alffa píše:Ahoj jerryx,
Něco takového jsem právě zaslechl. Proto jsem se ptal.
Zatím mě z toho vyplívá, že když s nimi budu komunikovat čeééésky, tak to vyjde na stejno.
No dejme tomu že si na pytlík od mouky napíšu pár FRANTÍCKÝCH frází.
Jak by takové fráze měli vypadat? Co obsahovat?
A Hlavně,…………… co na mě asi budou chrlit?
„Hele woe, ……. otevři ty vrata, potřebuji proplout, tak ať se ti do nich netrefíím“.
To asi nebude to pravé boubelaté.
Možná zavaď i trochu o technickou stránku věci. Na jakém kanále (či čem?), se s nima kecá?
Lépe řečeno jak se to zjistí?
Uvědom si že mluvíš s blbem. Tak bych prosil hezky po lopatě.
alffa
zrovna pro francii bych se na ty jejich fraze vykaslal, oni si s tebou pak
budou chtit povidat po jejich a ses v p.... je to fakt lepsi anglicky, oni
rozumi, akorat nechteji odpovidat.
na komoru se hlasis na jejich kanale stylem:
Tady je lod <dopln>.
Volam komoru <nazev>.
Jedeme od <predchozi> do <nasledujici>.
Je-li to mozne, pripravte komoru.
in english:
This is boat <dopln>.
I'm calling 'ekljuz' <nazev>.
[tady jsme pouzivali francouzsky komora, nevim jak se to pise,
ale foneticky to bylo ekljuz - frantici prosim prominou ]
We are boating from <nazev> to <nazev>.
Please, prepare 'ekljuz' if possible.
.. dalsi uz nema cenu, nejake potvrzeni atd. necekej, kdyz to bude english.
kanaly na kterych komory jsou, zjistis na Plavebni mape reky (neco jako
nase piloty). na tech mapach jsou nazvy komor i s jejich cb kanaly.
jinak na komorach jsou standardni semafory, velky nakladni a dopravni
lode maji prednost.
na velkych rekach jsou opravdu velke komory (oproti nasim), napr. na
Rhone jsou komory do kterych se vesly 3 sify a 5 sportaku, byvaji i velmi
vysoke (nejvyssi jsme meli cca 24m).
frantici striktne dbaji na to, aby vsichni venku na palube v komore meli
zachranne vesty.