Papiere na vysielačku
Moderátoři: Pepa, windward, vilma
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Papiere na vysielačku
Tak som sa dnes zúčastnil na Telekomunikačnom úrade skúšok na obmedzené osvedčenie rádiotelefonistu plavebnej pohyblivej služby. Toto osvedčenie platí do vzdialenosti 200 Nm od pobrežia. Skúšobná komisia mala 4 členov, predsedu a troch skúšajúcich. Skúšalo sa z telekomunikačných predpisov, z techniky a z praktickej prevádzky. Písomne sme vypracovali odpovede a potom bola ešte ústna skúška toho čo sme napísali. Dokopy to bolo asi 18 otázok. Skúšajúci boli uznanliví, dôležité bolo aby ste o tom mali aspoň trochu šajn a boli ste v obraze. Nikto tam nebol taký, žeby sa neučil vôbec nič a papiere dostal. Najprísnejšie bolo skúšané praktické používanie vysielačky. Angličtina len v rozsahu potrebnom na potrebnú najnutnejšiu komunikáciu. Skúšku úspešne absolvovali všetci. Preukaz sme obdržali asi 2 hod. po absolvovaní skúšok.
Hneď som si pomyslel na článok, ktorý hrôzostrašne popisuje situáciu so skúškami rádiooperátora v Čechách. Tak som sa spýtal predsedu komisie ako je to s cudzincami. Papiere sú medzinárodné, aj v tejto oblasti prebehla aproximácia práva EU, čiže občania ČR/ a únie/ bežne a bez problémov, ale mali tam už aj Američanov, Japoncov, Indov.Takže až po Prahu to máte do BA bližšie ako Slováci z Vranova nad Toplou. Sme v EU, tak to využime a kašlime na miestnych buzerantov.
Hneď som si pomyslel na článok, ktorý hrôzostrašne popisuje situáciu so skúškami rádiooperátora v Čechách. Tak som sa spýtal predsedu komisie ako je to s cudzincami. Papiere sú medzinárodné, aj v tejto oblasti prebehla aproximácia práva EU, čiže občania ČR/ a únie/ bežne a bez problémov, ale mali tam už aj Američanov, Japoncov, Indov.Takže až po Prahu to máte do BA bližšie ako Slováci z Vranova nad Toplou. Sme v EU, tak to využime a kašlime na miestnych buzerantov.
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1112
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Re: Papiere na vysielačku
Hmm, skoro až neuvěřitelné, že by byl státní úředník vstřícný
A dá se na Slovensku taky udělat to "slavné" GMDSS?
A taky v takové pohodě?
A dá se na Slovensku taky udělat to "slavné" GMDSS?
A taky v takové pohodě?
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Na to som sa zvlášť nepýtal. Mám za to, že GMDSS je v tom osvedčení radiotelefonistu a nevybočuje z toho povolenia. Furt to je VKV vysielačka a princíp je rovnaký. Zákon je nový z roku 2003, zo vstupom do únie museli implementovať europske právo. Úplne blbý snaď nie sú, naopak, dojem som získal dobrý. Teraz tam pôjdem šmejdiť /na telekomunikačný úrad/ okolo prihlásenia vysielačky, čo je k tomu treba, tak sa na to opýtam. Ale budem si musieť kúpiť nejakú príručku o tom GMDSS aby som vedel čo to presne je a mohol sa s nimi kvalifikovane baviť.
Denisi, ta "hrůza" o které se psalo, nebyl omezený, ale všeobecný průkaz radiotelefonisty. Omezený probíhá v podobném duchu jako u vás a myslím, že rozsah otázek odpovídá následným potřebám majitele.
Pokud ale chci bez problémů jezdit loď nad 12 m, musím mít oprávnění "B" a k tomu je potřeba ten Všeobecný průkaz radiotelefonisty, který majitele oprávňuje, vykonávat profesionálně funkci radiotelefonisty kdekoliv na jakékoliv lodi. Třeba na Titaniku.
Pokud ale chci bez problémů jezdit loď nad 12 m, musím mít oprávnění "B" a k tomu je potřeba ten Všeobecný průkaz radiotelefonisty, který majitele oprávňuje, vykonávat profesionálně funkci radiotelefonisty kdekoliv na jakékoliv lodi. Třeba na Titaniku.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Je to tam u vás trochu zmetočné, toto moje obmedzené osvedčenie radiotelefonistu /je do 200 Nm/ korešponduje z našimi preukazmi pre plavebnú oblasť C a B a nie sú obmedzené dĺžkou lode na 12m /teda ak sa náhodou niečo nezmenilo/ pričom C je do 12 Nm a B je do 200 Nm.
Na skúškach sme boli 2 skupiny, amatéry výletnici cez školitela firmu Maxo a kapitáni I. a II. stupňa profesionálnej plavby. Tý si robili všeobecný preukaz radiotelefonistu. Rozdiel bol len v tom, že ich skúšali trochu viac z Angličtiny. Bola tam konkrétna otázka: v plavebnej dráhe pláva kontajner, ako budete varovať ostatné lode, alebo: člen posádky dostal infarkt, zavolajte pomoc. Hneď ho doďubal, že to nemôže vysielať MAY DAY ale PAN PAN. Čiže angličtinu skúšali pre bežnú komunikáciu týkajúcu sa bezpečnosti plavby. Nič viac. Ešte tam mali mať nejaké otázky z geografie, ale to som nepostrehol čo sa pýtali.
Takže máš to jednoduché, sprav si Slovenské papiere C na loď a obmedzený preukaz radiotelefonistu a máš to v suchu. Teraz je to výhodnejšie riešenie ako v HR, lebo u nás to stojí všetko dokopy asi 2500 Sk, ak nejdeš samozrejme do kurzu. Ale to sa teba netýka, lebo papiere už máš a hlavne to ovládaš. Teda rovno na skúšku. Aj tak nebudeš jazdiť v čártri na lodiach pod Českou vlajkou, ale pod HR a možno Talianskou, alebo Gréckou vlajkou. To len tak na inšpiráciu.
Na skúškach sme boli 2 skupiny, amatéry výletnici cez školitela firmu Maxo a kapitáni I. a II. stupňa profesionálnej plavby. Tý si robili všeobecný preukaz radiotelefonistu. Rozdiel bol len v tom, že ich skúšali trochu viac z Angličtiny. Bola tam konkrétna otázka: v plavebnej dráhe pláva kontajner, ako budete varovať ostatné lode, alebo: člen posádky dostal infarkt, zavolajte pomoc. Hneď ho doďubal, že to nemôže vysielať MAY DAY ale PAN PAN. Čiže angličtinu skúšali pre bežnú komunikáciu týkajúcu sa bezpečnosti plavby. Nič viac. Ešte tam mali mať nejaké otázky z geografie, ale to som nepostrehol čo sa pýtali.
Takže máš to jednoduché, sprav si Slovenské papiere C na loď a obmedzený preukaz radiotelefonistu a máš to v suchu. Teraz je to výhodnejšie riešenie ako v HR, lebo u nás to stojí všetko dokopy asi 2500 Sk, ak nejdeš samozrejme do kurzu. Ale to sa teba netýka, lebo papiere už máš a hlavne to ovládaš. Teda rovno na skúšku. Aj tak nebudeš jazdiť v čártri na lodiach pod Českou vlajkou, ale pod HR a možno Talianskou, alebo Gréckou vlajkou. To len tak na inšpiráciu.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Re: Papiere na vysielačku
Denis píše: Sme v EU, tak to využime a kašlime na miestnych buzerantov.
Tak tohle je Denisi, důležitá a moc dobrá zpráva.
To zas bude v Blavě čehůnami narváno.
V Praze se halt asi budou na tel-úřadě už jen dloubat do nosu.
alffa
- Papito
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 263
- Registrován: čtv lis 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: chebsko
To MartinB
Zkoušky na všeobecný jsem dělal vloni, k mojí úlevě to bylo až na angl. formou testu, takže za 12 minut jsem měl hotovo s jednou chybou. Předtím, když jsem před lety dělal omezený, nás dřeli ústně a vyhazovali za úplné pí.oviny, jako když jsi neznal rozdělení transformátorů podle účelu a pod.
K angličtině: asi protože jsem byl první a měli na mě dost času to trvalo cca 40 min. Nejprve Tě nechají přeložit náhodně vybraný paragraf z nějakého zákoníku. Jsou to odborné právnické texty, takže musíš hodně domýšlet, opravil mě dvakrát. Potom překládáš do angličtiny krátký článeček a nakonec jakoby navazuješ spojení v konkrétních případech, podobně jak to popisuje Denis. Řekl bych, že na to se klade největší důraz a to je taky nejlehčí, protože se to dá navrčet. Ty předchozí záležitosti se navrčet nedají. Myslím, že kdo anglicky nemluví alespoň na úrovni mírně pokročilého, tak to neudělá.
Za týden, 13. srpna, vezu na zkoušky 9 frekventantů mého kurzu, tak zkusím omrknout, jestli se něco změnilo. Pokud ano, dám vědět.
Papito
Zkoušky na všeobecný jsem dělal vloni, k mojí úlevě to bylo až na angl. formou testu, takže za 12 minut jsem měl hotovo s jednou chybou. Předtím, když jsem před lety dělal omezený, nás dřeli ústně a vyhazovali za úplné pí.oviny, jako když jsi neznal rozdělení transformátorů podle účelu a pod.
K angličtině: asi protože jsem byl první a měli na mě dost času to trvalo cca 40 min. Nejprve Tě nechají přeložit náhodně vybraný paragraf z nějakého zákoníku. Jsou to odborné právnické texty, takže musíš hodně domýšlet, opravil mě dvakrát. Potom překládáš do angličtiny krátký článeček a nakonec jakoby navazuješ spojení v konkrétních případech, podobně jak to popisuje Denis. Řekl bych, že na to se klade největší důraz a to je taky nejlehčí, protože se to dá navrčet. Ty předchozí záležitosti se navrčet nedají. Myslím, že kdo anglicky nemluví alespoň na úrovni mírně pokročilého, tak to neudělá.
Za týden, 13. srpna, vezu na zkoušky 9 frekventantů mého kurzu, tak zkusím omrknout, jestli se něco změnilo. Pokud ano, dám vědět.
Papito
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 570
- Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Frýdek-Místek
Dělal jsem před pěti lety všeobecného operátora. Zkouška ústní pro člověka s trochu technickým vzděláním naučitelná. I když to vzdělání mám, odpověděl jsem na otázku "jak se mění rozsah ampérmetru?" odpověděl "knoflíkem", pan zkoušející chvilku nevěděl jak se tvářit, ale nakonec mi dal za pravdu:-)). Angličtina tak jak je popisováno výše, nevím jestli "drsná, papíry mám:-)). Předloni jsem dělal SRC, formou testu v pohodě, angličtinu jsme ukončili po první (úspěšné) větě. A to jsem věčný začátečník...
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 570
- Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Frýdek-Místek
Myslím, že když se podíváš na www.ctu.cz tak tam je kromě přihlášky ke zkoušce i seznam otázek. A byla na to i nějaká skripta, určitě něco najdeš na www.yachtservice.cz nebo Ti poradí na ČTÚ. Na SRC/LRC bylo třeba mít hotový praktický kurz u schválené školící firmy před zkouškou.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů