Gumové čluny Adventure - dotaz na kvalitu

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

KOMÁŘI V DELTĚ

Příspěvekod Wlady » pát dub 13, 2007 3:37 am

Ahoj.
Byl jsem v deltě podobně jako Denis, přesněji cca před 35 lety. Mohu potvrdit krásu i romantiku, zejména pokud někomu připadnou romantické z bláta uplácané chýše s rákosovou střechou ozdobené, ale pouze u těch zazobaných, v oknech "záclonkami" z umně vysříhaného alobalu.
Pokud se komárů a jiných potvor týče, mám bohužel diametrálně odlišné zkušenosti. I když v této souvislosti musím popravdě předeslat, že jsem velmi oblíbeným společníkem výprav do přírody, protože mě tyhle potvory milujou natolik, že všichni účastníci jsou v naprosté pohodě, zatímco veškerá dostupná komáří havěť sedí a hoduje na mě!!! Ale k věci. V deltě jsem strávil (původní plán byl samo naprosto jiný), JEDNU hrůzyplnou noc pod širákem, ktará vypadala takto:
Dorazili jsme na idylický palouček obklopený rákosím (byl jsem tam s nějakou slečnou, tak mi to připadlo velmi šikovné...), někdy v pozdním odpoledni. Nasbírali nějaké suché rákosí a snad i pár kusů dřeva na ohýnek, který jsme ještě před soumrakem ZAPÁLILI = dýmu hafo...Pak jsem, vědom si hrozícího nebezpečí, oblékl kompletní teplákovou soupravu, kterou jsem HOJNĚ postříkal repelentem, s naivní představou, že okamžiky, kdy mi bude případně jaksi "na obtíž" přijdou s východem hvězd, tj. v době, kdy každej normální komár dávno chrní. Takto vybaven jsem usedl k ohni, snědl jakousi dovezenou krmi a ZAPÁLIL si cigáro. V tom okamžiku se smrklo a vypuklo rodeo. V několika minutách jsem byl, repelent nerepelent, obalen vrstvou komárů a cca o litránek krve lehčí. Aby toho nebylo málo, každých pár minut, se zvukovým efektem vrtulníku, přilétlo cosi jako maxihovado. Bez přehánění tak 5 cm zdéli. No skončilo to velmi neslavně a neromanticky mým zbabělým útěkem pod deku, naštěstí takovou prošívanou, takže ji ty potvory neprokously. Ale nedosti na tom! Musel jsem takhle potupně, tj. kompletně přikrytý i s hlavou, vydržet až do rána! Kdykoli jsem se totiž v průběhu noci pokusil, v naivním domění, že slušně vychovanej komár už dávno chrápe, vystrčit špičku nosu, zjistil jsem, že nade mnou pár tisíc těch potvor v předtuše tučného sousta vytrvale krvelačně krouží. Spát se nedalo, protože mi bylo příšerný vedro a taky jsem měl děsnej vztek, jelikož jsem na noční čas plánoval věru jinej program. V zájmu objektivity přiznávám, že ona dívčina trpěla taktéž, ale přeci jenom méně.

Výše uvedenou zkušenost bych pro případné zájemce o návštěvu této lokality zobecnil do poučky, kterou jsem si, vzhledem k tomu, že jsem ji zaplatil několika litry vlastní krve a jednou nocí nedobrovolného celibátu, dovolil ve vší skromnosti nazvat svým jménem. Wladyho věta tedy zní : DÝM Z OHNĚ ČI CIGARETY, ALE PŘEDEVŠÍM OPOJNÁ VŮNĚ ČESKÉHO REPELENTU, VÝZNAMNĚ ZVYŠUJÍ CHUŤ RUMUNSKÉHO KOMÁRA K JÍDLU A VYVOLÁVAJÍ U NĚJ NESPAVOST.
Potenciálním návštěvníkům asi nezbývá než doufat, že po vstupu Rumunska do EU se zcivilizovali i místní komáři, osobně o tom velmi pocybyju a platí-li tedy stále Wladyho věta, považuju za jedinou přijatelnou ochranu brnění :!:

Tak hodně štěstí všem dobrodruhům, kteří se tam vydají.... :lol:

Wlady
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 520
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » pát dub 13, 2007 7:17 am

Denis píše:V Dunajskej delte som bol na kanoe asi tri týždne. Ešte za sociku. Aké to tam je? Rozlahlé vodné pláne, jazerá pospájané prírodnými kanálmi, sem tam dedinka, sem tam rybári, sem tam turisti. Kto má rád teplo, tak pre toho je tam príjemne. Bolo teplo, ale nie horúco. Komárov ako inde na Dunaji. Najviac ich bolo v meste Tulčea. My sme mali vynímočné šťastie, komárov skoro nebolo. Je to velmi závislé od počasia a kolísania vodnej hladiny. Pekné táboriská, aj drevo sa nájde na malý táborák, od rybárov sa dajú /dali sa/ lacno kúpiť ryby, proste čundrácky raj.
Libore, ty si chceš kúpiť gumák a potom sa chceš na ňom prtkať na baťáku? Baťák raz a znovu v příštím desetiletí. :) Ešte k úpravám bytu, vodáci v lete žiadne, ale úúplne žiadne práce nerobia :!: .
Splavoval som aj Dunaj z Nemecka do Bratislavy, na pramici, na pádlo. 4 dospelý, 3 deti. Stany sme si postavili barskde na brehu, večšinou pod priehradou, tam je krásna príroda a rakúsky trampíci tam majú pekné a udržiavané fleky. Cez týždeň ludoprázdne. Pitnú vodu sme si naberali večšinu v kempoch, potraviny priebežne v mestečkách pri Dunaji. Dá sa to splavovať na hoci čom, motorček do 5 koní je dostatočný. Ak nie ste príliš solventný, tak toto je nádherná dovolenka skoro zadarmo. Teda ak si zoberieš plechovkové pivo zo sebou. Dá sa aj tam orosené, ale to už nie je lacná dovoenka :) . Darmo, Čechy a Slovensko sú výnimočné a nádherné krajiny, tak lacné pivo /a dobré/ nie je asi nikde na svete.


Denisi na Baťák jezdím kvůli tomu, že si na něm odpočinu, je to ode mě kousek cca 1,5 hodiny jízdy a mám na čem jezdit (půjčoven dost). Na gumáku bych se tam určitě "necákal". To jenom pro upřesnění.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 520
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » pát dub 13, 2007 7:49 am

A ještě k tomu Dunaji. Na tohle téma jsem diskutoval s P. Blechou a zrovna se moc šťastně netvářil na to, že by se tam mělo plout s lodí malého výkonu. Prý s tím nějaké zkušenosti má a je potřeba mít celkem výkonný motor.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát dub 13, 2007 4:33 pm

Nepochybujem, že p. Blecha je skúsený vodák, ale nepoznám súvislosti v akých sa vyjadroval, takže jeho tvrdenia nemôžem komentovať. Ono ja to asi tak, že tú cestu z Ingolštadtu do Budapešti čo išiel p.Karel Dohnal na svojom obytnom gumáku, tak tú môžeš v pohode absolvovať s 5k motorom. A za týmto stojím a som ochotný sa vsadiť. Ale ak by si išiel naopak, teda z Budapešti do Ingolštadtu, tak to už potrebuješ dobrý motor. Ale v zhladom k tomu že p. Dohnal to spláchol po prúde dolu a pre auto si došiel vlakom, tak nevidím problém v tom absolvovať tú istú cestu z menej vybaveným člnom. Pan Dohnal má pravdu v tom, že je to nádherná vodácka cesta a večná škoda ju neabsolvovať. A na rozdiel od baťáku aj 2x do roka. Vrelo odporúčam.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 520
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » pát dub 13, 2007 6:52 pm

Denisi, ty si musíš vždycky rýpnout, viď? :roll: Abych byl upřímný, taky bych raději jel na Dunaj než na Baťák, ale když mi seženeš na čem plout za tu cenu co na Baťáku, tak klidně vyrazím. Bohužel peníze jsou vždy až na prvním místě. :cry:
A taky je to otázka času, ty si jezdíš odpočívat třeba na Dunaj, máš ho kousek, Libor zase na Slezkou Hartu, já na Baťák. Zatím jsem opravdu vázaný tím, kde si můžu něco za rozumnou cenu půjčit.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát dub 13, 2007 8:12 pm

Trošku rýpnout si musím, aspoň nezaspíš na vavrínoch. :) Snaď to nebolí. Ale na druhej strane sa dozvieš nové veci, nie? Samozrejme že každý jazdí kde to má najbližšie, ale raz ročne sa chodí na velkú dovolenku a vtedy opúšťame naše rybníky, rieky a jazerá a hladáme nepoznané veci. Vzájomná komunikácia aj sem tam s nejakým rýpnutím nám rozširuje obzory a o tom tento web vlastne je. Teda nič v zlom voči tebe, naopak ste my sympatický. Ja som mal tiež to šťastie, že v mladosti manželka so mnou jazdila na vodu a boli to najkrajšie roky môjho života. A prajem to zažiť kažému. Teraz už je to trochu horšie, ale vekom sa meníme, čo narobíš.
Myslel som, že ten gumák chceš kúpiť už tento rok. A ak by si mal obavy vyraziť na velkú rieku sám, tak by sme mohli spraviť spoločnú plavbu.
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 520
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » pát dub 13, 2007 8:42 pm

Denisi, promiň, poslední dobou je to nějak hodně. Proto i ta reakce. Jenom abych upřesnil, kdy jsem dostal tu informace o výkonné lodi na Dunaji. Chtěl jsem na Dunaj vyrazit v úseku Rakouska, příp. Německo - Rakousko a sháněl jsem někoho, kdo by tam dělal charter. Jako "starého" profíka jsem kontaktoval p. Blechu a snažil se ho pumpnout o informace jestli o něčem neví a dostalo se mi právě odpovědi, že na Dunaj je potřeba hodně silnou loď a taky hodně zkušeností .... Takže proto taky má odpověď.
A za tvé "nakopnutí" jsem ti vděčný. Je taky potřeba mít nějakého oponenta.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát dub 13, 2007 9:40 pm

Ako Monty opisoval čartristov na kanale Midi, tak samozrejme na Dunaji jazdiť nemôžeš, musíš tiež poznať elementárne plavebné predpisy a trochu skúseností tiež nezaškodí. To ale platí na všetky rieky ktoré sú zároveň vodnými cestami kde sa realizuje nákladná preprava. Avšak nie je to nič mimoriadneho. Na splavovanie riek po prúde naozaj stačí aj menšia loď s pomocným motorom. Počítam že p. Blecha keď videl že ste úplní začiatočnci, tak vás radšej nepovzbudzoval. Kulantne povedané.
Ja som vám ponuku dal a stále platí.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát dub 13, 2007 9:57 pm

Za 38000,-Kč tam má jamaha Lipník 430 cm nepoužitý gumák, r.v. 2004. Super cena, k tomu nejaký 20k starší motor a jazdíte. Leto a voda sú vaše.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 0
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » sob dub 14, 2007 8:17 am

Denis píše:Za 38000,-Kč tam má jamaha Lipník 430 cm nepoužitý gumák, r.v. 2004. Super cena, k tomu nejaký 20k starší motor a jazdíte. Leto a voda sú vaše.


Co je to za balón...Já budu asi muset už začít přemýšlet nad výměnou svého veterána.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » sob dub 14, 2007 10:06 am

Ahoj Monty,
Denis má pravděpodobně na mysli tento člun:

Nafukovací člun YAM a 430S
Rok výroby: 2004
nový -nepoužitý ,tovární záruka, kompletní příbal, hliníkové podlážky
Cena: 37.990,- Kč 430S
………………………….Obrázek
http://www.zizi.cz/index.php?page=bazar#jmenozalozky3

No jako pomocný člun k lodi, mě to přijde zbytečně velké.
alffa
P.S.
Jak pokračuješ s marinazinací noutbuka :?:
Naposledy upravil(a) alffa dne sob dub 14, 2007 3:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1115
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 0
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » sob dub 14, 2007 3:35 pm

To Alffa:Notebook je hotovej a připravenej.Už jenom otestovat v tvrdších podmínkách.Ale stejně se modlím,aby mně letos nepotkali....Mimo myši...To se mně už nechtělo řešit a nemám ani už čas...Už o Velikonocích jsem měl být na lodi ale kvůli zlovůli úředníčků (co jsou o hlavu větší od potkana fyzycky i mentálně) z MD odbor registrace námořních plavidel jsem ještě na suchu a čakám na pondělí,jak dopadnu.A ten člun nechcu jako manipulák...Na desetimetrovku je to fakt kousek nadmíru....Ale mám jinej gumák,kterej,když jsem na suchu tahám sebou na potápění a rybaření.Ono...Já se stejně jenom informuji...Chtěl bych asi zase něco s laminátovým kýlem tak do 4.5 metru.Ale je to už jiná liga v ceně.Ale třeba najdu dobrej kauf z druhé ruky.Nepospícháš li,určitě se dočkáš.Ta skládací podlaha a nafukovací kýl není to správné ořechové.I když mně to bohatě stačí,jsou chvíle,kdy bych pořádné véčko lam.kýlu ocenil. :roll:
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 520
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » ned dub 15, 2007 10:50 am

Denisi, nabídka dobrá, jenom mám strach kupovat starší, protože tomu nerozumím a nevím na co si třeba u motoru dát pozor při koupi apod. Nemáš nějaký tip, co si v případě nákupu staršího zkontrolovat?
Ale tenhle rok to asi nedopadne. Takže využijeme to, co bude k dispozici.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned dub 15, 2007 10:27 pm

Ten gumák nie je vôbec používaný, len starý model a s fabrickou zárukou, to je dnes min. 2 roky.
Čo sa týka motorov, necítim sa byť odborník. Možno niekto bude vedieť poradiť kvalfikovane. Ja keď som kupoval starší motor, tak som pozeral hlavne na to ako vyzerá, teda či nie je obitý, noha či nemá stopy po náraze, vrtula či nemá vôlu. Keď ho ideš naštartovať, tak pozor aby bol čerstvý benzín z olejom. Aby sa ti nestalo, že motor bude dýmiť /kouřit/ a predávajúci ťa bude chlácholiť, že to je usadeným olejom na dne nádrže. Teda motor skúšať zásadne v sude z vodou, alebo na vode, skontrolovať či je rozmiešaný benzín s olejom, samozrejme len pri dvojtakte. Motor musí naskočiť bezproblémov, jediné ospravedlnenie je vadná sviečka. Ak je zlá sviečka, nech ju vymení a štartovanie musí byť bezproblémové. Na keci ako jen tudle tendle káblik vyměníte sa nedajte nachytať. Motor treba nechať aby sa zohrial, chladenie musí byť funkčné, voda strieka z nohy, je to vidieť. Ak to len tak čurká, tak je zodraný impeler, alebo niečo horšie. Zasa rovnaký postup, nech to opravý a potom uvidíš. Zásada ježe motor musí byť plne funkčný aj keď je starý. Motor nesmie dýmiť, musí ísť bezproblémovo do otáčok, kludný chod bez rušivých zvukov. Skontrolovať olej v nohe, či tam vôbec je. Niekto ani nevie že ho má meniť a po troch rokoch tam je trochu páchnucej emulzie!
Kupoval som 3x starší motor a vždy bol v poriadku. Asi aj preto, že boli zánovné, cca 3 roky.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned dub 15, 2007 10:42 pm

Ešte niečo, 4-taktný Tohatsu o výkone 5 koní sa dá kúpiť za 800 Eur a dopravné. Zo 4-5 m gumákom bude jazdiť vo výtlačnej plavbe úplne bez problémov. Teda ten Baťák v pohode a dolu prúdom aj velké rieky ako je Dunaj a pod. A keď si kúpiš večší motor, tak budeš mať spolahlivý záložák.
Uživatelský avatar
matttoni
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: pát kvě 25, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Milujem gumaky ...

Příspěvekod matttoni » pát kvě 25, 2007 7:39 pm

je to mimoriadne prakticka vec. Aj ked pri kupe starsieho, nie prilis draheho Zodiaka som sa riadne nachytal... bol sice stary sta Matuzalem, ale zhora vyzeral celkom fajn, takze podlahovy textil som uz podrobne neskumal. Chyba ... guma z textilu bola totalne zvetraná, miestami až presvitalo svetlo. Neodporucam nikomu kupovat cln iba na suchu! No, kedze pod drevenou podlazkou ma masivny nafukovaci kyl, plavit sa dalo. Avsak kvoli vahe nabratej vody, iba pomaly. Do sklzu ho dostal iba moj 9 ročný syn, ked v nom bol sam. Teraz je to uz vyriesene, dufam ze ten gumovy nater vydrzi...
Na Dunaji je cez Bratislavu najsilnejsi prud, 6HP 2T muzealny Johnson tam vytlaci proti prudu Zodiaka aj s tromi pasaziermi ... aj ked miestami iba krokom ;-) Najkrajsia je plavba Malym Dunajom s elektrickym motorom...
Denis, zda sa ze si tiez z BA, mozeme niekedy nejaku plavbu podniknut....
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob kvě 26, 2007 10:06 pm

Ano, som z BA. Spoločná plavba by bola dobrá, ale vyžaduje to člny podobného výkonu /aspoň trochu/. Zaujímavý trip na jeden deň je vyviesť sa autom niekam pod Wiedeň a po prúde ísť do BA. To sa dá aj výtlačnou plavbou, ale zbehnúť aspoň časť v sklze je potešenie. Takže asi by som sa správal netaktne.
Uživatelský avatar
lada0712
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 165
Registrován: pát lis 02, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lada0712 » úte led 29, 2008 11:47 am

Vracím se k začátku tohoto vlákna:
Už teda nemá nikdo zkušenosti s nafukovacími čluny značky Adventure?
libore.janko jakou značku jste nakonec pořídili?
Uživatelský avatar
libor.janko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 520
Registrován: úte dub 11, 2006 12:57 pm
Reputace: 0
Bydliště: Svitavy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod libor.janko » stř led 30, 2008 8:25 am

lada0712: zatím bohužel nic. Denis mi to rozmluvil, takže řeším postupně jiné možnosti. O některých se dočteš v jiných mých vláknech, něco jsem řešil s Denisem přes SZ.
Edit:
Máš Li doplněk, nemusíš hned psát nový příspěvek. Stačí editovat (upravit) ! :) a

A jen tak pro zajímavost, má někdo gumák téhle značky? Jaká je jeho spokojenost/nespokojenost?
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » ned dub 11, 2010 9:36 pm

REALNE SKUSENOSTI ADVENTURE TRAVEL 2 T-290K + 2 TAKT 5HP

Cln (46kg) nalozeny plnou 12l externou nadrzou, motor Mercury (20kg), vesla, inak ziadna zataz, celkovo teda cca 80kg bez posadky, udaje merane GPS, testovane na takmer kludnej hladine (slaby vietor).

1 osoba 80kg (celkovo 160kg) - okamzity sklz, max. 27 km/h - pri tej velkosti clnu a 5Hp motore raketa na vode, okamzite reakcie na zatocenie motoru, pre amatera totalny adrenalin, v skutocnosti velmi stabilny, perfektne drzi smer aj pri vlnkach, aj pri rovnej hladine, ziadne vibracie a pod.
1 osoba 120kg (celkovo 200kg) - po chvili v sklze (nutnost preklopit sa dopredu, kym nevyskoci na hladinu), max. 20km/h
2 osoby spolu 155 kg (celkovo 313) - celkom rychlo v sklze (dovod je, ze jedna osoba sedi a teda zatazuje vpredu a cln nejde do takych uhlov ako pri jednej osobe) - max. 18km/h, na stvrt plynu cca 8km/h
4 osoby cca 300kg (celkovo 380kg) - sklz nemozny, na stvrt plynu 6km/h na plny plyn 9,5km/h

Co ma udivuje, ze sa to dostava do sklzu aj pri pomere 62kg/1hp. Na druhej strane to nafukovacie dno vsade vychvaluju, ze ma dobry tvar...

Preskocenie mensich vln v sklze bezproblemove, nevypadne zo sklzu. Vacsi obrat (mysli sa s vacsim polomerom) v sklze bezproblemov. Prudky obrat (pokus o obrat na mieste), cln padne do vytlaku aj s jednou osobou, ale to nezvladne hoc aka lod. Dostat sa do sklzu vo vlnach (30cm a viac) problemove az nemozne. Na motore je standard lodna skrutka a mam pocit, ze je slaba.

Skladanie a rozkladanie extremne jednoduche a velmi rychle (napr. podlaha, ktora je u niektorych clnov problemova).
Prevoz nafuknuteho clnu na streche testovaneho automobilu (megane combi) bez clnu 6,1l/100km, s clnom 6,9l/100km.
Ak niekoho zaujimaju nejake ine info, napiste.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů