Dovoz lodí z Polska - zkušenosti

Tipy a návody k výběru lodě. Zkušenosti druhých s výběrem lodě.

Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma

Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 46
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » pát říj 30, 2009 12:40 pm

Prosim pekne, v tomhle tematu jsou zminovany ruzne lode, ale .....

Mrknul jsem na mazury.info.pl a jen tak lehce si udelal malinkou statistiku nabizenych lodi.
Vsechny lode, ktere zminujete v tomto tematu se tam vyskytuji v ruzne hojnem poctu, ale nejvetsi vyskyt vykazuje lod "Tango" v ruznem provedeni a velikostech (Sport, Family / 730, 780).
O teto lodi jsem ale nenasel v tomhle tematu zadnou zminku.
Je to proto, ze nestoji za nic, nebo proto, ze s ni nejsou zadne zkusenosti a nebo proto, ze se jedna o shodnou lod, jaka je zde nejak jinak jmenovana???

Dik za info.
Uživatelský avatar
Richard
věčný začátečník
věčný začátečník
Příspěvky: 795
Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
Reputace: 82
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Richard » pát říj 30, 2009 1:29 pm

Pro Svobodaka
Vlastním Avar TOBAGO ... což je vlastně Tango - loď polského konstruktéra A. Skrzata. Nevýhody - malá stojná výška v kajutě, šířka přesahující 2,5 m (myslím, že 2,85m) a také to, že je třeba respektovat její charakter a nezkoumat s ní oko uragánu, tedy sledovat počasí a plánovat trasu (což je dobré vždy, že). Mám ploutvovou verzi a pro rodinnou rekreaci je to dobrá loď.
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát říj 30, 2009 2:14 pm

Já bych možná mohl pomoct s těmi stěžni. Spoluvlastním firmu, která dělá barevné kovy, m.j. prodáváme profily ze ZML Kety v Polsku. V podstatě jediná dvě omezení, která mám jsou délka do 12 m a hlavně minimální odběr 300 kg/ profil. Pokud by se někdo našel, kdo by byl schopen tuto kvótu naplnit určitě na tom nezbohatnu a pár lidem bych třeba pomohl.
Kontakt nejlépe na www.lija.cz , opravdu prosím ne s dotazem na dvoumetrové ráhno:-))))))
Pro adminy a moderátory - pokud myslíte, že by toto zavánělo reklamou, klidně smažte.
Macek
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » pát říj 30, 2009 6:28 pm

Macku, aby tvá nabídka měla smysl.......
až bud někdo potřebovat nový stěžeň, nebude hledat možnosti v sekci
Různé typy lodí, vybírám loď, zajímavá loď
a ve vlákně
Dovoz lodí z Polska

ale, podívá se do sekce
Stavba lodě
a tam uvidím vlákno
Nákup a dovoz stěžně.
Naposledy upravil(a) Pepa dne ned kvě 26, 2013 3:22 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 46
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » pon lis 02, 2009 9:29 am

Richard píše:Pro Svobodaka
Vlastním Avar TOBAGO ... což je vlastně Tango - loď polského konstruktéra A. Skrzata......


Diky za informaci, Richarde.
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pát lis 06, 2009 12:06 pm

AHoj, tak hlásím, že jsme se ojachtili. Právě jsme přivezli z Polska plachetnici Eclair 19, krásnou a zachovalou ploutvokýlovku. Vyráželi jsme včera ráno v 5:00 a dneska ráno jsme jí složili na zimoviště. Bližší info dodám hned, jak se trochu vyspím. Strávili jsme v autě přes 27 hodin - jeli jsme to na otočku na jeden zátah a loď byla až u Gdaňska. Ale máme! Hurá! :good:
Uživatelský avatar
Frantisek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 265
Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
Reputace: 0
Bydliště: Presov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Frantisek » pát lis 06, 2009 4:28 pm

JardaF píše:Eclair 19
Pekna, taketo nieco sa aj mne paci, cim a odkial si to doviezol?
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pát lis 06, 2009 9:29 pm

Tak jak jsem slíbil, podávám report z naší cesty do Polska pro loď.
Naše hledání vhodné lodi se najednou dostalo nakonec. Stačil tomu inzerát na polských stránkách s fotografiemi francouzské šestimetrovky Eclair 19. A byli jsme chycení.

Vyjednání transakce se ukázalo nakonec docela jednoduché. Díky Geronimovi, kterému tady veřejně skládám hold (!), a který nám ušetřil mnohé vrásky (fakticky moc díky!), díky jeho příteli Jankovi z Polska, který věc dojednal a díky příteli Janka, který se zajel na loďičku podívat, jsme věděli, v jakém je jachta stavu a do čeho jdeme. Dosavadní majitel prodával jachtu včetně přihlášeného brzděného přívěsu, motoru a kompletní takeláže připravenou k plavbě. Trup byl po renovaci čerstvě natřený, bez osmózy, plachty funkční. Loď měla 6 metrů na délku a 2,15 na šířku. Hmotnost kolem 750kg, tedy přesně pro naše auto. Rok výroby lodě - 1980. A tak nastal den D.

Vyráželi jsme 5. listopadu v pět hodin ráno Mercedesem Vaneo 1,9. Plán cesty: Praha, Berlín a kolem Štětína podél Baltu až do Wejherova u Gdaňska. Celkem kolem 820 kilomerů tam a totéž zpátky, ovšem s lodí ve vleku. Jedeme dva a půl řidiče - já, skipřenka a ta polovina je navigátor a provianťák Tereza, která má papíry ještě úplně čerstvé. Se skipřenkou se plánujeme točit v pravidelných intervalech - máme už to vyzkoušené z cest na jih Evropy; takhle ve dvou máme slušný akční rádius na jeden zátah. Tady se budou zkušenosti hodit, protože celou cestu plánujeme jet najednou.

Začátek je pohodová cesta po dálnici až k Ústí nad Labem, kde dálnice končí a objeví se zase až těsně před hranicemi. Mezi tím silnice a silničky někdy v hrozném stavu za stále sílícího provozu. Ale brzo je Ústí za námi a před námi leží Německo.

Dálnice v Německu je pohodová. Není (zřejmě) omezená rychlostně, pouze na ní existují omezené úseky, na 120 nebo někdy 130 km/h. Je bez poplatku a i když chytáme u Drážďan dopravní špičku, Němci jsou slušní řidiči. Nikdo se nelepí na zadek, nikdo si nerazí cestu světelnou houkačkou. Jen kamiony rádi předjíždějí jiné, snad ještě častěji než u nás. Ale jinak cesta příjemná. Těsně před hranicemi s Polskem směrem na Štětín je ale úsek, který vede až do Polska a v našem směru měl hodně přes deset kilometrů. Vymyká se to popisu. Zrovna jsem vzadu spal, když do toho skipřenka vletěla. Katapultovalo mě to z lavice a dost drsně probudilo. D1 je proti tomu hladká jako zrcadlo. Vážně nechápu, kde se tam ten úsek, za který by se nemuselo stydět žádné JZD cestou na pole, vzal.

Pak míjíme Štětín a dálnice končí. Dál vede již jen silnice u nás zvaná okreska. Pojedem po ní asi 320 kilometrů. Silnice je to překvapivě slušná. Až na pár výjimek má hladký povrch a dobře udělané čáry. Ale vede přes města a vesnice, takže se čas patřičně vleče. Jízda probíhá ale bez potíží, jen je třeba pamatovat, že někteří polští řidiči jezdí často jako pražáci, tedy jako čuňata. Dvojitá čára nikoho rozhodně neodradí od předjíždění a jízda na červenou je oblíbeným sportem nejen osobáků, ale i kamionů. Chce to občas pevné nervy.

Ale asi v půl čtvrté jsme nakonec u cíle a díky GPS nacházíme ve Wejherowu bez potíží i ulici, kde na nás čeká naše kráska. Vidíme jí už ze silnice a když vylezeme z auta, je to láska na první pohled. Sedí tiše na vozíku pod stromy a evidentně čeká, až ji zapřáhneme a odvezeme. Takže jí prohlédneme, vymeteme listí, vysušíme napršenou vodu, s majitelem dořešíme formality, zaplatíme a během hodiny a půl vyrážíme na zpáteční cestu.

Mezitím nastává soumrak a my se noříme do večerní dopravní špičky na hlavním tahu z Gdaňska do Štětína. Maximální povolená rychlost pro vleky je v Polsku dle předchozího majitele lodi 70 km/h, takže se jí držíme. Předjíždějí nás ovšem neustále úplně všichni, včetně obrovských nasvícených kamionů. Chvíli trvá, než si na to člověk zvykne, protože i když je loď jen šestimetrová, boční plochu má dost velkou, a každý předjíždějící kamion proudem vzduchu rozkymácí celou naši tažnou soupravu.

Hned zpočátku hledáme pumpu, kde bychom dofoukli přívěs a také koupili poutací popruhy, protože k lodi nebyly a naše dva stačili uvázat loď jen vzadu. Zbytek lodi je trochu provizorně přivázaný lanem. Nafouknout přívěs je trochu problém. Pump je dost, ale buď nechodí kompresor, nebo je v místě, kam se s lodí nedostaneme, nebo je u kompresoru fronta a naše lodička by při čekání suverénně ucpala výjezd od pumpy. Nakonec se ale štěstí usměje, dofoukneme pneumatiky, koupíme popruhy a dovážeme loď . (Popruhy ale za moc nestojí, musí se kontrolovat a než dojedeme do Prahgy, dvakrát prasknou a musím je navazovat).

Prvních 300 kilometrů po "okresce" jedeme skoro šest hodin. Ale překvapivě se jede v pohodě. Člověk se nestresuje, že musí někoho předjíždět. Naopak, stresují se ti ostatní. My jedeme svých 70km/h, ve vesnicích zvolňujeme na šedesát a cesta příjemně mizí za námi.

Zábava začíná u Štětína, na té příšerné hrbolaté dálnici. Jedu po ní tak 35 až 40 km/h, všechny čtyři blinkry zapnuté a kolem nás tak osmdesátkou až stovkou frčí strašidelně lomozící kamiony. Navíc začalo pršet. Ta hrůza trvá chvíli i v Německu a když se konečně dostaneme na hladký asfalt, mám pocit, že se vezeme na magnetickém polštáři. Proklínám polské a německé silničáře.

V Německu i v noci stojí každých 20km policejní vůz, ale nevšímají si nás. Předávám řízení skipřence a jdu spát. Cesta Německem za rychlosti 80 km/h probíhá bez problémů, jen je to zdlouhavé a při přechodu hraničních hor do Čech se objevuje hustá mlha. Vracím se za volant a asi v šest ráno se ocitáme u Ústí nad Labem, kde proklínám pro změnu zase české silničáře. Vlek i loď dostávají hodně zabrat, i když se snažím jet opatrně a krokem.

A pak už zbývá dálnice do Prahy a pak cesta dál do Slap. Přes Prahu je ranní špička, ale nás už nic nerozhází. Projedeme Prahou a podél Vltavy dorážíme asi v osm hodin do Slap, kde už nás čekají. S ulehčením skládáme loď na určené místo. Je to za námi. Loď sedí trochu nakřivo a v místech , kde se opírá o vlek boky, je popraskaný gelcoat, ale snad to není nic vážného. Na těch hrbolech dostala přeci jen zabrat.

Celá cesta Praha-Wejherowo-Slapy trvala nějakých sedmadvacet hodin, které jsme prožili na střídačku za volantem. Jsme utahaní, ale nadšení. Máme totiž loď.
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pát lis 06, 2009 9:30 pm

Tady ještě odkaz na fotogalerii, kde je pár málo fotek.
http://www.bananateam.estranky.cz/fotoa ... -_pro-lod_
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » sob lis 07, 2009 9:38 am

Pěkná, už se těším ;)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob lis 07, 2009 2:07 pm

Jo cesta přes Polsko je zážitek.Vyjeté koleje, kamiony předjíždějící i protijedoucí. Nám ještě navíc napadl snížek a při zabloudění ve Wroclavi jsme museli jet kvůli tramvajím a velmi úzkému jízdnímu pruhu docela dost daleko jednou stranu vleku po chodníku.
Kde budeš kotvit na Slapech?
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » sob lis 07, 2009 10:24 pm

Letní kotviště bude 98 kilometr, ústí meredského potoka. Už sháníme všechna povolení :roll:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » ned lis 08, 2009 9:24 pm

Tak to se uvidíme. Jsme na 102,5 u Kozla. Moc lidí z JI na Slapech není.
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » stř lis 18, 2009 10:51 am

Ahoj, protože je tohle vlákno o dovozu lodí z Polska, možná budou někoho zajímat i další naše informace a zkušenosti.
Samotnou cestu jsem popisoval o něco výše, tak teď jen přidám několik dalších informací.

Proč loď z Polska
V Polsku je oproti česku daleko větší výběr. Navíc díky existenci mazurských jezer je tam i výběr mezi loděmi parametrů, které nás zajímaly, tedy loď do 6m převozitelná za normálním autem. Současně jsou v Polsku velmi nízké ceny - pokud to srovnám jen tak od oka, tak řeknu, že dvoutřetinové až poloviční. Také je Polsko v EU a v dosahu autem. Dalším našim favoritem bylo několik lodí z Holandska, kde je taky slušný výběr, ale nakonec padla volba na Polsko.

Samotná koupě
V téhle oblasti jsme byli úplně bez zkušeností a v podstatě mám obavy, jestli se ještě něco nevyvrbí ohledně papírování s úřady. Loď jsme kupovali na funkčním vleku a mám následující dokumenty: Kupní smlouvu na loď i vozík (zvlášť), techničák od vozíku, jakýsi druh pojistného ručení pro vozík a lodní průkaz. Ten "lodní průkaz" (nenapadá mě lepší označení) je kartička s číslem a s registrací na místním úřadu - "vodním odboru". Jsem z toho trošku nervózní, protože mi to přijde na současnou byrokracii trochu málo. Samozřejmě moje chyba, že jsem se o to nezajímal více - i když majitel uměl blbě anglicky a nebylo to úplně jednoduché. V podstatě jsem vše nechal na něm - takže doufám, že se mi to nevymstí (smlouvy jsou v polštině).
Co ale chybí je odhlášení lodě v Polsku. Bez toho tady loď nepřihlásí. Takže momentálně se snažím dostihnout majitele a odhlášení z něj dostat (zatím se tedy nedaří).

Loď
Samotná loď je Eclair 19, laminátová šestimetrovka francouzské výroby z roku 1980. Loďka je čtyřmístná, šířka 2,15m a údajně 700 kg hmotnost. Trup je po renovaci. Je to ploutvokýlovka. Koupili jsme jí i s motorem, pravděpodobně Mercury 4, ale není to jisté, na motoru z vnějšku není označení a ještě jsem neměl příležitost ho prozkoumat podrobněji. Loď má redukovanou takeláž typ II, tedy šípovité sálingy bez zadního stěhu. Stěžen neprůchozí, ukotvený v patce na střeše kajuty. Stav vypadá velmi dobře, jen budeme určitě měnit lanoví a část pohyblivých prvků - kladky, klemy atp. Také obě vinšny jsou nefunkční. Zajímavé je, že nemá kosatkové jezdce.

Tak to je asi vše - pokud se chcete podívat na fotky, najdete je v galerii našeho blogu.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » stř lis 18, 2009 5:11 pm

Ahoj JardoF

mám pár zkušeností s dovozem z polska a registrací u nás.
Jak už jsi zjistil, naše SPS vyžaduje potvrzení o vyregistrování v polsku.

zatím všechny lodě byly registrovány u "Polski zwiazek žeglarski" skráceně PZŽ. Tam byli vždy velmi ochotní, na můj dotaz to bez problémů vyřídili.
Původní majitelé většinou, když už zaplatíš a odjedeš na to kašlou.
Chtěli k tomu poslat původní průkaz a kopii kupní smlouvy. Domlouval jsem to naposledy pro jednoho účastníka zdejšího fóra, taky přivezl neodhlášenou loď. Ale asi to chce mluvit polsky, což mi nečiní problémy, je to moje druhá rodná řeč.
Pokud si nebudeš vědět rady, ozvi se na mail nebo SZ, mohu pomoci.

S motorem je to totéž, smlouva může bát v polštině, ale motor musí mít výrobní štítek a čísla, musíš doložit rok výroby a odhlášení u původního majitele.
Horší bych to viděl s přívěsem, pokud je starší 8let, tak není oficiálně registrovatelný,
jinak musí mít celou proceduru jako s autem - platné STK, odhlášení, homologaci v techničáku, převozní čísla, u nás STK pro přihlášení atd. je dobré se zeptat na úřadu co chtějí, než začneš vůbec něco řešit. Nejprve zjistit, zda je to vůbec proveditelné.
Je to divné ale v našem byrokratickém kocourkově je horší přihlásit vozík než auto.
Mnoho štěstí.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » stř lis 18, 2009 5:46 pm

to bokal

taky jsem si chtěl koupit použitou loď z Polska.Všechny ty informace,o kterých píšeš,jsem si obstaral a řeknu Ti,že mě ta byrokracie odradila a objednávku jsem zrušil.A to jsem si naivně myslel,že ty odhlášky provedou oni.Raději si koupím,sice o něco dražší,ale novou loď a doufám,že to bude jednodušší.
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » stř lis 18, 2009 6:12 pm

Bokal: Díky moc za nabídku - vzhledem k tomu, že situace je zatím nejasná, rád jí v případě potřeby využiju. Dalším pokračováním je, že se mi na můj dotaz ozval majitel a potvrdil, že loď v Polsku registrovaná nebyla, protože lodě pod 7 metrů registraci nepotřebují. U nás je to ovšem jiná, protože Eclair má plachty přes 12m2. Takže podám tuhle informaci na SPS a jsem zvědav, jak se věci vyvinou dál.
Ad motor: Motor se taky musí přihlašovat? Tak to mě doteď nenapadlo.
btw. už se těším, až se potkáme na Slapech na vodě! :)
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 46
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » stř lis 18, 2009 6:52 pm

Pokud nebyla registrovana, budes na tom lepe, nez kdyby registrovana byla. Nemusis dokladat zruseni registrace.
V takovem pripade staci kupni smlouva a opet zminena CE klasifikace - zazracny to certifikat (resil jsem to ted).

No a motor uz je jina kapitola. Doklad o nabyti (opet nejaka smlouva) a dolozit stari (staci ze stitku). Nepochodis s motorem starsim 25 let.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 46
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » stř lis 18, 2009 6:57 pm

Jo a jeste jedna drobnost zaznela pri rozhovoru na SPS v Prerove.
Lode bez klasifikace CE sice zaregistruji, ale z tajuplneho vyrazu jsem vytusil, ze jen do konce roku.
Kazdopadne se ale dle jejich vyjadreni stavaji dale neprodejnymi (nevim, asi do nich vyvrtaji diry, nebo co).
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » stř lis 18, 2009 7:04 pm

Nevim, jestli mi neco neuslo - ale tu CE klasifikaci vezmu kde?
Uživatelský avatar
shooter
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 392
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Pilsen(urqell)

Příspěvekod shooter » stř lis 18, 2009 7:06 pm

Díry do nich nevyvrtají ale nepovolí je dále prodat jinému majiteli.Je problém v tom že po novým roku ji zaregistrují ale pak už si ji ten co ji doveze musí nechat.Dle SPS změna majitele bude možná jen dědictvím.Podle mého je to především v zájmu dovozcú :( .Takže asi bude muset probíhat procedura jezdit s lodí zaregistrovanou na někoho jiného,změna plachet na 12m a odhláška......
Šutrák
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » stř lis 18, 2009 7:24 pm

To Vovsky:

není třeba rezignovat. Já to považuji za jednoduché, odhláška, přihlášení. U naší SPS to taky probíhá jednoduše, jsou vstřícní. Ten polský nový zákon, že se nemusí registrovat malé lodě je myslím dost nešťastný. Stejně, kyž chtějí pojištění, tak musí mít registraci.
Celý problém tkví v tom, že mnozí si nezjistí napřed, co bude potřebné, jaké doklady, a pak teprve to řeší.
Je přece lepší takovýto postup - pokud se mi líbí něco, zeptám se na doklad o registraci, nechám si ho poslat mailem, mohu si ověřit, jestli je registrovaná na prodávajícího a další skutečnosti. Jinak taky mohu naletět na kradenou loď. A nejen v polsku, v německu a holandsku se to taky stává.
Když se jede koupi do ciziny auto, je to mnohem komplikovanější než loď.

Takže pokud se s někým domlouvám o koupi, automaticky si mohu vyžádat, aby ji měl před mým příjezdem odhlášenou.
A to dodatečné odhlášení taky proběhlo jednoduše - jeden telefon a jeden dopis.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » stř lis 18, 2009 7:29 pm

JardaF píše:Nevim, jestli mi neco neuslo - ale tu CE klasifikaci vezmu kde?


Dosud to bylo tak, že CE certifikát musí být na novou loď,
pokud už byla registrovaná, tak jen kopii předchozí registrace a potvrzení o odhlášení a kupní smlouvu. Ta smlouva tuším ale má být notářsky ověřená.
Co budou za změny od příštího roku, to nevím.
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » stř lis 18, 2009 9:24 pm

shooter píše:Díry do nich nevyvrtají ale nepovolí je dále prodat jinému majiteli.Je problém v tom že po novým roku ji zaregistrují ale pak už si ji ten co ji doveze musí nechat.Dle SPS změna majitele bude možná jen dědictvím.Podle mého je to především v zájmu dovozcú :( .Takže asi bude muset probíhat procedura jezdit s lodí zaregistrovanou na někoho jiného,změna plachet na 12m a odhláška......
Šutrák


Pokud je to opravdu takhle, tak to tedy klouk dolů před našimi zákonodárci.
To jako že si musím nechat tu co mám do smrti?
To by skončilo tak, že budu registrovat jinde, polsko nebo německo, a ať si jdou s těmi nápady někam.
Přitom omezit černé obchody je jednoduché. Např. poláci musí při prodeji dříve než za 4 roky zaplatit nemalou daň.
Uživatelský avatar
Svobodak
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 755
Registrován: čtv led 24, 2008 1:00 am
Reputace: 46
Bydliště: olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Svobodak » čtv lis 19, 2009 7:52 am

> bokal
CE certifikat na novou lod plati stale. U starsi lodi, pokud byla registrovana, staci jak pises, odhlaska a je-li kopie predchozi registrace, je to jen dobre.
Problem nastava v okamziku, kdy registrovana nebyla. Jedine co jsi schopen v takovem pripade dodat na SPS, tak je nejaka "soft" kupni smlouva a kdyz mas hodne stesti, tak se Ti podari s prodejcem domluvit, ze ten svuj podpis na ni opravdu necha overit.

No nevim, neni EU jako EU (zjevne).

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host