Antifouling a ostatní nátěry
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Clouseau
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 416
- Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 34
- Bydliště: Brandýs nad Labem
BISIL silikon akryl
Jsem nezkušený a prosím o radu. Předchozí majitel laminátové lodi Neptun 210 ošetřoval loď takto : "natíral jsem loď ponorovou část tmavě modrou a trup bílou barvou zn. BISIL silikon akryl voděodolný jedna plechovka 270,- Kč. Podle mě 2-3 plechovky na ponornou a 4 na trup. Brousil jsem vibrační bruskou tak abych docílil roviny a sundal odprýskanou barvu. Poté natíral štětcem. Dělal jsem to na podvalníku a místa kam jsem nedostal jsem vždy popovezl loď heverem a domaloval. Je třeba dát alespoˇdva nátěry na celý trup. "
Co si o tom myslíte? Mám v tom zkusit pokračovat, nebo nechat loď někde odborně ošetřit ? Je už dost stará a chtěl bych aby mi ještě nějaký čas vydržela. Děkuji moc za pomoc. Jsem nezkušený a ani nejsem moc šikovný a vybavený na kvalitní natěračské práce.
Co si o tom myslíte? Mám v tom zkusit pokračovat, nebo nechat loď někde odborně ošetřit ? Je už dost stará a chtěl bych aby mi ještě nějaký čas vydržela. Děkuji moc za pomoc. Jsem nezkušený a ani nejsem moc šikovný a vybavený na kvalitní natěračské práce.
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
- Reputace: 21
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Gratuluju k pořízení lodě a vítej!
Záleží na tom co od toho očekáváš a jak budeš loď používat. Jiná skladba nátěrů je při trvalym kotvení na vodě a jiný je to když loď "kotví" na zahradě na vleku a na vodu se dostane max. 2 týdny v kuse.
Jestli očekáváš perfektní povrch, tak se to musí vybrousit, vytmelit a nastříkat. Jestli bude loď trvale na vodě, tak na podponorovou část musí přijít antifoul.
Jestli nejsi moc náročnej, tak to zvládneš i sám s válečkem v ruce.
Z dotazu mi ale neni zcela jasný, jestli se ptáš na skladbu barvy, nebo metodu nanášení.
Záleží na tom co od toho očekáváš a jak budeš loď používat. Jiná skladba nátěrů je při trvalym kotvení na vodě a jiný je to když loď "kotví" na zahradě na vleku a na vodu se dostane max. 2 týdny v kuse.
Jestli očekáváš perfektní povrch, tak se to musí vybrousit, vytmelit a nastříkat. Jestli bude loď trvale na vodě, tak na podponorovou část musí přijít antifoul.
Jestli nejsi moc náročnej, tak to zvládneš i sám s válečkem v ruce.
Z dotazu mi ale neni zcela jasný, jestli se ptáš na skladbu barvy, nebo metodu nanášení.
Antifoulingové nátěry by se měly dělat kompletně - tedy obrousit na gelcoat - excentr bruska hrubost 200 , pak použít k antifoulingu příslušnou základovkou a následně nanést vlastní antifouling. Natírat válečkem - rychlé a výsledek je OK.
Druhů antifouling. nátěrů je více, např. měký (jakoby křídovatý) , tvrdý drahý , vydrží déle. Cenu na tvojí loď počítej od 3 do 7 tisíc.
Pravděpodobně nemáš doporučovanou základovku, tak bych to letos nechal být.
Druhů antifouling. nátěrů je více, např. měký (jakoby křídovatý) , tvrdý drahý , vydrží déle. Cenu na tvojí loď počítej od 3 do 7 tisíc.
Pravděpodobně nemáš doporučovanou základovku, tak bych to letos nechal být.
clouse dovolím si v tvém topiku malé pozastavení se. Antifouling je věc sloužící k zabránění nárustu řas na ponořené části a z toho co vím všechny působí na bázi pozvolného odpadávání. Za dva roky se mi na pirátovy, trvale odloženého ve sladké vodě Vltavy, neusadilo nic co by ho dokázalo znatelně zpomalit, natož aby to za čerstva nešlo umýt bez použití chemických prostředků. Nerzozumím tomu proč lidé utrácejí peníze za něco co není nutné, ale to je každýho věc. Pozastavení se bych věnoval tomu, proč lidé od vody (vodáci) vědomě znečišťují vodní toky, či jezera sajratem chemického původu a ve finále je myslím úplně jedno jestli je v tom zrovna měď.
P.s.: bahno doufám, že jsem ti neutrhl myšlenku, došlo mi to až po odeslání
P.s.: bahno doufám, že jsem ti neutrhl myšlenku, došlo mi to až po odeslání
Něco málo vlastních zkušeností. Mám loď celou sezonu na vodě - duben - září, Lipno. I když je antifoul, tak každé vyndání z vody znamená čištění vapkou. Nános je tak cca 2-3 mm rosolu. hned po vyndání, na jaře je pozdě. Antifoul jsemoni před zahájeném sezony obnovoval, a po sezoně to bylo vidět. Starý byl Ok, tak jsem jen komplet vše přebrousil (vibrační bruska, jemnost 200) a na to 5 kg antifoulu. Válečkem. Před ponořením nechal zaschnout týden. Na Orlíku bych viděl nátěr nutný - voda je daleko teplejší a hodně sinic. Tak ať nemáš na podzim spoustu práce. Jinak ať Ti to jezdí.
jsem rád že se gryfe shodnem, chce to prostě co nejdřív, nejlíp je to hned při vyndání, vrátit vodě co jí patří, pěkněj rejžáček na násadě s kyblíkem a žádnou vapku není třeba. Zároveň je na zváženou to broušení, před ním musíš loď umýt úplně a ještě natírat. Jelikož má closeau kvalitní akrylátovou barvu, klidně bych za čas brousil víc a natíral znova .
Samozřejmě je to o tom kde přesně loď stojí a jak se s ní pluje, ale na odpadávání antifoulu do vody to nic nezmění.
Samozřejmě je to o tom kde přesně loď stojí a jak se s ní pluje, ale na odpadávání antifoulu do vody to nic nezmění.
- provizorni
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 61
- Registrován: čtv zář 26, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
Těch antifoulingů je na trhu plno... ale ve své podstatě se dnes již objevují dvě verze.. 1 verze je mazatelný antifouling.. dost se s ním setkáme v zahraničí... je to antifouling, který se dá sundat lehce vapkou a je po starostech... 2 verzí je takzvaný HARD. Ten dříve vyznávali především majitelé motorových lodí... Ale dnes jej volí i majitelé plachetnic. Ten se chová stejně jako normální polyuretanová barva.. tedy po zaschnutí vytvoří pevnou krustu a nelze jej jen tak sundat... je výhodnější pro lodě, které najíždí na mělčinu apod. protože se tak lehce nesundá/nezbrousí o mělčinu/dno.
Zkusil bych se podívat na výrobky Sea-Line...
Při obnovování antifoulingu je vhodné, aby se trup/gelcoat nebo stávající barva/nátěr zbrousily... poté se doporučuje nanést epoxidový základ s plničem... funguje jako adhézní můstek mezi antifoulingem a laminátem/gelcoatem a zaručuje tak 100% přilnutí k povrchu trupu. Po zaschnutí základu už pak stačí nanést pouze antifouling, nechat zaschnout a sundat na vodu a užívat si jízdy
U nás se ochranným nátěry, servisem a rekonstrukcemi trupů zabývá co vím Czech Multihulls. Nabízí navíc komplet sortiment a i poradí co a jak použít
Zkusil bych se podívat na výrobky Sea-Line...
Při obnovování antifoulingu je vhodné, aby se trup/gelcoat nebo stávající barva/nátěr zbrousily... poté se doporučuje nanést epoxidový základ s plničem... funguje jako adhézní můstek mezi antifoulingem a laminátem/gelcoatem a zaručuje tak 100% přilnutí k povrchu trupu. Po zaschnutí základu už pak stačí nanést pouze antifouling, nechat zaschnout a sundat na vodu a užívat si jízdy
U nás se ochranným nátěry, servisem a rekonstrukcemi trupů zabývá co vím Czech Multihulls. Nabízí navíc komplet sortiment a i poradí co a jak použít
- adrian
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 89
- Registrován: stř črc 23, 2014 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava/Dunaj
expiracia farieb
Viete mi prosim poradit ako zistit ci je epoxidova farba expirovana alebo nie?
Na stranke International som sa docital ze zivotnost Gelshield je priblizne 2 roky pri spravnom skladovani.
Na plechovke som ale ziadnu informaciu o expiracii nenasiel, resp kedy bola farba vyrobena.
Nerad by som aplikoval staru farbu, predpokladam ze tieto natery sa nepredavaju ako teple rozky.
Dakujem za vase rady.
Adrian.
Na stranke International som sa docital ze zivotnost Gelshield je priblizne 2 roky pri spravnom skladovani.
Na plechovke som ale ziadnu informaciu o expiracii nenasiel, resp kedy bola farba vyrobena.
Nerad by som aplikoval staru farbu, predpokladam ze tieto natery sa nepredavaju ako teple rozky.
Dakujem za vase rady.
Adrian.
- Lachtan
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 448
- Registrován: úte bře 25, 2008 1:00 am
- Reputace: 22
- Bydliště: Praha
Také jsem hledal. Snad by to mohly být spony na každé pixle dve. nakupoval jsem v SVB koncem léta 2013 a je tam vyraženo 1606. Záruka by měla být 2 roky od prodeje, si myslím. Výrobce dává prodejci více, někdy i tři roky. /jogurtů se to netýká/ Je to dvousložková barva, tak myslím by měla uzavřená vydržet i déle.
Dobře promíchej samostatně a poté promíchej obě složky dohromady. Velmi důležitá je příprava natírané plochy, např. na mastném, mokrém se odloupne. Máš dvoustovku nebo plus? Našel jsem doma ještě podobný od HEMPLA dvousložkový epoxy primer, tam píší skladovatelnost 5 let.
Dobře promíchej samostatně a poté promíchej obě složky dohromady. Velmi důležitá je příprava natírané plochy, např. na mastném, mokrém se odloupne. Máš dvoustovku nebo plus? Našel jsem doma ještě podobný od HEMPLA dvousložkový epoxy primer, tam píší skladovatelnost 5 let.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1561
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 233
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Nátěry plastové lodě
Gelkot na naší lodi bylo možné udržet čistý asi 10 let.
Pak jsme jí stříkali International 707. Ten vydržel asi 15 let. Barva je po vytvrdnutí měká, nedá se brousit a vyleštit. Pod vodou , i těsně nad vodoryskou se na ní dělaly puchýřky.
Pak jsme jí stříkali autolakem Spies Hecker
HS Mischlack Serie 270
HS Decklack Härter 3315
Silikon Entferner 7010
Verdünung 2K 15-25
Elastisk přísada 9050
Accelerator 9030
Míchání na loď
barva 2 díly
Härter 1 díl
Silikon Entferner 7010 Otřít plochy před stříkáním
Verdünung 2K 15-25 na ředění barvy
Aceton na mytá pistole
Elastisk max 30 objem % na plast, ne na glaspolyester
Míchej barvu + tvrdidlo
Nepoužívej accelerator
Návod je z autolakovny.
Autolak je 12 let a je perfektní. Lehce se umyje a má stále lesk. Autolak je možné brousit a vyleštit.
Barvu jsem stříkal pistolí, krásně se rozlévá a výsledek je perfektní.
Stříkal jsem boky a pak palubu.
Pak jsme jí stříkali International 707. Ten vydržel asi 15 let. Barva je po vytvrdnutí měká, nedá se brousit a vyleštit. Pod vodou , i těsně nad vodoryskou se na ní dělaly puchýřky.
Pak jsme jí stříkali autolakem Spies Hecker
HS Mischlack Serie 270
HS Decklack Härter 3315
Silikon Entferner 7010
Verdünung 2K 15-25
Elastisk přísada 9050
Accelerator 9030
Míchání na loď
barva 2 díly
Härter 1 díl
Silikon Entferner 7010 Otřít plochy před stříkáním
Verdünung 2K 15-25 na ředění barvy
Aceton na mytá pistole
Elastisk max 30 objem % na plast, ne na glaspolyester
Míchej barvu + tvrdidlo
Nepoužívej accelerator
Návod je z autolakovny.
Autolak je 12 let a je perfektní. Lehce se umyje a má stále lesk. Autolak je možné brousit a vyleštit.
Barvu jsem stříkal pistolí, krásně se rozlévá a výsledek je perfektní.
Stříkal jsem boky a pak palubu.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1561
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 233
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Anifouling
Naší loď jsme plastovali 1973. V 1976 přišel ekologický polyester a s ním problém osmozy.
Přesto že se osmoza na naší lodi neobjevila stříkal jsem v 1975 dno 7x Hempel epoxy Light Primer.
Antifouling používám VC 17, nástřik elektrickou pistolí ( VC 17 rychle schne) každé 4 až 5 let. Po vytažení lodě omyjem dno lehce houbou.
Dosud jsem dno nebrousil.
Tady byly barvy na bázi mědi několik let zakázány, teď jsou opět povoleny. Hmm Zelení jsou zkáza všude. Joo a když měly zakázat VC 17 tak jsem ho nakoupil že to stačí na lodě dětí našich dětí...
Když jsem byl v 1962 až 1968 členem ČYKu tak jsme natírali dno bezbarvým lakem s přimícháním bronzového prášku. A to je vlastně VC 17.
Měké barvy nedoporučuji, v některých klubech jsou zakázány. Při mytí je zastříkaná vedlejší loď, popruhy jeřábu umažou další loď a ekologicky.. no nevím..
Přesto že se osmoza na naší lodi neobjevila stříkal jsem v 1975 dno 7x Hempel epoxy Light Primer.
Antifouling používám VC 17, nástřik elektrickou pistolí ( VC 17 rychle schne) každé 4 až 5 let. Po vytažení lodě omyjem dno lehce houbou.
Dosud jsem dno nebrousil.
Tady byly barvy na bázi mědi několik let zakázány, teď jsou opět povoleny. Hmm Zelení jsou zkáza všude. Joo a když měly zakázat VC 17 tak jsem ho nakoupil že to stačí na lodě dětí našich dětí...
Když jsem byl v 1962 až 1968 členem ČYKu tak jsme natírali dno bezbarvým lakem s přimícháním bronzového prášku. A to je vlastně VC 17.
Měké barvy nedoporučuji, v některých klubech jsou zakázány. Při mytí je zastříkaná vedlejší loď, popruhy jeřábu umažou další loď a ekologicky.. no nevím..
-
- nováček na fóru
- Příspěvky: 7
- Registrován: ned pro 17, 2017 5:49 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Poděbradsko
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Rád bych se zeptal jak je to s tou barvou BISIL,jestli je vhodná na nátěry u kajutové lodi. Popřípadě s jakou barvou nad čárou ponoru máte dobré zkusenosti. Diky
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Ahoj všichni,
Pročetl jsem celou diskuzi a chtěl bych poděkovat za rady! Pořídil jsem si starší plachetnici (1975 tuším) - dvoukýlovka 6m dlouhá 2,2 široká a chtěl bych jí připravit na sezónu, konkrétně mi jde o nátěry pod čárou ponoru, původní majitej jí natřel barvou na bazény a po vyndání z vody na ní bylo as 10 kg mušlí tak myslím že si zaslouží kompletní nátěry, z fóra jsem vyčetl postup ale rád bych si ho ověřil a doptat se na pár doplňujících otázek:
1) Celý spodek lodi obrousím smirek 200 na laminát
2) Nátěr Gelshield 200 - 3-4 vrsty 2,5l by mělo stačit
- neexistuje nějaká levnější alternativa? nemám drahou loď, ale na druhou stranu bych byl rád kdyby mi nějakou dobu ještě vydržela, vyplatí se na tohmle vůbec šetřit?
3) Nátěř Antifouling -2 vrstry 750ml
- poradíte mi jaký je toho spoustu, ale hádám že na Orlík mi vystačí ten nejobyčejnější, je to tak?
Otázky:
- poradíte mi nějaký tmel na spáry mezi trupem a ocelovými kýly - loď na nich stojí mimo sezónu a spáry jsou popraskané
- můžu natřít ocelové kýly taky Gelshieldem 200 (a stačí to?) nebo musím použít něco exta na kov
- ředí se Gelshied 200? v obchodech vidím že na to ředila jsou ale někde jsem četl že by se snad neměl ředit
Jinak pro doplnění loď bude přes sezónu na voďě na Orlíku a mimo sezónu ve stodole, žádné moře nebo tak.
Moc děkuju za rady a přeju parádní sezónu.
Pročetl jsem celou diskuzi a chtěl bych poděkovat za rady! Pořídil jsem si starší plachetnici (1975 tuším) - dvoukýlovka 6m dlouhá 2,2 široká a chtěl bych jí připravit na sezónu, konkrétně mi jde o nátěry pod čárou ponoru, původní majitej jí natřel barvou na bazény a po vyndání z vody na ní bylo as 10 kg mušlí tak myslím že si zaslouží kompletní nátěry, z fóra jsem vyčetl postup ale rád bych si ho ověřil a doptat se na pár doplňujících otázek:
1) Celý spodek lodi obrousím smirek 200 na laminát
2) Nátěr Gelshield 200 - 3-4 vrsty 2,5l by mělo stačit
- neexistuje nějaká levnější alternativa? nemám drahou loď, ale na druhou stranu bych byl rád kdyby mi nějakou dobu ještě vydržela, vyplatí se na tohmle vůbec šetřit?
3) Nátěř Antifouling -2 vrstry 750ml
- poradíte mi jaký je toho spoustu, ale hádám že na Orlík mi vystačí ten nejobyčejnější, je to tak?
Otázky:
- poradíte mi nějaký tmel na spáry mezi trupem a ocelovými kýly - loď na nich stojí mimo sezónu a spáry jsou popraskané
- můžu natřít ocelové kýly taky Gelshieldem 200 (a stačí to?) nebo musím použít něco exta na kov
- ředí se Gelshied 200? v obchodech vidím že na to ředila jsou ale někde jsem četl že by se snad neměl ředit
Jinak pro doplnění loď bude přes sezónu na voďě na Orlíku a mimo sezónu ve stodole, žádné moře nebo tak.
Moc děkuju za rady a přeju parádní sezónu.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Re: Antifouling a ostatní nátěry
v podstate jak pises.
Zalezi kolik chces do toho vrazit penez.
Zavolej mi na 602 740 6 nula pet
Zalezi kolik chces do toho vrazit penez.
Zavolej mi na 602 740 6 nula pet
- Clouseau
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 416
- Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 34
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Jen doplním - spodek lodi po 5 ti sezonach na Orlíku stále v pohodě i bez Antifoulingu.
Na nátěr byla použita barva HEMPEL 45141/45143 odstín RAL 5017 ,
tvrdidlo HEMPEL CURING 97430.
Na nátěr byla použita barva HEMPEL 45141/45143 odstín RAL 5017 ,
tvrdidlo HEMPEL CURING 97430.
- avalon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 546
- Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Bratislava
Re: Antifouling a ostatní nátěry
idem riesit protismykovy nater na palubu a rad by som bol aby bol povrch nesmyklavy, ale aby nebol prilis drsny, aby sa nespinil, resp. aby sa dal vycistit. Mam skusenost s Interstrip od International, ale taky povrch nechcem kedze je az prilis jemny. Poznam aj sposob nater piesok nater ale to sa spini a je velmi drsne, najlepsie by bolo nieco medzi....
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Na sladkou vodu je antifouling ale take dobry. Daleko lepe se pretira antifouling nez brousi barva. A vychazi to i lepe cenove. Take jej nemusis pretirat kazdy rok, kdyz to neni treba.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Antifouling a ostatní nátěry
avalon píše:idem riesit protismykovy nater na palubu a rad by som bol aby bol povrch nesmyklavy, ale aby nebol prilis drsny, aby sa nespinil, resp. aby sa dal vycistit. Mam skusenost s Interstrip od International, ale taky povrch nechcem kedze je az prilis jemny. Poznam aj sposob nater piesok nater ale to sa spini a je velmi drsne, najlepsie by bolo nieco medzi....
Křemičitý písek ze starých pojistek nebo cukr a vymýt.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Klasický měkký antifouling na sladkou vodu podle mě není vhodný. Právě proto, že po sezóně stačí vzít trup houbou od zeleného slizíku a není žádoucí při mytí antifouling vymývat. Já mám nějaký International bronze. Udělá to časem takovou tmavou vrstvičku, do které když se nehrábne silou drsnou stranou houbičky, tak drží i při mytí. Když se přitlačí, tak se to vyleští do původní barvy, takové vínově-měděné, ale drží to. Když se to nestihne za mokra, stačí to klidně i na jaře namočit, chvíli nechat a pak ten sliz jde dolů taky.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1561
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 233
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Antifouling a ostatní nátěry
Ahoj Pevo .
Přečti si můj příspěvek tady ve vlákně. Víc než 30let používámě VC 17. Vynalezl ho pan Biegner tady ve Stockholmu. NIKDY za 30 let jsme ho nebrousili. Po 5 letech ho tence přestříknu el. pistolí a hotovo. Po vytažení lodě omyjeme dno lehce houbou. Je to tvrdá barva s teflonem, která se neotírá a nešpiní. Loď je v Baltu.
Přečti si můj příspěvek tady ve vlákně. Víc než 30let používámě VC 17. Vynalezl ho pan Biegner tady ve Stockholmu. NIKDY za 30 let jsme ho nebrousili. Po 5 letech ho tence přestříknu el. pistolí a hotovo. Po vytažení lodě omyjeme dno lehce houbou. Je to tvrdá barva s teflonem, která se neotírá a nešpiní. Loď je v Baltu.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2096
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Antifouling a ostatní nátěry
To je ono jo? O teflonu nic nepis jen o grafitu levne to zrovna neni 3800 za 2L
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host