Dno u gumáku

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát bře 21, 2008 9:48 pm

to Renda: Samozřejmě dveře otevřít nejdou, protože to mám nalepené až na nich. Potřebné věci mám u zadních bočních dveří (jídlo, kafe a pod.).
Po těch 17ti letech co tak jezdím toho moc hledat vzadu nepotřebuji.
Motor by šlo také dát na držák na kola co se přidělává na zadní dveře pomocí popruhů, většinou mají povoleno zatížení do 40 kg ale na té kouly se mi to zdálo lepší. Trochu jsem musel laborovat s výškou desky pro motor jelikož při první odjezdu na dovolenou jsem podcenil o kolik propéruje na doraz plně naložené auto a málem jsem motor ztratil při přejezdu zpomalovacího hrbolu při jízdě z kopce.
Deska se roztrhala v úrovni upevňovacích šroubů a motor zachránilo, že jsem jej měl přivázán za pojistnou šňůru k vázání na zrcadlo.
Pro jistotu sundávám vrtuly aby nepřišla k úhoně. Tehdy to zachránilo, že ssebou vozím nějaký metr vázacího drátu a s touto opravou
to vydrželo tam i zpět.
Obrázek
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 371
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » sob bře 22, 2008 3:37 pm

tataS-byla by velká drzost ,poprosit Tě o foto ,toho upínacího zařízení?Jak to je pojištěné do bočního posunu?Je to s otypováním nebo jenom tak?Moc otazníků ,ale dobrý nápad.Ušetří místo v kufru.Dík.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob bře 22, 2008 11:19 pm

Obávám se že by na fotce nebylo moc vidět, protože je to celé černé.Jestli má homologaci nevím. Kupoval jsem to v roce 90. Údajně to je
původu (dle obalu) USA. Jsou to dva jockly 25X25 mm, které jsou dole spojené nad polokoulemi páskovinou a roztažením do stran do V sevřou kouli miskami ze stran.
Uprostřed je sklápěcí pásek ze dvou částí, který sklopením do roviny a zajištěním napříč kolíkem drží roztažené V. Nahoře jsem
napříč přidělal na dva M8 šrouby k těm jocklům 15 cm široký kus vodovzdorné překližky na kterou přišroubuji motor. Má to na kouly trochu vakl do stran, tak to gumou přitahuji k vlečnému oku a motor dávám co nejvíce doprava, což je na foto vidět. Hlavně upozorňuji
na dostatečnou výšku nad zemí, protože při propérování naloženého auta může noha motoru chytit za hrboly na zemi. Pokud si dobře pamatuji, tak věci na autě, které si člověk udělá sám a má je pouze pro vlastní potřebu (a nezasahuje do podstatných částí vozidla
omezujících funkčnost) nepodléhají homologaci. Při žádné policejní kontrole u nás i v cizině jsem s tím neměl problém. Vždy pouze zkoušeli pevnost uchycení a když se jim to nepovedlo ulomit tak mě pustili. Pouze na začátku u nás mě sprdli, že není dobře vidět SPZ,
tak jsem si ji vyrobil. Je v tom problém, protože dle zákona jde o falšování SPZ, protože není originál. Vzhledem k tomu, že se prodává
celá řada držáků na kola na kouli a jsou údajně homologované s tabulkou na SPZ, tak je to asi v zákoně již povoleno. Ty držáky co prodávají jsou hrozně velké, těžké a vyčnívají daleko za auto. Bál bych se že je urazím na každém hrbolu.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

SPZ

Příspěvekod halladin » ned bře 23, 2008 9:57 am

není třeba falšovat, prostě ji přendáš z původního místa na ten nástavec. Mít SPZ " ve dvou vrstvách" je zbytečné ;)
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned bře 23, 2008 9:50 pm

Pokud je mi známo, tak SPZ musí být na pevné části vozidla na místě k tomu určeném (asi kvůli osvětlení).
Připadá mi pohodlnější SPZ na 2 dny v roce nasadit a potom uložit v garáži. SPZ mám přišroubovanou. Stačila mi jedna zkušenost
když mi ji ukradli a strávil jsem 2 dny s obstaráním nové. A to týden před dovolenou. Ono to není moc práce si ji vyrobit.
V Rakousku to tak vozí hodně aut a mají také pěkné poličky vzadu na kola. Myslím, že jsou přidělané jinak než na kouli, protože se jim
nehnou. Většina těch co u nás prodávají jsou dost těžké a klimbají se do stran.
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » pon bře 24, 2008 7:00 am

To tataS:
Nedovedu si představit uchycení nosiče pouze v jednom bodě (na kouli), bez jištění do stran (ve směru jízdy/napříč), v prodejnách mi ukazují obrázky z kterých to nejde rozpoznat tak budu muset navštívit prodejny kde to mají k vidění skladem.
Pro Tvé dobré nápady vznáším 2 dotazy i když sem nepatří:
Jistíš nějak motor proti odcizení z člunu (přes noc) ? Dříve jsem motor ponechával přes nos na člunu a stan jsem se snažil dávat na dohled, ale před cca 5 lety jsem byl upozorněn domácím abych si motor přenesl do baráku a když jsem mu řekl že tam mám visací zámek, tak mi řekl dělej jak chceš, ale já si svůj odnáším. Od té doby si ho odnáším taky.
Je mi jasné že dobré zabezpečení motoru je poukázka pro odcizení motoru i s člunem, ale za zeptání jak to řeší druzí nic nedám.
Ten slunečník na střeše máš na pláž, nebo na člun ? U prvního člunu jsem se zaobíral myšlenkou zhotovit si sluneční střechu a uvažoval jsem i o instalaci slunečníku na člun, ale po události kdy jsem viděl jak sousedním němcům zvedl vítr slunečník z jachty do neuvěřitelné výše a posléze spadl cca 80 metrů opodál, jsem si uvědomil co by to mohlo udělat s mým člunkem a vyřešil jsem to slamákem a velkým kusem tenké látky kterou přes sebe přehazuji, popřípadě si ji smáčím.
Letos uvažuji i o našich řekách kde nejsou takové větry jako na moři a čistota vody na smáčení hadru nebývá vždy nejideálnější, tak o slunečníku uvažuji znovu, protože oproti sluneční střeše by šlo se slunečníkem manipulovat.
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 371
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » pon bře 24, 2008 4:12 pm

zajištění člunu a motoru provádím (taky po upozornění domácím) tím způsobem ,že vozím asi 4m 8 řetazu,který provleču okem kotevního betonu,a oba konce dávám na kvalitní zámek,provlečený dírama v upínacích šroubech na zrcadle a okem zrcadla.Ale mezi náma,je to stejně jenom pro pocit ,že jsem pro zajištění udělal co jsem mohl.Kvalitní pákový nůžky by si s tím poradily,ale kdo chodí s pákovkama k vodě,že jo .Domácí (Hvar -dědinka Basina)mě na to upozornil dva dny po tom co přišel o 5HP závěšák z lodi.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon bře 24, 2008 11:19 pm

to kzeman: V podélném směru se to moc nekymácí, protože misky co drží na kouly mají vybrání pro tyč od koule a záleží na tom
kolik je tam vůle.Na přitahovacích šroubech mám návlek z jekoru do U a stažen šroubkem kdyby se chtěli otírat o zadní dveře.
Záleží na tom kolik je závěs (koule) od zadních dveří.
Tu trubku se slunečníkem vozím v lodi s sebou zavřenou víčkem. Ani po velkém dešti tam není voda. Mám ji přitaženou kusem popruhu
se suchým zipem k třmínku na podlaze až úplně v koutě v polovině délky trubky. Nechávám to v lodi přez noc. Ten slunečník má v průměru 230 cm a mám na konci drátů místo plastových koncovek 30 mm dlouhé hliníkové tyčky průměr 10 mm na závit na drátě, které
jsou na konci provrtané a tam je malý kroužek na klíče za které kotvím slunečník prádelní šňůrou s karabinkou, kterou dám kam potřebuji proti větru. Na konci šnůr mám z batohoviny ušité pytlíky cca 25 X 30 cm s očkem na šňůru na kamení kterým kotvím slunečník. Mám vyzkoušeno, že ho to udrží na místě.
U motoru jsem předělal na krytu 6 na 4 aby nebyl tak zajímavý. Jinak ho zamykám přez šrouby a zatím jsem měl kliku. Viděl jsem v
katalogu u Wohlera zajímavý přípravek na zamykání motoru. Je to U profil z nerezu, který má jednu díru na zámek do packy utah.
šroubu. Zároveň to má zajistit motor v krajní poloze. Také tam mají pojistné matky na přitažení motoru k zrcadlu. Je to jako pojistné
šrouby u kol auta s takovou čelní vlnovkou. Snažím se udělat na člunu různé kryty, lavičky a jiné nápadné věci a nemít jej moc akraktivní
pro zloděje. Jinak tam co jezdíme stojí spousta zajímavějších lodiček. Já mám udělán ze spodu motoru vypínač, kterým přeruším přívod
k výtrhovce. Nahoře je to schováno do smotku drátů a dole je malá černá páčka. Nejhorší je vždy na začátku ježdění si na to vzpomenout.
Proto mám na motoru pověšenou cedulku. Na všech přístavištích tam stojí celý rok čluny s motory a zatím byl klid.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon bře 24, 2008 11:32 pm

Ještě k tomu držáku. Nejlepší by byl takový co se sezhora nasadí na kouly. Trubka se dnem s dírou 50mm (koule) a pod tím objímka
na tyč pod kouly, která je rozříznutá a stažená šrouby. to by se potom nehlo nikam. Někde jsem to viděl. Asi v Bauhausu. Už jsem to
chtěl dělat ale lenost zvítězila.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon bře 24, 2008 11:38 pm

Ještě k tomu držáku. Nejlepší by byl takový co se sezhora nasadí na kouly. Trubka se dnem s dírou 50mm (koule) a pod tím objímka
na tyč pod kouly, která je rozříznutá a stažená šrouby. to by se potom nehlo nikam. Někde jsem to viděl. Asi v Bauhausu. Už jsem to
chtěl dělat ale lenost zvítězila.
Ty utahovací páčky na šroubech jsou z plastu a moc bych jim nevěřil a oko na zrcadle také. K vodě to mám cca 400 metrů do výšky 50
metrů a představa, že bych každý den tahal motor 27kg mě dosti děsí. A to ještě 3 patra nahoru- brrr.
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » čtv bře 27, 2008 11:01 am

Mirus měl zájem o foto nosiče
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » čtv bře 27, 2008 11:06 am

Zkoušel jsem v "bábovičkách" a ono to je tady.
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » čtv bře 27, 2008 12:01 pm

Další pokus
[img=http://img151.imageshack.us/img151/8281/33bu2.th.jpg]
to by měl být složený nosič
[img=http://img151.imageshack.us/img151/2811/22ab5.th.jpg]
to by měla být nasazená část nosiče na kterou nuto udělat prkno
[img=http://img151.imageshack.us/img151/2756/11tr9.th.jpg]
to by měl být detail který požadoval Mirus.
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 371
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » čtv bře 27, 2008 12:44 pm

kzeman-díky za detaily -možná by to šlo vylepšit ,tak jak uvádí tataS , o prodloužení na stopce koule,pro zajištění pohybu do boku a dopředu ,dozadu.Nemáte někdo už odzkoušené kolik to snese zátěž?Jak silný motor(HP)?15-20HP má nějakých 46-52kg,to se mě zdá dost na ty profily.Máte to někdo na snímatelném závěsu(demontovatelná koule).Mám ji na závit a zajištěnou pouze závlačkou,proti pootočení.Dík za foto ,zase mám co vylepšovat.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

uchycení držáku motoru

Příspěvekod Renda » čtv bře 27, 2008 12:45 pm

to Alffa: Máš pravdu, Gumáci, to je pro nás "jachtaře" nejdiskutovanější téma :P :lol:

to kzeman: 1) Dík za fotky.
2) Upevnění motoru na záď automobilu se mi líbí.
3) Jsem technik a tak se ve mně všechno vzpírá uchytit tak těžkou věc, jako je motor, jen na jeden bod (=kouli). Koule je jistě výborná opěra dole, ale chtělo by to celou konstrukci ještě zachytit nahoře -např. na příčný nosník pře hagusy nebo na pevnou zahrádku.
Celá konstrukce by se tím enormě zpevnila a snížilo by se namáhání koule a hlavně by se omezila možnost její deformace při sevření silnými čelistmi.
Naposledy upravil(a) Renda dne pát bře 28, 2008 8:16 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 371
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » čtv bře 27, 2008 1:00 pm

Tak jsem si proměřil kouli :lol:na autě a poměrově porovnal s obrázky ,myslím ,že ten j"okl by měl stačit-omluva.
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » čtv bře 27, 2008 6:11 pm

Úchytu na jednom bodě jsem rovněž nedůvěřoval a uvažoval jsem to dělat z trubky dle doporučení tataSe. Nejdřív jsem to chtěl někde vidět, ale nikde to neměli. Na internet stránách hakrbrno, neumax, thule jsem toto provedení našel a uvádějí nosnost 45 kg při počtu 3 kol, ale dělá se i pro 4 kola.
Psal jsem do hakrbrna zda by nešla koupit pouze část uchytu na kouli, zbytek bych si dodělal, ale nestál jsem jim za odpověď.
Zcela náhodou jsem šel na radu za známým z chaty který zajišťuje autodíly a on před pár lety tento nosič koupil pro otce který ho nechtěl a ležel mu skladem, tak mi ho nabídl se slevou.
Po odzkoušení nebylo co řešit. Aretace do stran je vyhovující a jistí to pouze ta pásovina pod koulí která se předpokládám časem vymačká, pak bych to řešil návarkem apod.
Celý nosič se má jistit ještě textilním páskem který se dá pod zavřené dveře kufru a připne do přesek na bočních stojnách.
Cenu nevěděl ale odhadoval že to dovezl asi za 4 tis. Kč, což je oproti uváděným cenám výhodné.

Při pochůzkách po obchodech jsem často slyšel připomínky od prodavačů, že od nich prodané je homologované a může se to používat jak u nás tak v zahraničí, zatímco dovezené se mohou používat v Evropě, ale ne u nás.
Ani jeden mi nevysvětlil dotaz jak bych měl někomu prokazovat oprávněnost používání nosiče, střešního boxu apod. když na rozdíl od tažného zařízení toto není uváděno v techničáku. Má s tím někdo zkušenost ?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv bře 27, 2008 9:47 pm

to kzeman: Ten nosič co jsem já koupil stál asi 1500,-Kč. Ovšem musím přiznat, že to co jsi našel je o hodně lepší než mám já.
Tu páskovinu dole a stahovací šroub tam nemám a misky jsou výlisky z plechu a za těch 15 let co s tím jezdím (napřed kola a potom
i motory) se tam nic nevymačkalo a pořád to drží. Místo toho zamykacího kolíku uprostřed tam dávám zámek z motoru. Podle
vzhledu bych to tipoval na výrobek Jachtsportu. U nich jsem viděl kdysi prototyp něčeho takového potom co jsem jim ukázal ten
svůj držák. Bylo to už hodně dávno a nevím jak to potom dopadlo.
to Renda: Myslím, že by stačila stavitelná opěrka ve tvaru U na koncích V opřená o zadní dveře. ta by zamezila pohyb v podélné ose.
a pokud by se použily ty zubaté spojky co tam ležely a jsou asi pro zavěšení kol, bylo by to flexibilní pro různé typy aut.
Naposledy upravil(a) tataS dne čtv bře 27, 2008 10:03 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

uchycení držáku na motor

Příspěvekod Renda » čtv bře 27, 2008 9:54 pm

to kzeman: No, to je právě ono - ten pásek, co se to s ním přitahuje, dělá uchycení v dalších dvou bodech (na hranách zadních dveří). Mnou navrhované uchycení na zahrádku by poskytlo větší páku a bylo by tedy účinnější.

Pokud jde o prokazování homologace, myslím, že za běžného provozu s tím problém nebude a půjde to "ukecat". Jinak by to bylo, kdyby Ti motor třeba v zatáčce, na výmolu nebo při havárii ulít a někoho zranil. Pak by soudní znalec homologaci určitě zkoumal.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř dub 23, 2008 1:54 pm

Ještě k těm nosičům na kouli. Při jízdě tramvají do Modřan,jsem si všiml v Bráníku (?) firmy unimax.cz. mají bohatou nabídku nosičů
kol na kouli. Některé by stačilo upravit pouze přiděláním nosné destičky na motor. Mají tabulku na SPZ, světla, zásuvku 7i9 kolíků a
homologaci. Většinou jsou provedeny tak aby se mohlo do kufru. Pro Rendu i do kufru terenních aut. ceny začínají od asi 4000,- Kč.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod Renda » stř dub 23, 2008 3:06 pm

tataS píše:Ještě k těm nosičům na kouli. Při jízdě tramvají do Modřan,jsem si všiml v Bráníku (?) firmy unimax.cz. mají bohatou nabídku nosičů kol na kouli.

Zkouším "unimax.cz" i "www.unimax.cz" a jsou tam nějaké obskurnosti.... kde je chyba??
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř dub 23, 2008 7:03 pm

Chyba je u mne má být www.neumax.cz. Soory.
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 545
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » čtv dub 24, 2008 9:24 am

Před týdnem sem koupil za 2649,- tenhle zadní nosič na kouli Take Two od Eufabu. Tady je: http://www.auto-technik-unger.cz/pdf/CZ ... _04-08.pdf
Uživatelský avatar
kzeman
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 126
Registrován: čtv lis 29, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kzeman » pon kvě 12, 2008 3:31 am

Byly zde příspěvky o trim klapkách, tak bych zveřejnil svůj pokus, či debakl.
K samovýrobě mne přivedl poznatek, že originálním klapkám by bránil držák přepravních koleček, který považuji za důležitější.
Deska je z jednoho kusu a osazena cca 10 cm od zrcadla (nebudu zdržovat proč a pokusím se vložit obr.).
Úvaha jednoduchého nasazení do držáku koleček zespodu, měla zásadní nedostatek, že tomu brání kavitační deska na noze motoru, takže instalace a demontáž je složitější.
Osazení desky dále od zrcadla mělo za následek valení vody obloukem nad desku (Nevhodné by bylo i spojení dělených desek za vrtulí, přo zlepšení stability kolem podélné osy).
V případě potřeby použití přepravních koleček je nutno demontovat desku.
Jediné kladné poznání bylo, že křídlové matice se nepovolily ani po 5 hod.používání.
Výsledky odzkoušení:
Odzkušoval jsem sám, takže do skluzu to šlo ihned bez klapek i s nima, dělalo to na mne dojem, že rychlost ve skluzu je pomalejší, ale mohl to být klam způsobený změnou zvuku který byl příjemnější.
Když mne přijela vyzvednout dcera s v nučkou odzkoušel jsem to s nima a do skluzu se to dostalo (58+20+95 kg) i když po nějaké době a na odzkoušení bez klapek již nebyl čas.
Vliv na spotřebu nebylo taky jak porovnat, takže jasný výsledek nemám, ale vzalo mi to chuť pro omezení použití koleček a zda se to pokusím předělávat zatím nevím.
Kladem na odzkoušení první plavby, byla přeprava motoru na kouli tažného zařízení, které bylo pohodlné a bezproblémové.
Jestli se to podaří, tak přikládám obrázek hokusu-pokusu.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon kvě 12, 2008 7:27 am

Myslím, že ty klapky musí být upevněny vždy od zrcadla, jinak ta voda půjde horem. Otázka je jak velký máš člun a jak silný motor.
Potom je důležité jak jsou klapky dlouhé a široké a pod jakým skonem jsou nastaveny. Předpokládám, že ty emeričani to zkoušeli
a vyšla jim nějaká optimální velikost a sklon. Podle toho by měli být široké cca 30 cm (tam je problém aby šel motor mezi nimi
sklopit) a dlouhé 60 cm. Při té délce již půjde o dosti velké síly které na to budou působit a je dosti velký rozdíl jestli to bude na
klidné vodě nebo na vlnách. Já to chci zkusit v kombinaci s přídavnými plochami na antikavitační desce nohy a tam je to dosti omezeno na sklon a šířku klapek aby šel motor sklonit. Jsem zvědav na ty fotky. Sám to chci vyzkoušet koncem května. Možná budu
mít do té doby ty americké.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host