Solární zdroje a jejich použití na lodi

Palubní instalace, zařízení a výbava lodě pro plavbu.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
RACEK
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 100
Bydliště: Praha

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod RACEK » ned lis 29, 2015 4:02 pm

http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/pr ... orts/tips/

Já tam čtu doporučený proud 10% kapacity.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Anonym » ned lis 29, 2015 4:08 pm

Ano Racku, to je jasné. Oněch 10% kapacity je obecný standard u všech baterií od nepaměti. Ale zde se teď bavíme o maximálním povoleném nabíjecím proudu. A to jsem našel třeba u těch AGM až 50% kapacity.

To je to co píší Zdenda s Davidem v kontextu vhodné baterie k danému systému. Tak jsem to pochopil.

EDIT: Jinak to jsi psal prve jsem nekomentoval, ale je to jinak. Pokud je panel schopný dodat více, regulátor to upraví. Teď se ale bavíme aby to nemusel upravovat zbytečně moc a dával při maximálním svitu co nejvíce do baterky.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Beda » ned lis 29, 2015 4:50 pm

geus píše:tak tomu ted nerozumim.rikas Bedo ze dcera co nejvice elektriky spotrebuje sama a malo nakupuje od cezu a ma to tak levne,.. me zase soused rika ze vse co vyrobi proda Cezu asi za 12kc za kilowatu a od nich si pak normalne elektriku koupi asi za 2,35 nocni a denni za 2,45. tak to asnafd musi byt mnohem vydejecnejsi


Od CEZ dostava 5.60 kc/kWh, za to co udela solarko, co odejde do site, tak za to nedostane nic a musi zaplatit za kazdou kWh dodanou do site okolo 50 hal. manipulacni poplatek...JPP psala ze ten pebytek muze nekomu prodat...Jak nevim, nedelaji to. Nejlepsi to meli ty co zacali prvni, potom se podpora snizovala. ted Vitaskova nechce dat penize na podporu solarniku, podle EU je to nedovolena podpora a tak chce aby na to stat udelal zakone. CEZ ji plati za vyrobenou elektriku ze solarek, na to ma extra plombovany elektromer. Na vstupu baraku ma kvadraticky elektromer, ten meri na jednom ciferniku co jde do baraku a to to plati podle tarifu, druhy cifernik ukazuje co odejde do site CEZ, za to zaplati okolo 0.50 kc.kWh..... Ma dva samostatne elektromery.

Za odevzdanou elektriku do site nedostane nic..... Ty ceny se lisi podle roku stavby, porad se ta podpora u novych systemu snizuje. Ta garantovana cena neni porad, je to nejaky rok. Ty solarni pole to asi maji jinak, dcera je baracnik a ten muze mit max 30 kWp a jen na vlastmim baraku.

Ja to v podstate napsal ze kdyz tim chce nekdo usetrit a aby se mu to vratilo je i tech 5.5 kW skoro malo. Kdyz postavi vic kW, tak uz zaplati jen panely, ta ostatni elektronika se uz prodrazi nepatrne.

Baharisi regulator zacne upravovat, snizovat proud podle stupne nabiti AKU, podle napeti na nem, jinak tam cpe co slunicko da.

Ted je jeste sance poridit si na dotaci na vytapeni tepelnym cerpadlem, honene ze solarka, ale musi se demontovat kotel a to se mu nechce. Drevo si v lese nadelaji sami, hajnej zmeri metry, soused doveze za naftu. Jsou mladi....maji v plote i pripojku plynu, zatim nevyuzitou.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Anonym » ned lis 29, 2015 5:36 pm

Béďo, jak jsme se bavili ta baterie co na ni sháním informace je TATO, uvažuji i o TÉTO.

Dle displeje mě regulátor měří u všech zařízení i proud. Obrázek z manuálu:
Obrázek
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Beda » ned lis 29, 2015 6:01 pm

Jirko s tim regulatorem co mas a displejem, nech baterku nabit naplno, asi zacne blikat na regulatoru zelena ledka. Potom odpoj solarko, vynuluj pocitadlo Ah na displeji vytazenim kabelu z regulatoru, nebo si zapis kolik Ah to ukazuje, dej na vystup autozarovku a nech to svitit dokud regulator nevypne zatez sam ( chrani AKU pred hlubokym vybitim )a uvidis kolik Ah baterka da. Tak se jednoduse necha udelat kapacitni zkouska AKU. Ten regulator co mas snese na vstupu 160V, tak solarka stejna a zapoj do serie.

Baterku jsem nasel..stacilo kliknout na typ a objevilo se to na WEBu Neosolar.

Tak kdyz vynasobis proud co je ze solarka a napeti ze solarka, spocitas vykon co solarko dava.
Proud do AKU vynasobis napetin na AKU a spocitas vykon co jde do AKU. Bude o ztraty nemsi, o par procent. Omezovat proud bude az tesne pres stavem nabiti.


Ja mam displej a regulator starsi, tak me proud co dava solarko neukazuje.
Naposledy upravil(a) Beda dne ned lis 29, 2015 6:11 pm, celkem upraveno 1 x.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Anonym » ned lis 29, 2015 6:11 pm

To jsem rád že jsi baterku našel :) , ale já k ní sháním ten maximální možný nabíjecí proud. :hmm:

Za ten postup díky. Vyzkouším, kolik to dá do odpojení.
Uživatelský avatar
RACEK
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 100
Bydliště: Praha

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod RACEK » ned lis 29, 2015 6:30 pm

Baharisi, to že by jsi měl volit baterii podle maximálního povoleného nabíjecího proudu, jsem ti psal už ve svém prvním příspěvku. ;)

Ten tvůj panel přes regulátor do toho bude schopný dodat proud max 22 A.

Co je jinak? :o

Když budeš volit baterii, kterou budeš používat (vybíjet) na maximum kapacity, a nabíjet maximem nabíjecího proudu, tak počet cyklů té baterie výrazně snížíš.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Beda » ned lis 29, 2015 6:36 pm

Pokud bys pridal jeste jeden panel tak bys potreboval regulator

MPPT solární regulátor 150VDC/ 40A/ 12-24V max. 520/1040Wp. Nová generace osvědčených a spolehlivých MPPT regulátorů.
Dostupnost: skladem
Cena: 5 090,- Kč

Nebo u toho Tveho koupit jeste jednu stejnou baterku a dat je do serie. Dost veci na DC napeti se dela take na 12V a 24V, uz jsem videl 12V az 110V na vstupu.

Tech 520W je pri 12V AKU a to jsou dva panely co mas. 1040W je pri AKU 24V a to utahne 4 panely. Asi to pujde pretizit, ja mam 10A a pri 7A je studeny. Ja mam panel 24V a je rozdeleny na tri sekce po 8V a jedna sekce me nejde, tak zkusim oskarabat ze zadu laminat a pokud bude preruseno neco na propojeni tech sekci, slo by to projit dratem. Vyhoda tech panelu je ze kdyz nejaka sekce odejde, tak se propoji ( zkratuje ) a MPPT si s tim poradi. U 12V je to vetsi problem.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Anonym » ned lis 29, 2015 6:38 pm

RACEK píše:Baharisi, to že by jsi měl volit baterii podle maximálního povoleného nabíjecího proudu, jsem ti psal už ve svém prvním příspěvku. ;)
Ano máš pravdu. :oops:
To jsem si nějak nedal do souvislostí a reagoval na ten další příspěvek. Se mě zdálo že je myšleno, že když bude baterie menší kapacity, že se bude přebíjet.
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod david » ned lis 29, 2015 9:36 pm

nebude, regler to omezí podle toho, jak si ho na tu kterou baterku nastavíš. ni- fe, olovo, atd,

neškodí si přečíst návod onoho regleru
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Anonym » ned lis 29, 2015 11:53 pm

Ale Davide..... Proč? :hmm:

Baharis dnes píše: ... ale je to jinak. Pokud je panel schopný dodat více, regulátor to upraví.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Beda » pon lis 30, 2015 10:23 am

Baharis píše:Ale Davide..... Proč? :hmm:

Baharis dnes píše: ... ale je to jinak. Pokud je panel schopný dodat více, regulátor to upraví.


Jak pise David, AKU neprebijes, kdyz mluvime o nabiti a napeti, regulator zacne omezovat proud, az pri dosazeni max. napeti prestane nabijet.

Pokud jde o proud, ja mam o generaci starsi regulator a ten nepozna kapacitu AKU aby k tomu prizpusobil velikost nabijeciho proudu, uz poznaji. nove to asi poznaji. Ty uzavrene AKU maji pretlakove ventily ktere pretlak pri nabijeni vetsim proudem pusti ve a tak AKU vysycha

Tak jsem dostal dotaz na AKU a regulator. Chce to dotaz na dodavatele, vetsina jich odpovi ten Nesolar je solidni firma Snad to nebude chapano jako reklama, ale sdeleni dobre zkusenosti. V kamenem obchode jsou vetsinou jen podavaci zbozi a nektere e0shopy take prodavaji a nevedi co.......


---------- Původní zpráva ----------
Od: Zeman Neosolar <zeman@neosolar.cz>
Komu: ok1doz@seznam.cz
Datum: 30. 11. 2015 10:12:17
Předmět: RE: nabijeci proud

Dobrý den,



Maximální nabíjecí proud by se měl pohybovat okolo 1/20 kapacity, v tomto případě tedy cca 16A. Záleží tedy na tom, jak výkonný panel máte připojen.

Nastavení kapacity baterie na maximální dobíjecí proud bohužel nemá.



K dotazu na opravu: opravy u tohoto typu probíhají výměnou celé desky elektroniky, takže pokud výstup nutně nepotřebujete asi bych opravu neřešil.



S pozdravem

Jiří Zeman



NEOSOLAR spol. s r.o.

Stavbařů 4334/41, 586 01, Jihlava

+420 567 313 652

+420 608 009 046

zeman@neosolar.cz



From: ok1doz@seznam.cz [mailto:ok1doz@seznam.cz]
Sent: Sunday, November 29, 2015 5:50 PM
To: trneny@neosolar.cz
Subject: nabijeci proud




Zdravim, kolega si koupil
Solární baterie Banner 80Ah Solar

a nenasel jak velky to ma max. nabijeci proud.

Ma regulator
MPPT solární regulátor 150VDC/ 20A/ 12-24V max. 260/520Wp

omezeni nabijeciho proudu proudu asi nastavit nejde, zacne omezovat az se stav bude blizit k nabitemu stavu. V menu je nastaveni velikosti AKU v Ah, to slouzi k cemu?



Ja mam take dotaz. U regulatoru jsem si zcoudil vystup pro zatez, zapnout jde, napeti na nem ja, ale jak neco zapojim vypne to. Asi je neco s obvodem co meri proud a vypina pri pretizeni. Regulator jinak funguje. Stojim to za opravu, nebo tu funkci ozelit. Kolik by asi stala oprava. Pri pohledu na desku nic videt neni, asi je to ze spodni strany.


--
Beda
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod david » pon lis 30, 2015 11:03 am

Beda píše:
Neosolar: Maximální nabíjecí proud by se měl pohybovat okolo 1/20 kapacity,
Beda


no nedalo mi to, tak koukám na Banner:• Jako nabíjecí proud doporučujeme desetinu kapacity (např. 180 Ah : 10 = 18 A nabíjecí proud).
• Teplota elektrolytu nesmí během nabíjení překročit 55 °C. V případě překročení musí být nabíjení přerušeno



jinými slovy: chvíli tam můžu hulit téměř co se dá, ale po chvíli by šla teplota nahoru a je potřeba ubrat na tu 1/10.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Beda » pon lis 30, 2015 11:32 am

Jirka a baterku kde muze doplnovat destilovanou vodu, tak asi muze nabijet vice, nevim, ale ten prodejce by to mel vedet. Pokud neveris, tak mu napis, on pro to trvzeni bude neco mit. BANER je znacka a dela ruzne druhy AKU. Ucili nas 1/10 proudu, ale technologie pokrocila, do desek se davaji prisady co se drive nedelalo.
Jedu na chatu, tak se na baterky podivam, mam to na futrale.

Z vlastni zkusenosti, mam gelove baterky 2 x 45 Ah, odslouzili si 3 roky v invalidnim voziku a ja je mam snad 5 let a porad makaji, vloni jsem delal kapacitni zkousku a dali 90 Ah. Stejne stare HAZE AGM 2 x 100 Ah dali 160 Ah. Auto baterky jdou do haje brzo, i kdyz pouzivam vyhozene z auta z dizlaku , pred zimou a jednu z benzinove Fabie, take pred zimou, to tak na dojeti....Baterky OK, jen je vymenili ze jsou starsi, pred zimou pro sichr....
Uživatelský avatar
Andrejjeep
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 566
Registrován: pát lis 07, 2014 1:00 am
Reputace: 33
Bydliště: Hlavná dedina SK

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Andrejjeep » pon lis 30, 2015 11:52 am

[quote="Beda]
Zdravim, kolega si koupil
Solární baterie Banner 80Ah Solar

a nenasel jak velky to ma max. nabijeci proud.

Ma regulator
MPPT solární regulátor 150VDC/ 20A/ 12-24V max. 260/520Wp

omezeni nabijeciho proudu proudu asi nastavit nejde, zacne omezovat az se stav bude blizit k nabitemu stavu. V menu je nastaveni velikosti AKU v Ah, to slouzi k cemu?
--
Beda[/quote]


Na niektorých nabíjačkách si uvedením max. kapacity batérie nadstavíš bezpečnosť, nabíjačka vie akým prúdom nabíja, a max kapacitou obmedzíš to keby bola krklá aby Ti do nej nepražilo stále ale po dosiahnutí menovanej kapacity, vypne nabíjanie, alebo prejde do udržiavaceho nabíjania a vie kedy sa blíži koniec nabíjania. Povedné tak polopatisticky.

A.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Beda » pon lis 30, 2015 1:05 pm

Mas pravdu , ale tenhle typ solarniho regulatoru to neumoznuje. Viz vyjadreni dodavatele.

Nastavení kapacity baterie na maximální dobíjecí proud bohužel nemá.

Mozna to bude nejaky umet, ale za jine penize a tak bych si koupil jeste jedno AKU.
Ten regulator co ma Jirka ma bezva mereni, meri Ah ze solarka a Ah odebrane, kdyz bude velky rozdil, ukaze to ze je AKU na odchodu, ze ztraci, neudrzi kapacitu, ze ma vetsi samovybijeni.


Do lode shanite olovo jako zatez....tak ted dejte vic baterek a budete mit dva v jednom. Bude to stat vic, asi mene skladne. Nevim kolik jachet je ted dlouhodobe na mori, ale vim o trech co maji solarka, vetrniky a agregaty a tak to je potreba nekam ukladat, aby z toho slo nejaky den zit.
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod david » pon lis 30, 2015 4:54 pm

Beda píše:Mas pravdu , ale tenhle typ solarniho regulatoru to neumoznuje. Viz vyjadreni dodavatele.

Nastavení kapacity baterie na maximální dobíjecí proud bohužel nemá.

Mozna to bude nejaky umet, ale za jine penize a tak bych si koupil jeste jedno AKU.



Baharisi, baterka má svůj nějakej vnitřní odpor( navíc proměnnej). Ohmův zákon přes všechny snahy ještě platí a funguje a proto se tedy dobíjecí proud se řídí napětím. Napětí můžeš na regulátoru nastavit podle typu baterky - to jsem už psal. Víc nejde nastavit nic. Tedy nemysli si, že bez změny napětí dokážeš do baterky hulit víc. Pouze z počátku, při víc vybité baterce, bude proud větší, ale pár minut. Jak se začnou napětí vyrovnávat, proud je stále nižší.
Proto se kapacita baterky na regleru nenastavuje. To se nedělá ani na nabíječkách, neb to je volovina. Nejveš je doporučení nenabíjet malé baterky výkonnou nabíječkou, to je ale jen kvůli tomu počátečnímu většímu proudu. Maximálně je "rychlonabíjení", ale to je zase jen o zvednutém napětí nabíjecího zdroje a měla by se čidlem hlídat teplota baterky. Navíc to baterkám zrovna nesvědčí .

Tedy kup baterku s 1/10 C = 260 /14,5 = 17,9 A, tedy 180 Ah, nebo větší.


mimochodem dobíjí se 1/10 C x 12 hod, ne 10 hod, jak tu někdo psal
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Beda » stř pro 02, 2015 2:26 pm

Davide uz se delaji nabijecky kde si v menu nastavis treba 2A, 5A, 10A, ale nejsou za petikilo.Potrebujes nabit AKU k motorce, osobaku, traktoru, tak je regulace potreba. Drive se to resilo posuvnym odporem, nebo odbockama na trafu.
U tech solarek asi pocitaji ze si kazdy koupi solarko a podle nej AKU.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvekod Beda » stř pro 02, 2015 2:38 pm

cervik píše:Regulacia , alebo bez regulácie !!! Ale zásadná chyba! Pokial nevloží medzi solar a aku diodu , tak to čo cez deň nabije , v noci vybije !!! :crazy:


Nevybije. Ten zpetny proud je zanedbatelny. Mezi regulator a AKU nesmis diodu dat, AKU bys nabijel o napeti na diode mensim napetim. Kazdy solarni regulotar ma zpatny proud v nekolika desitkach mA, kazdy to ma v manualu. Potrebuje zpetnou vazbu. Zpetnou diodu maji vetsinou solarka na sobe ve svorkovnici uz z vyroby.
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod david » stř pro 02, 2015 2:47 pm

Beda píše:Davide uz se delaji nabijecky kde si v menu nastavis treba 2A, 5A, 10A, ale nejsou za petikilo.Potrebujes nabit AKU k motorce, osobaku, traktoru, tak je regulace potreba. Drive se to resilo posuvnym odporem, nebo odbockama na trafu.
U tech solarek asi pocitaji ze si kazdy koupi solarko a podle nej AKU.



no jasně, ale neomezuje se proud jako takovej, ale dělá se to postupným zvyšování nabíjecího napětí. ( ne, že to hulí rovnou 14,5 V). To má každá chytřejší nabíječka a zřejmě i některý solár reglery, kde si můžeš vybrat kapacitu baterky - jak se tu někdo dotazoval
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Beda » čtv pro 03, 2015 11:03 am

Podle dadavatele solarnich regulatoru nema nastaveni kapacity AKU na proud zadny vliv. Odpoved jsem sem dal drive.
U solarniho regulatoru nejde nastavit regulace nabijeciho proudu, teda do AKU dava proud co da solarko a zacne proud omezovat az pred koncem nabiti. V kazdem manualu je ten prubeh napeti namalovany.

U nekterych sitovych nabijecek jde nastavit stupne max. proudu pri nabijeni, tak napeti na AKU je dana stupnem jeho vybiti, teda zbytku volne kapacity. AKU by bralo vetsi proud, nabijecka ho omezuje, tak klesne napeti. Jak se nabiji, stoupa napeti a zase podle krivky napeti omezuje proud. Na regulatorech se necha nastavit typ AKU, nalevany, GEL, AGM, Kazdy ma pred koncem jinou regulacni krivku, maji jine napeti pro konecne nabiti.

Regulator co ma Jirka, ma moznost nastaveni kncoveho napeti az 17V v menu. To bude prtot ze AKU pro nabiti a jeho odpoeni muze dosahnout vyssiho nepeti, nez AKU ktere je k nabijecce trvale nastaveno. Tak si to zkontrolovat, u solarniho regulatoru to nejspis bude nastaveno pro trvale pripojeni AKU, teda nizsi napeti.

Kazdy regulator omezuje proud v zavislosti napeti na AKU, reguluje proud. Je to spojita regulace.
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod david » čtv pro 03, 2015 11:31 am

Beda píše:U solarniho regulatoru nejde nastavit regulace nabijeciho proudu, teda do AKU dava proud co da solarko a zacne proud omezovat az pred koncem nabiti. V kazdem manualu je ten prubeh napeti namalovany.


tak tuhle křivku jsem zatím nikde nenašel. zato tam jsou křivky účinnosti v závislosti na odběru a říkaj tomu charging efficiency / charging power.

Termín charging v tomhle smyslu není dobíjení - myšleno do aku. esli si to nepleteš?
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod Beda » čtv pro 03, 2015 3:06 pm

david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod david » čtv pro 03, 2015 4:05 pm

Bédo, a) potvrzuje to, co povídám, že se reguluje napětí a tím proud, ne obráceně
b) ten překlad je dost blbej, lecos v něm chybí, nebo je blbě přeloženo, nebo je docela jinak - např. počet fází nabíjení :lol:

viz, po chvíli hledání: http://www.epsolarpv.com/en/uploads/new ... 227945.pdf
Uživatelský avatar
JaOCZ
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 682
Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
Reputace: 110
Kontaktovat uživatele:

Re: Solární zdroje a jejich použití na lodi

Příspěvekod JaOCZ » pon bře 07, 2016 6:20 pm


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů