Prosím o pomoc při výběru kurzu

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: windward, vilma, MARIS, Pepa

Uživatelský avatar
Irena
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob dub 01, 2006 6:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Irena » pon čer 04, 2007 9:46 pm

Popište jak probíhá ústní zkouška na telekomunikačním úřadě,jde mi o obtížnost angličtiny - jestli to zvládne i začátečník(to se Terrky určitě netýká),tak někdo,kdo si v angličtině až tak moc nevěří a má kladnou zkušenost.
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » pon čer 04, 2007 9:54 pm

Irena píše:Popište jak probíhá ústní zkouška na telekomunikačním úřadě,jde mi o obtížnost angličtiny - jestli to zvládne i začátečník(to se Terrky určitě netýká),tak někdo,kdo si v angličtině až tak moc nevěří a má kladnou zkušenost.


Ja musim rict, ze jsem mela panickou hruzu, ze instruktorovi nebudu rozumet. De facto se v Anglii sklada pouze z pisemneho testu a z procvicovani, pri kterem Vas instruktor sleduje, zda delate to co mate a delate to dobre. Toto "skoleni" je cca na 8 hodin a do tydne vam zaslou papiry. Nejdulezitejsi je asi jaky kanal zapnout, kdy se vola Safety call, kdy pan-pan a kdy may day a hlavne, jak se may day vola. Pote jeste DSC radio, coz dnes ani nic jineho v UK nemaji (musim rict, ze je to lepsi, takovy jako vic mobil - psani zprav a tak, ale k nezaplaceni je ten cervenej knoflik, ktery NESMIS normalne zmacknout a pak taky may day relay, ale to uz zachazim do moc velkych podrobnosti. Chci jen rict, ze pokud rozumis anglicky a umis slozit jednoduchou vetu, protoze na VHF to neni o tom se vykecavat, i kdyz nekteri mohou namitat, ale strucne a jasne (hlavne jasne a srozumitelne) rict, co a jak se deje, pak to neni nic tezkeho. mela jsem to za plnej pocet a to jsem pred tim mela obrovsky strach. Ve finale to nebylo tak strasne.
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » pon čer 04, 2007 9:55 pm

Terra píše:
Irena píše:Popište jak probíhá ústní zkouška na telekomunikačním úřadě,jde mi o obtížnost angličtiny - jestli to zvládne i začátečník(to se Terrky určitě netýká),tak někdo,kdo si v angličtině až tak moc nevěří a má kladnou zkušenost.


Ja musim rict, ze jsem mela panickou hruzu, ze instruktorovi nebudu rozumet. De facto se v Anglii sklada pouze z pisemneho testu a z procvicovani, pri kterem Vas instruktor sleduje, zda delate to co mate a delate to dobre. Toto "skoleni" je cca na 8 hodin a do tydne vam zaslou papiry. Nejdulezitejsi je asi jaky kanal zapnout, kdy se vola Safety call, kdy pan-pan a kdy may day a hlavne, jak se may day vola. Pote jeste DSC radio, coz dnes ani nic jineho v UK nemaji (musim rict, ze je to lepsi, takovy jako vic mobil - psani zprav a tak, ale k nezaplaceni je ten cervenej knoflik, ktery NESMIS normalne zmacknout a pak taky may day relay, ale to uz zachazim do moc velkych podrobnosti. Chci jen rict, ze pokud rozumis anglicky a umis slozit jednoduchou vetu, protoze na VHF to neni o tom se vykecavat, i kdyz nekteri mohou namitat, ale strucne a jasne (hlavne jasne a srozumitelne) rict, co a jak se deje, pak to neni nic tezkeho. mela jsem to za plnej pocet a to jsem pred tim mela obrovsky strach. Ve finale to nebylo tak strasne.


Irenko, asi si nechtela vedet, jak probiha zkouska v Anglii, vid? Nejak jsem si to blbe precetla...
Uživatelský avatar
Irena
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob dub 01, 2006 6:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Irena » pon čer 04, 2007 10:18 pm

No to nevadí,do Anglie ale fakt zkoušky dělat nepojedu.Ty už máš asi dost napluto,tak se svěř,kde všude jsi byla.Každý z nás hltá kdejakou zprávičku a od tebe to můžeme mít z první ruky.
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » pon čer 04, 2007 10:24 pm

Irena píše:No to nevadí,do Anglie ale fakt zkoušky dělat nepojedu.Ty už máš asi dost napluto,tak se svěř,kde všude jsi byla.Každý z nás hltá kdejakou zprávičku a od tebe to můžeme mít z první ruky.


No, to celkem chapu, ale jestli mas problem s tim, jak se co vola, tak muzu pekne vsechno napsat v AJ.

Kde jsem vsude byla? Bylo toho hodne a tak nejak neco uplne jineho co vetsina ostatnich tady. Plula jsem z Anglie pres Biskajsky zaliv do spanelske Bayony, pobrezi celeho Portugalska, pak do Gibraltaru a pobrezi Spanelska do Barcelony. Celkem neco kolem 4.500 mil minuly rok. Mam maly prispevek o Man Menor - viz Spanelsko a planuju dokopat fotky do galerie. Tak nejak nevim co vic psat, nechci aby to vypadalo jako chlubeni...

Jinak diky za zajem. Vazim si toho. O Chorvatsku vim prd, ale jednou bych se tam rada podivala. Mas zkusenosti???
Uživatelský avatar
Irena
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob dub 01, 2006 6:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Irena » pon čer 04, 2007 10:51 pm

Super,jsi "starej námořník" - jak se k tomu přijde?Chorvatsko znám celkem dobře,letos na jaře jsem byla na delší plavbě z Itálie na Maltu pak Tunis,Sicílie a zpět.Byla jsem nadšená.Moc by mě lákal sever,třeba Norsko,ale to bude muset počkat až nasbíráme zkušenosti.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon čer 04, 2007 10:55 pm

Vite jak Solent coastguard rika v Solenu jachtarum??? Neviem a som zvedavý....
Rolfok, alebo rolref je zariadenie na zmotávanie prednej plachty- geny. Na čártrových lodiach je gena jediná predná plachta a pomocou tohto rolovania- namotávania plachty sa upravuje jej velkosť. Tým sa síce gena zmení na kosatku alebo búrkovú plachtu, ale potom už nemá ideálne rozmery a vlastnosti. Takáto deformovaná plachta sa potom zle trimuje. Pre výletných jachtárov ako sme my je to ideálne riešenie. Mne pripadá ovšem smiešne, ak sa s takýmito plachtami jazdia vážne regaty.

Ešte k tomu nekontrolovanému vyostreniu, samozrejme že čártrová loď niečo znesie, ale nie je na to stavaná. Dôkazom je aj to, že pri obtiažnosti 9-10 Beauforta sa na regatách už začínajú plachetniciam lámať sťažne. Tie lode sú proste stavané na pohodové výletnické plachtenie. Ale keď príde búrka, tak s príslušne zrefovanými plachtami to tieto lode dokážu bezproblémovo zvládnuť. Takeláž do ťažkých podmienok sa robí úplne ináč.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2402
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » úte čer 05, 2007 10:47 am

Denis píše:... Takáto deformovaná plachta sa potom zle trimuje. Pre výletných jachtárov ako sme my je to ideálne riešenie. Mne pripadá ovšem smiešne, ak sa s takýmito plachtami jazdia vážne regaty.

uz jsem nechtel reagovat, ale nakonec mi to nedalo.
tyto plachty se hure trimujou - s tim plne souhlasim, ale trimujou.
ale mam pocit, ze vubec nevis o cem mluvis, kdyz ti to prijde smesny. ja sice nevim jak tam u vas, ale u nas se napriklad i mistrovstvi cr jede na tehle smesnych lodich (elan 340 - rolovaci gena - ms, pohar cany tamtez - elan 333 - rolovaci gena i hlavatka) a spousta dalsich regat. BTW samozrejme vim, ze i slovaci a vsichni ostatni zavodni jachtari jezdi i na techto smesnych regatach.

Denis píše:Ešte k tomu nekontrolovanému vyostreniu, samozrejme že čártrová loď niečo znesie, ale nie je na to stavaná. Dôkazom je aj to, že pri obtiažnosti 9-10 Beauforta sa na regatách už začínajú plachetniciam lámať sťažne. Tie lode sú proste stavané na pohodové výletnické plachtenie. Ale keď príde búrka, tak s príslušne zrefovanými plachtami to tieto lode dokážu bezproblémovo zvládnuť. Takeláž do ťažkých podmienok sa robí úplne ináč.

tady by me zajimalo, proc si to myslis, ze cartrovky jsou horsi lode ? jsou upraveny pro cartr, hodne 'ojezdeny', ale urcite ne spatne postaveny. to ze se lamou stezne na regatach (BTW zase tak caste to neni a vetsinou se nejprve trhaji plachty) je taky dane take tim, ze ty lode jedou vice 'na krev'. BTW i zavodnim specialum se lamou stezne :-).
Uživatelský avatar
Irena
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob dub 01, 2006 6:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Irena » úte čer 05, 2007 11:05 am

Také nevím,proč mají charterové lodě tak špatnou pověst,vždyt to staví firmy s dlouholetou zkušeností a lodí se prodávají ticíce i do osobního vlastnictví,jen si koupí majitelskou verzi.Myslím,že spousta lidí si i koupí starši ojetou lod,dovybaví a může fungovat dalších 10-15 let.
Nevím jsem laik,myslím že Maris někde psal že laminátové lodě jsou hrozné - bohužel dnes je jich většina a málokdo z nás kdy plul na jiné.
Kdyby byly ty lodě tak strašné,proč by za ně lidi dávali miliony?
Uživatelský avatar
Irena
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob dub 01, 2006 6:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Irena » úte čer 05, 2007 11:16 am

Irena píše:Popište jak probíhá ústní zkouška na telekomunikačním úřadě,jde mi o obtížnost angličtiny - jestli to zvládne i začátečník(to se Terrky určitě netýká),tak někdo,kdo si v angličtině až tak moc nevěří a má kladnou zkušenost.


Tak je vás tu plno,kteří mají české papíry a nikdo se nevyjadřuje,jen se podělte se svými zkušenostmi a člověk ví,na co se má připravit
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2402
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » úte čer 05, 2007 11:42 am

Irena píše:
Irena píše:Popište jak probíhá ústní zkouška na telekomunikačním úřadě,jde mi o obtížnost angličtiny - jestli to zvládne i začátečník(to se Terrky určitě netýká),tak někdo,kdo si v angličtině až tak moc nevěří a má kladnou zkušenost.


Tak je vás tu plno,kteří mají české papíry a nikdo se nevyjadřuje,jen se podělte se svými zkušenostmi a člověk ví,na co se má připravit


omezeny udelas v pohode :-), na vseobecny uz potrebuje trochu ty angliny :-(, mimo hlaseni do vysilacky, ti daji i neco prelozit do angliny
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » úte čer 05, 2007 3:43 pm

Denis píše:Vite jak Solent coastguard rika v Solenu jachtarum??? Neviem a som zvedavý....
Rolfok, alebo rolref je zariadenie na zmotávanie prednej plachty- geny. Na čártrových lodiach je gena jediná predná plachta a pomocou tohto rolovania- namotávania plachty sa upravuje jej velkosť. Tým sa síce gena zmení na kosatku alebo búrkovú plachtu, ale potom už nemá ideálne rozmery a vlastnosti. Takáto deformovaná plachta sa potom zle trimuje. Pre výletných jachtárov ako sme my je to ideálne riešenie. Mne pripadá ovšem smiešne, ak sa s takýmito plachtami jazdia vážne regaty.

Ešte k tomu nekontrolovanému vyostreniu, samozrejme že čártrová loď niečo znesie, ale nie je na to stavaná. Dôkazom je aj to, že pri obtiažnosti 9-10 Beauforta sa na regatách už začínajú plachetniciam lámať sťažne. Tie lode sú proste stavané na pohodové výletnické plachtenie. Ale keď príde búrka, tak s príslušne zrefovanými plachtami to tieto lode dokážu bezproblémovo zvládnuť. Takeláž do ťažkých podmienok sa robí úplne ináč.


Solent Coastguard říká jachtařům, kterých je tam snad biliarda Wafies...

Wafies znamená: Wind assisted fucking idiots. No, tak jsem jedna z nich...

A co se týče té rolfokové geny - Genoa? tak tu jsem měla celou cestu. Nemyslím, že je tak špatná, když je špatné počasí, tak to prostě jen stáhneš na místo toho, abys měnil celou kostatku nebo cokoliv jiného. Jen na Genoau jsme pluli hlavně v Biscayi a pak ještě par krát kolem pobřeží a chová se dobře. Když se nám obmotal špagát kolem lodního šroubu a my byli namydlení, co se týče motoru a v 35 uzlovém větru jsme se řítili do zátoky, abychom tam mohli zakotvit, tak to bylo to jediné co šlo. Genoa na minimum a šlo s tím i zakotvit. To bylo naposledy, kdy jsem se takhle zapotila... Byl to mazec. Takže nesouhlasím s tím, že relfok je špatný, dá se na tom i v poho zastavit loď a prostě mi to příjde fajn, ale na druhou stranu nemůžu srovnávat, protože nemám s čím.

Ohledně chartrovek, myslím, že tyhle lodičky musí víc procházet kontrolou než jakékoliv jiné... Tudíž maximálně jsou více vybydlené, ale rozhodně né špatné a regatu jsme na tom našem Feelingu 36 už taky pluli...
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Terra » úte čer 05, 2007 3:49 pm

Irena píše:Super,jsi "starej námořník" - jak se k tomu přijde?Chorvatsko znám celkem dobře,letos na jaře jsem byla na delší plavbě z Itálie na Maltu pak Tunis,Sicílie a zpět.Byla jsem nadšená.Moc by mě lákal sever,třeba Norsko,ale to bude muset počkat až nasbíráme zkušenosti.


No vidíš to, to musela být paráda, ne? Já byla hodně zklamaná z pohledu z moře na Španělsko ze strany Středozemního moře. Norsko musí být absolutní luxus, jednou to dám, ale to moře tam je prý taky celkem mazec, takže uvidíme, každopádně se tam člověk moc neohřeje... A jak jsem se k tomu dostala??? Jednoho krásného dne mi ruplo v bedně...
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1087
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

kapitánské licence

Příspěvekod MARIS » úte čer 05, 2007 5:10 pm

To Irena: asi jsi si mě s někým spletla,nevím že bych byl proti laminátkám,poslední dvě lodě mám laminátky,jen první kterou jsem stavil byla dřevolaminát.
Uživatelský avatar
Irena
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 122
Registrován: sob dub 01, 2006 6:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Irena » úte čer 05, 2007 7:06 pm

Sorry,spletla jsem jména - byl to Monty(asi,už se mi to nechce hledat)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte čer 05, 2007 9:35 pm

Refovacie zariadenia mám rád. Stačí? Tak ešte raz, naozaj mám refovacie zriadenia rád. Len som si dovolil tvrdiť, že narefované plachty strácajú svôj ideálny tvar a najmarkantnejšie je to práve na gene. Ani som nešpitol že by sa s narolovanými plachtami nedalo jazdiť. OK?
Jerryx, velmi ma mrzí že mi tie regaty pripadajú smiešne, ale čo mám robiť? Pokial sú to také sranda regaty, tak to beriem, ale oni sa tvária ako úplné vážne regaty, majstrovstvá Slovenska a podobne. Celé je to snobizmus a dobrý biznis. U vás, u nás, v Maďarsku, u soudruhú v NDR, všade. Tebe to pripadá normálne a div sa svete, mne tvoj postoj nevadí. Len o jedno ťa prosím, nesnaž sa ma dirigovať čo mi má byť smiešne a čo nie. To už nerobí ani moja manželka. :)
Máš pravdu, že okrem sem tam zlomeného sťažňa sa trhajú aj plachty. Gramáž tkaniny neošáliš keď tú genu narefuješ. V búrke by sa malo jazdiť s búrkovým oplachtením a vypustený cíp geny nie je búrková plachta.
Nemám nič proti čártrovým lodiam, súhlasím s tým že ich robia skúsený výrobcovia a tieto lode dosahujú docela dobrú kvalitu. Dokonca som tu raz v diskusii " proti všem" obhajoval Bavaria yachts a ak by som mal Bavariu 37 /aj desať ročnú/, tak by som bol šťastný ako blcha. To ale nič nemení na tom že ich takeláž nie je robená do ťažkých podmienok!!! Ak by mi raz prdlo v bedni a išiel by som cez oceán tam aj speť, tak istotne nie na lodi postavenej pre čarter. Zároveň sa stotožňujem z Montiho názorom na masovo vyrábané laminátové plachetnice.
Ešte k tým Wafies, to je hrozné... a znelo to tak romanticky.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2402
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » úte čer 05, 2007 10:18 pm

Denis píše:Refovacie zariadenia mám rád. Stačí? Tak ešte raz, naozaj mám refovacie zriadenia rád. Len som si dovolil tvrdiť, že narefované plachty strácajú svôj ideálny tvar a najmarkantnejšie je to práve na gene. Ani som nešpitol že by sa s narolovanými plachtami nedalo jazdiť. OK?

covece denisi nevymejslej si! o tom to nebylo, na tom se s tebou shodnu, ze ty 'rolovaci' plachty nemaji idealni tvar a ze se hure trimuji. ale ty jsi puvodne psal : Tie rolovacie plachty idú trimovať len čo je pravda. To je trimovanie? To je len ťahanie špagátikov.. o tom to bylo. ja tvrdim, ze maji uplne trimovaci moznosti, jen se toho hure dosahne (resp. kdyz mas 'normalni' plachty, tak se vic priblizis idealu), tzn. zadne tahani spagatku - ona je to docela veda ;-)

Denis píše:Jerryx, velmi ma mrzí že mi tie regaty pripadajú smiešne, ale čo mám robiť? Pokial sú to také sranda regaty, tak to beriem, ale oni sa tvária ako úplné vážne regaty, majstrovstvá Slovenska a podobne. Celé je to snobizmus a dobrý biznis. U vás, u nás, v Maďarsku, u soudruhú v NDR, všade. Tebe to pripadá normálne a div sa svete, mne tvoj postoj nevadí.

me taky nevadi tvuj postoj k regatam (to bych te fakt dirigoval jako tvoje manzelka - nebo jako moje?:D). ale zase si vymyslis, puvodne si psal ze: Mne pripadá ovšem smiešne, ak sa s takýmito plachtami jazdia vážne regaty. tenhle postoj nechapu. chapu, ze nemas rad regaty, ze je to byznys, ... ALE proc by melo byt smesny jezdit regaty s 'rolovacimi' plachtami ?

Denis píše:Len o jedno ťa prosím, nesnaž sa ma dirigovať čo mi má byť smiešne a čo nie. To už nerobí ani moja manželka. :)

to se mooc omlouvam, ale to fakt nechci, to te plne chapu ;-)


ps: hele denisi, nechtel jsem se te nejak dotknout (i kdyz jsem se trochu rozohnil) - ale proste mi tyhle nazory pripadali az moc 'vyhranene', tak jestli neco, tak mas u me pivo :-)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte čer 05, 2007 10:44 pm

No šak čo hovorím niečo iné, akurát druhý raz som to napísal kulantneji. :)
Volakedy som sa to snažil trimovať, študoval som literatúru. Po čase som došiel na to, že je tam nejaký strop a musel by som začať jazdiť na iných plachtách. Ale to nebolo reálne a ani v súlade s mojou životnou filozofiou. Takže dnes to volám že to je len také ťahanie špagátikov, ale tiež je pravda, že sa už nesnažím o dokonalosť v tých obmedzených možnostiach, ktoré rolovacie plachty ponúkajú.
Ak raz dokončím moju 9m loď , tak tam budem mať dva predné stehy. Na jednom dvojdrážkový rolref na genu / už je kúpený/ a na druhom bude v jazdcoch kosatka. Mám ušité 2 geny do rolfoku, spinaker, 3x rôzne velké kosatky, búrkovú kosatku a búrkovú hlavnú plachtu a samozrejme hlavnú plachtu s dvomi refovacími pásmi. Plachty polepím špiónmi, zoberiem si príručky o trimovaní plachiet a budem sa vytešovať o dušu.
spuctum
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 85
Registrován: stř črc 15, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Jsem z toho blázen ---

Příspěvekod spuctum » ned zář 27, 2009 4:02 pm

Ahoj, všem pročítám tohle forum zhora dolu a zpět a jsem hodně zmatený co se týká těch papíru. osobně si chci koupit loď do 12m /plachetnici/ s zavěsným motorem nebo zabudovaným.
Rád bych získal opravnění pro řízení takovéto lodě /casově neomezené/ , tak abych se mohl plavit jak po řekách tak po moři.

Nechci to jako komerční plavby , jde jen o soukromou plavbu odněkud někam .

Papíry je mi celkem jedno kde bych dělal jen chci aby prostě platili všude a né třeba jen v Chorvatsku.

Nebránil bych se ani tomu že bych třeba byl sněkým někde jako posádka na delší plavbě /času mám spousty/ a potom ty zkoušky udělal. Nehledám nic takového kde mě za 2 dny vystaví papíry.

Jelikož se na lodi hodlám plavit převážně sám potřebuji abych se opravdu hodně naučil s nějakým hodně zkušeným kapitánem.

Pokud je tu někdo kdo by mi v tom poradil byl bych rád.

Uvedu uplný příklad : kotvím třeba v Praze na Vltavě a po nějakým čase chci do Coorku v Irsku /cesta velice častá/ loď bude mým druhým domovem a nerad bych se utopil či způsobil nějakou nehodu.
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 789
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » ned zář 27, 2009 6:23 pm

Ahoj, nemám úplný přehled, co se týká našich vod, které mě nějak nelákají, ale řekl bych, že toto jedním průkazem neobsáhneš a budeš mít papírů víc. Naše vody a moře.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2402
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » ned zář 27, 2009 6:44 pm

RTFM ... :roll:
... vzdyt je to furt dokola, na nase vody potrebujes VMP a jeho mezinarodni verze ti umoznuje plavbu podel pobrezi.
cili na more potrebujes papiry jine ! => z toho plyne, ze papiry musis mit minimalne dvoje (VMP + namorni) ! ;-)
Uživatelský avatar
Radek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: stř led 17, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Radek » pon zář 28, 2009 1:06 pm

Souhlasím s Jerryxem. Osobně si taky myslím,že budeš potřebovat minimálně dvoje papíry.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host