SEA SCOUT po česku

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte črc 19, 2011 7:45 pm

ahoj marks , já se odtokům nebráním , naopak bych je nejraději měl . Na druhou stranu to zatím vypadá že asi moc osamělích plaveb mít nebudu a tak se o lopatku nebo vědro bude muset postarat posádka a ne já :D . Hrana přetoku do podpalubí je 12 cm což není moc ale i tak je zapotřebý cca 500 l vody aby přetekla . Jinak doufám že mojí loď letos uvidíš na vlastní oči až pojedu na výlet na Orlík po vodě , je to cestou tak by jsme to nějak domluvili .
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » úte črc 19, 2011 10:07 pm

Neboj nezapoměl jsem, že u tebe to je vždy důkladně promyšlený ;).
Na setkání se těším, nějak to určitě domluvíme, třeba i letos na jaře :crazy: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » stř črc 20, 2011 12:01 pm

tak vám musím ukázat svůj první pokus o persenik který by měl při kotvení a mé nepřítomnosti zamezit naplnění kokpitu vodou a následné promáčení matrací v kajutce . Je to taková pracovní verze ušitá z krycí plachty , ale nechtělo se mě ničit na první pokus pěkné plátno . Vzhledem k tomu že to je moje první zkušenost s šicím strojem tak mě daleko déle trvalo naladit rumunskej strojek z roku 65 než to ušít . Ten stroj za to nemohl , to já protože jsem pořádně nečetl návod :D .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » stř črc 20, 2011 12:22 pm

většina plastovejch plachet se vlhkem vytahuje, viděl bych podél středem nějakou lištu, aby se nedělaly "lavóry" vody před zrcadlem
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » stř črc 20, 2011 10:02 pm

tak ta lišta bude třeba , dělá se malý lavórek před zrcadlem jak jsi psal davide .
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » stř črc 20, 2011 10:08 pm

Souhlas s davidem, lavůrek udělá lavor, blbě se to vylejvá a s klidem to trhá oka. Taky nějakej větrací otvor není k zahození a pak už je to s lavorem úplně jinak, to už má i kudy odtéct dovnitř.
Ovčička mi šil na piráta a i původní originál byl jako stan na ráhno, čímž nechci říct, že to tak máš řešit taky, jen pro zajímavost a inspiraci ;) .
Taky je k zamyšlení aby se dal nandavat a sundavat z lodi, ale není to zásadní problém pro nás co nemaj problém pobejt ve vodě už před vyplutím :).
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pon srp 01, 2011 9:31 pm

tak jsem si trochu hrál s kýlem , hlavně tedy s balastní pumou :D . Objednal jsem si výpalky a tuhle sobotu jsem se vzhledem k parádnímu počasí zavřel na dílnu a svařil to do kupy . Venku bylo pořád hnusně tak jsem se rozhodl že skusím začít s litím olova do závaží . Bohužel jsem zjistil že nemám žádný vhodný trychtýř pro nalévání olova a tak jsem cca hodinku vyráběl vhodný trychtýř .Bylo to významné zdržení v práci vzhledem k tomu že následné roztavení a odlití 100 Kg olova do balastní bomby trvalo dvě hodiny s jednou půlhodinovou přestávkou na dojetí a výměnu pb bomby za plnou . Je pravda že k dobrému času přispěl kamarád Jirka který si na dílně původně natíral plaňky a nakonec fungoval jako dělič olověných tyčí aby se nám vešli do tavné nádoby , takže díky Jirko :D .
Druhý den jsem si pro zátěž dojel , přes noc nám krásně vychladla a asi i ztěžkla :D , ve dvou jsme měli docela dost , 115 Kg se docela pronese .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » úte srp 02, 2011 10:12 pm

To se mi líbí, už se nemůžu dočkat až uvidím kam a jak to patří ;)
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » čtv zář 15, 2011 10:22 pm

tak se omlouvám máro že mě tak dlouho trvalo ti ukázat kam a jak to patří :) , ale to víš , bylo léto a tak 8) .
Tady je už plotna kýlu vtažená vrátkem do trupu a kýlová bomba připravená na osazení .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Na této fotce je kýlová bomba přišroubovaná a kýl je v pracovní poloze .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Bomba i s plotnou má 140 Kg , vrátek to dává docela v pohodě , ale abych pravdu řekl tak jsem kýl na vodě ještě dolů nespustil . Není proč ho pouštět dolů protože nejsou ještě plachty ani stěžeň . Ale musím říct že i v zatažené poloze dává lodi velkou stabilitu a moc se těším až bude loď komplet i s plachtami .

Provedli jsme předčasný porod a loď dali na vodu a musím říct že jak někteří říkají že nejhezčí pohled na svět je z hřbetu koně , tak já si myslím že daleko lepší je pohled přes příď svojí lodě :D .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Večery na lodi jsou príma ale rána jsou lepší , s horkým kafem .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Na špatné počasí jsme si připravili zatím provizorní plachtu která zakryje celí kokpit , což je u takto malé lodi více než potřeba a už jsme pod ní úspěšně strávili jednu povedenou sobotu .

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Hlavní je že jsme konečně na vodě :D .
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » pát zář 16, 2011 12:21 pm

Na které vodě ta krás pluje....slapské, orlické...
Až bude stěžeň, možná by bylo dobré vyzkoušet, zda po položení na bok nepude voda do kajuty. S ohledem na tu nástavbu, by to mohlo vyjít, ale je dobré vědět na čem jsi. :)
Jinak Karle velký obdiv, rychlost stavby, kvlita, vlastní tvořivost, fakt dobrý.
Pepa
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pát zář 16, 2011 1:18 pm

Pořád jsem váhal kde zakotvit , Orlík nebo Slapy ? Nakonec vyhrály Slapy , s tím že na Orlík si sem tam doplujem :) .
S lodí se pořád navzájem seznamujeme a zkoušíme co kdo snese . Až bude stěžeň tak ji tedy zkusím položit abych věděl , ale pro jistotu vyndám matrace , na mokrých se špatně spí .
Samozřejmě děkuju za vyjádřený obdiv , ale musím zde napsat že bez tebe a tvého topicu KONSTRUKCE PLACHETNICE ANEB JAK SI SÁM NAVRHNOUT A SPOČÍTAT by to bývalo mohlo dopadnout úplně jinak a třeba i né úplně dobře a za to máš můj obdiv zase ty :) .
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát zář 16, 2011 9:16 pm

Taky gratuluju (k dceři samozřejmě) a na tu zkoušku přijedu klidně i jako posádka, jen ten čas. Slapy dobrý, přibližněji by to nešlo, jestli bude foukat jako v úterý, nemusel bych stihnout zastavit. :good: :lol: :
Uživatelský avatar
Corwin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 291
Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Praha / Stará Boleslav

Příspěvekod Corwin » stř zář 19, 2012 6:52 pm

Ahoj.
Tak co Scout v sezoně 2012?
Jinak pro všechny zájemce - plány jsou stále ke stažení na adrese:
http://www.boatplans.dk/boat_plans.asp?id=2
(hodím to i do tématu lodní plány - tam to patří....)
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1713
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » stř zář 19, 2012 7:30 pm

Karle, jsem ostuda ostudná ... nezaregistroval jsem LOŇSKÉ spuštění SeaScouta na vodu. A kdyby to Corwin nevytáhl nahoru, dál žiju v nevědomosti :oops: Částečná gratulace ... plnohodnotná gratulace bude až pod plachtami a při společné skleničce na vodě ;)
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » čtv zář 20, 2012 5:20 pm

Ahoj Corwine , sezona 2012 se nesla v duchu dokončovacích prací směřujících k tomu aby ze Scouta byla pro mě plnohodnotná loď , a to plachetnice :) . Chci k tomu napsat o trošičku víc a přidat i fotky , ale v týdnu není čas a víkendech jsem na vodě , ale bohužel už brzo skončí sezona a pak to napravím .
S těma plánama na Sea scout to je tak , že je Morten stáhl a už je nemá v nabídce , prý kvůli nějakým nesrovnalostem v rozměrech , mě ale jen trošku neseděli podle výkresů podlahové panely ale nic hrozného .

Zdar ficcusy , ostuda nebo neostuda , já dobře chápu že člověk co pracuje a má ženu , děti a další báječné koníčky nemůže furt sledovat co se děje na internetu :D . A na tu gratulaci pod plachtami jsem hodně zvědavej , jestli jako poplujem vedle sebe jedním směrem , nebo proti sobě a při míjení si potřesem pravicí :lol: .
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » čtv úno 07, 2013 11:23 pm

Sezona 2012 byla plánovaná už od března , kdy měly nastat práce v našem suchém doku abychom tuto sezonu dali konečně jako plachtiči . Jenže Murphyho zákony fungují a tak celý březen i duben jsem strávil prakticky nonstop v pracovním procesu včetně večerů a víkendů . Takže začátkem května když se to zvládlo jsme dali hausbot na vodu a začal jsem s proměnou Scouta z motorové výtlačné lodi na plachetnici .

Jako první věc jsem začal dodělávat kormidlo , teda spíš jen kování a pínu. Chtěl jsem hlavně osadit kování na loď abych ji mohl dát na vodu i bez kormidla a to následně přivést až po hotových povrchovkách .
Do sklápěcího kormidelního listu jsem vlepil nerezovou ložku pro čep otáčení a zdvihací lanko , nemám rád když zůstanou průchody překližkou povrchově neupravené a v těchto exponovaných místech by i epoxi a barvy byly slabé řešení .
Vzhledem k tomu že tak trochu klesla moje důvěra k vlastnostem polyuretanu jako vrchní vrstvy povrchu který je pod vodoryskou ( delší dobu ) jsem se rozhodl pro jiné řešení – napouštěcí epoxid / základní epoxidová barva / vrchní epoxidová barva .

Obrázek

Obrázek

Druhá věc na seznamu byl nátěr podponorové části trupu , včetně vnitřku skříně pro spouštěcí kýl .
Po sezoně 2011 jsem kontroloval stav podponorové části trupu (pod vlivem diskuze zde na foru o vhodnosti použití polyuretanu jako vrchní barvy pod ponorem ) a zjistil jsem že cca 10 cm pod hladinou se skutečně vytvořily malinké bublinky které tam předtím nebyly . Nebyla to žádná hrůza jednalo se o cca 20 bublinek a co je zajímavé , že zhruba po měsíci co byla loď z vody venku zmizely . Každopádně jsem se rozhodl to pořešit i když né úplně radikálně .Linii nátěru jsem posunul o 10 cm nahoru oproti vodorysce , vyznačil lihovou fixou a začal brousit smirkem pod vodou . Pak jsem na to válečkem napatlal epoxidový základní nátěr od Plastima a po zaschnutí ( týden ) modrý antifouling od téhož výrobce.

Obrázek

V mezičasech jsem se poptával po starším stěžni pokud možno se vším všudy a měl jsem štěstí , podařil se komplet stěžeň i s ráhnem a komplet okované z plachetnice z které se stala rybářská loď plující jen na motor .
Stěžeň byl o něco delší nežli jsem potřeboval , ale to rychle vyřešila úhlová bruska s řezacím kotoučem na hliník , ráhno
mělo délku jak kdyby bylo pro mě na zakázku . Jediné co potřebovalo větší zásah byly sálingy , byly na špatném místě , jinak dlouhé , pro mě se špatným úhlem . Nakonec jsem vyrobil z nerezu úplně nové sálingy a osadil na jejich nové místo . Hojně jsem při zpětné montáži používal nerezové trhací nýty a musím říci , že bez problémů jsou při ručním nýtování průměr 3,2 mm , 4,2 mm ještě taky šli ale u 4,8mm jsem se hodně potil a přemýšlel jestli dříve prasknou nýtovací kleště nebo mě nějaká céva v hlavě .
Také jsem si musel vyrobit stěžňovou patku , od začátku stavby jsem si vymýšlel všechny možné systémy a nakonec jsem skončil u toho asi výrobně nejjednodušího _|_|_ . A ty různé úchyty upínaček a předního stěhu , to bylo zase děr do lodi . Je ale pravda že když už jsme konečně vztyčily stěžeň tak loď dostala alespoň pro mě jinou dimenzi :o) .

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Každopádně jsem hned viděl že krycí plachta na kokpit tak jak jsem ji měl doteď skončila a odchází dožít na složené dřevo na buřty a začal přemýšlet nad novým úkolem . Krycí plachta přes ráhno je klasika a po dokoupení 2 bm šedé batohoviny k té co jsem koupil před rokem ( ještě ji naštěstí měli ) jsem mohl začít tvořit , měřit střihat a šít . Dal jsem tomu dva víkendy a nějaké ty odpolední směny a doma jsem si vysloužil zákaz okovávání plachty v pozdních hodinách , že plaším psa a dědu . Když jsem to měl hotové tak jsem se ještě rozhodl udělat vzadu a vepředu větrání se všitou síťkou jako bývá ve stanech.

Obrázek

No a pak už jsem jen přivařil schůdek na čeleň aby se dobře vystupovalo na pláž a vyrobil novou překližkovou desku na držák motoru protože tu původní americkou jsem za 1 sezonu zničil , asi jsem byl surový při dotahování upínacích šroubů . Novou desku jsem slepil epoxidem ze tří kusů 12 mm české borovicové překližky , tenkovrstvou lazurou jsem jí dal povrchovku alá teak a trochu jí poladil , na stranu upínacích šroubů jsem v místech kde dosedají nalepil destičku z 2 mm nerezu a na druhou stranu 3 mm gumu pod dosedací plochy motoru .

Obrázek

Poslední víkend v červenci byl pro naší plavební sezonu začátkem . Stěžeň jsme vztyčili ještě na vleku a pak už nás čekali jen samá pozitiva a sociální jistoty :D , i když zatím ještě bez plachet .
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pát úno 08, 2013 2:14 am

Krásná práce, Karle. Nedovedeš si ani představit, jak moc Ti závidím Tvou zručnost :cry:
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát úno 08, 2013 7:32 am

No Karle, z tebe ještě jednou něco bude.... :good:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát úno 08, 2013 2:20 pm

Takže ja som tvoje spustenie lode na vodu a aj začatie plnohodnotnej prevádzky asi preplaval. S dvojnásobným omeškaním sa pripájam ku gratulantom :good:
Kýl s tým navijákom ako vyťahuješ? Máš nejakú fotečku, alebo môžeš to popísať? Na mojej H16 som sa zastavil na zdvíhaní kýlu, obdobného ako máš ty, jednoducho ten kladkostroj čo som vymyslel nefunguje. Celé som to 2x prerobil, teda vysekal a znovu vyrobil a vlepil, ale bezúspešne. Myslel som že budem ťahať len za provázky, ale to sem se splet :D Takže uvažujem že tam vložím k tomu kladkostroju nejaký navyják, prípadne vinšňu.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1713
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát úno 08, 2013 2:36 pm

Ta krycí plachta je parádní ;) Mimochodem, rýsuje se nám 2týdenní plavba z Týna nad Vltavou po proudu ... kam až nás to zanese. Asi v červenci ... to jen tak pro info. Něco k pití vezmu. Buď rum nebo rum. Ahój :)
Uživatelský avatar
Pefry2012
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 204
Registrován: ned črc 22, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pefry2012 » pát úno 08, 2013 3:07 pm

:clap:
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pát úno 08, 2013 3:18 pm

ficcus píše:Ta krycí plachta je parádní ;) Mimochodem, rýsuje se nám 2týdenní plavba z Týna nad Vltavou po proudu ... kam až nás to zanese. Asi v červenci ... to jen tak pro info. Něco k pití vezmu. Buď rum nebo rum. Ahój :)


mam to same v planu od 4(5) července ta se treba potkame-cil horni Labe
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pát úno 08, 2013 7:48 pm

Díky za chválu kluci , snažím se co to dá :o) . Ještě sem něco málo napíšu , třeba o plachtách …

To by bylo fajn ficcusi kdybychom se v létě potkali , já jsem na lodi víceméně skoro každý víkend , přes týden to je horší
v létě mám většinou pracovní sezónu . A rum nebo rum mám v lodní lékárně také ;) . Za hotelem Laguna se dej hned první ostrou doprava a u třetího hausbotu jsme s lodí uvázaní .

Ahoj Denisi , já jsem taky přemýšlel o kladkostroji , ale já bych mu hledal složitě místo . Koupil jsem malý lanový naviják na 350 kg . Ale já jsem od začátku celou tuto část , konstrukci s kladkama a s montážní deskou řešil i jako podpěru stěžně a tak jsem nosné části vyrobil z nerezového profilu kvůly pevnosti . Kýl i se závažím má 140 Kg , když pouštím kýl dolů tak to dávám jednoručně ale opatrně protože tento naviják nemá při vytáčení žádnou zpomalovací pojistku . Když kýl vysouvám nahoru tak je to daleko jednoduší oběma rukama . Ale není to žádné násilí , nedělá mě problém to absolvovat víckrát denně když je třeba .
Ono by to možná s těma lanama šlo , ale ne jako kladkostroj , ale zrovna jako ten lanovej naviják , akorát místo kliky mít velký kotouč na ovládací lano a na malý průměr by se navíjelo lano zdvihací , které by mohlo jít ještě přes jednoduchou kladku upevněnou na kýlové desce . Ovládací lano by pak mohlo být vytažené ke vchodu do kajuty abys při spouštění kýlu nemusel jako já dovnitř do lodi . Jenže aby z toho nakonec nevzniklo něco velkého a nefunkčního :? .
Lanový naviják je jistota , akorát si musíš zvyknout na tu kliku v kajutě , občas z ní bolí hlava :D .

Moje řešení přikládám na fotkách , bohužel jsem nenašel žádnou fotku z vnitřku s navijákem tak alespoň takto .

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pát úno 08, 2013 7:57 pm

pred casem se nekdo zminoval o zvedani kylu(ploutve) pomoci pisnice a hydr.pumpicky-nemate to nekdo vyzkousene?
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pát úno 08, 2013 8:05 pm

Našel jsem obrázek toho jak jsem to myslel s tím lanovým navijákem , je to řešení z Cape Henry 21 .

Obrázek

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů