Motoráček

Zde lze prezentovat lodě, které byste jednou chtěli mít nebo je považujete z nějakého důvodu za nej, nej ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Motoráček

Příspěvekod Denis » sob úno 10, 2007 12:18 pm

Moc děkujeme za nabídku. My bychom rádi nějaký malý kajutový motoráček. Uvažovali jsme o nákupu nějakého staršího a postupně si ho doupravit, ale nemáme na to znalosti. A ani znalosti na to, abychom si jeli do nějakého bazaru koupit, abychom nenaletěli :cry: . Plachetnici si raději půjčujeme, máme problémy s dopravou, autíčko, které máme by ji neutáhlo a mít ji někde nastálo na vodě je taky problém, nejbližší možností je přehrada Křetínka (je dost malá) a nebo Brněnská přehrada (stále zarostlá, nedá se po ní kloudně plachtit).


Pre Libora J. Moja otázka nepatrí k dotazu o plavbe na orlíku, tak to presúvam sem:
Aký motoráček? Máš nejakú konkrétnu predstavu? Má byť pre výtlačnú plavbu, alebo klzák, ako silný motor, akú dlžku, transportnú váhu, kajuta na prespanie, výbava a podobne.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » sob úno 10, 2007 6:06 pm

Ahoj,
taky si myslím, že to k tématu Noční kotvení na Orlíku nepatřilo.
Trošku představu máme. Nejvíce by našim představám vyhovoval Drago Fiesta 600 s přívěsným motorem. viz. http://www.drago.gr/MainEnglish/MainPage_EN.htm Nova stojí cca 450 tis. Kč bez motoru. Ještě jsme je nenašli v bazaru, za kolik by se daly sehnat případně trošku starší. Kdybyste je někde někdo v bazaru viděl, dejte vědět. Nebo druhá varianta je nějaký starší motorák z Holandska nebo Francie.
Co se týká parametrů, motorák délky okolo 6 m, pro cestování a poznávání je lepší výtlačná plavba, ale vzhledem k tomu, že bychom asi kotvili v Kolíně (na Sandberku), tak by bylo lepší motorák, který jde do skluzu. Motor by stačil okolo 70 HP, transportní váha do 750 kg, aby to i s vlekem mělo do 1 tuny (maximální co můžeme někam dostat). Kajuta pro přespání 2+1. Vybavení kajuty, vařič, dřez + menší nádrž na vodu, záchod a nějaká malá lednička. Pro cestování za deště by bylo dobré, kdyby to mělo tzv. Camper, tzn. plátěné zakrytí kokpitu s okny.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob úno 10, 2007 10:35 pm

No to máš čo robiť! 450 k tomu motor, dovybaviť a ešte vlek, to je tak na 800. Ale to máš asi maximalistickú požiadavku. Vidím to na redukciu :).
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » ned úno 11, 2007 10:00 am

To máš pravdu, to je spíš to co by maximálně vyhovovalo. Díval jsem se včera po bazarech a našel jsem tuhle kombinaci za cca 15000 Eur, 4 roky staré i s motorem. Ale i tak je to pořád dost. Je pravda, že zatím nemám tušení o všech výrobcích, kteří vyrábějí něco podobného. Nemáte zkušenosti jak v Čechách, na Moravě nebo na Slovensku funguje trh se staršími loděmi? Prvotní nápad byl dovézt něco z Holandska, nějaký říční motorák v ceně do 150 - 200 tis., 2 - 3 roky ho používat, trošku doupravit a pak prodat, ale je otázka, jaká je prodejnost těhle lodí v u nás a taky jak moc to ztrácí hodnotu? Nebo prý se dají levně koupit motoráky v Americe, ale kolik by asi pak stál transport na starý kontinent? Jo, jo, spoustu otázek a těžké rozhodování.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned úno 11, 2007 11:34 am

Trh funguje jak funguje. Je malý. Jistě jsi prošel několik bazrů. Vyber si nějakou loď a sleduj jak dlouho tam je. Je Viděl jsem nedávno plachetnici co už je v inzerátech s přestávkami přes rok. Od nejednoho loďaře jsem slyšel, že lodě u nás jsou předražené. Holt malý trh (či konkurence). Rozhodně se vyplatí poohlédnout v zahraničí, nejlépe u vody. Tam je obměna lodí rychlejší, snáze najdeš takovou co ti bude vyhovovat a za přiznivější cenu. Nemusíš chodit daleko. Německo a Polsko. Anebo teď v Libštátě jsem zaslehl povídat p. Rosslera jak vozí úspěšně lodě od Bodamského jezera. Zazněla od něj velice zajímavá myšlenka. Dnes se těžiště zisku všech kolem lodí přesunulo do servisu.Loď je stále dostupnější stále většímu počtu lidí, ale stále menší počet si dokáže něco na ní něco udělat= udržovat ji v provozu (nebo má čas). A tak stále více lidí na západě se lodí zbavuje, protože nemají finance na ten kolotoč kolem (zazimování, kotvení, pojištění, údržba a servis atd.). Možná by ti dokázal poradit i dovézt (sám to budeš mít ale levnější).
Měl by jsi každopádně volit takovou loď, kterou pokud možno zvládneš po všech stránkách sám. Ten "kolotoč" totiž pomalu, ale jistě bude časem i u nás v rozměrech co je jinde.
Co se týče transportu přes oceán, zeptej se Dana z tohoto fóra (něco kolem toho tady už bylo v příspěvcích). Ten si dovezl loď s USA a bude vědět nejlépe jak na to.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned úno 11, 2007 12:09 pm

Podstata s predajom a kúpou lode je asi takáto, velmi ťažko sa zháňa dobrá loď za dobrú cenu a pri predaji je takmer nemožné predať loď za ako tak slušnú cenu. Príklad: môj kamarád kúpil 2-ročný 4,8m open boot, 40k 4-taktný motor, fabrický príves, v lodi doplnky ako nerezová rampa, výbava a to za 300 tis Sk, pričom nové to stálo 650 tis. Teda super cena!!!! Jak nová loď a za polovičku. Bomba kšeft. 2x sa zviezol a zistil, že chce niečo iného a chcel ju hneď predať za tú istú cenu. Loď má stále. Napriek tomu, že to je super cena.
Teda ak chceš velmi dobre kúpiť, tak trpezlivo čakáš na niekoho, kto súrne potrebuje prachy, alebo predávajú dedičia, nasraná manželka po rozvode, pred rozvodom a podobne. A keď predávaš, tak trpezlivo čakáš na svojho kupca, nesmieš sa ponáhlať / až ti raz prdnú nervi a predáš to za polovicu ako si chcel/. :)
Teda záver môže byť aj taký, že sa dá dobre kúpiť a aj dobre predať. Alebo opačný, že zle kúpiš a ešte horšie predáš. A teraz buď múdry. :shock:
Ešte k tomu tvojmu výberu ideálneho motoráčku, je pre teba, pre vás, podstatné aby bol vo vnútry záchod?
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » ned úno 11, 2007 5:29 pm

No alespoň chemický by tam byl dobrý. Vím, že spousta lidí na to nadává ... Ty Fiesty to mají jako splachovací s nádrží, ostatní nevím. Zeptám se ještě na jednu kacířskou myšlenku, když se kupují lodě v různých bazarech v Evropě, zkoušel to někdo tam přes ně i prodat? Třeba by za něj byly lepší ceny.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » ned úno 11, 2007 5:41 pm

Z toho, jak si tady povídáme mám pocit, že je lepší nic nevlastnit a využívat charteru, že?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned úno 11, 2007 7:04 pm

libor.janko píše:Z toho, jak si tady povídáme mám pocit, že je lepší nic nevlastnit a využívat charteru, že?

No to v žádném případě. Pro každého je vhodné něco jiného. Jen musíš dobře počítat. Kdyby tomu tak bylo, tak bych si loď nikdy nekoupil (ještě levnější je postavit). Proč jsem ji koupil a za jak dlouho se mi to vrátí ve srovnání s chartrem jsem už psal.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » ned úno 11, 2007 7:21 pm

Libor píše:
libor.janko píše:Z toho, jak si tady povídáme mám pocit, že je lepší nic nevlastnit a využívat charteru, že?

No to v žádném případě. Pro každého je vhodné něco jiného. Jen musíš dobře počítat. Kdyby tomu tak bylo, tak bych si loď nikdy nekoupil (ještě levnější je postavit). Proč jsem ji koupil a za jak dlouho se mi to vrátí ve srovnání s chartrem jsem už psal.

Abych se přiznal, netuším, co do toho výpočtu všechno zahrnout. Nákupní cenu, údržbu (ale netuším ceny a co všechno se s tím musí udělat), pojištění a co dál?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned úno 11, 2007 9:23 pm

S požičiavaním lode je to ako s požičiavaním auta, ak sa budeš po meste voziť taxíkom a na dlhé štreky si požičiaš auto, nebude ťa to stáť o moc viac ako keď vlastníš automobil strednej, alebo nižšej strednej triedy, povedzme slušne vybavenú oktávku. Neplatíš poistku, nechodíš do umyvárky, neštvú ťa ojazdené pneumatiky atď. Napriek tomu si ludia autá kupujú. Prečo? Lebo je to luxus, pohodlíčko. A ak chceš jazdiť na lodi, tak je to podobné.Zoberieš si ju kedy chceš a ideš. Dá sa to prepočítavať aj ekonomicky, ak zhruba 3-4 týždne jazdíš na lodi, tak za pár rokov si voči čártru ziskový.
Prečo sa pýtam na to WC. Keď dostaviam tú moju malú plachetničku, tak sa chcem pustiť do riečneho člnu. Mám pripravený projekt, metóda stitch and glue na schvalovačku na ŠPS, bude to rybársky čln, niečo ako malý hausbót s 50-70k motorom, 7m dlžka, šírka 2,5m, ponor pri plne naloženej lodi len 25 cm!!!váha 1000kg a naložiť sa dá až 600kg, so záchodom, kuchynkou a stojnou výškou. Táto loď ale nie je lacná aj keď ju staviaš sám. Uvažujem postaviť ale aj niečo menšie, hlavne lacnejšie. Inšpirovali ma gumáky s laminátovým dnom. 4,5 m gumák s 25 k motorom jazdí ako blesk a prejazd vlnami oproti klasickému gumáku je nebe a dudy. Tak som rozmýšlal postaviť lahkú preglejkovú loď rozmerovo ako slušný gumák. Ale pri rovnakej vonkajšej šírke je v tej mojej lodi vnútorná šírka večšia o rozmer balónov, teda asi 160 cm, to je slušné. Pri dlžke cca 560 cm bude vážiť s motorom a nádržou asi 250kg. Ak počiítam 20 kg na 1 k, tak s 25 k 4-taktným motorom by to mohol byť pre dvoch dobrý, rýchly a úsporný cestovný čln. Plánujem ho ako open boot, resp. otvorený ako gumák, ale pri troche fantázie si viem predstaviť krytú prednú palubu s veterným štítom a celú loď na noc zakryť kabrioletom. Akurát ten záchod tam nevychádza, preto som sa pýtal. Bola by to relatívne lacná loď, to by stálo aj za ten work shop, čo povieš?
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pon úno 12, 2007 12:30 am

libor.janko píše:Abych se přiznal, netuším, co do toho výpočtu všechno zahrnout. Nákupní cenu, údržbu (ale netuším ceny a co všechno se s tím musí udělat), pojištění a co dál?


To libor.janko,
Zde na webu je na toto thema poměrně vyčerpávající článek:
Pod vlastními plachtami
http://jachting.info/modules.php?name=N ... cle&sid=19

Tak si ho pročti.
Pravda moc potěšitelně to nevyznívá ale od vlastní lodě mě to stejně neodradí.
Ahoj, alffa
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » pon úno 12, 2007 10:29 am

Denis píše:S požičiavaním lode je to ako s požičiavaním auta, ak sa budeš po meste voziť taxíkom a na dlhé štreky si požičiaš auto, nebude ťa to stáť o moc viac ako keď vlastníš automobil strednej, alebo nižšej strednej triedy, povedzme slušne vybavenú oktávku. Neplatíš poistku, nechodíš do umyvárky, neštvú ťa ojazdené pneumatiky atď. Napriek tomu si ludia autá kupujú. Prečo? Lebo je to luxus, pohodlíčko. A ak chceš jazdiť na lodi, tak je to podobné.Zoberieš si ju kedy chceš a ideš. Dá sa to prepočítavať aj ekonomicky, ak zhruba 3-4 týždne jazdíš na lodi, tak za pár rokov si voči čártru ziskový.
Prečo sa pýtam na to WC. Keď dostaviam tú moju malú plachetničku, tak sa chcem pustiť do riečneho člnu. Mám pripravený projekt, metóda stitch and glue na schvalovačku na ŠPS, bude to rybársky čln, niečo ako malý hausbót s 50-70k motorom, 7m dlžka, šírka 2,5m, ponor pri plne naloženej lodi len 25 cm!!!váha 1000kg a naložiť sa dá až 600kg, so záchodom, kuchynkou a stojnou výškou. Táto loď ale nie je lacná aj keď ju staviaš sám. Uvažujem postaviť ale aj niečo menšie, hlavne lacnejšie. Inšpirovali ma gumáky s laminátovým dnom. 4,5 m gumák s 25 k motorom jazdí ako blesk a prejazd vlnami oproti klasickému gumáku je nebe a dudy. Tak som rozmýšlal postaviť lahkú preglejkovú loď rozmerovo ako slušný gumák. Ale pri rovnakej vonkajšej šírke je v tej mojej lodi vnútorná šírka večšia o rozmer balónov, teda asi 160 cm, to je slušné. Pri dlžke cca 560 cm bude vážiť s motorom a nádržou asi 250kg. Ak počiítam 20 kg na 1 k, tak s 25 k 4-taktným motorom by to mohol byť pre dvoch dobrý, rýchly a úsporný cestovný čln. Plánujem ho ako open boot, resp. otvorený ako gumák, ale pri troche fantázie si viem predstaviť krytú prednú palubu s veterným štítom a celú loď na noc zakryť kabrioletom. Akurát ten záchod tam nevychádza, preto som sa pýtal. Bola by to relatívne lacná loď, to by stálo aj za ten work shop, čo povieš?

Ahoj, máš pravdu, to vypadá hodně zajímavě. Jaké by byli náklady cca na tu první dražší verzi a pak na tu "odlehčenou", kterou navrhuješ? Jak to bude vypadat vzhledově?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 12, 2007 7:56 pm

Skoro všetko už bolo vymyslené. S toho vychádzam. Teda vysnívam si nejakú loď a potom skúšam niečo podobné nájsť na webe či to už niekto nevymyslel. Keď to nájdem, kúpim projekt a prepracujem ho ideovo a na VŠ si to dám prerátať a dať to do podoby aby to prešlo cez SPS. Teda tá večšia loď, to má byť taký karavan na vode. Je to jednopodhonová pramica s velmi plochým dnom, ale do tavaru V, teda schopným kĺzania a bezpečných manévrov. Má dve paluby, resp. kokpity, v predu je dvojmetrový a v zadu 2,5m a medzi tým je postavená búdka s trochu zošikmenou prednou stenou. Teda čistý funkcionalizmus. Hlavná myšlienka je taká, že chceš ísť na vodu, vypeckuješ motor a dáš tu krabicu do sklzu a valíš 30-40 km rýchlosťou a za pol hodinky prejdeš do výtlačnej plavby, nájdeš si pekný flek a zapichneš to. Vďaka ponoru len 22 cm /max.25/ si nájdeš flek tam, kde si iný netrúfajú ani náhodou a v tej chvíly keď zakotvíš si ako v karavane. Povedať že ako na chate by bolo prehnané, ale velkosťou sa to podobá na ten karavan. Čiže pohodlíčko, nemusíš sa krčiť ako keď ideš do kajuty nejakého motoráčku s kajutkou za pětset. A krásny výkend na vode pred sebou. Kajuta je priechodná, v predu aj vzadu sú dvere. Na prednej palube máš nahodené, na zadnej je stolík, na laviciach sa dá opalovať a samozrejme sú tam schodky do vody. Vnútri to nie je velké, ale zmestia sa tam dve pohodlné postele / a dve palandy na poschodí/ chladnička, varič a samozrejme záchod do ktorého nemusíš ísť v polohe skrčenca. Na noc si pustíš plynové kúrenie, no pohodička.
Nízky ponor, malá váha a schopnosť jazdiť v sklze kladú zvláštne nároky na material. Ide tam prekvapujúco vela preglejky a spústu epoxidu a epoxilaminátu. Pracnosť vysoká. S výbavou ako som popísal a s prácou dvoch pomocných pracovníkov som sa pod 450 tis nedostal, samozrejme bez motoru. Teda idylka by to bola pekná, ale kopec prachov. Projekt mám ako som písal pripravený na schvalovanie, ale publikovať ho verejne nebudem. Až postavím.
No a ten druhý lacnejší, ako som písal vychádza zo snahy postaviť lacno niečo také, ako velký a drahý gumák s laminátovým spodkom. Zatial som sa v cenových odhadoch dostal na asi 120 tis, ale ešte to nemám nakreslené. Vzhlad by mal byť taký ako velká motorova piroga na amazonke. Čiže taký klasický štíhly čln so špicou mierne zdvihnutou, schopný plavby vo vlnách. Lahký, rýchly, lacný a oproti drahým gumákom aj trvácnejší. Čiže klasický daycruiser. Ale ak by sa v predu zakryla paluba tak na cca 2 m zakončená štítom, v zadnej tretine komando s dvomi sedadlami a pred komandom lavice zasahujúce až pod palubu, na ktorých by sa dalo spať, tak to už by bol cestovný čln. Ak by táto zostava bola doplnená skládacou plátenou strechou, tak by sa s tým daly robiť aj pekné dialkové plavby. Samozrejme je to pre športovo založených ludí. Ak má niekto 10m bajlinijéra, tak ten ohrnie nos. A pri použití porta poti, teda chemického wecka, by sa musel zatiahnuť plátený kabriolet. No hrúza. Ale čo narobíš keď si len začinajúci milionár, no nie?
Tak čo, dojdeš v lete na workšop, alebo to mám stavať dvojmo? :)
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon úno 12, 2007 8:53 pm

Denis píše: Je to jednopodhonová pramica s velmi plochým dnom, ale do tavaru V, teda schopným kĺzania a bezpečných manévrov.. Hlavná myšlienka je taká, že chceš ísť na vodu, vypeckuješ motor a dáš tu krabicu do sklzu a valíš 30-40 km rýchlosťou a za pol hodinky prejdeš do výtlačnej plavby, nájdeš si pekný flek a zapichneš to. Vďaka ponoru len 22 cm /max.25/


Na jednopodhonový pramici ti při 30-40km/h na první vlně vypadnou hrnky z regálu a možná i zuby z huby. Navíc na to budeš potřebovat aspoň 100koní, protože při ponoru co uvádíš a skoro plochým dnu bude váha kolem 2500kg - 3000kg. A ponor bude stejně ještě o nějakou tu vrtuli a kormidlo větší. Tak že budeš v nejlepším na ponoru 65cm. Velmi ploché dno není zárukou bezpečných manévrů, nevede směr,ustřeluje v zatáčce a je velmi špatný v bočním větru, zvlášť při vysoký nástavbě. Akorát má velkou příčnou stabilitu. Máš pravdu, všechno už tu bylo. :twisted: [/quote]
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon úno 12, 2007 10:33 pm

Dal som si spracovať projekt na VŠ strojnícku, katedra stavba lodí k pánovi profesorovi Pátekovi. Je všeobecne uznávaná kapacita a ak si niečo počul o motorovej superyachte pre šejka čo sa stavala v Bratislave, tak všetky výpočty robil prof. Pátek. Nemám dôvod neveriť jeho projektu. Ten predný podhon nie až tak primitívny a dno až tak ploché. Loď je podstatne lahšia ako si myslíš, samozrejme za cenu zložitých výstuh dna. V žiadnom prípade to nie je obratná lasička a keď bude naozaj velká vlna od tlačáku, tak holt spomalíš. Je tam možné teoreticky zavesiť motor až do výkonu 125 kW, prakticky však do 70 kW. Čo sa týka ponoru je samozrejme myslený so zdvihnutým motorom. Cez plytčiny ideš z bydlom. Dôležité je že prejdeš, niekto to ocení, niekto nie. Jednoducho, nie je to klasický motorák, skôr taký pohodlný bydlík. Malý hausbot pre rybárov a pohodárov schopný jazdiť aj v sklze.
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon úno 12, 2007 11:20 pm

Denis píše:Dal som si spracovať projekt na VŠ strojnícku, katedra stavba lodí k pánovi profesorovi Pátekovi. Je všeobecne uznávaná kapacita a ak si niečo počul o motorovej superyachte pre šejka čo sa stavala v Bratislave, tak všetky výpočty robil prof. Pátek. Nemám dôvod neveriť jeho projektu. .


Ale jo, neznám prof. Pátka, ani jachtu pro šejka. Nicméně vím a taky mám buhužel zkušenost, že stavět lodě nad řekněme 30m, výtlaky a lod'ky do 15m na klouzání je nebe a dudy. Jak známo, kloužou nejlíp vrata od stodoly, ( rovná deska ) akorát jezdit se na nich nedá.Až to postavíš pošli fotky. A dělej, nejsem zas až tak mladej.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » úte úno 13, 2007 9:49 am

To Denis: pokud budeme moci, určitě bychom se přijeli podívat na tvou stavbu lodě. Nápad to není špatný i cenově, i když je to trochu spíš trempské.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1713
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte úno 13, 2007 10:33 am

Denis píše:...
No a ten druhý lacnejší, ako som písal vychádza zo snahy postaviť lacno niečo také, ako velký a drahý gumák s laminátovým spodkom. Zatial som sa v cenových odhadoch dostal na asi 120 tis, ale ešte to nemám nakreslené. Vzhlad by mal byť taký ako velká motorova piroga na amazonke. Čiže taký klasický štíhly čln so špicou mierne zdvihnutou, schopný plavby vo vlnách. Lahký, rýchly, lacný a oproti drahým gumákom aj trvácnejší. Čiže klasický daycruiser. Ale ak by sa v predu zakryla paluba tak na cca 2 m zakončená štítom, v zadnej tretine komando s dvomi sedadlami a pred komandom lavice zasahujúce až pod palubu, na ktorých by sa dalo spať, tak to už by bol cestovný čln. Ak by táto zostava bola doplnená skládacou plátenou strechou, tak by sa s tým daly robiť aj pekné dialkové plavby. Samozrejme je to pre športovo založených ludí. Ak má niekto 10m bajlinijéra, tak ten ohrnie nos. A pri použití porta poti, teda chemického wecka, by sa musel zatiahnuť plátený kabriolet. No hrúza. Ale čo narobíš keď si len začinajúci milionár, no nie?
Tak čo, dojdeš v lete na workšop, alebo to mám stavať dvojmo? :)


To si dokážu představit v povrchově neupraveným hliníku. Promyšlená jednoduchá "drsňárna" :wink:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 13, 2007 5:26 pm

Davide, to bolo dobré, taký humor mám rád. Na moje fotky naozaj nemusíš čakať, hrozba že zatial exneš je reálna. Stačí sa chvílu hrabať na nete a frajery čo postavili takto koncipované hausbóty to tam majú nafotené v plnej paráde. Nič nové pod slnkom.
Libore príď, budeš vítaný.
Akú loď kupovať je dilema, najme pri motoráku. Všetko čo si vymyslíš že by v tej lodi malo byť, na to všetko musíš mať dostatočne výkonný motor, no a potom hasiť jeho smed /žízeň/. Sú tu ludia čo majú velké motoráky na mori, dajte info čo stojí na palive výletík povedzme Zadar -Dubrovník. Alebo ty Davide, kolko tam máš koní a kolko zožerú? Daj nejaký príklad, nejaký výletík na výkend.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 13, 2007 6:38 pm

Uživatelský avatar
Standa*
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: sob lis 12, 2005 8:46 pm
Reputace: 0
Bydliště: Bilina

Příspěvekod Standa* » úte úno 13, 2007 6:49 pm

Ahoj narazily jste na spotřebu u motoráku tak třeba pro příklad obeplutí ostrova Krk s mojím motoráčkem 178L naturalu při slabším větříčku.Jinak to vybavení co požaduješ nebo plánuješ /lednice,wc,vařič,atd./ do 6m motoráku nedostaneš budeš muset být tak na 6,5m a jseš váhově úplně jinde ahoj Standa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 13, 2007 7:36 pm

Stando, ako velký je tvoj motoráček, dlžka, šírka, váha a pod. a aký tam máš motor a to obeplutí Krku je v sklze, alebo aj výtlačná plavba.
Tá loď kam by som chcel nacpať chladničku, varič, wc atď má 7m a váha vyšla z projektu. Je mi jasne, že čím viac vecí tam narvem, tým to je ťažšie, daš tam TV a baterie 300 Ah atď a kupuješ nový motor.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » úte úno 13, 2007 8:34 pm

Denis píše:Na približnú predstavu: http://www.glen-l.com/designs/house/gypsy.html#avail

Tohle je ta "upravená verze"? To se mi líbí.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte úno 13, 2007 9:33 pm

Nieéééé! To je len príklad, že vo svete sa stavajú trailer hausbóty schopné jazdiť v sklze. Ten môj má 7m dĺžky!!! V predu má tiež taký kokpit, ale aj v zadu a ešte večší. Práve si pozerám tie výpočty. Sú robené na max. váhu 1780 kg a to je s plnými nádržami na benzín, vodu, s plným fekálnym tankom a 6 ludmi na palube s piknikovou záťažou 100kg. To predstavuje motor 70k na plný kotel. Pre dvoch ludí je to v totálnej pohode, prípadne aj s malým svišťom. Max. vlna je počítaná 1,2m. To nie je loď na závody. Vo výtlačnej plavbe ide rýchlosťou 15 km/hod, to je slušná cestovná rýchlosť a na to jej v pohode stačí 25k motor. Ten sklz je nutný /dobrý/ na to čo si písal, napr, keď vypúšťajú priehradu, alebo v ohybe rieky so silným prúdom a podobne.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů