Gumové čluny Adventure - dotaz na kvalitu

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 520
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Gumové čluny Adventure - dotaz na kvalitu

Příspěvekod libor.janko » ned dub 08, 2007 7:18 pm

Ahoj,
chtěl bych se zeptat, nevíte jaká je kvalita zpracování u gumových člunů Adventure? Vyrábí je na Ukrajině, cenově i vybavením vypadají dost dobře. Nebo nějaké zkušenosti s nimi? Celkem bych do nich asi šel. Moc děkuji za názory a zkušenosti.
Uživatelský avatar
RudaK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 24
Registrován: sob dub 07, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec

Gumové čluny Adventure

Příspěvekod RudaK » ned dub 08, 2007 8:51 pm

Mám Vesta450L a kvalita je bezproblémová :D mám ji 3roky a pořád je jako nová. Předtím jsem měl 3m Metzeler (ten nebyl nic moc) pak Yamahu 360S (ta už byla bezproblémová) a oproti yamaze nevidím v kvalitě žádný rozdíl. Ahoj Ruda
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon dub 09, 2007 12:18 am

Nechcem ti moc radiť Libore, aby si sa potom na mňa nevyhováral, ale na tvojom mieste by som gumák nekupoval. Ak máš kde loď parkovať, tak radšej s pevným trupom. Gumák má totiž okrem výhod aj dosť tých nevýhod. Nový 4m gumák s 15-20k motorom, to je už dosť peňazí. Za to sa dá kúpiť aj niečo lepšie.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 520
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » pon dub 09, 2007 1:22 pm

To Denis: Denisi, můžu se zeptat proč máš gumák ty? Lituješ, že sis ho koupil?
My jsme o něm uvažovali především kvůli tomu, že na velký motorák nemáme a ještě chvíli mít nebudeme. Taky kvůli operativnosti použití, složíme sedačky nebo na vozík a můžeme hnedka někam vyrazit. Je sice pravda, že bychom měli kam umístit motorák, ale dívat se na něj na zahradě není ono, po zastavení stavby kanálu u Přelouče se k nám nějaký splavný tok zase nepřiblíží :-( a kde potom nechávat velký motorák na vodě a bez dozoru? Za 14 dnů bychom ho tam neměli nebo vykradený a každý týden ho dávat na vodu a zase z ní není to pravé ořechové. Zvlášť když naše auto ani nové (Hundai Akcent) nám neumožňuje zajet s vlekem přímo do vody.
Navíc by se nám hodil jako pomocný člun k motoráku a taky na část výletů, kde se s velkým motorákem nedostaneme ať už kvůli výšce, šířce, hloubce nebo možnosti manévrování.
Uživatelský avatar
mba
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pát bře 10, 2006 11:35 am
Reputace: 0

Příspěvekod mba » úte dub 10, 2007 8:36 am

To Denis: Mozes, prosim, v bodoch uviest vyhody/nevyhody priblizne rovnako velkych clnov - gumaku a laminatoveho (cca 4m dlzky, 25HP) ?

Tiez by ma zaujimalo, ci pre takto velky gumak je lepsi 2 alebo 4 takt motor. Pri 2 typujem jednoduchsiu udrzbu asi aj nizsiu cenu, 4 takt predpokladam bude uspornejsi (tichsi ?).
JuraS.
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: ned zář 17, 2006 4:43 pm
Reputace: 0
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JuraS. » úte dub 10, 2007 11:17 am

Když jsem loni zvažoval který člun koupím tak ve výběru byli 2. Allroundmarin AS Samba a Adventure (teď si nevzpomenu ale ten s laťkovou podlahou). Vyhrála to Samba kvůli lepšímu materiálu, nafukovacímu kýlu a pevnému dnu. Pravda, že jsem vybíral v nižších kategiriích jen pro člun na rybařinu a sem tam ježdění s rodinou po Labi. Nemyslím si, že sjem udělal chybu. Kamarád měl ten od Adventure a dal ho pryč. Laťková podlaha a rovné dno ho zklamali.
Jinak k velikosti. Rozhodoval jsem se i o laminátce, ale nemám ji kam schovat a pak sám ji na střechu auta nedám. To gumám je v tašce cca 80*60*20 (ranec až hrůza), váha cca 35 kilo, 3 hlíkové podlážky, bočnice a složená pádla samostatně sepnuté pavouky (měli by být v tašce). Koncentrovaná váha na jednom rameni... :cry: Ale... :!: vleze se mi to do kufru combíka a nebo na střechu auta.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 520
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » úte dub 10, 2007 11:43 am

Já jsem myslel Adventure Travel 2 nebo Master 1, mají skládací podlážku (né laťkovou) a nafukovací kýl, tzn. že by to bylo něco podobného, co sis vybral ty Sambu.
U toho laminátového je právě problém, že sám to na střechu nedám, zase jedině na vozík a i tak je to hodně těžké s partnerkou to neuzvedneme.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte dub 10, 2007 12:14 pm

Niekto hladá vhodnú loď pre seba aj viac rokov, druhý si ju kúpi v cukuletu. A potom čítaš v inzerátoch predám gumák, len 3x na vode a podobne.
Výhody gumáku sú v podstate každému jasné, je to hlavne skladnosť a malá váha lode na výkon motoru.
Poďme k nevýhodám, podla mňa največšia nevýhoda je zlá prejazdnosť vlnami, darmo máš dobrý výkon motoru, predbehnú ťa 2-3 motoráky, alebo rozfúka sa a pohodlná jazda je v čudu. Nie nadarmo bývalí majitelia gumákov, ktorý presedlali na večšie lode, škodoradostne volajú gumák ceckotras. Je to tak, potešenie z jazdy má potom len jazdec. Samozrejme aj laminaťák ma svoje limity, ale o 2 triedy vyššie. Ďalšia nevýhoda je, že guma je predsa len cilivejšia na poškodenie ako laminát a to pri vyťahovaní na breh, ale aj pri samotnej jazde. Musíš uprene čučať na vodu a každý zanorený kúsok dreva je pre teba nebezpečný. Ďalej je to malý vnútorný priestor, vďaka balónom aj o polovičku menší ako pri laminatovom člne. No a samozrejme to nafukovanie a skladanie, nie každý má na to nervy, najme ak jazdíš častejšie. Ukladať veci do gumáku musíš z rozumom, nemôžeš veci nahádzať len tak aby si čln neprerazil znútra. Ak jazdíš aj v chladnejšom počasí, tak nie každý dobre znáša to, že na teba stále prská voda.
Napriek tomuto čo som napísal, som nikdy nelutoval že som si gumák kúpil. A to z dvoch dôvodov: 1. nemám kde mať laminátovú loď, 2. využívam výhody gumáku, najme to že sa dá poskladať a nafúkať bárskde na brehu, v Bratislave je to totiž so sklzmi do vody biedne.
Aký gumák si vybrať, ak si poviem, že jeho nevýhody mi nevadia? Čím večší, tým lepší, teda okolo 400 cm dĺžky, ale musím si uvedomiť, či budem zvládať jeho váhu, to je tak cca 100 kg. S motorom je to podobné.
Pod 320-340 cm by som ale nešiel.
Na to aby loď išla pohodlne v sklze mala by byť pomer hmotnosť lode na výkon motoru 15-30 kg/k. Teda ak má čln 100kg, motor 50, nádrž, kotva laná, jedlo, voda a ďalšia výbava 50 kg, 2 dospelý a dve deti 250kg, tak 15k motor je na hranici svojich možností. Z 2-taktom sa už možno ani do sklzu nedostanete, alebo len s ťažkosťami, 4-takt má večší krútiaci moment, ten to ešte zvláda. Ďalšie výhody 4 taktu: tichší chod, nižšia spotreba, menej výfukových plynov najme pri nízkych otáčkach. Nevýhody 4-taktu, je ťažší, drahší a náročnejší na údržbu.Od tohto roku sa už 2-takty v EU nemôžu predávať, teda nový len z dopredaja zásob, alebo ojazdený.
Ja som gumák kupoval ten najlacnejší na trhu čo bol, mám Suzumar 390 cm a stál 1200 Eur. Vychádzal so z toho, že to aj tak dlho nevydrží a je škoda rvať prachy do super Zodiaku a pod. super značiek. Mám ho 3 roky a jazdím až nadštardantne vela. V pohode. Jeho ďalšia výhoda je biela farba, aj na tom najhorúcjšom slnku si nespálite zadok ak si sadnete na balón a nemusíte vypúšťať vzduch na obed a večer dofukovať. Motor som kupoval 3 ročný 2 takt, úplne v pohode, mením olej, sviečky, zazimovávam ho a on ma za odmenu spolahlivo vozí. Spotreba, aj keď je vyššia ako pri 4 takte, nie je zas nejako moc velká a keď nejazdím na plný plyn, tak hlučnosť je rovnaká ako pri 4 takte. Najviac si ten motor pochvalujem keď ho nesiem k vode, pre mňa je výrazne lahší ako 4 takt, hoci nie je to tak dávno čo som v náručí nosil 25 koňový.
Teda ak sa rozhodnete pre gumák, tak majte na pameti, že ak ho budete po roku chcieť predať, tak stratil z ceny aj 50%, ak ho vôbec niekto kúpi. Želám šťastnú volbu.
Libore, ak sa ti nelení, sadni na autobus a príď do BA a povozíme sa po Dunaji, nafúkaš ho a poskladáš, budeš vedieť o čom je reč.
P.S. Môj sen je ísť z gumákom až do delty Dunaja, ak by sa našiel majitel gumáku čo by sa dal na takú cestu, tak môžme vyraziť.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 520
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » úte dub 10, 2007 1:23 pm

To Denis: V tomhle směru máš pravdu. Souhlasím s tebou. Jediná a asi největší výhoda je jeho mobilita. Jasně samozřejmě zvážíme všechny pro a proti. A díky i za tvé poznatky.
Uživatelský avatar
mba
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pát bře 10, 2006 11:35 am
Reputace: 0

Příspěvekod mba » úte dub 10, 2007 3:18 pm

To Denis: Ten Suzumar ma aku podlahu ? Za 1200 ojro asi nie laminat.

Pozeral som otvorene laminatove clny cca 5m dlhe, ale to je trochu ina liga co do ceny.
Fakt je co pises, ze pri porovnatelnych rozmeroch je vnutorny priestor oproti gumaku vacsi.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte dub 10, 2007 5:30 pm

Pre Jura S, tvoj výber pre rybára je samozrejme ideálny. Všetko závisí od toho na aký účel to chceš. A teraz k Liborovi a mba, dôležité je aby ste si dobre vybrali a neprišli o ilúzie po prvej jazde. Na obrázkoch a v predvádzacích videách vyzerá všetko ináč a samozrejme lepšie. Ale ak chceš jazdiť dlhšie trasy, tak tie 4m sú tak akurát. Kamarád si kúpil na vianoce 4m gumák s 20k 4-taktom a chystá sa na dve velké plavby. Do Hr na 2 týždne a to z Krku na Cres, popri Lošinju cez Molat a Sestrunj na Zadar a speť popri Pagu a Rabu, ale nie cez Velebitsky kanal. A druhú plavbu plánuje do FR na kanal Midi. Pekné plány, nie? Bol si vedomý všetkých záporných vlastností gumáku a kúpil ho z jasným zámerom. Na gumáku sa dajú podnikať krásne plavby, ale nesmieš byť z marcipánu.
Môj Suzumar má hliníkovú podlahu. Laminátové dno, to je iná kategória, cenová, ale aj jazdných vlastností. Ale za tie prachy by som si kúpil už radšej celolaminátový. Všetky výhody gumáku sú vlastne preč a zdá sa mi to zúfalo malé. Máš tam tú konzolu-komando na volant, sedačku, v zadu vaňu na motor, v predu pevnú sedačku a čln je plný. A keď sa chceš v ňom natiahnuť, tak nemáš kde. V tom mojom si dám karimatku a v pohode hodím šlofíka. Aj dvaja. Ale jazda, tá je naozaj exelentná. A rýchla! Na turistiku ale málo vhodné.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 0
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » úte dub 10, 2007 7:34 pm

Denisi....Abychom nezapomněli na nejdůležitější výhodu gumáků,a to je stabilita.Jelikož jsem se k lodím dostal hlavně kvůli rybaření a člunů jsem vystřídal v minulosti hooodně,od pramic s motorem přes gumáky různých velikostí a kvality po 6 metrovej člun(starej Havel,bývalý člun pohraniční stráže na Dunaji),tak ani poslední jmenovaný se stabilitou nedostl na ůroveň 4 metrového Zodiaku.A při manipulaci s udicemi a přesunech a vstávání v čluně je stabilita docela k věci.Dneska vlastním(kromě manipuláku) už jenom jeden stařičkej Zodiac Mark II(4.2m) se stařičkým Johnsonem 35HP(ručka).Artefakt spíše muzejnej.Ale spolehlivej.Mám ho na ryby a na potápění.A mám k němu přívěs(váha člunu i s přívěsem je 250 kg).Pokaždé to skládat a nafukovat bych asi duševně nezvládl. A za laminátku bych ho fakt nevyměnil.Měl jsem i gumám s laminátovým kýlem...Bomba...Dle mně se to nedá celkovým komfortem s laminátkou porovnat.A že nejede přes vlny...Ale kdepak...Já s ním jezdil ve skluzu,kdy už ostatní jenom tlačili...Nevýhodou kvalitního gumáku je hlavně jeho cena.A o poškození nebo propíchnutí se zase tak moc není proč strachovat.Dnešní materiály vydrží neskutečné.Třeba i komplet vyhořenou cigaretu,která vyhořela na plaváku.Tak já nevím.Já,kdybych kupoval otevřenej člun pro více méně sportovní aktivity,tak jedině a pouze gumák.Samozřejmě s pevným,laminátovým kýlem.Ale možná je to jenom otázka zvyku.Pravda je ale taková,že pořádná a dobře vybavená loď na rybaření je k nezaplacení...No ale to už není třída otevřenejch člunů...že..:-D

No a s gumákem na Canal du Midi...No....Asi není šťasná to moc volba...Ač kanál za vidění určitě stojí...Ale s gumákem bych se na to asi nedal...Někdy je problém to tam v sezoně ustát i s pevnou,kanálovou 12 metrovkou.Charteristi tam fakt někdy dělají kurewskou paseku a jednou jsem viděl,jak půjčenou,14 metrovkou rozpůlil malou,cca 6 metrovou plachetničku,která byla bezpečně vyvázána u břehu.Bohužel u betonového(spíše kamenného) mola.Šla okamžitě pod vodu.Riziko rozdrcení jinou lodí je tam někdy v sezoně dosti veliké.Když člověk pozoruje některé manévry,tak nejdříve se začne smát,pak začne mít jistotu,že posádka,včetně kapitána je na lodi poprvé,pak začne pochybovat o mentální způsobilosti vůdce plavidla a následně i posádky,pak Ti zmrzne úsměv a jenom nevěřícně třeštíš oči,co všechno se dá s lodí dokázat no a pak utíkáš těm chudákům pomoct dostat loď ke břehu.Jednou jsem dokonce skočil do vody,doplaval k lodi a loď přirazil sám...Za což mi novopečenej kapitán koupil lahev Jacka.Tam už hrozilo,že se celá posádka nervově zhroutí ještě předtím,než přijde na to,jak se s tím kolem na lodi točí.Jak nakonec prošli přes komory nevím...Šli až na druhej den.A abych nezapoměl...Před komorama nabrali každej břeh cca 20 krát.No a když tam byla vyvázaná jiná loď,no...Měla smůlu..Ti otloukli i ty platany na břehu... :?
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 520
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » úte dub 10, 2007 8:06 pm

Pro Denise: To že není gumák vhodný k cestování vyvrací např pan K. Dohnal http://www.kareldohnal.wz.cz/, který procestoval na gumáku celou Benátskou lagunu + okolí, Labe, Vltavu, část Holandska apod. Kdybys viděl videa z těhle cest pochopíš, že jde všechno. :lol:
Pan Dohnal je jinak blázen i do plachetnic, přeplul mám pocit Atlantik apod.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte dub 10, 2007 8:35 pm

Dlho som sa tak nepobavil :D pri táboráku by si Monty dostal placku za veselé rozprávanie. Aj mne sa zdá ísť ten kanál v sezóne za trochu scestné. A asi aj mimo sezóny. Nebol som tam, ale mám predstavu že to je moc kultúrna krajina, teda zastavaná. Bol som v Holandsku na bicykli, tam máš problém ísť na malú potrebu, nieto ešte na velkú. Chlapi sme to ako tak zvládali, ale ženy mali problem a velký. A myslím, že tak nejako to je aj na tom kanále, ale možno sa mýlim.
K tomu gumáku, netvrdím že sa sním nedá jazdiť cez vlny, ale to, že konfort jazdy sa značne znižuje a potešenie s plavby má už len jazdec, posádka tíško trpí, alebo aj nahlas. Mňa vždy prinútia k výtlačnej plavbe. Keď sme na mori, tak to až tak nevadí, ale na Dunaji proti prúdu je to utrpenie. A tá spotreba potom! Jazda vo velkom a primerane ťažšom motoráku je však neporovnatelná, samozrejme aj cenou za loď a spotrebu. Ale každá sranda niečo stojí. Spotreba nie je niekedy to rozhodujúce, najme ak za sezónu najazdíš 20 hodín. Usmevné? A kolko je takých? :?
S tou stabilitou máš pravdu, bral som to ako samozrejmosť a nevzpomenul som si na to. A možno som zabudol ešte na niečo, ale neviem na čo. :?
S kvalitou materialov je to ako píšeš. Je teda otázka, či kúpiť za 1200 eur Suzumar, alebo za 2800 Bombard. Tie lacnejšie člny sú všetky na jedno brdo, rovnaký materiál, rovnaká technológia. Na ten lacnejší čln musíš dávať trochu večší pozor. Cigaretu by som naňho nepoložil. Ale kamarád má Yam už 6 rokov, to je ten z lacnejších. Každý rok 3 týždne v chorvatsku kde dostane dobrý záhul a potom zmotaný celý rok v sklade. Funguje na 100%. Základom pre dlhú životnosť a aj pre bezpečnú jazdu je fúkať na predpísaný tlak. Vela ludí jazdí na podhustených balónoch, šak komu by sa chcelo, ne? A to je smrť pre každý gumák. Treba mať tlakomer, dobrú pumpu a po spustení člnu na vodu skontrolovať tlak a dofúkať.
Z gumákom sa dá zažiť moc pekných chvíl, ale je to pre športovo založených ludí.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte dub 10, 2007 9:33 pm

libor.janko,
sice nejsem Denis ale ten Dohnalův člun, je trochu jiné kategorie.

Ten by asi jako pomocný, k malému motoráčku, použít nešel.
alffa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte dub 10, 2007 10:17 pm

Libore, Libore, asi som nenapísal čo si chcel počuť, tak si to vnímal tak na pol mysle čo som napísal. Kde som ja tvrdil, že na gumáku sa nedajú podnikať dlhé plavby? Ja čo som celé roky trávil dovolenky v kánoe, pre mňa je gumák 390 cm úžasne velký a pre starého trampa je to stále velký luxus. Len som tebe a snáď aj ostatným záujemcom opísal negatíva. Pozitíva ti vychvália predajcovia. A ak sa ti napriek tomu gumák pozdáva, tak ja som len rád. No a čo povieš na dlhú plavbu až do Dunajskej delty a prípadne to aj vykĺzať speť? Čo, išiel by si? Alebo máš návrh na iný trip? Alebo s mojím kamarátom do HR?
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 520
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » stř dub 11, 2007 8:04 am

Denisi, i když tohle jsem nechtěl slyšet :wink: , na druhou stanu je třeba znát všechny názory. I ty tě posouvají dál v myšlení. Mě posunuly tím směrem, že bych si musel konkrétní gumák nejdřív vyzkoušet na vodě jeho chování a pak se teprve nějak rozhodovat.
Jinak máš naprosto pravdu, p. Dohnal má člun jiné třídy, pevné laminátové dno.
Díky za nabídky Denisi, jsou lákavé, jenže tenhle rok dostaly přednost úpravy v bytě. Takže budu na vidění jenom na Baťáku (chci vyzkoušet i nový přístav na Slovensku Skalica) a pak na plachetnici na Orlíku, případně nějaká Vltava, ale ještě není rozhodnuto.
Uživatelský avatar
mba
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pát bře 10, 2006 11:35 am
Reputace: 0

Příspěvekod mba » stř dub 11, 2007 3:18 pm

Pri preprave zavesneho motora je potrebne aby zostal 'nastojato' (ide mi o to v akej polohe ho mozem dat do auta) ?
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 8197
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » stř dub 11, 2007 3:27 pm

Na ležato lze. U 2T je to jedno. U 4T je možné jen na jedné straně (kvůli oleji), nezaměnit strany!
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 314
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Delta Dunaje.

Příspěvekod Ferdinand » stř dub 11, 2007 10:04 pm

Denisi já jsem tam sice nebyl , ale co jsem četl, tak víš proč je prý údajně v deltě Dunaje tak málo turistů ? I když jinak je tam údajně nádherně. Večer v sedm hodin začíná hodina KOMÁRA. Tisíce a tisíce hladových před ničím se nezastavujících krvežíznivých komárů. Nevadí jim snad ani repelent. Tak nevím. Třeba je potřeba se tam projet a tento názor vyvrátit. :roll:
Uživatelský avatar
mba
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 29
Registrován: pát bře 10, 2006 11:35 am
Reputace: 0

Příspěvekod mba » čtv dub 12, 2007 9:44 am

To Libor: Diky... :wink:
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 520
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Re: Delta Dunaje.

Příspěvekod libor.janko » čtv dub 12, 2007 12:24 pm

Ferdinand píše:Denisi já jsem tam sice nebyl , ale co jsem četl, tak víš proč je prý údajně v deltě Dunaje tak málo turistů ? I když jinak je tam údajně nádherně. Večer v sedm hodin začíná hodina KOMÁRA. Tisíce a tisíce hladových před ničím se nezastavujících krvežíznivých komárů. Nevadí jim snad ani repelent. Tak nevím. Třeba je potřeba se tam projet a tento názor vyvrátit. :roll:


Byl tam někdo z návštěvníků stránek jachting.info? Aby mohl říct, jak to tam vypadá?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv dub 12, 2007 9:30 pm

V Dunajskej delte som bol na kanoe asi tri týždne. Ešte za sociku. Aké to tam je? Rozlahlé vodné pláne, jazerá pospájané prírodnými kanálmi, sem tam dedinka, sem tam rybári, sem tam turisti. Kto má rád teplo, tak pre toho je tam príjemne. Bolo teplo, ale nie horúco. Komárov ako inde na Dunaji. Najviac ich bolo v meste Tulčea. My sme mali vynímočné šťastie, komárov skoro nebolo. Je to velmi závislé od počasia a kolísania vodnej hladiny. Pekné táboriská, aj drevo sa nájde na malý táborák, od rybárov sa dajú /dali sa/ lacno kúpiť ryby, proste čundrácky raj.
Libore, ty si chceš kúpiť gumák a potom sa chceš na ňom prtkať na baťáku? Baťák raz a znovu v příštím desetiletí. :) Ešte k úpravám bytu, vodáci v lete žiadne, ale úúplne žiadne práce nerobia :!: .
Splavoval som aj Dunaj z Nemecka do Bratislavy, na pramici, na pádlo. 4 dospelý, 3 deti. Stany sme si postavili barskde na brehu, večšinou pod priehradou, tam je krásna príroda a rakúsky trampíci tam majú pekné a udržiavané fleky. Cez týždeň ludoprázdne. Pitnú vodu sme si naberali večšinu v kempoch, potraviny priebežne v mestečkách pri Dunaji. Dá sa to splavovať na hoci čom, motorček do 5 koní je dostatočný. Ak nie ste príliš solventný, tak toto je nádherná dovolenka skoro zadarmo. Teda ak si zoberieš plechovkové pivo zo sebou. Dá sa aj tam orosené, ale to už nie je lacná dovoenka :) . Darmo, Čechy a Slovensko sú výnimočné a nádherné krajiny, tak lacné pivo /a dobré/ nie je asi nikde na svete.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 745
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 0
Bydliště: Brighton,UK

Příspěvekod dan » čtv dub 12, 2007 11:26 pm

v knize V dunajske delte jsem se docetl,ze pro turistiku v delte vydavali rumuni specialni povoleni a turiste tam nesmeli prespavat na divoko ale pouze v ubytovacich zarizenich,ktere tam predpokladam jen tak nenajdete :D .ale to bylo za komancu cca 30 let zpatky.nevite jak to funguje dneska?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv dub 12, 2007 11:46 pm

V marcovom čísle nemeckého časopisu BOOT je článok o rodine, ktorá na motoráku išla z Nemecka do delty a speť. V delte je to v podstate skoro stále rovnaké, ale Rumunsko je už tuším v EU, takže báť sa musíš už len tých komárov a bĺch. Ako tam je naozaj treba zistiť osobne. Je to v pr...i. Každý má svoj džob, alebo niečo prerába, alebo sa inak pachtí. Z Bratislavy je to do delty 1800km, to je 10 dní na motore. Jediné čo treba zabezpečiť je odvoz. Alebo ísť autom až tam. Tisíce vodákov o tom snivajú, ale nikomu sa nechce. Alebo aj by sa chcelo, ale z objektívnych dôvodov to nejde.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů