše:Jedna ocelová 15timetrovka se do Slovinska vezla přes Maďarsko, protože V Rakousku by snad museli mít zaplacen policejní doprovod. Komplet doprava před těmi 4 lety stála cca 250000,-

Po Labi to nešlo kvůlivá ponoru.



No...Dunaj je relativně v pohodě i s ponorem plachetnice a po Labi je to nejlepší naložit na jinou loď.Vím o dvou lodích,co tam byli tak dopravené.Jedna desetimetrové ferocementka a jedna dvanáctimetrová ocelovka.Ta první ale byla takhle převezena, no řekněme po známosti.Jak byla převezena ta druhá,nevím.O té vím jenom z doslechu. :roll:.Ale ten Dunaj bych si někdy asi chtěl podívat.Hlavně jeho deltu.Prý jsou tam kapři a štiky jako prasata a komáři ještě větší.A prý se tam taky trochu pirátí. :twisted:
Uživatelský avatar
ZdendaZ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 120
Registrován: stř lis 09, 2005 10:47 am
Reputace: 0
Bydliště: Beroun

Příspěvekod ZdendaZ » čtv led 11, 2007 3:06 pm

S tou přepravou po vodě, rozpočet na loď 28*7 metrů je 300 tisíc až k moři (po Labi). Ta by kvůli ponoru po Labi nemohla :D! Mmch, taky to bude nejspíš ocelovka. Ale teď k tý devítimetrovce. Proč volil devět nevím, ale na středozemní moře stačí a pokud chcete větší, tak by to konstruktér určitě udělal. Fotku z plánu sem dám, až ji budu mít u sebe, teď to u sebe nemám. Ostatně zatím se bude dodělávat dílna kde se bude stavět. A taky pojede na moře po své ose, po Labi. Rozpočet na trup je tuším 30 tisíc, hrubý a bez práce svářeče, to není zlé, ne?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 11, 2007 6:16 pm

Preprava lode, nebol by som optimista, v celej EU sa zavádza elektronické mýto za každý km. Ak to bolo doteraz drahé, tak to bude ešte drahšie. Ak chceš do južných morí, tak jednoznačne po Dunaji. Z Ostravy do Bratislavy na aute to nebude až tak vela a potom po vlastej osi. Je to necelých 1900 km. To už ideš len za naftu. Ale dá sa ísť aj na šlepe a stojí to asi tolko ako tá nafta /cca 10000,-Kč/. Dá sa ešte vyviazať o nejakú nákladnú loď za pár rumov, ale musíš zohnať ochotného kapitána, je to síce najlacnejšie, ale neisté. Ísť na šlepe má výhodu v tom, že sa objednáš u špeditéra a vieš termín. Ak nebude obmedzená plavba z nejakého dôvodu,/ povodne, alebo nízky stav/ tak si za chvílu dole. Takto plávaš totiž 24 hod v kuse a po vlastnej osi môžeš ísť len za svetla.
Dunajská delta je nádherná, bol som tam volakedy na kánoe. Sú tam velké až obrovské jazerá, ale s kýlovkou by som sa tam bál.
Prý rok treba zostať v Turecku. Je to vraj posledný yachtársky raj na zemi. Je tam kopec marín, aj slušných a velmi lacných, dá sa nájsť aj za 1000 Euro. A platí sa na mesiace. Nádherná krajina, lacno, ludia maximálne ochotný.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 745
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brighton,UK

Příspěvekod dan » čtv led 11, 2007 8:38 pm

Monty skoda ze si nepamatujes nazev te spolecnosti,cena kterou udavas je pri rozmerech te lodi az neuveritelne nizka.predloni jsem oslovil nekolik dopravcu a 2300EUR mi nabidl ten nejlevnejsi,ale to byla jen cena za dopravu bez dalnicnich poplatku a pojisteni atd.A to bych pri rozmerech sve lodi 8.5m na 2.5m nemusel platit zadne extra povoleni za nadrozmerny naklad,cemuz se nad 2.5m sirky nevyhnes,takze dohromady plus min dalsich 700 eur. Dunaj by byl urcite zajimavy nebyt tech jak rikas piratu kteri jsou prevleceni hlavne za srbske,bulharske a rumunske celniky a jine opruzovace,tolik malborek a konaku na uplatky se mi na lod nevejde. :? nemyslim ze by se po vstupu do EU nejak zmenili.Urcite zajimava varianta je ta co nastinil Denis,myslel jsem ze preprava na sifu by byla drazsi.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 11, 2007 9:20 pm

Velkosť 8,5 / 2,5 a ako je ťažká? Tak malú loď môžeš bezproblémovo previesť aj železnicou, myslím že cena by nepresiahla 50000,-Kč.
Keď som zisťoval cenu za dopravu mojej 9/3,2 a 4 t tak najlacnejší bol ku podivu Avaryacht a to v posezónnej preprave. To znamená, že po sezóne sa nájdu ludia, čo si velkú loď chcú doviesť domov, teda jedna cesta je vyťažená. Z BA do Kopru to bolo asi za 50000,-Kč komplet. Prúser bol v tom, že ja som tu posezónu čakal od 01.10 a ona ta preprava bola nakoniec koncom augusta /srpen/ Tak som zostal doma. A budúci rok už nebol čas sa venovať lodi. Tak som stále ešte v suchom doku v BA. Preprava železnicou bola lacná, necelých 50000,-Sk, ale problém bol s výškou lode, len tak tak sa to zmestilo do tunelových profilov. Bolo by to na riziko.
Piráti na Dunaji, to sú len báchorky a s colníkma to nie až tak zlé. Teraz v lete išiel jeden bratislavčan s velkou plachetnicou a problémi žiadne. Nepoznám sa s ním osobne, ale skúsim zistiť čo a ako. Inak po Dunaji do Čierneho mora sa plaví každoročne desiatky lodí, večšina z nich sa zastavuje u nás v zátoke, lebo sú tam maríny a reštaurácie. Niekedy je tam dosť živo. Tie lode tam neplávu preto, že sa chcú dostať do chorvátska, ale preto že splaviť Dunaj je velký zážitok. Minulý rok som videl dokonca muža so ženou na gondole! To bola síla, ale aspoň ho nebolia kríže od pádlovania po sediačky.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 745
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brighton,UK

Příspěvekod dan » čtv led 11, 2007 9:45 pm

Denisi diky za info,lod ma nejakych 2850kg,mam k ni prives a pracuju na jeho legalizaci nebot je na zahranicnich znackach,pak uz by to nemel byt problem.Rad bych se stal v doprave sobestacnym.Ale ten Dunaj by byl stejne super.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 11, 2007 10:19 pm

2850 kg a vlek k tomu, to snáď nezvládne ani Defender, ten ťahá 3500 kg. Viac pokial viem už nevie ťahať žiadny osobák, tak možno nejaký náklaďak.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » pát led 12, 2007 1:57 pm

to:dan.Tvá loď má. aspoň se to tak jeví dle fotek, ploutev. Pokud by se odmontovala i s balastem je to typuji 600 -800kg.Potom jsi i s přívěsem pod 3 t a to odveze i dodávka /do ní dáš ploutev nebo kýl a balast/. Tento rozměr lodě/250xcca800/, váha a takováto koncepce přepravy se mi po mnohém zvažování pro a proti jeví jako optimální k dosažení samostatnosti v dopravě, což je jednoznačně rozhodující, aby se člověk za přijatelné peníze dostal tam, kam chce.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 745
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brighton,UK

Příspěvekod dan » pon led 15, 2007 10:37 pm

Vlek je odlehceny hlinikovy LOADMASTER a podle dokumentace od vyrobce ma 600 kg,takze i s lodi bych se mel vejit tesne pod 3500kg,az na nej vyridim papiry tak by to naky Patrol nebo Defender zvladli.Naposledy jsme ho tahli i s lodi pres 350 mil za toyotou Sequoya nebo tak nak a bez problemu.Jinak lod ma pevny kyl ne ploutev,je trosku atypicka .Takze tam bohuzel nic odsroubovat nejde,no ale zase nic neupadne :D alespon doufam...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob bře 03, 2007 9:13 pm

Nemáte niekto vedomosť o tom, ako sa dá zmerať na starej ocelovke hrúbka plechu na podponorovej časti trupu? Niečo iného ako vŕtačka prosím.
Uživatelský avatar
olaf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod olaf » pon bře 05, 2007 10:15 pm

denis:
dá se to změřit ultrazvukovým přístrojem třeba DM2,3 není to problém,já se stím živím
klidně ti to změřím grátis, jestli jedeš do prahy na výstavu můžeme poklábosit někde u kafe
cauky olaf

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů