Ocelová yachta

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: ucpšvka

Příspěvekod Denis » pát zář 26, 2008 3:29 pm

festa píše:Plne souhlasím z Davidem.Nic není 100%.Gummibushe může prdnout pak je zle,lojová šnňůra bude víc ukapávat hold se 1-2proužky vymění a je na nějaký čas pokoj než loďku vyndáš na břeh a vyměníš celou ucpávku.


Plne môžeš súhlasiť kolko chceš, ale pravdu nemáš. Minulý týždeň som bol u Fandu Sýkoru, mal gumibuchslu na plavbe okolo sveta tri roky tú istú . Prdnúť na lodi ti môže vela vecí a ideš ku dnu. Táto súčiaska nemá dôvod aby prdla pokial tam niečo neposerieš. Že jo. Treba ju pravidelne mazať a mať vycentrovaný motor. Všeobecne sú na toto riešenie dobré referencie. Samozrejme daj si tam čo chceš, jak je ctená libost. Bol tu dotaz na jednoduché riešenie.
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 668
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

defekt gummibuchsy - strata lode

Příspěvekod Milos » pát zář 26, 2008 3:48 pm

Tak by ma zaujímalo, či sú známe nejaké reálne prípady, keď prdlá gummibuchsa poslala nejakú loď ku dnu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát zář 26, 2008 10:34 pm

Je známi prípad keď sa uvolnila hriadel a vypadla zo stevenky. Bola to Slovenská posádka na čártrovej lodi v HR. Identifikovali včas odkial to valí a dieru ucpali. Rovnako ti môže prdnúť napr. hadica od záchodu.
Je možné že pri tej gumibuchsly je rozdiel ak je použitá na pomalobežný dízlak v plachetnici alebo benziňák v motorovej lodi.
Uživatelský avatar
festa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: čtv úno 14, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod festa » sob zář 27, 2008 1:14 am

Denisi já jsem netvrdil že lojovka je nejlepší řešení ale když už tak je to menší zlo.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » sob zář 27, 2008 5:38 am

Jak je to na ocelovkách s kompasama :?:
To asi nebude levná záležitost. CO? :?
Také jsem zaslechl, že na sluníčku se ocelovka mnění na pečící troubu.
Naopak v zimě, co s kondenzující vodou?
Jaké jsou vaše zkušenosti :?:
alffa
Uživatelský avatar
festa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: čtv úno 14, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod festa » sob zář 27, 2008 9:40 am

ToAlffa:To jsou témata jako stehnoTaky po nich pátram kde se dá.Nejlepší odpověď by nám asi dal Standa Kubíček který je z 12m.ocelovkou "FERA" někde v Tichým oc.Řeči jako slyšel jsem že jedna baba povídala mne už moc nevzrušují,přesto si je rád poslechnu,protože mne to všechno čeká na mé rozestavěné SPRAY 370B.S.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » sob zář 27, 2008 11:07 am

No vono to není tak úplně „jedna paní povídala“.
To s tou pečící troubou.
Povídal majitel ocelovky, jinému jachtařovi a ten zase tento týden mě. :) Údajně to odizoloval polystyrenem ale pec se konala dál. :hmm:
Tak nevím a proto se tady ptám, jestli s tím nemá někdo zkušenost.

Ten kompas je jistě řešitelný.
ALE otázka zní kolik takový štelovací kompas stojí. Aby nebyl nakonec dražší než ta ocelovka. Něco také bude stát maestro štelíř.

Co mě nejvíce trápí, je koroze. Pak dlouho nic ............. a zase KOROZE. :?
alffa
Uživatelský avatar
festa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: čtv úno 14, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod festa » sob zář 27, 2008 11:30 am

Taky uvažuji o etrudovaným polystyrénu síla 5cm.O kompase jsem něco čet ale zatím ho neřeším,dost času.Alffo jestli budeš od tý dobroty pokus se zjistit jak silnej a jakej použil polystyrén?
Uživatelský avatar
festa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: čtv úno 14, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod festa » sob zář 27, 2008 11:43 am

Každý mat.má svoje pro i proti záleží na ůsudku a ůčelu na co budeš loďku používat.Hodnč lidí má blíž k materiálu který používá.Truhelka asi nebude stavět ocelovku nebo laminátku když už tak jenom olaminuje prkýnka nebo překližku.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob zář 27, 2008 4:27 pm

festa píše:Denisi já jsem netvrdil že lojovka je nejlepší řešení ale když už tak je to menší zlo.

Myslím že gumibuchsla je dobré riešenie a nie večšie, alebo menšie zlo. Je to jednoduché, lacné a spolahlivé. Je zrejmé že si to ešte nevidel naživo, odporúčam aby si sa s tým zoznámil. Technika sa stále vyvíja a nie vždy to znamená, že nové riešenie je drahšie ako staré.
Uživatelský avatar
dodo
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dodo » pon zář 29, 2008 8:55 am

alffa píše:Ten kompas je jistě řešitelný.
ALE otázka zní kolik takový štelovací kompas stojí. Aby nebyl nakonec dražší než ta ocelovka. Něco také bude stát maestro štelíř.



kompas na ocelovkach je resitelny vicerozpusoby. jednim znich je tzv. Fluxggate compass. V podstate je to elektronicky kompas ktery ma sondu umistenou vysoko na stezni takze ho ocelovy trub neovlivnuje. Dokonce pisou ze po instalaci staci opsat s lodi kruh a kompas se sam nakalibruje.
vic napr. zde

http://forums.boatdesign.net/showthread.php?p=72169

nebo zde

http://en.wikipedia.org/wiki/Fluxgate_compass

pak se to da resit napr. i tak ze pro absolutni hodnoty kurzu pouzivas GPS pomoci ktery si najedes na kurz co chces jet a pak kormidlujes podle klasickyho kompasu, kterej sice neukazuje absolutne spravnej kurz (rozumnej absolutni hodnoty) ale lip se podle nej kormidluje (rozumnej udrzuje kurz proto ma rychlejsi odezvu)


dodo
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3502
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 410
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » pon zář 29, 2008 9:47 am

Přesně. Tu druhou metodu používám i na laminátce, abych se pořád nemusel odečítat s měnící se (a dost velkou) deviací.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » úte lis 11, 2008 12:15 am

Co rikate tomuhle?Me to prijde za tech 370 000kc nejake levne... :? .Nebo ne?Je tam cast interieru k dodelani + dodelat takelaz a poridit plachty.A nejake natery...
http://marinedirectory.ybw.com/boat/new ... &curr_id=1
Uživatelský avatar
JK
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 289
Registrován: pát kvě 11, 2007 2:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod JK » úte lis 11, 2008 8:14 am

3 mm ocel na trupu při skoro 11 metrech dýlky, eurookna v zadní kajutě a asi nejen tam, to patrně nebude to pravé na móře...
Ale houseboat je to pěknej. :? JK
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 840
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » úte lis 11, 2008 1:47 pm

Ahoj Dane. V červnu jsme se byli podívat do Falmouth na havarovaný Hillyard 36 za 10 tis. liber. Loď byla opravitelná, řekli jsme, že ji berem. Když jsme prodávajícího požádali, ať nám doloží, že je loď jeho, nepochodili jsme. Ukázal nám jen první list propadlé registrace, kde nebyl vlastník uveden. Tak to byl bohužel jen pěkný výlet. kanic
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » stř lis 12, 2008 12:14 am

to Kanic:...a nebyl to nahodou tenhle? :lol: rikal jsem si ze by se dal ocesat a vybaveni pouzit na tu Spray.A trup pak treba darovat nejakym nadsencum ....ale ten je jen za 3000.

http://marinedirectory.ybw.com/boat/new ... &curr_id=1

s tou registraci to bylo v poradku,registrace lode neni pro obcana UK povinna pokud s ni neopusti vody UK,ovsem vysvetlovat to ceskym uradum bych teda nechtel.... :mad:.Hlavne ono veledulezite potvrzeni o vyneti z registru je asi neresitelny problem
http://www.rya.org.uk/KNOWLEDGEBASE/BOA ... rwork.aspx
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 840
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 21
Bydliště: Hukvaldy

Příspěvekod kanic » stř lis 12, 2008 1:04 pm

Tak ten "náš" byl větší, i když měl taky zlomený stěžeň (spadl z mola do odlivové vody) a tvar trupu byl podobný. Registraci jsme chtěli ponechat britskou. Jsou to ale Lodě ! kanic
Uživatelský avatar
bomba
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 512
Registrován: stř úno 27, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod bomba » stř lis 12, 2008 5:16 pm

Ahoj!Dá se to vyřešit prohlášením o provozování lodi v Baltském moři,kde není registrace nutná.Pro příklad text jedné smlouvy:Prodávající prohlašuje,že při nabytí předmětu koupě v SRN na základě místopřísežného prohlášení,které je přílohou této kupní smlouvy,ujištěn,že plavidlo není registrováno,ani v SRN,ani v jiném státě,protože bylo peovozováno v oblasti Baltického moře,kde se tato registrace nevyžaduje,pokud je plavidlo označeno jménem a názvem domovského přístavu.Tzn,pokud budete loď provozovat v CR lze využít této možnosti.Pokud v cizině,mate trochu problem s případnou dvojí registrací :roll: Ale slyšel jsem,že registrace zaniká v případě neobnovení TK po určité době,ale nevim to jistě!V případě koupě lodi v A nebo jinde bych to řešil koupí přes třetí osobu.Čau.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů