SEA SCOUT po česku

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: smike, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1321
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 13

Příspěvekod smike » čtv srp 30, 2007 5:15 pm

stefin píše:Zajimal by mne mechanismus vytahovani 240 kg tezkeho kylu.


Jak velká je to loď, že je tam tolik kg...
a jestli je to loď s ploutví, pak závaží je v lodi, ne.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » čtv srp 30, 2007 5:25 pm

Obrázek

to Smike : pochopil jsi to správně a já děkuji za podnětnou připomínku.Tuto možnost poškození jsem vůbec neřešil.Kýlová nerez deska se bude do lodi při montáži vsunovat zespodu , z vrchu to nejde není tam místo.Na vrchu desky jsem měl vymyšlené vkládací dorazy alá puzzle s pojistným šroubem , které by ale nešli vyndat ani po vyndání šroubů kdyby po ohnutí plotny nešlo povysunout kýl nahoru.Tu desku na kýl ještě nemám , tak to překreslím aby vrchní dorazy na desce šli v případě havárie demontovat bez nutnosti vysunutí kýlové desky výš , a ohnutý kýl spustit dolů pod loď pro možnost srovnání.
to Standa : díky za info , plast mě vůbec nenapadl ,i když jsem podobné řešení viděl použitý na vytahovacím profilovým
kormidelním listu.
to Alfa : provedení kýlu by mělo být vyhovující , kýlová deska je sice plochá ale zase má dostatečně velkou plochu aby zabraňovala velkému snosu, a balastní závaží včetně desky kýlu tvoří přes 30% váhy lodě.
to Stefin : svůj kýl o váze 148 Kg budu obsluhovat lanovým vrátkem o nosnosti 350 kg , stál 899,- Kč.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv srp 30, 2007 6:02 pm

stefin píše:Maximalne se mi ploutvove skrine vejde kladkostroj 1:4, tedy stale zbyva 60 kg, coz by chtelo pouzit jeste vinsnu a stopper.
Jaky navijak jsi mel na mysli, neco konkretniho?

Nic konkrétního jsem na mysli neměl neboť to záleží hlavně na tvých možnostech.
Buďto jsi bohatý, tak koupíš, nebo chudý a šikovný tak vyrobíš.
Nebo můžeš něco okopírovat.
Takový naviják z vleku na převoz aut natáhne v klidu 2,5 tuny.
Proč by neutáhl tvých 240 kg?
Pokud to chceš na sladkou vodu, stačí ten origoš pozinkovaný.
Pokud na slanou, zkopíruj ho do nerezu.
alffa
Uživatelský avatar
stefin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 145
Registrován: úte dub 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod stefin » čtv srp 30, 2007 8:08 pm

Vratek povazuji za velice dobry napad. Jedine s cim si ted nevim rady je, ze jsem planoval ovladani ploutve z kokpitu, coz s vratkem asi nebude mozne, nevim kam bych vratek v kokpitu umistil.
To Karel - resil jsi to nejak, poradis?
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv srp 30, 2007 8:35 pm

stefin píše:Vratek povazuji za velice dobry napad. Jedine s cim si ted nevim rady je, ze jsem planoval ovladani ploutve z kokpitu, coz s vratkem asi nebude mozne, nevim kam bych vratek v kokpitu umistil.
To Karel - resil jsi to nejak, poradis?


Pokud mě oči nešálí, tak Karel píše v přípěvku hned nademnou:
svůj kýl o váze 148 Kg budu obsluhovat lanovým vrátkem o nosnosti 350 kg , stál 899,- Kč.
Není zřejmé o co se přesně jedná a odkud to bude obsluhovat.

Já tu ploutev budu tedy obsluhovat z kajuty. Prostě si na chvilku odskočím od kormidla.
Je to sice nepraktické a jistě bych to nějak do toho kokpitu také dokázal natáhnout.
No takhle je to nejednoduší řešení (pro mě).
Ještě musím podotknout že mám ploutvokýl. Takže u mě to zase tak nehoří. ;)
alffa
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvekod RadekS » pát srp 31, 2007 7:14 am

Takhle je to na mojí loďce: ploutvová skříň vystupuje v ose lodi nad úroveň kokpitu a na ní je umístěn navijáček. Lepčí fotku nemám, je tam trochu vidět klika.
Obrázek

Detail navijáču:
Obrázek

Ploutev má jen 50kg, 40kg olova. Olovo je na konci, uchycení zvedací kladky je v půlce, takže se váha násobí pákou a zároveň dělí kladkou, takže na provázek působí síla kolem 40-50kg. Jde to nahoru lehce a je to po ruce. Trochu to překáží v kokpitu, ale je to o zvyku.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pát srp 31, 2007 10:39 am

Psal jsem lanový vrátek , ale je to lanový naviják. Budu ho mít přišroubovaný na nerezové konstrukci vevnitř v kajutě jako Alffa. Já jsem chtěl výsuvný kýl hlavně pro přepravu na vleku , při kotvení u břehu mi nevadí chodit přes vodu , alespoň si všichni musí sundat boty a nikdo po lodi nešlape v botách , tudíž nepočítám s tím že bych s kýlem a navijákem pořád manipuloval.Na 2 straně mám fotku kde je vložená jenom nerez konstrukce do lodi a je na ní vidět připravená plotna pro naviják. U Cape Henry 21 jsem viděl řešení přes lanový vrátek , a jenom lano vytažené do kokpitu , koukni se na odkaz. http://www.dixdesign.com/ch21build8.htm
Uživatelský avatar
stefin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 145
Registrován: úte dub 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod stefin » pát srp 31, 2007 5:55 pm

To RadekS:
Diky za pekna fota i info. Pro mne umisteni takto v kokpitu neni mozne. Jedine snad, ze by klika byla odnimaci jako na vinsne, ale to mohu rovnou pouzit vinsnu (a zase jsem nic neusetril). Navic bych potreboval navijak stejne vice zprevodovat. Ten Tvuj vypada, ze ma primy nahon (odhadem prenos sily tak 1:4), coz mi s 200 kg ploutvi nepomuze. Zrejme budu muset vratit v uvahach k alffove navrhu a pouzit kladkostroj a vinsnu.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pát srp 31, 2007 6:56 pm

To stefin,
Tady máš obrázek navijáku, z toho autovleku (musel jsem vyříznout z krabice).

.............. Obrázek


Jak je doufám trochu vidět, je převodovaný.
Má to aretaci (řechtačku) tam i zpátky.
Klika je vyndavací, zas tam dací.
Pro představu velikosti, ta klika měří 23,00 cm.
Píšou tam že je to na 800 kg. To je ale jenom nosnost lanka. ;)
To ale budeš stejně měnit.
alffa
Uživatelský avatar
stefin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 145
Registrován: úte dub 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod stefin » sob zář 01, 2007 5:59 pm

To alffa:
dekuji moc za obetavost, ten Tvuj navijak je presne to, co jsem mel na mysli. Je fakt, ze i u ploutvovky neni nutne mit ovladani ploutve v kokpitu, nejsem zavodnik.
Na ploutvovou skrin se mi nevejde, navic by stul vadil otaceni kliky. Inspiroval jsem se ale odkazem z topicu, kde byl navijak pod schodistem. Tam by moc nerusil a byl by docela dobre po ruce.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » ned zář 02, 2007 11:49 pm

Tak jsem do toho říznul , doslova . Celou dobu se člověk snaží aby nebyla v trupu ani mikro dirka , a pak má do dna vyříznout díru 5 x 50 cm. Abych pravdu řekl tak jsem s tím dost otálel :? , až mě děda Vašek řekl , že jestli nejpozději v pátek tu díru nevyříznu tak mě zbaví trémy tím že do toho místa zasekne krumpáč. Pod tímto nepatrným tlakem :shock: jsem se na to vrhnul , a vzhledem k tomu že jsem to měl už dva dny rozměřené tak to byla práce na deset minut i s výměnou pilky v přímočarce. Když už to bylo vyříznuté a přesně dopasované tak jsem se rozhodl že tam rovnou nalepím kýlovou skříň. Padlo na to 400 g epoxidu smíchaného s pilinkami .Dal jsem cca pěti milimetrovou vrstvu do trupu do místa kde je skříň , a zhruba to samé na spodek kýlové skříně.Děda Vašek (tchán),moc šikovnej důchodce mě sice nadával že plýtvám epoxidem , ale jistota je jistota .Po osazení skříně na místo se ze všech styčných míst opravdu vytlačila namíchaná hmota , ale nevyužitá zůstala je ve vnitřku skříně.Vše co se vytlačilo do vnitřku lodě jsem rádiusovou stěrkou vrátil do spojů mezi trupem a kýlovou skříní a vytvořil tak spoje tak typické pro metodu stitch & glue , takže vlastně žádné plýtvání neproběhlo. :good:

Obrázek
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pon zář 10, 2007 11:18 pm

Moc jsem toho za ten týden nestačil , obrousil jsem nalepené podkladové lišty pod středové části podlah , a napustil je epoxidem. Přitom jsem si trochu napustil i kalhoty protože jsem byl línej :oops: se kvůli natření 10 bm lišty převlíknout do montérek ,a naředěný epoxid mě na závěr doslova protekl dnem kelímku :shock: . Pak nebyl čas a až v sobotu jsem utekl od rodiny a nařezal a dopasoval středový panely na podlahu.Teď začínám ladit kování pro otěž hlavní plachty do podlahy , a klounovec , který jsem se rozhodl vyrobit a osadit do přídě i když v projektu není.Chtěl bych k němu kotvit přední stěh a oko pro natahování lodi navijákem na vlek. Taky musím dodělat kýlovou skříň , protože ta nosná konstrukční část je nízká , je jen 150 mm nad vodorysku .Chci udělat opláštění stávající kýlové skříně , ale nechci ho dělat zbytečně vysoké. Zajímalo by mě jak je to u jiných podobně velkých lodí , takže máte li s tímto zkušenosti tak bych poprosil o váš názor.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte zář 11, 2007 6:24 pm

Za chvílu ma predbehneš. :) Ja začínam zajtra stavať prístrešok, pretože to už vyzerá beznádejne.
A kam sa chystáš na prvú dovolenku s touto loďkou?
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » stř zář 12, 2007 12:31 am

Ahoj Denisy , s tím předbíháním bych to neviděl tak horký, já si pořád vymýšlím nové věci oproti původnímu jednoduchému projektu skautské plachetnice , což stavbu nezrychluje . Je fakt že teď mám výhodu oproti tobě že nemusím řešit místo kde stavím loď . Já jsem ale původně myslel z toho co jsi psal že určitě počítáš se stavbou dřevěné haly kde by jsi ty svoje lodě dělal .
O tom kam bych jel se svojí loďkou na dovolenou jsem ještě nepřemýšlel , prvně to vyzkouším na víkend abychom si vyzkoušeli možnosti delšího pobytu na takhle „velké“ lodi ve čtyřech, protože já mám děti ve věku (6 , 11) kdy s námi na dovolenou a víkendy ještě zaplať pánbůh chtějí jezdit a na plachetnicích je to baví , ale půjčované lodi byly vždy větší. Chci řešit zakrytí kokpitu tak aby se v něm dalo po zakotvení spát , tak uvidím jak se to povede.Jinak se mi moc líbila vaše myšlenka sjet řeku jak jsi ji popsal v topiku Po Dunaji cez Maďarsko . Myslím že v mém případě bych mohl zkusit naplánovat cestu dolů po Vltavě a po Labi .
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř zář 12, 2007 9:18 pm

Aj som chcel stavať, v podstate som aj začal, ale ukazuje sa že by to tam nemalo perspektívu. Na to územie kde to mám sa sústredil záujem velkých investorov, takže idem nanovo a už mám aj miesto, ale tak rýchle to nebude. Takže Hartlyho dokončím pod plachtou.

Rozmýšlam kam ísť na prvú dovolenku, najradšej by som išiel na Fínske jazerá, ale to by som musel ešte nejakú loď zohnať do partie. Samému sa mi tam nechce.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » stř zář 12, 2007 10:37 pm

Tak to ti budu držet palce aby se i to nový místo neukázalo jako neperspektivní . Je fakt že když ten přístřešek uděláš dobře , tak by to mělo jít do doby než začne pořádně mrznout. Já to nemám taky úplně ideální , stavím v pronajaté dílně kde i normálně dělám , a když máme hodně práce tak tam loď docela překáží . Když jsem začínal se stavbou tak jsem si naivně říkal že tam bude překážet maximálně čtyři měsíce :lol: .
No tohle jaro začneme stavět dům , pozemek mám koupený už 12 let , a na něm budu mít i dost místa na případnou další a větší stavbu.
Finský jezera musí být krásný a velký ,to by chtělo aspoň 14 dní, ale vzhledem k mé další stavbě (domu) se tam bohužel asi hned tak nedostanu . Nějakou změnu v revíru by to ale asi chtělo Orlík už dost známe .
Obrázek
Jo a takhle řeší přístřešky na stavbu lodí páni amerikáni :)
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » ned zář 23, 2007 11:14 pm

Tak jsem zase o kousíček dál . Vyrobil jsem si úchyt pro otěž hlavní plachty , původně jsem myslel že k nerezové plotně přivařím oko ohnuté z kulatiny a celé to přišroubuji k žebru pod podlahu , pak jsem si to rozmyslel a vyrobil jsem to dvojdílný. Spodní kotevní kus který má v sobě vnitřní závity , a horní kus s okem který k tomu přišroubuji až bude podlaha nalakovaná . Přebrousil jsem vnitřky komor pod středovou podlahou v kokpitu a udělal jsem dva nátěry vrchním polyuretanem .V pátek jsem osadil na směs epoxidu s pilinkami spodní část kování pro otěž , a u kýlové skříně jsem dodělal širší lepené spoje ( r – 30mm). Dneska jsem se utrhl od rodiny a dvě hodiny jsem dělal na lodi.Chtěl jsem dokončit podlahu v kokpitu . Smirkem jsem zdrsnil místa která se budou lepit a dotáhnul jsem svorníky kování co bude pod podlahou a zajistil jsem je epoxidem. Epoxidu jsem si rozmíchal 200g , už to mám v oku a tak po nanesení směsi s pilinkami na všechna lepená místa takřka nic nezbylo.Docela legrace bylo usazení podlahy (2500 x 500 mm) přesně na místo bez pohybu do stran v jednom .Teď je na řadě klounovec a dodělání podlah v kajutě na čisto .
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
avalon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 411
Registrován: úte říj 02, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod avalon » pát říj 05, 2007 11:56 am

karel píše:Tak to ti budu držet palce aby se i to nový místo neukázalo jako neperspektivní . Je fakt že když ten přístřešek uděláš dobře , tak by to mělo jít do doby než začne pořádně mrznout. Já to nemám taky úplně ideální , stavím v pronajaté dílně kde i normálně dělám , a když máme hodně práce tak tam loď docela překáží . Když jsem začínal se stavbou tak jsem si naivně říkal že tam bude překážet maximálně čtyři měsíce :lol: .
No tohle jaro začneme stavět dům , pozemek mám koupený už 12 let , a na něm budu mít i dost místa na případnou další a větší stavbu.
Finský jezera musí být krásný a velký ,to by chtělo aspoň 14 dní, ale vzhledem k mé další stavbě (domu) se tam bohužel asi hned tak nedostanu . Nějakou změnu v revíru by to ale asi chtělo Orlík už dost známe .
Obrázek
Jo a takhle řeší přístřešky na stavbu lodí páni amerikáni :)



Cau Karle, mohol by si mi pls poslat link na tie americke pristresky??? Dik Avalon
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » pát říj 05, 2007 6:47 pm

Ahoj
Řekl bych, že ti amerikáni s tím přístřeškem žádnou ameriku neobjevili ;)

Něco takového v našich podmínkách postavíš za dva dny.
Ze střešních latí 4x6 cm /13,50Kč/1mb
pár krabiček vrutů a silnější zahradní folii cca10 kč/1m2 nebo pevnější střešní folii cca 20,-Kč / 1 m2
Folii přpevníš k latím hřebíky přes lišty tak 15 x 40 mm aby se nevytrhla.
Takový foliák jsem si pro stavbu lodě kdysi také postavil. Dokonce jej bylo možno vytápět naftovým topením z autobusu, ovšem při dnešní ceně nafy - nemyslitelné.
Pepa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát říj 05, 2007 9:57 pm

Až tak jednoduché to nie je, to na obrázku je ako gotická klenba. Rebrá sú lepené z dvoch latí s vložkami, je to predpeté a bude to mať dobrú tuhosť. Ak by bol nejaký nákres, tak nemusíš vymýšlať a stavba by išla rýchlejšie.
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pon říj 08, 2007 6:16 pm

Ahoj musím se omluvit za nepřesnost :oops: , na fotce není přístřešek pánů amerikánů ale kanaďanů. Nic nového asi sice nevymysleli , ale mají to vyfocené na webu.Avalonovy jsem odkaz poslal ale dám ho i sem kdyby to někoho víc zajímalo.
http://members.shaw.ca/pgron/BoatShed.htm
Já si stejně jako Pepa myslím že když to budu mít připravené (nakreslené ) a nakoupený matroš , tak to za víkend , maximálně za dva měl ve dvou lidech dát dohromady :good: .
Každopádně v něčem podobným bych chtěl stavět svojí větší loď ,teda až se k tomu dostanu :) .
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » pon říj 29, 2007 11:54 pm

Tak jsem dotvořil klounovec a napasoval ho do lodi , ale stejně doufám že nikdy pořádně nevyzkouším na vlastní kůži co dub všechno vydrží.Přímo do přídě jsem napasoval i polici která zároveň funguje jako výztuha přídě , a i jsem s ní doladil tvar přídě tak jak má být.
Obrázek
Obrázek
Pustil jsem se do zadní části lodi , přidrátoval a nalepil jsem lavice do kokpitu . V sobotu jsem kvůli tomu do lodi vyvrtal cca 80 děr , a v neděly jsem je zase po odstřihání a vytahání drátů všechny zalepil.Na zádi lodě je snížená lavice , pod kterou plánuji schovat přídavnou nádrž k motoru a chemické wc , ovšem ukázalo se že je moc nízká ,a že se tam malý chemik nevejde , tak jsem udělal poslední neplánovanou změnu oproti projektu , a zdvihl jsem ji o čtyři centimetry výš.
Obrázek
Obrázek
Dneska jsem vybrousil spoje do rádiusu , a natřel jsem vrch lavic a bok lodi naředěným epoxidem . abych mohl zítra spoj přelepit páskou s neředěným epoxidem.
Obrázek
Obrázek
Ten naředěnej epoxid je dost dobrá záležitost , nejenže nasytí dřevo a překližku do věší hloubky , ale zřejmě nikdy úplně nevytvrdne ,což znamená že by ani neměl praskat .Před půl rokem mě zbylo asi deci naředěného epoxidu v kelímku , dal jsem to pod loď aby ho někdo nerozlil , a když jsem ho chtěl po týdnu vyhodit tak jsem zjistil že je jak z gumy :shock: .Od té doby ho mám na stole a žádný známky vytvrzování je to prostě guma.Ale nevím jestli to dělají všechny epoxidové pryskyřice nebo jen Araldit.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1321
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 13

Příspěvekod smike » úte říj 30, 2007 8:02 am

co se týká přední police, je dobré ten prostor celý uzavřít a zpřístupnit zvenku - vytvoříš si ukládací prostor třeba pro kotvu, kdy ji pak nenosíš po lodi a máš čisto . Prostory kam můžeš dát mokré či špinavé věci nejsou k zahození :)
Ta police je zevnitř stejně špatně přístupná.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte říj 30, 2007 8:17 pm

Ten kokpit vyzerá dosť dobre, akú má dĺžku?
Uživatelský avatar
karel
Macher
Příspěvky: 374
Registrován: úte lis 21, 2006 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Oleško , Praha západ

Příspěvekod karel » úte říj 30, 2007 9:02 pm

to Smike : já o tom přemýšlím , ale počkám s rozhodnutím až budu mít zaklopený boční panely kabiny , musím to poladit s mrtvím mužem , okouknul jsem ho v létě na půjčený lodi a chci ho mít i na svý lodi. Dalo by se tam i schovat lano na pokládání stěžně :? .
to Denis : kokpit má 2,5 m na délku , pod zadní lavicí bude sice wc ale to má 34 cm šířku, tak tam stejně zbývá 2,15 m .Při plavbách s dětma po bude moje ložnice :)

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host