Dno u gumáku

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř srp 13, 2008 10:18 pm

Pojistku mám zaháknutou na konci pinu v gumě a mluvil jsem o snu!. Ta větší vrtule se tam nevejde průměrem a na všechny tři
typy dávají (4,5,6) jednu vrtuli a ani v USA jinou nemají skladem (v katalogu ano, větší i menší stoupání). Na jízdu v jednom, nebo
s vnučkou mě to stačí a žena se bojí jezdit rychle. Zvuk 8HP 4kakt 2válce mému uchu velmi lahodí a určitě by se sehnal nějaký
starší a levnější ale moji páteři by byl silně protivný svojí vahou (25kg u 6HP je tak hranice) a již jsem si zvykl, že člověk nemá všechno.
Za těch 22 dnů jsme projezdili 60litrů a to jsme moc nejezdili za asi 20 hodin. Na to abych jezdil 20km do Rijeky jako jezdili DE se k
nám do zátoky koupat s těmi koráby na 2-4 hod již nejsem zvědav. Něco jiného jsou plachty - to jo. Hlavní důvod proč ten člun
mám (jezdit do krásné zátoky bez davů uřvaných lidí) je splněn a nebýt vnučky a ježdění s prknem, tak bych ani neměl důvod něco
vymýšlet. Za dva roky s námi přestane jezdit (14let) a té druhé budou teprve nyní 2 roky a tak budeme jezdit zase sami.
Ještě ses nepochlubil jak jsi prodal člun. Ten přece splňuje tvoje podmínky k jízdě na moři ve skluzu za minimální spotřebu.
Ještě: dlouhá noha je nesmysl, tím nic nevyřešíš, akorát ji lépe urazíš a sedět na podlaze- neviděl bych přez boudu ven a ta má přednost. Podlaha nemá na sobě 5cm molitanu. To je již lepší jezdit ve stoje. Na vlnách jsem byl v podřepu jako na koni při sprintru.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod Renda » stř srp 13, 2008 11:02 pm

tataS píše:...na všechny tři typy dávají (4,5,6) jednu vrtuli a ani v USA jinou nemají skladem (v katalogu ano, větší i menší stoupání).
Co říkají v czmarine? Jsou sto ji objednat?

tataS píše:Ještě ses nepochlubil jak jsi prodal člun.
Prodal jsem ho tak, jak jsem ho tu nabízel. Akorát mi zbyl ještě ten vlek na něj, protože kupující na něj přepravu měl vyřešenou. - Tak kdybyste někdo potřebovali vlek...

tataS píše:Ještě: ...sedět na podlaze- neviděl bych přes boudu ven a ta má přednost. Podlaha nemá na sobě 5cm molitanu.
V boudě si můžeš udělat okénko a dát polstrování na zem místo na lavičku není problém - ostatně vždyť jsi psal, že jsi lavičku zlomil.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » stř srp 13, 2008 11:49 pm

Renda píše:Prodal jsem ho tak, jak jsem ho tu nabízel. Akorát mi zbyl ještě ten vlek na něj, protože kupující na něj přepravu měl vyřešenou. - Tak kdybyste někdo potřebovali vlek...


Co je to prosím za vlek? Nějak to nemůžu najít :shock:
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod Renda » čtv srp 14, 2008 7:31 am

Plano píše:Co je to prosím za vlek? Nějak to nemůžu najít :shock:
Jukni na http://sell.ic.cz/gumak/
je tam ještě vyfocenej.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv srp 14, 2008 8:08 am

Lavičku jsem udělal novou z vodovzdorné překližky. Mám ji posunutou o 10cm dozadu- kvůli lepšímu těžišti a místu na nohy. Také
ji mám širší až k límci kolem aby tam mohli sedět 3 a polstrovanou 5cm molitanem. Je to vidět na fotkách. CZmarine mě prodali
starý typ vrtule a nevzali ji zpět a nebili mě schopný dodat do dovolené alespoň tu základní. Mám ji od Marinesportu a taky jiná nebyla.
Zkoušel jsem najít jinou od jiné značky ale u těch na prodejnách je z motorů nechtěli sundat a samotné mají jen na objednání. Tady
lidi moc náhradní nevozí (taky stojí 4000Kč) viz ta co ji nemohu prodat již rok, bohužel je na kolík. Většina lidí nikdy vrtuli neměla sundanou a ani neví jestli tam má drážky nebo kolík. Každý rok někomu pomáhám s výměnou kolíku a většinou se moc divý, že jej
tam mají. Tak sebou vozím kolíky, matku a závlačku a dělám bleděmodrého anděla v zátoce. Ale s tou vrtulí to ještě zkusím.
Bouda je velmi dobrá při protivětru a cákající vodě.Jinak má přesně takový objem, jaký potřebuji na všechny věci co sebou vozíme.
Ještě nějakou bimini střechu a mohu jet po Dunaji. Jinak ještě k těm ploutvým- takřka vůbec mě u tohoto člunu necákalo dovnitř
na rozdíl od Zoomu, kde bylo pořád dost vody. Má vyšší zrcadlo a ty ploutve hladí vodu. Akorát mezi ploutvemi kde je noha se dělá
takový vějíř, který nepustí žádné cákání nahoru. Zkoušel jsem to vyfotit ale není to proti ostatní vodě vidět.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

ploutve

Příspěvekod Renda » čtv srp 14, 2008 8:49 am

tataS píše:... ještě k těm ploutvím - takřka vůbec mě u tohoto člunu necákalo dovnitř na rozdíl od Zoomu, kde bylo pořád dost vody. Má vyšší zrcadlo a ty ploutve hladí vodu. Akorát mezi ploutvemi kde je noha se dělá takový vějíř, který nepustí žádné cákání nahoru. Zkoušel jsem to vyfotit ale není to proti ostatní vodě vidět.
Takže u Zoomu Ti cákalo dovnitř zezadu přes zrcadlo? Jak to, že má Suzumar vyšší zrcadlo? Myslel jsem, že máš motor s normální nohou a pak tedy musí být zrcadlo stejně vysoké - ne?

Možná by podobnou roli jako ty ploutve zajistily dodatečné antikavitační desky na nohu motoru, ale ty Ty máš:
Obrázek
http://img256.imageshack.us/my.php?imag ... 004wp1.jpg

Jedeš-li bez ploutví, jen s antikavitačními deskami, tak to cáká znatelně víc než s ploutvemi?

Já mám dost špatné zkušenosti s gumovými uchy, které, koukám, má i Tvůj Suzumar vzadu vně buřtů. Při "vhodném" zatížení nabere za jízdy to ucho vodu a oplach je zajištěn... :mad:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv srp 14, 2008 10:14 pm

Motor je s krátkou nohou ale Suzumar má zrcadlo uprostřed vybrané, více skloněné a u válců má nahoře trojúhelníky s plátna.
Ty antikavitační plastové díly na noze mám o dost zúžené na celkem 25cm aby se vešli mezi ty ploutve. Na fotce je pěkně vidět
oblouček, kterým se dělá vějíš za vyšší rychlostí a ten cáká asi 1m za člunem ve výšce cca 20cm. Ty uši fungují jako u tebe.
Na straně odkud je vítr a jdou vlny, při větším zatížení zádě to občas šplouchne. Proto mám tu lavičku co nejširší aby jsme se tak
vešli 3 a potom není záď tak nízko. A k tomu mám tu pínu abych nemusel sedět vzadu na dně a nechával se oplachovat.
Za ta léta jsem se snažil takovéto problémy trochu eliminovat. Musel jsem začít hned po příjezdu, protože i přez fotky a náčrty to
potom nebylo vždy ono. Nejhorší je, že na potvrzení správnosti musím čekat rok, protože většina těch problémů je na moři
podstatně jiná a horší než na řece. Naštěstí již není problém koupit vhodný materiál a nerezové šrouby. Nad tím větrným štítkem
co má Denis, jsem také uvažoval ale těch případů kdy bych jej využil zase tolik není. On má tu celkovou výšku asi tak jako já a
větší by byla již dost brzda. A taky tam toho tolik nevozí. Hlavně má silnější motor a já nemám ambice s tím svým prdítkem
jezdit po Dunaji sem a tam. Pokud bych bydlel u takové řeky, tak bych si pořídil nějaký kajutový laminát a dal tam diezel cca 15HP.
A potom bych klidně platil i vinětu ale na těch pár dní u moře se mi nechce. Ty střechy co máš jinde jsem taky uvažoval udělat si
oblouky ze stanových laminátových tyček ale déšť v létě u vody tolik nevadí a přespávat tam nechci. Zkoušel jsem kousek plexi
nad boudou sklopné ale před cákanci to moc nechrání. Nemáš sice vodu na brýlích ale na zádech určitě. Takže i ta inovace má
svoje meze.
Naposledy upravil(a) tataS dne pát srp 29, 2008 8:42 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod Renda » pát srp 15, 2008 8:25 am

tataS píše:...Na fotce je pěkně vidět oblouček, kterým se dělá vějíř za vyšší rychlostí a ten cáká asi 1m za člunem ve výšce cca 20cm. ...
8) . . . Ve středozemním moři jsem viděl větší, drahé, laminátové čluny s motory jistě o stovkách koní, které měly ten vějíř schválně vyhnaný do výšky 2 - 3 metry!! Když jely kus od pobřeží, byl ten vějíř nápadnější než celý člun.
Případně u skútrů frčí čůrající pramínek svisle vzhůru do možná ještě větší výšky... Bral bych to jako kontrolku chladicí vody, jenže ten skútrista vytřeštěně zírá vpřed a ten pramínek mu stříká za zádí...
Tak vidíš, jaké jsou módní trendy. :D Máme co dohánět! . . :crazy:
Mimochodem - jak moc Ti u Suzumaru 290 vržou ve vlnách podlahové desky?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát srp 15, 2008 8:44 am

Akorát, že já to nedělal z toho důvodu ale je to hezké. Původně ta ploška byla rovná a je na nastavení vzdálenosti nohy od zrcadla.
Já jsem tam udělal radius abych měl větší prostor pro nastavení vzdálenosti. Ukázalo se, že ta jejich vzdálenost je optimální a teď
mám vějíš. Nevím jak by to bylo s rovnou destičkou a taky jsem přemýšlel prostor mezi ploutvemi více uzavřít. Pokud se záď více
potopí, tak se jednak motor tolik nevytočí a má to horší jízdní vlastnosti, jde to velmi špatně ne-li vůbec zvednout. Studoval jsem si
motor Selva 7,5HP 1válec 4takt a těch 27kg se mi stále více líbí. Mají i variantu s vestavěnou nádrží, která by se dala dobře vydávat
za 6ku s kterou to má stejný kryt a velikost.
Podlaha moc nevrže, je to spíš takový plechový zvuk ale moc ne, protože tam mám věci.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

forsáž palivem

Příspěvekod Renda » pon srp 18, 2008 8:31 am

tataS píše:Neumím si tu forsáž dost dobře představit. Šel bych do čehokoliv, čím bych zvedl výkon motoru i na úkor životnosti ale experiment s N2 a pod. je u toho motoru těžko proveditelný jinak než jednorázově. ...
Jediný dostupný způsob mě napadá výkonnější palivo. Takový výživnější "Shell V-power racing". ;)
Na tomhle motoru jsou rovnou dva přepínatelné zdroje paliva - vestavěná a vnější nádrž...
Jenom nevím jaké složení paliva a jakého zvýšení výkonu lze rozumně dosáhnout.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon srp 18, 2008 9:42 am

Já si (na rozdíl od některých jiných zde) dobře uvědomuji co mám za motor a jaké jsou jeho možnosti a tak zůstávám nohami na
pevné zemi. Ovšem nebráním se teoretizování v nejšílenějších rovinách.
Také by šlo dát pod podlahu Aquascooter s jeho 1,5kw, který pracuje pod vodou.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod Renda » pon srp 18, 2008 10:07 am

tataS píše:.. Ovšem nebráním se teoretizování v nejšílenějších rovinách. ...
Je to fakt šílené? Nepoužívají podobné finty např. motocykloví závodníci?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř říj 15, 2008 11:38 pm

Je to neuveritelné, ale táto téma je desiata najčítanejšia na tomto fóre. To namená že je tu extrémne vela vyznávačov gumených člnov. Ako to že nečítame nič o vašich plavbách a skúsenostiach. Stačí pár slov. Ahoj
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv říj 16, 2008 8:35 am

Můj názor na tyto otázky je, že sem zabrousí takřka všichni bez ohledu na to na čem plují. A také dle původního prvního dotazu
hodně z těch, kteří uvažují o koupi nebo výměně gumáku. Na rozdíl od lodí plachetních a motorových člunů není na vodních tocích
a jezerech těch gumáků moc vidět. Asi je to dané tím, že se snáze zabalí a odveze bez nutnosti mít přívěs. Mnoho majitelů
gumáků jej používá hlavně o dovolené někde u moře, protože přez léto nemají vždy čas, nebo není počasí a také pokud majitel
nebydlí blíže u vody, tak se mu nechce jezdit někam dále kvůli několika hodinám ježdění a potom sušení a balení člunu.
Na moři se gumáky používají převážně pro jízdu na menší vzdálenosti, k ostrovům, do městeček v okolí, na nepřístupné pláže
atd.. Sám neznám případy, kdy by někdo na gumáku u moře přespával. V HR kontroluje kapitanát ty co přespávají na břehu
jestli platí pobytovou taxu a jestli jsou policejně přihlášeni. Jsou za to dosti velké pokuty a těch míst, kde se tak dá tábořit moc
není a jsou také omezená dosažitelností pitné vody.
Ceny větších gumáků se silnějším motorem a vlekem dosahují cen menších motorových lodí, hlavně těch ne úplně nových a když
mám místo pro gumák na vleku, tak jej budu mít i na ten člun u kterého je využití vyšší a poplatky jsou stejné.
Také omezení s průkazem VMP na příbřežní plavbu do 0,75 Nm (které se stejně moc nedodržuje) dosti omezuje využití malých
gumáků. Dle zdejších příspěvků mám dojem, že nejvíce gumáků je ve velikosti od 3 do 4metrů s motory od 4 do 25HP. Těch
kteří za nimi lyžují, nebo s nimi jezdí někam dál moc není (třeba po Dunaji k moři) a proto jsou tyto příspěvky hodně čtené.
Vzhledem k počtu čtenářů je počet příspěvků omezen na malé množství více méně stejných účastníků fóra, které k činosti
probere většinou dotaz nového příchozího, který si toho zde moc nepřečetl, nebo má dojem, že ten jeho problém je nějak jiný.
Je to podobné jako se stavbou člunů a plachetnic o kterých byli napsány stohy knih o všech možných modelech a technologiích
a přesto se to zde stále dokola probírá, protože si hodně lidí myslí, že to jde udělat jinak.
Největší přínos bych viděl v uvádění nových myšlenek a úprav gumáků, které vylepšují standartní provedení (třeba ploutve
a zakrytování špice). Několikrát se o to pokoušel Renda ale nesetkal se s velkým ohlasem a soudě z jeho nynější aktivity
v tomto rezignoval. Každý také nemá takové spisovatelské nadání na popisy jízdy na vzdálenost několika km.
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » čtv říj 16, 2008 7:03 pm

Domnívám se, že jedním z hlavních důvodů je, že nám v Čechách schází Denis.
Tzn.člověk který je nejen ochotný se o své znalosti a zkušenosti podělit, ale angažovat se a vyzvat ke spoluplavbě.
Problém je že angažovanost si žádá starosti které si každý nerad přidělává, ale každý víme že spoluplavba více plavidel dává nejen více zábavy, poznatků atd., ale hlavně větší jistotu že po procházce nákupu se bude ještě na čem plavit.
Vltava i Labe má taky své krásy i když jich není tolik jako na Dunaji, ale oproti Dunaji jsou bezpečnější, méně náročné na vybavení.
Jistě jsou i v Čechách lidé kteří znají Vltavu , Labe, jako Denis Dunaj, ale zatím se bohužel nenašel nikdo s jeho iniciativou.
Věřím že čekatelů je dost, ale schází ten Denis.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv říj 16, 2008 7:13 pm

Na tom něco bude :?
Že bychom bratom Slovákom Denisa ukradli ? :D ;)
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » pát říj 17, 2008 4:51 am

Jsem pro, ale zatím o tom nikomu neříkej.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

jaké dno a vyznavači gumáků

Příspěvekod Renda » pát říj 17, 2008 9:49 am

Denis píše:Je to neuveritelné, ale táto téma je desiata najčítanejšia na tomto fóre. To namená že je tu extrémne vela vyznávačov gumených člnov...
Cha, cha, Denisi!! Možná jich není ani tolik, ale sou děsně ukecaný resp. upsaný... Koukni, kolik jmen tu figuruje, ne kolik příspěvků.
Taky tu prolíná několik "množin" uživatelů:
někteří si s ním hrají hlavně doma ;) ,
někteří se s ním jedou občas sklouznout a vykoupat někam tady na sladkou vodu (to není moc o čem psát) a
někteří ho používáme i jako pomocný člun (bay boat) na něčem větším, na čem brouzdáme po moři a to už pak spadá do úplně jiných plaveb
no a taky je tu Denis, který s několik nadšenci jezdí po řece až do moře.. ;)
takže tady je to hlavně o experimentech a vylepšováních s gumáky. :)
[hr]No ale zpět k tématu tohoto vlákna = Dno gumáku.
Pohrávám si s myšlenkou pořídit si o5 gumáka a mám docela dilema s jakým dnem.
Říkám to se znalostí diskuze, která zde proběhla, takže není nutno nic opakovat. Taky jsem jich už několik vyzkoušel, takže i představa je zcela konkrétní. Nejlepší dno, jaké může být, je pro mě jasně laminát a ještě dvojitý - myslím duté dno, jehož spodní část tvoří pokud možno hluboký V-kýl a horní část je rovnou podlahou = palubou lodi. Měl jsem Zodiac YachtLine 275R (fakt super! -zvlášť jízdní vlastnosti). Vzpomínám na něj (ní) se slzou v oku. :cry:
Jediná nevýhoda byla, že nešel složit do auta a jet si třeba po práci někam zablbnout.

Čluny se skládacím dnem dřevěným nebo alu nechci, protože na vlnách to celé skřípe a kýl je stejně nafukovací, takže se ve větších rychlostech vlní (popisoval to tu několikrát např. tataS).

Takže vlastní rozhodování je mezi laminátovým a nafukovacím dnem. U nafukovacích nechci variantu dvou ploch do V, protože mi u nich vadí V-podlaha uvnitř lodě a možnost, že se při větší rychlosti či vlnách může podlaha vevalit do lodi (V se orátí "naruby"). (Vím, výrobce se dušuje, že při správných tlacích to není možné.) :roll:
Jde tedy o rovnou nafukovací podlahu, která může sloužit i jako samostatná matrace (příjemně se na ní sedí/leží) a pod ní nafukovací buřtík vytvářející jakýs-takýs "V-kýlek". Když se to celé natlakuje na předepsané tlaky je to prý docela tuhé a to je právě to, na co se Vás chci zeptat:
Je to fakt dost tuhé? Máte s tím někdo osobní zkušenost?
Chci na tom blbnout ve skluzu se 6HP 4-takt motorkem v jednom,
nebo se jet vykoupat ve dvou
nebo ho používat jako pendl mezi lodí a břehem ve třech. Konkrétní záměr: Suzumar 265

Jde nejenom o to, že jde zmuchlat do auta, ale i do menší kajutovky, kde by se v případě potřeby nouzově nafoukl z bombičky jako life-raft.

Vaše názory a zkušenosti, pánové a dámy... ???
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát říj 17, 2008 5:54 pm

Potřebuješ výkonnou pumpu na nafouknutí, co vím tak se fouká dno na 350 mbar. A dozadu dát ploutve aby se ti moc nezvedal
předek. Bez nich bys asi těch 6 Hp nevyužil naplno. Ve větších vlnách budeš nabírat špičkou protože je dost krátký.
Když nafoukneš válce u gumáku na předepsaných 250 mbar, tak se na ně můžeš postavit aniž by se nějak prohnuli a 350 mbar je
skoro dvakrát víc.
Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod danda » pát říj 17, 2008 7:33 pm

To Renda
Mán 3,4 Qviksilver s nafukovací podlahou - foukání žádnej problém , během 15min jsem na vodě a to jak při foukání ručně, tak při použití el. pumpy, stejně to musím dofukovat ručně. Když to dofoukneš poctivě, tak je to fakt dost tuhý.Na druhé straně,když jedeš delší štreku ve vlnách, tak neni na závadu(z hlediska konfortu),když je člun mírně podhuštěnej.
Trochu se to pak vlní, ale nemlátí to a na vlnách kdy se dělaj hřebínky se dá celkem pohodlně jet okolo 17-20km/h .(nekamenujte mě, já vim že člunu to moc neprospívá)
Já mám 15HP, takže mi nějaká stráta výkonu nevadí.Jinak nevím jak jiné čluny, ale ten můj má to dno přišroubovaný k zrcadlu.
Já bych po letošních zkušenostech neměnil.
Danda
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát říj 17, 2008 8:20 pm

U nás je to tak že ja nemusím nič organizovať, my sa len musíme zorganizovať. :D Základ všetkého je že nikto nemudruje spôsobom:" chlapci ma volajú na vodu, možno pôjdem", :? ale každý sa teší že vyrazíme, jediné čo musíme zosúladiť je volná sobota nedela pre všetkých. Napriek tomu že každý vie, že chodíme v podstate pravidelne, tak sa aj tak v podstate nikto nepridal.
Myslím že aj keď niekto využíva gumák len na to že sa ide kúpať, tak by mohol napísať minisprávičku. Mám čln taký a taký, k tomu motor, jazdí to blbo, alebo dobre. Ak jazdí do HR, tak aká lokalita, aké sú tam podmienky a pod.
Rendo, zobral si mi tú tému z úst. Rozmýšlam aký bajbót k lodi / 9m plachetnica/ a dochádzam k záveru že malý gumák s rovnou nafukavacou podlahou a 5 k motorom by bol ideálny a to práve preto, že by som ho mohol vyfúknuť a schovať do bakysty keď ho nepotrebujem. Kompresorom na 12 V ho lahko a rýchlo nafúkam. Pre značku ešte nie som rozhodnutý. Tiež uvažujem, že ak by sa mi podarilo dokončiť na budúci rok obidve plachetnice, tak na môj gumák ani nebudem mať čas. Rozmýšlam že by som ho predal.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pát říj 17, 2008 8:31 pm

Denisi,
a jaká je ta druhá plachetnice ?
Klidně to napiš někde jinde :-D Jaký typ ? Plány odkud ?
Naposledy upravil(a) halladin dne pát říj 17, 2008 9:04 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát říj 17, 2008 8:51 pm

Šak píšem že 9 metrovka, ale tu je to abnormálne OT.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

jak moc tuhý?

Příspěvekod Renda » ned říj 19, 2008 11:18 am

danda píše:Mám 3,4 Qviksilver s nafukovací podlahou ... Když to dofoukneš poctivě, tak je to fakt dost tuhý... Danda
Čemu říkáš poctivě? Foukáš to na nějaký tlak nebo jen tak odhadem? Někde jsem četl, že některé podlážky se foukají až na 0,8atm!!? Kolik předepisuje výrobce Quicksilver?
Předpokládám, že pod rovnou podlážkou máš buřtík, který foukáš na nižší tlak..?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned říj 19, 2008 3:27 pm

Quicksilvery vede imramovský v Praze. Qs 270 EAD s nafukovací podlážkou za 37000 Kč. Ten tlak 0,8atm uvádí většina značek u
těchto člunů a na to potřebuješ tu pumpu co jsem zde uváděl. Chtěl bych hocha vidět jak to fouká za 15min ručně na předepsaný
tlak. Taky jsem foukal i kola u auta na 2atm ale ten objem je o hodně menší. Existují i nožní vysokotlaké pumpy a i s nimi je to
pořádná makačka. Na spaní by to asi taky moc nebylo, zvláště když je to napevno přišroubované a ve člunu při šířce mezi válci
cca 70cm a délce tak 180 by ses asi moc nevyspal. Jinak na pohrávání s tímto nápadem to není špatné. Mají také Qs 310 EAD.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host