Jednalo se o stavbu katamaranu 6,5 x 2 m s přívěsným motorem do 4 kW určeného pro výletní plavby po Baťově kanálu. V roce 1996 jsem jej vystavoval v Praze na výstavě lodí. Dnes plují dva prototipy někde v Německu a od výroby jsem ustoupil z výše uvedených důvodů. Musím říci, že jsem zřejmě v těch letech ředběhl dobu a chtěl posunout kulturu půjčoven trochu výše , tak aby lidé kteří si půjčí plavidlo měli dostatek místa a určité pohodlí. také jsem se snažil postavit malý 6 m motoráček výsledky a poznatky stejné- skončil v kopřivách a poději byl rozřezán a vrácen do PLOMY mat. se dá velmi dobře recyklovat. A nyní k dotazům materiál vytváří statický náboj - nevhodné na nádrže na palivo. Na fekální nádrže velmi dobté díky mechanickým vlastnostem - houževnatosti a pružnosti, na pitnou vodu vhodné, odolává kyselinám a mat. má potravinářský atest proto výroba nádob na víno atd. Částečně mají pravdu, že zvětšeným počtem žeber lze dosáhnou zmírnění deformací na druhé straně zůstává nevyřešený problém roztažnosti a narůstá pracnos a váha plavidla. A dále zůstává problém tečení materiálu. Jediné myslím velmi zdařilé využití podobného materiálu v loďařském průmyslu je konstrukce kajaků tvářených na lisech tam jsou zůročeny všechny popsané výhody.
Berty
Motoráček
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Každá minca má rub aj líc. Tu úžasnú vlastnosť PP , teda neprieraznosť by som však nedával ako najvyššiu hodnotu. Po riekach, jazerách a moriach v európe a vo svete plávu milióny lodičiek, drvivá večšina z laminátu, a z PP je ich kolko, tisícina promile? Môj kamarád si chce kúpiť motorák, tak každý jeho objav preberáme a dospel som k záveru, že večšina výrobcov motorákov už motorové cestovné člny vôbec nerobí. Buď robia klzáky na bláznenie, alebo reprezentatívne kajuťáky a jachty. A sem tam nejaký účelový rybársky čln. Myslím, že ak netúžite po reprezentatívnosti, tak je asi najlepšie popozerať sa po starších výrobkoch a vystrojiť ho novým motorom. Alebo si dať postaviť nejakú klasiku.
Denisi velmi dobrá analýza a závěr problému s plastovými plavidly, ale aby bylo řečeno vše. PLOMA zkušebně vyráběla nebo snad ještě vyrábí to nevím, materiál PP na jehož jedné straně je jako přechodová vrstva zatavena textilie na kterou lze laminovat. Co se týče mechanických vlastností nesrovnával jsem tepelnou roztažnost laminátu a PP a tudíž nemám odzkoušeno, jak by se choval při tepelném zatížení spojený laminát s PP v konstrukci trupu lodě. Jinak je PP vhodný na stavbu malých kopyt při laminování. Výrobek lze velmi snadno s formy vyjmout.
Berty
Berty
- libor.janko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 526
- Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7505
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 152
- Bydliště: Bratislava
Ešte nie som rozhodnutý, čo bude ďalšia stavba. Rozmýšlam nad kajutovým, alebo otvoreným člnom, asi vyberiem tú lacnejšiu variantu a teda aj menšiu. Pokial nedám giaura na more, aj tak to nemám kde dať. To by som ju musel asi predať. Ani by som sa nepovozil. Takže chcem nechcem, leto bude asi patriť Giaurovi. Takže ak sa do niečoho pustím, dám Vám istotne vedieť a rád Vám ukážem čo to stváram.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů