Karibik - praktické informace (TRIM)

Pro ty co chtějí, nebo plují dál...daleko....

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Hauz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 117
Registrován: sob srp 27, 2011 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Bílovec
Kontaktovat uživatele:

Re: Karibik - praktické informace (TRIM)

Příspěvekod Hauz » ned led 29, 2017 12:51 pm

Kdyby sis to rozmyslel a chtěl jet nahóórů, tak mám v pdf pilot Dominica - Anguila. Ale dóólů je to fakt hezčí :)
Uživatelský avatar
pes
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 161
Registrován: pon čer 30, 2008 2:00 am
Reputace: 1

Re: Karibik - praktické informace (TRIM)

Příspěvekod pes » ned úno 05, 2017 4:45 pm

Vyplouvám z Guadeloupe na dva týdny a loď vracím taky na Guadeloupe, na jihu (Martinique-Union jsme již byli), sever popluji poprvé. Můžete mi doporučit nějakou klasickou trasu a kotviště ? Jestli plout napřed na Dominiku a pak na sever až k Nevisu nebo obráceně. Má to být pohodová rekreační plavba. Předem díky..
Uživatelský avatar
mipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 92
Registrován: čtv lis 26, 2009 1:00 am
Reputace: 11
Bydliště: Bratislava

Re: Karibik - praktické informace (TRIM)

Příspěvekod mipe » pon úno 06, 2017 5:35 pm

Môžeš vyskúšať našu cestu z roku 2008.
Obrázek
Uživatelský avatar
pes
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 161
Registrován: pon čer 30, 2008 2:00 am
Reputace: 1

Re: Karibik - praktické informace (TRIM)

Příspěvekod pes » úte úno 07, 2017 6:05 pm

Díky moc za mapku, chce se mi stihnout i jižněji Dominicu tak budu muset vypustit asi na severu St.Marten a St.Barthelemy. Myslíš že to je dobrá volba ??
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Karibik - praktické informace (TRIM)

Příspěvekod Anonym » úte úno 07, 2017 7:18 pm

To záleží na tom jak moc budete chtít spěchat a kolik chcete věnovat času poznávaní pevniny a místního folklóru. My pobývali na několika místech, kde to stálo za to, i dvě noci.

Díval jsem se do záznamů a my tam na jižní trase dávali 280 až 320 NM. Spočítal jsem trasu Guadeloupe - Domoinica - St.Kitts - Barbuda - Guadeloupe a došel jsem při přímých kurzech a obeplouvání ostrovů na číslo 405 NM. To je podle mě celkem dost, pokud si to člověk chce užívat. I když mipe dal i víc. Je to asi na každém jak ten pobyt v exotické krajině chce pojmout. Otázkou také je, jestli tam fungují pravidelné východní pasáty, tak jako na jihu. To se dá dělat i 100 nm za den.
Takže uplout se to určitě dá, ale je to průměr kolem 30 NM za den. To mě připadá že bych to strávil jenom na lodi a z pevniny moc neviděl.

Jinak v námořní mapě je upozornění na nebezpečnou plavbu nekvalitně zmapovaným okolím ostrova Barbuda. Je vidět na mapě že to tam je samý šutr těsně pod hladinou. (jenom upozornění...)
Obrázek
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 620
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 97
Kontaktovat uživatele:

Re: Karibik - praktické informace (TRIM)

Příspěvekod JaOCZ » úte úno 07, 2017 8:26 pm

Jak jste to resili s pripadnou nocni plavbou? My mame v podminkach charterovky jeji zakaz, resp. nutnost si predem vyzadat souhlas.

H.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Karibik - praktické informace (TRIM)

Příspěvekod Anonym » úte úno 07, 2017 9:04 pm

Domýšlím se že to bylo na mě....

Přiznám se že jsme ty podmínky nijak nestudovali a jestli to tam bylo tak jsme o tom nevěděli. Ale ani jsme noční plavbu nějak nepotřebovali. Kdo by to měl kontrolovat také netuším. Jediné úřady na lodích jsme zaznamenali v Rodney Bay, kde nás zbuzerovali že jsme se včas nepřihlásili. Byli dost zlí.

Snad jen oblíbený přesun Soufriera - Clifton Harbour, kterým se na jednou dostáváme dolů k Tobago Cays, vyplouváme za tmy ve čtyři ráno. Abychom u Lambiho byli ještě za světla. Je to krásné když svítá a kat letí 10 - 12 - 14 uzlů. Taková akční romantika.
Uživatelský avatar
mipe
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 92
Registrován: čtv lis 26, 2009 1:00 am
Reputace: 11
Bydliště: Bratislava

Re: Karibik - praktické informace (TRIM)

Příspěvekod mipe » stř úno 08, 2017 11:47 am

Barbuda ozaj nestojí za turistickú zastávku, je to placka, na ktorej stroskotal zámer vybudovať turistiku. Rezorty síce postavili, ale boli opustené, nikto ich neprevádzkoval. Bolo to smutné. Je to planina s nadmorskou výškou do 30 m (?). Nám však Low Bay poslúžila ako kotvisko na plavbe "domov":

Obrázek

Zvolili sme samostatne plavbu na Leeward a samostatne na Windward ostrovoch. Teda zjednodušene jeden rok na sever od Guadeloupe, druhý na juh. Myslím, že to tak bolo dobré. Na Leeward je práve zaujímavý ten sever, čo chceš vynechať.

Plachtilo sa nádherne a tiež sme nepotrebovali nočnú plavbu, najviac tak vstávanie o 4 hod, asi dva krát. Akurát posledný trip Antigua Gaudeloupe 90M sme si užili proti vetru, v daždi a vlnách, to Atlantik vyceril zuby, aby sme si nenamýšľali o sebe a zahnal nás späť do Karibiku. Dosť nás to prekvapilo, lebo prevládal pasát NE, toto bolo rovno do nosa SE.
Už bolo napísané, že takýto výlet si treba užiť kombinovane: plavba + turistika.
Uživatelský avatar
pes
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 161
Registrován: pon čer 30, 2008 2:00 am
Reputace: 1

Re: Karibik - praktické informace (TRIM)

Příspěvekod pes » stř úno 08, 2017 6:08 pm

Díky mipe za info. Jo asi to rozdělím na dvě cesty. Touha se poflakovat je u mě větší než touha naplouvat míle. Posádka celodeňku a nočku bere jako trest tak co si dělat zle. Dominiku mohu pak dát v pohodě i z Martiniku.
Uživatelský avatar
lubenka
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: čtv črc 11, 2013 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Bratislava

Re: Karibik - praktické informace (TRIM)

Příspěvekod lubenka » čtv čer 29, 2017 10:24 pm

No vrátili sme sa šťastne z Karibiku a ani som nechcela písať, ale nakoniec ma Denis presvedčil, že sa to patrí, nie len cucať info a potom sa nepodeliť o svoje skúsenosti.
Takže sme 7 odišli z Bratislavy autobusom do Viedne, odtiaľ letecky do Paríža, tu prestup z jedného letiska na druhé a odlet na Martinik. Prišli sme vo štvrtok, pretože letenky stáli o polovicu menej ako v sobotu, kedy sme mali nástup na catamaran. Tak sme sa presunuli taxíkom, ktorý jazdil, ako by nás ukradol a prespali v mestečku Le Vauclin – ubytovali sme sa cez Airbnb v samostatnom dome. Tieto 2 dni boli výborné, lebo sme sa aklimatizovali a spoznali aj trošku stranu od Atlantiku – pláž Faula, nie je nič moc, veľmi tam fúkalo, ale isto výborné pre všetky vzdušno-vodné športy, preto tu boli aj plne vybavené požičovne. V sobotu sme sa znova presunuli taxíkom do mesta Le Marin, chartovka R + R, catamaran Lagon 410. Nakúpili sme v miestnom hypermarkete, nalodili sa a večer rozprávali na palube, keď sa nám prihovoril chlapík, že odkiaľ sme. Bol to Myšák, svoju loď teraz Kirke prestaval vlastne na hausbot, vyhodil motor a na jeho miesto dal veľkú chladničku a pračku, proste priority sa menia. Zostal s nami, dával nám dobré rady, takže na jeho popud sme ráno znova utekali do hypermarketu a doplnili zásoby. Vyrazili sme, tak ako nám radil, čo najrýchlejšie na juh, nezastavovať sa na Sv. Lucii ani na Sv. Vincentovi, ale začať ostrovom Bequie, mestečko Port Elizabet. Je to nesmierne čarovné mesto, dýcha históriou, isto treba vidieť. Tu sme sa uviazali na bóju, večer trocha popršalo, čo bolo príjemné a jeden holandan nám ukazoval, že sme blízko neho zaparkovali, že sa búchame. My sme mu ukázali, však sme na bóji, on tak OK a previazal sa. No ráno pozeráme, prečo ten trajekt ide tak blízko pri nás? No, to bola naša 1. Pikoška, bója sa odtrhla a plávala s nami cez celý záliv. Ani nechcem vedieť, čo sa mohlo stať. Odtiaľ sme išli na juh na ostrov Tobago Cays, čo je národný park. Nenormálne krásne miesto, ako z plagátov CK. Korytnačky na dosah ruky, obrovské mušle, rybičky, biely piesok..... Hučala som od radosti. Toto bolo isto z celej dovolenky to najkrajšie miesto. No tu sa nám stala 2. Pikoška, Viktora niečo pokúsalo do prsta. Nevideli sme čo to bolo, len sa sťažoval, že ho to strašne bolí, postupovalo to až k dlani, dostal horúčku a ruka mu napuchla ako boxerská rukavica. Lekár nikde. / Doma mu to rozrezali, vyčistili, ale stále má mierne napuchnutú ruku/. Odtiaľ sme nabrali smer späť, tentokrát sme chceli ísť do hl. mesta Sv. Vincenta, Kingstown, hlavne kôli pesničke Plavcov, ktorú milujeme – vidieť na vlastné oči rybí trh, aj keď nás Myšák odhováral. Prvá vec čo sa nám nepáčila, nebola tu ani jedna jachta. Tak sme len popri pobreží prešli celú zátoku a ďalekohľadom kontrolovali mesto. Čím bližšie k moru, tým väčšia chudoba, špina, zadredovaní a zhulení domorodci. Čím vyššie, ďalej od mora, tým krajšie a luxusnejšie haciendy, ale oplotené vysokým plotom s ostnatým drátom. No mali sme strach.
Ďalšia plavba na Sv. Vincentovi, čo stála za spomenutie je návšteva baru u Jarouška, aj keď nám ju znova Myšák nedoporučoval. Gabo vyhlásil, že tá búda nemôže byť bar u Jarouška, -Jaroušek už asi umrel a bar chátra. Ale tie vlajky, čo viali na pláži nás presvedčili, išli sme. Bolo super. Jaroušek púšťal slovenskú muziku – Elán a iné.... občas sa aj pomýlil a pustil maďarské..... obliekol si tričko so slovenským znakom a na bare spravil ohnivé divadlo. Rum punč bol famózny, ale ja som chcela ísť na druhý deň na vodopády.... a ráno... tá bolesť hlavy... ja blbec...nikam sme nešli.
Veľmi sa mi páčilo aj mesto Soufrier na Sv. Lucií, ale pri pokuse o návštevu mesta Castris, keď sme sa blížili k zálivu, sa na nás vyrútili 2 rýchle policajné člny, pikoška číslo 3, Červík ako kapitán, ešte pri naloďovaní zahlásil, že keď nikto z nás nevie dobre po anglicky, netreba nám vysielačku, len to žerie elektriku, tak sme ju mali celý čas vypnutú. No, lenže týto policajti sa rozčuľovali, prečo ju nemáme zapnutú, vraveli jeden cez druhého.... preč, preč.... zrážka catamaranu s lietadlom... preč, preč....Tak sme poslúchli, veď to boli policajti a oni zmizli okamžite, tak aj my sme vyplávali na more. No a kúsok od nás sa tesne nad hladinou zjavilo veľké dopravné lietadlo, ktoré rolovalo na krátkej pristávacej dráhe.
Do mesta sme sa radšej nevrátili, aby sme nedostali mastnú pokutu.
Po krásnej 2 týždňovej plavbe sme sa vrátili do maríny a znova prespali jeden deň v meste Le Diamant, lebo letenky....Táto pláž stojí za to. Je prekrásna, len pozor, sú tú prúdy, čo ťahajú do mora.
Moje postrehy: vodu sme mali len tú, čo sme natankovali v Le Marín. Na catamarane nebol water marker a pokiaľ by sme chceli tankovať vodu, treba si zavolať loď, tá nám dotankuje. Tak sme riady umývali v morskej a tiež sme sa nekúpali šampónom v sladkej. Dá sa zvyknúť. Na varenie sme mali tú z Martiniku.
Počasie bolo super, stále teplo, ale denne aj 4-5 x jemne zapršalo, čo bolo príjemné.
Pozor, hĺbka sa udáva v stopách a nie v metroch, na čo sme prišli hneď po nasadnutí na pieskovú lavicu.
Kradnutie: keď nás Myšák upozorňoval na tento fakt, nič sa nám nestalo, ale sme poctivo zatvárali dvere, nič na palube nenechávali a tiež sme si dávali pozor na otvorené okienka, aby nik nemohol dočiahnuť nič.
Nákupy: Super na Martiniku, horšie na Sv. Lucií, najhoršie na Sv. Vincente a Grenadinach. Pivo v plechovkách len 2,5 l a to len Heineken, inak len sklo, tiež len 2,5 l. Nakúpte si radšej na Martiniku, predsa je to európska únia.
Parkovanie na bójach ti spraví chlapík na člne, ale za bóju platíš extra majitelovi. Takže platíš vlastne 2 x.
Týmto ešte raz ďakujem Myšákovi za cenné rady.
Čauko, dobrá voda a nabudúce :) :) :) :) . Lubenka
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Karibik - praktické informace (TRIM)

Příspěvekod Anonym » čtv čer 29, 2017 11:02 pm

Pěkné vyprávění, díky. :)
Člověk se myšlenkami vrací zpět. :cry:

Není třeba komentovat, každý si tu plavbu udělá tak jak chce. Důležité že je spokojený a má dobrý pocit.
Jenom k té vodě. Psala jsi před plavbou že máš vše pročtené. Proč jste si tedy nevzali Catanu, které (snad všechny) watermakery mají? Navíc má minimální drift. Druhá věc, určitě tu mám někde psané že jsme 6 mailí pod Tobago Cays, u benzínky na Petite Martinigue tankovali jak naftu tak vodu.

Ale trošku. Vůbec netuším, proč vás Myšák zrazoval od návštěvy Jarouška. To je při kotvení ve Walliabou naprostá nutnost. Jeho rumpanch nemá chybu. Co mě trochu schází, v Sourfriere návštěva sopky a sírných lázní a určitě Clifton Harbour a návštěva Lambiho baru s barelovou kapelou. To naopak Myšák připomínal jako nutnost. Dala by se ještě vzpomnět Salt Whistle Bay na Maryeau.....
No ale není všem dnům konec, že? ;)
Uživatelský avatar
lubenka
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: čtv črc 11, 2013 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Bratislava

Re: Karibik - praktické informace (TRIM)

Příspěvekod lubenka » pát čer 30, 2017 4:49 pm

To tých 6 mil pod Tobago Cays som nikde nenašla. Ale zvykli sme si, nebolo to také hrozné. Catamaran som si nevyberala podla toho či má water marker. Ani som o tom netušila, zatiaľ som bola jachtiť len v Chorvácku a tam sa také nerieši. Myšak nedoporučoval Jarouška kôli tomu, že má podozrenie, že je v krádežách zainteresovaný, dáva tip. Ale osobne si to nemyslím, bol veľmi milý a tvrdil že v jeho zóne sa nám nič nemôže stať, osobne bude strážiť celú noc, ale zaspal skôr než sme odišli. :D :D :D :D :D
honza_k
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: úte bře 21, 2017 10:12 am
Reputace: 3

BVI a hurikány

Příspěvekod honza_k » čtv zář 21, 2017 11:44 pm

Ahoj.

O plachtění v Karibiku jsem snil už dlouho a letos o vánocích jsme si chtěli ten sen splnit. Vybral jsem podle recenzí nejsnazší a nejbezpečnější destinaci - Britské panenské ostrovy (BVI). Zaplatili jsme zálohu a koupili letenky. Jenže pak přišly dva hurikány, Irma a Maria. Podle fotek to tam teď vypadá jako po válce a většina lodí je nejspíš hodně poškozená. Můžeme dovolenou samozřejmě zrušit, ale nejspíš tím přijdeme o značnou část už zaplacených peněz - zatím se ani charterovka, ani aerolinky na vracení peněz moc vstřícně netváří. A taky jsme se těšili. Charterovka zatím zrušila jen pronájmy v říjnu a dál se zatím nevyjadřují. Alespoň ale nabízí, že si můžeme pronájem odložit.

Takže se ptám, jestli nemáte někdo zkušenosti, za jak dlouho se dá po (takhle silném) hurikánu uklidit a alespoň částečně znovu infrastrukturu zprovoznit. Mohou to stihnout do prosince? Mohou stihnout opravit lodě nebo koupit nové? Jak moc budou zničené korálové útesy, vrátí se tam nějaký podmořský život?

Díky,

Honza

Z toho plyne poučení, při cestě do Karibiku si kupte pojištění storna...
Uživatelský avatar
RACEK
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 763
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 64
Bydliště: Praha

Re: Karibik - praktické informace (TRIM)

Příspěvekod RACEK » pát zář 22, 2017 7:23 pm

Podmořský život zůstal hurikánem nedotčen. Korály ničí zemětřesení, hurikán jim neublíží.

Mariny už objednali nová plovoucí mola, která budou dodána z USA do šesti týdnu.

Jak budou nahrazeny poškozené lodě to nevím, většina je vyráběná v Evropě a výroba bookována půl roku předem.
honza_k
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: úte bře 21, 2017 10:12 am
Reputace: 3

Re: BVI a hurikány

Příspěvekod honza_k » úte led 16, 2018 11:10 am

honza_k píše:O plachtění v Karibiku jsem snil už dlouho a letos o vánocích jsme si chtěli ten sen splnit. Vybral jsem podle recenzí nejsnazší a nejbezpečnější destinaci - Britské panenské ostrovy (BVI).



Ahoj všem. Na BVI a USVI jsme nakonec jeli, vrátili jsme se před týdnem. Posílám stručnou zprávu, kdyby někoho zajímalo, jaké je plachtění po hurikánu.

Původně objednaný katamarán nebyl k dispozici, viděli jsme ho nakonec na místě se zlomeným stěžněm. Majitelská agentura (Voyagecharters) sice zaplacenou zálohu vrátila, ale byla tam velka kurzová ztrata. Charterová agentura (Boatbureau) si část provizi nechala a dala nám místo toho voucher na příště. Nelíbí se mi to, protože nám moc nepomohli, ale je jednání je obtížné. Naštěstí se nám podařilo sehnat loď jinou, Oceanis 54, (přes Boataround a VPM Bestsail). Zdá se, že kvůli nám ji vezli až z Martiniku a pak zase zpět, je s podivem, že se jim to vyplatí.

Na BVI jsme pluli všude možně, nedostali jsme se jen na Anegadu, to nám zakázali kvůli velkému ponoru. Z USVI jsme prozkoumali St.John a byli jsme i na ostrově St. Thomas. Dva týdny je na to času dost, některá místa jsme viděli několikrát. Byla to rodinná plavba, žádné dlouhé etapy, zastavovali jsme na šnorchlování 2-3x za den, dohromady jsme napluli necelých 200nm. Plachtění je tam opravdu skvělé, teplota okolo 30 stupňů, hezky fouká (4-6Bf), přitom vlny nejsou velké, ostrovy pořád na dohled. Ocenili jsme velkou loď, za dobrého větru plula 6-7 uzlů i proti větru a na boční vítr až 9 uzlů, motorovat jsme museli minimálně. To byl oproti středozemnímu moři v létě (Chorvatsko, jónské moře) opravdu rozdíl. Bohužel měla loď dvě ledničky a baterii s nedostatečnou kapacitou, takže jsme motor nakonec museli i přesto pouštět, kvůli nabíjení. Relativně často přišel prudký lokální déšť se silným větrem, často nás to budilo v noci. Naštěstí to nikdy netrvalo déle než půl hodiny.

V mnoha zátokách jsou bójky, což je velmi pohodlné. Je možné klidně spát, i když fouká. Ostatní lodě jsou na sousedních bójkách dost blízko, ale zdá se, že to mají vyměřené. Takže jsme kotvili jen párkrát, na mnoha místech je kotvení zakázané úplně, kvůli ochraně korálů. Podmořského života je tam spousta, i když samozřejmě ne tolik, jako v Egyptě nebo v Thajsku. Viděli jsme spoustu menších barevných ryb, žraloky, rejnoky, želvy, sépie, chobotnici, pár delfínů. Korály poničené jsou, vypadají jako ulámané, hlavně v menších hloubkách, ale pořád to stojí za to, hezká místa se najdou. Brali jsme si s sebou neoprény, ale nakonec jsme je použili jen párkrát. Voda je občas kalná kvůli vlnám, písku, nebo planktonu.

Zdálky už ostrovy vypadají zase hezky zeleně, ale zblízka jsou stopy po hurikánu vidět hodně. Mnoho domů nemá střechu, v přístavech jsou na břehu rozbité lodě, mola jsou poničená, v lesích na St.John je spousta stromů spadaných, kdyby nebyla prořezaná cesta, nešlo by ani projít. Opravy pokračují, ale pomalu. Celní odbavení na Tortole probíhalo pod stanem. Některé bojky se utrhly, ale většina jich je v pořádku. Pro lodě je infrastruktura omezená, je teď mnohem méně míst, kde se dá například nabrat voda nebo nakoupit. My jsme brali vodu jednou, v Charlotte Amalie, a naftu na konci v marině Nanny Cay, odkud jsme taky vyjížděli. Marin je málo a místo v nich je teď omezené. Na druhou stranu jsme mnohokrát neplatili za bójku tam, kde se normálně platí - prostě nebylo komu nebo kam. Lodí bylo určitě výrazně méně, než obvykle bývá, nikdy jsme neměli problém najít volnou bójku, nebo místo na zakotvení, při plachtění jsme kolem viděli jen pár dalších plachetnic.

Potraviny jsme objednali předem (u Riteway), ale byl s tím trochu problém, nedařilo se jim stáhnout si peníze z karty, tak prostě nepřijeli, aniž by dali vědět. A když pak přijeli, některé položky byly špatně, třeba 10 balíčků mouky místo 10 krabic mléka. Tím jsme na začátku ztratili taky dost času. Ale pořád lepší, než shánět všechno až na místě a tahat to na loď na zádech. Mobilní signál byl jen někde, na St. John třeba vůbec ne. Tudíž jsme si nakonec ani nekupovali místní SIM karty, což jsme původně plánovali. Volání i data s českou SIM je dost drahé. K Wifi se nám podařilo připojit jen v marině Nanny Cay a pak v přístavišti trajektů Charlotte Amalie. Vyzkoušeli jsme si tedy, jak se žilo bez internetu :-). Nedařilo se nám ani získávat pravidelnou předpověď počasí, na VHF ji nevysílali a na VKV (FM) byla jedna stanice, která skoro pořád hrála jen hudbu, zprávy žádné. Naštěstí počasí se moc neměnilo - vítr mezi NE a SE, 15-25 uzlů, 25-30 stupňů C, občas přeháňky a místní bouřky.

Papírové mapy co jsme dostali moc podrobné nebyly, ale elektronické (Garmin a Simrad) fungovaly výborně, na Garminu jsou i jednotlivé bójky. Skvělý je průvodce Nancy & Simon Scott "Cruising Guide to the Virgin Islands" (starší verzi mohu prodat, stejně jako Lonely Planet). Na většině nebezpečných míst jsou bójky, ale ne úplně všude, je potřeba dávat velký pozor, číst průvodce, sledovat mapu i okolí. Občas za námi do zátoky dorazila jiná plachetnice až za šera, přitom uprostřed zátoky byly skály - to mi přišlo jako velmi riskantní.
Na břeh se většinou musí člunem. Přistání na pláži ve vlnách není úplně snadné, taky jsme se jednou namočili. Jestli tam byla mola pro malé čluny, tak byla často zničená.

Chtěli jsme navštívit i USVI (americké panenské ostrovy), což bylo administrativně i finančně dost náročné. Je nutné loď i lidi odhlásit na BVI a přihlásit na USVI a projít imigrační kontrolou a celnicí a při odjezdu zase znovu obráceně. Na naléhání charterovky i po konzultaci na americké ambasádě jsme si dva udělali americké vizum a loď převezli do Charlotte Amalie - jinde celní odbavení bohužel nefungovalo. Zbytek posádky přejeli ferry. Všude se platí spousta poplatků - environmental levy, departure tax, security tax, cruising permit, national park fee ... Nakonec nám celník v Charlotte Amalie potvrdil, že by nás byli pustili i jen na základě ESTA, když jsme předtím přes USA cestovali. Tím bychom byli ušetřili půl dne a několik stovek dolarů. Ale kdo ví, jestli by to nakonec zafungovalo, každý úředník to viděl trochu jinak. Na ostrově St.Thomas to není špatné, ale je tam dost lidí. St.John se nám líbil hodně, je krásně zelený. Šli jsme i na malé pěší výlety, pozorovali želvy a rejnoky a bylo tam opravdu málo lidí. Na St.Croix nás charterovka nepustila.

Půjčení lodi je relativně drahé, ta naše (starší Oceanis 54) stála okolo 10tis.EUR na dva týdny. Všechny možné poplatky za loď a 9 lidí (cruising permit, national park permit) asi 700USD na dva týdny. Stání na bójce je okolo 30USD/noc. Voda 0.2USD/galon, za naftu jsme platili asi 4USD/galon. Departure tax BVI 20USD/os, environmental tax 10USD/os., ferry Road Town -> Charlotte Amalie jedna cesta cca 60USD/os včetně poplatků. Nákup jídla pro 9 lidí na dva týdny celkem asi 2000USD, včetně pitné vody a rumu.

Cesta letadlem je dlouhá, my jsme museli cestou tam přespat ve Philadelphii. Ale nakonec jsme na tom byli lepší, než ta část posádky, která letěla přes St.Martin, kde na zpáteční cestě kvůli poruše letadla zůstali neplánovaně dva dny navíc.

Když to shrnu, líbilo se nám to moc. Plachtění mezi ostrovy je tak trochu jako v Chorvatsku, včetně spousty hezkých zátok a malých vln, ale fouká víc, možná jako meltemi v Řecku. Do toho možnost hezkého šnorchlování. Pro rodinné plachtění ideální. Jen ta cena je dvojnásobná a cesta trojnásobná. Nevím, jestli se do BVI ještě podíváme, ale do Karibiku určitě ano :-)

Honza

P.S. Máte-li dotazy, ptejte se.

Honza

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host