Stavba hliníkové jachty na zakázku - na objednávku

Všechno možné o stavbě lodí, materiálech, způsobech spojování materiálů, technologiích, konstrukcích lodí a vše co s tím souvisí

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » pon kvě 21, 2007 1:14 am

to Ficcus : Hurá, já tě miluju.....teda ber to s rezervou :lol: :lol: :lol: , ale jsi tady první člověk, kterej ten nápad nezatrcuje :!: . Na ty webovky jsem koukal a tam dokonce u PUR pěny uvádějí hydroizolační vlastnosti...Je fakt, že pro použití ve stavebnictví a to je přeci jen jiná káva...Jsem teplomilnej, takže velkej sever ani jih nehrozí, nicméně tloušťku bych asi volil dle žeber. Spíš proto, že při postupné tvorbě toho "mého" sendviče by to asi bylo nejjednodušší a odpadla by starost jak pak dodatečně izolovat ta žebra. Dle mého mínění by bylo důležité tu loď pokud možno nezatopit vodou, samo bych s tím sendvičem skončil nad vodoryskou a dobře zaizolovat ty AL interiérové konstrukční prvky, které by byly s žebrovím přímo spojené, aby případně (i když to je asi v "normálních" teplotách málo pravděpodobné), nekondenzovala voda někde uvnitř toho sendviče díky ochlazování danému vysokou tepelnou vodivostí hliníku.

to geronimo : Díky za snahu, ale stavbu Sněhurky jsem dost podrobně studoval, ale ta technologie je bohužel jiná. Račan to vystříkal PUR pěnou tak říkajíc na volno, tu pak ořezal na přiměřenou tloušťku a přes to dělal obklady = není to přesně to, o čem uvažuji já.

Wlady
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon kvě 21, 2007 7:57 am

Tvá myšlenka má jednu vadu. Při postupném vypěňování dutiny mezi Al a překližkou může díky většímu či menšímu kynutí PU pěny dojít k deformacím překližkového obkladu. Musel bys to fest pojistit.
To už bych asi opravdu uvažoval o nástřiku na Al. A mohli by to tak být i ty zmíněné 3 cm. Žebra opěnit kolem dokola, hranu pak oříznout a napasovat na ni obklad.

A vo tom to je. Přehazujem myšlenky ze strany hřiště na druhou a "protihráč" ti to buď vrátí smečí nebo proběhne dlouhá výměna a zvítězí nejlepší myšlenka. Což nemusí být ta jediná správná :lol:
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř kvě 23, 2007 5:16 pm

Myšlenku vypěnění mezery mezi Al a překližkou rychle zapomeňte , Nelze totiž odhadnout velikost objemu dutiny a přesné dávkování pěny tak aby jste dosáhli optimálního vyplnění prostoru. S rostoucím objemem s následným „přepěněním“ extrémně roste tlak pěny, který v domácích podmínkách nelze zachytit. To se pak trhají a protrhávají vruty v překližce. A více škody jak užitku.(Vlastní zkušenost)
Jestli u kapalin a plynů platí zákon , že se tlak šíří rovnoměrně všemi směry, tak u pěny to až tak neplatí.
A s tou nasákavostí je to takhle pokud pěna expanduje a udělá povrch který je uzavřen lidově řečeno tou povrchovou krustou a buňky jsou uzavřeny pěna je nenasákavá. Pokut ji potřebujete opracovat porušíte povrchovou krustu a její buňky a pěna je částečně nasákavá. (Konzultováno s dodavateli komponentů- jednotlivých složek PÚ pěny).

Berty
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » stř kvě 23, 2007 6:32 pm

dělají se také nízkoexpanzní pěny , ale já jsem s ní ještě nic nedělal . Chtělo by to vyzkoušet na vzorku dutiny.Kdyby se postupně vypěňovala dutina mezi plechem a překližkou (když by to šlo) , tak by se pěna neořezávala a tím by se mohlo zabránit nasáknutí vodou.
Pro Wladyho další firma co by měla stavět lodě , i hliníkový.
http://www.combatra.cz/
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » čtv kvě 24, 2007 12:15 am

to berty: Díky za názor. V to, že by ta povrchová krustička mohla být v podstatě 100% voděodolná jsem přesně doufal. Obavy z přetlakování mám taky, ale myslel jsem právě postupně přidávat desky obkladové překližky a ty prostory taky postupně vypěňovat. Z tohoto pohledu by snad bylo možno doufat, že k přetlakování nedojde. Tedy slespoň dokud bude (řekněme při postupu od spodu), nahoře ještě otvor. Problém ale může být v tebou vzpomínaném nerovnoměrném šíření tlaku v pěně = právě možnost nevypěněných nebo přetlakovaných prostor. O tomhle jsem bohužel neměl ani tušení...
to Karel: Díky za tipy. Tahle pěna by asi byla to pravé ořechové, zkusím oslovit výrobce nebo nějakou "vypěňovací" firmu, ale znáte to, není nad něčí osobní zkušenost. Výrobci a dodavatelé mají od vynálezu peněz sklony k přílišnému optimismu. Na webovky samo taky mrknu.
Wlady
Uživatelský avatar
Rady
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte čer 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Rady » stř čer 20, 2007 10:38 pm

Ahoy, zajímal by mne váš názor na konstrukce plachetnic pana Reinke. Už druhým rokem sním o hliníkové S11, ale nikde se tady moc o jeho lodích nepíše.

Také by mne zajímalo, na kolik peněz tak vychází kostra trupu, co měl štěstí koupit p. Říčan (nebo i Silver Wind, co byl taky sehnán jako holá kostra). Ví to někdo?? Možná to jsou netaktní otázky do veřejné diskuse, když tak se za svoji neomalenou zvědavost omlouvám..

Poslední věc, co mne zajímá jako individuálního stavitele (snad :roll: ) jak je to s "papírama" na loď vlastnoručně svařenou?? Nevyžadují úřady při registraci lodě nějaké certifikáty jakosti výroby či co? Nepošlou mě nakonec s lodí do háje, že nemám licenci na svařování hliníkových/ocelových lodí?? :shock:

Jinak jsem moc rád, že jsem tohle forum s fajn lidma objevil. Později, ale přece...Sice je mi už 40 pryč, ale v jachtařině jsem ve fázi drhnutí podlahy :D tak mě moc nebijte :D

Díky moc za vaše názory!
Radek, Brno
Uživatelský avatar
DB2
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 69
Registrován: úte lis 14, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

ahoj denis

Příspěvekod DB2 » čtv čer 21, 2007 4:43 pm

ok
Naposledy upravil(a) DB2 dne čtv črc 12, 2007 3:54 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv čer 21, 2007 7:17 pm

To Rady,
Nevidím v tom problém.
Budeš-li stavět dřevěnou loď nikdo nebude zkoumat jestli jsi truhlář nebo tesař.
Budeš-li stavět laminátovou, nikdo nebude zkoumat jestli jsi „laminátor“ (to je slovo, co ?) . :lol:
Bude li ocelová, …………….a tak dále.
Prostě přijde kolaudátor a buď zkolauduje nebo nikoli.

To DB2,
Tomuto příspěvku nerozumím vůbec. :?:
Kdo je to „Pán Mandl“. Cože to nestavěl. :?:
Trup ať už jakýkoli, musí dělat někdo kdo to umí. Jestli je profik nebo ne, je úplně fuk.
Může to být klidně amatérský stavitel sám, za předpokladu že se to naučí.
Zváračské sokúšky ani strojárská priemyslovka, s tím nemají nic společného. :lol:

Kdyby to bylo jak říkáš, tak by tady nebyl tak rozsáhlý lodní park.
Například plavební správu v ČR by museli zrušit, jelikož by už neměli co SPVAVOVAT. :lol:
alffa
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv čer 21, 2007 7:48 pm

To Alffa
Je učení obor laminátor? :lol:

To BD2
Ato jsme všichni idioti co jsme něco postavili bez výučních listů truhlář, tesař,zámečník, svářeč, soustružník,švadlen -krejčí .... atd. a přesto se plavíme a myslím že úspěšně ?
Jejda toje názor :cry: , a to že jsem strojař a mám fakultu konstrukce to už bych sem vůbec nepsal !!!!! :x
Všechno lze naučit, vždyť všechno dělají jen lidi! Nevím kolik členů tohoto fóra zareaguje na tvoje hodnocení, ale osobně si myslím, že hodně lidem to nebude stát ani za komentář. BEZ URÁŽKY
Berty[/b]
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv čer 21, 2007 8:55 pm

berty píše:To Alffa
Je učení obor laminátor? :lol:

Asi ne. Ber to jako novotvar, zrovna jsem to vymyslel. :lol:
alffa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv čer 21, 2007 10:01 pm

Chlapi, kua, ukludnite sa. Tu je reč o zváraní velkej lode. Prečítajte si znovu ako stavia 11m Al loď Richard! Taká loď stojí kopu prachov a zbastardiť ju tým, že si ju pozváraš sám je totálna magorina. Plachetnica musí byť krásna, musí vyzerať. Zváračské práce nie je to najdrahšie na stavbe, ale vzhladom ku kvalite diela je to to najpodstatnejšie. DB2 to napísal trchu chaoticky, ale správne. Ale samozrejme je možné aby si si to pozváral sám.
Pre Radyho, je to tak že prídeš na ŠPS s legálne zaobstaraným projektom ktorý budú oni posudzovať a vydajú ti stavebné povolenie. Je to ako pri stavbe baráku, ak máš stavebné povolenie, tak potom si musíš zaobstarať stavebný dozor, lodného konštruktéra. Pri stavbe malých lodí sa toto večšinou nevyžaduje. A keď jel oď postavená, tak s ňou ideš na kolaudáciu a potom ti je vydané lodné osvedčenie, teda techničák. Na stavbu 11 - 12 m lode z AL potrebuješ tak 4 mil. Kč.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv čer 21, 2007 11:06 pm

To Denis
Jsem klidný omlouvám se jen mě to trochu vyhodilo z rovnováhy. Za život už jsem cosi posvařoval (nemyslím červené) např. trup mot. Jantaru 8,9m od ing. Štepána. To byl myslím začátek výučního listu. Také vím jaký je prevít Al a jeho deformace a praskání svarů při svařování. Ale na druhou stranu kdo jiný by si stím měl nejlépe poradit než konstruktér, kterýmusí být také částečně technologem. Když už to mamalujia nebo podle plánů nastuduji, tak musím vědět zda a za jakých podmínek to udělat a v hlavě to mít 4 x dopředu promyšleno.Nebo to snad děláš jinak?. To je na stavbě plavidel právě to nejkrásnější, že to dělají lidé kteří nelitují času něco dostudovat, něco nového se naučit, skloubit různé technické obory...... atd. To víš,že si dám také s různými problémy poradit, také nejsem nejchtřeší, ale ten idiot mě vytočil. Na druhou stanu "Potrefená husa nejvíc kváká" :lol: Myslím to na sebe. Jak napsal Alffa neníto o svářečském průkazu. Konec.
Berty.
Naposledy upravil(a) berty dne pát čer 22, 2007 6:17 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát čer 22, 2007 12:04 am

Berty, nemôžeš niekoho nazvať idiotom len za to, že prezentuje verejne svôj názor. Ak je DB2 idiot, tak som potom idiot aj ja, ale aj Ty, aj Alffa, aj Richard, proste všetci čo si robíme lode. Ostatní čo si staviete loď prepáčte, že som vás nezobral do partie nás idiotov, ale istotne medzi nás patríte. :) Prečítaj si to, čo napísal DB2 znovu, je to maximálne zhutnená informácia, skoro až zašifrovaná. Z toho čo píše je jasné, že si postavil velkú loď, asi od Reinkeho. 25% finančne a 15 % časovo bola hrubá stavba a zvyšok ostatné. Tak prečo by si si zváral trup sám, keď tam máš spústu roboty ktorú ti nikto nespravý, alebo si ju chceš robiť sám. Toto tam píše.
Ďalej DB2 píše:" Movitý robia iné veci a nestavajú lode si sami ..." movitý znamená bohatí, teda bohatí ludia si nestavajú loď, tý robia iné veci. Ak chcú bohatí ludia loď, tak si ju kúpia. Ale nestavajú si ju! Ak máš pár miliónov, ešte nie si bohatý človek. A ak chceš Reinkeho v dĺžke 11m, tak potrebuješ pytel peňazí, ale ak si ho necháš postaviť, tak potrebuješ 4 pytle.
Chlapi, klobúk dole pred každým kto si stavia loď, pred tým kto si stavia 2,5m dighi, ale zvlášť pred tým, kto dokáže postaviť 11 m ocelovku, alebo z AL. A to, že niekto nemá dokonalý písomný prejav ešte neznamená, že nemá môj obdiv.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » pát čer 22, 2007 1:49 am

Ahoj.
to alffa: Hrubě jsi mě zklamal! Takovej zdatnej purista a vymyslí tak odpornej nečeskej název "laminátor" a ještě ke všemu se vystavuje nenávisti všech feministek svou nepokrytou sexuální diskriminací!!! Jednoznačně nesouhlasím a hlasuju pro název nového učebního oboru "laminovač/ka". :lol: :lol: :lol:
Howgh. Wlady
Uživatelský avatar
DB2
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 69
Registrován: úte lis 14, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod DB2 » pát čer 22, 2007 7:38 am

Ahoj som rád že ste sa zobudili do praxe
mňa tiež asi každý druhý deň okolie považuje za vola že som sa dal na stavbu lode. A "bežný" ľudia to vidia tak že majú iné starosti a ja to tak aj chápem
O tom idiotovi som písal v zmysle že keď niečo sa nedá naučiť bez praxe napr.zváranie tak si to daj spraviť tým čo to už vedia lebo je to vždy lepšie
(a v prípade lode) si dajte poradiť aj kvalitnejšie - a o to ide nie len aby to bolo lacne .Jasné na čo nemám peniaze si urobím sám aj za každú cenu keď to chcem.
Tu nejde o vzdelanie ale uvidí každý čo treba vedieť a že si načitaš a podbne aj odpozoruješ,vymyslíš nový postup to nie je treba písať.
Som rád že staviate a nie že len píšete.Dlhé texty sú zbytočné.
čau :lol: :idea:
Uživatelský avatar
DB2
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 69
Registrován: úte lis 14, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod DB2 » pát čer 22, 2007 7:46 am

Pre bertyho aj ja si šijem,stolárčim,robím elektro, atď.
Prvé plachetnice typu opravy zo starých pirát , vaurien , europa som si tiež robil za pochodu ,to sa dá lebo okolo je veľa iných čo ti poradia ale väčšiu plachetnicu ,tí čo stavali na slovensku kovové s tými som sa väčšinou stretol a vždy hovorili a ja to môžem tiež potvrdiť toto by som "urobil inak keby som vedel" niečo som vychytal ale niečo už sa nedalo zmeniť.
O vzdelaní ,ja som to napísal lebo nie každý vie aj keď je z "fachu" všetko odborné z lodiariny a času nie je veľa aby si mohol stavať len tak na skúšku a poučiť sa na svojich chybách.A toto téma sa volá loď na zákazku nie ?áno?
Aj v nemecku si lode zvárajú a robia sami napr.licencia od Reinkeho.
Mne robil ponuku na trup aj Ner.yach. pan Houska asi v roku 1999 na S11 a S12 na to má technol.prípravu.Dobre to urobil p.Račan !
BEZ URÁŽKY ďakujem :)
Naposledy upravil(a) DB2 dne stř čer 27, 2007 3:27 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » pát čer 22, 2007 6:39 pm

To Denis
zvárať sám to si trufa málokto loď,(možno idiot bez zváračských skúšok, ale plaviť sa na tom asi nebude.)
Tak přesně na toto jsem reagoval. Nikoho jsem nenazval idiotem. Věta v mém textu začíná " Ato jsme všichni........atd a končí OTAZNIKEM ? takže věta tázací ne oznamovací.
Jinak se vším souhlasím a nejsem urážlivý typ ;)
Des max. zíta by měla po souši vyrazit z Hodonína do Bratislavy 15 m ocelovka o šířce 4,5 m . Vlastník měl více těch pytlů. Syn to tam jede od pondělí pomáhat kompletovat. Jestli majitel dovolí syn doveze foto a budeli to někoho zajímat zveřejním. Je to motorák.
Berty
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pát čer 22, 2007 7:03 pm

berty píše:To Denis
zvárať sám to si trufa málokto loď,(možno idiot bez zváračských skúšok, ale plaviť sa na tom asi nebude.)
Tak přesně na toto jsem reagoval. Nikoho jsem nenazval idiotem.


To berty,
Klídek. Já myslím že DB2, pochopil že nejde o žádné nadávání. To bychom tady ani nepřipustili.
Jsme tu přece všichni na jedné lodi. :)
Ty fotky sem určitě hoď. Nejsme zde jenom samí plachtiči. ;)
alffa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát čer 22, 2007 9:04 pm

Berty, som rád že je to tak, trochu mi unikol podtext. Makám teraz 12-13 hod. denne a to je na mňa už moc. Niekedy tie texty asi dobre nevnímam. Ale Alffa to vystihol perfektne, všetci čo stavajú sú na jednej lodi.
Uživatelský avatar
DB2
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 69
Registrován: úte lis 14, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod DB2 » pon čer 25, 2007 7:54 am

:D
Uživatelský avatar
DB2
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 69
Registrován: úte lis 14, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod DB2 » pon čer 25, 2007 3:48 pm

Denis
pekná plachetnica to bude,sťažeň si zmenil ale
čo s motorom?-prívesný?
ČAU
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon čer 25, 2007 9:12 pm

Nepatrí to do zákazkovej stavby hliníkovej lode, ale viem si predstaviť takú malú plachetničku ako staviam ja, aj v hliníku. Motor prívesák peťkoňový, 4 takt, zánovný, ako nový, za bomba cenu.
Uživatelský avatar
Rady
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte čer 19, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

S11

Příspěvekod Rady » úte čer 26, 2007 8:43 pm

Diky moc za vase mile reakce...

Ale me zajimaly spise ohlasy a nazory na Reinkeho koncepty vs. jine projekty...Třeba o twinkylech se tu uz nekde psalo, ale vi tu napriklad nekdo, jak si "stoji" Reinke na vodě? To by mne zajimalo? Diky

P.S. : jestli svařovat, nebo nesvařovat, v tom mám jasno, spise mi jde o projekt...

ahoj
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to Rady

Příspěvekod Wlady » stř čer 27, 2007 1:54 am

Ahoj.
Já vlastně tohle fórum založil, protože taky uvažuju o stavbě AL jachty a tyhle údaje mě taky náramně zajímají. Jistě jsi se díval na Reinkeho webovky...exaktního nikde nic, o křivce stability ani nemluvě. Mrkni na www.snehurka-yacht.cz[url]. Jsou to stránky klikaře, který se slevou koupil a pečlivě dostavěl trup R 13. Poučíš se, ale exaktní údaje tam pochopitelně být taky nemůžou. Kdybych něco vyčuchal, ozvu se ti a o totéž poprosím tebe.
Wlady[/url]
Uživatelský avatar
DB2
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 69
Registrován: úte lis 14, 2006 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: to Rady

Příspěvekod DB2 » stř čer 27, 2007 8:23 am

[quote="Wlady"]Ahoj.
Já vlastně tohle fórum založil, protože taky uvažuju o stavbě AL jachty a tyhle údaje mě taky náramně zajímají. Jistě jsi se díval na Reinkeho webovky...

Ahoj a ja som v roku 1999 tiež hľadal to isté od Nereide som mal ponuku na výrobu S11 Reinke ,ale ja som chcel S10 Reinke je cca 1m kratšia
mám licenciu ,niečo som si zmenil a loď je teraz hotová .
Reinke ma licenciu na 6 rokov a máš v tom cez www_stránku prístup cez heslo k rôznym iným staviteľom a technickej pomoci od p.Reinke ml.,dalej v tom máš niektorých dodávateľov pre materiál a ostatné s rabatom na základe licencie ide o 12-15% zľavy z cien ja som najviac kupoval cez SVB Brémy.
Viac na www.cindy-yacht.sk - ešte stále niečo dorábam. Graf prikladám ak sa mi to podarí vložiť. :D
Graf je na http://www.cindy-yacht.sk/photo_2.html

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host