Suzuki 2,5 HP
Moderátoři: Pepa, david, vilma
Také jsem s touto firmou jednal o tomto motoru loni z jara. Byl tehdy malinko pod 20000,-, už nevím přesně. Myslím, že tato firma je výhrdní dovozce. Cena velmi dobrá...pokud jsi si omylem - nedorozuměním, neobjednal dvoutakt, ty budou nyní laciné, protože se obecně přechází na čtyřtakty /exhalace/.
Ještě mohu dodat, že v létě jsem si HR vyjednal tento motorek ke člunu, abych si jej otestoval. Bohužel byl to dvoutakt - 4 takt nebyl. Ten dvoutakt tedy rozhodně nepřekročil svůj stín. Starty /chytání/ nic moc, hlavně však vadila abscence možnosti vyřadit /nebyl neutrál/ , jak to chytlo, tak to jelo. Leckdo s tim měl docela potíže. Zpětný chod otočením, což bývá u těchto velikostí motorů normální a řekněme vyhovující. Ta váha velmi příjemná, nasazení bez problému zvládne jeden člověk. Páka ovládající motor je přehazovací pro zpětný chod otočením a je na jednom šroubku M8 - samozřejmě nám prasknul. Při vrácení lodě jsem to hrdě přiznal, tak mě to stálo 80 kuna /šroub M8x25 a nebyl nerez/



Výše uvedený 4-taktní motor jsem koupil letos v červnu a hned jsem ho otestoval na nafuk člunu v Chorvatsku. Stál 17500 Kč. Jsem s ním spokojen, i když to samozřejmě není žádná raketa, ale pro moje potřeby to v pohodě stačí. Důležitá je pro mne váha a velikost a ty jsou O.K.
Někteří prodejci jsou z nějakého důvodu proti motorům Suzuki zaujatí, ale moje (i když zatím jen kraťoučká) zkušenost je velmi dobrá a tento motor bych klidně doporučil.
Někteří prodejci jsou z nějakého důvodu proti motorům Suzuki zaujatí, ale moje (i když zatím jen kraťoučká) zkušenost je velmi dobrá a tento motor bych klidně doporučil.
- Nemo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 112
- Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
- Kontaktovat uživatele:
Tomin píše:Výše uvedený 4-taktní motor jsem koupil letos v červnu a hned jsem ho otestoval na nafuk člunu v Chorvatsku. Stál 17500 Kč. Jsem s ním spokojen, i když to samozřejmě není žádná raketa, ale pro moje potřeby to v pohodě stačí. Důležitá je pro mne váha a velikost a ty jsou O.K.
Někteří prodejci jsou z nějakého důvodu proti motorům Suzuki zaujatí, ale moje (i když zatím jen kraťoučká) zkušenost je velmi dobrá a tento motor bych klidně doporučil.
Svou plachetničku teprve dokončuji a tak jsem zatím neměl možnost svůj nový motor vyzkoušet. Podle sdělení prodejce, který je výhradním prodejcem značky Suzuki, je motor i když nejslabší řady (2,5 koní), velice spolehlivý. Je ale důležité mu dát kvalitní olej a zacházet s ním šetrně. Každý rok jej odborně zazimovat a prý vydrží řadu let sloužit ke spokojenosti majitele. Vůbec nejdůležitější je jeho šetrný záběh dle návodu výrobce. Je pravda, že výkonem je na úrovni silničního mopeda, ale za ty peníze a pro výtlačnou plavbu lehkého člunu asi těžko člověk najde něco lepšího a úspornějšího. Když osadím svůj člun motorem silnějším, o moc rychleji nepojedu, budu jen před sebou hrnout vodu, ke "spokojenosti" rybářů dělat větší vlny, a spotřebuji mnohem víc benzínu. Takhle si v klídku zajezdím do alelůja, s pár litry benzínu třeba celý den.

- Dudo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 28
- Registrován: čtv srp 02, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Bratislava
mam tento motor ako pomocny na Thompson cutlass 170, je to velmi spolahlivy a lahucky motor. Pouzivam ho na take pomale posuvanie v marinach a v zatokach. Odporučam
kedze sa mi zlomil uchyt medzi motorom a U fixatorom na zrkadle ( je to liatina) tak odporučam menim na Neodporučam
kedze sa mi zlomil uchyt medzi motorom a U fixatorom na zrkadle ( je to liatina) tak odporučam menim na Neodporučam
Naposledy upravil(a) Dudo dne stř čer 04, 2008 12:18 pm, celkem upraveno 1 x.
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
ta spotřeba bude dost závislá na velikosti lodi její váze a tvaru trupu.S tvojí loďí se třeba pokuď nebudeš pospíchat dostaneš ještě na nižší spotřebu.Když začne foukat proti tobě a pojedeš na řece proti proudu bude všechno jinak.Já jsem měl minulý rok půjčenou plachetnici 6,5 m (1,2 t ) s 2,5k motorem Yamaha , a za zhruba 8 motohodin (dva dny bezvětří)mě vzal 5l benzínu.
- RadekS
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 253
- Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Nové Veselí
Karel napsal: ta spotřeba bude dost závislá na velikosti lodi její váze a tvaru trupu
Ač nemám žádnou zkušenost s motory přívěsnými, myslím si, že na spotřebu jednoho konkrétního motoru má vliv:
1. otáčky motoru
2. použitá vrtule
3. technický stav motoru
Možná může mít mírný vliv druh použitého paliva, maziva... Motor neví na jaké lodi je použit, prostě hrne vodu za sebe. Pokud vezmu jeden motor, dám ho na loď která váží dvojnásobek, tak určitě poklesne rychlost, ale při dodržení otáček by neměla spotřeba stoupnout. Můžeš jistě argumentovat, že pro stejnou rychlost je potřeba motor více vytočit, ale každý motor má určité optimální otáčky, kdy je provoz tichý a vyrovnaný. Pokud ten motor použiji na jiné lodi, zase budu volit optimum (poměr otáčky / hluk / spotřeba).
Ač nemám žádnou zkušenost s motory přívěsnými, myslím si, že na spotřebu jednoho konkrétního motoru má vliv:
1. otáčky motoru
2. použitá vrtule
3. technický stav motoru
Možná může mít mírný vliv druh použitého paliva, maziva... Motor neví na jaké lodi je použit, prostě hrne vodu za sebe. Pokud vezmu jeden motor, dám ho na loď která váží dvojnásobek, tak určitě poklesne rychlost, ale při dodržení otáček by neměla spotřeba stoupnout. Můžeš jistě argumentovat, že pro stejnou rychlost je potřeba motor více vytočit, ale každý motor má určité optimální otáčky, kdy je provoz tichý a vyrovnaný. Pokud ten motor použiji na jiné lodi, zase budu volit optimum (poměr otáčky / hluk / spotřeba).
- ferdas
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: Znojmo
ahoj všem na fóru - prosím o radu. Koupil jsem celkem zachovalý Suzuki DF4 a koukám kde se co hýbe a k čemu to slouží. Např. dole na noze jsou dvě kovové destičky - zdánlivě bez významu. Nebo šroub s popisem OIL - b noze je taky nějaký olej? ... atd.... Nemáte třeba někdo manuál pro motory Suzuki? děkuji za jakoukoliv radu. FerdaS
- Nemo
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 112
- Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
- Kontaktovat uživatele:
ferdas píše:ahoj všem na fóru - prosím o radu. Koupil jsem celkem zachovalý Suzuki DF4 a koukám kde se co hýbe a k čemu to slouží. Např. dole na noze jsou dvě kovové destičky - zdánlivě bez významu. Nebo šroub s popisem OIL - b noze je taky nějaký olej? ... atd.... Nemáte třeba někdo manuál pro motory Suzuki? děkuji za jakoukoliv radu. FerdaS
Ahoj, ideální by bylo učinit dotaz výhradnímu obchodnímu zástupci motorů Suzuki, e-mail: czmarine@czmarine.cz
Jedná se o dovozce, prodejce i servis. Možná by bylo dobré u nich nechat motor zkontrolovat. Provádějí kompletní servis i případné zazimování. Jinak do nohy motoru se plní převodový olej. Uvedený prodejce má v prodeji originální oleje Suzuki v tubách s přesnou dávkou pro jednu olejovou náplň v noze motoru. V té noze jsou převody a proto je nutné je mazat. Podrobné informace k motoru DF 4 budou určitě k mání u uvedeného prodejce. Zkus ho kontaktovat. Další možností je návštěva přímo v prodejně, Českých Budějovicích. Majitel je velice sdílný a lze se na něho obrátit i e-mailovým dotazem. Tuším, že jejich stránky s adresou jsou na www.czmarine.cz
- pivovarnik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 55
- Registrován: stř říj 01, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Karviná
Ahoj kluci! Mám dotaz na záběh motoru,protože kamarád(upozornuji,že to nejsem já) má v plánu koupit si tenhle motor na svůj rybářský člun a nějak jsem pochopil,že nemá v plánu ten motor zaběhnout těch cca 20 mh,jak je doporučeno.
Moje otázka teda zní,jak moc velké je riziko,že ho pošle k šípku,když mu bude dávat plný kotel třeba už po pár hodinách.
Argumentuje totiž,že bud je ten motor kvalitní a bude jezdit od začátku,nebo není a nezvládne to.Díky
Moje otázka teda zní,jak moc velké je riziko,že ho pošle k šípku,když mu bude dávat plný kotel třeba už po pár hodinách.
Argumentuje totiž,že bud je ten motor kvalitní a bude jezdit od začátku,nebo není a nezvládne to.Díky
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Alespoň 10hod by měl běžet na max poloviční otáčky. Ta výměna oleje po 20hod je dobrá ale bez ní to taky přežije. Na rozdíl od nových aut, která mají
motory schopné běhat takřka od začátku naplno (dělají se s vůlemi, které to umožňují) se tyto motory dělají ještě více méně postaru a vyžadují záběh
dle předpisu výrobce. Pokud to ten dotyčný nechce chápat, tak mu to ten motor pravděpodobně sám vysvětlí tím, že se kousne. Pokud se při tom
zapečou kroužky, tak se mu to dosti prodraží. Jako reklamaci mu to nikdo neuzná. Mám zkušenost, že je možno kousnout motor i po více než 20hod
záběhu, pokud jej budeš honit na plný plyn delší dobu. Poznat kdy k tomu dojde (když začne měnit zvuk a zvonit) chce větší zkušenost a i tak není
jisté, že to vyjde. Většinou se rafne a chvíli to trvá než vychladne a jde zase natočit.
motory schopné běhat takřka od začátku naplno (dělají se s vůlemi, které to umožňují) se tyto motory dělají ještě více méně postaru a vyžadují záběh
dle předpisu výrobce. Pokud to ten dotyčný nechce chápat, tak mu to ten motor pravděpodobně sám vysvětlí tím, že se kousne. Pokud se při tom
zapečou kroužky, tak se mu to dosti prodraží. Jako reklamaci mu to nikdo neuzná. Mám zkušenost, že je možno kousnout motor i po více než 20hod
záběhu, pokud jej budeš honit na plný plyn delší dobu. Poznat kdy k tomu dojde (když začne měnit zvuk a zvonit) chce větší zkušenost a i tak není
jisté, že to vyjde. Většinou se rafne a chvíli to trvá než vychladne a jde zase natočit.
- prikolica
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned kvě 22, 2011 2:00 am
- Reputace: -1
- Bydliště: Rožňava
ja mam teiz motor Suzuki DF 2,5 a pouzivam ho ako zalozny motor na clne Quicksilver 430 glamingo.Cln ma vahu cca 600 kg a v pohode ju potlaci.Zatial som ho nepotreboval v nudzi,len som ho skusal co to urobi z tou vahou.Dokaze vyvinut rychlost 6km/h pri normalnej hladine mora ak nie su velke vlny.Som z nym velmi spokojny.
- Clouseau
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 416
- Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 34
- Bydliště: Brandýs nad Labem
kobrd píše:Ahoj. Chtěl bych si tento motor (Suzuki DF 2,5 hp) koupit na nafukovací rybářský člun. Mohl by mi prosím některý z majitelů tohoto motoru napsat nějaké zkušenosti, které s ním má s odstupem času? Děkuju
Tento motor mam a jedine co bych mu vytknul je, ze nema odstredivou spojku. Pri manevrovani neni moc pohodlne vyrazovat a zarazovat rychlost. Kdyz se hned pri zarazeni neprida plyn, tak motor vetsinou chcipne. Kdyz se radi pri vyssich nez volnobeznych otackach, tak to zase odnasi ozubeni... Z tohoto duvodu jsem si na plachetnici ( kde potrebuji vice manevrovat ) poridil Hondu s odstredivou spojkou. Ta je ale o dost hlucnejsi, mozna diky tomu, ze je chlazena vzduchem. Suzuki mam na gumak na Labe, kde mi to tolik nevadi.
- JPfish
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 154
- Registrován: pát čer 13, 2014 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Chvaletice
Clouseau píše:kobrd píše:Ahoj. Chtěl bych si tento motor (Suzuki DF 2,5 hp) koupit na nafukovací rybářský člun. Mohl by mi prosím některý z majitelů tohoto motoru napsat nějaké zkušenosti, které s ním má s odstupem času? Děkuju
Tento motor mam a jedine co bych mu vytknul je, ze nema odstredivou spojku. Pri manevrovani neni moc pohodlne vyrazovat a zarazovat rychlost. Kdyz se hned pri zarazeni neprida plyn, tak motor vetsinou chcipne. Kdyz se radi pri vyssich nez volnobeznych otackach, tak to zase odnasi ozubeni... Z tohoto duvodu jsem si na plachetnici ( kde potrebuji vice manevrovat ) poridil Hondu s odstredivou spojkou. Ta je ale o dost hlucnejsi, mozna diky tomu, ze je chlazena vzduchem. Suzuki mam na gumak na Labe, kde mi to tolik nevadi.
Tu Hondu jsem vlastnil,ale na popojíždění a lov ryb ze člunu jsem ji prodal,protože ten randál byl hroznej.Ale je fakt,že ta odstředivá spojka neměla chybu.Škoda,že Honda neudělá ten motor chlazenej vodou,to by potom neměla konkurenci.
- Clouseau
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 416
- Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 34
- Bydliště: Brandýs nad Labem
JPfish píše:Clouseau píše:kobrd píše:Ahoj. Chtěl bych si tento motor (Suzuki DF 2,5 hp) koupit na nafukovací rybářský člun. Mohl by mi prosím některý z majitelů tohoto motoru napsat nějaké zkušenosti, které s ním má s odstupem času? Děkuju
Tento motor mam a jedine co bych mu vytknul je, ze nema odstredivou spojku. Pri manevrovani neni moc pohodlne vyrazovat a zarazovat rychlost. Kdyz se hned pri zarazeni neprida plyn, tak motor vetsinou chcipne. Kdyz se radi pri vyssich nez volnobeznych otackach, tak to zase odnasi ozubeni... Z tohoto duvodu jsem si na plachetnici ( kde potrebuji vice manevrovat ) poridil Hondu s odstredivou spojkou. Ta je ale o dost hlucnejsi, mozna diky tomu, ze je chlazena vzduchem. Suzuki mam na gumak na Labe, kde mi to tolik nevadi.
Tu Hondu jsem vlastnil,ale na popojíždění a lov ryb ze člunu jsem ji prodal,protože ten randál byl hroznej.Ale je fakt,že ta odstředivá spojka neměla chybu.Škoda,že Honda neudělá ten motor chlazenej vodou,to by potom neměla konkurenci.
No, nebo naopak: Škoda, že Suzuki neosadila svuj motor odstředivkou

Já si tu Hondu koupil letos na plachetku, kvuli manévrování a je to super. To vyřazování a zařazování bylo fakt naprd. No a jezdím hlavně na vítr, tak mi ta větší hlučnost až tak nevadí.
- Clouseau
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 416
- Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 34
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Bord píše:Sic ne Suzuky 2.5 ale Jamahu 2.5 proháním od roku 2009 zatím bez jediné závady.To co napsal Closeau o Suzuki 2:5 s tím jsem se u mé Jamahy nesetkal řadit jde dobře jede i na volnoběh a nezhasíná.
Na volnoběh mi jde taky dobře, nezhasíná, i řadit jde dobře. Ale při zařazení, když hned nepřidám plyn, tak se mi často stane, že chcípne. Prostě jak se skokově zvýší zátěž, jak musí najednou roztáčet šroub...Možná moc nízký volnoběh...? Odstředivá spojka by byla určitě šetrnější řešení, než skokové řazení mezi otáčející se ozubení...
- JPfish
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 154
- Registrován: pát čer 13, 2014 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Chvaletice
Clouseau píše:Bord píše:Sic ne Suzuky 2.5 ale Jamahu 2.5 proháním od roku 2009 zatím bez jediné závady.To co napsal Closeau o Suzuki 2:5 s tím jsem se u mé Jamahy nesetkal řadit jde dobře jede i na volnoběh a nezhasíná.
Na volnoběh mi jde taky dobře, nezhasíná, i řadit jde dobře. Ale při zařazení, když hned nepřidám plyn, tak se mi často stane, že chcípne. Prostě jak se skokově zvýší zátěž, jak musí najednou roztáčet šroub...Možná moc nízký volnoběh...? Odstředivá spojka by byla určitě šetrnější řešení, než skokové řazení mezi otáčející se ozubení...
Clouseau )Nevíš náhodou jaký typ vrtule má ta Suzuki 2,5HP a jestli existuje více druhů na tento typ motoru?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti