Vidim, ze forum pracuje perfektne a ja dostavam potrebne informace. Dekuji moc TataS, david i uzivateli Jura. Pokud mohu informace, ktere jsem dostal pro sebe shrnout abych se ujistil, ze jsem vse spravne pochopil:
Nebudu schopen hlidat teplotu nabijeni, bezpecne odvadet plyny (TataS) a v podstate ani automatickou nabijecku nedostanu do pozadovaneho rezimu (david). Takze:
1, mohu pouzit trakcni baterie, kterym asi rezim pouziti v lodi svedci vice
2. nabijecka mi pro 2 x 100 Ah akumulatory staci o maximalnimk proudu cca 25A, totez muze dodavat alternator.
3. budu-li chtit nabit vice prudu za jednotku casu, musim pouzit akumulatory s jeste vetsi kapacitou, kde 1/10 proud je vyssi, silnejsi nabijecku i alternator
4. pouzity typ akumulatoru je asi na mne, pokud budu nabijet doporucenym proudem mohu pouzit stejne dobre gelovku i klasiku. Klasika je asi uprednostnovana (Jura). Pochopil jsem , ze jsou zde dva tabory: jedni jsou pro gelovku, jini uprednostnuji klasiku. Ktery tabor je silnejsi?
Jura: ve Tvem popisu jsem nepochopil jak mas spojeny akumulatory pri nabijeni. Pises, ze je po ukonceni nabijeni odpojis od alternatoru. Znamena to, ze mas pri nabijeni spojeny vsechny tri baterie paralelne ? a pri provozu mas spojene paralelne obe trakcni baterie ? Ja jsem videl v katalogu od Vetusu, ze pouzivaji oddelovace baterii zapojene s MOSFET tranzistory (kvuli ubytku napeti na diode), netusil jsem ale, ze lze spojit baterie spolu jen tak paralelne, to by bylo moc fajn. A nebo jsem to pochopil spatne?
tataS: odkaz
http://kolman.info mi nefunguje, nemuzes jej opravit ?