SEA SCOUT po česku

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: smike, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

SEA SCOUT po česku

Příspěvekod karel » ned dub 01, 2007 12:33 am

Sea Scout po česku

Ahoj chtěl bych Vám ukázat svojí loďku , kterou jsem začal stavět 16 prosince 2006 .To že jsem se do toho pustil má v podstatě na svědomí JACHTING-INFO ,a Denis se svojí TS 16.
Já jsem si původně myslel , že si vždy nějakou tu plachetnici půjčím , pak jsem náhodou v létě 2006 při hledání půjčoven plachetnic na Orlíku a na Lipně objevil toto fórum , a začal číst příspěvky. 16 stop z nového Zélandu , Stavba dřevěné plachetnice , Plány lodí , Laminování pro začátečníka a spousta jiných témat mě postupně přesvědčovaly o tom , že bych to mohl se stavbou malé plachetnice zkusit , a plachtit když fouká a ne jen když mám půjčenou loď

Takže díky za inspiraci :D

Sea Scout LOA = 5,31 M
B = 1,726 M


Skelet lodi na montážní lavici
Obrázek
Sešitá obšívka lodi
Obrázek
Slepený a obroušený trup
Obrázek
A takhle jsem ji dnes opustil
Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned dub 01, 2007 6:09 pm

Hotová nádhera. Ide ti to super. Takže v lete do Chorvatska z Liborom?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8199
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned dub 01, 2007 6:14 pm

Jsem rád že ti tento server dal inspiraci a je zdrojem informací pro stavbu do které jsi se pustil. Když už nic jiného, tak minimálně tímto splnil účel.
Přeji zdárné dokončení stavby lodě a mnoho pěkných plaveb.
O lodi nám napiš více (odkud jsou např. plány atd.) a hlavně foť a dokumentuj! Bude to zajímat i jiné tvé následovníky!
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned dub 01, 2007 8:06 pm

Karel už o tom písal aký má projekt a akú živicu používa, ale táto krásna téma si zaslúži aby to bolo pokope. Teda nebolo by na škodu zopakovať to, čo už bolo na rôznych miestach napísané. Ale aj rozšíriť to môžeš, napr. aký drôt si použil, akú preglejku, čím zahusťuješ epoxid, aké máš náradie, ako hodnotíš stavbu a zvolenú technológiu a pod.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » ned dub 01, 2007 9:46 pm

Ahoj

Proti Chorvatsku nic nemám , ale mám zatím jen vnitrozemské papíry , bude muset stačit přehrada.(není ta loď na chorvatsko moc malá?)
O lodi i o věcech okolo stavby určitě napíšu , ale spíš z práce , domácí počítač je nějakej nemocnej , sám se vypíná , a je neuvěřitelně „rychlej“

Ps : Dnes jsem napustil epoxidem spodní strany podlah :wink:
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon dub 02, 2007 9:54 am

Karle, moc hezký. Nepolevuj.

Čím víc tu bude podobných témat, tím víc lidí si řekne: "Když to zvládli oni, proč ne já?" :idea:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon dub 02, 2007 7:52 pm

Vnitrozemské papíry na príbrežnú plavbu stačia a velkosť lode na plavbu nie je limitujúci faktor. Podla môjho názoru je dostatočná, akurát musíš brať viac ohlad na počasie ako keď jazdíš na 40 stopovej. Ta moja bude, resp. je o pol metra kratšia ako tvoja a rozhodne s ňou na more pôjdem. Myslím, že do 5-6 Bofortov v pohode. Na jazerách to tiež nie je pri búrke sranda. S Liborom sme na Harte zažili búrku až hrúza. Ledva sme zrefovali plachty. Prišla ako kamikadze, uderila s čista jasna a už sme boli v náklone možno aj..... 45-55-65 stupňov?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8199
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon dub 02, 2007 9:29 pm

Denis píše: Prišla ako kamikadze, uderila s čista jasna a už sme boli v náklone možno aj..... 45-55-65 stupňov?

Dodnes mám pocit , že do 90 nebylo daleko :D . Snad 80 :?:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon dub 02, 2007 10:48 pm

Nechcel som preháňať, ale ako som visel na zábradlí a videl plutvu, už som sa videl vo vode. :) Bolo to super. Už sa teším keď na Hartu prídem zo svojou loďou. Bohužial jar asi nestihnem. Leto dúfam budem v chorvatsku, ale na jeseň by sme mohli spraviť zraz trailer-sailerov na Harte, čo ty na to Karle?
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » pon dub 02, 2007 11:02 pm

Denis píše:Myslím, že do 5-6 Bofortov v pohode. Na jazerách to tiež nie je pri búrke sranda.
Tak to by mě opravdu bavilo. Při šestce Beauforta poletovat jak špunt na pětimetrové lodičce, třeba uprostřed Murterskeho moře.
Ty jsi Denisi silná nátura. :wink:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon dub 02, 2007 11:40 pm

Ale kapitáne, napísal som DO 5-6 a nie PRI 5-6 bofortoch, a to je rozdiel. Keď robíš skipra, tiež musíš byť pripravený zvládnuť situáciu pri 10-12 bf, ale to neznamená, že vtedy vypláveš z prístavu a ideš si zaplachtiť. Alebo áno? :? Skorej beriem tú 5-6 ako medzný stav, za ktorý by som sa ja osobne bál ísť. No ale čo spravíš keď fúkne? Ak to bude jugo s vlnami, tak sa maximálne dovraciam. Dožijeme, uvidíme!
Uživatelský avatar
Baharis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7534
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 52

Příspěvekod Baharis » pon dub 02, 2007 11:47 pm

Ale jo Denisi, šak já v dobrém. :wink:
Co nás nezabije, to nás posílí. Já jen že té obezřetnosti bude muset být hodně, informovanost o předpovědi počasí přesná a na takovou Palagružu si nechat zajít chuť.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte dub 03, 2007 11:12 am

V létě v Chorvatsku už s TS 16 Denisy ?
Podzimní sraz trailer - sailerů bych měl stihnout , i když se mě včera dost všechno zkomplikovalo , jak práce , tak i stavba lodi .Do včerejška jsem měl vytápěnou dílnu , ale v 10 h se ke mně nějakým nedopatření z vedlejšího prostoru zřítila příčka i s naší zdí , zavalilo mě to přední část dílny i se zařízením , ale naštěstí to nikoho nezabilo . Teď mám do dílny neplánovaný otvor 6 x 10 m (to se nedá vytopit ).
Na Hartu to mám asi 340 Km což bych měl i se svým povozem zvládnou za pět hodin.No a jestli tam fouká tak až plachetnicím koukaj ploutve tak není co řešit .
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte dub 03, 2007 1:39 pm

Ahoj Karle,
Pro lodě není nejnebezpečnější bouře či vlny. Na to jsou stavěny. Největší nebezpečí je paradoxně břeh.
Čím menší loď, čím horší podmínky, tím nebezpečnější je přibližovat se k břehu.
Trefit se za bouře s malou lodí, do úzkého vjezdu neznámého přístavu, ještě k tomu pro začínajícího kapitána, je alespoň z mého pohledu čirým bláznovstvím.
Raději bych se snažil prchnout na volné moře. Jsouce si vědom, že tím porušuji všechna nařízení ministra dopravy.

Z tohoto pohledu, je plavba na vnitrozemských jezer nebezpečnější, než na moři.
Bouře dokáží přijít vysloveně znenadání a k nebezpečnému pobřeží, všude kousek!
alffa
P.S.
Přitluč na tu díru igelit. Nejlépe z obou stran. Vytopíš to v pohodě.
Alespoň do doby než se to opraví, tak tam bude snesitelně. :wink:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte dub 03, 2007 9:44 pm

Súhlasím s tebou Alff, ale Chorvatsko a najme stredná dalmácia po kvarner je trochu špecifická. Množstvo malých a blízko seba ležiacich ostrovov ti umožňujú nájsť lahko útočisko v závetrí ostrova. Pri velkej plachetnici je to niekedy nemožné, vietor obteká ostrov bez prekážky a loď nemôže prísť blízko k brehu skrz bezpečný ponor. Ale malá plachetnica s plutvou príde k brehu na pár metrov a využije to maličké závetrie. Tiež sa vtlačí, ak je zle, do tých mini chránených prístavčekov medzi rybarske lode. Bezpečná plavba prískokmi z prístavu do prístavu je ale možná asi všade.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2403
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » úte dub 03, 2007 10:48 pm

alffa píše:Pro lodě není nejnebezpečnější bouře či vlny. Na to jsou stavěny. Největší nebezpečí je paradoxně břeh.

tak tady s tebou plne souhlasim

alffa píše:Čím menší loď, čím horší podmínky, tím nebezpečnější je přibližovat se k břehu.

tady ti, ale musim hodne oponovat - co se tyce velikosti, tak je to presne
naopak. kdyz uz musis ke brehu, tak cim mensi lod, tim lepsi - i kdyz
vyjimka potvrzuje pravidlo ;-) - jde 'pouze' o manevrovatelnost lode a ne
primo o jeji velikost.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte dub 03, 2007 11:31 pm

jerryx píše:tady ti, ale musim hodne oponovat - co se tyce velikosti, tak je to presne
naopak. kdyz uz musis ke brehu, tak cim mensi lod, tim lepsi - i kdyz
vyjimka potvrzuje pravidlo ;-) - jde 'pouze' o manevrovatelnost lode a ne
primo o jeji velikost.


To jerryx,
Ani bych neřekl že mě nějak moc oponuješ.
Pochopitelně jsem nemohl v čtyř-řádkovém příspěvku postihnout všechny možné a nemožné eventuality.
Ani to nebylo mým záměrem. Chtěl jsem hlavně poukázat na nebezpečí blízkého břehu, což se dá na přehradách poměrně předpokládat.
Tím jsem chtěl říct, že se Karel nemusí toho Jadranu bát víc, než třeba Orlíku.

Jinak si ovšem dokážu představit, že 13 metrová plachetnice ještě v pohodě pluje proti větru a vlnám, zatím co pětimetrovku, už to před sebou žene, jak korkový špunt.
To se pak blbě manévruje.
Pokud ovšem lišák kapitán, nenahodí ten 100Kw motor, co ho má schovanej v podpalubí.
To by mě teda dostal. :lol:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte dub 03, 2007 11:34 pm

Je pravda že lode sú stavané na búrky a na vlny, ale otázka znie na aké? Jeden z parametrov pri výpočtoch je volný bok a výška vlny a z toho vyplývajúca plavebná oblasť. Malé lode majú svoje obmedzenia, s tým nič nenarobíš.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte dub 03, 2007 11:51 pm

Denis píše:Je pravda že lode sú stavané na búrky a na vlny, ale otázka znie na aké? Jeden z parametrov pri výpočtoch je volný bok a výška vlny a z toho vyplývajúca plavebná oblasť. Malé lode majú svoje obmedzenia, s tým nič nenarobíš.

Ani s tím nic robiť nechci! Nehůř jsou na tom Denisi serfy. Ty nemají bok žádný!
Ty bych nepustil, ani na rybník.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2403
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » úte dub 03, 2007 11:59 pm

2 alffa: no musel jsem te trochu postouchnout :D

2 denis: Malé lode majú svoje obmedzenia. co je to mala lod ??, ty sama
omezeni maji i velke lode, akorat ta hranice je jinde. BTW kdyz mi bylo
13 let, tak jsem na CADETU zavodil az v 21m/s - teda byl to spise boj
o preziti, obzvlast kdyz jsem mel kormidelnicky krest ;-). a to je sakra mala
lodicka.

souhlasim, ze se karel more bat nemusi. kdyz ustoji prehradu, tak ustoji i
more - akorat je to jine. teda kdyz se mu ta lod nerozlepi :D
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř dub 04, 2007 11:43 pm

21 m/s na cadetovi, to sa mi ani nechce veriť. To koho by zavreli keby si sa utopil, fotra alebo trénara?
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2403
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » stř dub 04, 2007 11:57 pm

Denis píše:21 m/s na cadetovi, to sa mi ani nechce veriť. To koho by zavreli keby si sa utopil, fotra alebo trénara?


tak tomu ver, vsechny tri rozjizdky ten den se odjely - zachranari meli plne
ruce prace a vic jak polovina lodi nedojela ani jednu rozjizdku (vcetne mne :-( - no
kazdej nejak zacinal)
koho by zavreli to nevim, ale skody na zdravi nebyly zadne, o lodich uz nemluvim ;-)
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv dub 05, 2007 12:07 am

Pravdivé ač k nevíře. To pravidlá pretekov povolujú? Pri žiakoch? Alebo to už je mladší dorast?
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2403
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 54

Příspěvekod jerryx » čtv dub 05, 2007 12:57 am

Denis píše:Pravdivé ač k nevíře. To pravidlá pretekov povolujú? Pri žiakoch? Alebo to už je mladší dorast?


musim rict, ze nevim jak to bylo v pravidlech, ale mam pocit, ze to bylo na zavodni komisi.
za me nebyli zaci, dorost a ani ted to neni i kdyz se uz vyhlasuji v nekterych zavodech tyto kategorie. byli proste cadeti - holky a kluci. teprve na fireballu na mr a postupovych zavodech byli dorostenci a dospeli.
BTW psal jsem az 21m/s, tzn. nebylo to trvale - obcas to i kleslo ;-) , ale za to to bylo na machaci. a kdo tam zavodil, tak vi jak se to tam umi krasne tocit a 'poryvovat' (hezky slovo, ze jo ? :-) )
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pát dub 06, 2007 7:35 pm

Já se moře nebojím , jenom si myslím že všechno má svůj čas (i vzhledem k tomu že už budu skoro rok jachtařem )
Počítám s tím že budu letošní rok věnovat celkovému doladění lodě - kování , stěžeň , ráhna plachty tak aby to fungovalo tak jak si představuji , a hlavně spolehlivě .
Denisy ten volný bok se měří od hladiny po vrch boku ale v kterém místě ? Jestli v nejnižším tak to mám volný bok 362 mm , a to asi není na moc velké vlny .
Alffe motor je plánovaném 4 takt ale bohužel ne 100 Kw :D , ale jen 3,5 koníka dle projektu , tak nevím jak s tou bouří.
Jdu lepit druhou desku podlahy , musím to udělat pořádně aby se mě Jerryx jednou nesmál , že se mě to rozklížilo.
Těch 21 m/s na cadetovy je fakt nářez :shock:

ps : dočetl jsem se že největší nevýhodou galfového oplachtění je vysoká hmotnost (galfového ráhna) , tak jsem si zkusil udělat vzorek hodně lehkého galfového ráhna (zbylo mě trochu pryskyřice :D )
Obrázek

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů