Antifouling a ostatní nátěry

Věčné téma - opravy lodí všeho druhy a všemi dostupnými prostředky. Materiály, postupy. Dobré rady atd.

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Clouseau
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 213
Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Brandýs nad Labem

BISIL silikon akryl

Příspěvekod Clouseau » sob říj 12, 2013 11:13 pm

Jsem nezkušený a prosím o radu. Předchozí majitel laminátové lodi Neptun 210 ošetřoval loď takto : "natíral jsem loď ponorovou část tmavě modrou a trup bílou barvou zn. BISIL silikon akryl voděodolný jedna plechovka 270,- Kč. Podle mě 2-3 plechovky na ponornou a 4 na trup. Brousil jsem vibrační bruskou tak abych docílil roviny a sundal odprýskanou barvu. Poté natíral štětcem. Dělal jsem to na podvalníku a místa kam jsem nedostal jsem vždy popovezl loď heverem a domaloval. Je třeba dát alespoˇdva nátěry na celý trup. "

Co si o tom myslíte? Mám v tom zkusit pokračovat, nebo nechat loď někde odborně ošetřit ? Je už dost stará a chtěl bych aby mi ještě nějaký čas vydržela. Děkuji moc za pomoc. Jsem nezkušený a ani nejsem moc šikovný a vybavený na kvalitní natěračské práce.
Uživatelský avatar
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 571
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 10

Příspěvekod martinptacek » ned říj 13, 2013 6:55 am

Koupil sis starou loď tak bys mohl investovat 1000Kč do vybavení na natírání lodi. Šikovným se nestaneš, když necháš vše na odbornících. Ale neustálým chybováním v tom v co děláš, až postupně odstraníš všechny chyby. Je pravda, že tě to ve výsledku může stát stejně. Ale budeš o zkušenost bohatší.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1512
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 35
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » ned říj 13, 2013 9:34 am

Gratuluju k pořízení lodě a vítej!

Záleží na tom co od toho očekáváš a jak budeš loď používat. Jiná skladba nátěrů je při trvalym kotvení na vodě a jiný je to když loď "kotví" na zahradě na vleku a na vodu se dostane max. 2 týdny v kuse.

Jestli očekáváš perfektní povrch, tak se to musí vybrousit, vytmelit a nastříkat. Jestli bude loď trvale na vodě, tak na podponorovou část musí přijít antifoul.

Jestli nejsi moc náročnej, tak to zvládneš i sám s válečkem v ruce. :-)

Z dotazu mi ale neni zcela jasný, jestli se ptáš na skladbu barvy, nebo metodu nanášení. :-)
Uživatelský avatar
Clouseau
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 213
Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvekod Clouseau » sob dub 05, 2014 10:53 pm

Tak mám loď obroušenou a nově natřenou kvalitní dvousložkovou akrylátovou barvou. Loď bude cca půl roku v kuse na Orlíku. Chci se poradit, zda ji mám ještě natřít nějakým antifoulingem a když ano, tak jakým.
Děkuji za radu.
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 454
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 8

Příspěvekod TRIM » ned dub 06, 2014 8:37 am

Antifoulingové nátěry by se měly dělat kompletně - tedy obrousit na gelcoat - excentr bruska hrubost 200 , pak použít k antifoulingu příslušnou základovkou a následně nanést vlastní antifouling. Natírat válečkem - rychlé a výsledek je OK.

Druhů antifouling. nátěrů je více, např. měký (jakoby křídovatý) , tvrdý drahý , vydrží déle. Cenu na tvojí loď počítej od 3 do 7 tisíc.

Pravděpodobně nemáš doporučovanou základovku, tak bych to letos nechal být.
Uživatelský avatar
bahno
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 418
Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku

Příspěvekod bahno » ned dub 06, 2014 9:14 am

Dotaz trochu vedle - jakej je tak obsah medi v beznym antifoulingu?
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1415
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 32

Příspěvekod marks » ned dub 06, 2014 10:34 am

clouse dovolím si v tvém topiku malé pozastavení se. Antifouling je věc sloužící k zabránění nárustu řas na ponořené části a z toho co vím všechny působí na bázi pozvolného odpadávání. Za dva roky se mi na pirátovy, trvale odloženého ve sladké vodě Vltavy, neusadilo nic co by ho dokázalo znatelně zpomalit, natož aby to za čerstva nešlo umýt bez použití chemických prostředků. Nerzozumím tomu proč lidé utrácejí peníze za něco co není nutné, ale to je každýho věc. Pozastavení se bych věnoval tomu, proč lidé od vody (vodáci) vědomě znečišťují vodní toky, či jezera sajratem chemického původu a ve finále je myslím úplně jedno jestli je v tom zrovna měď.
P.s.: bahno doufám, že jsem ti neutrhl myšlenku, došlo mi to až po odeslání :roll:
Uživatelský avatar
Clouseau
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 213
Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvekod Clouseau » ned dub 06, 2014 10:46 am

Díky marksi. Také bych řekl, že antifouling v mém případě asi není nezbytný...zkusím to bez a uvidím jak to dopadne.
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 234
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 4

Příspěvekod gryf » ned dub 06, 2014 6:46 pm

Něco málo vlastních zkušeností. Mám loď celou sezonu na vodě - duben - září, Lipno. I když je antifoul, tak každé vyndání z vody znamená čištění vapkou. Nános je tak cca 2-3 mm rosolu. hned po vyndání, na jaře je pozdě. Antifoul jsemoni před zahájeném sezony obnovoval, a po sezoně to bylo vidět. Starý byl Ok, tak jsem jen komplet vše přebrousil (vibrační bruska, jemnost 200) a na to 5 kg antifoulu. Válečkem. Před ponořením nechal zaschnout týden. Na Orlíku bych viděl nátěr nutný - voda je daleko teplejší a hodně sinic. Tak ať nemáš na podzim spoustu práce. Jinak ať Ti to jezdí.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1415
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 32

Příspěvekod marks » ned dub 06, 2014 7:15 pm

jsem rád že se gryfe shodnem, chce to prostě co nejdřív, nejlíp je to hned při vyndání, vrátit vodě co jí patří, pěkněj rejžáček na násadě s kyblíkem a žádnou vapku není třeba. Zároveň je na zváženou to broušení, před ním musíš loď umýt úplně a ještě natírat. Jelikož má closeau kvalitní akrylátovou barvu, klidně bych za čas brousil víc a natíral znova ;).
Samozřejmě je to o tom kde přesně loď stojí a jak se s ní pluje, ale na odpadávání antifoulu do vody to nic nezmění.
Uživatelský avatar
provizorni
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 61
Registrován: čtv zář 26, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod provizorni » pon dub 07, 2014 1:45 pm

Těch antifoulingů je na trhu plno... ale ve své podstatě se dnes již objevují dvě verze.. 1 verze je mazatelný antifouling.. dost se s ním setkáme v zahraničí... je to antifouling, který se dá sundat lehce vapkou a je po starostech... 2 verzí je takzvaný HARD. Ten dříve vyznávali především majitelé motorových lodí... Ale dnes jej volí i majitelé plachetnic. Ten se chová stejně jako normální polyuretanová barva.. tedy po zaschnutí vytvoří pevnou krustu a nelze jej jen tak sundat... je výhodnější pro lodě, které najíždí na mělčinu apod. protože se tak lehce nesundá/nezbrousí o mělčinu/dno.
Zkusil bych se podívat na výrobky Sea-Line...

Při obnovování antifoulingu je vhodné, aby se trup/gelcoat nebo stávající barva/nátěr zbrousily... poté se doporučuje nanést epoxidový základ s plničem... funguje jako adhézní můstek mezi antifoulingem a laminátem/gelcoatem a zaručuje tak 100% přilnutí k povrchu trupu. Po zaschnutí základu už pak stačí nanést pouze antifouling, nechat zaschnout a sundat na vodu a užívat si jízdy :)
U nás se ochranným nátěry, servisem a rekonstrukcemi trupů zabývá co vím Czech Multihulls. Nabízí navíc komplet sortiment a i poradí co a jak použít ;)
Uživatelský avatar
adrian
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: stř črc 23, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava/Dunaj

expiracia farieb

Příspěvekod adrian » sob srp 30, 2014 2:41 pm

Viete mi prosim poradit ako zistit ci je epoxidova farba expirovana alebo nie?
Na stranke International som sa docital ze zivotnost Gelshield je priblizne 2 roky pri spravnom skladovani.
Na plechovke som ale ziadnu informaciu o expiracii nenasiel, resp kedy bola farba vyrobena.
Nerad by som aplikoval staru farbu, predpokladam ze tieto natery sa nepredavaju ako teple rozky.

Dakujem za vase rady.
Adrian.
Uživatelský avatar
Lachtan
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 338
Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lachtan » pon zář 01, 2014 8:00 pm

Také jsem hledal. Snad by to mohly být spony na každé pixle dve. nakupoval jsem v SVB koncem léta 2013 a je tam vyraženo 1606. Záruka by měla být 2 roky od prodeje, si myslím. Výrobce dává prodejci více, někdy i tři roky. /jogurtů se to netýká/ Je to dvousložková barva, tak myslím by měla uzavřená vydržet i déle.
Dobře promíchej samostatně a poté promíchej obě složky dohromady. Velmi důležitá je příprava natírané plochy, např. na mastném, mokrém se odloupne. Máš dvoustovku nebo plus? Našel jsem doma ještě podobný od HEMPLA dvousložkový epoxy primer, tam píší skladovatelnost 5 let.
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 704
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 103
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Nátěry plastové lodě

Příspěvekod Pavel-Sulc » ned bře 29, 2015 2:38 pm

Gelkot na naší lodi bylo možné udržet čistý asi 10 let.
Pak jsme jí stříkali International 707. Ten vydržel asi 15 let. Barva je po vytvrdnutí měká, nedá se brousit a vyleštit. Pod vodou , i těsně nad vodoryskou se na ní dělaly puchýřky.

Pak jsme jí stříkali autolakem Spies Hecker
HS Mischlack Serie 270
HS Decklack Härter 3315
Silikon Entferner 7010
Verdünung 2K 15-25
Elastisk přísada 9050
Accelerator 9030

Míchání na loď
barva 2 díly
Härter 1 díl
Silikon Entferner 7010 Otřít plochy před stříkáním
Verdünung 2K 15-25 na ředění barvy
Aceton na mytá pistole
Elastisk max 30 objem % na plast, ne na glaspolyester
Míchej barvu + tvrdidlo
Nepoužívej accelerator
Návod je z autolakovny.
Autolak je 12 let a je perfektní. Lehce se umyje a má stále lesk. Autolak je možné brousit a vyleštit.
Barvu jsem stříkal pistolí, krásně se rozlévá a výsledek je perfektní.
Stříkal jsem boky a pak palubu.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 704
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 103
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Anifouling

Příspěvekod Pavel-Sulc » ned bře 29, 2015 4:19 pm

Naší loď jsme plastovali 1973. V 1976 přišel ekologický polyester a s ním problém osmozy.
Přesto že se osmoza na naší lodi neobjevila stříkal jsem v 1975 dno 7x Hempel epoxy Light Primer.
Antifouling používám VC 17, nástřik elektrickou pistolí ( VC 17 rychle schne) každé 4 až 5 let. Po vytažení lodě omyjem dno lehce houbou.
Dosud jsem dno nebrousil.
Tady byly barvy na bázi mědi několik let zakázány, teď jsou opět povoleny. Hmm Zelení jsou zkáza všude. Joo a když měly zakázat VC 17 tak jsem ho nakoupil že to stačí na lodě dětí našich dětí...
Když jsem byl v 1962 až 1968 členem ČYKu tak jsme natírali dno bezbarvým lakem s přimícháním bronzového prášku. A to je vlastně VC 17.
Měké barvy nedoporučuji, v některých klubech jsou zakázány. Při mytí je zastříkaná vedlejší loď, popruhy jeřábu umažou další loď a ekologicky.. no nevím..
Obrázek

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů