Gumové čluny Zodiac
Moderátoři: Pepa, david, vilma
- george9
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 59
- Registrován: stř bře 25, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ostrava
jasně. zkusím přilepit a nafotím. Projel jsem ho minulý týden na sladké vodě (spíš kvůli motoru) a teď je složný na firmě. Jak bude chvíle pustím se do něj. Dík za odkaz na ebay. konečně jsem z fotek pochopil, proč je vpředu díl podlážky co nepasuje. On má být asi vlepen do člunu.
Ten člun prý jezdil roky po moři a nebyl skládán. I já ho koupil nafouknutý. Proto asi ještě drží, i když záplat má jako z komixu.
Ten člun prý jezdil roky po moři a nebyl skládán. I já ho koupil nafouknutý. Proto asi ještě drží, i když záplat má jako z komixu.
- Milos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 668
- Registrován: pát zář 14, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bratislava
lada0712 píše:george9-i Podle tvého popisu by člun měl vypadat asi takhle:
old zodiac
a ještě návod od výrobce jak rozeznat druh materiálu a postup opravy
http://www.zodiac.fr/advices/Zodiac+repairs+advices
george9 píše:ahoj všem,
Lado, ano, to je on. A že to není hypalon jsem identifikoval právě podle tohoto návodu. myslíš, že na odlkaz se štítkem se mohu obrátit anglicky? Moc děkuji.
Ozzie - se člunem problém nebyl, v ČR pouze s motorem. A ten je podstatně novější. Nejdéle však trvalo odhlášení v Blave s nutností osobní ho předání kolků. Ale papíry mám a to dost čerstvé. S tou výztuhou, pokud to není fotka originálu - moc nerozumím. a životnost - snad pár let ještě vydrží. v itálii jsem jich viděl jezdit plno.
děkuji i samolitrovi, postupně obvolám a projdu. Dík všem. Jirka
Nuž ale, george, ak je tvoj Zodiac totožný s old zodiac, tak tam sa jasne píše že material je HYPALON ! Vtedy sa ani iný materiál tuším nepoužíval.
Veľmi podobný Zodiac (MKIII) asi ešte starší, vlastním aj ja. Ani po mnohých rokoch nie je s Hypalonom problém - problem je však s rozpadaním gumených častí - zadné kužele a gumená podlaha. Už asi 3 roky som ho nepoužil, lebo dofukovanie bolo potrebné už po 1/2 hodine.
Ale asi by sa dal opraviť, podlahu (zostala z nej po vypadanej gume iba presvitajúca textilia) som impregnoval gumovým roztokom. Tie kužele sú horší problém, možno by sa dali zohnať a vymeniť ? Neriešil to už niekto?
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Riešil, ale nepoteším Ťa, lebo to bolo neslávné riešenie. Volakedy strašne dávno sme mali vojenský gumák (ťažký čln z ozajstnej gumy, tvar raft), rok výroby 1953. Bol netesný a strašne opotrebovaný. Bolo to v rokoch 84-88. každý rok sme veslovali na ňom od nás po malom Dunaji "až" do Komárna. netesnosť sme riešili hlavne natieraním lepidlom na gumu, sa mi zdá, že Vukolepom. Na poslednej ceste sme došli do Komárna takým spôsobom, že dvaja veslovali a tretí dofukoval. pod železničným mostom sme ho so slzami v očiach pustili nech pláva...
Chcel som o tom raz napísať reportáž, ale stále neni kedy. trebalo by pozbierať staré fotky, naskenovať ich, možno raz cez zimu. de fakto bol to môj prvý gumák.
Chcel som o tom raz napísať reportáž, ale stále neni kedy. trebalo by pozbierať staré fotky, naskenovať ich, možno raz cez zimu. de fakto bol to môj prvý gumák.
- george9
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 59
- Registrován: stř bře 25, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ostrava
pro Milos
tak to jsi mě opět dostaldo rozpaků. Jepení je s páskem, ne tak jak popisují hypalon, tedy jedna přes druhou. Nestálo by za to zkusit něco někde něčím naleptat?
co se týče kuželů, tuším v polsku jsem někde zahlédl jako ND. Jak pojedu do Krakova mohu se podívat. Ale možná by se daly sehnat náhradní i někde u nás. Ale chce to zvládnout lepení.
jinak můj člun se v detailech liší - např. naválcích má "současné" logo zodiac, ne jen tu malouz nudli.
tak to jsi mě opět dostaldo rozpaků. Jepení je s páskem, ne tak jak popisují hypalon, tedy jedna přes druhou. Nestálo by za to zkusit něco někde něčím naleptat?
co se týče kuželů, tuším v polsku jsem někde zahlédl jako ND. Jak pojedu do Krakova mohu se podívat. Ale možná by se daly sehnat náhradní i někde u nás. Ale chce to zvládnout lepení.
jinak můj člun se v detailech liší - např. naválcích má "současné" logo zodiac, ne jen tu malouz nudli.
- Gargi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 199
- Registrován: pon bře 08, 2010 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
george9 píše:...K podlážce - jak to znovu rozložím, nafotím. Viděl jsem hliníkové profily od zrcadla po špici. Uvažuji o něčem podobném. Jen si nemyslím, že výrobci nejsou chytří. No originál podlahách jsou první 3 díly z boku svázány hliníkovým profilem. Další díly do špice jsou spojeny volněji - kyvně. Snad pro pohlcení energie vln? Když to udělám napevno, nebude nepřiměřeně namáhaný materiál kýlu? ...
-
Zpět k podlážce. Když old-timer, tak žádnej hliník!
Můj Zodiac r. cca 1973 to má takto: 4 desky poctivá překližka 24mm a po stranách dřevěné profily s drážkou, viz foto.
Tyto profily jsou od zrcadla k přednímu prknu, které je napevno přilepené v lodi, jak je dobře vidět na té fotce člunu z Ebay. další deska je pak ve špičce.
Uploaded with ImageShack.us
- george9
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 59
- Registrován: stř bře 25, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ostrava
Ahoj všem,
mohu si teď dovolit luxus a nespěchat. Teda pokud si někdo nevznese nárok na místnost, kde jsem se s člunem rozložil . Dovolil jsem si udělat pár fotek, vložil jsem je na
http://georgediver.rajce.idnes.cz/zodiac/ (pokoušel jsem se postupovat dle návodu, ale IMG tlačítko jsem nenašel. Asi jsem dřevák. sorry)
Kolega mi donesl od frantíků lepidlo Uship collepneumatique na pvc,neoprene a hypalon. Dvousložkové. A tady vidím prostor pro první dotaz: Píší namíchat 4% tužidla. Myslí tím váhově nebo objemově?
Druhý dotaz - dokážete s jistou pravděpodobností a Vašich zkušeností říct o který z těch dvou materiálů se jedná?
No a nakonec mě napadlo, zda lepit tak dlouhý kus, když jej tam vlastně nepotřebuji. Jenže pak by zůstal materiál vlnolamu nezakončený a to by nebylo to pravé ořechové. Myslíte že bych mohl vyříznout a zakončit u válců? Nové čluny vlnolam nemají a viditelně jim nechybí a měl bych materiál na záplaty . Jaký máte názor na toto řešení? Je to dost zásadní zásah, rád se poradím. Děkuji a přeji krásný den.
mohu si teď dovolit luxus a nespěchat. Teda pokud si někdo nevznese nárok na místnost, kde jsem se s člunem rozložil . Dovolil jsem si udělat pár fotek, vložil jsem je na
http://georgediver.rajce.idnes.cz/zodiac/ (pokoušel jsem se postupovat dle návodu, ale IMG tlačítko jsem nenašel. Asi jsem dřevák. sorry)
Kolega mi donesl od frantíků lepidlo Uship collepneumatique na pvc,neoprene a hypalon. Dvousložkové. A tady vidím prostor pro první dotaz: Píší namíchat 4% tužidla. Myslí tím váhově nebo objemově?
Druhý dotaz - dokážete s jistou pravděpodobností a Vašich zkušeností říct o který z těch dvou materiálů se jedná?
No a nakonec mě napadlo, zda lepit tak dlouhý kus, když jej tam vlastně nepotřebuji. Jenže pak by zůstal materiál vlnolamu nezakončený a to by nebylo to pravé ořechové. Myslíte že bych mohl vyříznout a zakončit u válců? Nové čluny vlnolam nemají a viditelně jim nechybí a měl bych materiál na záplaty . Jaký máte názor na toto řešení? Je to dost zásadní zásah, rád se poradím. Děkuji a přeji krásný den.
- george9
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 59
- Registrován: stř bře 25, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ostrava
Děkuji za doporučení. Jen se mi to zdá tak trochu mimo. Ve Vídni to určitě bude stát dost peněz, nehledě na dopravu a čas. A je to dost starý člun. A závada není na funkční části.
Nový člun si teď dovolit nemohu, tak musí tento ještě chvíli sloužit. Pak koupím něco nového a asi i většího (470ku).
Člun mám především pro cca 2 týdny na moři s potápěči. Tedy musí mít min. 7 lidí (obsluha + 3 vystrojení potápěči), musí se prodrat i proti vlnám k mateřské plachetnici, musí být snadno přepravitelný uvnitř auta atd. Takže tento typ mi vyhovuje. Jen nechci vypadat jako trhan .
Ptal jsem se v Ostravě ale výsledky rozpačité.
Takže teď mám lepidlo co by mohlo lepit oboje. Uvidíme.
Každopádně moc děkuji za návrh.
Nový člun si teď dovolit nemohu, tak musí tento ještě chvíli sloužit. Pak koupím něco nového a asi i většího (470ku).
Člun mám především pro cca 2 týdny na moři s potápěči. Tedy musí mít min. 7 lidí (obsluha + 3 vystrojení potápěči), musí se prodrat i proti vlnám k mateřské plachetnici, musí být snadno přepravitelný uvnitř auta atd. Takže tento typ mi vyhovuje. Jen nechci vypadat jako trhan .
Ptal jsem se v Ostravě ale výsledky rozpačité.
Takže teď mám lepidlo co by mohlo lepit oboje. Uvidíme.
Každopádně moc děkuji za návrh.
Zodiac Cadet solid nebo Fastroller
Dobrý den, chtěl bych pořídit gumový člun. Rozhodnutí padlo po letošní dovolené, kdy jsem byl odkázán na půjčovny na pláži. Hlavní a asi jediná podmínka je, aby vlezl i s motorem do kufru Octavie. Zatím se rozhoduji mezi čluny Cadet 310 Solid a Cadet 325 Fastroller s motorem do 10PS, značku zatím nevím. Většinou s ním budu manipulovat sám, a myslím si, že by to mohl být můj váhový limit pro manipulaci s ním. Chtěl bych se zeptat, jestli je Cadet Fastroller lepší než solid a jestli se vyplatí připlatit. Má s mím někdo osobní zkušenost? Dík za každou radu.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Fastroller je Byboot, tá podlaha je ideálna na balenie. Cadet má pevnú preglejkovú podlahu. Na dovolenke sme skúšali dať môj zbalený Zodiac Cadet 340 Solid kufra novej Octavie. Balí sa to tak, že najprv zbalíš preglejky cca 10 cm hrúbka a dáš na dno kufra. Potom dáš tašku s člnom a motor. Síce Octavia má velký kufor, ale keď tam dáš takto čln a všetky haraburdie k tomu, tak tam miesto nezostane na nič. Ja tašku s člnom vozím na streche, podlahy dám na dno kufra. Zadné menšie sedadlo vymontujem a priestor využijem na motor (Suzuki 15DF)
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Před konečným rozhodnutím by to chtělo dobře přečíst podmínky pro provoz člunů a velikost motoru pro provoz v ČR a HR. Ony ty pokuty jsou dosti citelné.
Píše se tady o tom dost v sekci Chorvatsko. Většinou se to pro HR řeší člunem do 3,10m a motorem 5-6HP. Místo vožení na střeše je lepší si koupit kombi.
On složený člun s podlahou má cca 65kg (Suzumar 290Al) a to je o dosti více, než je nosnost střechy. Na té fotce není Octavie ale Fabie. Tak ten popis uložení
krapet nesedí.
Píše se tady o tom dost v sekci Chorvatsko. Většinou se to pro HR řeší člunem do 3,10m a motorem 5-6HP. Místo vožení na střeše je lepší si koupit kombi.
On složený člun s podlahou má cca 65kg (Suzumar 290Al) a to je o dosti více, než je nosnost střechy. Na té fotce není Octavie ale Fabie. Tak ten popis uložení
krapet nesedí.
tataS píše:Před konečným rozhodnutím by to chtělo dobře přečíst podmínky pro provoz člunů a velikost motoru pro provoz v ČR a HR. Ony ty pokuty jsou dosti citelné.
Píše se tady o tom dost v sekci Chorvatsko. Většinou se to pro HR řeší člunem do 3,10m a motorem 5-6HP. Místo vožení na střeše je lepší si koupit kombi.
On složený člun s podlahou má cca 65kg (Suzumar 290Al) a to je o dosti více, než je nosnost střechy. Na té fotce není Octavie ale Fabie. Tak ten popis uložení
krapet nesedí.
Hmmmm... když jsem se minulý týden na plavební správě registroval ke zkoušce VMP, tak mi řekli, že můžu používat motor do 100 kW a s třímetrovým člunem se snad do limitu malého plavidla taky vlezu? Tak snad mi nelhali?
tataS píše:Já jenom, že se tady občas objeví nadšenec, co chce něco super a velké a potom se diví, kolik stojí viněta a pod v HR. Na těch cca 14 dní to bývá dosti
drahé ježdění. S tím VMP to nesouvisí. Já mám řidičák na vše a taky kvůli tomu nejezdím s autobusem.
Myslím, že dnes už v Chorvatsku musím koupit vinětu i na člun s menším motorem do 5kW, někde jsem to aspoň četl na netu..... tak je to jedno... ale ocenil bych spíše radu ohledně toho člunu nebo motoru.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Pořád platí viněta od více než 5kw a člun od 3m a více viz co je tady uvedeno. Při výběru člunu a motoru je třeba si ujasnit jak moc jej budeš používat (a kde).
Ono to skládání zabere nějaký čas a na chvíli ježdění u nás se to člověku nechce moc dělat (po opadnutí prvotního nadšení). Ty řeči, že pouze ten, nebo tamten jsou nejlepší, protože jsou z Hypalonu apod jsou pouze kecy. Stačí i z PVC a velikost podle použití (počet osob a množství věcí. Ono k tomu člunu je třeba
ještě více věci okolo (vzduch. pumpa, kotevní řetěz+ bojka, kotva a pod.) Taky cena narůstá podle velikosti takřka geom. řadou (hlavně s výkonem motoru) a
jelikož to většinu roku leží bez možnosti použití, tak jsou to více méně vyhozené peníze bez užitku. Prodejní cena s léty prudce klesá a řeči o tom, že
lepší, dražší člun se lépe prodá jsou pouze kecy. Spíše vznikne větší ztráta, když ti to někdo ukradne. Zloděj půjde spíše po dražším a viditelně lepším člunu, který dráze prodá. Letos v HR maďaři nabízeli evidentně kradené čluny dosti nové a lepších tipů za 200-300EUR. a motor starší 20HP taky za tolik.
Ono to skládání zabere nějaký čas a na chvíli ježdění u nás se to člověku nechce moc dělat (po opadnutí prvotního nadšení). Ty řeči, že pouze ten, nebo tamten jsou nejlepší, protože jsou z Hypalonu apod jsou pouze kecy. Stačí i z PVC a velikost podle použití (počet osob a množství věcí. Ono k tomu člunu je třeba
ještě více věci okolo (vzduch. pumpa, kotevní řetěz+ bojka, kotva a pod.) Taky cena narůstá podle velikosti takřka geom. řadou (hlavně s výkonem motoru) a
jelikož to většinu roku leží bez možnosti použití, tak jsou to více méně vyhozené peníze bez užitku. Prodejní cena s léty prudce klesá a řeči o tom, že
lepší, dražší člun se lépe prodá jsou pouze kecy. Spíše vznikne větší ztráta, když ti to někdo ukradne. Zloděj půjde spíše po dražším a viditelně lepším člunu, který dráze prodá. Letos v HR maďaři nabízeli evidentně kradené čluny dosti nové a lepších tipů za 200-300EUR. a motor starší 20HP taky za tolik.
Kdybych měl uvažovat tak, že cena věcí klesá a že je zase budu prodávat tak si v životě nic nekoupím . Opravdu mi v otázce jde jen o to, jestli má Fastroller díky hlubokému V kýlu lepší jízdní vlastnosti než Solid. Nebo je to jenom reklamní blaf od Zodiacu? Věř mi, že párkrát si na pláži půjčit skůtr nebo šlapadlo není taky levná záležitost .
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
To šlapadlo i scooter ale netaháš tam a zpět a celý rok jej nehlídáš a tak to je v konečném součtu pořád levnější. Ty jízdní vlastnosti se ti projeví při větších
rychlostech a malém obsazení člunu. Pokud pojedeš ve 4 a s motorem do cca 10HP, tak žádné velké rozdíly nepoznáš. Důležité je mít pevnou (tvrdou)
podlahu dna (kýlu) a tu mají čluny s foukáním kýlu na 800mbar.
rychlostech a malém obsazení člunu. Pokud pojedeš ve 4 a s motorem do cca 10HP, tak žádné velké rozdíly nepoznáš. Důležité je mít pevnou (tvrdou)
podlahu dna (kýlu) a tu mají čluny s foukáním kýlu na 800mbar.
- maximilian
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 175
- Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Bratislava
Ešte doplním. V Chorvátsku okrem vignety pre plavidlo dlhšie než 3 m s motorom 5 kW a viac treba, aby vodca akéhokoľvek malého plavidla s akýmkoľvek malým motorom mal pri sebe preukaz aspoň "voditelja brodice kat. A", čomu zodpovedá medzinárodný preukaz vodcu rekreačného plavidla s vyznačením C (coastal). V ČR si je možné takýto preukaz získať, na Slovensku zatiaľ nie. Pre plavbu s takýmto preukazom platia obmedzujúce pravidlá, čo sa týka vzdialenosti plavby od pevniny, výšky vĺn a sily vetra - podrobnosti na tomto fóre, napr. aj tu.
tataS píše:To šlapadlo i scooter ale netaháš tam a zpět a celý rok jej nehlídáš a tak to je v konečném součtu pořád levnější. Ty jízdní vlastnosti se ti projeví při větších
rychlostech a malém obsazení člunu. Pokud pojedeš ve 4 a s motorem do cca 10HP, tak žádné velké rozdíly nepoznáš. Důležité je mít pevnou (tvrdou)
podlahu dna (kýlu) a tu mají čluny s foukáním kýlu na 800mbar.
Jaký model člunu bys mi tedy doporučil?
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Já ti nic nedoporučím, protože vzápětí by tu spousta lidí tvrdilo něco jiného ale osobně po 20 letech zkušeností (Lodestar, Zodiac apod.) jsem si vyhodnotil
jako pro svoji potřebu nejvhodnější Suzumar 290Al. Je to pod 3m, má povolené 4 osoby, je kat. C (přípřežní plavba na moři), má snad nejvíce zvednutou
příď (při větších vlnách tam tolik necáká), kýl se fouká na 350mbar a dno je tím pádem vyšponované dotvrda. U Zodiaca se fouká na 250 a je měkké a tím
pádem při jízdě dělá ve dnu kapsu, která brzdí. Když jsem to před léty kupoval, tak byl nový motor Suzuki 6HP. Nepotřebuji vinětu a ty tři týdny v HR mě to
ve dvou až třech odveze kam potřebuji za 2,5l/hod benzínu rychlostí 12-13km/hod (musel jsem ale dát menší stoupání vrtule 71/2x6 aby motor mohltočit 5200ot/min) a nemusím mít registraci v ČR a platit v HR. Teď motory 6HP dělá kde kdo.
Ozývají se tady hnidopiši s puntičkářstvým výkladem předpisů v HR. Je to ovšem úsměvné, když ten jejich stát jim neumožní si udělat VMP mimo jejich vody
a zrovna tak s registrem lodí. Potom nám můžou závidět porušování předpisů v HR.
Nikdy jsem v HR nezažil (za těch cca 18let co tam jezdím) kontrolu člunu, nebo dokladů. U větších kontroly bývají i v přístavišti.
jako pro svoji potřebu nejvhodnější Suzumar 290Al. Je to pod 3m, má povolené 4 osoby, je kat. C (přípřežní plavba na moři), má snad nejvíce zvednutou
příď (při větších vlnách tam tolik necáká), kýl se fouká na 350mbar a dno je tím pádem vyšponované dotvrda. U Zodiaca se fouká na 250 a je měkké a tím
pádem při jízdě dělá ve dnu kapsu, která brzdí. Když jsem to před léty kupoval, tak byl nový motor Suzuki 6HP. Nepotřebuji vinětu a ty tři týdny v HR mě to
ve dvou až třech odveze kam potřebuji za 2,5l/hod benzínu rychlostí 12-13km/hod (musel jsem ale dát menší stoupání vrtule 71/2x6 aby motor mohltočit 5200ot/min) a nemusím mít registraci v ČR a platit v HR. Teď motory 6HP dělá kde kdo.
Ozývají se tady hnidopiši s puntičkářstvým výkladem předpisů v HR. Je to ovšem úsměvné, když ten jejich stát jim neumožní si udělat VMP mimo jejich vody
a zrovna tak s registrem lodí. Potom nám můžou závidět porušování předpisů v HR.
Nikdy jsem v HR nezažil (za těch cca 18let co tam jezdím) kontrolu člunu, nebo dokladů. U větších kontroly bývají i v přístavišti.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů