SEA SCOUT po česku

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » čtv kvě 17, 2007 7:34 pm

Tak podlahy už drží , už trénuju tmelení širokých spár co vznikly na přechodu boků k vrchu podlah.Z plastový stěrky na lepidla z Obi jsem si vystřihal tvarovou stěrku s větším rádiusem do rohů , skoro lepší než originál.Stejně jsem to musel dělat nadvakrát. Teď to brousím lamelovým kotoučem do vrtačky aby to bylo pěkný a všude skoro stejný , ale moc rychle to nejde ,ten epoxid s pilinkami je fakt dost tvrdý.
Od začátku stavby jsem zpracoval zhruba 2 kila pilinek z ankarský borovice pěkně vyschlí (kamarád si brousil podlahu ),a ty byly super.Teď mám novou várku z českého smrku ze stavebního dříví (venkovní veranda ) a je to něco úplně jiného a bohužel ne lepší .Asi to nebylo úplně suché dříví .
Obrázek
Poslal jsem email Mortenovy do Dánska kde jsem mu popsal co jak a proč jsem změnil na projektu této lodi , a připojil mu k tomu výkresy změn ,a fotky .Poprosil jsem ho o posouzení a kontrolu těchto změn , a doporučení k váze balastní bomby na kýlu.Také jsem ho vzhledem k zvětšení plochy plachet a tím nutnosti přihlášení lodi na SPS poprosil o autorizaci projektu s potvrzením že je legálně získaný.
Za tři dny mě přišla odpověď , a další tři dny trvalo než mě to kamarádka přeložila(bohužel neumím anglicky , německy ani dánsky).
Hned na začátku děkoval za obrázky a omlouval se že neumí česky :D .Moje řešení nástavby se mu líbí. Balastní zátěž by podle něj měla být 100 kg aby nadměrně nezatěžovala konstrukci a měla by v této nízké pozici zaručit komfortní plachtění . Zkontroloval změny na lodi (kýl a oplachtění ) , s tím že je vše v pořádku(MOC DĚKUJU PEPO). S autorizací není žádný problém , a až budu přesně vědět co SPS bude všechno ohledně změn projektu chtít tak se mám ozvat.
V podstatě jsem spokojený , projektově mám loď dořešenou a čeká mě už „ jen “ práce a jednání s SPS.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pát kvě 18, 2007 11:13 am

Ahoj Karle,
To jsi teda borec. Napsat do Dánska dopis česky, to chce odvahu.
Hlavně že vše dopadlo OK.
Na PS žádný extra doklad o legálnosti plánů po mě nechtěli.
Stačili jim jen ty plány autorizované tím konstruktérem. Asi ty plány bude muset překreslit podle tebe (alternativu), nebo tvoje nějak podepsat a poslat Ti je zpět.

Obrázek

To je taková ta nudle vpravo dole. „PAVIA“ Ing.Miloš Maximovič.
Potřebuješ je dvakrát. Jedy si nechají a druhé Ti pošlou zpět orazítkované.
Ten červenej štempl. Zároveň ti pošlou povolení ke stavbě.
ToŤ prozatím vše.
Až budeš hotov, tak ještě kolaudace a vystavení techničáku. Tam Ti zapíší i motor máš-li jaký.
To znamená tip a výrobní číslo. To je dobré tam mít pro případné pozdější tahanice s cizími úřady.
Vše je pochopitelně na tvé jméno. Opět důležité pro pozdější prokazování vlastnictví. :!:
V zahraničí je to důležitější papír než řidičák.

Tak mě napadá; když už budeš v tom kopírování, skenování nebo jak to budeš dělat, že by jsi ty plány mohl hodit sem na forum.
Konkrétně do sekce „Lodní plány“:
http://jachting.info/modules.php?name=F ... forum&f=50

Myslím že by to mohlo být pro mnohé uživatele inspirativní. :wink:
Zdravím, alffa
Uživatelský avatar
Axel5
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 6
Registrován: pon dub 30, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Axel5 » pát kvě 18, 2007 4:34 pm

Ahoj Karle,
Tak musím smeknout, vypadá to skvěle ... sám si nejsem jistý jestli bych si na něco takového troufl. Ale musí se nechat že po tom co jsem si zde přečetl mi už nepřijde stavba vlastní lodi tak nereálná.

Každopádně krásná práce. :wink:
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » ned kvě 20, 2007 10:00 pm

To Karel - ahoj.
V souvislosti s jednáním na SPS ohledně povolení stavby lodě, mě bleskla hlavou jedna myšlenka. Jen nevím zda to již není přežitá informace, přesto dávám k kúvaze. Mám totiž dojem, že součástí povolovacího řízení je stanovení stavebního dozoru. Myslím, že jej vykonává pracovník SPS nebo jimi pověřená osoba. Z toho vyplývá, že dozor by mohl chtít vidět loď v určité fázi rozestavěnosti a ne hotovou. Tedy jednání o povolení na SPS bych příliš neodkládal. Je nutné si schovat vzorky všech použitých materiálů, myslím předevšém přeližky, možná lepidlo a mit možnost je stavebnímu dozoru předložit. To asi u tebe v této chvíli jistě nebude problém. Podotýkám, že dnešní postup může být již odlišný.
Osobně jsem velmi rád, že jsi další hvězdičkou svítící na cestu všem, co váhají dát se do stavby vlastní lodě. Takže ti přeji jediné, vydrž a úspěšně svoji myšlenku dotáhni do konce, neboť jak je méně známo, podstatný je výsledek a ne se jen zúčastnit.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pon kvě 21, 2007 8:09 pm

Ahoj všem

to alfa : zas takovej borec nejsem :D , já mu to poslal přeložený do angličtiny ale napsal jsem mu že se mu omlouvám za pomalejší reakce na mail vzhledem k tomu že neumím anglicky a on se mě omluvil že neumí česky , mluví prý „jenom“ anglicky ,německy a dánsky . :oops:
O tom dokladu o získání plánů mě říkal p.Horáček z SPS z oddělení schvalování technické dokumentace , ale já s tím problém nemám.Jinak vše co je potřeba ke schválení technické dokumentace jsem si přečet na stránkách SPS viz odkaz
http://www.spspraha.cz/plavidla/techdokum.html
To s tím motorem jsem nevěděl , fyzicky ho ještě nemám ale už na něj šetřím,do kolaudace to snad zvládnu.
Vystavení plánů lodě by asi neměl být problém , ale zkonzultuji to s Mortenem co tam dát(jsou jeho i když jsou zdarma)

to Axel5 : díky za chválu dobře se to čte. Stavba vlastní lodě není nereálná stačí pár věcí . Musíš hrozně chtít a mít kde stavět , a vědět co a počítat s tím že ti to vezme spoustu času a dost peněz . A jak píše Pepa vydržet do vítězného konce.

to Pepa : o stavebním dozoru nic nevím , každopádně vzorky použitých materiálů mám , a pro jistotu schovám .Dnes jsem na SPS volal , chtěl jsem jim poslat plány mailem i s upravenou verzí , aby mě řekly co budou ještě potřebovat ale
pán co to vyřizuje je na školení a bude až ve středu.Až s ním budu mluvit tak se ho na ten dozor zeptám, a dám vědět.

Jinak je pravda že jsem byl dost zvědavý jak se bude Morten tvářit na mojí úpravu jeho projektu.Pro představu přikládám obrázek lodí . Loď vlevo je originál projekt skautské plachetnice , uprostřed je můj první pokus o kterém Pepa naštěstí řekl že je krajně nevyvážený a vpravo je loď kde jsem použil Pepovy podklady k určení těžiště plochy plachet a laterálu , a kterou jsem úspěšně poslal ke zkontrolování Mortenovy.
Obrázek
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte čer 19, 2007 9:24 pm

Tak jsem po telefonu hovořil s SPS o tom co budu potřebovat ke schválení stavby lodi při mých změnách na projektu,
jestli nebudou chtít nový výpočet stability plavidla . Bylo mě řečeno že mě bude stačit potvrzení od konstruktéra lodi že tyto změny kontroloval a souhlasí s nimi ( změny na kýlu a oplachtění). Ptal jsem se i na nástavbu , a jestli budou chtít u nástavby výkresy ke změně (budu ke schválení předkládat originál výkresy s dodatkovým listem s pohledem na loď se změnami), a bylo mě řečeno doslovně že pokud nechci dělat nástavbu dvoupatrovou tak jim bude stačit jen ten pohled .
Chtějí abych jim napsal pro ně důležité údaje , volný bok , výšku nejvyššího místa trupu nad ponorem a tak.Ten motor Alffe opravdu zapisují do papírů , tak čekám na výprodej úplně nových motorů Tohatsu :D .
Obrázek
Na lodi jsem začal dolepovat vrchní části žeber nástavby a vymýšlet a vyrábět kýlovou skříň.Nechtěl jsem od začátku běžnou kýlovou skříň , chtěl jsem aby kovový plát prakticky neměl žádnou boční vůli , a to jak kvůli zvukům které vznikají při kývání kýlu ve skříni s vůlí , tak kvůli zamezení rázů od kýlu s balastní bombou do kýlové skříně.Kamarád se kterým jsem se o tom bavil mě vyprávěl o svým známým který má loď s výsuvným kýlem a celou sezonu ladí uzoučké dřevěné lišty které cpe mezi kýl a skříň(teď už ne , koupil si loď s pevným kýlem).
Měl jsem docela problém s dřevěným prachem který používám při lepení , ten co jsem získal naposledy byl hrubý , a dělalo se s ním špatně , po přetažení spoje obloukovou stěrkou to bylo takový chlupatý a nešlo to zahladit .Po uschnutí to mělo vlastnosti jako smirek . Teď jsem konečně od kamaráda získal z pásové brusky ze suchého dříví a je to ono.
Pomalu ale jistě začínám shánět dřevo na stěžeň ,bude to asi docela sranda aby mělo tu správnou kvalitu.Chtěl bych taky udělat dřevěný lepený kormidelní list , ale nevím jaké dřevo je k tomu nejvhodnější , kdyby jste to někdo věděl dejte vědět .
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte čer 19, 2007 9:52 pm

Tiež som chcel robiť supertesnú plutvovú skriňu ako píšeš a aj som ju spravil, 10mm úplne na tesno. Ale odrádzajú ma od toho, lebo vraj ak loď necháš dlhší čas na vode, tak to obrastie riasami tak, že sa vraj nedá zasunúť. Moc sa mi to nezdá, keď natriem antifúlingom aj plutvu, tak snaď nebudú rásť vnútri. Ale rozmýšlam, že pre istotu tam dám plutvu hrubú len 8mm, takže toleranciu 1mm z každej strany.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » stř čer 20, 2007 12:24 am

to Karel -
Dřevěné kormidlo doporučuji udělat třívrstvé - prostřední vrstvu z vodovzdorné překližky oboustranně polepit plochými laťkami a vyhoblovat do profilu. Kormidlo se pak nekroutí, drží tvar.. Do hrany je možné vsadit hliníkový pásek jako ochranu proti poškození..
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » ned črc 29, 2007 10:48 pm

Ahoj Denisy , mě od toho také odrazovali s tím že to po půl roce na vodě už kýl nezasunu kvůli řasám.Ale jak mě ten kamarád říkal o tom jak cpali tenké dřevěné laťky mezi kýlovou skříň a plotnu kýlu tak mě napadlo udělat naopak skříň s dostatečnou mezerou aby se mi vešli prvky kterými kýl po spuštění zajistím proti kývání.Na jedné straně kýlové skříně budu mít vlepené rovné dubové hranolky , a na druhé straně klíny rozšiřující se směrem dolů . Proti kusy také dubové klínky budou přitlačovat ocelovou plotnu kýlu na rovné hranolky na druhé straně skříně a úplně vymezí vůle.Ty klínky jsou tak pozvolné že by neměly potřebovat žádné další zajištění(kromě bočních vodítek).Vpředu a vzadu kýlové skříně budou vlepený dubový profily s volnou vodící drážkou vůle cca 1,5mm.Doufám že to bude fungovat , teď jsem měl týden půjčenou plachetnici s ploutvovým kýlem , každý obrat nebo poryv větru to bouchlo do kýlové skříně :hmm: .
Do kýlový skříně budu mít vloženou nerezovou konstrukci pro osazení kladek a navijáku na vytahování kýlu , která nahoře bude sloužit i jako stěžňová podpěra .
Obrázek
Shot with C750UZ at 2007-07-29
Obrázek
Shot with C750UZ at 2007-07-29
Pro Smike : já jsem zatím vždy viděl lepené listy jen ze dřeva , ta prostřední vrstva z překližky mě nenapadla , promyslím to , ale co ty laťky ,dubové ,borovicové nebo smrkové ?
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » pon črc 30, 2007 12:46 am

překližka má výhodu v tom, že se kormidlo nezkroutí...laťky smrkové.
Kdysi dávno jsem udělal kormidlo jen z latěk a prohnulo se vlivem vlhkosti jak lopata... :)
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » pon črc 30, 2007 12:48 am

jo a řekl bych, že je to jednodušší práce...
Uživatelský avatar
Standa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 01, 2006 5:57 pm
Reputace: 0

SEA SCOUT po Česku

Příspěvekod Standa » pon črc 30, 2007 6:32 am

Ahoj, ploutvovou skříň nedělej těsnou, protože loď na vodě trochu nabobtná a může být natřená sebelépe. Mám překližkovou Sportinu a ta má spouštěcí kýl a žádné tlučení. Je pravda, že vedení kýlu je udělané jinak než na výkrese. V tvém případě bude asi stačit aby při vyklopení ploutev dosedla do klínového uložení.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte srp 28, 2007 12:23 am

Tak jsem skoro na konci jedné etapy stavby lodi , alespoň já to tak cítím . Konečně jsem dokončil kýlovou skříň s kterou jsem si ze začátku moc nevěděl rady .Dneska večer jsem ji na sucho vsadil do lodi , skoro na první pokus . Trochu víc než jsem čekal narostla do šířky , ale rašple to vyřešila v pohodě.Teď mě čeká vyříznutí otvoru pro kýl , a přilepení skříně na místo.Jakmile bude skříň nalepená , tak můžu začít lepit díly které mám už dlouho hotové ale nešli osazovat (vadily by při montáži kýlové skříně).Na oko stavba poskočí dost dopředu.V pátek jsem se byl podívat na dřevo na stěžeň a snad jsem uspěl. Tu hustotu let ve dřevu jak psal Pepa ( 7-10 let na cm) jsem bohužel nesehnal.Každopádně jsem si odvezl tři smrkové vysušené fošny , a teď uvidím co mě z toho kamarád truhlář vyřeže.
To Standa : ahoj Stando já nedělám ploutvovou skříň ale kýlovou na výsuvný kýl s balastem.Vůli tam mám cca 1-1,5mm a po spuštění kýlu ji vymezím zabudovanými a vloženými klíny.
To Smike : kormidlo udělám jak říkáš , překližka gabon 12mm a smrkové laťky.

Jinak termín dokončení a spuštění na vodu jsem si bez penalizace po dohodě se sebou posunul na jaro 2008. :whist:
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Veselí

Příspěvekod RadekS » úte srp 28, 2007 7:10 am

Ahoj Karle
Taky jsem takle posouval termín, až z toho bylo 10 let. Nejhorší jsou dokončovací práce, pokud se chceš na tu loď dívat z 1 metru. :good: Držím palce. Vůle 1.5 mm není nic moc. Já projektoval vůli 5 mm a je to tak tak ( ploutev). No uvidíš sám.
Uživatelský avatar
Standa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 01, 2006 5:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Standa » úte srp 28, 2007 10:42 am

Ahoj, Sportina má také spouštěcí kýl. Ta vůle je opravdu dost malá.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » úte srp 28, 2007 11:42 am

ahoj Karle,
ta vůle 1,5 mm je opravdu málo - dřevo nabobtná, zkroutí se, nějaká špína do toho a nehneš s kýlem..
Já bych tam vůbec vedení vpředu, vzadu nedělal... kýl je vymezen šíří skříně a nějakou zarážkou na nose kýlu
a vůle opravdu min 5mm. S bočním pohybem si nedělej zas takové starosti, spíš to "zaklínování" proti zpětnému
pohybu kdyby jsi se převrhl ..

A překližka u kormidla může být slabší, klidně 4-6 mm, jde jen o to že vytvoříš sendvič, který se nekroutí..
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 434
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » stř srp 29, 2007 6:46 pm

Vy mě ale dáváte s tou vůlí . Přesně jsem to přeměřil a mám tam dva mm , ale v dubových vodítkách co mám ve předu a vzadu skříně , ty jsou ale vyvložkované nerezovým U profilem .
Obrázek

Obrázek

Sám jsem ho vyráběl vnitřní rozměr je 12 mm , a plotna kýlu je 10 mm nerezový plech . To úplné vymezení se bude dělat pomocí klínů , jinak v podstatě bez těch vodítek a klínů je tam 20 mm mezera na každou stranu.Já vím že to není typické řešení natož aby bylo konstrukčně ideální , ale mě se docela líbí , je to jednoduché a věřím že bude i funkční .Snažím se ten kýl řešit podle toho co se píše v knihách , musí mít zařízení umožňující jeho bezproblémové vytažení a spuštění (v mém případě lanový vrátek přes dvě kladky ), a konstrukce lodi musí umožnit absolutní tuhost výsuvného kýlu (klíny na vymezení vůlí ) , a jeho zajištění proti pohybu , což nemám úplně dořešený . Po zaklínování desky v kýlu se nám nepodařilo s deskou pohnout jakýmkoliv směrem , tak nevím jestli řešit ještě nějaké další zajištění.Možná to vyřeším jak psal Denis sofistikovaným kusem dřeva mezi vrch desky kýlu a horní profil (asi něco jako malá stolová deska , tak na dva hrnky ).
to Radek : já se toho posouvání termínu u sebe tak nebojím , protože Sea je přece jen o dost jednoduší než Atol
to Smike : dobrá 6 mm překližku mám taky
to Standa : mohl by jsi alespoň stručně naznačit jak jsi ten spouštěcí kýl řešil ty ?
Píšeš že jsi to nedělal podle projektu , cos tam změnil ?
Máš na konci kýlu závaží ?
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » stř srp 29, 2007 7:41 pm

jestli jsem to dobře pochopil, kýl budeš mít rovnou nerez desku, která bude jezdit v těch vodítkách...
(nemáš fotku nebo nákres celku?)
bál bych se, že se může při vysunutém stavu trochu ohnout do boku, (nárazem, nasednutím - stát se může cokoliv..) a pak ji nevytáhneš..

ale možná to máš jinak.
Uživatelský avatar
Standa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 01, 2006 5:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Standa » čtv srp 30, 2007 9:57 am

Ahoj, vlastní kýl je dle výkresu tj. svařenec s olovem, vedení dole jsou silonové kostky s tvarem přední a zadní strany kýlu, nahoře jsou na kýlu další vodicí silonové plochy. Vůle do 5mm. Při váze 240kg a sklonu kýlu se vůle do jisté míry vymezí.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » čtv srp 30, 2007 10:21 am

pozor, silon ve vodě nabývá na objemu (bobtná)...
jinak přeju konstrukční trefu, bezproblémovou funkci a ať už jste na vodě :)
Uživatelský avatar
Standa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 01, 2006 5:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Standa » čtv srp 30, 2007 12:38 pm

Upřesnění, není to přímo silon ale Alkamit Apa (přesný název již neznám) bobtnání minimální v provozu 12 let.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv srp 30, 2007 1:05 pm

Standa píše:Ahoj, vlastní kýl je dle výkresu tj. svařenec s olovem, ..........


Stando,
Nechci Tě rušit v rozjímání, mám ale pocit že tady šlo o nákres Karlova kýlu.
Jde o to, jestli těch 10 mm hladké desky bez profilace, dole se závažím, nebude málo. :hmm:
alffa
Uživatelský avatar
stefin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 145
Registrován: úte dub 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod stefin » čtv srp 30, 2007 4:35 pm

Standa píše: Při váze 240kg a sklonu kýlu se vůle do jisté míry vymezí.


Zajimal by mne mechanismus vytahovani 240 kg tezkeho kylu. Uvazuji o sklopne ploutvi, samozrejme co nejtezsi, ale nedostal jsem se pres 100 kg prave z duvodu rozumneho vytahovani (hydraulika a podobne slozite metody jsou pro mne nedostupne)
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv srp 30, 2007 4:39 pm

Stačí kladkostroj případně přidej vinšnu. ;)
Nebo spešl naviák.
alffa
Uživatelský avatar
stefin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 145
Registrován: úte dub 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod stefin » čtv srp 30, 2007 4:56 pm

Maximalne se mi ploutvove skrine vejde kladkostroj 1:4, tedy stale zbyva 60 kg, coz by chtelo pouzit jeste vinsnu a stopper.
Jaky navijak jsi mel na mysli, neco konkretniho?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host