Suzuki 2,5 HP

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » sob bře 24, 2007 4:12 pm

Také jsem s touto firmou jednal o tomto motoru loni z jara. Byl tehdy malinko pod 20000,-, už nevím přesně. Myslím, že tato firma je výhrdní dovozce. Cena velmi dobrá...pokud jsi si omylem - nedorozuměním, neobjednal dvoutakt, ty budou nyní laciné, protože se obecně přechází na čtyřtakty /exhalace/.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » sob bře 24, 2007 4:28 pm

Ještě mohu dodat, že v létě jsem si HR vyjednal tento motorek ke člunu, abych si jej otestoval. Bohužel byl to dvoutakt - 4 takt nebyl. Ten dvoutakt tedy rozhodně nepřekročil svůj stín. Starty /chytání/ nic moc, hlavně však vadila abscence možnosti vyřadit /nebyl neutrál/ , jak to chytlo, tak to jelo. Leckdo s tim měl docela potíže. Zpětný chod otočením, což bývá u těchto velikostí motorů normální a řekněme vyhovující. Ta váha velmi příjemná, nasazení bez problému zvládne jeden člověk. Páka ovládající motor je přehazovací pro zpětný chod otočením a je na jednom šroubku M8 - samozřejmě nám prasknul. Při vrácení lodě jsem to hrdě přiznal, tak mě to stálo 80 kuna /šroub M8x25 a nebyl nerez/ :!: :(
Uživatelský avatar
Tomin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: stř srp 08, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomin » pát srp 10, 2007 11:16 am

Výše uvedený 4-taktní motor jsem koupil letos v červnu a hned jsem ho otestoval na nafuk člunu v Chorvatsku. Stál 17500 Kč. Jsem s ním spokojen, i když to samozřejmě není žádná raketa, ale pro moje potřeby to v pohodě stačí. Důležitá je pro mne váha a velikost a ty jsou O.K.
Někteří prodejci jsou z nějakého důvodu proti motorům Suzuki zaujatí, ale moje (i když zatím jen kraťoučká) zkušenost je velmi dobrá a tento motor bych klidně doporučil.
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 97
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Nemo » pát srp 10, 2007 2:24 pm

Tomin píše:Výše uvedený 4-taktní motor jsem koupil letos v červnu a hned jsem ho otestoval na nafuk člunu v Chorvatsku. Stál 17500 Kč. Jsem s ním spokojen, i když to samozřejmě není žádná raketa, ale pro moje potřeby to v pohodě stačí. Důležitá je pro mne váha a velikost a ty jsou O.K.
Někteří prodejci jsou z nějakého důvodu proti motorům Suzuki zaujatí, ale moje (i když zatím jen kraťoučká) zkušenost je velmi dobrá a tento motor bych klidně doporučil.

Svou plachetničku teprve dokončuji a tak jsem zatím neměl možnost svůj nový motor vyzkoušet. Podle sdělení prodejce, který je výhradním prodejcem značky Suzuki, je motor i když nejslabší řady (2,5 koní), velice spolehlivý. Je ale důležité mu dát kvalitní olej a zacházet s ním šetrně. Každý rok jej odborně zazimovat a prý vydrží řadu let sloužit ke spokojenosti majitele. Vůbec nejdůležitější je jeho šetrný záběh dle návodu výrobce. Je pravda, že výkonem je na úrovni silničního mopeda, ale za ty peníze a pro výtlačnou plavbu lehkého člunu asi těžko člověk najde něco lepšího a úspornějšího. Když osadím svůj člun motorem silnějším, o moc rychleji nepojedu, budu jen před sebou hrnout vodu, ke "spokojenosti" rybářů dělat větší vlny, a spotřebuji mnohem víc benzínu. Takhle si v klídku zajezdím do alelůja, s pár litry benzínu třeba celý den. :mad:
Uživatelský avatar
Dudo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 28
Registrován: čtv srp 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Dudo » úte srp 21, 2007 1:00 pm

mam tento motor ako pomocny na Thompson cutlass 170, je to velmi spolahlivy a lahucky motor. Pouzivam ho na take pomale posuvanie v marinach a v zatokach. Odporučam


kedze sa mi zlomil uchyt medzi motorom a U fixatorom na zrkadle ( je to liatina) tak odporučam menim na Neodporučam
Naposledy upravil(a) Dudo dne stř čer 04, 2008 12:18 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 97
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Nemo » úte srp 21, 2007 4:31 pm

Dudo píše:mam tento motor ako pomocny na Thompson cutlass 170, je to velmi spolahlivy a lahucky motor. Pouzivam ho na take pomale posuvanie v marinach a v zatokach. Odporučam

A má opravdu spotřebu 0,5 l / hodinu? :?
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte srp 21, 2007 5:51 pm

ta spotřeba bude dost závislá na velikosti lodi její váze a tvaru trupu.S tvojí loďí se třeba pokuď nebudeš pospíchat dostaneš ještě na nižší spotřebu.Když začne foukat proti tobě a pojedeš na řece proti proudu bude všechno jinak.Já jsem měl minulý rok půjčenou plachetnici 6,5 m (1,2 t ) s 2,5k motorem Yamaha , a za zhruba 8 motohodin (dva dny bezvětří)mě vzal 5l benzínu.
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvekod RadekS » stř srp 22, 2007 6:37 am

Karel napsal: ta spotřeba bude dost závislá na velikosti lodi její váze a tvaru trupu

Ač nemám žádnou zkušenost s motory přívěsnými, myslím si, že na spotřebu jednoho konkrétního motoru má vliv:
1. otáčky motoru
2. použitá vrtule
3. technický stav motoru

Možná může mít mírný vliv druh použitého paliva, maziva... Motor neví na jaké lodi je použit, prostě hrne vodu za sebe. Pokud vezmu jeden motor, dám ho na loď která váží dvojnásobek, tak určitě poklesne rychlost, ale při dodržení otáček by neměla spotřeba stoupnout. Můžeš jistě argumentovat, že pro stejnou rychlost je potřeba motor více vytočit, ale každý motor má určité optimální otáčky, kdy je provoz tichý a vyrovnaný. Pokud ten motor použiji na jiné lodi, zase budu volit optimum (poměr otáčky / hluk / spotřeba).
Uživatelský avatar
ferdas
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 435
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod ferdas » pát říj 19, 2007 8:45 pm

ahoj všem na fóru - prosím o radu. Koupil jsem celkem zachovalý Suzuki DF4 a koukám kde se co hýbe a k čemu to slouží. Např. dole na noze jsou dvě kovové destičky - zdánlivě bez významu. Nebo šroub s popisem OIL - b noze je taky nějaký olej? ... atd.... Nemáte třeba někdo manuál pro motory Suzuki? děkuji za jakoukoliv radu. FerdaS
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 97
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Nemo » sob říj 20, 2007 8:07 pm

ferdas píše:ahoj všem na fóru - prosím o radu. Koupil jsem celkem zachovalý Suzuki DF4 a koukám kde se co hýbe a k čemu to slouží. Např. dole na noze jsou dvě kovové destičky - zdánlivě bez významu. Nebo šroub s popisem OIL - b noze je taky nějaký olej? ... atd.... Nemáte třeba někdo manuál pro motory Suzuki? děkuji za jakoukoliv radu. FerdaS

Ahoj, ideální by bylo učinit dotaz výhradnímu obchodnímu zástupci motorů Suzuki, e-mail: czmarine@czmarine.cz
Jedná se o dovozce, prodejce i servis. Možná by bylo dobré u nich nechat motor zkontrolovat. Provádějí kompletní servis i případné zazimování. Jinak do nohy motoru se plní převodový olej. Uvedený prodejce má v prodeji originální oleje Suzuki v tubách s přesnou dávkou pro jednu olejovou náplň v noze motoru. V té noze jsou převody a proto je nutné je mazat. Podrobné informace k motoru DF 4 budou určitě k mání u uvedeného prodejce. Zkus ho kontaktovat. Další možností je návštěva přímo v prodejně, Českých Budějovicích. Majitel je velice sdílný a lze se na něho obrátit i e-mailovým dotazem. Tuším, že jejich stránky s adresou jsou na www.czmarine.cz
Uživatelský avatar
pivovarnik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 55
Registrován: stř říj 01, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod pivovarnik » pon kvě 30, 2011 9:50 pm

Ahoj kluci! Mám dotaz na záběh motoru,protože kamarád(upozornuji,že to nejsem já) má v plánu koupit si tenhle motor na svůj rybářský člun a nějak jsem pochopil,že nemá v plánu ten motor zaběhnout těch cca 20 mh,jak je doporučeno.
Moje otázka teda zní,jak moc velké je riziko,že ho pošle k šípku,když mu bude dávat plný kotel třeba už po pár hodinách.
Argumentuje totiž,že bud je ten motor kvalitní a bude jezdit od začátku,nebo není a nezvládne to.Díky
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2358
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte kvě 31, 2011 7:30 am

Alespoň 10hod by měl běžet na max poloviční otáčky. Ta výměna oleje po 20hod je dobrá ale bez ní to taky přežije. Na rozdíl od nových aut, která mají
motory schopné běhat takřka od začátku naplno (dělají se s vůlemi, které to umožňují) se tyto motory dělají ještě více méně postaru a vyžadují záběh
dle předpisu výrobce. Pokud to ten dotyčný nechce chápat, tak mu to ten motor pravděpodobně sám vysvětlí tím, že se kousne. Pokud se při tom
zapečou kroužky, tak se mu to dosti prodraží. Jako reklamaci mu to nikdo neuzná. Mám zkušenost, že je možno kousnout motor i po více než 20hod
záběhu, pokud jej budeš honit na plný plyn delší dobu. Poznat kdy k tomu dojde (když začne měnit zvuk a zvonit) chce větší zkušenost a i tak není
jisté, že to vyjde. Většinou se rafne a chvíli to trvá než vychladne a jde zase natočit.
Uživatelský avatar
prikolica
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 92
Registrován: ned kvě 22, 2011 2:00 am
Reputace: -1
Bydliště: Rožňava

Příspěvekod prikolica » ned čer 26, 2011 8:09 pm

ja mam teiz motor Suzuki DF 2,5 a pouzivam ho ako zalozny motor na clne Quicksilver 430 glamingo.Cln ma vahu cca 600 kg a v pohode ju potlaci.Zatial som ho nepotreboval v nudzi,len som ho skusal co to urobi z tou vahou.Dokaze vyvinut rychlost 6km/h pri normalnej hladine mora ak nie su velke vlny.Som z nym velmi spokojny.
Uživatelský avatar
kobrd
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: čtv pro 25, 2014 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kobrd » pát pro 26, 2014 12:05 pm

Ahoj. Chtěl bych si tento motor (Suzuki DF 2,5 hp) koupit na nafukovací rybářský člun. Mohl by mi prosím některý z majitelů tohoto motoru napsat nějaké zkušenosti, které s ním má s odstupem času? Děkuju
Uživatelský avatar
JPfish
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 147
Registrován: pát čer 13, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Chvaletice

Příspěvekod JPfish » pát pro 26, 2014 9:21 pm

Nevíte náhodou někdo, jestli se motor prodává i v provedení s dlouhou nohou?Nikde jsem ho u nás na eshopech nenašel.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1616
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » sob pro 27, 2014 6:46 am

Samozrejme že sa vyrába v oboch variantách.
Uživatelský avatar
Clouseau
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 213
Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvekod Clouseau » ned pro 28, 2014 4:55 pm

kobrd píše:Ahoj. Chtěl bych si tento motor (Suzuki DF 2,5 hp) koupit na nafukovací rybářský člun. Mohl by mi prosím některý z majitelů tohoto motoru napsat nějaké zkušenosti, které s ním má s odstupem času? Děkuju


Tento motor mam a jedine co bych mu vytknul je, ze nema odstredivou spojku. Pri manevrovani neni moc pohodlne vyrazovat a zarazovat rychlost. Kdyz se hned pri zarazeni neprida plyn, tak motor vetsinou chcipne. Kdyz se radi pri vyssich nez volnobeznych otackach, tak to zase odnasi ozubeni... Z tohoto duvodu jsem si na plachetnici ( kde potrebuji vice manevrovat ) poridil Hondu s odstredivou spojkou. Ta je ale o dost hlucnejsi, mozna diky tomu, ze je chlazena vzduchem. Suzuki mam na gumak na Labe, kde mi to tolik nevadi.
Uživatelský avatar
JPfish
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 147
Registrován: pát čer 13, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Chvaletice

Příspěvekod JPfish » ned pro 28, 2014 11:21 pm

Clouseau píše:
kobrd píše:Ahoj. Chtěl bych si tento motor (Suzuki DF 2,5 hp) koupit na nafukovací rybářský člun. Mohl by mi prosím některý z majitelů tohoto motoru napsat nějaké zkušenosti, které s ním má s odstupem času? Děkuju


Tento motor mam a jedine co bych mu vytknul je, ze nema odstredivou spojku. Pri manevrovani neni moc pohodlne vyrazovat a zarazovat rychlost. Kdyz se hned pri zarazeni neprida plyn, tak motor vetsinou chcipne. Kdyz se radi pri vyssich nez volnobeznych otackach, tak to zase odnasi ozubeni... Z tohoto duvodu jsem si na plachetnici ( kde potrebuji vice manevrovat ) poridil Hondu s odstredivou spojkou. Ta je ale o dost hlucnejsi, mozna diky tomu, ze je chlazena vzduchem. Suzuki mam na gumak na Labe, kde mi to tolik nevadi.

Tu Hondu jsem vlastnil,ale na popojíždění a lov ryb ze člunu jsem ji prodal,protože ten randál byl hroznej.Ale je fakt,že ta odstředivá spojka neměla chybu.Škoda,že Honda neudělá ten motor chlazenej vodou,to by potom neměla konkurenci.
Uživatelský avatar
Clouseau
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 213
Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvekod Clouseau » pon pro 29, 2014 7:16 pm

JPfish píše:
Clouseau píše:
kobrd píše:Ahoj. Chtěl bych si tento motor (Suzuki DF 2,5 hp) koupit na nafukovací rybářský člun. Mohl by mi prosím některý z majitelů tohoto motoru napsat nějaké zkušenosti, které s ním má s odstupem času? Děkuju


Tento motor mam a jedine co bych mu vytknul je, ze nema odstredivou spojku. Pri manevrovani neni moc pohodlne vyrazovat a zarazovat rychlost. Kdyz se hned pri zarazeni neprida plyn, tak motor vetsinou chcipne. Kdyz se radi pri vyssich nez volnobeznych otackach, tak to zase odnasi ozubeni... Z tohoto duvodu jsem si na plachetnici ( kde potrebuji vice manevrovat ) poridil Hondu s odstredivou spojkou. Ta je ale o dost hlucnejsi, mozna diky tomu, ze je chlazena vzduchem. Suzuki mam na gumak na Labe, kde mi to tolik nevadi.

Tu Hondu jsem vlastnil,ale na popojíždění a lov ryb ze člunu jsem ji prodal,protože ten randál byl hroznej.Ale je fakt,že ta odstředivá spojka neměla chybu.Škoda,že Honda neudělá ten motor chlazenej vodou,to by potom neměla konkurenci.


No, nebo naopak: Škoda, že Suzuki neosadila svuj motor odstředivkou :-)
Já si tu Hondu koupil letos na plachetku, kvuli manévrování a je to super. To vyřazování a zařazování bylo fakt naprd. No a jezdím hlavně na vítr, tak mi ta větší hlučnost až tak nevadí.
Uživatelský avatar
Bord
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 94
Registrován: sob čer 27, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Bord » pon pro 29, 2014 9:01 pm

Sic ne Suzuky 2.5 ale Jamahu 2.5 proháním od roku 2009 zatím bez jediné závady.To co napsal Closeau o Suzuki 2:5 s tím jsem se u mé Jamahy nesetkal řadit jde dobře jede i na volnoběh a nezhasíná.
Uživatelský avatar
Clouseau
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 213
Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvekod Clouseau » úte pro 30, 2014 1:49 pm

Bord píše:Sic ne Suzuky 2.5 ale Jamahu 2.5 proháním od roku 2009 zatím bez jediné závady.To co napsal Closeau o Suzuki 2:5 s tím jsem se u mé Jamahy nesetkal řadit jde dobře jede i na volnoběh a nezhasíná.


Na volnoběh mi jde taky dobře, nezhasíná, i řadit jde dobře. Ale při zařazení, když hned nepřidám plyn, tak se mi často stane, že chcípne. Prostě jak se skokově zvýší zátěž, jak musí najednou roztáčet šroub...Možná moc nízký volnoběh...? Odstředivá spojka by byla určitě šetrnější řešení, než skokové řazení mezi otáčející se ozubení...
Uživatelský avatar
JPfish
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 147
Registrován: pát čer 13, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Chvaletice

Příspěvekod JPfish » ned led 18, 2015 9:14 pm

Clouseau píše:
Bord píše:Sic ne Suzuky 2.5 ale Jamahu 2.5 proháním od roku 2009 zatím bez jediné závady.To co napsal Closeau o Suzuki 2:5 s tím jsem se u mé Jamahy nesetkal řadit jde dobře jede i na volnoběh a nezhasíná.


Na volnoběh mi jde taky dobře, nezhasíná, i řadit jde dobře. Ale při zařazení, když hned nepřidám plyn, tak se mi často stane, že chcípne. Prostě jak se skokově zvýší zátěž, jak musí najednou roztáčet šroub...Možná moc nízký volnoběh...? Odstředivá spojka by byla určitě šetrnější řešení, než skokové řazení mezi otáčející se ozubení...


Clouseau )Nevíš náhodou jaký typ vrtule má ta Suzuki 2,5HP a jestli existuje více druhů na tento typ motoru?
Uživatelský avatar
Fx323i
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: úte led 20, 2015 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Fx323i » úte led 20, 2015 10:52 am

Pro motor DF2.5 dodává Suzuki jeden jediný propeller, a to model A520 - hliník, 3 listy, průměr 7 3/8, stoupání 5 3/8 (v palcích).

Pokud jde o tu dlouhou nohu, tak model s ní byl představen před rokem na výstavě v Düsseldorfu, ale první kusy dorazily do Evropy až na přelomu 2014/2015.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů