Suzuki 2,5 HP
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- raschi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Brno
Re: Suzuki 2,5 HP
Dvoutakty obecně nemají moc rády dlouhý provoz na volnoběh, protože se jim při něm zanášejí svíčky. Takže je dobré čas od času motor aspoň na pár minut vytočit, aby se svíčky vypálily. Při provozu převážně na volnoběhu a nízkých otáčkách je také vhodné použít teplejší svíčky.
Nízké otáčky také můžou naopak způsobovat problémy s chlazením - pokud je už unavený impeller nebo má motor chlazení náporem od vrtule.
Nízké otáčky také můžou naopak způsobovat problémy s chlazením - pokud je už unavený impeller nebo má motor chlazení náporem od vrtule.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2096
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Suzuki 2,5 HP
A neni nahodou ta 2,5hp 4 takt,??????
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Suzuki 2,5 HP
Pokud na volnoběh nekoktá, jde nakulato a nekouří, - popříp. mu nepatrně přidat, tak bych se s tím, zvlášť u vzducháče, příliš netrápil.
a je to 4-takt, jak správně připomněl Geus
a je to 4-takt, jak správně připomněl Geus
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Suzuki 2,5 HP
Co je to ten vzducháč?
Aby to nebyl nakonec vodník
Aby to nebyl nakonec vodník
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Suzuki 2,5 HP
Je to vodník, vzducháč je malá Honda.
Re: Suzuki 2,5 HP
Může, prosím, někdo poradit? Koupil jsem použitý Suzuki DF 2,5 k malému gumáku. Spoléhal jsem na to, že kupuji od člověka, kterého roky znám a tento motor jsem před 3 roky měl půjčený. Bohužel se ukázalo, že výhodná koupě se asi prodraží , potřeboval bych poradit, kolik může stát oprava a zda se dají sehnat díly na případnou opravu svépomocí.
Po nastartování dělal motor podle mě nepřiměřeně silný hluk, alespoň v provnání s okolními i výrazně silnějšími motory, jako by jel na vysoké otáčky a při jízdě zabíral slabě a nepravidelně. Po ujetí asi 200 m jsem ho raději vypnul a dopádlovali jsme ke břehu, bohužel asi příliš pozdě. Lodní šroub má podle mého laického odhadu nepřiměřenou vůli (kvedlá se tam jako na vařečce) a i když zařadím, tak ho rukou bez sebemenšího odporu otočím. Odhaduji, že jsou někde očesané převody, i když příčinu nechápu, před těmi 3 roky jsme s tímto motorem dva dny bez větších problémů jezdili. Vím, že na dálku je to obtížné, ale poradí někdo potenciální cenu opravy, přípdně ND? Potřebuji se rozhodnout, jestli se vůbec o opravu pokoušet nebo ho mám rovnou vyhodit a šetřit na nový. Obávám se, že když ho vezmu rovnou do servisu, bude rozebrání a diagnostika stát víc, než by se vyplatilo do něj ještě investovat .
Po nastartování dělal motor podle mě nepřiměřeně silný hluk, alespoň v provnání s okolními i výrazně silnějšími motory, jako by jel na vysoké otáčky a při jízdě zabíral slabě a nepravidelně. Po ujetí asi 200 m jsem ho raději vypnul a dopádlovali jsme ke břehu, bohužel asi příliš pozdě. Lodní šroub má podle mého laického odhadu nepřiměřenou vůli (kvedlá se tam jako na vařečce) a i když zařadím, tak ho rukou bez sebemenšího odporu otočím. Odhaduji, že jsou někde očesané převody, i když příčinu nechápu, před těmi 3 roky jsme s tímto motorem dva dny bez větších problémů jezdili. Vím, že na dálku je to obtížné, ale poradí někdo potenciální cenu opravy, přípdně ND? Potřebuji se rozhodnout, jestli se vůbec o opravu pokoušet nebo ho mám rovnou vyhodit a šetřit na nový. Obávám se, že když ho vezmu rovnou do servisu, bude rozebrání a diagnostika stát víc, než by se vyplatilo do něj ještě investovat .
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2096
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Suzuki 2,5 HP
Tak jako prvni snad sundas vrtuli a vyndas streva aby ji vedel jak na tom jsou. Pak muzes pokracovat a ptat se dal
Re: Suzuki 2,5 HP
OK, provedu. Nechtěl jsem to rozebírat poředčasně, kdyby mi tady zkušení napsali, ať se do toho radši sám nepouštím.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Suzuki 2,5 HP
Píšeš, že se vrtule kvedlá. Jestli není náhodou v háji jen ta vrtule. Sundej ji a koukni ze strany od motoru, jak vypadá. Vem za hřídelku, jakou má vůli, zařaď - s vypnutým zapalováním - a zkus s ní otočit.
Re: Suzuki 2,5 HP
No na malé Hondě mám propeller poháněný přes kolík, který se - jako - pojistka občas střihne. Dokonce je náhradní čep přímo na krytu motoru.
Michal
Michal
Re: Suzuki 2,5 HP
geus píše:Tak jako prvni snad sundas vrtuli a vyndas streva aby ji vedel jak na tom jsou. Pak muzes pokracovat a ptat se dal
To bych udělal až po sundání vrtule. Nejprve bych zjistil, zda má vůli i hřídel. Chyba může být i pouze ve vrtuli! Pokud má nepřiměřenou vůli i hřídel, pak bych teprve rozebíral převodovku.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2096
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Suzuki 2,5 HP
Precti si jeste jednou co pise. A pokud jako prvni nesunda vrtuli tak zjisti asi kolovy. To ze se to kvedla uz vi
Re: Suzuki 2,5 HP
geus píše:Precti si jeste jednou co pise. A pokud jako prvni nesunda vrtuli tak zjisti asi kolovy. To ze se to kvedla uz vi
Asi nedorozumění, omlouvám se. Mě to totiž vyznělo jako že má rovnou kuchat hřídel s převody z nohy.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2096
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Suzuki 2,5 HP
Jasné chápu. Ale myslím ze při tak banální věci by se měli rovnou lidi udělat par základních věci a něco rozmnožovat protože by zjistili možná mnohem víc a lak se zeptat o radu . ale takhle co chce poradit to mu každý napíše at to rozmontuje a pak se zeptá nebo ukáže v jakém je to stavu
Re: Suzuki 2,5 HP
Omlouvám se všem za začátečnický dotaz, mám Suzuki DF 2,5, šel jsem tedy do vlákna k tomuto motoru, přečetl všechny tři stránky a nenašel nic podobného, takže jsem se zeptal. Děkuji všem za odpovědi a trpělivost.
Pokud jde o motor, děkuji za rady, byl to opravdu kolík, i když si nejsem vědom, že bych vrtulí o něco zavadil, stav převodovky se nedá ověřit (rukou po výměně kolíku vypadá, že převody drží, odhad ceny za hřídel s kamenem 2500 Kč bez práce, pokus by byla potřeba vyměnit), motor totiž vůbec nedrží volnoběh, neustále chcípá a kouří, nakonec jsem ho odvezl do servisu, aby vyčistitli karburátor ultrazvukem. Pokud se najde ještě nějaká závada, napíšu sem, co to bylo.
Pokud jde o motor, děkuji za rady, byl to opravdu kolík, i když si nejsem vědom, že bych vrtulí o něco zavadil, stav převodovky se nedá ověřit (rukou po výměně kolíku vypadá, že převody drží, odhad ceny za hřídel s kamenem 2500 Kč bez práce, pokus by byla potřeba vyměnit), motor totiž vůbec nedrží volnoběh, neustále chcípá a kouří, nakonec jsem ho odvezl do servisu, aby vyčistitli karburátor ultrazvukem. Pokud se najde ještě nějaká závada, napíšu sem, co to bylo.
Re: Suzuki 2,5 HP
Hlavně nedávej nějakej tvrdej ocelvovej kolík. Lepší je dát z nějaké mědi nebo mosazi, aby jsi v případě že za něco chytíš jen střihnul kolík a neodpravil něco jinýho. Já takhle ocelovým kolíkem v začátcích očesal na vrtuli drážku na kolík a vrtule pak byla nepoužitelná. To můžu mluvit o štěstí, že to odnesla pouze vrtule.
A s tím chcípáním jsem měl poprvé na vodě s motorem taky problém. Neotevřel jsem si totiž odvzdušňovací šroubek na víčku . Běžný začátečnický problém...
A s tím chcípáním jsem měl poprvé na vodě s motorem taky problém. Neotevřel jsem si totiž odvzdušňovací šroubek na víčku . Běžný začátečnický problém...
Re: Suzuki 2,5 HP
Ten kolík prodávají jako náhradní díl - jde tam právě o tu tvrdost. Měkký vzápětí znovu ustřihneš, tvrdý nepovolí a poškodíš převody. M.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Suzuki 2,5 HP
Není to asi motor pro netalentované začátečníky (Suzuki 2,5 HP). Při naší první samostatné plavbě vůbec (na plachetnici z půjčovny) nám se ženou chcípnul po pár sekundách od záběru, tak tak jsme vypluli z místa v maríně, a ve stresu se nám jej nepodařilo nahodit, takže jsme zažili perné chvilky. Naštěstí vál vítr příhodným směrem a byli jsme připraveni na nejhorší - měli jsme po ruce kanoistická pádla, co jsme si pro jistotu vzali na loď z domova, takže jsme jen měkce přídí najeli na písečný břeh. Od té doby se závěsným motorům vyhýbáme.
Re: Suzuki 2,5 HP
michalmi1, olin: Měď mi přijde moc měkká, asi by se ožvejkal a vypadl, mosaz by asi byla lepší. každopádně když už jsem vezl motor do servisu, vzal jsem kolík tam,ale jelikož ten přestřižený původní jim nešel vyndat, tak bych neřekl, že je z nějakého měkkého materiálu, podle toho, jak s ním zápasili, bych to tipnul na standardní ocel nějaké třídy 10 nebo 11. Nebyl rezatý, takže asi má nějaké příměsi nebo ošetřený povrch, to jsem nezkoumal, ale řez vypadal jako běžná ocel. Ale nemůžu vyloučit, že tam předchozí majitel napral nějaký "nestandardní".
Odvzdušňovák na zátce nádrže jsem otevřel , stejně tak i ventil přívodu benzínu.
vojtaharok: měl jsem fyzicky tenhle, který jsem před týdnem koupil, před dvěma roky půjčený, dva dny jsme s ním jezdili po jezerech a chcípal taky, ať už při volnoběhu nebo po zařazení, obvykle když jsem okolo sebe měl hejno jachtařského potěru na plachetnicích. Ale v servisu mi teď tvrdili, že to dělat nemá, tak uvidíme, jak se předvedou po vyčištění karburátoru. Původně jsem uvažoval, že karburátor namočím přes noc do benzínu a profouknu, ale z minulosti vím, že vyčistit všechny kanálky není úplně jednoduché, tak na ten ultrazvuk spoléhám víc.
Začátečník jsem, netalentovaný možná , ale o motorech něco málo vím, patří to asi do jiného vlákna, ale co jednoduššího než karburátorový benzínový motorek bez spojky by mělo být? Možná dvoutakt, ale to na uživatele nemá dopad, pokud si sám nedělá výbrus a generálku.
Odvzdušňovák na zátce nádrže jsem otevřel , stejně tak i ventil přívodu benzínu.
vojtaharok: měl jsem fyzicky tenhle, který jsem před týdnem koupil, před dvěma roky půjčený, dva dny jsme s ním jezdili po jezerech a chcípal taky, ať už při volnoběhu nebo po zařazení, obvykle když jsem okolo sebe měl hejno jachtařského potěru na plachetnicích. Ale v servisu mi teď tvrdili, že to dělat nemá, tak uvidíme, jak se předvedou po vyčištění karburátoru. Původně jsem uvažoval, že karburátor namočím přes noc do benzínu a profouknu, ale z minulosti vím, že vyčistit všechny kanálky není úplně jednoduché, tak na ten ultrazvuk spoléhám víc.
Začátečník jsem, netalentovaný možná , ale o motorech něco málo vím, patří to asi do jiného vlákna, ale co jednoduššího než karburátorový benzínový motorek bez spojky by mělo být? Možná dvoutakt, ale to na uživatele nemá dopad, pokud si sám nedělá výbrus a generálku.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2096
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Suzuki 2,5 HP
Vojtaharok protoze ti jednou chcipnul zavesny motor tak uz jen vestaveny tak to je velice inteligentni argument. Tak az ti chcipne zabudovany tak doporucuji vesla dubova ty nezklamou teda pokud na to mas svalstvo pak jedine lodicku z kury borovice plave sama
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 407
- Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
- Reputace: 84
- Bydliště: Zbynická 1566-9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Suzuki 2,5 HP
Re cmd: Těmi "netalentovanými začátečníky" jsem myslel nás dva se ženou, kteří k motorům nemáme blízko. Jen jsem se chtěl potvrdit zkušenost s chcípáním . Zprávu jsem napsal ještě před Tvou... Re: Reus. Chcípl potom ještě několikrát. Z vestavěných několika dieselů chcípl motor jen jednou, a stačilo pak zmáčnout startér. Prostě pro začátečníka je těžké jednak udržovat to správné množství plynu (bez spojky, náchylné ke chcípání nebo se může přechlastat) a ještě navíc verglovat s pákou při manévrech tam-zpět. Na moři bych nestál o to, klepat se, kdy co chcípne. Jsem prostě rozklepaný začátečník, no.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2096
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: Suzuki 2,5 HP
Jasne ja to chapu. Kazdy motor muze jednou zklamat a je to velice neprijemne. Ja mam jeden motor vestaveny zatim me nikdy nikde nenechal ale i tak mam nekdy obavy aby proste chytil. Protoze nemam zalozak a je to skoro nemozne ho tam dat. A pokud by mi chcipnul nekde v proudu na rece nebo kdyz vypusti huste komoru tak muzu mit lod na sracku. Ale ma 8 zavesnych motoru starsich 10ti let a makaji vsechny ale i tak se muze stat ze proste treba odejde magneto a to na vode neopravim a budu muset jit po svych domu ale nezanevru nad zavesakem je skoro stwjny jqk vestaveny
- karel
- Macher
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Oleško , Praha západ
Re: Suzuki 2,5 HP
Tento motor byl můj sen , kvůli jeho váze a pro mě dostatečném výkonu . Šel na loď kde vystřídal svého svého staršího a silnějšího bratra , také suzuky ale 6 hp . Po dvou letech užívání se mé nadšení vůbec nezmešilo , spíše naopak . To že vám motor zhasíná na volnoběh vůbec nemusí být ucpaným karburátorem . Stačí když máte nastavené moc nízké volnoběžné otáčky motoru . Na karburátoru je dorazový šroubek s pružinkou na který dosedá páčka klapky karburátoru která se ovládá lankem . Ten šroubek se může sám trochu hnout , nebo může být zasažen neznalím kutilem . U mého motoru jsem to musel doladit po cca 10 moto hodinách záběhu .
Re: Suzuki 2,5 HP
Seřídit volnoběžné otáčky šroubkem byla samozřejmě první věc, kterou v servisu zkoušeli, ale nepomohlo to....
- Clouseau
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 416
- Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 34
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Suzuki 2,5 HP
trochu off topic, ale fakt nechapu proc u tak malych motoru delat razeni...taky mi tenhle motor pri zarazeni chcipal pokud jsem soucasne s tim nepridal plyn. Manevrovani s lodi bylo neprijemne. Tak jsem ho vymenil za Hondu 2.3 ktera nema razeni, otaci se kolem dokola a ma odstredivou spojku. Manevrovani se najednou stalo pohodovou a presnou zalezitosti bez stresu. Je trochu hlucnejsi, protoze neni vodou chlazeny, ale zase odpada starost s zivitnosti vrtulky vodniho cerpadla.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host