Suzuki 2,5 HP
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Re: Suzuki 2,5 HP
Ten motor za nic nemůže. To že chcípá po přidání plynu je způsobeno zaplombovaným šroubkem bohatosti směsi. Bohužel výrobce zapoměl odborníkům v lodních servisech sdělit, že po záběhu se plechová plombička na karburátoru musí odvrtat a bohatost seřídit. Je tam klasický šroubek zakončený kuželem ( tak jako na všech karburátorech na starých Jawách a ČZ) těsněný O kroužkem. Pak jde motor krásně za plynem a nechcípá. V servisu pouze seřizují volnoběh otevřením nebo přivřením škrtící klapky, ale to je k ničemu.
Vrtat ale něco na karburátoru to by mě tady "odborníci" vypískali. Tak snad jedině nejlepší rada na tomto foru nechat si to opravit v autorizovaném servisu.
Vrtat ale něco na karburátoru to by mě tady "odborníci" vypískali. Tak snad jedině nejlepší rada na tomto foru nechat si to opravit v autorizovaném servisu.
Re: Suzuki 2,5 HP
Dobrý den
Jmenuji se Marek (faszamod) a musím také přispět do tohoto vlákna.Letos jsem koupil tento motůrek na rybářskou pramici.Koupil jsem ho z druhé ruky a po nainstalování na loď jsem se těšil ,jak bude jezdit..Motor jezdil,to že na volnoběh chcípal a i při zařazení rychlosti,toho si nešlo nevšimnout.Nicméně jsem se s ním naučil a při naštelování plynu při startu se normálně rozjel.
Po ujetí cca 5motohodin jsem nechtěně vyjel nádrž až na dno.Dolil jsem benzin a pokračoval.Jenže po této události jsem dojížděl na stanoviště a všimnul jsem si takového nepravidelného chodu motoru a ztrátu výkonu..Druhý den jsem jel znovu,a to mě ten motor nepovolil odjet ani 200m.Po zahřátí v plných otáčkách začne haprovat a chcípne bez varování.Jakoby tam nebyl benzín,nebo bylo něco ucpaného.Nebo snad ulito..Stav jako když máte na Jawě 20 ucpanou trysku..Začal jsem to řešit a mám podezření na přicpaný (kohout na nádži s palivem),nicméně jsem nasadil jinou hadičku , povolil kohout a benzin vytékal zdá se že normálně.Jen mi přijde,že když do toho kohoutu fouknu,tak musím vyvinout docela tlak,aby prošel skrz.Rozhodně to není ,jako když foukám do píšťalky.Bádám dál ,nová svíčka,výměna oleje ,rozebrání karburátoru...nic jsem nezjistil.Dal jsem tedy karburátor na ultrazvukové čištění a modlím se k bohu ,aby to pomohlo.Ona diskutovaná tryska je na mém karburátoru odvíčkovaná,asi taky někomu vadilo to chcípání na volnoběh.
Kdyby tu někdo měl podobný problém,byl bych rád, podělit se s ním o zkuženosti..
AŤ Vám to jezdí ahoj Marek
Jmenuji se Marek (faszamod) a musím také přispět do tohoto vlákna.Letos jsem koupil tento motůrek na rybářskou pramici.Koupil jsem ho z druhé ruky a po nainstalování na loď jsem se těšil ,jak bude jezdit..Motor jezdil,to že na volnoběh chcípal a i při zařazení rychlosti,toho si nešlo nevšimnout.Nicméně jsem se s ním naučil a při naštelování plynu při startu se normálně rozjel.
Po ujetí cca 5motohodin jsem nechtěně vyjel nádrž až na dno.Dolil jsem benzin a pokračoval.Jenže po této události jsem dojížděl na stanoviště a všimnul jsem si takového nepravidelného chodu motoru a ztrátu výkonu..Druhý den jsem jel znovu,a to mě ten motor nepovolil odjet ani 200m.Po zahřátí v plných otáčkách začne haprovat a chcípne bez varování.Jakoby tam nebyl benzín,nebo bylo něco ucpaného.Nebo snad ulito..Stav jako když máte na Jawě 20 ucpanou trysku..Začal jsem to řešit a mám podezření na přicpaný (kohout na nádži s palivem),nicméně jsem nasadil jinou hadičku , povolil kohout a benzin vytékal zdá se že normálně.Jen mi přijde,že když do toho kohoutu fouknu,tak musím vyvinout docela tlak,aby prošel skrz.Rozhodně to není ,jako když foukám do píšťalky.Bádám dál ,nová svíčka,výměna oleje ,rozebrání karburátoru...nic jsem nezjistil.Dal jsem tedy karburátor na ultrazvukové čištění a modlím se k bohu ,aby to pomohlo.Ona diskutovaná tryska je na mém karburátoru odvíčkovaná,asi taky někomu vadilo to chcípání na volnoběh.
Kdyby tu někdo měl podobný problém,byl bych rád, podělit se s ním o zkuženosti..
AŤ Vám to jezdí ahoj Marek
Re: Suzuki 2,5 HP
Tak ještě k diskutované Suzuce..Karburátor vyčištěn...první jízda s ním ...super...Druhá jízda naprostý propadák..Závada se opakuje a motůrek si chcípne kdy se mu zlíbí..Takže půjdu dál,jediné co ještě může být špatné je jakési sítko v kohoutu od benzinu plus třeba prasklina na hadičce..Protože jsem již udělal, co jsem mohl,opět se modlím k bohu ,aby byla závada na přívodu paliva..
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Suzuki 2,5 HP
Jednou jsem dělal nějako 2,5 ku, občas netekl benzín. Byla to rozpadlá guma v palivovém kohoutu.Provizorně ji stačilo otočit. Guma zavírá/otvírá přívod paliva, je pod kličkou kohoutu.
Re: Suzuki 2,5 HP
Asi jsem měl to samé, sice už mi ventil v servisu vyměnili, ale pro příště, jak se rozebírá? Mám ten starší ventil, šedivý.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Suzuki 2,5 HP
Nevím, jak si to mám tři roky pamatovat. Prostě kouknu a rozeberu, pokud to rozebírací je.
Re: Suzuki 2,5 HP
Ahoj, všichni, po hooodně dlouhé době se bohužel musím vrátit ke svým předchozím příspěvkům, jak jsem psal, můj trucovitý Suzuki DF 2,5 nakonec skončil v servisu, 2x čistili karburátor ultrazvukem, vyměnili palivový kohout (starší šedivý typ). Při předání mi ho na chviličku pustili v sudu, otáčky naprázdno se mi zdály nějak vyšší, ale za tu chvilku to nepoznám, nemám jiný motor k porovnání, spolehl jsem se na odborný servis. Před prázdninami jsme to vyjeli natěšení vyzkoušet, motor běžel trhaně tak 15 minut, potom chcípnul, párkrát ještě se sytičem naskočil a potom už nic. Naštěstí běžel jen chvíli, takže jsme těch cca půl kilometru dopádlovali zpátky, potom jsem musel řešit jiné aktivity, až teď mám čas se k tomu vrátit. Po přečtení příspěvků tady jsem odkryl šroub bohatosti směsi.
Aktuální stav:
na vytažený sytič nastartuje, ale jakmile sytič zastrčím, okamžitě chcípne. Na úplně vytažený sytič nastartuje a běží, za plynem jde normálně. Nevím, jestli je to normální, ale když začnu sytič zastrkovat, tak otáčky prudce rostou a asi tak 1 cm před zastrčením začnou klesat až po zastrčení chcípne.Je mi divné, že při úplném vytažení sytiče nejsou otáčky nejvyšší. Motor vůbec nereaguje na otáčení šroubem bohatosti směsi, pár příspěvků dřív někdo píše, že šroub bohatosti směsi je těsněný O kroužkem, možná špatně koukám, ale přide mi, že tam žádný nemám, jenom pružinku, předpokládám, že ten O kroužek by měl být pod pružinkou, nemůže být problém v tom jestli ten šroub netěsní, tak asi přisává maximum vzduchu a je permanentně chudá směs ? - neví někdo rozměr toho O kroužku? . Pokud zkouším "vyřešit" přidáním otáček na prázdno, musím regulačním šroubkem posunout páčku plynu cca o 5 mm, což už mi přijde podle zvuku na volnoběh docela dost.
Prosím, napadne někoho, v čem by ještě mohl být problém, benzín tam jde, to by asi neběžel ani se sytičem a nešel za plynem, palivový kohout nový, karburátor vyčištěný, svíčka je nová , tak co ještě ?
Aktuální stav:
na vytažený sytič nastartuje, ale jakmile sytič zastrčím, okamžitě chcípne. Na úplně vytažený sytič nastartuje a běží, za plynem jde normálně. Nevím, jestli je to normální, ale když začnu sytič zastrkovat, tak otáčky prudce rostou a asi tak 1 cm před zastrčením začnou klesat až po zastrčení chcípne.Je mi divné, že při úplném vytažení sytiče nejsou otáčky nejvyšší. Motor vůbec nereaguje na otáčení šroubem bohatosti směsi, pár příspěvků dřív někdo píše, že šroub bohatosti směsi je těsněný O kroužkem, možná špatně koukám, ale přide mi, že tam žádný nemám, jenom pružinku, předpokládám, že ten O kroužek by měl být pod pružinkou, nemůže být problém v tom jestli ten šroub netěsní, tak asi přisává maximum vzduchu a je permanentně chudá směs ? - neví někdo rozměr toho O kroužku? . Pokud zkouším "vyřešit" přidáním otáček na prázdno, musím regulačním šroubkem posunout páčku plynu cca o 5 mm, což už mi přijde podle zvuku na volnoběh docela dost.
Prosím, napadne někoho, v čem by ještě mohl být problém, benzín tam jde, to by asi neběžel ani se sytičem a nešel za plynem, palivový kohout nový, karburátor vyčištěný, svíčka je nová , tak co ještě ?
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Suzuki 2,5 HP
S úplně vytaženým sytičem je už uchlastanej, proto nižší otáčky. Chyba je furt v karbecu. Nízká hladina? Malá, ucpaná hlavní tryska? Falešnej vzduch na přírubě karbecu?
Re: Suzuki 2,5 HP
Díky za tipy, příruba to mohla být, když jsem ho sundal a viděl, v jakém stavu mi vrátili údajně opravený motor s rozdrbaným těsněním, zvracel jsem, ale nahradil jsem ho provizorně kladívkovou čtvrtkou (pamatuji ještě dobu, kdy se karburátory těsnily novinami, a fungovalo to), ale chová se stále stejně. Ucpaná tryska mě napadla, ale po dvojím UZ čištění? Nicméně to pro jistotu o víkendu rozeberu.
Re: Suzuki 2,5 HP
Tak jsem to rozebral,v horní části pod svislým šroubem(pokud se podaří připojit obrázky červeně zakroužkovaný) jsem našel úplně ucpanou trysku.Nechám jí pár dnů v benzínu a zkusím profouknout, přípdně WD nebo UZ čistička, snad to povolí. Nechápu ale, že ten šroub nad ní byl úplně utažený, čekal bych, že jeho otáčením se bude reglovat průtok tryskou,a při utažení by do ní nic neteklo,ani kdyby nebyla ucpaná. Může to být příčina chcípání na volnoběh?
Druhá věc, která je mi divná, na těle karburátoru jsou dvě kuličky (fotky se žlutými kroužky), jedna ukončuje na jedné straně kanálek pod ucpanou tryskou, druhá pravděpodobně kanálek, který asi vede do plovákové komory. Čekal bych, že po zatlačení se posunou, ale obě drží jako přilepené, je to tak OK?
A konečně, poradí někdo, jak se seřizuje ta hladina v plovákové komoře? Plovák se na pantu hýbe volně a není v něm benzín, takže není prasklý ani děravý.
Díky všem.
Druhá věc, která je mi divná, na těle karburátoru jsou dvě kuličky (fotky se žlutými kroužky), jedna ukončuje na jedné straně kanálek pod ucpanou tryskou, druhá pravděpodobně kanálek, který asi vede do plovákové komory. Čekal bych, že po zatlačení se posunou, ale obě drží jako přilepené, je to tak OK?
A konečně, poradí někdo, jak se seřizuje ta hladina v plovákové komoře? Plovák se na pantu hýbe volně a není v něm benzín, takže není prasklý ani děravý.
Díky všem.
- raschi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 118
- Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Brno
Re: Suzuki 2,5 HP
Tipoval bych, že ten šroub je pouze přístup k trysce pro čištění a benzín tam jde jinudy, ale určitě ne kolem závitu toho šroubu. Navíc nemá logiku, aby šroub regulace volnoběhu byl uvnitř komory karburátoru, kde se k němu za provozu nedá dostat.
Ty "kuličky" jsou zátky kanálků, které se při výrobě musely vyvrtat a bylo by obtížné je dělat jako slepou díru. Takže je kanálek vrtaný skrz a potom zaplombovaný. Plomby se rozhodně nemají nijak hýbat.
Regulace hladiny se dělá přihnutím plováku na té plechové pacce, na které je zavěšený, ale do toho bych pokud možno nesahal, je vysoce nepravděpodobné, že by se tohle nastavení nějak samovolně změnilo.
Ty "kuličky" jsou zátky kanálků, které se při výrobě musely vyvrtat a bylo by obtížné je dělat jako slepou díru. Takže je kanálek vrtaný skrz a potom zaplombovaný. Plomby se rozhodně nemají nijak hýbat.
Regulace hladiny se dělá přihnutím plováku na té plechové pacce, na které je zavěšený, ale do toho bych pokud možno nesahal, je vysoce nepravděpodobné, že by se tohle nastavení nějak samovolně změnilo.
Re: Suzuki 2,5 HP
Ahoj,
po delší době jsem se k motoru zase dostal, vypadá to, že příčinou mohla být zanesená tryska, pomohla (snad) UZ čistička z Lídlu, ale bohužel se mi za tu dobu "podařilo" ztratit šroub od plovákové komory (zespodu), na rozkresech pozice 11. Zkoušel jsem metrické šrouby s malým stoupáním, ale nedaří se mi nalézt správný, aby tam pasoval, a na netu buď nejsou avaliable, nebo jeden z japonska 2, 54 USD šroub a 37 USD doprava . Chápu, že za blbost se platí, ale kdyby někdo věděl, kde ho za rozumný peníz sehnat nebo, ideálně, co je to za závit, budu Vám zauzlován.
po delší době jsem se k motoru zase dostal, vypadá to, že příčinou mohla být zanesená tryska, pomohla (snad) UZ čistička z Lídlu, ale bohužel se mi za tu dobu "podařilo" ztratit šroub od plovákové komory (zespodu), na rozkresech pozice 11. Zkoušel jsem metrické šrouby s malým stoupáním, ale nedaří se mi nalézt správný, aby tam pasoval, a na netu buď nejsou avaliable, nebo jeden z japonska 2, 54 USD šroub a 37 USD doprava . Chápu, že za blbost se platí, ale kdyby někdo věděl, kde ho za rozumný peníz sehnat nebo, ideálně, co je to za závit, budu Vám zauzlován.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Suzuki 2,5 HP
Je to Japonec, mohl by to být americkej závit, obdoba withwortu. V Praze to mají ve Fabory, taky Würth.
Re: Suzuki 2,5 HP
Díky za tip, ale Fabory je minimálně v Praze zrušený, zkoušel jsem to, a základní problém je, že ten šroub nemám, takže vlastě nevím, co chci, a brát s sebou protikus,aby ho prodavač domordoval,když bude zkouyšet různé varianty, se mi moc nechce, navíc, tyhle speciální závity skoro nikde nemají, většinou jen přes eshop odněkud zdaleka. Ale ten Wurth vypadá dobře, bohužel nemají na webu ceny a ty palcové šrouby jsem našel jenom ve dvou rozměrech a ještě po celých baleních. Zkusím někde zkusmo objednat witworth podle průměru díry, snad to nakonec nebude dražší než ten originál z japonska. Kdyby náhodou někdo věděl, jaký je to přesně závit a velikost, pomůžete mi aspoň s hledáním, jestli a kde jde náhrada koupit.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Suzuki 2,5 HP
Prečo tú skrutku neobjednáš? Keď som mal Suzuki DF15 všetky potrebné veci som objednával cez Allroundmarine pri Viedni. Ten bol po ruke.
Mohol by si skúsiť u Českého zástupcu značky.
Na webe vyberieš, čo chceš a oni Ti objednajú. Je to pomerne jednoduché.
Len nesmieš riešiť, že za 1 skrutku zacvakáš x paňazí.
Mohol by si skúsiť u Českého zástupcu značky.
Na webe vyberieš, čo chceš a oni Ti objednajú. Je to pomerne jednoduché.
Len nesmieš riešiť, že za 1 skrutku zacvakáš x paňazí.
- Andrejjeep
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
- Reputace: 33
- Bydliště: Hlavná dedina SK
Re: Suzuki 2,5 HP
Tak závit trápiť netreba, ono každá poriadna predajňa spojovacieho materiálu by mala mať mierky na závity. Ak má je to brnkačka nájsť.
A Fabory zrušili aj na SK pred pár rokmi a nechali len veľkoobchod.
A.
A Fabory zrušili aj na SK pred pár rokmi a nechali len veľkoobchod.
A.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Suzuki 2,5 HP
Nebo nějaký obecní soustružník. To vypíchne za chvilku.
Re: Suzuki 2,5 HP
Tak Wurth odpadl taky, pouze pro podnikatele. Měřil jsem to posuvkou, asi se to blíží palcovému UNF závitu, ale úplně to nesedí.
Re: Suzuki 2,5 HP
Ahoj, poridil jsem si tenhle moturek (2.5HP, ctyrtakt) ke gumaku na velkou lod (na Suzuki padla volba hlavne kvuli vodnimu chlazeni, vaze, velikosti a razeni). Ja jsem s nim naprosto spokojeny, to se ale neda rict o kamaradce, ktera ho proste nenastartuje. Dokonce se to chova tak, ze motor pri startovani "zabere" proti ni takovou silou, ze vytrhne startovaci lano z ruky a prasti s nim v lepsim pripade o kryt motoru, v horsim pripade o nejakou cast tela.
Problem je v tom, ze me se tohle chovani nedari vyvolat, me startuje fakt krasne plynule, takze poradne nevim, co a kde hledat.
Neresili jste nekdo neco podobneho? Pripadne nemate tipy, co s tim? Diky
Problem je v tom, ze me se tohle chovani nedari vyvolat, me startuje fakt krasne plynule, takze poradne nevim, co a kde hledat.
Neresili jste nekdo neco podobneho? Pripadne nemate tipy, co s tim? Diky
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Suzuki 2,5 HP
Noo, buď se jí hnul předstih, třeba střiženým klínkem na setrváku, nebo jen tahá za špagát příliš pomalu
Re: Suzuki 2,5 HP
Vzhledem k tomu, ze ten motor se jinak chova pricetne, je na nem doslova par hodin, a ja ho fakt natocim bez problemu, tak to bude asi tou rychlosti. Otazka je, jestli se s tim da neco delat (krom povzbuzovani "tahej rychleji" ). Napadlo me ubrat jednu/dve otacky spagatu, bude sice potreba trochu vetsi sila, ale stejna rychlost tahu by mela vygenerovat rychlejsi otaceni hridele. Napady?
- Petr OKIN
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 91
- Registrován: pát črc 12, 2019 12:46 pm
- Reputace: 4
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: Suzuki 2,5 HP
Poslat přítulkyni do posilovny? Ale bacha, může se to otočit proti tobě...
Re: Suzuki 2,5 HP
Už tu někdo psal o odvzdušňováku na víčku nádrže, že ho otvíral, ale zkusil někdo povolit víčko?
Ze je odvzdušňovák povolený ještě neznamená, že funguje.
Ze je odvzdušňovák povolený ještě neznamená, že funguje.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Suzuki 2,5 HP
Mrkva píše:Vzhledem k tomu, ze ten motor se jinak chova pricetne, je na nem doslova par hodin, a ja ho fakt natocim bez problemu, tak to bude asi tou rychlosti. Otazka je, jestli se s tim da neco delat (krom povzbuzovani "tahej rychleji" ). Napadlo me ubrat jednu/dve otacky spagatu, bude sice potreba trochu vetsi sila, ale stejna rychlost tahu by mela vygenerovat rychlejsi otaceni hridele. Napady?
Není to o síle, ále o grifu. Vypni zapalování, ať jí to nekopne a nebojí se, a ať si párkrát zatáhne. Švihem. Nejlíp nejen rukou, ale i natočením ramena, těla. Normálně to startují pětileté děti.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů