RACEK píše:Tak jištěný to asi není nijak.
Mě odešel jeden regulátor v Chorvatsku. Měl jsem ho namontovaný na nevětraném místě.
Soláry to praly do baterky pořád. Večer jsem si říkal, že to světlo v kajutě svítí nějak hodně. Tak jsem změřil voltmetrem napětí a bylo to jasné.
Soláry mám zapnuté, jen když jsem na lodi. Mám denní režim, tedy to co za den spotřebuju musím za den vyrobit. A baterka je zdroj na večer a noc.
Při víkendovém provozu, tedy když přes víkend jedu z baterky, a tu přes týden dobíjím. By bylo při opuštění lodě dobré nechat připojený jen malý solar s udržovacím proudem pro baterku.
Podle mne je navrhované řešení, tedy při delším opuštění lodi ponechat připojený jenom malý "udržovací" solár, rozumné.
Nebyl by problém udělat jištění proti přepětí na akumulátoru pomocí několika výkonových diod, výkonové Zenerovy diody na 15 V a pojistky, ale přijde mi to zbytečné.
Ano, dle mne je výše uvedené řešení zcela vyhovující.