Antifouling a ostatní nátěry

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9060
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 155
Kontaktovat uživatele:

Re: Antifouling a ostatní nátěry

Příspěvekod Libor » úte srp 27, 2019 11:06 am

Nemusíš. To je na tobě. Uvidíš sám jak to půjde umýt po sezóně.

Asi také záleží na tom jak je člun dlouho ve vodě.
Uživatelský avatar
veltrusak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 54
Registrován: stř srp 25, 2010 2:00 am
Reputace: 1

Re: Antifouling a ostatní nátěry

Příspěvekod veltrusak » pát srp 30, 2019 10:55 am

Ahoj.Jestli tedy dobře chápu,když pojedu s lodí na moře na 14 dní,nemusím řešit antifouling?Motor je jasný,ochranu má.Člun tedy vydrží.Na orlíku při sezoně se vykoupu,houbou setřu řasy a jedu dál.Děkuji.Honza
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 112
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Re: Antifouling a ostatní nátěry

Příspěvekod Nemo » úte srp 18, 2020 10:25 pm

olin píše:Nejlepší je pásová bruska. Za ní následuje excentrická, která zanechá nejkvalitnější povrch, ale je o poznání pomalejší, než pásová. Poslední je klasická vibrační, na tom ale necháš ruce.
Flexou bych to ani nezkoušel. Ta díky velkým točkám ráda podbrušuje a pak je z toho nerovnej povrch, jak píšeš.


Oline, máš naprostou pravdu. Ruční pásová bruska je super když potřebuješ odbrousit větší množství materiálu. Samozřejmě s hrubým pásem se zrnitostí 40 nebo 80. A následně s jemnějším pásem, který uhladí škrábance po hrubém pásu. Dokončení s jemným smirkem s vibrační bruskou je možné materiál téměř vyleštit. Ale opravdu jen pokud ji nebudeš držet v holých rukách. Chce to silné rukavice, které částečně pohltí nepříjemné vibrace. Mám s tím bohaté zkušenosti a potvrzuji tvé znalosti pro ty, co to ještě neznají. Podmínkou broušení s pásovkou je držet ji celou brusnou plochou na materiálu. Brusku nenaklánět, jinak odebere i to, co má zůstat.
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 112
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Re: Antifouling a ostatní nátěry

Příspěvekod Nemo » úte srp 18, 2020 10:48 pm

Zdravím všechny členy po mé několikaleté odmlce. Už přes hodinu hledám radu ohledně nátěrů překližkové motorové pramice, ale zatím jsem nic nenašel. Vše se točí kolem laminátu.
V současné době stavím motorovou překližkovou pramici (borová údajně vodovzdorná překližka). Materiál nic moc a tak uvažuji o kvalitním nátěru. Laminovat se mi ji nechce, i když je to ve světě běžným zvykem. Opravy odřené vrstvy laminátu jsou obtížnější než oprava laku. Dostal jsem typ jako základ použít epoxydovou základní barvu ve 2 vrstvách a na ni vrchní polyuretanovou barvu U2072 AXAPUR PLUS. Základní U2008 nebo S2318 je určena pro kovy. Asi bude postrádat pružnost.
Pramičku jsem lepil polyuretanovým lepidlem D4 s nímž mám už jisté zkušenosti. Obávám se, že epoxydový základní nátěr nebude schopen vyrovnávat pnutí v dřevěné překližce a bude praskat. Vrchní PU barva by měla být pružnější.
Jednu dobu jsem uvažoval o tom, že povrch obšívky napustím fermeží a na ni pak po zaschnutí vrchní olejovou barvu. Případné oděrky bych pak velmi snadno opravil. Musím totiž brát v potaz okolnost, že s pramičkou budu najíždět na břeh, sem tam škrtnu o kámen pod hladinou apod. Není to jako na hluboké mořské vodě, kdy kotvíte u mola s pružnými nárazníky.
Prosím o radu. Nechtěl bych ale, aby cena nátěrů přesáhla cenu pramice.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti