Motoráček

Zde lze prezentovat lodě, které byste jednou chtěli mít nebo je považujete z nějakého důvodu za nej, nej ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Standa*
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: sob lis 12, 2005 8:46 pm
Reputace: 0
Bydliště: Bilina

Příspěvekod Standa* » stř úno 14, 2007 1:37 pm

Ahoj délka byla 7,57 než jsem jí protáhl o badeplato teď má 8m šíře 2,57 váha na moři přes 3t /dodělal jsem tam nádrže na vodu atd/ vlastně pro provoz lávky která má okolo 65kg jsem musel dolaminovat zadek abych ho zpevnil a neprohýbalo se to.Vepředu příďový propeller atd. Motor to má Volvo Penta 8válec 5L 220HP.Vyměnil jsem Z nohu za DP takže tam mám 2 propellery posílám odkaz na fotoalbum tam to uvidíš ahoj Standa

http://album.volny.cz/standa28/
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 14, 2007 11:51 pm

Asi to musím to foto zmenšiť.
Naposledy upravil(a) Denis dne sob úno 17, 2007 10:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř úno 14, 2007 11:55 pm

Tak sa učím s tou udicou, ale mám dojem že som sa chytil na svôj háčik. :?
Uživatelský avatar
olaf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod olaf » pon bře 05, 2007 1:52 pm

ahoj
mám drago fiesta ale ještě jsem to nevyzkoušel, motor 80k délka 5,50m, pro dva lidi snad dobré ale nemám zatím žádné skušenosti na moři
letos chci do HR alespoň na 14 dní možná více někdy v červenci, pokud se chce někdo připojit budu rád
nevím jakou má spotřebu ale prodejce tvrdí že 8l/hod.
máli někdo zkušenost tak to sem dejte
také by mě zajímalo jaký vařič? plyn nebo benzin a co je potřeba na lodi vzít sebou /jaká výbava atd./
díky olaf
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1713
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon bře 05, 2007 2:43 pm

Standa* píše:Ahoj délka byla 7,57 než jsem jí protáhl o badeplato teď má 8m ...


Dobrá práce :)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon bře 05, 2007 11:18 pm

olaf píše: a co je potřeba na lodi vzít sebou /jaká výbava atd./
díky olaf

Ono by to chtělo trochu více číst = hledat , např. http://jachting.info/modules.php?name=N ... cle&sid=71
Uživatelský avatar
olaf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod olaf » úte bře 06, 2007 9:10 am

libor:
díky za upozornění ale na netu hledám asi 1 měsíc, spíše pročítám diskuze
olaf
Uživatelský avatar
Tajomníček
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: stř pro 28, 2005 1:56 pm
Reputace: 8
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Tajomníček » úte bře 06, 2007 2:38 pm

Denis píše:Uvažujem postaviť ale aj niečo menšie, hlavne lacnejšie. Inšpirovali ma gumáky s laminátovým dnom. 4,5 m gumák s 25 k motorom jazdí ako blesk a prejazd vlnami oproti klasickému gumáku je nebe a dudy. Tak som rozmýšlal postaviť lahkú preglejkovú loď rozmerovo ako slušný gumák. Ale pri rovnakej vonkajšej šírke je v tej mojej lodi vnútorná šírka večšia o rozmer balónov, teda asi 160 cm, to je slušné. Pri dlžke cca 560 cm bude vážiť s motorom a nádržou asi 250kg. Ak počiítam 20 kg na 1 k, tak s 25 k 4-taktným motorom by to mohol byť pre dvoch dobrý, rýchly a úsporný cestovný čln.


cao denis, tiez ma zaujala myslienka postaviť preglejkovú motorovú loď. mal by to byť menší rybársky open boat. zohnal som plány na OB15 - Outboard Skiff 15 od www.bateau.com a teraz sa chcem pustiť do stavby. je to metóda stich&glue tak sa chcem spýtať či s tým máš už nejaké skúsenosti. chystám sa najprv na SPS, aby projekt schválili a povolili stavbu. tu nemáš info ako to prebieha? Ď.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte bře 06, 2007 6:14 pm

Nejsem sice Denis, nic méně předpokládám že to probíhá stejně jako u nás.
Je to podobně jako u baráku. Koupíš, nebo si namaluješ projektovou dokumentaci, zajdeš na SPS a čekáš na schválení, pokud vše dopadne dobře, obdržíš oštemplované plány a schválení stavby.
Můžeš začít. Po dokončení nastane proces „kolaudace“, opět na SPS (u nás i přijedou).
Je-li vše OK, Obdržíš registraci. Pak už jenom nějakej ten řidičák a můžeš vyplout.
alffa
P.S.
Za vše, pochopitelně zaplatíš. Úředník chce také žít.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte bře 06, 2007 8:14 pm

Alffa má sice pravdu ako to popísal, ale sú tam aj nejaké ale. :) Teda ale ak tam máš motor do 5 k, tak nikam nemusíš chodiť, taká loď nezávisle na jej dĺžke nepodlieha schvalovaniu a ani registrácii. Chystám sa zavolať na ŠPS a opýtať sa, že ak je takáto loď, či môže :!: byť registrovaná.? Ale ak tam dáš silnejší motor ako 5k, tak len s projektom na ŠPS neuspeješ, musíš mať aj výpočty stability, plávatelnosti, na akú velkosť vlny je tá loď, na akú plavebnú oblasť a neviem čo ešte. Ak k projektu nemáš tie výpočty, tak máš možnosť si zohnať lodného konštruktéra a zaplatiť za výpočty. Ak máš ku projektu výpočty a sú v imperialnych mierach,/ teda nie metrických/ tak zrejme tiež nepochodíš.

S takou preglejkovou stavbou skúsenosti nemám, ale kamarát to teraz staval, problém s tým v zásade nie je, ale je to dosť babračka, teda je to prácne, ale nie až tak náročné ako klasická stavba. Treba sa sústrediť na presnosť rezania jednotlivých dielov, zožeň si medený drôt a kopec epoxidu. V lete chcem začať s takouto stavbou, ale podstatne večšou. Držím ti palce.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » stř bře 07, 2007 7:57 am

To Denis: Tak jsme navštívili profíky a výsledek je jasný, udělají nám "polotovar" a my si to dostavíme sami. Bude to i s projektem a závěrečným schválením a zapsáním do lodního registru. Akorát mít ten počáteční kapitál. :cry: Budeme muset víc makat.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř bře 07, 2007 2:07 pm

A aký má byť ten polotovar? Dlžka, šírka, váha, ponor, motor....Krytá kajuta, lôžka, wc....
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » stř bře 07, 2007 3:24 pm

Polotovar by měl být z plastu, né laminátový. Ty testovací lodě, co jsme viděli, vydrží všechno i náraz v plné rychlosti do kovové konstrukce pod vodou bez většího poškození. Délka by měla být zhruba 6,5 m, šířku by nám spočítali, motor těsně pod 100 kW vestavěný, krytá kajuta s V, WC (né chemické), ukázali nám, jak se to nyní řeší, malinká kuchyňka s dřezem, vařičem a malou ledničkou, co se dává do karavanů (napájení 12 V). S možností dalšího spaní v kokpitu, který by šel zakrýt plachtou s okny pro případ špatného počasí. Jsou schopni nám to celé vyprojektovat podle našich požadavků a dodat v jakém stádiu budeme chtít. Ten trup z kterého se to dělá se nemusí ničím natírat, žádný antifouling apod., takže se za to ušetří, navíc to nebere osmóza a další svinstva. Sice to vyjde dráž, ale asi do toho půjdeme za nějaký 2 - 3 roky.
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Ploma.

Příspěvekod Ferdinand » stř bře 07, 2007 3:43 pm

Tak to bych řekl, že to bude polypropylen - ten materiál co se z něho vyrábí bazény. Dodává ho krom jiných i fy. PLOMA. A dělají z toho lodě u fy. VARI. Nedá se příliš tvarovat - pouze rovné tvary. Je opravdu odolný a pevný. Dle mého názoru to ale není příliš pěkné a nedá se to natírat.
Není-liž pravda ? :(
http://www.varimarine.cz/
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » stř bře 07, 2007 3:54 pm

Jde o tuhlenc firmu: http://www.jamesboat.cz .
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř bře 07, 2007 8:23 pm

21-22 stopová motorová loď zo zabudovaným motorom, ktorá vychádza o neco dráž jak laminátka, no to som zvedavý na tu cenu :? Tak nás nenapínaj a daj nejaké číslo.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » stř bře 07, 2007 9:58 pm

To co píše ferdinand, je bohužel pravda, se vším souhlasím,především, s tím estetickým vzholedem a nemožnosti jakéhokoli nátěru. I u nás /v obci / z toho vyrábějí septiky a bazény. Ještě bych dodal, že jsem neviděl jinou barvu, než černou, modrou a šedou. Navíc suběktivně mám trochu nedůvěru v ty sváry. Spoj se nataví a přidává se tavný materiál, kterým se zalévá spára. Soukromého výrobce bazénů mám 200 m od baráku a Fy VARY 15 km. Skutečně vyrábí z tohoto matriálu nějaké pramice nebo čluny /rybářské / včetně možnosti osazení závěsným motorem. V jeden moment mne oslovili, zda bych jim nedodával dřevěné komponenty do těchto lodí /sedačky-lavice/. Skor jsem byl rád, že to vyšumělo. Faktické informace však žádné nemám. Navíc se domnívám, že hmotnost tohoto materiálu bude při stejné tlouštce ve srovnání s laminátem vyšší a tvrdost - odolnost vůči otěru nižší. Asi by pro mne nebyl problém získat bližšší reálné informace. Pravdou však asi je, že když budou mít nařezaný díly, tak tu loď asi za odpoledne svaří, no a díly jim nařežou vodním paprskem také za jedno odpoledne. Ve finále to asi bude dobrej kšeft. bazén cca 3x6x1,5 m stojí cca 42000. Tak ta loď by měla stát tak 60-70 000 /holý trup/ jaká je asi realita?
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » čtv bře 08, 2007 6:50 am

Nechci obhajovat firmu jmplastic http://www.jmplastic.cz, která z toho staví, ale barevně není problém bílá, zelená a cokoliv jiného. Těch lodí co postavili je taky dost a navíc je to lehčí než laminát. Většinou mají problémy aby to nabralo nějaký ponor, jak je to moc nahoře. A cenově to žádný zázrak není, ten polotovar bez motoru cca 350 tis (přidáš motor a můžeš to hodit na vodu a jede to). Akorát se musí dodělat interiéry a další blbosti, co koho napadne. A v téhle velikosti to mají vyzkoušené, že i s vlekem se to vejde do 750 kg. Pro ty, co nevěří, ať se podívají na to, co postavili a nebo si tam zajedou se podívat. :lol: Taky jsem nevěřil.
Ještě odkaz na jejich materiál: http://www.jmplastic.cz/DOWNLOADS/prospekt_cz.pdf.
Ještě dávám za pravdu, je to polypropylen.
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 321
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Polypropylen.

Příspěvekod Ferdinand » čtv bře 08, 2007 8:12 am

Pevnosti ani ve sváru bych se neobával, ale jediné co mi na tom vadí, je vzhled. Pevné je to docela určitě dost. Pevnější, než laminát rozhodně. I když na fotkách to vypadá celkem slušně, ve skurečnosti ? No, možná máš pravdu Libore asi to chce vidět na vlastní oči. Nebudou čirou náhodou vystavovat v Práze ?
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » čtv bře 08, 2007 9:00 am

Abych se přiznal nevím, asi v Praze vystavovat nebudou. Ale je to nějakých 50 min. jízdy z Prahy a na loděnici tě rádi po předchozí objednávce příjmou a uvidíš to v reálu. Když jsem tam byl já, měli tam rozdělané 2 lodě a třetí hotovou před loděnicí. Jedna z těch, co měli rozdělané byla ta z toho prospektu, na který jsem dal odkaz v předchozím příspěvku. Právě u ní dodělávali interiér. Druhá byla na zakázku stavěná pro rybáře, ale konstrukčně podobné. Na té mi ukazovali, jak se ten materiál vyrovnal s nárazem do železa pod vodou. Je pravda, že asi nejsou tak nádherné jako z laminátu, ale opravdu výsledný kus přesně odpovídá tomu prospektu. Není to jenom vábnička na nové zákazníky, ani sobi :lol:
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv bře 08, 2007 9:18 pm

Libore mám osobní zkušenosti se stavbou plavidel z PP a proto si dovolím pár poznámek: Materiál snese opravdu ten náraz je sice měkký ale houževnatý, ná specifickou váhu menší než 1 , dáse snadno opracovávat běžnými stolářskými stroji a nářadím (proto nerozumím tomu vodnímu paprsku a navíc korund zůstává částečně zadřen v řezné ploše snad jen výkresy v DVG) , nárůst řas dá se snadno odstranit "Wapkou",odolnost vůči ÚV dobrá degradovatelnost materiálu malá pokut je dán několikanásobně stabilizátor proti ÚV, při zkouškách plavidla jsem jej schválně nechal zamrznout v ledu- výsledek velmi dobý až vynikající. Těch výhod je možno říci více. A nyní nevýhody začnu od nejmenší 1. materiál se dá klasickou metodou (neuvažuji lisování a vyfukování) zpracovávat jen ve válcové nebo kuželové ploše. Při zdegradování (křídovatění PPje to jen druh vosku s plnivy )materiálu velmi těžko opravitelný. 3. Největší problém VELKÁ TEPELNÁ ROZTAŽNOST materiálu. Na dílně výsledek velmi dobrý stálá teplota při svařování a relativně konstantní teplota materiálu, zvlnění po svařování velmi malé skoro neznatelné. Na sluníčku 40 st. zvlnění značné pohled nic moc. 4. materiál stále "teče" strojaři ví o čem mluvím. A nyní můj osobní závěr: MATERIÁL VHODNÝ NA PRAMICE A PRACOVNÍ LODĚ PŘÍPADNĚ LODĚ DO PŮJČOVEN kde se moc nehledí na deformace.
Abych neodradil ůplně jeden zajímavý odkazhttp://donatboats.inet.hr/filo.php ... 3&sub=desc . Viděl jsem jej poprvní na výstavě lodí v Zagrebu někdy před cca 9 lety začínali a vystavovali jen segment plavidla. Také jsem ta plavidla viděl na moři ale opravdu jen jako pracovní lodě u rybářů a musím říci, žě snesou opravdu hrubé zacházení. Pro zajímavost kotví v Sumartinu. Výrobce má své osobní stránky WWW.filoboats.hr .

A nyní rada závěrem "S ROZUMEM"

Berty
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv bře 08, 2007 9:21 pm

Nie je v tom materialy nejaká zrada? Starnutie materialu, ÚV málo stabilné, vydrží ten matroš desiatky rokov? Prečo stále robia tie ocelové a hliníkové trupy šarpiového tvaru? Niečo v tom musí byť, alebo je to len konzervatizmus?
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » čtv bře 08, 2007 9:44 pm

Konzervatismus to opravdu není poprvé jsem zkoušel postavit toto plavidlo cca před 10 lety a pak znovu , vlastnosti materiálu o málo lepší v odolnosti proti ÚV , tepelná roztažnost zůstává. Konstrukci plavidla je potřeba volit tak aby materiál měl kam uhnout. Jestli jsou pro Vás nevýhody nepodstatné začněte stavět. Nestavěl jsem plavidlo jen tak, jak se bude materiál chovat zajímalo to i SPS i výrobce. Můj závěr jsem již řekl. Jaké zatížení snese 3mm plech, takové zatížení 3 mm PP zdaleka
nesnese. Je potřeba zvětšit tloušťku desek a tím i váhu výhoda větší tloušťky -materiál pomaleji stárne - degraduje.

berty
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv bře 08, 2007 10:30 pm

berty, predbehol si ma s tým predchádzajúcim príspevkom, ale nevadí.
Ak si s tým materialom robil, zaujímal by ma tvoj názor na na nádrže z toho materialu, na naftu, na vodu, fekálny tank. Nafta a voda na cca 150 l. Z hladiska váhy nádrží je to asi lepšie ako nerez.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 526
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » pát bře 09, 2007 6:24 am

To berty: Můžu se jenom zeptat? Oni uvádějí, že to drží mechanické vlastnosti do 80 °C. Nemůžou mít nějakým způsobem vylepšené jeho vlastnosti? Tím jsi mě nasadil brouka do hlavy.
Dívali jsme se, jak se oni snažili zajistit tvarovou stálost - dost hustá žebra v konstrukci.
Podle toho, jak jsem od tebe četl, ty jsi s tím měl zkušenosti při stavbě nějaké lodičky? Nebo pokusu?
Moc díky.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů