Dovoz lodí z Polska - zkušenosti
Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma
- MARIS
- moderátor
- Příspěvky: 1090
- Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
mikiviki ničit plachty bez kikingu na zaďák ? jak ? kiking se na zaďák povoluje
_________________
Fulda to popsal přesně.Kiking byl vyvinutý právě proto,aby při vypuštění plachty na zaďák držela plachta optimální tvar.Může se jak napsal Fulda jen lehce povolit,aby plachta dostala hlubší tvar,ale totéž se dá regulovat zadním nebo spodním líkem plachty.A jak můžeš zničit plachtu?Když pominu vytažení bánů při dlouhodobě používané vyboulené plachtě,tak jednak tím,že skutečně může dojít ke zlomení ráhnového kloubu nebo i ráhna a tím k roztržení plachty,případně při vytvoření velkého trychtýře může se plachta roztrhnout o sáling.
_________________
Fulda to popsal přesně.Kiking byl vyvinutý právě proto,aby při vypuštění plachty na zaďák držela plachta optimální tvar.Může se jak napsal Fulda jen lehce povolit,aby plachta dostala hlubší tvar,ale totéž se dá regulovat zadním nebo spodním líkem plachty.A jak můžeš zničit plachtu?Když pominu vytažení bánů při dlouhodobě používané vyboulené plachtě,tak jednak tím,že skutečně může dojít ke zlomení ráhnového kloubu nebo i ráhna a tím k roztržení plachty,případně při vytvoření velkého trychtýře může se plachta roztrhnout o sáling.
- mkovi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 164
- Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Plzeň
Mondeo může tahat 1800 kg, ale souprava max 3495, takže těch 1800 jen při poměrně prázdném autě, ale zase to beru jako výhodu na dálnici jsem do 3500 kg. Moje mondeo je rok 2002, ale v roce 2003 už mají přívěs sice taky 1800, ale soupravu 3900. Kiking dodělám kladky na stěžni a ráhnu kam přidělat je a v organizeru je taky ještě jedna volná, akorát řeším problém jak přidělat zásek v kokpitu, abych nemusel ke stěžni. Nechci vrtat do lodi, takže se chci chytit pod nějaký existující šroub (asi ke stoperu). S podlahou je problém pod ní se nikudy dostat nedá. Je to jeden komplet s lavicema. Vyřezávat díru se mi taky nechce, takže asi zkusím celou přelaminovat a budu doufat, že se zpevní. Nevím jakým způsobem opravovat ťukance na palubě? Je lepší laminát, vykytovat, nebo použít opravnou sadu na gelcoat?
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Ta dálnice do 3500 asi nevyjde, Policie sčítá celkové váhy auta a přívěsu, bez ohledu na to, kolik je naloženo. Tedy mondeo má celkovou asi 2035 kg + 1800 vlek, takže celkem 3835, obávám se že to neukecáš. A pochopitelně i řidičák B+E.
Ten zásek na kiking - na kajutě bývají po třech stoperech na každé straně s kladkami pro organizaci výtahů plachty, ráhna, ploutve, kiking atd, takže by jich mělo být dost. Určitě je dobré mít k němu přístup z kokpitu aby se pohodlně nastavoval. I na lanku od kikingu jsou nezanedbatelné síly, ten zásek musí být dobře upevněný.
Jinak na tu podlahu mám takový nápad - za schůdkama vykroužit otvor a vsadit tam inspekční otvor s krytem. Dá se koupit v prodejnách levně v různých průměrech - takové ty šroubovací. Tenhle otvor by obecně nebyl na škodu, aby se ten prostor dalo zkontrolovat a vyvětrat, vysušit. Tímto otvorem se půjde dostat pod podlahu a zvolit pak způsob, jak to tam vypodložit.
Pod tou podlahou by měly být balastové komory zasypané olovem a na nich by měla ta podlaha ležet. Obyčejně je tam ale asi 1 cm prostor, který je třeba vyplnit. Pak tu prasklinu zabrousit a zalít gelkotem. Tím by se zachovala dobrá a praktická podlaha. Přelaminováním zhora by se to dost znehodnotilo.
Já se u Tesa, který je řešený stejným způsobem, dostanu pod podlahu z místa pod umyvadlem v koupelně.
Jinak drobné poškození na palubě a trupu jsem vyškrábal a zalil gelkotem. Na hladké ploše se to pak dá vybrousit do roviny a zaleštit kotoučem a brusnou pastou na laky aut. Horší je to pokud je tam tzv pavučina, ta se odstraňuje těžko. Pokud se v tom místě neopraví samotný laminát, většinou to zase praskne.
Ten zásek na kiking - na kajutě bývají po třech stoperech na každé straně s kladkami pro organizaci výtahů plachty, ráhna, ploutve, kiking atd, takže by jich mělo být dost. Určitě je dobré mít k němu přístup z kokpitu aby se pohodlně nastavoval. I na lanku od kikingu jsou nezanedbatelné síly, ten zásek musí být dobře upevněný.
Jinak na tu podlahu mám takový nápad - za schůdkama vykroužit otvor a vsadit tam inspekční otvor s krytem. Dá se koupit v prodejnách levně v různých průměrech - takové ty šroubovací. Tenhle otvor by obecně nebyl na škodu, aby se ten prostor dalo zkontrolovat a vyvětrat, vysušit. Tímto otvorem se půjde dostat pod podlahu a zvolit pak způsob, jak to tam vypodložit.
Pod tou podlahou by měly být balastové komory zasypané olovem a na nich by měla ta podlaha ležet. Obyčejně je tam ale asi 1 cm prostor, který je třeba vyplnit. Pak tu prasklinu zabrousit a zalít gelkotem. Tím by se zachovala dobrá a praktická podlaha. Přelaminováním zhora by se to dost znehodnotilo.
Já se u Tesa, který je řešený stejným způsobem, dostanu pod podlahu z místa pod umyvadlem v koupelně.
Jinak drobné poškození na palubě a trupu jsem vyškrábal a zalil gelkotem. Na hladké ploše se to pak dá vybrousit do roviny a zaleštit kotoučem a brusnou pastou na laky aut. Horší je to pokud je tam tzv pavučina, ta se odstraňuje těžko. Pokud se v tom místě neopraví samotný laminát, většinou to zase praskne.
- mkovi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 164
- Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Plzeň
TO BOKAL: Já mám v techničáku celkovou auta 2165+1800 vlek, ale hmotnost soupravy je omezena na 3495 tuto hodnotu soupravy mam i v malem technicaku. Takze pokud muzu mit max 3495 beru to jako ze jsem do 3500 a do teto vahy se vejdu i ve skutecnosti. Ze je soucet celkovych hmotnosti 3965, je jedno stejne nemuzu mit soupravu vic nez 3495. B+E mam.
Ja mam na kazde strane jen 2 stopery. Vlevo jsou 3 lana: mrtvy muz, vytah hl. plachty a lano k lazy bagu. Takze 2 stopery staci. Vpravo je plotev a topenanta. Na kiking budu potrebovat dalsi zasek. Jeden tady mam a tak ho pridelam z boku ke stoperu. Jsou tam sroubky ke kterym chytnu plech se zasekem. Kladky (organizery) jsou po trech.
Ohledne oprav se ozvu telefonem. Asi by jsme si dopisovali zbytečně dlouho. Každopádně děkuji za rady.
Ja mam na kazde strane jen 2 stopery. Vlevo jsou 3 lana: mrtvy muz, vytah hl. plachty a lano k lazy bagu. Takze 2 stopery staci. Vpravo je plotev a topenanta. Na kiking budu potrebovat dalsi zasek. Jeden tady mam a tak ho pridelam z boku ke stoperu. Jsou tam sroubky ke kterym chytnu plech se zasekem. Kladky (organizery) jsou po trech.
Ohledne oprav se ozvu telefonem. Asi by jsme si dopisovali zbytečně dlouho. Každopádně děkuji za rady.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Tak máme několik dalších zkušeností s novou polskou lodí Viko 25. Měl jsem přes zimu poměrně dost plánů, ale nakonec jsem stihl jen předělat původní plynový dvouvařič se dřezem na klasické lihové Origo 1500 a menší kulatý dřez. Vznikla tím navíc alespoň malá pracovní plocha , která u původní kuchyňky chyběla. Do kuchyňské skříňky jsem dodělal ještě foch, který tam nebyl.
Po ostrojení na dvorku, jsme zjistili, že v lodi opravdu nic nechybí. Jelikož, ale na kiking nebo napínání zadního stěhu výrobce přiložil jen jednoduché kladky ( to nám bylo výrobcem sděleno po našem dotazu mailem) dokoupili jsme v Avaru na obojí klasické kladkostroje. Kormidelní páku bylo třeba trochu přihnout a na kormidle udělat pár silových futýrek( jednalo se jen o vymezení vůle šeklů sloužících ke zvedání kormidla a šlo by použít i kousek hadice) Tmavé plexi na vchodové lukně se na sluníčku pěkně roztáhlo a nešlo otevřít. Šlo ale naštěstí jednoduše vyndat a ubrat na každé straně o 3mm. Nyní to už všechno funguje.
Spouštění na vodu a ostrojení proběhlo hladce. Zhruba po dvou dnech se pod podlahou objevila voda. Po pár odmontovaných vrutech jsem zjistil, kde udělali soudruzi z Polska chybu. Byla to naštěstí "jen" propíchnutá hadice na přívod pitné vody do kuchyňky. Provizorní oprava a je zase sucho.
Po této první a doufáme, že i poslední nemilé příhodě už loď funguje bez problémů.
Co se týče plavby na plachty, byl jsem velmi příjemně překvapen . Dělá vše přesně tak, jak to popisují jachtařské příručky .Ovládání lodi za plavby supr a i manévry v přístavu jsou bez problémů. Místo na žití, větrání, stojná výška a úložné prostory jsou proti naší staré lodi neporovnatelné. Fotku pod plachtami zatím nemám, ale takhle to vypadá při zajíždění do přístavu.
Po ostrojení na dvorku, jsme zjistili, že v lodi opravdu nic nechybí. Jelikož, ale na kiking nebo napínání zadního stěhu výrobce přiložil jen jednoduché kladky ( to nám bylo výrobcem sděleno po našem dotazu mailem) dokoupili jsme v Avaru na obojí klasické kladkostroje. Kormidelní páku bylo třeba trochu přihnout a na kormidle udělat pár silových futýrek( jednalo se jen o vymezení vůle šeklů sloužících ke zvedání kormidla a šlo by použít i kousek hadice) Tmavé plexi na vchodové lukně se na sluníčku pěkně roztáhlo a nešlo otevřít. Šlo ale naštěstí jednoduše vyndat a ubrat na každé straně o 3mm. Nyní to už všechno funguje.
Spouštění na vodu a ostrojení proběhlo hladce. Zhruba po dvou dnech se pod podlahou objevila voda. Po pár odmontovaných vrutech jsem zjistil, kde udělali soudruzi z Polska chybu. Byla to naštěstí "jen" propíchnutá hadice na přívod pitné vody do kuchyňky. Provizorní oprava a je zase sucho.
Po této první a doufáme, že i poslední nemilé příhodě už loď funguje bez problémů.
Co se týče plavby na plachty, byl jsem velmi příjemně překvapen . Dělá vše přesně tak, jak to popisují jachtařské příručky .Ovládání lodi za plavby supr a i manévry v přístavu jsou bez problémů. Místo na žití, větrání, stojná výška a úložné prostory jsou proti naší staré lodi neporovnatelné. Fotku pod plachtami zatím nemám, ale takhle to vypadá při zajíždění do přístavu.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
bokal píše:Nyní se v polsku na mazurech i jinde objevují zajímavé nabídky lodí na prodej, jaké v předchozích letech nebyly.
pokud někdo hledá loď, je nyní možná dobrá příležitost.
Např Viva 700, Sportina 595, Venus, Corvette 650, TES 660RT, Fortuna 23 za zajímavé ceny.
http://mazury.info.pl/sprzedam/drobne/ogloszenia.php
- Lucifer
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 397
- Registrován: úte říj 06, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Kontaktovat uživatele:
použitá loď z polska
Ahoj, jsem nová kapitánka lodi s ještě teplým průkazem a nulovými zkušenostmi, nicméně nadšená. Celý den jsem místo rozumné práce studovala tyto stránky, načerpala spoustu cenných rad a skutečností a přesvědčila se v tom, že chci loď. Malou, levnou a úžasnou ...
Je možno jet na nějaké konkretní místo v Polsku (prý tam jsou lodě levnější), kde je "bazar" a možno si loď vybrat? A také se mi nepodařilo najít nějaký kloudný inzertní server i s polskými loděmi - boatshop24 Polsko ignoruje, na stránkám mazury jsem se nikdy podruhé nedostala, kam jsem potřebovala, nehledě na nemožnost výběru a nedostatek podrobností. na Allegru.pl jsou hezké lodě, ale nechápu jejich systém prodeje, tedy aukcí.
Poraďte, prosím.
Je možno jet na nějaké konkretní místo v Polsku (prý tam jsou lodě levnější), kde je "bazar" a možno si loď vybrat? A také se mi nepodařilo najít nějaký kloudný inzertní server i s polskými loděmi - boatshop24 Polsko ignoruje, na stránkám mazury jsem se nikdy podruhé nedostala, kam jsem potřebovala, nehledě na nemožnost výběru a nedostatek podrobností. na Allegru.pl jsou hezké lodě, ale nechápu jejich systém prodeje, tedy aukcí.
Poraďte, prosím.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Hledání lodě není nikdy jednoduché, než se najde ta správná, většinou se člověk dost najezdí. Při takových prohlídkách jsem si ale zase ujasnil co chci.
Nejvíce lodí v Polsku je na Mazurských jezerech, v každém městě nebo vesnici jsou místa, kde je lidi nechávají na zimu, v hangárech nebo venku pod plachtou. Ale to by tam člověk musel být pár dnů a objíždět to. Je taky možné si vyhlédnout několik zajímavých z inzerátů, dohodnout se s majiteli a objet jich několik za den, udělat si v tom jasno a pak se rozhodnout.
Nebo jsou někde i bazary, ale nejsou moc na netu, několik jsem jich našel ve Waršavě na březích řeky Wisly.
Jeden je tady: www.jachtkomis.pl
Hodně nabídek se objevuje na allegro.pl, funguje stejně jako naše Aukro, jen tam je funkce skryté minimální ceny. Kdo má registraci na aukru, může se účastnit aukcí také na allegro. Allegro totiž vlastní a provozuje u nás aukro.
Na vyžádání většinou pošlou popis a obrázky e-mailem.
Na obhlídku do polska je lepší vzít sebou někoho, kdo ovládá polský jazyk a taky se vyzná v lodích.
Ovšem jako první vidím je vlastní rohodnutí o typu lodi - kde bude plout, jak a čím ji vozit po silnici, velikost, váha, ploutev nebo pevný kýl, jak velkou kajutu má mít a podobně.
Myslím, že mimo polsko je taky dobrý výběr v sousedním německu, třeba na ebay.de a gebrauchtboote.de
Nejvíce lodí v Polsku je na Mazurských jezerech, v každém městě nebo vesnici jsou místa, kde je lidi nechávají na zimu, v hangárech nebo venku pod plachtou. Ale to by tam člověk musel být pár dnů a objíždět to. Je taky možné si vyhlédnout několik zajímavých z inzerátů, dohodnout se s majiteli a objet jich několik za den, udělat si v tom jasno a pak se rozhodnout.
Nebo jsou někde i bazary, ale nejsou moc na netu, několik jsem jich našel ve Waršavě na březích řeky Wisly.
Jeden je tady: www.jachtkomis.pl
Hodně nabídek se objevuje na allegro.pl, funguje stejně jako naše Aukro, jen tam je funkce skryté minimální ceny. Kdo má registraci na aukru, může se účastnit aukcí také na allegro. Allegro totiž vlastní a provozuje u nás aukro.
Na vyžádání většinou pošlou popis a obrázky e-mailem.
Na obhlídku do polska je lepší vzít sebou někoho, kdo ovládá polský jazyk a taky se vyzná v lodích.
Ovšem jako první vidím je vlastní rohodnutí o typu lodi - kde bude plout, jak a čím ji vozit po silnici, velikost, váha, ploutev nebo pevný kýl, jak velkou kajutu má mít a podobně.
Myslím, že mimo polsko je taky dobrý výběr v sousedním německu, třeba na ebay.de a gebrauchtboote.de
- JardaF
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1379
- Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Díky moc. O lodi mám už celkem jasno, větší by byla lepší, ale já jsem omezena svým autem - dovolenou hmotností bržděného vleku - 750kg (a to jsem si myslela, že Mercedes Vaneo 1,9 je velký silný auto!!!).
Takže na vnitrozemské vody, třeba i rakouská jezera, a ráda bych, aby se tam nacpali na spaní 4 lidi. Je to těžké, ale na nový auto nemám a lodičku chci. Pár typů jsem na netu našla, zvlášť to Allegro mne zaujalo, ale nemám zkušenosti ani s českým aukrem....
Takže na vnitrozemské vody, třeba i rakouská jezera, a ráda bych, aby se tam nacpali na spaní 4 lidi. Je to těžké, ale na nový auto nemám a lodičku chci. Pár typů jsem na netu našla, zvlášť to Allegro mne zaujalo, ale nemám zkušenosti ani s českým aukrem....
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
To nebude velká loď...
Vlek 750kg má užitečnou nějakých 520kg a to moc velký kajutovka nebude, se spaním pro 4....to vidím na něco jako Micro 5,5m. To spaní bude jak ve stanu a už se tam nic nevejde.
Aukro jednoduché, zaregistruješ se, pak dáváš nabídku na koupi , tvoji cenu. Pokud nikdo nedá více, je to tvoje. Good luck.
Těch 18 stop je asi tak maximum. Tady máš typ
http://jachting.info/modules.php?name=N ... d_ads=1536
V této velikosti vzhledem k autu budeš nuset hledat.
Nebo, pokud chceš větší, nechat si to převézt někým jiným.
To profláknutí nevadí.... Musíš se dívat jak je počítač přihlášený, zde to vlastně registruje počítače a ne lidi....
Vlek 750kg má užitečnou nějakých 520kg a to moc velký kajutovka nebude, se spaním pro 4....to vidím na něco jako Micro 5,5m. To spaní bude jak ve stanu a už se tam nic nevejde.
Aukro jednoduché, zaregistruješ se, pak dáváš nabídku na koupi , tvoji cenu. Pokud nikdo nedá více, je to tvoje. Good luck.
Těch 18 stop je asi tak maximum. Tady máš typ
http://jachting.info/modules.php?name=N ... d_ads=1536
V této velikosti vzhledem k autu budeš nuset hledat.
Nebo, pokud chceš větší, nechat si to převézt někým jiným.
To profláknutí nevadí.... Musíš se dívat jak je počítač přihlášený, zde to vlastně registruje počítače a ne lidi....
- Olchor
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 50
- Registrován: stř zář 17, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Blansko
Ještě k tomu Aukru - je tam taková drobná fligna, o které dost lidí neví. Když přihazuješ, není nutné přebíjet jen o kousek aktuální cenu. Je třeba hodit tam svoji maximální cenu, kam až jsem ochoten jít. Systém pak sám přihazuje proti ostatním až do mého maxima.
Mohu tedy koupit i hluboce pod svojí max. cenou, jestli nikdo nejde výš, a nemusím to hlídat.
Mohu tedy koupit i hluboce pod svojí max. cenou, jestli nikdo nejde výš, a nemusím to hlídat.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Nevím zda je reálné skloubit představu o velikosti plachetnice pro 4 osoby a váhu s přívěsem 750kg.
Všechny nad 5,5 m váží tak od 650kg třeba Micro550, a stejně je to kajuta tak pro max. 3osoby.
Možná zvážit, proč ten limit 750kg, to Vaneo by snad mohlo tahat přes 1000 kg, samozřejmě brzděný. Nebrzděný 750kg za tímhle malým a lehkým autem je stejně dost riziko.
Pak by šlo uvažovat o váze lodi kolem 800kg, kde se dá najít nějakou 6-ti metrovou. To už může mít protornější kajutu, skromně i pro 4 osoby.
Tady je přehled polských lodí a jejich parametry včetně váhy: http://www.zagle.ostroda.pl/przepisy/formula_2007.pdf
Všechny nad 5,5 m váží tak od 650kg třeba Micro550, a stejně je to kajuta tak pro max. 3osoby.
Možná zvážit, proč ten limit 750kg, to Vaneo by snad mohlo tahat přes 1000 kg, samozřejmě brzděný. Nebrzděný 750kg za tímhle malým a lehkým autem je stejně dost riziko.
Pak by šlo uvažovat o váze lodi kolem 800kg, kde se dá najít nějakou 6-ti metrovou. To už může mít protornější kajutu, skromně i pro 4 osoby.
Tady je přehled polských lodí a jejich parametry včetně váhy: http://www.zagle.ostroda.pl/przepisy/formula_2007.pdf
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů