Řidičáky na vnitrozemskou plavbu. ANO / NE

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: Pepa, windward, vilma

david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » čtv říj 09, 2014 9:08 pm

Lod´ se neřídí, ale vede. Od toho je vůdce plavidla. Může pověřit vedením osobu způsobilou, poučenou, zacvičenou, a starší 15-ti let (???) a nezbavuje se tím odpovědnosti vůdce plavidla. Osoba způsobilá je ta, co má VMP.

už se to tu jednou probíralo, páni lenoši:

http://jachting.info/modules.php?name=F ... highlight=

já píšu:
ŘPB - Čl.1.09

Kormidlování

1. Za plavby musí být plavidlo nebo plovoucí těleso
kormidlováno alespoň jednou osobou s předepsanou kvalifikací.1)



( u malého plavidla je předepsaná kvalifikace VMP )

TEDY NIKOLI VEDENO, ALE KORMIDLOVÁNO.

ABYCHOM SI ROZUMĚLI, JÁ TO NEPROSAZUJU, jen zkoumám, jak je to doopravdy


Felix odpovídá:

Předepsanou kvalifikaci komidelníka určoval výnos FMD č. 1/1976 z 17. 12. 1975 o odborné způsobilosti členů posádek vnitrozemských plavidel (Věstník dopravy č. j. 26.357/75-25). Protože výnos není obecně závazná právní norma, byl nahrazen vyhláškami MD č. 224/1995 Sb., o způsobilosti osob k vedení a obsluze plavidel, č. 84/2000 Sb., o způsobilosti osob k provozování vnitrozemské vodní dopravy pro cizí potřeby a č. 450/2000 Sb. o kapitánském slibu, zkouškách, odborné a zdravotní způsobilosti členů posádky lodě, průkazech způsobilosti, námořnických knížkách a o zdravotní péči o členy posádky lodě.

Malých plavidel se týká první z řečených vyhlášek. Cituji:

§2 odst. 2
Způsobilou k vedení nebo k obsluze plavidla podle odstavce 1(tzn. včetně malých plavidel - pozn. F.) je osoba, která získala průkaz způsobilosti kapitána, kormidelníka, převozníka, vůdce malého plavidla nebo strojmistra.

§ 3

Provoz plavidla se způsobilou posádkou

(1) Na plavidlech, pro která je při vydání osvědčení plavidla stanovena vícečlenná posádka, musí být členové posádky držiteli průkazu způsobilosti.

(2) Způsobilou k výkonu funkce člena posádky podle odstavce 1 je osoba, která získala průkaz způsobilosti lodníka.

(4) Členem posádky plavidla může být nad počet a složení členů posádky stanovené Státní plavební správou (dále jen "plavební správa") další osoba, zdravotně způsobilá, poučená provozovatelem plavidla v rozsahu potřebném pro výkon pomocných prací na plavidle, zařazená ve funkci pomocný lodník. Pomocným lodníkem na plavidle může být osoba starší 15 let. U malého plavidla může být tato osoba též členem stanovené posádky.



Pokud to správně chápu, tak je asi pravda na Tvé straně. Na malém plavidle sice člen posádky nemusí mít žádnou kvalifikaci kromě toho, že je mu přes patnáct a dostalo se mu poučení od provozovatele plavidla, ale takovýto člen posádky není oprávněn k obsluze plavidla, ať už se tím rozumí cokoliv - kormidlování se tím ovšem rozumí zcela určitě, takže pravdu máš Ty a já se mýlil.

A teď kvízová otázka: mají to takhle blbě vymyšlené i v Německu?
Uživatelský avatar
rb
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod rb » čtv říj 09, 2014 9:29 pm

tak nic, výklad nahoře
Uživatelský avatar
bahno
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 419
Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku

Příspěvekod bahno » pát říj 10, 2014 12:02 am

No, k tomu kormidlovani, neco co jsem ja teda nevedel...

Prukaz(resp. zpusobilost) kormidelnik opravnuje k vedeni(!) plavidla bez strojniho pohonu. Tedy kormidelnik krouti kormidlem na vlecnym clunu, ale ne na motorovy lodi - to sem treba nevedel, zil jsem v presvedceni, ze je to jinak. Je teda ten clanek 1.09 relevantni na plavidle s vlastnim strojnim pohonem? Resp. co je to kormidlovani?

Ke krouceni kormidlem na motorovy lodi je potreba lodnik.
Pomocny lodnik muze vykonavat pod dozorem pomocne prace. Pomocnyho lodnika muzu jednoznacne ustanovit, a to i nad ramec predepsany posadky. Je mozny (to nevim) udrzovani smeru prohlasit za pomocnou praci?
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 416
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: Gútor

Příspěvekod ixxo » pát říj 17, 2014 12:51 pm

Podstatné je, že vodca plavidla zodpovedá vedenie plavidla bez ohľadu na to kto je za kormidlom. Preto dávajte pozor, ako kto kormidluje aby sa vám nestalo to čo mne, keď som na chvíľu odskočil pripraviť niečo na zahryznutie. Ešte chvíľa už by z nás mali niečo na zahryznutie rybičky.
https://www.youtube.com/watch?v=IctZG7-DoAw
Uživatelský avatar
Finn
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 545
Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Penčice

Příspěvekod Finn » pát říj 17, 2014 4:22 pm

To bylo teda o chlup. A ta protiplovoucí loď nehoukala?
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 416
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 32
Bydliště: Gútor

Příspěvekod ixxo » pát říj 17, 2014 5:16 pm

Tá nás mala na háku, ale zastaviť ani otočiť 2000 ton ani nejde. Zato ja som mal potom tep asi 220.
dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Příspěvekod dedko » pát říj 17, 2014 10:08 pm

ixxo píše:Tá nás mala na háku,

Ahoj ixxo...
Spravil som analýzu tvojho videa a podľa mňa, oproti-plavajúca loď vás nemala na háku... :?

Z videa je vidieť že v poslednom okamihu kapitán lode chcel zabrániť zrážke !
Podrobne si prezri celé video.

Od začiatku videa je vidieť pravobok oproti plávajúcej lode.
Tvoj kormidelník od 27 sekundy (videa) až do 37 sekundy, ide rovno na tú nákladnú a kormidlom ani nehne !!! až do 38 sekundy !
V 39 sekunde, kormidelník trocha stočil kormidlo doľava a kapitán z oproti idúcej lode, v 40 sekunde prudko stočil kormidlo doprava, aby zabránil zrážke !
V 47 sekunde už nie je vidieť pravobok a ani ľavobok lode a to znamená, že oproti plavajúca loď prudko zatočila doprava a Tvoja doľava...
Ty duchaprítomným otočením kormidla naplno doľava a pridaním plynu si utiekol (možno) hrobárovi z lopaty!!!
Toto je moja analýza z videa, ale možno sa milým...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát říj 17, 2014 10:18 pm

Ixxo, máš krásnu loď, ale nebyť toho úhybného manévru, zistil by si či je aj odolná. :D A že na riekach nehrozí žiadne nebezpečie.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů