Dno u gumáku

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv říj 04, 2007 8:16 pm

Prípravkov je vela, to čo mám teraz je tuším 3M.
Na kúpenie lode je stále dosť času, treba si to poriadne rozmyslieť, ale na gumák je najlepší čas teraz. Obchodníci sa zbavujú zásob a začínajú vypredávať staré modeli, starý je samozrejme ročník 2007. Myslel som obchodníkov v Nemecku a Rakúsku. ;)
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

dno u gumáku

Příspěvekod lada0712 » ned lis 04, 2007 11:57 pm

Zdravím všechny,
co se týče toho dna u gumáku , velice dobře to má vyřešený Wiking, dřevěné desky dna se skládájí tvaru ostřejšího V, tak jako u gumáků s laminátovým dnem, člun dobře řeže vlny a skladnost je zachována.
A k těm trimovacím klapkám: poslední modely člunů s vysokotlakými podlážkami mají dno protažené do takových plošek až za zrcadlo, např. čluny Honda

http://www.bestpricehondaoutboards.com/ ... review.gif
Naposledy upravil(a) lada0712 dne pon lis 05, 2007 11:03 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

dno u gumáku

Příspěvekod lada0712 » pon lis 05, 2007 10:12 am

jěště fotky
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Re: dno u gumáku

Příspěvekod alffa » pon lis 05, 2007 10:16 am

lada0712 píše:jěště fotky

Co ?????
Kde ???? Žádné nevidím.................. :?
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

fotky

Příspěvekod lada0712 » pon lis 05, 2007 10:20 am

i když jsem je tam dal přes "choose file" tak tam nejsou, nevíte kde by mohl být zádrhel, poraďte prosím
Naposledy upravil(a) lada0712 dne pon lis 05, 2007 11:04 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Re: fotky

Příspěvekod alffa » pon lis 05, 2007 10:24 am

lada0712 píše:i když jsem je tam dal přes "choose file" tak tam nejsou, nevít ekde by mohl být zádrhel, poraďte prosím

Návod jak vložit orázek do příspěvku, najdeš zde:
http://jachting.info/modules.php?name=F ... opic&t=599
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

dno u gumáku

Příspěvekod lada0712 » pon lis 05, 2007 10:37 am

fotky
http://www.boatshop24.com/web/de/werfte ... 586305.htm
to alffa: děkuji, ještě otázka: jak můžu svůj příspěvěk smazat?
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Re: dno u gumáku

Příspěvekod alffa » pon lis 05, 2007 11:10 am

lada0712 píše:to alffa: děkuji, ještě otázka: jak můžu svůj příspěvěk smazat?


Nemůžeš.
To mohou jenom moderátoři a aministrátoři.
Ale netrap se s tím. Tvůj příspěvek není nic proti ničemu.

Naopak. Třeba si to přečte někdo s podobným problémem. ;)

Ze je jeden obrázek z tvého odkazu:
Obrázek

Škoda že tam nejsou nějaké výkresy.
Na těch fotkách ten systém není až tak moc zřetelný.
alffa
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

dno u gumáku

Příspěvekod lada0712 » pon lis 05, 2007 11:57 am

Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 125
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » úte pro 04, 2007 6:14 am

Zaujal mne příspěvek BRUTa ze dne 3.10.07 ohledně trim.klapek na loď které koupil v imidjexe.
Může mi někdo touto cestou sdělit kontakt na tuto prodejnu, kde bych se dozvěděl bližší informace ?

Za odpověď předem děkuji a současně se omlouvám za obtěžování, ale zatím se mi nepodařilo zjistit proč mi nejdou sokromé zprávy na BRUTa a zda je tato služba funkční (Při odeslání se to tváří v pohodě, ale v odeslaných soukromých zprávách tento záznam není.)

[mod]
Edit admin
v odeslaných není, protože si zprávu Brut ještě nevyzvedl. Podívej se do složky NEDORUČENÉ !
[/mod]
Uživatelský avatar
Milos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 648
Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

To kzeman

Příspěvekod Milos » úte pro 04, 2007 8:52 am

Adresa: IMIDJEX, spol. s r.o.
Pribinova 32, BRATISLAVA 821 09, Slovakia
Telefón:+421 (0)2 - 52 96 O8 77 - ústredňa
Fax: +421 (0)2 - 52 96 O8 78
E-mail: imidjex@imidjex.sk
http://www.imidjex.sk/
Uživatelský avatar
Mira1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: pát led 04, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mira1 » čtv bře 06, 2008 8:50 pm

Mohl by tu někdo, kdo s tím má nějakou zkušenost, porovnat čluny
    a) s laminátovým dnem "hluboké V" (např. Zodiac Pro 7)
    b) s laminátovým dnem "mělké V" (např. Zodiac SR400 - nevím, jestli má ve skutečnosti mělké dno, jen podle fotek tak vypadá)
    c) a čluny s pevnou podlážkou a nafukovacím kýlem

z pohledu jízdních vlastností? Tu poslední variantu (380, 15 HP) mám teď a ve větších vlnách to s tím není nic moc (ale možná ho jen málo foukám), tak uvažuji o výměně za a) nebo b). Ten Zodiac SR400 by mi stačil, ale nevím, do jaké míry tento tvar dna "řeže" vlny, aby to tak neskákalo. Do Tullnu jedu na případný nákup za 2 dny, takže předem díky za rychlou odpověď.
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » čtv bře 06, 2008 10:05 pm

No,ahoj,už jsem to tu několikrát popisoval a pokud si nechceš najít mé hodnocení,tak ještě jednou a snad už naposledy:
V tom pořadí,jak se ptáš,tak jsou i ty čluny seřazeny.
Ten nejhlubší laminátový kýl,tedy ostré V je nejvhodnější pro jízdu na moři,'např.PRO 7)
mají nejlepší směrovou stabilitu a nejlépe řežou vlny, daň za ten přepych je vyšší člun a i jeho váha při převážení,a tak se ty kvality zmenšují podle toho,jak se ptáš,ale i překližková podlážka s dobře nafouknutým kýlem je dobrá,je to o tom,jak ji máš skutečně nafoukanou a kolikrát za rok člun používáš a v jakých podmínkách.
Pokud chceš vědět více,klidně se ptej,vzal jsem to jen v rychlosti,tak zatím čau.
Uživatelský avatar
Mira1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: pát led 04, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Mira1 » pát bře 07, 2008 12:28 pm

Už jsi o tom psal? Tak to stačilo sem umístit odkaz, já bych si to našel. Mám dojem, že už jsem se tě na to samé ptal ve tvém vlastním vláknu o gumových člunech v kategorii údržba, ale že jsi mi na to neodepsal (vlastně ne, tam jsem se ptal na názor, jak přibastlit pevné dno ke gumáku). Nevadí, pročtu si všechny tvoje příspěvky a určitě to najdu, každopádně dík. Můžeš když tak ještě napsat svůj názor na ten Zodiac SR400? Pevné dno, ale ne tak ostré.

Foukání člunu dotvrda mě docela děsí, představa exploze někde na moři, když mám ve člunu děti mi není moc příjemná, a tak to radši foukám na méně. Ale asi si pořídím tlakoměr a nebudu o explozích přemýšlet ...
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » pát bře 07, 2008 1:19 pm

Tak ahoj,ten člun,na který se ptáš je ve třídě zodiac lepší střední třída,takže pro příležitostné používání fakt dobrej.Samozřejmě mělčí Véčko není tak dobrý jako ostrý na řezání vln,zase jde líp z vody při přechodu mezi výtlačnou a skluzovou plavbou.Směrová stabilita dobrá,při zatáčce se tak nezařízne a trochu vyjede,ale opravdu málo a nejsou tak značné odstředivé síly a navíc ani tak nezpomalí jako ostré V.
Nevím,jak hodně ho budeš používat za rok,ale ani na moři se v něm nemusíš bát,a co snesou tvoje vnitřnosti,tak 3x tolik navíc oproti Tobě snese i tento člun.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

foukání

Příspěvekod tataS » sob bře 08, 2008 10:23 pm

Nějakou chvíli sleduji vaši diskuzi a divím se, že lidé znalí všeho možného diskutují o problému foukání gumáku.
Každá příručka k člunu uvádí na kolik se má foukat v PSI, Bar nebo Atm. Všichni prodejci mají v nabídce elektrické
vzduchové pumpy s nastavitelným tlakem, které se po dosažení předvoleného tlaku vypnou. Stojí mezi 3 až 4000Kč.
Jsou na 12 voltů. Já k tomu používám gelový akumulátor 12V 5Ah, kterým napájím i ostatní spotřebiče, které
vozím k vodě sebou a můžu případně dofoukat člun na vodě, protože když jej po nafoukání na břehu dám na vodu,
tak se ochladí a válce změknou. Jinak starý známý amatérský způsob je, že nesmí jít rukou ohnout zadní špičky
válců. Sám jsem si ověřil, že je velmi velký rozdíl při jízdě na vlnách mezi dobře nafoukaným člunem a měkkým.
Jinak jsem si osobně ověřil vliv kapes u nafukovacího kýlu u Zodiac Zoom 310s. U motoru 4Hp vliv není při jízdě
znát a do skluzu šel pouze se mnou. S motorem Johnsom 5Hp šel do skluzu ve dvou ale při jízdě ve vlnách
(ve skluze nelze) je cítit pulzaci člunu. Vždy se rozjede a při určité rychlosti (asi se udělají větší kapsy a je cítit že se
podlaha lehce zvedá) se člun citelně zbrzdí. Dlouho jsem nad tímto jevem přemýšlel a souhlasím s tímto vysvětlením.
Potom co jsem vyměnil motor za Suzuki 6Hp 4takt, tak nemám žádný problém a do skluzu jde i ve třech ovšem
pouze na klidné vodě.
Přídavné kavitační plochy na noze motoru nemají skutečně u slabších motorů efekt, snad jenom, že voda od vrtule
tolik necáká nahoru.
Velmi se mi osvědčilo zakrytí špičky člunu od špice dozadu do výše cca 45 cm, kde vozím kýblík s kuchyní a lehátka
na pláž. Zavřu to na suchý zip a je to tam celé tři neděle co jsem v HR. Tož zatím tak.
Uživatelský avatar
BRUT
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 96
Registrován: ned dub 22, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod BRUT » sob bře 08, 2008 11:49 pm

to zakrytie spice mas ako robene? Nieco take zhanam, ale zatial som nenasiel.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 09, 2008 10:58 am

Tento kryt na špičce je upevněn takto: na špunty pro zavěšení příďové tašky je nasazen silonový váleček o průměru cca45mm a výšce 50mm, který je provrtán skrz gumový špunt a upevněn nerez šroubem M4. Seshora je díra 25mm do které je zasunuta a příčně zajištěná šroubkem M4 duralová trubka (eloxovaná od kuchyňské linky s obloučky), která je od předních špuntů zavětrovaná duralovou trubičkou průměr 10mm pod úhlem 45 stupňů do na bocích silné trubky nahoře přidělaných třmínků. Trubička je k předním špuntům přichycena drátovými nerezovými objímkami. Zevnitř je velký oblouk dole spojen trubkou 20mm, na které je navlečen vyztužený závěs
směrem k podlaze dole vyztužený trubičkou 10mm za kterou je chycen k podlaze. Doporučuji nechat u podlahy mezeru cca 12cm na nohy (lépe se sedí). Od střední trubky je nahoru v celé šíři závěs nahoře chycený zespoda na suchý zip. Šířka oblouku zavětrovací trubičky je 80cm aby se dovnitř vešli na ležato lehátka na opalování, která tam necháváme přez noc. Po obvodě plachty je protažená
šňůrka za kterou je to chycené ke člunu na origin. bodech. plachta je z batohoviny. Z ní je také ušita taška pod sedačkou. Oblouk stříšky slouží dobře pro držení ve větších vlnách, jízdě ve skluzu (motor je lechce upravená Suzuki 6Hp s nalepenou 4kou aby nedráždil
kapitanát) a kryt slouží dobře proti větru a sprškám vody. Lepší bude jej přilepit ke člunu, jelikož ve větších vlnách, když se zepředu přelije vlna zateče voda dovnitř. Sedačka s opěrkou se mi velmi osvědčila při jízdách ve vlnách a ve skluzu. Tato krásná pouze od moře přístupná zátoka je za první války udělaný přístav rakouskou marinou a je mezi Selci a Novým Vinodolskem a je hlavním důvodem proč jsem si tento člun pořídil.
Obrázek
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned bře 09, 2008 11:55 am

tataS píše: (motor je lechce upravená Suzuki 6Hp s nalepenou 4kou aby nedráždil
kapitanát)
Obrázek



Inspirace k zamyšlení - mám 5Hp Motor , chystám se na Dunaj, a k povolení proplutí plavební komory v Německu je prý nutné mít nejmíň 6 HP. :?
Jenže Honda šestikoňky nedělá..... :cry:
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » ned bře 09, 2008 1:15 pm

halladin píše:
tataS píše: (motor je lechce upravená Suzuki 6Hp s nalepenou 4kou aby nedráždil kapitanát)



Inspirace k zamyšlení - mám 5Hp Motor , chystám se na Dunaj, a k povolení proplutí plavební komory v Německu je prý nutné mít nejmíň 6 HP. :?
Jenže Honda šestikoňky nedělá..... :cry:

Nalep si tam pro změnu 6ku. ;)
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1738
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned bře 09, 2008 1:24 pm

No jo - to se Ti řekne - jenomže Honda 6ky nedělá, a profíci to asi vědí...... A do papírů to nedostanu, a s německou říční policiií se taky natahovat nechci....
Já už letos koupil dva motory - a třetí by byl už malinko luxus....,. :(
No do července daleko, uvidíme.
Tak sláva, prý je to kec.
Naposledy upravil(a) halladin dne pát bře 21, 2008 5:50 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát bře 21, 2008 12:12 am

Malý příspěvek k těmto tématům.
Vozit člun v bedně na střeše je o ztrátu stability auta při rychlé jízdě. Je zásada dávat těžké věci v autě co nejníže a do bedny dát lehátka
a ostatní objemné věci malé váhy. Nehledě na to, že většina aut má povoleno na střeše max 50kilo a do toho se vejdou jenom malé
čluny.
Co se týče motoru- tak ten vozím na vlečné kouly na držáku na kola, na který jsem přišrouboval desku pro uchycení motoru na svislo.
Chce jej dát k jedné straně a tu gumou přitáhnout k nárazníku, nebo vlečnému oku aby nelítal do stran. Ještě jej gumou přitahuji za nohu dole k držáku. Motor otáčím do strany aby tolik nevyčníval. Pro jistotu přez nohu dávam desku s SPZ a osvětlením.
Tím pádem mi nezabírá místo v autě a nesmrdí mi tam benzín. Ještě na ten držák dávam bojku, která je dost velká. Celníci z toho
měli vždycky velkou srandu a ani austriákum to nevadilo. Slunečník vozím v novodurové trubce 125 mm zavřené víčky vedle bedny na střeše a z druhé strany mám vesla. A to mám v autě ještě 60 litrů ledničku 3 lidi a spoustu věcí na 20 dní dovolené v HR včetně cca
60 litrů vody, piva a benzínu. Samotného mě překvapilo, když mě jednou austriáci vážily, že jsem byl v normě a to prosím s Felicií combi.
I stou horou věcí jezdím do HR pod Crikvenici 890km za 10 až 11 hodin se dvěma zastávkami s průměrem cca 7,5 litru s 1,3 50 KW MPI.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 826
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

motor na Kouli

Příspěvekod Renda » pát bře 21, 2008 9:25 am

to tataS: :jupi: Geniální! - určitě máš nějaké fotky, viď?
-akorát u tereňáku mi pak nepůjdou otevřít zadní dveře :?
Zase na druhé straně, jelikož on (vyzkoušeli jiní) i plave, bych ten motor mohl na vodě nakopnout... :D
a kdybych dal místo stupaček lyžiny, možná by to šlo i do skluzu.
Ty u té Feldy kufr otevřeš?
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 125
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » pát bře 21, 2008 2:22 pm

Kdysi jsem někde četl že vození kol na vlečné kouli je v rozporu s předpisy a po zakoupení střešních nosičů mne tato alternativa přestala zajímat, dokud jsem si nepřečetl tento příspěvek.

Předpokládám že nebudu jediný komu jsi příspěvekem nasadil "brouka do hlavy", díky za motivaci.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 826
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0

homologace nosiče na kouli

Příspěvekod Renda » pát bře 21, 2008 4:50 pm

to kzeman: Informoval jsem se na to. Např. ty nosiče, co prodává Sportjacht jsou legálně homologované.
Mají svůj vlastní panel se světly, takže ani kola ani třeba sekačka nebo lodní motor nestíní světla auta. :good:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů