Minitransat 2007
Moderátoři: Pepa, smike, vilma
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Minitransat 2007
Tak jsem trochu nakoukl do technického zázemí Minitransatu. Skoro mi unikla informace, že se lodě Davida Křížka a Dana Vodičky technicky připravují v Českých Budějovicích u Vojty Komárka (Mini Bohemia).
Popisovat jejich lodě nebudu. Pro podrobnosti koukněte na http://www.minitransat.cz. Přečtěte si třeba i reportáže z kvalifikačních plaveb. Docela maso.
Protože jsem chtěl nakouknou pod pokličku, tak jsem si po domluvě s Davidem K. naplánoval přepadovku u všeumněla Vojty K. v dílně. Vše klaplo naprosto skvěle. Psa jsem uspal, prostříhal se plotem a po proniknutí dalším zabezpečovacím systémem a znehybnění V.K. (při jeho 2m docela fuška) jsem mu vstříkl do žíly sérum pravdy. A pak už jsem se jen ptal …
Zajímavě strávená půlhodinka. Už vím, kam budu chodit pro rozumy.
Co se týče úprav Davidovy lodě, tak mimo nátěrů a vychytání „drobných“ nedostatků v konstrukci a vybavení, jde i o maximální odlehčení. Například na palubě bude jen 1,5 kg kotva Bulldog s odlehčeným řetězem (dlouhé články) a co jde zbytečného odvrtat, tak je odvrtáno. A taky se musí zkrátit příbory a na vidličce vylomit aspoň 2 zuby …
Přikládám pár fotek. Ta loď venku je Danova a ta odstrojená Davida.
Přeji klukům hodně štěstí. Budou ho potřebovat
Popisovat jejich lodě nebudu. Pro podrobnosti koukněte na http://www.minitransat.cz. Přečtěte si třeba i reportáže z kvalifikačních plaveb. Docela maso.
Protože jsem chtěl nakouknou pod pokličku, tak jsem si po domluvě s Davidem K. naplánoval přepadovku u všeumněla Vojty K. v dílně. Vše klaplo naprosto skvěle. Psa jsem uspal, prostříhal se plotem a po proniknutí dalším zabezpečovacím systémem a znehybnění V.K. (při jeho 2m docela fuška) jsem mu vstříkl do žíly sérum pravdy. A pak už jsem se jen ptal …
Zajímavě strávená půlhodinka. Už vím, kam budu chodit pro rozumy.
Co se týče úprav Davidovy lodě, tak mimo nátěrů a vychytání „drobných“ nedostatků v konstrukci a vybavení, jde i o maximální odlehčení. Například na palubě bude jen 1,5 kg kotva Bulldog s odlehčeným řetězem (dlouhé články) a co jde zbytečného odvrtat, tak je odvrtáno. A taky se musí zkrátit příbory a na vidličce vylomit aspoň 2 zuby …
Přikládám pár fotek. Ta loď venku je Danova a ta odstrojená Davida.
Přeji klukům hodně štěstí. Budou ho potřebovat
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
No, ty "rozumy" už ale nejsou o Minitransatu
Protože se Vojta K. podílel na stavbě několika lodí (menších i větších - vč. svého prototypu na Minitranset - ještě není plně dokončený), tak má své "rozumy" ověřeny praxí. Teď třeba pasuje generátor s kompresorem do hliníkové Madeiry 44 (pro Nereide) a při nestandartním umístění komponent je to docela věda (mezi musí být spojka pro odpojování kompresoru).
Mimo jiné řekl: "Když budu chtít stavět větší loď, tak jedině ze dřeva (woodcore nebo poddýžky) a dle Van de Stadta. Jejich dokumentace je precizní." Což bude třeba jeden z argumentů pro zdejší stavitele (i budoucí).
Protože se Vojta K. podílel na stavbě několika lodí (menších i větších - vč. svého prototypu na Minitranset - ještě není plně dokončený), tak má své "rozumy" ověřeny praxí. Teď třeba pasuje generátor s kompresorem do hliníkové Madeiry 44 (pro Nereide) a při nestandartním umístění komponent je to docela věda (mezi musí být spojka pro odpojování kompresoru).
Mimo jiné řekl: "Když budu chtít stavět větší loď, tak jedině ze dřeva (woodcore nebo poddýžky) a dle Van de Stadta. Jejich dokumentace je precizní." Což bude třeba jeden z argumentů pro zdejší stavitele (i budoucí).
- Richard
- věčný začátečník
- Příspěvky: 795
- Registrován: pon bře 06, 2006 9:53 pm
- Reputace: 82
- Bydliště: Metylovice
Dokumentace Van de Stadt
K poznámce o dokumentaci o Van de Stadt - nemám sice srovnání dokumentacemi ostatních konstruktérů, každopádně však mohu přidat svou dobrou zkušenost s dokumentací VDS. I komunikace s projekční kanceláří VDS (prostřednictvím mailu) je bezchybná a rychlá.
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Baharis píše:Opravdu krásné lodě!
Jak jsem si pořád dokola prohlížel ty fotky tak jsem si všimnul (nebo uvědomil), že lodě jsou dost odlišně osazené přístroji. Zatímco Davidova je v plné palbě, Danova má snad jen kompas....
Na samotném závodě asi potřebuješ akorát kompas, autopilota a GPS (povolena jen nemapová!) + mapy a tabulky
Jo a taky ještě loď s dobrejma plachtama
PS: Týjo, můj 300. příspěvek. Dnes večer to oslavím
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Baharis píše:Nechci to moc řešit, je to O.T., ale před chvílí jsem se vrátil ze zahrady a na ICQ nikdo. Tak jsme si se ženou otevřeli rychlé špunty
Kdo ještě stihl na vojně pochovávání "Třístovky".
Sákryš, tak to jsem to večer vzdal moc brzo Ok, tak počkáme na 400. příspěvek
Co se týče vojny, tak jsem ten rok strávil vařením kafí pilotům a psal jim počasí na tabuli. Pohoda
A teď zpět k Minitransatu ...
Jo, máš pravdu. Pojďme na Minitransat.
Nikoho z těch pánů osobně neznám, přiznám se že toho o nich zase tak moc nevím a lodě vidím na pár fotkách. Na jedné téměř nic, na druhé víc než dokáži identifikovat.
Tak to prosímtě trochu rozviň.
A vzpomněl jsi autopilota. Jak jej tady mají řešený? Myslím v kontextu s pínou a se zdvojenými kormidly....
To je sice hezká odpověď, ale v tak obecné rovině, že mě moc neuspokojila. Také jsem očekával spíše větu rozvitou, něž holou.ficcus píše: Na samotném závodě asi potřebuješ akorát kompas, autopilota a GPS (povolena jen nemapová!) + mapy a tabulky
Jo a taky ještě loď s dobrejma plachtama
Nikoho z těch pánů osobně neznám, přiznám se že toho o nich zase tak moc nevím a lodě vidím na pár fotkách. Na jedné téměř nic, na druhé víc než dokáži identifikovat.
Tak to prosímtě trochu rozviň.
A vzpomněl jsi autopilota. Jak jej tady mají řešený? Myslím v kontextu s pínou a se zdvojenými kormidly....
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Tak ve čtvrtek jsem strávil 3 hodiny na Davidově besedě v ČK. Byl jsem s ficcusovou, která se mě na začátku ptala na jak je to dlouho. Řekl jsem jí, že tak na hodinu a kus. Po 2 hodinách jí říkám: "Chceš už jet domů?" Ona: "To ne, vždyť bysme přišli o to nejzajímavější."
Baharisi, na autopilota jsem se zapomněl zeptat
A včera se v ČB u Vojty K. nakládaly lodě na návěs, tak jsem nechtěl chybět. Na Dvidově lodi byl vidět kus práce. Dan Vodička se nekvalifikoval na MiniTransat, takže pojede "jen" nějaké "menší" závody.
A Baharisi, omrknul jsem toho autopilota. V místě horního závěsu pravého listu kormidla je prostup zadním zrcadlem a přímo z listu jím vede nerezová páka skrz zrcadlo (taková další malá pína). Uvnitř je autopilot NKE - kopíruju z minitransat.cz >>> nke – autokormidlo s gyropilotem té nejlepší kvality. Pracuje jak v kompasovém, tak i ve větrném modu. Lze nastavit zpoždění reakce, citlivost, stupeň výchylky, reakce na větrné změny a celou řadu dalších věcí důležitých k perfektnímu trimu jízdy. Je zde i dálkový ovladač, který nosí závodník vždy při sobě. Pokud by se vzdálil od lodě, tak se automaticky spustí alarm a loď vyostří proti větru.
Trim atokormidla je dosti věda. 5 módů a v každém z nich 9 podmódů
Záložním autokormidlem je Raymarine 4000.
A když bylo včera vše připraveno, tak dorazil návěs PortBaytu a od volantu vyskočila mladá blonďatá šťabajzna. A nám spadla čelist. Já hned vyndal foťák ..... . . . . . .... .. ... .. . . a zjistil, že v něm nemám baterku Ale fotky asi budu mít časem v mailu Pak je sem dám. Lodě jsme naložili a tradá do Francie, kam za nimi dnes jede i Vojta K., kterého čeká další týden dostrojování a ladění.
A já jel domů na večerníček ...
Baharisi, na autopilota jsem se zapomněl zeptat
A včera se v ČB u Vojty K. nakládaly lodě na návěs, tak jsem nechtěl chybět. Na Dvidově lodi byl vidět kus práce. Dan Vodička se nekvalifikoval na MiniTransat, takže pojede "jen" nějaké "menší" závody.
A Baharisi, omrknul jsem toho autopilota. V místě horního závěsu pravého listu kormidla je prostup zadním zrcadlem a přímo z listu jím vede nerezová páka skrz zrcadlo (taková další malá pína). Uvnitř je autopilot NKE - kopíruju z minitransat.cz >>> nke – autokormidlo s gyropilotem té nejlepší kvality. Pracuje jak v kompasovém, tak i ve větrném modu. Lze nastavit zpoždění reakce, citlivost, stupeň výchylky, reakce na větrné změny a celou řadu dalších věcí důležitých k perfektnímu trimu jízdy. Je zde i dálkový ovladač, který nosí závodník vždy při sobě. Pokud by se vzdálil od lodě, tak se automaticky spustí alarm a loď vyostří proti větru.
Trim atokormidla je dosti věda. 5 módů a v každém z nich 9 podmódů
Záložním autokormidlem je Raymarine 4000.
A když bylo včera vše připraveno, tak dorazil návěs PortBaytu a od volantu vyskočila mladá blonďatá šťabajzna. A nám spadla čelist. Já hned vyndal foťák ..... . . . . . .... .. ... .. . . a zjistil, že v něm nemám baterku Ale fotky asi budu mít časem v mailu Pak je sem dám. Lodě jsme naložili a tradá do Francie, kam za nimi dnes jede i Vojta K., kterého čeká další týden dostrojování a ladění.
A já jel domů na večerníček ...
jen chci připomenout, že za pár (tři) dní startuje Minitransat 2007,
a asi bychom Davidu Křížkovi měli držet palce (svoje)....
http://www.transat650.org/fr/
a asi bychom Davidu Křížkovi měli držet palce (svoje)....
http://www.transat650.org/fr/
- ficcus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1713
- Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
- Reputace: 39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Libor píše:vektor píše:Díval jsem se, že se dají prostřednictvím stránek transat 6.50 posílat skipperum message ....
To jsem využil a napsal Davidovi přání za tento web.
Dnes odepsal:
moc diky za krasne prani. Zitra je start, tak drzte palce. Pojedu naplno!!!!
Ahoj david+
Tak jeď, Davide! A hlavně dopluj do cíle!
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
David pořád drží druhé místo mezi sériovými. Pěkná interaktivní mapa kde ho můžete sledovat včetně trajektorie upluté dráhy: http://www.transat650.org/classements/carte/
První etapa:
http://www.transat650.org/classements/carte/etape-1.htm
A tabulka s pořadím a aktuální pozicí: http://www.transat650.org/classements/
První etapa:
http://www.transat650.org/classements/carte/etape-1.htm
A tabulka s pořadím a aktuální pozicí: http://www.transat650.org/classements/
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
David dnes v 14:00 držel 8 pozici:
Taktika vychází
21.9.2007
Další hlášení poloh a s ním i další posun Davida Křížka vpřed. Tentokrát je to o jedno místo. Nyní pluje ve své třídě na skvělém 8. místě. David se drží předpovědi, kterou pro něj připravil před startem slovinský meteorolog Jure Jerman. Oproti většině startovního pole je blíže k pevnině, kde by měl déle vydržet silnější vítr. Vyjde-li předpověď, může se David posunout ještě více dopředu. Situace bude jasnější za příštích 24 hodin.
Pos Voile Skipper Bateau Type Lat Long
1 539 l e Diraison Stéphane Cultisol - institut curie serie 40.8277 N -11.0445 W
2 612 Quelen Jean-François Galanz serie 41.0569 N -10.9351 W
3 250 Castelnerac Bertrand As de coeur serie 41.434 N -11.0708 W
4 472 Barnaud Vincent Masoco bay serie 41.4587 N -10.3194 W
5 518 Piveteau Hervé Jules - imprimerie cartoffset serie 41.5185 N -10.4358
6 633 Schroder Lucas T-mobile one serie 41.6512 N -10.5179
7 485 Bonnier Thomas Architecture(s) elementaire(s) serie 41.6616 N -10.4317 W
8 516 Krizek David Atlantik ft serie 41.5514 N -10.0246 W
Taktika vychází
21.9.2007
Další hlášení poloh a s ním i další posun Davida Křížka vpřed. Tentokrát je to o jedno místo. Nyní pluje ve své třídě na skvělém 8. místě. David se drží předpovědi, kterou pro něj připravil před startem slovinský meteorolog Jure Jerman. Oproti většině startovního pole je blíže k pevnině, kde by měl déle vydržet silnější vítr. Vyjde-li předpověď, může se David posunout ještě více dopředu. Situace bude jasnější za příštích 24 hodin.
Pos Voile Skipper Bateau Type Lat Long
1 539 l e Diraison Stéphane Cultisol - institut curie serie 40.8277 N -11.0445 W
2 612 Quelen Jean-François Galanz serie 41.0569 N -10.9351 W
3 250 Castelnerac Bertrand As de coeur serie 41.434 N -11.0708 W
4 472 Barnaud Vincent Masoco bay serie 41.4587 N -10.3194 W
5 518 Piveteau Hervé Jules - imprimerie cartoffset serie 41.5185 N -10.4358
6 633 Schroder Lucas T-mobile one serie 41.6512 N -10.5179
7 485 Bonnier Thomas Architecture(s) elementaire(s) serie 41.6616 N -10.4317 W
8 516 Krizek David Atlantik ft serie 41.5514 N -10.0246 W
krátké video Davida Křížka z příprav na start
http://www.minitransat.cz/download/vide ... ad_PAL.wmv
http://www.minitransat.cz/download/vide ... ad_PAL.wmv
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9329
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Dnes ráno v 5:00 jel David na 5. pozici, pak si o jedno místo polepšil :
1 539 le Diraison Stéphane Cultisol - institut curie serie 36.9066 N -14.6882 W
2 612 Quelen Jean-François Galanz serie 36.9938 N -14.2274 W
3 518 Piveteau Hervé Jules - imprimerie cartoffset serie 37.0249 N -13.4263 W
4 516 Krizek David Atlantik ft serie 36.8472 N -13.0663 W
1 539 le Diraison Stéphane Cultisol - institut curie serie 36.9066 N -14.6882 W
2 612 Quelen Jean-François Galanz serie 36.9938 N -14.2274 W
3 518 Piveteau Hervé Jules - imprimerie cartoffset serie 37.0249 N -13.4263 W
4 516 Krizek David Atlantik ft serie 36.8472 N -13.0663 W
Naposledy upravil(a) Libor dne ned zář 23, 2007 9:05 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host