Prosím o pomoc při výběru kurzu

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř kvě 30, 2007 1:20 pm

Darmo 100x budeš najíždet na bojku, alebo pristávať na múring, za týždeň s teba nikto kapitána nespravý. Česť výnimkám. Dokonca by som povedal, že je to mierne nebezpečné v kurze sa naučiť perfektne pristávať. Ty totiž získaš istotu že to ovládaš perfektne, ale keď ideš na svoju prvú loď, tak je to zvyčajne iný typ a velkosť a ako je nám známe, tak každá loď má iné jazdné vlastnosti. A nedaj boh aby si mal namiesto motora volvo penta trebars yanmar. A ešte k tomu budeš v inej maríne, bude fúkať vietor z blbej strany a podobne. Tých premenných je v jachtingu vela. Základom poznania je podla mňa to, že máš jazdiť v súlade s dobrou námornou praxou, teda podla Colrege. Dobrá námorná prax je, že máš jazdiť podla svojich schopností. Základom výuky má byť okrem určitého sumáru informácií a praxe najme príprava na riešenie neštandartných situácií, a tie sú pri prvej samostatnej plavbe skoro stále.
Kurz je dobá vec, je to trendy, ale každý nemá na to prachy a jachting by sa nemal stať zábavkou pre bohatých. Myslím, že som bez problémov dokázal, že sú možné aj iné riešenia ako je kurz.
Uživatelský avatar
jojoch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: úte dub 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jojoch » stř kvě 30, 2007 2:07 pm

to Denis:

ahojky

pravdu máš určitě v tom, že žádný kurz, žádná zkouška a žádný papír z člověka jachtaře neudělá .. těžko říct, zda se my suchozemci můžeme někdy pravými jachtaři stát, nebo je potřeba se v příštím životě narodit v jiné zemi na pobřeží či na ostrově

"nějaký-jakýkoliv" kurz je nezbytný pro získání "nějakých-jakýchkoliv" papírů .. jo, na papíry se nejezdí, ale svět kolem nás je už tak nějak svázaný pravidly, zákony a předpisy .. na plavbě kolem světa je to asi fuk, ale v chorvatském rybníku na dohled od břehu nikoliv .. dokud všechno funguje, je pohoda .. ale když se náhodou štěstěna odvrátí, a stane se menší či větší nehoda či neštěstí, v Pacifiku ti řeknou "tvoje smůla a tvoje ztráta" (asi, já tam nebyl, takhle si to představuju :) ), a tady na tebe pošlou tu policajty, tu jednu pojišťovnu, támhle zdravotní pojišťovnu a bůhví koho ještě :(

ale první, druhá, aj ta třetí samostatná plavba teprve stojí za to .. dostanu se na loďku jen dva týdny v roce, takže si pokaždé první den připadám jako blondýna, co má zacouvat do garáže (omlouvám se všem blondýnám), ale lepší se to :) .. když někdy zavzpomínám na tu úplně první samostatnou akci, tak se snad trošku stydím a v duchu omlouvám všem, které jsem na ni zlákal .. přesto, jeden člen posádky se mnou jezdí stále (manželka .. musí...), druhý se mnou byl dvakrát a letos jede potřetí, přičemž poprvé jako kapitán (budu si užívat funkce Lodní kufr první třídy), další dva se těší na příští rok, až jim poodroste mimčo

stále se moc těším na ten vzácný okamžik, kdy získám jistotu, že loď ovládám perfektně... :)

na začátku roku manžel jedné kamarádky uvažoval o kurzu jachtění .. namlsal se v listopadu na veletrhu v Brně, vyhledl si firmu XXX (v tomto případě ji uvedu bez názvu - osobně je neznám a nerad bych dělal jakoukoliv pozitivní či negativní reklamu) .. tohle je kopie mailíku, který jsem jí poslal .. podotýkám, je to jen můj osobní názor:

-------------------------------------

fa XXX nabízí pouze "Chorvatské průkazy", protože nemají certifikovaného instruktora
- strávíš týden na jachtě, zaplachtíš si, naučíš se základní teorii a trošku praxe
- během 15 minut složíš v Zadaru "zkoušku" a je to
plusy:
- průkaz je prakticky neomezený co do velikostí lodě, počasí, vzdálenosti od pobřeží
- průkaz je na doživotí
- je to rychlé a "bezbolestné"
- součástí je i tzv. "radio" (obsluha vysílačky na moři) pro Chorvatsko
mínusy:
- platí pouze a jedině pro chorvatské vody - v Řecku, Polsku, Itálii ti sice loď na něj půjčit mohou, ale také se již vyskytly případy kontroly a následného zabavení jak papírů, tak lodě
- teorie se bere jen letem světem, prakticky nic v hlavě nezůstane
- mezi "lidmi od vody" má nižší prestiž, protože polovina je jich jen koupených (za desítku tě odvezou do Zadaru, usměješ se na kapitanátu, dostaneš razítko, a zase tě zavezou zpátky - přál bych ti vidět, co takovíhle jachtři pak na vodě dokáží...)
cena:
- kurs na moři 11.500, - Kč (záleží na firmě a termínu) + 4.200,- zkouška

většina firem nabízí jak "chorvatské průkazy", tak "mezinárodní" - ty u nás vydává Ministerstvo dopravy a spojů
- strávíš týden na jachtě, zaplachtíš si, naučíš se základní teorii a trošku praxe
- musíš udělat praktickou zkoušku na moři (v rámci kursu), písemnou (navigace) a ústní (meteorologie, konstrukce lodí, Corleg - námořní právo, první pomoc, kartografie, nouzové situace a postupy, světla a signály, praktické plachtění,... - na každý předmět jeden zkoušející) na Námořním úřadě, pak prohlídka u sportovního doktora, a ještě písemná (legislativa, elektrotechnika vysílacích zařízení, námořní radioprovoz, angličtina) zkouška na Českém radiokomunikačním úřadě na radioperátora námořní pohyblivé služby
plusy:
- až budeš stát sama u kormidla, poznáš rozdíl mezi týdnem dovolené a týdnem dovolené s měsícem učení se
- průkaz i radioperátor jsou skutečně mezinárodní a uznávané po celém světě
- nemusíš se stydět tenhle průkaz mezi lidmi vytáhnout :o) (zaběhaná praxe je taková, že kdo má mezinárodní papíry, tak si časem, za pár let, jen tak z plezíru stejně udělá i ty chorvatské, bez kursu, jen za zkouškový poplatek)
mínusy:
- musíš se mnohem víc naučit - ani jedna zkouška není automatická dávačka, z prvního termínu se 20% lidí vyhazuje
- proces získávání průkazu je delší, orientačně 3 měsíce (na radiooperátora tě mohou pozvat až 3 měsíce po objednání)
- průkaz se dělí na C, B a A - C je základní, má omezení na vzdálenost od pobřežní linie (plně pokrývá např. chorvatské vody), sílu větru, velikosti lodě (na žádný parametr se ohled nebere)
- průkaz i radioperátor jsou na 5 let, pak žádáš o prodloužení (naplutá praxe se prokazuje jachtařskou knížkou nebo pouze čestným prohlášením)
cena:
- kurs na moři 9.500,- Kč (záleží na firmě a termínu) + 1000,- zkouška Námořní úřad + 500,- doktor + 400,- zkouška rádio (obvykle + 1.000,- za několikery scripta)

----------------------------------
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » stř kvě 30, 2007 2:33 pm

ještě jeden postřeh z HR průkazu:
proti tomu, co vidím na webu, na průkazu již není vytisknutá věta:

HR:
u unutrašnjim morskim vodama i teritirijalnom moru Republike Hrvatske
ENG:
in the internal waters and teritorial sea of the Republic of Croatia

Pak je tam 30BT (GT) místo 20BT (GT), ale to je pravděpodobně známá věc, přesto se takové info může hodit.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř kvě 30, 2007 5:52 pm

Jojochu, z tvojho príspevku som nadobudol dojem, že Češi sú asi jediný národ na svete ktorý neberie úplatky, minimálne tí, čo robia na námornom úrade. :? Nie je dôvod oberať ťa o ilúzie.
Do Českých preukazov ma nič nie je, ale kolko to musíš najazdiť míl aby ti vydali po pár rokoch nový preukaz? A čo keď máš mimčo a nechceš manželku nechať samú doma a na 2-3 roky námorný jachting vypustíš, to si budeš robiť znovu papiere a znovu pôjdeš do kurzu? Alebo jak to je? A to by som rád videl tie kurzy a skúšky radiooperátora u vás, aj tam sa pýtajú ako funguje elektrónka, tranzistor a ďalšie super dôležité veci? A ešte sále nemajú cvičné vysielačky aby namodelovali pri skúške situáciu napr. požiar na lodi, rozhovor medico, alebo iné nedôležité situácie?
Teraz na mori sme boli svedkami volania o pomoc, bola to sranda, volajúci zabudol uviesť údaje, teda niečo také ako keď volajú požiarnikov: horí, rýchlo prídte a zabudnú povedať kde horí. Tu rádio Split, kto volá mejdej? Najlepšie bolo, že volajúceho sme nepočuli, len rádio Split. Za chvílu sa ozvalo zase: tu rádio Split, udajte Vašu polohu!!! A v podobnom duchu sa to nieslo ďalej. :) To by som chcel vydieť absolventov kurzu v solídnej krajine / Slovensko, Česko a pod/ ako by vykrikovali v panike mejdej.
Ale v zásade s tebou súhlasím, sme sviatočný jachtáry, počas roka toho večšinu zabudneme, cyklóna s anticyklónou sa nám popletú, cúvanie s loďou detto, no je s nami kopec srandy. :) Bože daj da im nepuše vjetar, ako si vzdychol dedko na Primoštenskom mole. Keď to do čerta skoro všetko zabudnem, tak načo mám chodiť do drahého kurzu, tri mesiace sa učiť, absolvovať ťažké skúšky u nepodplatitelnejnej komisie????
Prečo asi vydali v Anglicku Skippers pocketbook, teda Príručku kapitána plavidla? No predsa pre nás sviatočných jachtárov celého sveta. Aby sme si tie najdôležitejšie veci mohli zopakovať a v bezpečne si užívali túto krásnu zábavu.
90% všetkých námorných jachtárov jazdí v chorvátsku, Chorvatska republika akceptuje tieto preukazi pre cudzincov, platíme kauciu, alebo poistenie kaucie, poviem to jednoducho: nema problema.
Uživatelský avatar
jojoch
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: úte dub 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jojoch » čtv kvě 31, 2007 8:33 am

to Denis:

díky :) .. nádherně jsem se hned po ránu pobavil :)

kolik mil je nutné naplout na obnovení průkazu MDS, to jsem už zapomněl .. tipl bych si, že na "C" to bude tak 1000 .. žádnou jachtařskou knížku si nevedu, když mi ho před pěti lety vydávali, paní brebentila něco o tom, že stačí čestné prohlášení a nebudou dělat pupínky .. platnost mi končí letos v říjnu, tak si užiju ještě čtrnáct dní dovči, a začátkem prázdnin půjdu na úřad, lézt tam po kolenou jak v Lurdách, abych mi to prodloužili .. a pak ještě na radiokominíky, to je taky dobrá sebranka

když jsme u toho rádia, jo, vysílačky nemají, na elektronky se ptají, z angličtiny mě zkoušeli napočítat do desíti a přeložit do češtiny náhodně vybraný odstavec z nějaké tlusté bible .. zeptali se i na klíčová slova a volání o lékařskou radu, když člena posádky bolí břicho .. poučen svými kamarády jsem se snažil zavést řeč jinam, takže jsem tam s jedním pánem půlhoďku klábosil o dolinách ve Slovenském ráji .. byl spokojený, že jsme byli naladění na stejné vlně :)

nenaplul jsem toho nijak závratně moc, ale základní zkušenosti už mám, takže před plavbou nestuduju znovu scripta, spíš procházím mapy a nejrůznější průvodce a webové diskuse, abych našel nové tipy a doporučení .. a taky varování .. osobní zkušenosti jsou nenahraditelné .. ale ta scripta si s sebou beru vždycky, jednak se v posádce pokaždé najde někdo, kdo si je rád prolistuje a třeba ho to nadchne, a taky - kdo by si pamatoval, co volat, až mi začne hořet motor? .. přesně jak říkáš, nemáme to zažité .. pokud nechci v krizové situaci dělat ostudu (ale potopit se s kamenou tváří anglického gentlemena), musím buďto "vědět", nebo "vědět, kde to najít"

a co se týká "podplatitelnosti" komise - když jsem dělal zkoušky, komisi předsedal Olda Straka (Yachtservice) .. ten to nemá zapotřebí... .. bylo nás tam asi deset, z toho jsme to napoprvé dostali čtyři .. když byl Jarda na zkoušce, vylítli i s Romanem .. "teorie" je sice šedivá sestřička "praxe", ale aspoň tě přimějí něco málo se naučit .. a to je dobře (jsem romantik, žiju v iluzích, a občas jsem i "iluzionista" :) )

jinak, proč bych jachting vynechával kvůli manželkám a mimčům? .. rozhodl jsem se pro něj i proto, že se tahle aktivita dá s rodinou bez problémů sdílet .. měl jsem na palubě jak manželku ve čtvrtém měsíci, tak sedmiměsíčního kojence (k tomu další čtyři děti .. ale ne všechny jsou moje :) ) .. a za čtrnáct dní, už jedenapůlletá, jede zas .. akorát to bude těžší k uhlídání...
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Re: to Bilardos

Příspěvekod Terra » čtv kvě 31, 2007 11:58 am

Wlady píše:Ahoj.
Jezdím už 15 let, mám dvoje české a jedny chorvatské papíry (Šibenik). Denis Ti perfektně popsal jakou teorii ke zkouškám potřebuješ, dopředu se přihlašovat nemusíš, prostě se dostavíš v předem vyhlášeném termínu (sebou tuším dvě fotky a kolek, resp. prachy na poplatek). Měl jsem kliku, mám ještě ty CR bez jakéhokoli omezení, ale dostal jsem je do ruky až druhý den, dřív to nezvládli. Zkouška alternativně v CR, CS nebo A.

Denis ti udělal i lákavou nabídku na pomoc s přípravou..Nic proti tomu. Pokud bys ale ty nebo někdo jiný uvažoval o "normálním" týdenním kurzu, vřele doporučuji Ing. Zindulku (yachtcharter.cz). Dělal jsem zkoušky s jeho absolventy a viděl jsem jej jak s nimi trénuje přistávací manévry. A byly to vážně manévry, jak na vojně. Naučil je to dělat naprosto perfektně, bez jakékoli pomoci, velmi elegantně, účelně a fofrem. Vy, co už jezdíte, víte o čem je řeč, když vedle vás přistává někdo kdo to pořádně neumí. Navíc jsem s nimi seděl při opáčku před zkouškami cca 2 hodiny (opozdil se zkoušející) v hospodě a musím říct, že jsem měl co dělat abych stíhal. Mučil je mimo jiné černými kartičkami s všemožnými kombinacemi barevných bodů = orientace při noční plavbě (oba jsme věděli, že se to nezkouší...jeho frekventanti ne!, ale je to při plavbě v noci náramně potřebná záležitost).
No, abych se dostal k tomu, proč to píšu. Považuju za ukrutnou nezodpovědnost a hazard to prodávání zkoušek, ale i využívání dosti formálního přístupu CR zkoušejících = bez dobré znalosti teorie, ale hlavně její aplikace v praxi to vážně nejde! Takže pro všechny, kterým nepomůže Denis nebo jiný zkušený jachtař doporučení, zvažte výše uvedený kontakt. Nemám tušení, jak je na tom v cenovém srovnání, ale budou to dobře investované peníze! Mimo jiné organizuje i zkoušky vyšších stupňů a charter. Nechci, aby to vypadalo jako nejapná reklama, ale už před čtyřmi roky bylo součástí charterových služeb např. každodenní dodání podrobné lokální předpovědi (včetně větru a vln) na mobil, což jsem velmi ocenil...Prostě byl jsem vždy naprosto spokojen, ale jako pouhý zákazník, tak snad nebudu nařčen z nedovolené reklamy!
Wlady


Musím souhlasit s Wladym. Tohle je opravdu hodně důležité. Co se týče kartiček se světly za tmy, to je k nezaplacení, protože ti to sakra ulehčí práci, až se budeš odněkud v noci vracet a uvidíš obr-dámu před sebou na levoboku a budeš přemýšlet, co ta kráska udělá a jestli náhodou jen nekotví - tohle jsem zažila u břehu Atlantiku a žádná sranda ještě s těma vlnama to není, pak když se začalo smrákat, bylo opravdu vidět, že se nehýbe a díky světlům jsme zjistili, že kotví. Na mne tohle tedy rozhodně zkoušející chtěl!!! A žádné servítky, že bych byla ženská nebo tak něco. Pěkně z ostra. Milého chlapíka o kterém píše, to bych asi taky brala, není nic horšího než zmatená posádka při přistávání nebo odplouvání, hlavně, když fouká větřík. U tohohle se ve většině případů asi napáchají ty největší škody... Samozřejmě neznám Denisovo plavební umění a tak se ho ani nechci dotknout, protože samo nevím, co umí on. Jen říkám, co bych já brala...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv kvě 31, 2007 10:00 pm

Terko, ak som správne pochopil, tak by si si vybrala jachtársky kurz a skúšky v Čechách? Pochopil som to správne?
Mne nevadia jachtárske školy, nevadí mi ak sa tým niekto živý. Vadí mi to, ak niekto tvrdí že iná alternatíva neexistuje. A vadí mi aj to, ak sa príslušníci vnútrozemských národov vyťahujú nad prímorské národy. Predkovia tých kapitánov čo vás v chorvátsku skúšajú brázdili moria, keď ešte naši predkovia ako nevolníci orali s kravičkou rolu. Nechápem ako si niekto dovolí tvrdiť, že tý kapitáni berú úplatky, resp.predávajú preukazy /možno to nie je to isté/ keď je bežná prax u nás , že organizátory kurzov majú všimné zaúčtované v cene a lepia oči zodpovedným.
Je krajne nezodpovedné šíriť povedomie, že absolvent nášho/ CZ,SK/ kurzu je dokonale pripravený viesť plavidlo zo všetkým čo k tomu patrí. Byť skiprom to nie je len vedieť robiť s plachtami, najet na bójku a podobne. V prvej rade musí byť pripravený vycvičiť si posádku aby vedeli odhodiť múringové lano, vyviazať loď na benzinke, priviazať sa na bójku a samozrejme ťahať za laná, zvládnuť s nimi manévre.
Poviem príklad. Kamarát si prenajal pred rokmi v HR malú plachetničku Elan expres a tá nemala ešte rolfok. Ja som tam bol tiež v tom čase na 43 stopovej plachetnici. Poprosil ma aby som mu povysvetloval nejaké veci, lebo on bez rolfoku nevie. Žiaden problem, vyšli sme na more a ukazoval som čo a ako, ale hlavne jeho žene. Čo to jej vysvetluješ, mne to vysvetluj! Dožadoval sa nápravy. Tak som mu povedal, že ak sa kapitánovi niečo stane, posádka musí vedieť ovládať loď. Exkurzia po hodinke skončila a presunul som sa na našu jachtu. Môj kamarát, keď prestalo fúkať sa rozhodol že si zapláva a keďže nefúkalo, tak neskasal plachty. Ono síce skoro nefúkalo, ale k lodi doplávať bolo nad jeho možnosti. Ak sa vám to nezdá, tak si to niekedy vyskúšajte. Jeho žena nestratila duchaprítomnosť, skočila ku kormidelnej páke a postavila loď proti vetru. Kapitán bol zachránený. A to podstúpila len hodinové školenie. Največšia sranda pre mňa bola v tom, že som na lodi bez rolfoku nikdy nejazdil. Poznal som to len z knižiek.
Tiež ma velmi pobaví, keď naši kapitáni rozprávajú svoje fantastické zážitky z plavby ako fúkalo, v akom náklone plávali a ako im natieklo do kajuty cez otvorené okno. To je vysoká neúcta k majetku druhých ludí, chcel by som ich vidieť či by aj zo svojou loďou takto jazdil. Možno áno, niekto má penez dost, lehce nabil, lehce pozbil. A keď mudrujú ako trimujú plachty, tak si hovorím čo ten tam trimuje keď má genu na rolfoku a hlavnú refovaciu do sťažňa. Žiadne spíry a niekedy tam nie sú ani špióni.
Teda tak nejak to vidím ja. Treba sa sústavne vzdelávať, na každom čártri si niečo precvičiť. Žiadny kurz ani učitel vás to nenaučí, naučiť sa to musí každý sám. Majte na pameti, že more vám vystaví účet a vy ho budete platiť. Treba si dať bacha, aby ta cena nebola vysoká.
A aký som ja skiper? Predsa večný začiatočník. A preto chápem začínajúcich a viem čo cítia.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » čtv kvě 31, 2007 11:46 pm

Ahoj.
to Denis: To jsi pochopil špatně. Popisoval jsem osobní zkušenost s frekventanty kursu pořádaného ing. Zindulkou, ke kterým jsem se nachomýtl, když jsem sám jel dělat CR papíry. Viděl jsem kus jejich výcviku a hlavně to, co po tom týdnu už uměli a absolvoval jsem s nimi opáčko před zkouškami. I když já šel na tu zkoušku jako "starý mazák" z chodu, resp. jsem tam v rámci své dovolené přijel na lodi, takže mluvím jen o tom co jsem viděl a nikoli celé sám absolvoval, přesto jsem přesvědčen, že je připravil velmi dobře. A tím nemyslím jen zkoušky (prošli všichni), ale námořní praxi (samo v rozsahu, který ten pouhý týden umožňuje). Mimochodem mě právě udivilo, že je intenzivně drtil světla, i když věděl, že otázky z toho nebudou (jsou to 4 roky a tehdy fakt nebyly) a zdůvodnil mi to právě tím, že to v praxi budou potřebovat a že to do nich musí právě naprat dřív, dokud se té zkoušky bojí a jsou ochotni makat nebo než tu zkoušku udělají. Což považuju za velmi zodpovědný přístup!!! Nijak si to neulehčoval, naopak, udělal všechno co se dalo, aby je naučil maximum. A to se mi právě líbilo ze všeho nejvíc, proto jsem si dovolil mu tady dělat reklamu. Než jsem totiž sám na ty zkoušky vyrazil, zjišťoval jsem si (tohoto fóra ještě nemaje) podrobnosti po několika různých firmách pořádajících tyto kursy a většinou se pyšnili vlastně hlavně tím, že s nimi je zkouška brnkačka, že vědí co se zkouší (to teda fakt věděli dokonale) a že tudíž klidně můžu přibrat manželku a pojmout to jako dovču a naučit se stačí jen pár věcí. Tu firmu která vám za příslušný obolus a fotku ty průkazy dadala až "domů" ani nemá cenu zmiňovat.
Jinak řečeno, Terka mluvila o kursu v CR pod vedením českého instruktora, který má i jakési to ministerské oprávnění a pořádá i kursy s přípravou na CS papíry vyšších stupňů, jenže v Anglii.
Wlady
Uživatelský avatar
Irena
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob dub 01, 2006 6:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Irena » pát čer 01, 2007 7:19 am

Líbí se mi Denisova poznámka,že je věčný začátečník.Myslím,že zodpovědný člověk si tak bude připadat stále.Myslím,že o papírech to opravdu není,ale o přístupu lidí.Nedávno jsem se na lodi setkala s lidmi,kde všichni již byli "zkušení kapitáni" a většinou měli české papíry.Chci zmínit jen jednoho - hlava nadupaná vědomostmi,stále o něčem poučoval a radil,ale v momentě ,kdy bylo potřeba zasáhnout,tak měl spoustu jiné práce.Tahání mooringu apod.se ho netýkalo,u kormidla měl problém poznat odkut se mu tam bere vítr.Přitom podle řečí měl spoustu zkušeností a plaveb za sebou.
Myslím,že když se kapitám blíží k maríně,tak vždy znervozní,i kdyby to dělal již tisíckrát - nikdy neví,co se může stát.Plula jsem jednou s kapitánem,který jezdí opravdu desítky let všude po světě a je frajer v dobrém slova smyslu,lodím naprosto rozumí,ale před přistáváním také vždy znervozněl.Na moři se máme všichni co učit.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

kapitánské licence

Příspěvekod MARIS » pát čer 01, 2007 7:45 am

Dovolím si přijít se svou troškou do mlýna.
trochu pravdy má asi každý,kdo se zapojil do této diskuse.Záleží kdy a kde zkoušky dělali.Podotýkám,že mám několikateré české papíry,a ktomu musím říct,že je to asi česká nátura,být papežštější než papež.Možná je to lepší než být velmi benevolentní.O chorvatských papírech jsem už slyšel všelico a tak si vzpomínám,jak po ukončení asi to byla třetí nám.rally,vystoupila před posádky zástupkyně nějaké cestovní kanceláře a pronesla:kdo má zájem o chorvatský průkaz,tak zítra v deset před kapitanátem v Zadaru,všichni udělají a stojí to ,cifru si už nepamatuji X Kč.Takže skutečně se daly i takto dělat papíry v chorvatsku.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát čer 01, 2007 8:05 am

Wlady, veď som hneď na začiatku napísal, že nemám nič proti jachtárskym školám, nevadí mi ak sa tým niekto živý. Ani slovkom nespochybňujem čo si napísal. Ale ako liberál si dovolím hovoriť aj o iných možnostiach. V ČR a SR si robí preukaz ročne stovky ludí, možno aj tisíce. Bez jachtárskych škôl by to nebolo. Nepáči sa mi ta strašná komercionalizácia jachtingu, s tým však nič nenarobím. Ale nemusím sa toho zúčastňovať. Hoci uznám, že byť celú sezónu na mori a ešte dostať za to peniaze je lákavá predstava. Najme keď máš dosť volna.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát čer 01, 2007 8:32 am

Maris, nie je nad osobnú skúsenosť. Ja hovorím presne čo ty, ale z opačnej strany. Bol som u nás na kurze a na skúškach. Okrem nás frekventantov kurzu tam bolo raz tolko účastníkov skúšok ako nás. Zo skúšajúcimi si potriasali ruky a oslovovali sa zdrobnelinami krsných mien. My z kurzu sme boli ubezpečený že všetci spravíme ak budeme aspoň trochu vedieť. Raz môžem napísať pár postrehov z mojich skúšok v HR a v SR.
Treba si ale rovnako uvedomiť, že situácia sa zlepšuje. Jachtárske školy majú dosť záujemcov, nemusia sa uchylovať k podvodom aby uspeli, aj ludia si viac uvedomujú, že na mori nesvieti stále len slnko. Kopec skvelých jachtárov sa dostalo do dôchodcovského veku a môžu robiť inštruktorov. Ale aj mladým chlapom táto činnosť zabezpečí docela slušný príjem aspoň na časť roku. Domnievam sa, že dnešná doba je na vyššej úrovni ako porevolučná, teda aspoň v jachtingu. Som velmi rád že k tomu prispievame aj my, diskutujúci na tomto fóre.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pát čer 01, 2007 1:31 pm

nedalo mi to a musim na denise reagovat. nechci vyvolavat zadny FLAME a nechci se nikoho dotknout (hlavne ne denise, kdyz reaguji na nej), ale nektere vyroky mi prijdou moc kontroverzni.

Denis píše:.. Vadí mi to, ak niekto tvrdí že iná alternatíva neexistuje.

tady jeste souhlasim.

Denis píše:A vadí mi aj to, ak sa príslušníci vnútrozemských národov vyťahujú nad prímorské národy.

tady uz zacinam nesouhlasit. uz moc skatulkujes. me vadi, kdyz se nekdo vytahuje nad druhym a nema na to, ale nevim proc by vnitrozemec nemohl byt lepsi nez ten z primorskeho naroda. je spousta treba chorvatu, kteri nikdy nebyli na lodi. to je jako kdyby chorvati nemohli lepe jezdit v aute, kdyz jezdi na lodich :-)

Denis píše:Predkovia tých kapitánov čo vás v chorvátsku skúšajú brázdili moria, keď ešte naši predkovia ako nevolníci orali s kravičkou rolu.

viz vyse. jak beres jistotu, ze ti kapitani nejsou puvodne z vnitrozemi ?? plno chorvatu jezdi jak prasata.

Denis píše:Nechápem ako si niekto dovolí tvrdiť, že tý kapitáni berú úplatky, resp.predávajú preukazy /možno to nie je to isté/ keď je bežná prax u nás , že organizátory kurzov majú všimné zaúčtované v cene a lepia oči zodpovedným.

to ja prave chapu. znam minimalne dva lidi, kteri si ty chorvatsky papiry koupili bez vycviku, dokonce bez toho, aby zasli na kapitanat :!: (dotycny prodavajici s nimi mel schuzku v hospode)

Denis píše:Je krajne nezodpovedné šíriť povedomie, že absolvent nášho/ CZ,SK/ kurzu je dokonale pripravený viesť plavidlo zo všetkým čo k tomu patrí.

tady s tebou souhlasim, nicmene si myslim, ze nase kurzy prece jenom lepe pripravuji - i kdyz taky jak ktery :-(.

Denis píše:Byť skiprom to nie je len vedieť robiť s plachtami, najet na bójku a podobne. V prvej rade musí byť pripravený vycvičiť si posádku aby vedeli odhodiť múringové lano, vyviazať loď na benzinke, priviazať sa na bójku a samozrejme ťahať za laná, zvládnuť s nimi manévre.

tady nesouhlasim, rozhodne je na plachetnici dulezitejsi vedet jak na plachty nez zajet k benzince :!:
hlavne muj nazor je, ze kapitan se v prvni rade musi umet postarat o posadku a lod, aby nedoslo k zadny ujme (a nejde jen o zdravi a majetek) a teprve v druhe rade jde o to jak to udela, napr. jestli brzo refuje, nebo jestli se za vetru na to neciti a zustane v marine, nebo jestli k benzince zajede trochu hure atd.

Denis píše:.. Tiež ma velmi pobaví, keď naši kapitáni rozprávajú svoje fantastické zážitky z plavby ako fúkalo, v akom náklone plávali a ako im natieklo do kajuty cez otvorené okno. To je vysoká neúcta k majetku druhých ludí, chcel by som ich vidieť či by aj zo svojou loďou takto jazdil.

to vypraveni je sice frajerina, ale vetsinou neskodna a hlavne neznalci to velmi radi poslouchaji a co si budem povidat, kazdy se rad obcas blyskne.
ale co opravdu nechapu je ta vysoka neucta k majetku :?: kdyz ti bude foukat a budes mit patricnou lod, tak ten naklon proste takovy bude a popravde na stoupacku ani moc foukat nemusi. uznavam, ze kdyz budu mit nezkusenou posadku, tak budu refovat drive nebo treba pojedu i jen na motor - ale to zalezi na okolnostech. rozhodne se budu chovat jinak pri zavode, to pojedu co vydrzi lod a hlavne co vydrzi posadka (samozrejme, ze neriskuju zivoty ani lod). kdyby ta neucta k majetku mela platit, tak zadny zavody nebudou a nebudou treba zadny dlouhy plavby, kde to pocasi proste uplne neovlivnis (a tudis ty naklony a mit budes).

Denis píše: Možno áno, niekto má penez dost, lehce nabil, lehce pozbil. A keď mudrujú ako trimujú plachty, tak si hovorím čo ten tam trimuje keď má genu na rolfoku a hlavnú refovaciu do sťažňa. Žiadne spíry a niekedy tam nie sú ani špióni.

a tady uz me dost stves. jak si muzes dovolit tvrdit, ze gena na rolfoku nejde trimovat :?:, ze hlavni refovaci do stezne nejde trimovat :?: uznavam, ze s nimi nemuzes dosahnout trimu jak s 'normalnima', ale trimovat jdou. tady si to uz bud prehnal nebo z tebe mluvi neznalost :!:

Denis píše:
.. Treba sa sústavne vzdelávať, na každom čártri si niečo precvičiť. Žiadny kurz ani učitel vás to nenaučí, naučiť sa to musí každý sám.

urcite se clovek musi ucit, zadny kuzrz vas to nenauci, ale radeji se ucte od ostatnich nez jen sami. sam se toho clovek nauci velmi malo.

Denis píše:Majte na pameti, že more vám vystaví účet a vy ho budete platiť. Treba si dať bacha, aby ta cena nebola vysoká.
A aký som ja skiper? Predsa večný začiatočník. A preto chápem začínajúcich a viem čo cítia.

a tady uz zase plne souhlasim.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát čer 01, 2007 10:58 pm

Si sa nejak rozpísal.
Tie rolovacie plachty idú trimovať len čo je pravda. To je trimovanie? To je len ťahanie špagátikov. K tým náklonom, každý truhlík vie do kolko stupňov je náklon prijatelný pre optimálnu jazdu. Tak o čom to šemotíš. To myslíš, že takeláž čartrových lodí je stavaná na nekonrolované vyostrenie?
K tým chorvátskym kapitánom čo jazdia ako prasatá, ja som nehovoril o skiproch, ale o kapitánoch na skúškach.
Poznáš ludí čo si v HR kúpili papiere a v Čechách nepoznáš žiadneho? Ukazuješ na susedovu špinu a sami v špine žijeme. V Čechách sa nekupujú papiere? Sa zobuď.
Poznáš niekoho kto bol na kurze v Chorvátskej jachtárskej škole? A predsa si myslíš ža tie naše kurzy sú lepšie. Úžasné.
Nechce sa mi rozprávať stále to isté, ak si myslíš že sme lepší, tak si to mysli.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to Denis

Příspěvekod Wlady » sob čer 02, 2007 3:00 am

Ahoj.
Šmarjá Denisi, my si tady nějak nejsme schopni porozumět. Já jen měl pocit, že si Terka vybrala spíše kurz v CR a že jsi ji špatně pochopil. Jinak všechno co jsi napsal klidně podepíšu. Mě taky, přesně stejně jako tobě, vadí ta úděsná komercializace jachtingu a všeho kolem něj. Vždyť i ta blbina s neustálým obnovováním CS papírů je jenom o lobigu a penězích...Když jsem někdy v roce 93 dělal své první české papíry, byly deklarovány jako "doživotní", jenže pak se někdo rozhodl si z toho naopak udělat "doživotní" byznys a bylo všechno jinak. Kurzy toho člověka, kterého tu nechci potřetí jmenovat se mi líbily právě pro to, že je sice stejně jako všichni dělal za peníze, ale opravdu se POCTIVĚ snažil své frekventanty naučit co nejvíc a nikoli jen nezbytné minimum aby oni prolezli zkouškama, které byly tehdy v CR opravdu velmi snadné, protože se ptali prakticky stále na pár stejných věcí (alespoň v Šibeniku). A dle mých zkušeností to právě řada takyinstruktorů v té době dělala právě takhle...
Mě v té době oslovil kamarád, zda bych jej na ty zkoušky nepřipravil a já mu na to řekl, že klidně. Ale nejdříve si nastuduje úplně všechno, absolvuje se mnou alespoň 14 dní na moři a pak teprve mu prozradím, jak snadné je ty papíry získat. Nechtěl jsem si vzít na svědomí zdraví jeho a jeho rodiny, případně těch, které by na vodě potkal.
Ostatně je úplně fuk, jaké máš papíry. Na vodě je to především o pokoře před živly a zodpovědnosti k ostatním i sobě, protože i malé chyby mohou mít velké následky a pro nezodpovědné frajeřiny tam jaksi není místo. Lépe řečeno, nemělo by být. A už úplně s tebou souhlasím v přístupu k věci. Ačkoli jezdím už dlouho, jsem taky stále na začátku, protože na nějaké větší poježdění není bohužel čas a podmínky jsou natolik proměnlivé, že člověk nemůže být nikdy dost chytrej a snad ani zkušenej. Vždycky tě může něco překvapit. Proto se taky pokouším své znalosti a zkušenosti stále porovnávat se znalostmi a zkušenostmi těch ostatních, ať už mluveným či psaným slovem. Člověk prostě nemůže bejt nikdy dost chytrej. To platí sice všude a vždycky, ale na vodě asi dvojnásob :!: .
Wlady
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob čer 02, 2007 9:57 pm

Haleluja bratia, haleluja. Úplne s tebou súhlasim. Uvedomil som si, že píšeme od veci, to je tak dobré k pivu.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » ned čer 03, 2007 10:38 pm

Denis píše:Si sa nejak rozpísal.

to si cucel co ?!

Denis píše:Tie rolovacie plachty idú trimovať len čo je pravda. To je trimovanie? To je len ťahanie špagátikov.

na tech rolovacich plachtach trimujes to same jako na normalnich, akorat to jde mnohem hure :-(, rolovaci plachta ma do idealu mnohem dal.

Denis píše:K tým náklonom, každý truhlík vie do kolko stupňov je náklon prijatelný pre optimálnu jazdu. Tak o čom to šemotíš.

sice nevim jestli to vi kazdy truhlik, ale souhlasim, ze pro nejrychlejsi jizdu je naklon spatny. ovsem jsou situace (mluvim o zavodech), kdy se ti rozhodne nevyplati zrefovat a je tedy lepsi mit tenhle 'spatny' naklon

Denis píše:To myslíš, že takeláž čartrových lodí je stavaná na nekonrolované vyostrenie?

to tedy doufam, ze ano. jinak riskuji doslova zivoty svych zakazniku, ponevadz nekontrolovane vyostreni je docela bezne. a jde o to, ze vetsina lodi z chartrovek je prilis turisticka a tudiz ma 'kratke' kormidlo, ktere od urcite doby uz 'nebere'. a poryvu v kterych se mi to stalo (a nikdo nebyl u plachty) jsem uz par mel. takze jestli na to ty lode nejsou stavene, tak jsem mel zatim velkou kliku :D

Denis píše:K tým chorvátskym kapitánom čo jazdia ako prasatá, ja som nehovoril o skiproch, ale o kapitánoch na skúškach.
Poznáš ludí čo si v HR kúpili papiere a v Čechách nepoznáš žiadneho? Ukazuješ na susedovu špinu a sami v špine žijeme. V Čechách sa nekupujú papiere? Sa zobuď.
Poznáš niekoho kto bol na kurze v Chorvátskej jachtárskej škole? A predsa si myslíš ža tie naše kurzy sú lepšie. Úžasné.
Nechce sa mi rozprávať stále to isté, ak si myslíš že sme lepší, tak si to mysli.

tady se omlouvam, ja jsem nechtel jen 'hazet spinu' na chorvaty. jenom mi pripadalo, ze je prilis vyzdvihujes - tak sem ti je chtel trochu pohanet.
me pripadaji nase papiry trochu lepsi (mam pocit, ze jsou opravdu tezsi), ALE koupit se daji i nase i chorvatske. byrokracie je u nas i v chorvatsku. takze si nemyslim, ze jsme lepsi, ale oni taky ne - je 'kus od kusu'.

jinak s tebou souhlasim, clovek se musi ucit stale a zadne papiry kapitana rozhodne neudelaji.
Uživatelský avatar
Martek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 52
Registrován: ned čer 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Příbram

Příspěvekod Martek » pon čer 04, 2007 2:03 pm

Ahoj všichni,
mezi jachtaři (kapitány s licencí) a i na tomto webu jsem nováčkem, přesto si dovolím napsat pár postřehů, které jsem získal při zajišťování "Osvědčení velitele námořní jachty pro oblast plavby C". Na netu jsem našel několik možností jak získat licenci. První , kterou jsem našel byla příbřežní plavba a průkaz od SPS, poté jsem našel možnost získání průkazu od ČANY, následně průkaz vystavený Námořním úřadem ( Ministerstvo dopravy) a nakonec jsem narazil na možnost získat licenci v Chorvatsku. Celé téma jsem začal konzultovat s několika dle mého názoru zkušenými a dlouholetými jachtaři, kteří "obhajovali" každý tu svou licenci. Nechtěl jsem se omezovat jen na Chorvatsko a tak jsem se i z jiných pohnutek rozhodl pro "českou" licenci. Získal jsem ji absolvováním teoretického i praktického kurzu u firmy YACHTCHARTER - Jiří Zindulka. Neberte tyto řádky jako reklamu, ale jak teoretický tak i praktický kurz měl dle mého názoru hodně vysokou úroveň a "něco málo" jsem se tam naučil. Další koho můžu s čistým svědomím doporučit je YACHTSERVICE - Olda Straka. Jsem přesvědčen, že je vlastně jedno jakou licenci člověk má, protože každý bude především obhajovat tu svou. Podle mě jde o to jak se kdo na moři chová a ne jaký má papír s razítkem.
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » pon čer 04, 2007 8:05 pm

Denis píše:Terko, ak som správne pochopil, tak by si si vybrala jachtársky kurz a skúšky v Čechách? Pochopil som to správne?
Mne nevadia jachtárske školy, nevadí mi ak sa tým niekto živý. Vadí mi to, ak niekto tvrdí že iná alternatíva neexistuje. A vadí mi aj to, ak sa príslušníci vnútrozemských národov vyťahujú nad prímorské národy. Predkovia tých kapitánov čo vás v chorvátsku skúšajú brázdili moria, keď ešte naši predkovia ako nevolníci orali s kravičkou rolu. Nechápem ako si niekto dovolí tvrdiť, že tý kapitáni berú úplatky, resp.predávajú preukazy /možno to nie je to isté/ keď je bežná prax u nás , že organizátory kurzov majú všimné zaúčtované v cene a lepia oči zodpovedným.
Je krajne nezodpovedné šíriť povedomie, že absolvent nášho/ CZ,SK/ kurzu je dokonale pripravený viesť plavidlo zo všetkým čo k tomu patrí. Byť skiprom to nie je len vedieť robiť s plachtami, najet na bójku a podobne. V prvej rade musí byť pripravený vycvičiť si posádku aby vedeli odhodiť múringové lano, vyviazať loď na benzinke, priviazať sa na bójku a samozrejme ťahať za laná, zvládnuť s nimi manévre.
Poviem príklad. Kamarát si prenajal pred rokmi v HR malú plachetničku Elan expres a tá nemala ešte rolfok. Ja som tam bol tiež v tom čase na 43 stopovej plachetnici. Poprosil ma aby som mu povysvetloval nejaké veci, lebo on bez rolfoku nevie. Žiaden problem, vyšli sme na more a ukazoval som čo a ako, ale hlavne jeho žene. Čo to jej vysvetluješ, mne to vysvetluj! Dožadoval sa nápravy. Tak som mu povedal, že ak sa kapitánovi niečo stane, posádka musí vedieť ovládať loď. Exkurzia po hodinke skončila a presunul som sa na našu jachtu. Môj kamarát, keď prestalo fúkať sa rozhodol že si zapláva a keďže nefúkalo, tak neskasal plachty. Ono síce skoro nefúkalo, ale k lodi doplávať bolo nad jeho možnosti. Ak sa vám to nezdá, tak si to niekedy vyskúšajte. Jeho žena nestratila duchaprítomnosť, skočila ku kormidelnej páke a postavila loď proti vetru. Kapitán bol zachránený. A to podstúpila len hodinové školenie. Največšia sranda pre mňa bola v tom, že som na lodi bez rolfoku nikdy nejazdil. Poznal som to len z knižiek.
Tiež ma velmi pobaví, keď naši kapitáni rozprávajú svoje fantastické zážitky z plavby ako fúkalo, v akom náklone plávali a ako im natieklo do kajuty cez otvorené okno. To je vysoká neúcta k majetku druhých ludí, chcel by som ich vidieť či by aj zo svojou loďou takto jazdil. Možno áno, niekto má penez dost, lehce nabil, lehce pozbil. A keď mudrujú ako trimujú plachty, tak si hovorím čo ten tam trimuje keď má genu na rolfoku a hlavnú refovaciu do sťažňa. Žiadne spíry a niekedy tam nie sú ani špióni.
Teda tak nejak to vidím ja. Treba sa sústavne vzdelávať, na každom čártri si niečo precvičiť. Žiadny kurz ani učitel vás to nenaučí, naučiť sa to musí každý sám. Majte na pameti, že more vám vystaví účet a vy ho budete platiť. Treba si dať bacha, aby ta cena nebola vysoká.
A aký som ja skiper? Predsa večný začiatočník. A preto chápem začínajúcich a viem čo cítia.


Ahoj Denisi,
no trochu jsme se spatne pochopili. Myslela jsem to jako vyhodu, kdyz vis co a jak - napriklad ty svetelne signaly v noci a ten dryl. Ja osobne zkousky v Cechach nedelala. Delala jsem je v Anglii kdyz bylo Forse 8, takze takova mensi sranda, rekla bych. Mym nejvetsim problemem je to, ze neumim spoustu veci, jak se reknou v cestine. Napriklad, chvili mi trvalo, nez jsem zjistila co je to spinakerovy pen nebo co to bylo. Pro mne je proste anglictina v tomhle lehci, ale tady mam obrovskou nevyhodu, protoze nevim, co mnohdy myslite. Urcite souhlasim s tim, co jsi povidal a neni nad to delat zkousky na mori, protoze spousta lidi muze zirat jako blazen, kdyz na nej pak vstoupi. Je opravdu hodne dulezite, aby posadka vedela co a jak v pripade nouze, neni nic horsiho, nez kdyz ty jsi jednim panem a nikoho dalsiho do niceho nezasvedcis. A muzu se zeptat co znamena to rolfok??? A co se tyce vazit si majetku tech druhych? To vis, spousta lidi si rika, neni to moje, tak proc bych se o to mel starat. To mne hodne stve.
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » pon čer 04, 2007 8:10 pm

Wlady píše:Ahoj.
to Denis: To jsi pochopil špatně. Popisoval jsem osobní zkušenost s frekventanty kursu pořádaného ing. Zindulkou, ke kterým jsem se nachomýtl, když jsem sám jel dělat CR papíry. Viděl jsem kus jejich výcviku a hlavně to, co po tom týdnu už uměli a absolvoval jsem s nimi opáčko před zkouškami. I když já šel na tu zkoušku jako "starý mazák" z chodu, resp. jsem tam v rámci své dovolené přijel na lodi, takže mluvím jen o tom co jsem viděl a nikoli celé sám absolvoval, přesto jsem přesvědčen, že je připravil velmi dobře. A tím nemyslím jen zkoušky (prošli všichni), ale námořní praxi (samo v rozsahu, který ten pouhý týden umožňuje). Mimochodem mě právě udivilo, že je intenzivně drtil světla, i když věděl, že otázky z toho nebudou (jsou to 4 roky a tehdy fakt nebyly) a zdůvodnil mi to právě tím, že to v praxi budou potřebovat a že to do nich musí právě naprat dřív, dokud se té zkoušky bojí a jsou ochotni makat nebo než tu zkoušku udělají. Což považuju za velmi zodpovědný přístup!!! Nijak si to neulehčoval, naopak, udělal všechno co se dalo, aby je naučil maximum. A to se mi právě líbilo ze všeho nejvíc, proto jsem si dovolil mu tady dělat reklamu. Než jsem totiž sám na ty zkoušky vyrazil, zjišťoval jsem si (tohoto fóra ještě nemaje) podrobnosti po několika různých firmách pořádajících tyto kursy a většinou se pyšnili vlastně hlavně tím, že s nimi je zkouška brnkačka, že vědí co se zkouší (to teda fakt věděli dokonale) a že tudíž klidně můžu přibrat manželku a pojmout to jako dovču a naučit se stačí jen pár věcí. Tu firmu která vám za příslušný obolus a fotku ty průkazy dadala až "domů" ani nemá cenu zmiňovat.
Jinak řečeno, Terka mluvila o kursu v CR pod vedením českého instruktora, který má i jakési to ministerské oprávnění a pořádá i kursy s přípravou na CS papíry vyšších stupňů, jenže v Anglii.
Wlady


Kdepak, muj instruktor byl Anglan jak poleno, ale hodne mi pripominal toho pana, o kterem pises. A opet... Papiry jsem delala v Anglii...

Btw. Vite jak Solent coastguard rika v Solenu jachtarum???
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » pon čer 04, 2007 8:15 pm

Není to určeno mě, ale část odpovím.
České názvosloví najdeš tady:
http://www.baharis.cz/clanky/nazvoslovi-na-lodi.php

Jinak je to ale stejně ptákovina. Něco si přeložíme, něco ne a v reálu se často setkáš s tím, že mají různí lidé různé názvy napříč všem jazykům.
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » pon čer 04, 2007 8:16 pm

Irena píše:Líbí se mi Denisova poznámka,že je věčný začátečník.Myslím,že zodpovědný člověk si tak bude připadat stále.Myslím,že o papírech to opravdu není,ale o přístupu lidí.Nedávno jsem se na lodi setkala s lidmi,kde všichni již byli "zkušení kapitáni" a většinou měli české papíry.Chci zmínit jen jednoho - hlava nadupaná vědomostmi,stále o něčem poučoval a radil,ale v momentě ,kdy bylo potřeba zasáhnout,tak měl spoustu jiné práce.Tahání mooringu apod.se ho netýkalo,u kormidla měl problém poznat odkut se mu tam bere vítr.Přitom podle řečí měl spoustu zkušeností a plaveb za sebou.
Myslím,že když se kapitám blíží k maríně,tak vždy znervozní,i kdyby to dělal již tisíckrát - nikdy neví,co se může stát.Plula jsem jednou s kapitánem,který jezdí opravdu desítky let všude po světě a je frajer v dobrém slova smyslu,lodím naprosto rozumí,ale před přistáváním také vždy znervozněl.Na moři se máme všichni co učit.


Moje rec, lidi kteri maji vzdycky plnou hubu (pardon) kecu je dost. Ja se nemuzu radit mezi ty otrle namorniky, ale mam za sebou peknou radku mil, ale nemyslim, ze jsem v tom nejak dobra. Kazdy den na mori jsem se naucila vzdy neco noveho a hodne mi to dalo a nikdy nebyly dve situace stejne. Nejhorsi setkani s temahle rozumbradama jsem mela v Gibu, kdyz zakotvili vedle nas. Byla jsem z nich tenkrat celkem vyrizena. No, ta dvojka totiz mela totiz lod na zkousky, takze tam probihalo skolenia nasledne i zkousky. Paradoxne zkousejici nebyl ani jeden z nich, ale chytri az beda. No, prestavala jsem mit chut cokoliv rikat, protoze to nemelo smysl. Navse odpoved...
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » pon čer 04, 2007 8:24 pm

Bilardos píše:Není to určeno mě, ale část odpovím.
České názvosloví najdeš tady:
http://www.baharis.cz/clanky/nazvoslovi-na-lodi.php

Jinak je to ale stejně ptákovina. Něco si přeložíme, něco ne a v reálu se často setkáš s tím, že mají různí lidé různé názvy napříč všem jazykům.

No, nerada bych se Baharise dotkla. Uz jsem se na ty jeho stranky divala. Jsou dobre, jen v tom prekladu neni vse, co tak nejak znam. Kazdopadne asi ale vse potrebne... Nechci machrovat a neco mu tam dodavat... 8)

Ale dik za tip. Juknu se tam...
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pon čer 04, 2007 9:00 pm

Terry, ale klidně se dotýtej :wink:
Jelikož jsem tady minulý týden nebyl, tak jsem o této části diskuse ani nevěděl. Až se dnes dostala na povrch. Mé stránky jsou určené hlavně k nabytí nějakých základních informací pro lidi, kteří jedou na loď poprvé. Jestli tam něco zásadního pro nováčky schází, rád se nechám poučit a doplním to.
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » pon čer 04, 2007 9:06 pm

Baharis píše:Terry, ale klidně se dotýtej :wink:
Jelikož jsem tady minulý týden nebyl, tak jsem o této části diskuse ani nevěděl. Až se dnes dostala na povrch. Mé stránky jsou určené hlavně k nabytí nějakých základních informací pro lidi, kteří jedou na loď poprvé. Jestli tam něco zásadního pro nováčky schází, rád se nechám poučit a doplním to.


No, jak jsem rekla, vse potrebne tam podle meho je. Musela bych si to vytisknout, abych to videla lepe. Pokud ale budes potrebovat pomoct s necim takovym, tak jsem k sluzbam...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů