Dno u gumáku

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod danda » ned říj 19, 2008 8:35 pm

To Tatas
Je videt ze jsi nový člun uz asi dlouho nevidel, na každým ventilu je tlak napsanej, ke člunu je dvojčinná pumpa s manometrem, takže je jasno jak foukat a kdo nevěří
jeho problem, já píšu jen to co vím ..... :P

Danda
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned říj 19, 2008 9:09 pm

Za poslední tři roky jsem kupoval 2 nové gumáky 310+290, tak asi vím kolik se foukají i to že tam je cedulka s tlakem v několika
stupnicích. Válce se foukají na 250mbar a kýl 250 nebo 350mbar. U nafukovací podlahy bývá většinou 800mbar ale může tam být
i něco jiného. Renda se tě ptal na tlak v podlaze a ty místo abys sdělil konkretní hodnoty, tak pindáš něco o dvojčinných pumpách.
Těch pump jsem za život viděl spoustu ať již ručních nebo nožních. Jelikož mám velmi špatná záda, tak jsem si pořídil el. pumpu
s akum., kterou jsem zde popsal. Ta udělá těch 800mbar. Existuje ta samá na max 350mbar ale protože cena je velmi podobná
a nafukuje rychleji, tak jsem koupil rovnou tu silnější. V návodu u ní uvádějí, že nafoukne člun 4m za 15min.. Tak bych tě chtěl
vidět i s tvojí super a ještě dvoučinnou pumpou s manometrem jak bys byl rychlejší při nafouknutí na předepsaný tlak, který zatím
pořád tajíš. U toho el. nafukovadla není manometr ale nastavení požadovaného tlaku při jehož dosažení se funidlo vypne. Nevím
jestli máš návod k použití ale všichni výrobci upozorňují na postupné zvyšování tlaku v komorách válců
aby nedošlo ke zničení bezpečnostních ventilů ve vnitřních přepážkách. Ještě ti doporučuji manometr, kterým si přeměříš tlak až jej
dáš na vodu, která ten vnitřní teplý vzduch výrazně ochladí. Jízdou na měkkém člunu výrazně zkracuješ jeho životnost jak také
v těch návodech bývá zvýrazněno. Soudě s tvých výpadů toho o nafukovacích člunech ještě asi hodně nevíš. To je ovšem pouze
tvůj problém. Nikdo ti nebere tvojí radost z gumáku ale je více důvodů proč se dělají i jiné konstrukce.
Také je rozdíl dát za člun 270 cm 37000Kč, nebo 880EUR za 290 Suzumar pokud je s ním člověk 14dní u moře protože si u nás moc
ve skluzu nezajezdíš jenom proto že je rychleji zabalený. Ten sliz co se udělá pod podlahou musíš umývat u obou.
A ještě za něj musíš v HR platit za vinětu a pojistku na motor.
Naposledy upravil(a) tataS dne pon říj 20, 2008 7:23 am, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 826
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

tlak ve válcích QuickSilveru

Příspěvekod Renda » ned říj 19, 2008 10:42 pm

Nojo, kucí ... jenom klid... :whist:

to tataS: Je jasné, že Tvoje pumpa je špičková a je hezké, jak to tu při každé příležitosti zdůrazníš, aby někdo méně znalý třeba nešel špatnou cestou. Můžeš být klidný - já jsem pro ni také, ale to tu nechci probírat, protože, jak jsem psal výše, to tu už zaznělo.

to danda: Mohl bys mi, prosím, napsat, jaký tlak má předepsaý nafukovací podlaha QuickSilveru a na kolik se fouká kýl - třeba to opiš z těch ventilů nebo z dokumentace, to je jedno.

Domnívám se, že čím tvrdší podlaha bude, tím lépe (tím víc se přiblíží mé oblíbené = laminátové) i když holt nebude mít ty senza ostré vodicí hrany. :hmm:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned říj 19, 2008 11:54 pm

Rendo, akokolvek nabombuješ podlahu, nikdy to ani zďaleka nebude ako laminátové dno. Tie tlaky Tatas napísal dobre a sú pri všetkých člnoch ronaké, alebo skoro rovnaké. Danda ti to nemusí opisovať z ventilov, nie je to treba. Môžem potvrdiť, že je to tak ako Danda píše. Bol som s ním na vode, u nás na Dunaji a tá jeho zostava šlape excelentne. Nafúknuté to mal v cuku letu, či to bolo 15, alebo 25 minút neviem, ale mal to skorej ako ja. Vela času sa šetrí tým že neskladá tú AL podlážku, ale len tam vloží ten nafukovací madrac a fúka. Istotne s kompresorom by to bolo lahšie, ale netreba zabúdať že Danda má čln hodne menší ako 4 m. Teda nielen že je kratší, ale aj užší a má menší profil válcov, takže voči 4m je to možná polovička objemu, možno ešte menej. Preto tá rýchlosť.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon říj 20, 2008 7:49 am

to Renda: Já nemám žádný důvod pro propagaci té pumpy ale sám jsem vyzkoušel více typů a vím že většina z nich má pouze
dmychadlo, které ty předepsané tlaky zdaleka neudělá. Na to potřebuješ pístovou pumpu, která jediná ty tlaky udělá. V těch není
tak velký výběr a na tuto jsem náhodou přišel a tak se snažím ostatním usnadnit hledání. Imramovský ji má snad nejdražší. Já ji
koupil za 140EUR. Pokud k ní máš akum. 12V min 5Ah, tak člun dofoukneš i na vodě, což každý potřebuje jelikož se ochladí od
vody a během času z většiny trochu vzduchu uteče. Dosti špatně se to dofukuje na člunu na vodě ať již ruční nebo nožní pumpou.
Motor 15Hp nemá problém s tak malým člunem ale u motoru 6HP je již dosti znát když je měkký hlavně ve skluzu. A těch pump
které udělají 800mbar je tuze málo.
Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod danda » pon říj 20, 2008 8:57 pm

To Renda
Tlak podlahy je 0,76-0,825bar, kýlu 0,44bar,válce 0,25bar
Ale musim potvrdit slova Krále Dunaje , že vedle laminátového dna to ani neprošlo.

To Tatas: pro tvoji informaci dvojčinná pumpa znamená:
1) tlačíš fouká
2) táhneš a pro tebe asi překvapivě opět fouká :crazy:

Životnost člunu mě vzhledem k věku netrápí :D
Danda
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon říj 20, 2008 9:25 pm

to Danda: Škoda, že bydlíš 200km daleko. Docela rád bych zkusil porovnat rychlost tvého foukání a dmychadlo-pístového nafukovadla.
Za život jsem se různými pumpami (jedno i dvoučinými, jedno i dvoupístovými, nožními i ručními) celkem dost nafoukal ale ve svém
vyšším věku tu práci rád přenechán strojům. Ono ve 30°C ve stínu se člověk zapotí dost i bez té rozcvičky s pumpou a já jsem na to
sám.
Přesto ti přeji dlouhý život a radostné nafukování s dvoučinnou vzduchovou pumpou. Mě to taky chvíly trvalo, než jsem přišel na to,
že je výhodnější člun s bytelného materiálu, který je za slušnou cenu a něco vydrží + kvalitní výkonná vzduchová pumpa nežli
drahý odlehčený člun (Imramovský uvádí, že člun je z tenkého materiálu aby byl lehký na transport- měl by mít 36kg) + sebelepší
ruční pumpa. Na Dunaji asi tolik ne ale v HR na hodně místech není problém podlahu proříznout.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon říj 20, 2008 9:29 pm

tataS píše:to Renda: Já nemám žádný důvod pro propagaci té pumpy ale sám jsem .......
A těch pump
které udělají 800mbar je tuze málo.

Na ktorej strane prosím ťa píšeš o tej pumpe? Začína ma to zaujímať, lebo som môj gumák elektrifikoval a ak ho nepredám tak by som si kompresor asi kúpil. Dúchadlo nedá tlak žiadny, ale velmi rýchle dá velký objem, samozrejme potom musíš dotlakovať ručne /nožne/.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon říj 20, 2008 10:20 pm

Je o tom v sekci: Suzumar-Yam str.3 nejlepší cenu má Marinesport.cz-4000Kč- já to od něj mám za 140EUR. Také ji má Halladin
a již ti ji doporučoval. www.marinesport.cz -sekce příslušenství-pumpy. Myslím, že posílají i do SK- domluv se s Valúchem.
Tady to je dmychadlo, které udělá rychle velký objem a při určitém tlaku se přepne na pístovou pumpu, která má nastavení
vypínacího tlaku. Je to v šikovně udělané tašce, do které se vejde i 12V/5Ah akum.
Ještě v topiku: Jaký kompresor k nafouknutí gumáku str.2.
Naposledy upravil(a) tataS dne čtv říj 23, 2008 9:07 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod danda » pon říj 20, 2008 10:33 pm

Odlehčený člun je proto , aby byl lehký, s tou váhou máš pravdu
a že nevydrží další generaci no a ?
Stejně zas něco novýho vymyslí, doufám, že lehčího a lepšího, třeba to bude řádně nahrazovat laminátové dno a vejde se to do "kapsy"
Stejně tak doufám, že časem udělaj i lepší (lehčí)a spolehlivější motory než dnešní 4 takty.
Já neodsuzuju el. foukání(mám el pumpu) jenom nevim jesli na člun 2,6m to ještě dává smysl.
Danda
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 826
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Yuki

Příspěvekod Renda » pon říj 20, 2008 11:39 pm

Co říkáte na tyhle čluny:
http://www.yuki.cz/lode-a-cluny/ ?
Mají laminátové , nafukovací i ostatní
a dělají i hraniční délku 300cm ;) pro Chorvatsko.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte říj 21, 2008 6:52 am

Myslím, že je někdo již uváděl. Je to china a tvarově se podobají Suzumaru ale trochu jednodušeji provedené. Buď je dělají ve
stejné fabrice, nebo je pajcly. Těch 300 dělá více značek. Ta viněta je od 3m. Vidím, že jsi se ještě neustálil na prioritě u člunu.
Máš ještě do léta dost času a možná, že koupíš se slevou loňský neprodaný model.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 826
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

výběr gumáku

Příspěvekod Renda » úte říj 21, 2008 10:48 pm

tataS píše:... Těch 300 dělá více značek...
O jakých víš?
tataS píše:Ta viněta je od 3m.
Právě, že si nejsem jist, jestli je to od 3m nebo nad 3m. Vím, že jde o centimetr, ale bude-li to uvedeno v papírech... :?
tataS píše:Vidím, že jsi se ještě neustálil na prioritě u člunu.
No to víš... to vybírání je na tom to nejlepší- ;)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř říj 22, 2008 7:12 am

Pokud vím, tak v tom HR předpise se praví: Vinětu musí mít plavidlo 3m a delší. Na jaře se to zde omílalo dokola dosti dlouho.
Rapid 300, Valiant 300,AS-Samba 300, Rapid 300 a možná další, neznám vše co se tady prodává. Většinou mají 310, 305, 270,290.
Proto mám Suzumar 290 abych neměl problém, protože náhoda je vůl. S tím laminátovým dne je také několik 300 ale ty nedáš
do kufru. Moc mě lákal, protože tam není problém s vodou a když je v obalu, tak nezabírá místo v autě a na střeše stejně něco
vozím (bednu s věcima k vodě - lehátka, slunečník apod) a do těch 50kg povoleného zatížení střech se vejde i něco k němu.
Zvedat tam ale zabalený člun i když má jenom 40kg už taková sranda v jednom není. On i ten s nafukovacím dnem zabere v kufru
hodně místa a se vším kolem bych nemohl jet ve třech.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř říj 22, 2008 8:12 am

Píšeš že " Moc mě lákal, protože tam není problém s vodou " Aký problém s vodou?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř říj 22, 2008 8:24 pm

Měl jsem na mysli vodu mezi dnem a podlahou ať již pevnou nebo nafukovací. Vždy tam nějaká je a dělá se z ní šlem. Buď tam
nacáká za jízdy, nebo se nanosí na botách, nebo naprší. Když se dobře nevymyje a nevysuší, tak potom po rozbalení člunu po
pár měsících to dosti smrdí. Nejlépe se odčerpává při rychlejší jízdě, když se dno zvedne k podlaze.
Když jsme u té vody, ta z Dunaje to dělá taky ten sliz?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř říj 22, 2008 8:47 pm

Samozrejme že sa to robí aj z Dunajskej vody a ešte to aj smrdí. Ja s tým problém nemám, lebo čln balím. Červík ho má na podvozku, ale vymyslel to dobre, vzadu ako je vypúšťací otvor rozšíril výrez v podlahe a strčil tam malé čerpadlo na vodu. Ako som sa elektrifikoval, tak som to spravil aj ja. Ale existujú aj ručné pumpy na vodu, vyzerá to ako stará pumpa na bicykel. Takže keď ten medzipriestor chceš umyť, tak ho jednoducho zaplavíš vodou a potom ju vyčerpáš.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř říj 22, 2008 10:35 pm

Jak jsem již dříve tady dal fotku svého člunu (vnitřek zrcadla), mám na zrcadle ruční pumpu udělanou z plastové odsávačky
na olej, kterou tu vodu z podpodlahy stále vyčerpávám ale stejně tam ten bordel je. Před koncem pobytu pod podlahu naleju
trochu Jaru a přidám vody. Po půl hodině člun na vodě rozhoupám do stran, Vytáhnu špunt v zrcadle a zvednu špičku a podložím
aby to vyteklo. Tím odstraním většinu toho slizu a při vyndání podlahy již s tím není tolik práce. Čluny které mají stále vloženou
podlahu se pod ní nikdy nemůžou sami vysušit a musí tam být pěkný humus a ze sladké vody asi i nějaká zvířátka.
david
moderátor
Příspěvky: 4716
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 52
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř říj 22, 2008 10:58 pm

tataS píše:Před koncem pobytu pod podlahu naleju
trochu Jaru a přidám vody. .


dovolím si připomenout, že Jar, jakožto tenzid, snižuje životnost plastů a je tedy potřeba jej řádně vypláchnout a odstranit. lepší by asi bylo odyčejný mejdlo, už kvůli desinfekci. jen se blbě nalevá. :hmm:
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 826
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

konzervační pasta

Příspěvekod Renda » stř říj 22, 2008 11:21 pm

david píše:.., Jar, jakožto tenzid, snižuje životnost plastů ...
Taky by nebylo marný napastovat gumák po vygruntování takovou tou regenerační a konzervační pastou, co se k tomu prodává. Viděl jsem ji v MARINE.cz nebo v Navy-centru.
Uživatelský avatar
danda
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 127
Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod danda » ned lis 02, 2008 11:08 am

Ještě se vracím k nafukování člunu, ne jako polemika, ale pro info
protože jsem ukládal člun na zimu, tak jsem pro zajímavost změřil dobu foukání na předepsaný tlak ruční pumpou.
Člun 3,4m s nafukovací podlahou - doba foukání volným tempem byla 12.5min
ani jsem se u toho moc nezadejchal.(kdyby přišlo na sázky, čas pod 10min v pohodě)
Pro informaci nejsem žádnej sportovec a patřím do kategorie 50+
Danda
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Uložení gumového člunu.

Příspěvekod samoliter » ned lis 02, 2008 12:05 pm

Mám gumový nafukovací člun pro pádlování na jezerách a řekách. Koupil jsem ho ještě za komančů v 85. Je z silné gumy. Každý rok několikrát s ním pádluji po řekách a dostáva zabrat od šutrů a jezů. Po návratu domů člun několikrát vypláchnu studenou vodou a vysuším ve stínu. Pak ještě vyfoukám studeným větrákem, hlavně všechny záhyby a rohy. Sbalím ho až za pár hodin. Ani po 23. letech není zpuchřelý, zničený. Ale pokud ho jen opláchnete jezerní, nebo říční vodou a na slunci je za 20 min suchý, tak ho uložíte sbalený. A po pár dnech už je potažený páchnoucím šlemem, filmem. Viděl jsem vodáky, jak po zimě rozbalili u řeky gumový raft a na něm rostla barevná plíseň v jehličkách, hotový penicilín a páchl stuchlinou.Takže pečlivě umývejte, vysušte a uložte v suchu. Tak Vám vydrží dlouhá léta. A néjaká chemie na údržbu člunu asi je též vhodná, protože teď jsou i z jiných materiálů. samoliter.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 648
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 9

Příspěvekod vovsky » ned lis 02, 2008 3:19 pm

Pokud máš člun z gumy,na to je nejlepší glycerín.U mého člunu /Allroundmarin AS 360 / výrobce doporučuje umýt prostředkem na nádobí,dobře opláchnout a vysušit.Přes zimu a v době neužívání jej nechávám nafouknutý.Je to lepší ale každý si to nemůže dovolit kvůli místu.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů