SEA SCOUT po česku

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 412
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte led 05, 2010 12:19 am

Dlouho jsem nic nenapsal o stavbě lodě , je to tím že bohužel nemám moc času na své koníčky . A když už něco málo udělám , tak se nemůžu dostat k tomu abych to nafotil a napsal . Tak jen úsporná verze .
Barvu jsem nakonec nechal plně vyzrát a dal jsem jí navrch měsíc času. Jako ochranu proti poškození barvy jsem použil silnou látku dvakrát přeloženou . Po předchozí zkušenosti s obracením jsem nečekal potíže , a taky žádné nebyli .

Pak přišla na řadu lukna a vyříznutí otvoru pro její osazení , nechci dělat žádné další rámování chci aby co nejméně vyčnívala z lodi .

Obrázek


Obrázek

Teď dělám nerez , nejhorší pro mě není ta práce ale spíš to vymyslet aby to i při mých požadavcích na funkci i trochu vypadalo. Teď zrovna ladím čelen a přední koš , nikde žádná rovina všude nějaký tvar , jsem sám zvědavej jak to dopadne .

Obrázek

No a aby jste alespoň trochu měly představu co jsem za blázna tak náhled na postupný vývoj úprav mé loďky , já to prostě neumím dělat jednoduše :D .

Obrázek
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » úte led 05, 2010 6:54 am

jednoduše asi ne, za to řádně a pěkně ti jdo velmi :good:
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1527
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte led 05, 2010 8:40 am

Ahoj Karle :) Koukám, že změny projektu probíhají stále. Poslední, mne známou verzí, bylo džunkové oplachtění ... a už je tu tedy další verze :D
Plachty budeš šít sám?
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 412
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte led 05, 2010 9:11 am

džunkové oplachtění mě opravdu fascinuje , hlavně velice rychlá a jednoduchá možnost zmenšování a zvětšování plochy plachet . Bohužel jsem zlehka narazil a to doslovně na vanty . Abych to mohl realizovat tak bych musel patu stěžně kotvit do kýlu a vyztužit strop kajuty a mít stěžeň bez vantů tak jak to má být . Šlo by to ale bylo by to další větší zdržení stavby a to už nechci . Ušít si plachty sám mě sice láká , se sail cut jsem se naučil , ale tuším že dobře ušité plachty bych asi nezvládl :? .
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 412
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pon dub 05, 2010 11:24 pm

Přišlo jaro a to je dobrý důvod k tomu abych zase něco napsal o svém snažení .

Obrázek

Vyřízl a nalepil jsem zesílení na vrch kajuty . Bude fungovat jako okapnice směrem ke kokpitu , a zároveň se mě tak bude lépe kotvit patka stěžně a i veškeré další kování .

Obrázek

Obrázek

Dodělal jsem přední koš s čelenem . Trochu mě zdržovala montáž nerezových svorníků do přídě , protože jsem nemohl sehnat správně velkou stříkačku na aplikaci epoxidu s plnivem do 60 mm hluboké díry průměr 8mm . Zachránil mě bratranec který mě přinesl dvě obrovské stříkačky které vyřadili v nemocnici kvůli protržení tažného oka . Na stříkačku jsem nasadil 8 cm hadičky a v pohodě jsem naaplikoval směs epoxidu a pilinek do otvorů a poté do nich zašrouboval nerezové svorníky kterým jsem konce které koukali ven olepil papírovou páskou aby se nezalepily.
V přední části lodi mám už nerezové kování hotové , vzadu mě ještě čeká podpěra sklopeného stěžně a schůdky do vody .
Jakmile budou nerezy hotové , jdou dolů z lodě a proběhne lakování :D .
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1527
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte dub 06, 2010 1:09 pm

Ahoj Karle, možná to zkresluje ta fotka, ale jak máš vysoké to "zábradlí" na přední palubě a jek je vysoký záďový koš? Na fotce TO vypadá hodně vysoce ...
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 412
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte dub 06, 2010 6:16 pm

To je dle mě bolest všech malých lodí :hmm: , nepoměr výšky zábradlí k rozměrům lodě . Zábradlí na přední palubě , ta část co je nad palubu má výšku 490 mm (vychází to těsně pod koleno), při pohledu z lodi je to ok protože třeba u předního koše vůbec nevidíš ty konce co jdou dolů . Nižší zábradlí je dle mě už jen na parádu , já potřebuji tu funkci . Proto jsou i sloupky protažené dolů , abych je mohl opravdu dobře přidělat . Nerad bych si poztrácel děti :D .
TO vzadu je opravdu hodně vysoký (1000mm nad vrch lavic v kokpitu ), ale po doplnění podpěr pod oblouk to bude fungovat jako stěžňová podpěra při sklápění stěžně a ve večerních hodinách to bude fungovat jako stanová konstrukce abych nemusel spát pod širákem až pojedu s dětma na výlet i přes noc .Jinak ta zadní boční část zábradlí má výšku 390 mm nad lavice .

Jó kdyby byla loď o tři metry delší a o metr širší tak si toho zábradlíčka nikdo ani nevšimne :D .

Všechny ty nerezi jsou namontované tak , že není problém to vše sundat a nandat plastové záslepky během jedné hodiny , ale třeba vystupování na břeh na přehradách bez předního koše a čelenu to je docela akrobacie kterou já nerad .
Uživatelský avatar
Matulee
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 47
Registrován: sob úno 28, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Matulee » ned črc 11, 2010 11:03 am

Krásná práce, jak jsi pokročil. Vidím, že stavba trvá téměř 4 roky. Ale stojí zato ;-) Všechna čest :-)
Uživatelský avatar
janosik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 75
Registrován: pát srp 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Červený Kostelec

Příspěvekod janosik » pát zář 03, 2010 12:07 pm

:good: není co dodat nádhera, už mě dělí jen mail od SPS a prvně zaříznu:) fakt mě to tady nakoplo :D
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 412
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » ned říj 10, 2010 11:14 pm

Dík kluci :)
Matulee , ty čtyři roky tropím spoustu věcí a jednou z nich je i tato loď a moc mě mrzí že zrovna na ní nemám víc času .
Janosiku doufám že už mail proběhl a ty řežeš desky na kusy ;) .

„Loď nepůjde tuto sezonu na vodu jen v případě mé smrti , když se nestihnou plachty tak se zatím bude jezdit na motor.“

To jsem říkal kamarádům na jaře když se mě ptali co loď . Takže buď lžu kamarádům a nebo jsem mrtev .
Stačilo pár nových zakázek v práci , k tomu se přidaly problémy na stavbě domu a k lodi jsem se skoro 4 měsíce vůbec nedostal :( .
Něco málo jsem ale stihnul , odstrojil jsem z lodě kování a začal s lakováním vrchu lodě . Je teda pravda že jsem ji na začátku
musel třikrát za sebou omýt benzínovým čističem , což je daň za práci v hale pod střechou kde se zpracovávají kovy . Nezachránila to ani plachta kterou jí přikrývám . Pak dostala loď svojí první sukni a hned následně nástřik epoxidovým
základem , který jsem den nato ještě ztuploval . Základovka je bílá a tak jsem měl první možnost vidět loď v jejích barvách a musím říct že jsem byl spokojenej .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us


Po krátké přestávce dostala loď další sukni a nástřik stříkacím tmelem . Tmel je šedý a matný a abych řekl tak jsem byl
hodně překvapený co tato kombinace všechno schová . Přeložené spoje skelné tkaniny najednou jakoby nebyly , ani
dolíčky po opravených bublinách v laminátu .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Po chvilkách jsem dotmeloval polyesterovým tmelem větší nerovnosti a při broušení si dával pozor na bílou základovku abych ji nezbrousil . Místo kde jsem opravoval bubliny na laminátu jsem dotmeloval snad 4 x .
Teď mám nastříkanou druhou vrstvu stříkacího tmelu a tu jen tak lehce brousím 120 aby měla vrchní barva opravdu
dobrý podklad .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Byl jsem koupit vrchní barvu , svojí oblíbenou U 2070 a k mému překvapení mě bylo sděleno že už se nevyrábí . Naštěstí
je to jen díky tomu že začli vyrábět mladší sestru U 2072 , která se bohužel prý nemá míchat s U 2070 .To je škoda protože mě zbyla jedna kilová plechovka U 2070 .
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 412
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » ned led 23, 2011 10:52 pm

V říjnu jsem si koupil vrchní barvu a teď o víkendu jsem se konečně dostal k tomu abych jí vyndal z krabice . V pátek jsem po práci šel ještě chvilku brousit , v sobotu jsem dobrušoval asi do pěti odpoledne a už se mě nechtělo nic nového začínat . Nedělní práce by byla fakt dobrá pro toxikomana . Po oluxování jsme celou loď otřeli benzinovým čističem , to byl takový předkrm. Pak jsem olepil už nastříkaný spodek trupu a vstupy do lodi páskou s igelitovou folií a šel natužit a naředit barvu . Mám takový zelený A4 sešit kam si píšu věci okolo stavby lodi . I to co jsem jak dělal abych to co mám už vyzkoušený nemusel třeba po roce znovu zkoušet . A zrovna ten jsem si nechal doma . Pamatoval jsem si jen to že mám barvu víc naředit než je v technickém listu . Zachránil mě počítač s internetem a to že jsem v tomto vlákně psal o skušebním stříkání své pramice . Když jsem barvu kupoval , tak mě upozorňovali na to že bych neměl druhou vrstvu stříkat na zaschlou barvu , ale zhruba už po padesáti minutách aby byla barva jen zavadlá a obě vrstvy se skutečně spojily . Druhá vrstva byla o poznání náročnější fyzicky , protože se nedalo stříkat nic z vnitřku lodi , v životě jsem se tak nepředkláněl . Vnitřek kokpitu stříkaný z venku v předklonu a stříkal jsem směrem k sobě , takže nejen že to bylo nepohodlné ale ještě jsem na to pořádně neviděl . Prostě jsem moc rád že to mám za sebou .
Teď mě čeká dodělání kormidla a výroba jeho kování a píny , nalakování dvířek a podlážek do kajuty a výroba kýlové desky a balastní bomby .
Nevím jestli mě tento rok vyjdou peníze i na stěžeň a plachty , ale jestli ne tak se nestane nic horšího že strávím sezonu na výtlačné loďce s motorem :D .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 412
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » sob úno 05, 2011 8:42 pm

Dneska jsem si trochu poladil desky na vstupy do kajuty . Od začátku jsem nevěděl jak je vlastně dodělám , protože v originální verzi prostě nejsou . Zlatý klasický véčkový lukny . Dolu jsem vyrobil a přišrouboval dřevěnou L lištu a teď jdou dvířka dole nasadit na klapací lištu . Dvířka drží ve vstupu , nahoře jsou o čtyři cm pootevřená . Nahoru dám zámečky aby šla loďka zamknout , ale chce to něco aby to drželo zavřené i bez zamknutí . Zatím to vyhrávají magnety , protože mě nic chytřejšího a jednoduchýho nenapadlo :? .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Také jsem se vrátil ke kormidlu , teda zatím jen ke kormidelnímu listu . To je poslední věc kterou budu ta téhle lodi laminovat . Původně jsem myslel že budu tvar listu frézovat vrchní frézkou podle posuvné šablony , přišlo mě to jako hodně dobrý nápad . Nakonec jsem ale zvolil metodu postupných zářezů pilou do dané hloubky a následné dobroušení tvaru bruskou . Bylo to nakonec vcelku dost rychlé , za cca 2 hodiny bylo hotovo . Teď chci ještě ručně dobrousit hrany a spodek listu .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Nakonec se ještě musím pochlubit tím jak jsem si vyrobil svojí přehradní kotvou alá danford . Dělal jsem ji bez plánů , od oka , jak jsem si ji pamatoval z osmimetrových lodí . Je přesně taková jak jsem si představoval , jen jsem nějak netrefil velikost na svojí loď. Deset kilo se mě zdá dost :D .
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » ned úno 06, 2011 7:19 am

Ahoj Karle, ty prostě vždycky umíš člověka pohladit novými informacemi ;). Váhy kotvy bych se tak nebál, deset kilo ještě není neunesitelných, koupil jsem si k pirátovi 8,5 a nemůžu si vynachválit. Používám jí s takovým řetízkem spíš na psa a i když nekotvím každý den, delší dobu jsem na ní stál v našem střídavým proudu a ani se nehla. No a ty si vlastně můžeš vyrobit rezervní a ta zas může bejt o trošku menší, pak mi je prodáš a vyrobíš si přesně takovou jakou budeš potřebovat, všichni přece vědí, že třetí barák si postavíš správně ;).
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 359
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » ned úno 06, 2011 8:59 am

když se dívám na tvoji práci a na tvoje "jméno" karel Macher -není co dodat.A to se týká i dalších ,kteří tady představují svoje dovednosti.Klobouk dolů.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 412
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » ned úno 06, 2011 1:21 pm

Ahoj Máro asi máš pravdu , je daleko lepší mít dvě až tří kotvy než nemít žádnou :) . Je fakt že tu desetikilovou si můžu nechat na řeku , ale na přehrady je to fakt moc . Na druhej pokus se daleko lépe připravím a kotvu si nakreslím a dopředu spočítám váhu a myslím že šest kilo bude akorát .
Mirusi dík za tvůj "klobouk dolů " , to vždy potěší . Toho machra mě tam napsal Denis , ale né kvůli tomu že bych byl machr na stavbu lodí , ale že o tom jak stavím loď píšu .
Já se jako machr necítím a kdybych si měl něco sám dopsat pod jméno tak je tam místo machra pohodář :D .
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1527
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » ned úno 06, 2011 7:34 pm

Karle, pořád jsi o krok přede mnou, tak máš času pořád dost ;)
Až to dozraje, tak se těším na minimálně víkendovou spoluplavbu!

A následné putovní nepravidelné srazy amatérských stavitelů budou doufám samozřejmostí :D
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 412
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » ned úno 06, 2011 8:36 pm

ficcusi , vzhledem k tomu že jsem začal stavět skoro o dva roky dřív než ty , tak ten krok napřed mě zrovna nepasuje na nejrychlejšího stavitele lodí :lol: .
Ta spoluplavba je takřka nutná , musíme vyzkoušet kdo z nás dvou má lepší motor :mad: .Já jsem ten svůj zatím jen zajížděl na pramici ale příjde mě že bude fakt dobrej .
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1527
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon úno 07, 2011 7:39 am

Karle, můj luxusní motor zavrčel zatím pouze v sudu :D A v létě nám končí záruka, tak snad bude vše ok :? Toto letí ...
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 412
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » čtv črc 14, 2011 11:11 pm

Tak asi jeden z posledních reportů ze stavby , snad už tu brzy budu psát jaké dělám další úpravy k lepší funkčnosti již plující lodi.
Předminulí víkend jsem věnoval dokončení převozní a zimovací kozy , vypadá to jednoduše ale rychle to fakt nešlo . Chtěl jsem aby loď seděla v negativních žebrech , což mě přijde jako nejšetrnější k trupu při převozu na vleku . Podklad pod trup je měké dřevo seříznuté pod úhlem který koresponduje s obšívkou , přišroubované k ocelové konstrukci , na dřevo jsem nalepil 10mm filc který jsem očalounil zelenou dekou ze sekáče . Koza splnila mé očekávání , loď přežila přesun z dílny k nám na zahradu bez jediné újmy .

Minulou sobotu jsem celou věnoval doleštění svarů na nerezových zábradlích , pomáhal mě s tím táta který mě zábradlíčka držel abych mohl řádně přitlačit . Oba jsme byly pěkně černí a následně i zelení od brusné a leštící pasty .V neděli jsem osazoval nerezy až na zadní zábradlí ke kterému mě scházely nerezové rozetky k upevnění , buď jsem to špatně spočítal a nebo poztrácel .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

V místním e schopu jsem si objednal držák motoru a protiskluzový nátěr , a držák vypadá fakt luxusně . K držáku vyrábím mezikus protože mám na zrcadle velký sklon a motor by mě při vší snaze o trimování zvedal záď z vody . S tím protiskluzem to bude asi horší , protože tento způsob léta zdá se mi poněkud nešťastný , a nepřeje venkovním natěračským pracem .

Taky jsem se konečně rozhodl jak povrchově upravit dvířka do lodi a u skříněk , s tím že bílé už je na lodi dost a natřel je tenkovrstvou lazurou BORI v odstínu teak .

Toto léto mě taky pěkně připomělo jedinou opravdovou vadu mé lodi a to je nemožnost odvodnění kokpitu . To není problém pokud na lodi jste nebo ji máte doma , ale pokud ji přikotvíte 40km od baráku tak už to není ono .
Takže musím velice rychle vyřešit persenik přes kokpit , jestli si nechci dělat pokaždém větším dešti výlet na přehradu .
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » sob črc 16, 2011 6:44 am

Ahoj Kadel;-), nešel by udělat, alespoň zadní odvod vody přes zrcadlo, při výšce spodní hrany vstupu, bych se bál i pár centimetrů vody. Čímž nechci chytře radit, spíš mě to zajímá a trošku zaráží, odtoky se mi nezdají technicky ani výrobně náročná věc. Jak je to řešeno v případě zalití, či jiných nečekaných variantách vody v kokpitu?
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 412
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pon črc 18, 2011 10:28 am

ahoj marks :) , pro mě není problém vyrobit sofistikovaně díry do zrcadla pro odtok vody , problém je to že ta loď je projektovaná od Mortena pro denní plachtění , je na vleku a když chceš plachtit tak jedeš dáš na vodu plachtíš ( den , dva , pět ... ) a když odjíždíš domů tak loď naložíš a odvezeš domů . Není to loď na otevřené a natož rozbouřené moře , takže jí žádné zalití vlnou nehrozí , rozhodně ne na Slapech , Orlíku nebo Lipně . Jádro problému je to , že teoreticky je podlaha kokpitu při plné zátěži 40 mm pod hladinou , takže pro klasický systém odvonění nejsou podmínky .Takže prozatím řešení kyblík a lopatka na vodu a persenik pro delší kotvení .
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2451
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon črc 18, 2011 11:53 am

a co dat tam do tech der jeste spunty ?
my jsme to mivali na FB, vzadu diry, protazene skrz komoru dvemi duralovymi trubkami ...
a bud spunty zevnitr kokpitu (ty se ustavicne ztraceli :P) nebo lepsi reseni spunty z venku na provazku protazeny do toho kokpitu, aby to slo zatahnutim zavrit ...
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 412
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 13
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pon črc 18, 2011 12:09 pm

špunty by byly určitě lepší verze než jem otvory , ty provázky jsou určitě potřeba :D , já ztratím i daleko větší věci . Ten ponor je zatím opravdu teoretický , počkám jak to dopravdy bude na vodě .
Látku na persenik jsem koupil v sobotu a včera jsem poprvé zkoušel šít na stroji ze staré plachty "něco" jako persenik co bych tam chtěl . Zkušenost zajímavá , sice jsem to nestačil dodělat ale zatím to vypadá že by to mohlo fungovat :mad: .
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2451
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pon črc 18, 2011 1:12 pm

dle toho co jsem psal, se ponoru bat nemusis, u toho FB to bylo taky zanoreno - teda kdyz byl v klidu ;-)
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » úte črc 19, 2011 6:51 pm

Ahoj Karle, denní plachtění je hezká je věc a vůbec ti do toho nechci kecat, jen už vím kolik dokáže napršet do lodi při běžný přehradní bouřce. Když koukám na ty kvanta vody co sebere plachta a nejradši mi tečou pod nohy, nedokážu si moc představit jakto stihneš vybírat lopatkou, aby ti neteklo do podpalubí. Samozřejmě znám tvou loďku jen z fotek, jak na ní všechno funguje taky nevím, jen mě to tak napadlo a koneckonců dodělat výtoky můžeš vždycky.
Jeryxi předpokládám, že v klidu byl u tebe málokdy;-)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů