Stavba hliníkové jachty na zakázku - na objednávku

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8199
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned úno 18, 2007 9:20 am

To Wlady: máš mé plné sympatie. Tak nějak to cítím i já a napsal bych to podobně. Už jsem se k něčemu podobnému chystal, ale nemůžu najít ten příspěvek od Denise jak psal, že se chystá v důchodu 20 let plavit. Tak jsem se chtěl přidat, že už vím proč ještě musím vydělávat. Mě by i stačila polovina, bohužel až nastane čas, bude důchod už asi dávno neznámý pojem. Musím tedy spěchat.
Od Denise tě nikdy nemůže nic naštvat. Ono psané slovo vždy nedokáže vyjádřit přesně totéž co vyslovené. A až někdy poznáš Denise osobně, zjištíš, že to nikdy nemůže myslet špatně. On je trochu takový šprýmař a to nejlepší koření tohoto fóra. Já se vždycky těším co napíše, protože se u toho moc dobře bavím. Nejednou se chechtám nahlas. :D :D
Naposledy upravil(a) Libor dne ned úno 18, 2007 8:11 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » ned úno 18, 2007 1:22 pm

Wlady, Nereide Yachting je "německá" firma s loděnicí/dokem v Praze (někdo mi to tak říkal - neověřeno). Převážně dělají pro "nečechy". Ale dělali třeba trup i pro http://www.silverwind.cz/ a http://www.snehurka-yacht.cz. Dělají i komplet lodě vč. výbavy na přání.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to všichni

Příspěvekod Wlady » ned úno 18, 2007 8:10 pm

Zdravím všechny.
Pánové, díky za Vaše reakce a Liborovi specielně za podporu. Uznávám, že jsem možná reagoval až příliš podrážděně, ale byl jsem po přečtení toho inzerátu f. NY fakt nakrknutej a Denis holt přilil olej do ohně. Jak už jsem uvedl, jsem, resp. snažím se býti, patriotem (kéž by nás bylo co nejvíc!) a některý věci mě iritujou. Asi to sem nepatří, ale léta jsem se po revoluci živil zahraničním obchodem a o neoprávněné přezíravosti a nadutosti některých Evropanů bych mohl vyprávět hodiny...a protože nejsou ani schopnější či chytřejší nebo pracovitější než my, možná spíše naopak, tak mě to prostě štve. Ale dosti o tom.
Denis a Alffa mají určitě pravdu ve věci té "stařecké" ovladatelnosti. Sám mám o tom určité pochybnosti. Když se v létě pasuju do nějaké úzké zátoky (mám rád klid a pohodu a nejraději mám takové, kam se s bídou vejde jedna loď) a plavu s lanem na břeh (občas to blbě odhadnu a musím tahat loď aniž bych už alespoň stál na dně...teda snažím se, protože to moc nejde a u toho se modlím, aby nezačalo foukat z nevhodné strany...tak si taky říkám s kolika tunami si takhle dokážu poradit a co už bude příliš...). Těch vinšen se tolik nebojím, to by snad měl vyřešit patřičný průměr a delší klika nebo se mýlím?
Suma sumárum hledám a zatím až tak úplně nenalézám typ lodě "co nejmenší", ale takové aby byla dostatečně pohodlná, bezpečná a relativně i prostorná aby mohla být dlouhodobě soběstačná (velké tanky,generátor, desalinátor...). Zatím mi akutně hrozí, že strávím penzi nad prospekty místo u kormidla. K tomu snad jen malou poznámečku. Snad si budu moci dovolit přestat pracovat trošičku dřív než nadejde penzijní čas dle našeho přejícího sociálního systému. :D Proto doufám, že ješte ledacos fyzicky zvládnu.
To Ficcus : Díky za upřesnění, trochu mě to s nima usmířilo...ale ne moc.
Ahoj Wlady
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

:o)

Příspěvekod Richard » ned úno 18, 2007 8:14 pm

Třeba se Ti ta firma časem omluví :)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned úno 18, 2007 8:31 pm

V Dusseldorfe na výstave som najviac obdivoval Nordship. Možno by som aj Nauticat, ale tam nás nepustili a ani nemeckých obyčajných šmejdov. Bolo to len pre pozvaných. Takže Nordship 43 DS a 38 DS, niečo také sa len tak nevidí, na záchode mali normálne keramické kachličky, aj dlažbu. Stáli sme tam s otvorenou hubou a báli sa dotknúť tých nablískaných stien. Boli sme tam tuším v roku 2003 a doteraz mám tie prospekty odložené. Dobré boli aj ceny, ta 38DS za 256.649,-Euro a 43DS za 396.480,-Euro. a to v základnej cene, ďalej boli extras ako Lazy Jaks, kúrenie alebo gelové batérie za ďalšie desattisíce euro, napr. teak na strope vo forkajute za 4102,-Euro. Ale lode sú to naozaj krásne, akurát sa človek nedivý, prečo idú tie Bavárky ako teplé rožky a ešte na ňu musíš aj rok čakať.
Ale téma je iné, individuálna stavba hliníkovej lode a to na zakázku. Takže aké sú moje osobné poznatky a názory ktoré však nikomu nevnucujem. V Bratislave si dali postaviť dvaja dosť movitý jachtári cca 12m plachetnice lodným inžinierom Jirkom Mandlom a to tak, že trup im zvárala firma a ostatné si dorábali sami a to osobne , alebo rôzny remeselníci pod technickým dozorom. Nehladiac na to, že to boli ocelovky, sa mi tento spôsob stavby pozdáva. Zaujímavá je na takomto spôsobe stavby postupnosť výdajov a možnosť ich ovplyvňovania čo do času a aj výšky. Dobrá je aj rychlosť stavby.
Či sa mi podarí raz postaviť 12-13 m loď je vo hviezdach, ale chcel by som. Dvojsťažník v s predným kutrovým oplachtením, s pilothausom, motor cca 50KW cez klasickú stevenku.
Prešiel som všetkých konštruktérov, ale skončil som nakoniec pri B.Robertsovi a modely 420, alebo 392B. Členenie interieru by som chcel ako má pan Resler na Štírovy, dve kajuty v predu, dve vzadu s poschodovými kójami, teda 8 kóji, 2 záchody so sprchou a samozrejme salón.
A na záver: fyzická práca je to čo ma drží na nohách, ak nebudem vládať vytiahnuť plachty, tak budem jazdiť na motor.
P.S. Ak sa nepodarí tá 12-13 metrovka, tak to bude niečo menšie, ten seal čo stavia Richard je ideálny, akurát že nemá pilothaus, ale niečo by som tam dolepil ak by bolo treba.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Pilot house

Příspěvekod Richard » ned úno 18, 2007 8:57 pm

To Denis ...
Často sedím s tužkou v ruce a dokresluji různé varianty nástavby - pilot house. Nechci pohnout s řízením a zatím jsem u demontovatelného předního štítu (něco podobného je k vidění u White snow). Přináší to vždy spoustu navazujících problémů - stojná výška, jaké použít okenní profily, návětrnost nastavby ... atd ... atd ... Nakonec, unaven, zvolím cosi, co mají jachty Najad s kočárkem ...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned úno 18, 2007 8:59 pm

Ešte dve zaujímavé stránky: WWW.asanteyachten.de a www.glab-yachting.de
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to Richard

Příspěvekod Wlady » ned úno 18, 2007 9:06 pm

Si dělěj srandu.

Ti by se mi omluvili tak maximálně kdybych si od nich nechal tu loď postavit a moli by mě díky tomu při placení stáhnout z kůže! :cry:
Wlady
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to Denis

Příspěvekod Wlady » ned úno 18, 2007 9:34 pm

No konečně mluvíme o něčem konstruktivním. Denisi proč dvojstěžník a proč stevenku?
S počtem stěžňů taky trochu laboruju (a bohužel neumím říct co je lepší), ale u pohonu mi připadá výhodnější saildrive (údržba, ale hlavně vibrace). Na druhý starně mi takle choutka silně omezuje výběr, protože se s delším kýlem, kterej by se mi naopak líbil, jaksi nesnese.
Nechci knižní vědomosti, ale tvůj osobní názor nejlépe podložený nějakou vlastní zkušeností. Díky.
Wlady
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned úno 18, 2007 9:35 pm

150.300,-Eur za 36 stopový Ovni v hliníku nie je zlá cena.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » ned úno 18, 2007 10:58 pm

Občas mám divoké sny a to se mi pak zdá o následujících typech:

1. VDS Norman 40
2. Reinke 13
3. Dix 43 Pilot

Všechny v železe.

Co se týče počtu stěžňů, tak jsem zastáncem jednoho (s kutrovým oplachtěním). Stěžeň navíc = starost navíc. Hlavně při málo početné posádce a nějaké krizovce (a na el. vinšny bych se v tu chvíli nespoléhal na 100%:-)

V jednoduchosti je síla ...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned úno 18, 2007 11:06 pm

Dva sťažne s kutrovými prednými plachtami znamenajú menšiu plochu plachiet a teda aj lahšiu manipuláciu. Nejde o rychlosť. Zadný bezanový sťažeň sa používa spolu s kosatkou, teda bez hlavného sťažňa, ak loď moc skáče na vlnách.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8199
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned úno 18, 2007 11:13 pm

A jak říkají ti zkušení, se dvěma stěžni můžeš řídit loď (nastavit směr) i bez kormidla!!!
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » pon úno 19, 2007 1:18 am

Copak o to, sny bych měl podobný, ale Denis mi R 13 trochu znechutil úvahou o stabilitě toho twinkýlu. Neznáte někdo křivku stability pro tuhle loď?

Kutrový oplachtění je i pro mě bez diskuze, ale dvou stěžňů se právě kvůli složitější manipulaci trochu bojím. Nemá s tím někdo osobní zkušenost? Každý kdo to má na to přísahá, ale kdysi jsem četl test Nauticatu 42 a moc z toho odvázaný nebyli...zejména při plavbě na zadní vítr. Tam dokonce tvrdili, že bezanku ani nemá cenu v tomhle případě vytahovat, protože bere vítr hl. plachtě. Jenže v tom případě to zase zbytečně zpomaluje loď, jelikož ta hl. plachta je pochopitelně menší...O tom že budu tyhle situace řešit spinakrem vzhledem ke dvoučlenné posádce ani neuvažuju. Takže co...dopředu třetí rolfog s nějakou sparchantělinou genakru? Něco takovýho mimochodem u mejch milovanejch Norshipů nabízejí, asi s ohledem na malou samopřehazovací kosatku, jako extras.

Že je s menšími plachtami snazší manipulace je jasný a určitě i příjemný, zejména pro "vetchý starce". :D Nekonečný možnosti jemnýho vytrimování lodě si taky umím představit, ale jak s tím ve dvou udělám halzu, když mi v duchu Murphyho zákona a Denisova pesimismu klekne autopilot, to teda vážně nevím? Leda bych jezdil kravský otáčky a la rady německýho Yachtu.

Wlady
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon úno 19, 2007 8:41 am

Že jsou 2 stěžně dobré pro vyvážení lodi je bez debat. A zároveň je při nižších stěžních i níž těžiště plachet (= o fous menší náklony).

Ale je to právě to lano (= starost) navíc. Každý má jiné priority ...

Ještě dodám, že jsem i zastáncem klasického refování hl. plachty. Když jsou refovací lana (přední i zadní lík) svedeny do kokpitu, tak je to "bezporuchová" pohoda, při které nemusíte opustit kokpit.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon úno 19, 2007 3:35 pm

Vím, že to se stavbou nemá nic společného, ale dnes jsem na netu našel hliníkový Dix 43 Pilot na prodej. S/Y Blue Pearl virtuálně sleduju už pár let a najednou je k mání. Za kopu peněz :shock: Ale líbí se mi moc :wink: Mrkněte na fotky. Jinde jsem našel i fotky ze samotné stavby.
http://www.elliottbayyachtsales.com/45_dix_43_pilot.htm
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 19, 2007 6:43 pm

Klasická hriadel cez stevenku s ucpávkou z lojových šnúr je dokonalé technické riešenie. Problémi s tým spojené /zatekanie/ sú spôsobované zanedbávaním údržby a nepresnou montážou. Hlučnosť je dnes znižovaná dokonalosťou fabrických výrobkov, vonku ložisko s gumeným jadrom, v nútri flexispojka z gumovými členmi, ktorá eliminuje vyosenie hriadele, dá sa použiť aj tlačná spojka aqadrive, motor je na dobre nadimenzovaných špecialnych silenblokoch, na odhlučnenie motorového priestoru sú účinné peny. Dôležitý faktor pre mňa je cena, saildrive je o dosť drahšie riešenie a podla mňa ho výrobca preferuje, lebo je menej náročné na pracnosť. Potom rozmýšlam aj tak, že ak by vrtula dostala náhodou ranu, saildrive je lahko v ťahu, ale pri stevenke max. ohneš hriadel.
Prečo dvojsťažník. Môj kamarád Palo Macháček oboplával na dvojsťažníku zemegulu, takže mám info z prvej ruky. Zadná bezanová plachta sa vyťahuje vtedy ak chceš machrovať, alebo ak to situácia vyžaduje. Teda nepláva sa vždy s obomi plachtami naraz, ale skôr naopak, 90% času sa plavíš s len s hlavnou plachtou a kosatkou. Zadná plachta je malá a nie je problém ju dať dolu ani malému chlapcovi a ak ju máš vytiahnutú, tak večšinou nemáš hlavnú plachtu.
Predné plachty jednoznačne kutrové, teda dva stehy, jeden pred kotvovou skriňou a druhý za, úplne na špici, na obydvoch rolfoky.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Stavba

Příspěvekod Richard » pon úno 19, 2007 6:52 pm

Do jisté míry ve věci náhonu souhlasím s Denisem ... vibrace ještě ovlivňuje volba a vyváženost lodního šroubu (dvoulopatkový má neklidnější chod a současně menší odpor). K dvoustěžňovému provedení - pro mne bylo důležité ekonomické hledisko - druhý stěžeň znamená další vanty, napínáky, další otěžový vozík a kladky ... Stejně i kutrové oplachtění - tedy dva rolrefy ... další otěžové vozíky ... atd.
Jsem smířen s tím, že budu plout s klasickým oplachtěním typu sloop ...

Poznámka - odchýlili jsme se od tématu ... dělá to pak v diskuzi zmatek.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 19, 2007 7:40 pm

To sme sa teda odchýlili, mali by sme ešte založiť diskusiu o dôchodcoch na jachte :) ale na to sa ešte necítim dosť skúsený, aj keď dnes som podpísal zmluvy ktoré ma posielajú do predčasného súkromného dúchodu. Ročník 58 :!:
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

To Denis

Příspěvekod Richard » pon úno 19, 2007 8:02 pm

Jsi o rok starší, kmete ...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 19, 2007 8:57 pm

Tak to dokončím o tom dvojsťažníku, ten hlavný sťažeň je nižší a má menší profil ako pri jednosťažníku, teda je aj lacnejší. Rovnica je : za jeden dva. Ak je nižší tak treba aj menej ocelového lana. Sú menšie plachty, teda menšie sily pôsobia na sťažeň, laná môžu mať menší prierez a sú teda lacnejšie. Aj vinšne sú o dimenziu lacnejšie. Podobne kladky. Myslím, že to výde narovnako. Približne.
Jeden steh v predu je málo, ak praskne, tak sťažeň držia len podvanty. Zvykne sa to na slupoch v predu zichrovať tzv. babystágom. Nehladiac na to, že nemáš načo zavesiť búrkovú kosatku.
Pri kutry nemusia byť nutne rolrefy, môžu byť aj rolfoky a tie sú lacnejšie.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 634
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 17
Bydliště: Metylovice

Dva vs. jeden

Příspěvekod Richard » pon úno 19, 2007 9:02 pm

Nemyslím, že to vyjde nastejno, ale budiž ... proti gustu ...
Mám baby stěh. Je uzpůsoben na nesení bouřkové kosatky.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 19, 2007 9:21 pm

Od oka sa nedá tvrdiť ani jedno, ani druhé. Projekt a kalkulačka povedia výsledok. Ak bola takeláž dvojsťažníka drahšia, tak ako slabučký dôchodca môžem na slup dať sťažeň o 2 metre kratší a je to. :) Nejde o rychlosť. Keby išlo o rychlosť, kúpime si motoráky.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to všicni

Příspěvekod Wlady » úte úno 20, 2007 12:30 am

Hurá, jsem pro téma důchodci na vodě a nedejbože pod vodou nebo, ó hrůzo, na suchu :D

Já jsem ročník 52

Wlady
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to Richard

Příspěvekod Wlady » úte úno 20, 2007 12:46 am

S tím dvojlistým šroubem to myslíš vážně? Já bych laicky viděl jako vyváženější tří nebo čtyřlistej. Máš k tomuhle tvrzení nějakej exaktní podklad?
A co sklápěcí šrouby?
Se saildrivem mám ty nejlepší zkušenosti...ticho a bez vibrací. Krom toho si myslím (ale to je jen má teorie), že když už na něj něco namotám, napáchá to míň škody. Jednou jsem v CR namotal při dost razantním couvání nějaký zapomenutý lano od bóje a odneslo to ložisko na stevence = sice jsem dovolenou dojezdil, ale s rambajzem...ještě, že to byl charter. :)
Mimochodem co takhle před šroub ty udělátka na přeřezání lan (údajně zkousnou i slabší ocelový lanko)?
Zdravím. Wlady

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host