Stavba hliníkové jachty na zakázku - na objednávku
Moderátoři: Pepa, david, vilma
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Stavba hliníkové jachty na zakázku - na objednávku
Zdravím všechny.
Jsem tady nováček, tak se předem omlouvám, pokud něco zvořu
Vaše diskuze mě velmi zaujala, protože uvažuji o pořízení cca 40tistopé plachetnice a jako jednu z možností zvažuji i stavbu z AL dle plánů některé konstrukční kanceláře. Problém je v tom, že namám dostatek místa, času a hlavně ani zručnosti...Prosím všechny zúčastněné o tip na potenciálního výrobce u něhož by snad byla záruka přiměřené kvality provedení. Tím nemyslím jen kvalitní svary, ale provedení lodě jako celku, včetně (snad nechci příliš mnoho?) veškerého vybavení atd. = asi by to měl být i přiměřeně zkušený jachtař. Samozřejmě bych si chtěl i spolurozhodovat o použitých materiálech, detailech uspořádání a vybavení...Vím o nejmenované firmě z Liberce, ale její výrobek (viděl jsem jeden cca před pěti lety) mě příliš nepřesvědčil.
Díky za všechny tipy a všem aktivním stavitelům hodně úspěchů.
Jsem tady nováček, tak se předem omlouvám, pokud něco zvořu
Vaše diskuze mě velmi zaujala, protože uvažuji o pořízení cca 40tistopé plachetnice a jako jednu z možností zvažuji i stavbu z AL dle plánů některé konstrukční kanceláře. Problém je v tom, že namám dostatek místa, času a hlavně ani zručnosti...Prosím všechny zúčastněné o tip na potenciálního výrobce u něhož by snad byla záruka přiměřené kvality provedení. Tím nemyslím jen kvalitní svary, ale provedení lodě jako celku, včetně (snad nechci příliš mnoho?) veškerého vybavení atd. = asi by to měl být i přiměřeně zkušený jachtař. Samozřejmě bych si chtěl i spolurozhodovat o použitých materiálech, detailech uspořádání a vybavení...Vím o nejmenované firmě z Liberce, ale její výrobek (viděl jsem jeden cca před pěti lety) mě příliš nepřesvědčil.
Díky za všechny tipy a všem aktivním stavitelům hodně úspěchů.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
V tom příspěvku od Denise (co byl nešťasnou náhodou smazán) byl odkaz na stavitele lodí z Bratislavy
http://mandl.webpark.sk/
Kontakt:
Dipl. Ing. Jiří Mandl
Tel/Fax: +421 (0)2 63 827 641
Mobil: +421 (0)908 593 100
E-mail: mandl@inmail.sk
Dipl. Ing. Peter Mandl
Fax: +421 (0)2 63 827 641
Mobil: +421 (0)903 233 009
E-mail: peter.mandl@inmail.sk.
Mandl - Projektovanie a stavba lodí
Romanova 23
851 02 Bratislava
Slovensko
http://mandl.webpark.sk/
Kontakt:
Dipl. Ing. Jiří Mandl
Tel/Fax: +421 (0)2 63 827 641
Mobil: +421 (0)908 593 100
E-mail: mandl@inmail.sk
Dipl. Ing. Peter Mandl
Fax: +421 (0)2 63 827 641
Mobil: +421 (0)903 233 009
E-mail: peter.mandl@inmail.sk.
Mandl - Projektovanie a stavba lodí
Romanova 23
851 02 Bratislava
Slovensko
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
pro vabu
Ahoj.
1.Nechci tu fungovat jako anonym, ale byl to můj první příspěvek a asi jsem něco zkonil
2. myslím to zcela vážně, ale jak už jsem psal na samodomo stavbu nemám ani dost času a ani dost zručnosti, takže uvažuju spíš o tom nechat si postavit...
3.htěl bych něco 40-43 stop a zatím nejsem ani úplně rozhodnutej pro stavbu, zvažuju i koupi "normální" laminátky (favorit Nordship 40 DS). Ale ten AL mě z mnoha důvodů oslovil, takže kdybych něco podobného v plánech konstruktérů objevil, velmi by mě to lákalo..
4. nemám vůbec nic proti veřejné diskusi a budu rád za každou radu popř. i praktickou zkušenost se stavbou i jednotlivými dostupnými typy lodí...nicméně Ti posílám na SZ mailový kontakt
Wlady
1.Nechci tu fungovat jako anonym, ale byl to můj první příspěvek a asi jsem něco zkonil
2. myslím to zcela vážně, ale jak už jsem psal na samodomo stavbu nemám ani dost času a ani dost zručnosti, takže uvažuju spíš o tom nechat si postavit...
3.htěl bych něco 40-43 stop a zatím nejsem ani úplně rozhodnutej pro stavbu, zvažuju i koupi "normální" laminátky (favorit Nordship 40 DS). Ale ten AL mě z mnoha důvodů oslovil, takže kdybych něco podobného v plánech konstruktérů objevil, velmi by mě to lákalo..
4. nemám vůbec nic proti veřejné diskusi a budu rád za každou radu popř. i praktickou zkušenost se stavbou i jednotlivými dostupnými typy lodí...nicméně Ti posílám na SZ mailový kontakt
Wlady
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Ahoj Wlady,
Teď; když už nejsi anonym, Ti může každý napsat na e-mailový formulář, přímo tady z fora.
Pochopitelně psát můžeš i Ty ostatním.
Registrovaní uživatelé na to mají pod příspěvkem takový ČUDLÍK. Není tedy třeba, zasílat kontakt po SZ.
Jinak bych se také přimlouval spíš o tu veřejnou diskuzi. Od toho tady to forum, také vlastně je. alffa
Teď; když už nejsi anonym, Ti může každý napsat na e-mailový formulář, přímo tady z fora.
Pochopitelně psát můžeš i Ty ostatním.
Registrovaní uživatelé na to mají pod příspěvkem takový ČUDLÍK. Není tedy třeba, zasílat kontakt po SZ.
Jinak bych se také přimlouval spíš o tu veřejnou diskuzi. Od toho tady to forum, také vlastně je. alffa
Wlady dík za kontakt, nehledal jsem jak nordship vypadá ale zhruba vím o co jde, ale solidní laminátky tohoto typu mají i po letech-jak občas hledám- hodně vysokou cenu. Palubní salon nebo pilot house do všech podmínek je to co chci stavět a to se dostaneš skutečně do nabídek designů pro ocel-hliník. Pro délku co uvádíš třeba dix 43ph (dixdesign.com), mimochodem dix38 je jedním z favoritů mého užšího výběru. Zajímají mě iněkteré francouzské lodě (bretaň), ale nemám všechny adresy v hlavě, možna jfandre.com nebo .fr, nebo i reinke.
Samozřejmě nemám nic proti veřejné diskuzi, sám jsem se přihlásil proto, že jsem chtěl napsat do debaty o volbě materiálu na stavbu lodi, ale pořád nějak nebyl čas. I když mně některé věci připadají celkem jednoznačné, ale zdůvodnit je a vysvětlit není na dva řádky.
Al loď je pro mě projekt na delší dobu, hlavně z důvodu nákladů. Jinak mám 7m kajutovku a dělám klukům dva katamarány 3.10m, 50kg a 6m plachet - dost dobrá hračka.
zdravím všechny
Samozřejmě nemám nic proti veřejné diskuzi, sám jsem se přihlásil proto, že jsem chtěl napsat do debaty o volbě materiálu na stavbu lodi, ale pořád nějak nebyl čas. I když mně některé věci připadají celkem jednoznačné, ale zdůvodnit je a vysvětlit není na dva řádky.
Al loď je pro mě projekt na delší dobu, hlavně z důvodu nákladů. Jinak mám 7m kajutovku a dělám klukům dva katamarány 3.10m, 50kg a 6m plachet - dost dobrá hračka.
zdravím všechny
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Ahoj vabu a vůbec všichni.
Koukám, že uvažuješ o podobných typech jako já jenže jsi asi trpělivější a taky bohužel podstatně zručnější. Na těch catech co stavíš bude super svezeníčko. Kluci si uměli vybrat tatínka!
Já chci v každém případě pilothaus s druhým kormidelním stanovištěm v uvnitř abych si mohl občas i za jízdy ohřívat své staré kosti.
Tu bretaňskou vebovku jsem neznal, ale jsou to liftkýly a těch se trochu bojím. Reinke mě taky zaujal (na stránkách konstruktéra jsou odkazy na několik majitelských stránek - mám na mysli typ 13M - ti majitelé si své miláčky různě upravovali, stojí to za pohled...). Sám už jsem si pomalu kreslil různé úpravy, ale otrávil mě Denis svou úvahou o problematické stabilitě toho twinkýlu...bohužel potvrdil mé obavy, i když jinak se mi to zdá dost šikovné řešení (nejen mělká voda ale i zimní uskladnění...viděl jsem v maríně v CR po zimě padlé lodě a pohled nic moc ...).
Docela mě berou takové ty retro designy. Např. SPY od Robertse i když nevím, zda to není jen ocelovka. Mrkni na Bristol 39 na www.berckemeyer-yacht.de. Podle mě nádhera, ale pro mě trošičku menší.
Na ten Nordship 40DS stojí za to mrknout.(www.nordship.dk). Myslím, že to má pro rodinnej víceméně jednomužnej jachting ideálně uspořádanej jak kokpit tak interier.
Jo a mimochodem, ať to bude cokoli, chci to upravit (teda doufám, že to půjde) na pohon saildrivem (vibrace, údržba). Docela by mě zajímala diskuse o tomhle tématu. Mě se to zdá opravdu výhodnější...
Wlady
Koukám, že uvažuješ o podobných typech jako já jenže jsi asi trpělivější a taky bohužel podstatně zručnější. Na těch catech co stavíš bude super svezeníčko. Kluci si uměli vybrat tatínka!
Já chci v každém případě pilothaus s druhým kormidelním stanovištěm v uvnitř abych si mohl občas i za jízdy ohřívat své staré kosti.
Tu bretaňskou vebovku jsem neznal, ale jsou to liftkýly a těch se trochu bojím. Reinke mě taky zaujal (na stránkách konstruktéra jsou odkazy na několik majitelských stránek - mám na mysli typ 13M - ti majitelé si své miláčky různě upravovali, stojí to za pohled...). Sám už jsem si pomalu kreslil různé úpravy, ale otrávil mě Denis svou úvahou o problematické stabilitě toho twinkýlu...bohužel potvrdil mé obavy, i když jinak se mi to zdá dost šikovné řešení (nejen mělká voda ale i zimní uskladnění...viděl jsem v maríně v CR po zimě padlé lodě a pohled nic moc ...).
Docela mě berou takové ty retro designy. Např. SPY od Robertse i když nevím, zda to není jen ocelovka. Mrkni na Bristol 39 na www.berckemeyer-yacht.de. Podle mě nádhera, ale pro mě trošičku menší.
Na ten Nordship 40DS stojí za to mrknout.(www.nordship.dk). Myslím, že to má pro rodinnej víceméně jednomužnej jachting ideálně uspořádanej jak kokpit tak interier.
Jo a mimochodem, ať to bude cokoli, chci to upravit (teda doufám, že to půjde) na pohon saildrivem (vibrace, údržba). Docela by mě zajímala diskuse o tomhle tématu. Mě se to zdá opravdu výhodnější...
Wlady
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to alffa
Zdravím Tě.
Rozumíš naprosto dokonale
Víš, mám takový sen, pokud to zdraví a finance dovolí, strávit na starý kolenana na lodi třeba i pár let a k tomu by se mi o trošku víc prostoru docela zamlouvalo, i když vím, že náklady rostou s délkou řadou spíše geometrickou...Krom toho se mi interier třeba toho zmiňovaného Nordshipu zdá takový "obyvatelnější".
No a navíc bych chtěl spíše bachratější "kačenu", která ač třeba pomalejší, poskytuje ve vlnách pohodlnější plavbu. Musím brát taky ohledy na manželku. Když Ti řeknu, že jsem ji kdysi v jejích 28 letech učil plavat (dvakrát se jako dítě topila a bála se vody) tak jistě pochopíš, že udělat z ní zapálenou jachtařku byl husarskej kousek hodnej Nobelovky, ale nemůžu pokoušet štěstí do nekonečna... No a tohle je sice loď s nádherným retro designem nad vodoryskou, ale pod ní je to plochá moderna (alespoň se mi zdá). Bude asi překvapivě rychlá a obratná, ale po vlnách bude skákat jako koza.Omlouvám se ostatním, tohle asi do fóra zrovna nepatřilo, ale odpovídal jsem na dotaz.
Zravím všechny. Wlady
Rozumíš naprosto dokonale
Víš, mám takový sen, pokud to zdraví a finance dovolí, strávit na starý kolenana na lodi třeba i pár let a k tomu by se mi o trošku víc prostoru docela zamlouvalo, i když vím, že náklady rostou s délkou řadou spíše geometrickou...Krom toho se mi interier třeba toho zmiňovaného Nordshipu zdá takový "obyvatelnější".
No a navíc bych chtěl spíše bachratější "kačenu", která ač třeba pomalejší, poskytuje ve vlnách pohodlnější plavbu. Musím brát taky ohledy na manželku. Když Ti řeknu, že jsem ji kdysi v jejích 28 letech učil plavat (dvakrát se jako dítě topila a bála se vody) tak jistě pochopíš, že udělat z ní zapálenou jachtařku byl husarskej kousek hodnej Nobelovky, ale nemůžu pokoušet štěstí do nekonečna... No a tohle je sice loď s nádherným retro designem nad vodoryskou, ale pod ní je to plochá moderna (alespoň se mi zdá). Bude asi překvapivě rychlá a obratná, ale po vlnách bude skákat jako koza.Omlouvám se ostatním, tohle asi do fóra zrovna nepatřilo, ale odpovídal jsem na dotaz.
Zravím všechny. Wlady
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Zdravím Wlady,
No máš asi pravdu. Také jsem se zřejmě dopustil chybičky.
Neměl jsem asi reagovat. Tohle opravdu nevypadá na „individuální stavbu“.
Spíš na nákup. Tudíž asi do sekce, „loď mých snů“. No ale už se stalo!
Tak to ale dokončíme.
Pro případné stavebníky by to nakonec, mohlo být vítanou inspirací.
Mám podobný sen, dožít na lodi.
No musíš být asi docela za vodou.
I kdyby mě tu loď někdo daroval a já prodal barák ( 2 000 000 Kč cca), tak si vůbec nejsem jist, jak dlouho bych jí udržel v provozu.
Jak už jsi podotkl, s každým metrem rostou náklady geometrickou řadou. Možná pro lodě, existují ještě nějaké spešl řady.
Každý trouba má totiž za to, že když vlastníš loď, tak musíš být nejméně naftovým šejkem. Tak proč by Tě trochu (hodně) neodřel, že? Státem počínaje, až po toho majitele boje, v tom nejzapadlejším koutě, konče. (HR jsou na to machři).
Nordship, nemohu nijak posuzovat. Nenašel jsem tam ten spodek. (třeba tam je.!?)
Co se týče BRISTOL 39,
To retro nahoře mě také lahodí. Spodek je naopak supr moderní.
Bude to výkonná loď. Výkonnost = bezpečnost (částečně). Moc se mě líbí ten zasouvací kýl.
Velká páka, příčná (klopná) stabilita bude výborná.
Se směrovou stabilitou to bude horší. Zřejmě dost náročné na kormidlování. Žádná rodinná pohodička asi nehrozí (podle mě). Vyjma pasátu, (zaďák) na přední plachty.
Ještě brnknu o manželku, ať to máme z jedné vody načisto.
Moc jí obdivuji že ten strach dokázala překonat.
Tebe pak nezbývá než chválit, za toleranci a velkou trpělivost. Moc už se to nevidí.
To je opravdu něco, získat někoho pro život. No a YACHTING, je moc kvalitní život.
Ahoj, alffa
No máš asi pravdu. Také jsem se zřejmě dopustil chybičky.
Neměl jsem asi reagovat. Tohle opravdu nevypadá na „individuální stavbu“.
Spíš na nákup. Tudíž asi do sekce, „loď mých snů“. No ale už se stalo!
Tak to ale dokončíme.
Pro případné stavebníky by to nakonec, mohlo být vítanou inspirací.
Mám podobný sen, dožít na lodi.
No musíš být asi docela za vodou.
I kdyby mě tu loď někdo daroval a já prodal barák ( 2 000 000 Kč cca), tak si vůbec nejsem jist, jak dlouho bych jí udržel v provozu.
Jak už jsi podotkl, s každým metrem rostou náklady geometrickou řadou. Možná pro lodě, existují ještě nějaké spešl řady.
Každý trouba má totiž za to, že když vlastníš loď, tak musíš být nejméně naftovým šejkem. Tak proč by Tě trochu (hodně) neodřel, že? Státem počínaje, až po toho majitele boje, v tom nejzapadlejším koutě, konče. (HR jsou na to machři).
Nordship, nemohu nijak posuzovat. Nenašel jsem tam ten spodek. (třeba tam je.!?)
Co se týče BRISTOL 39,
To retro nahoře mě také lahodí. Spodek je naopak supr moderní.
Bude to výkonná loď. Výkonnost = bezpečnost (částečně). Moc se mě líbí ten zasouvací kýl.
Velká páka, příčná (klopná) stabilita bude výborná.
Se směrovou stabilitou to bude horší. Zřejmě dost náročné na kormidlování. Žádná rodinná pohodička asi nehrozí (podle mě). Vyjma pasátu, (zaďák) na přední plachty.
Ještě brnknu o manželku, ať to máme z jedné vody načisto.
Moc jí obdivuji že ten strach dokázala překonat.
Tebe pak nezbývá než chválit, za toleranci a velkou trpělivost. Moc už se to nevidí.
To je opravdu něco, získat někoho pro život. No a YACHTING, je moc kvalitní život.
Ahoj, alffa
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to alffa
Zdravím Tě, alffi (-e,-o) sakra jak se ta Tvoje přezdívka má skloňovat.
Dík za milej příspěvek, ale tohle jsme asi opravu měli řešit privátně. I když si na druhý straně nemyslím, že individuální musí být nutně vlastnoruční...Lítám po veletrzích, studuju literaturu abych byl v obraze a celkem vím co bych chtěl, jenom, jak už to tak v životě bejvá, to jaksi nemůžu nikde v realitě najít...
V podstatě jsem ten příspěvek původně psal proto, že mě zajímaly případné kontakty na firmy, které umějí loď dle idividuálního zadání a pod dohledem celkem teoreticky znalého, leč prakticky poněkud levého potenciálního majitele, kvalitně postavit. A samo mě zajímá jakákoli zkušenost, rada či postřeh.
V každým případě Ti i si přeju, ať se nám ty sny vyplní...
Měj se. Wlady
Dík za milej příspěvek, ale tohle jsme asi opravu měli řešit privátně. I když si na druhý straně nemyslím, že individuální musí být nutně vlastnoruční...Lítám po veletrzích, studuju literaturu abych byl v obraze a celkem vím co bych chtěl, jenom, jak už to tak v životě bejvá, to jaksi nemůžu nikde v realitě najít...
V podstatě jsem ten příspěvek původně psal proto, že mě zajímaly případné kontakty na firmy, které umějí loď dle idividuálního zadání a pod dohledem celkem teoreticky znalého, leč prakticky poněkud levého potenciálního majitele, kvalitně postavit. A samo mě zajímá jakákoli zkušenost, rada či postřeh.
V každým případě Ti i si přeju, ať se nám ty sny vyplní...
Měj se. Wlady
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Ahoj Wlady , celý minulý rok jsem měl co dělat abych při průjezdu Lahovicema po strakonické dálnici nenaboural.V prosklené hale tam vyráběly na naše poměry obrovskou hliníkovou plachetnici (LOA 27m , B 6m).Vyráběla ji firma Nereide Yachting www.nereide-yachting.com
Maj certifikáty od Loyda na stavbu Al konstrukcí takže postupy určitě zaručený .
Takhle postavily Madeiru 46 od Van de Stadt
Měj se a hodně štestí při výběru firmy i lodě
Maj certifikáty od Loyda na stavbu Al konstrukcí takže postupy určitě zaručený .
Takhle postavily Madeiru 46 od Van de Stadt
Měj se a hodně štestí při výběru firmy i lodě
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to Karel
Ahoj Karle.
Díky za tip. Pod svícnem holt bejvá tma. Hlavně že žiju v Praze! Jenže na Strakonice bohužel nejezdím.
Koukal jsem na ty stránky. Vypadá to dobře,ale trochu mě děsí, že to mají jen v angličtině. Asi tam budou i anglický ceny. Překvapilo mě, že u nás vůbec nic neinzerujou. Možná o chudý český jachtaře ani nestojí.
No nic. Ještě jednou díky. Zastavím se tam a poreferuju o výsledku.
Wlady
Díky za tip. Pod svícnem holt bejvá tma. Hlavně že žiju v Praze! Jenže na Strakonice bohužel nejezdím.
Koukal jsem na ty stránky. Vypadá to dobře,ale trochu mě děsí, že to mají jen v angličtině. Asi tam budou i anglický ceny. Překvapilo mě, že u nás vůbec nic neinzerujou. Možná o chudý český jachtaře ani nestojí.
No nic. Ještě jednou díky. Zastavím se tam a poreferuju o výsledku.
Wlady
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Wlady, dovol aby som sa pousmial, ak by Alffa napísal o sebe, že je chudý český jachtař, tak mu asi uverím. Ale ty, pre ktorého je 12 m plachetnica v hliníku malá? Môj názor je, že ak má niekto dosť peňazí, tak nech si kúpi to najlepšie na čo má. Nordship tak ako ostatné severské lode ako Najad, alebo Nauticat patrí medzi tie drahšie až drahé. A najlepšie! To sa chystáš v tom vysnívanom dôchodku na cestu okolo sveta? Lebo dôchodcovia aj z bohatších krajín plávajú cez oceány na lacnejších lodiach. Napríklad Amíci na Huntroch. Ak sa chceš plaviť Európa a okolie, tak aj Bavária je super loď a za podstatne menšie prachy ako Nordship. A ešte k tomu je naozaj pohodlná, bachratá, stavaná pre naročného nemeckého dôchodcu. Ale ak si kúpiš, alebo dáš postaviť 13-14 m plachetnicu tak mi povedz, ako chceš s manželkou dvíhať plachty? Uvedom si, že budeš dôchodca, 65-70 rokov. Ja viem že sú elektrické vinšne, akurát sa ti nesmie pokaziť. Alebo si budeš najímať posádku, nebolo by to nič neobvyklé. Ešte mi nedá poznamenať, že pár el. vinšňí na genu pre 13 m loď stojí viac ako celá plachetnička večšiny českých jachtárov. To len na pobavenie.
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to Denis
Denisi,
neřešme tady kdo na co má. To by mě otrávilo. Jachtařina je o stylu života a lásce k věci a z toho pohledu je fuk kdo a na čem jezdí...
Já jsem takovej "praštěnj perfekcionalista" a léta jezdím po veletrzích a hledám a špekuluju. A nedělám to proto, abych si honil triko, nýbrž proto, že hledám pro MŮJ STYL ŽIVOTA praktickou a bezpečnou alternativu.
Mimo jiné i z tohoto důvodu uvažuju v kategorii laminát o severských lodích, protože jsou podstatně kvalitnější a pevnější než lodě stavěné ve středomoří. Mimochodem bral bych i Nauticat, ale v mnou uvažované velikosti je to už spíš motor než seiler. O Bavariiích mi ani nemluv. Podíval jsi se u nich někdy na detaily v méně viditelných místech. A kolika lodím které znáš upadl při klidné plavbě kýl nebo kormidlo?...prostě "pověstná německá preciznost" v sériové velkovýrobě daná honbou za nejnižší výrobní cenou.
O možnosti nechat si něco postavit z AL uvažuju jednak proto, že bych si to mohl právě přizpůsobik k obrazu svému a také kvůli větší pevnosti a tudíž i bezpečnosti. Krom toho si můžu nechat udělat kolizní prostory vpředu i vzadu a kdybych už nedejbože něco trefil, tak to houževnatější hliník snad spíš skousne a dá se posléze i relativně snadno opravit. A nemám na mysli ani tak útesy, ale znám se osobně s jedním německým kapitánem na kontejnerové lodi a vyprávěl mi, jak ty krabičky v těžkém počasí občas strácejí...Takže samo chci i dopřednej sonar, protože já při svý smůle jsem schopnej trefit jedinej plovoucí kontejner v celým Atlantiku.
Máš pravdu, mys Horn s manželkou už asi neobepluju...i když čertví co mě napadne. Všechno záleží na zdraví a kondici. A když jsme u ní, tak vinšny na genu chci samo elektrický. Ne pro normální používání, ale např. kvůli nečekanému záchvatu artritidy (manželka má 50 kg i s postelí a moc toho neutočí) a taky proto, že mi bude sloužit jako el. kotevní naviják pro záďovou kotvu.
No mohl bych psát ješte dost dlouho, ale tohle fórum snad není o tom kdo výš načůrá. A jestli ano, tak jdu jinam...Já tady naivně hledal dobrou partu , praktický zkušenosti a kolektivní rozum.
Měj se. Wlady
neřešme tady kdo na co má. To by mě otrávilo. Jachtařina je o stylu života a lásce k věci a z toho pohledu je fuk kdo a na čem jezdí...
Já jsem takovej "praštěnj perfekcionalista" a léta jezdím po veletrzích a hledám a špekuluju. A nedělám to proto, abych si honil triko, nýbrž proto, že hledám pro MŮJ STYL ŽIVOTA praktickou a bezpečnou alternativu.
Mimo jiné i z tohoto důvodu uvažuju v kategorii laminát o severských lodích, protože jsou podstatně kvalitnější a pevnější než lodě stavěné ve středomoří. Mimochodem bral bych i Nauticat, ale v mnou uvažované velikosti je to už spíš motor než seiler. O Bavariiích mi ani nemluv. Podíval jsi se u nich někdy na detaily v méně viditelných místech. A kolika lodím které znáš upadl při klidné plavbě kýl nebo kormidlo?...prostě "pověstná německá preciznost" v sériové velkovýrobě daná honbou za nejnižší výrobní cenou.
O možnosti nechat si něco postavit z AL uvažuju jednak proto, že bych si to mohl právě přizpůsobik k obrazu svému a také kvůli větší pevnosti a tudíž i bezpečnosti. Krom toho si můžu nechat udělat kolizní prostory vpředu i vzadu a kdybych už nedejbože něco trefil, tak to houževnatější hliník snad spíš skousne a dá se posléze i relativně snadno opravit. A nemám na mysli ani tak útesy, ale znám se osobně s jedním německým kapitánem na kontejnerové lodi a vyprávěl mi, jak ty krabičky v těžkém počasí občas strácejí...Takže samo chci i dopřednej sonar, protože já při svý smůle jsem schopnej trefit jedinej plovoucí kontejner v celým Atlantiku.
Máš pravdu, mys Horn s manželkou už asi neobepluju...i když čertví co mě napadne. Všechno záleží na zdraví a kondici. A když jsme u ní, tak vinšny na genu chci samo elektrický. Ne pro normální používání, ale např. kvůli nečekanému záchvatu artritidy (manželka má 50 kg i s postelí a moc toho neutočí) a taky proto, že mi bude sloužit jako el. kotevní naviják pro záďovou kotvu.
No mohl bych psát ješte dost dlouho, ale tohle fórum snad není o tom kdo výš načůrá. A jestli ano, tak jdu jinam...Já tady naivně hledal dobrou partu , praktický zkušenosti a kolektivní rozum.
Měj se. Wlady
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
to Denis
Sakra zapomněl jsem na to hlavní. Denisi, víš proč jsem psal o chudým českým jachtaři? Protože mě silně nakrklo, že má ČESKÁ firma stránky POUZE v Angličtině. Jsem toitž docela patriot a takovýhle věci se mě dotýkají. Courám, asi jako všichni, po webech firem z celého světa, ale tohle jsem ještě nepotkal!
Wlady
Wlady
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Wlady, nechcel som ťa provokovať a ani naštvať. Tak som jasne v mojej malej úvahe napísal toto: Môj názor je, že ak má niekto dosť peňazí, tak nech si kúpi to najlepšie na čo má. Nordship tak ako ostatné severské lode ako.... Ber to ako moju politicú deklaráciu starého pravičiara. Bolo to len nevinné pousmiatie nad tvojím nešťastne formulovaným povzdychom o chudobných českých jachtároch.
Ako píšeš, hladáš pre svôj štýl života praktickú a bezpečnú alternativu. Sme na verejnom fóre, tak o tom diskutujeme. Diskusia nie je o pritakávaní. V žiadnom prípade som nechcel riešiť kdo na čo má a nemá. Skôr som naškrtol problematiku, či má dôchodcovský pár na ovládanie 13m plachetnice dostatok síl. Technika je na to aby sa pokazila a pokazí sa vždy vtedy keď to najmenej potrebuješ. Viem si predstaviť situáciu keď je ťažké more, chceš zbaliť plachty a ísť na motor a odíde ti nejaký spoj v elektromotorku. To som chcel povedať.
No a tá česká firma prišla o zákazníka, predpokladám. A propó, zvečši si ten ich Loydov certifikát, je tam Výskumný ústav zváračský v Bratislave/alebo je tam Slovensko/, len neviem či je to dobré, alebo zlé.
Zároveň sa dopredu ospravedlňijem Alffovi, že som bol ochotný ho pokladať za chudobného človeka. Bŕŕŕ, znie to hrozne.
Kurňa, to už nemôžem na webe ani vtipkovať ????
Ako píšeš, hladáš pre svôj štýl života praktickú a bezpečnú alternativu. Sme na verejnom fóre, tak o tom diskutujeme. Diskusia nie je o pritakávaní. V žiadnom prípade som nechcel riešiť kdo na čo má a nemá. Skôr som naškrtol problematiku, či má dôchodcovský pár na ovládanie 13m plachetnice dostatok síl. Technika je na to aby sa pokazila a pokazí sa vždy vtedy keď to najmenej potrebuješ. Viem si predstaviť situáciu keď je ťažké more, chceš zbaliť plachty a ísť na motor a odíde ti nejaký spoj v elektromotorku. To som chcel povedať.
No a tá česká firma prišla o zákazníka, predpokladám. A propó, zvečši si ten ich Loydov certifikát, je tam Výskumný ústav zváračský v Bratislave/alebo je tam Slovensko/, len neviem či je to dobré, alebo zlé.
Zároveň sa dopredu ospravedlňijem Alffovi, že som bol ochotný ho pokladať za chudobného človeka. Bŕŕŕ, znie to hrozne.
Kurňa, to už nemôžem na webe ani vtipkovať ????
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Ahoj Wlady,
Hele čeééče, klídek. Denis to určitě nemyslel nijak zle. Pokud na takovou loď a její provoz máš dostatek fifňárů,……… tak Ti to jistě všichni přejeme.
Alespoň ty prachy využiješ na něco smysluplného.
Také chápu že chceš bezpečnou loď (to byl Titanik taky)..
Nejbezpečnější loď je taková, kterou dokážeš ovládat i když všechna technika selže.
V opačném případě se stane z bezpečné lodě, ……… krajně nebezpečná.
To měl ale asi právě Denis na mysli.
Zdravím, alffa
P.S.
Jak koukám tak už to sem i napsal.
Jinak souhlasím. Severské lodě jsou nejen krásné ale hlavně bytelné.
To Denis,
Omlouvat se netřeba. Ani nevíš jak rád bych se urazil. Bohužel jsi strefil hřebíček na hlavičku. Tak se halt urazit nemůžu.
Bejt chudej a ještě naštvnej, …….brrrrr. To by se mě nelíbylo.
Neboj, já si nemyslím že se jachtaři dělí na chudé a bohaté.
Josua Sloucum byl také finančně chudý, když vyrazil na svou velkou plavbu. Byl ale bohatý duchem.
Ne že bych se mu mohl nějak rovnat, byl to zkušený námořní kapitán. Dává mě to ale naději.
Zdravím, alffa
Hele čeééče, klídek. Denis to určitě nemyslel nijak zle. Pokud na takovou loď a její provoz máš dostatek fifňárů,……… tak Ti to jistě všichni přejeme.
Alespoň ty prachy využiješ na něco smysluplného.
Také chápu že chceš bezpečnou loď (to byl Titanik taky)..
Nejbezpečnější loď je taková, kterou dokážeš ovládat i když všechna technika selže.
V opačném případě se stane z bezpečné lodě, ……… krajně nebezpečná.
To měl ale asi právě Denis na mysli.
Zdravím, alffa
P.S.
Jak koukám tak už to sem i napsal.
Jinak souhlasím. Severské lodě jsou nejen krásné ale hlavně bytelné.
To Denis,
Omlouvat se netřeba. Ani nevíš jak rád bych se urazil. Bohužel jsi strefil hřebíček na hlavičku. Tak se halt urazit nemůžu.
Bejt chudej a ještě naštvnej, …….brrrrr. To by se mě nelíbylo.
Neboj, já si nemyslím že se jachtaři dělí na chudé a bohaté.
Josua Sloucum byl také finančně chudý, když vyrazil na svou velkou plavbu. Byl ale bohatý duchem.
Ne že bych se mu mohl nějak rovnat, byl to zkušený námořní kapitán. Dává mě to ale naději.
Zdravím, alffa
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů