tataS píše:a vyšla jim nějaká optimální velikost a sklon. Podle toho by měli být široké cca 30 cm (tam je problém aby šel motor mezi nimi
sklopit) a dlouhé 60 cm. Při té délce již půjde o dosti velké síly které na to budou působit a je dosti velký rozdíl jestli to bude na
klidné vodě nebo na vlnách. .
S těma klapkama ti nerozumím, nebo v tom máš hokej ty.
Klapky pro pomalejší lodˇ maj bejt 30cm dlouhé – ve směru za loď , pro rychlejší 22cm. Pomalejší a rychlejší bych viděl pod a nad 30 – 35 km/h.
Šířka klapek obecně ( v příčném směru – podél zrcadla ) co největší. U gumáku, vzhledem k jeho váze, bych to se šířkou moc nepřeháněl, řek bych že stačí kolem 20 – 25 cm. Pak zbyde místo i na transportní kolečka.
Zadní konec klapky ohraněný nahoru aspoň 20mm, ostrým úhlem.
Klapky MUSÍ být přidělané rovnou na zrcadle, zároveň se dnem, NESMÍ tam být mezera!!! Funguje to totiž na vzniku podtlaku – sání- právě v lomu dna a klapky, podlobně jako spodní strana křídla aeroplánu. Je mylnej dojem, že se loď o klapky opírá, naopak je nasávána nahoru. Proto klapky do nějakejch 18 – 22 km/h pořádně nefungujou – mimo to, že ti prodloužej WL.
Musí být stavitelné aspoň manuálně ( třeba závitový napínák), jinak těžko odhadneš sklon. A ladit po mm. Já měl na délku 30cm konec klapky obvykle 1 – 3 cm pod rovinou dna – podle rychlosti a naložení. Ale honil jsem je hydraulikou a loď měla 8m.
Když přeženeš odklon klapek, loď ztrácí příčnou stabilitu. Jede po přídi a klapkách a přešlapuje z boku na bok. Mohlo by to být na koupačku.
Je mi troch záhadou, jak se to celé bude chovat na gumáku, kde buřty přesahují za zrcadlo.
Pokud jde o křídla na motoru, dřív bych si udělal pořádnej trim odklonu nohy.


