Přívěs pro transport lodí
Moderátoři: Pepa, david, vilma
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Přívěs pro transport lodí
Jak je to s přestavbou vleku pro loď. Je lepší koupit papíry na nákladní vlek a pak provést úpravu a změnu přes STK?
-
- Příspěvky: 0
- Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
- Reputace: 0
Re:přestavba vleku na loď
Neře?itelný problém. Kup vlek rovnou br?děný, aby se ti ve?la jeho celková hmotnost do povolené na ta?né vozidlo a aby u?itečné zatí?ení vleku bylo stejné nebo vět?í ne? váha lodě. Já jsem udělal oj nastavovací ( řádně dimenzovaná výsuvná trubka v trubce ). Na STK a normální u?ívání ji zkrátím a na převoz lodě vysunu. Vlek je jako valník a pod loď mám vyrobenou ?roubovací "kozu".
honza
honza
- Standa*
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 82
- Registrován: sob lis 12, 2005 8:46 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Bilina
Ahoj vodotěsná světla tam nejsou ani náhodou jsou tam normální která jsou odolná na vodu tryskající co? je bě?ný dé?? myčka vabka atd. s čím příde bě?ný dopravní prostředek do styku.Na vleku by musely být svítidla s označením IPX7 co? by odpovídalo ponoření.
Nevím jak který ale v?echny vleky které jsem doteď viděl včetně mého mají zadní rampu od?roubovatelnou a při vjezdu do vody se zdemontuje má na sobě zásuvku jako je na ta?ném zařízení ta se rozpojí se zástrčkou.
Do vody s trailerem nezají?dím jeliko? jezdím s lodí jen na moře nejsem ochoten ho po ka?dém příjezdu do ČR rozebírat a čistit rači sundavám loď jeřábem je to pro mne jednodu??í.
Loni jsem byl svědkem v maríně v Punatu byl trochu odliv a tam je nájezd do moře dřevěný /týk- pra?ce jako je molo/ nikdo ho nečistí a akorát zacouvával Němec s přívěsem s lodí ne moc velkou tak 5,5m /člunem/ ta?eno černým bavorákem a kdy? chtěl brzdit tak na tom sjezdu na těch řasách z moře to ne?lo loď ho stáhla do moře a? po vý?ku okýnek v?ude a v?e od mořské vody jak Němce nemusím tak mne ho bylo líto.
Auto odvezly na podvalníku a v?echno co celý den su?ily naházely večer do kontejneru.
Za to mne těch 42 Euro nestojí za jeřáb kdy? tam vezu loď a dávám jí na moře tak jsem tam sám tak?e jsem rád kdy? jedu jen dopředu trochu jsem se rozkecal ahoj Standa.
Nevím jak který ale v?echny vleky které jsem doteď viděl včetně mého mají zadní rampu od?roubovatelnou a při vjezdu do vody se zdemontuje má na sobě zásuvku jako je na ta?ném zařízení ta se rozpojí se zástrčkou.
Do vody s trailerem nezají?dím jeliko? jezdím s lodí jen na moře nejsem ochoten ho po ka?dém příjezdu do ČR rozebírat a čistit rači sundavám loď jeřábem je to pro mne jednodu??í.
Loni jsem byl svědkem v maríně v Punatu byl trochu odliv a tam je nájezd do moře dřevěný /týk- pra?ce jako je molo/ nikdo ho nečistí a akorát zacouvával Němec s přívěsem s lodí ne moc velkou tak 5,5m /člunem/ ta?eno černým bavorákem a kdy? chtěl brzdit tak na tom sjezdu na těch řasách z moře to ne?lo loď ho stáhla do moře a? po vý?ku okýnek v?ude a v?e od mořské vody jak Němce nemusím tak mne ho bylo líto.
Auto odvezly na podvalníku a v?echno co celý den su?ily naházely večer do kontejneru.
Za to mne těch 42 Euro nestojí za jeřáb kdy? tam vezu loď a dávám jí na moře tak jsem tam sám tak?e jsem rád kdy? jedu jen dopředu trochu jsem se rozkecal ahoj Standa.
Re: Přívěs pro transport lodí
Bezna praxe na Slapech i Orliku je spustit lod normalne na privesu, jen se odpoji elektrina privesu. Svetla se ponori a zaplni vodou, ale pri vytazeni voda zase vytece. Kazdych par let je pouze potreba trochu ocistit zkorodovane kontakty v objimkach, jinak nic.
-
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 17
- Registrován: ned zář 17, 2006 4:43 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Standa* píše:Na Orlíku takhle mo?ná ale udělat to do moře tak a? pro tu loď na podzim pojedu tak ve sv?tlech nebudou pomálu ani ty ?árovky nato?pak něco funkčního na celé elektroinstalaci ahoj Standa
a co tak odmontovat kryty světel zamáznout silikonem a zase připlácnout a za?roubovat kryt ? Kdy? jde slepit silikonem mořská akvária které musí vydr?et tlak slané vody tak proč by se to mělo dostat do světla po pár hodninách namočení...
- pakous
- nováček na fóru
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř kvě 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brandýs nad Labem
přivěs vlastní výroby
Dotaz: Ví někdo jak je to s přihlašením přivěsu vlastní výroby? Prostě jak ho dostat na SPZ? Jestli to vubec lze...
Předem diky za pomoc!!!
Předem diky za pomoc!!!
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Re: přivěs vlastní výroby
pakous píše:Dotaz: Ví někdo jak je to s přihlašením přivěsu vlastní výroby? Prostě jak ho dostat na SPZ? Jestli to vubec lze...
Lze.
No je to krapánek dražší a komplikované ale jde to.
Budeš potřebovat na vše atest. Materiál, náprava, žehlička a tak.
Navíc atest svářeče který to dával dohromady.
Kdo se nechce nechat buzerovat státem, ten halt podvádí.
To zde ovšem nelze doporučovat.

alffa
- kojot
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 61
- Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha-západ
Pakous. Určitě to jde.
Nevím to jistě,ale od toho stavěného vleku musíš mít nakreslený výkres,jako dokumentaci,asi pro DI. Vozík ti musí svařovat někdo kdo má svářečský průkaz a podepíše se pod to.A nápravu můžeš použít pouze u nás homologovanou (prodává KNOTT nebo ALKO),to samé platí i pro žehličku(závěs).Myslím že stavitel katamaranů p.Janda by ti asi poradil líp,on je staví ke svým katům.( www.jonascatamaran.cz)
Nevím to jistě,ale od toho stavěného vleku musíš mít nakreslený výkres,jako dokumentaci,asi pro DI. Vozík ti musí svařovat někdo kdo má svářečský průkaz a podepíše se pod to.A nápravu můžeš použít pouze u nás homologovanou (prodává KNOTT nebo ALKO),to samé platí i pro žehličku(závěs).Myslím že stavitel katamaranů p.Janda by ti asi poradil líp,on je staví ke svým katům.( www.jonascatamaran.cz)

- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Nejjednoduší způsob je udělat tak zv. dvojče. to znamená k existujícímu nákladnímu vleku u kterého ti vyhovují hmotnosti a který používám stále mám postaven vlek na loď, který potřebuju dvakrát za rok. Na STK zajedu s tím "prvním" a loď vozím s tím "druhým". Na stavbu jsem použil agregáty( žehličku, nápravu, světla) z bržděného napůl vyhořelého karavanu , zakoupen v SRN za 20 €.
Ideální je pokud vlek "1" koupíš jako doma dělaný. Já má v OTP uveden typ "vlastní výroba, barva šedá a čtyřmístné číslo". To je naprosto vyčerpávající informace pro policisty, kteří tě zastaví a i když bude v dopravní hlídce Sherlock Holmes ( což je nepravděpodobné) určitě ti to projde. I na hranicích každý kouká jen na kila a počítá hmotnost (rozměry v OTP uvedeny nejsou).
Ideální je pokud vlek "1" koupíš jako doma dělaný. Já má v OTP uveden typ "vlastní výroba, barva šedá a čtyřmístné číslo". To je naprosto vyčerpávající informace pro policisty, kteří tě zastaví a i když bude v dopravní hlídce Sherlock Holmes ( což je nepravděpodobné) určitě ti to projde. I na hranicích každý kouká jen na kila a počítá hmotnost (rozměry v OTP uvedeny nejsou).
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7494
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
Ja som to spravil, resp. robím to teraz rovnako ako píše Bobeš, ale nazývam to diplomaticky: totálna rekonštrukcia. Kúpil som nápravu a skoro všetko ostatné od Knota a dal som si to pozvárať. Výsledok, mám príves ušitý na mieru, ale vychádza ma skoro drahšie ako kúpený u výrobcu vlekov.
Jedná sa o nebrzdený jednonápravový vlek z celkovou nosnosťou 600kg / náprava je na 750 kg/, šírka 200cm, cena bez DPH 35000,-Sk. DPH som odpočítaval len z materialu, zvárač nie je plátcom DPH. Teda pokial si to nevyrobíš sám a nepozháňaš lacnejšie veci, tak sa to moc neoplatí.

vlek
Jak přijít k vleku na lod, no přátelé ....koupil jsem si vlek na převoz aut- platák1600 kg celková hmotnost, starej ošechtalej, řikal jsem si na těch mejch 120 km ročně bude stačit, ale ... když jsem rozebral nástavbu tak jsem zjistil , že má trženou přední nápravu a pokoušel se o mě kolaps a chut prodejce zavraždit, ...nové rozměry náprav na staré nepasují a nabídku spešl nové jsem vzhledem k ceně odmítl já, dál jsem našel po celé kostře vleku plno potrhaných svárů od toho jak byl vlek trvale přetězován( kostra není běžně pod platem vidět )....a tak mi nezbylo než koupit plno materiálu a místo lodi se leden únor věnovat celkové rekonstrukci vleku, vyrobit nápravu teda to byla fuška -pevná torzní tyč
odpružená jen 13x165x80 , ale maturitu ze sváření mam za sebou, polní cestu s lodí i spoštění dopadlo jak mělo,
cenový souhrn papíry a zbytek vleku 25 000 kč a dalších 10 000 kč za materiál ,práce mraky a snad radši nepočítat celkem s benzínem do auta a barvou 40000 kč ....ale na novej dělanej na míru sem něměl
odpružená jen 13x165x80 , ale maturitu ze sváření mam za sebou, polní cestu s lodí i spoštění dopadlo jak mělo,
cenový souhrn papíry a zbytek vleku 25 000 kč a dalších 10 000 kč za materiál ,práce mraky a snad radši nepočítat celkem s benzínem do auta a barvou 40000 kč ....ale na novej dělanej na míru sem něměl
mazání
jo a sem zapomněl ....nezapomínat mazat náboje - koušou se ložiska
- Ferdinand
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 321
- Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Předklášteří
Pakous.
Ahoj pokud si vyrobíš vlek svépomocí, je to zcela legální a dříve se to ani jinak většinou nedělalo. To jen teď jsou lidi zblblí tím, že si musí všechno koupit. Samozřejmě vzhledem k bezpečnosti musíš mít některé věci od výrobců, kteří zajistí bezpečnost silničního provozu, to jest: náprava, žehlička, světla
(no ty bys asi ani nevyráběl). Potom zajdeš na místní dopravní inspektorát ( u nás je to na Městském úřadě) tam jim sdělíš, že chceš vyrobit přívěs na loď svépomocí a oni Ti dodají potřebné formuláře a papíry pro výrobu JEDNOHO kusu přívěsu. K hotovému přívěsu potřebuješ číslo svařečského průkazu od svařeče, který Ti to svařoval, osvědčení od elektrikáře, který Ti zapojoval elektřinu( jaké to Ti poradí na Dopravním inspektorátu), potom osvědčení od autorizovaného autoservisu, který Ti tam za 1000 Kč
narazí číslo na oje a potom s tím zajdeš do STKáčka, tam to prohlídnou udělají technickou, VYFOTÍ! a potom už jdeš zase jenom na Dopravní inspektorát či jak se to teď jmenuje a dostaneš legální techničák velký zelený a malý do auta. Celá tato sranda stojí 1000 Kč elektrikář, 1000Kč svařeč, 1000Kč DI, 800Kč naražeči čísel v autoservisu, 1200Kč za prohlídku a foto na STK + benzín než to všechno objedeš a čas, který jsi mohl věnovat plachtění na vodě.
( Halí belí to je celý



- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Ještě k materiálu na stavbu. Použil jsem na podélníky 2x profil U rozm 100x50x5 v délce 6m což je na loď cca 6-6,6 m ( 6 metrovka vzadu skoro nepřečnívá). Udělal jsem profil U otevřený dovnitř a v místech kde jsou přivařeny příčníky dáš z vnitřní strany plotnu 90x5 tak 200 mm dlouhou a příčník vaříš do ní. Plotnu k rámu vaříš je podélnými svary( což je žádoucí, neboť nikde na rámu bys neměl mít příčný svar vzniká tam pak vrub a nejčastěji to zde praská) Stejnou plotnou jsem vyztužil oj v místě největšího namáhání. Příčníky jsem dělal z U 80x40x4. Profil U má protí klasickému jeklu výhodu v tom, že všude se dostaneš se štětcem . Podle hmotnosti lodi pak můžeš ještě šásko vyztužit malým příhradovým nosníčkem jak je vidět z fotky.
U nápravy pokud to budeš přihlašovat musíš mít couvací automatiku! Některé starší nápravy to nemají a couvá se až po zaaretování žehličky. To ti ale už nepřihlásí. Dále určitě udělej nápravu posouvací, protože těžiště přesně neodhadneš a pokud koupíš třeba jednou větší loď určitě se to hodí. Rovněž jsem si udělal rezervu v užitečné hmotnosti. V papírech má loď 600 kg ale na váze 840 kg. Takhle celé s lodí to váží 1200 kg z toho vlek 360. Panel se světly mám sundavací i s přívodním kabelem. K prodávaným rolnám nemám důvěru, protože jsem už viděl zničenou loď jen z přepravy. Profesionální výrobce umístil na vlek pro loď o váze 1.200 kg dvě rolny a právě v jejich okolí došlo k poškození laminátu u úplně nové lodi a následnému zatékání. Uznávám, že staré pneumatiky, které jsem použil místo nich nepůsobí moc profesionálně, ale byly zdarma a duše v nich uložené poskytují lodi měkké lůžko i na naše špatné silnice. S vlekem zajedu do vody a loď napluje přesně na místo, takže žádné rolny nepotřebuji. Zadní klanice mám otáčivé na čepu a stahují se pomocí podobných napínáků jako jsou na vanty. Pneumatiky na nápravě mám „C“ ( z dodávky mají vysokou nosnost mají označení Cargo) . Na tuto hmotnost by stačily i běžné, ale „C“ stojí v Mitasce nový celoprotektor 760,-Kč. Nápravu , nájezdovku a světla mám z německého vrakáče z karavanu za 20 € ale i tak železo, kabely, barvy, prkna ,pneu, elektrody a 10 dní práce(cca 2 hodiny denně) a jsem v tom za 10.000,-Kč. Zkusím vložit fotky, ale nevím jak budou velké , tak v případě, že moc prosím Alffa o nápravu.
Tak tady náprava
:
.....
.....
.....
Stačí klick na náhled a obrázek se otevře v novém okně .
Nezabírá tak místo na foru.
alffa
U nápravy pokud to budeš přihlašovat musíš mít couvací automatiku! Některé starší nápravy to nemají a couvá se až po zaaretování žehličky. To ti ale už nepřihlásí. Dále určitě udělej nápravu posouvací, protože těžiště přesně neodhadneš a pokud koupíš třeba jednou větší loď určitě se to hodí. Rovněž jsem si udělal rezervu v užitečné hmotnosti. V papírech má loď 600 kg ale na váze 840 kg. Takhle celé s lodí to váží 1200 kg z toho vlek 360. Panel se světly mám sundavací i s přívodním kabelem. K prodávaným rolnám nemám důvěru, protože jsem už viděl zničenou loď jen z přepravy. Profesionální výrobce umístil na vlek pro loď o váze 1.200 kg dvě rolny a právě v jejich okolí došlo k poškození laminátu u úplně nové lodi a následnému zatékání. Uznávám, že staré pneumatiky, které jsem použil místo nich nepůsobí moc profesionálně, ale byly zdarma a duše v nich uložené poskytují lodi měkké lůžko i na naše špatné silnice. S vlekem zajedu do vody a loď napluje přesně na místo, takže žádné rolny nepotřebuji. Zadní klanice mám otáčivé na čepu a stahují se pomocí podobných napínáků jako jsou na vanty. Pneumatiky na nápravě mám „C“ ( z dodávky mají vysokou nosnost mají označení Cargo) . Na tuto hmotnost by stačily i běžné, ale „C“ stojí v Mitasce nový celoprotektor 760,-Kč. Nápravu , nájezdovku a světla mám z německého vrakáče z karavanu za 20 € ale i tak železo, kabely, barvy, prkna ,pneu, elektrody a 10 dní práce(cca 2 hodiny denně) a jsem v tom za 10.000,-Kč. Zkusím vložit fotky, ale nevím jak budou velké , tak v případě, že moc prosím Alffa o nápravu.
Tak tady náprava

.....

.....

.....

Stačí klick na náhled a obrázek se otevře v novém okně .
Nezabírá tak místo na foru.

Naposledy upravil(a) bobes dne pát črc 06, 2007 8:58 pm, celkem upraveno 3 x.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7494
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
Pozri na http://www.europartner.sk/index.cfm?s=c ... repravniky, potom si sprav položkový rozpočet a uvidíš či sa to oplatí. Bohužial som tohoto výrobcu zohnal až keď som mal nakúpené veci.
vlek
já ty pneumatiky schvaluju taky, lod opravdu tak netrpí, zvlášt starší dřevo-laminát, jiný protiklad je
převoz na Slapech od povodí s vlekem s neodpruženou jednoosou nápravou pro lodě 600kg , ale i 4000 kg tak,že přejezd ze spodní vody na horní je pro malé lodě přímo zážitek vzhledem ke stavu komunikace a používané ,, zemědělské,, technice.
V dobách hojnějšího počtu dřevěných lodí jsme říkávali , že technickou prohlíku lodi právě na této cestě vykonává povodí a ne St pl. správa.
Když neteklo dobrý, když teklo problém pro majitele lodě i traktoristu co s lodí na vleku.
převoz na Slapech od povodí s vlekem s neodpruženou jednoosou nápravou pro lodě 600kg , ale i 4000 kg tak,že přejezd ze spodní vody na horní je pro malé lodě přímo zážitek vzhledem ke stavu komunikace a používané ,, zemědělské,, technice.
V dobách hojnějšího počtu dřevěných lodí jsme říkávali , že technickou prohlíku lodi právě na této cestě vykonává povodí a ne St pl. správa.
Když neteklo dobrý, když teklo problém pro majitele lodě i traktoristu co s lodí na vleku.
- Olda
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát pro 09, 2005 2:26 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Sobotín
Taky jsm si dělal vlek sám, a nebylo to tak hrozný. Akorát jsem ho musel přihlásit na cizí jméno v jiném okrese a pak jako koupit, protože u nás údajně v tý době neměli podklady pro schvalování
. Je dobrý se předem zeptat, co zrovna ty místní úředníci požadují.
Jestli jsem dobře četl, nikde tu nepadla zmínka o povrchové úpravě. Nic jinýho, než žárové pozinkování nebrat. Není to tak drahý a je to bez práce. A výsledek nesrovnatelný. Akorát pozor! Nikde nesmí zůstat uzavřená kapsa, to by bouchlo. Pak je taky dobrý si uvědomit, že se to namáčí a posvařovat to tak, aby to dobře nateklo i vyteklo na jedno namočení.

Jestli jsem dobře četl, nikde tu nepadla zmínka o povrchové úpravě. Nic jinýho, než žárové pozinkování nebrat. Není to tak drahý a je to bez práce. A výsledek nesrovnatelný. Akorát pozor! Nikde nesmí zůstat uzavřená kapsa, to by bouchlo. Pak je taky dobrý si uvědomit, že se to namáčí a posvařovat to tak, aby to dobře nateklo i vyteklo na jedno namočení.
Naposledy upravil(a) Olda dne pát črc 13, 2007 1:55 pm, celkem upraveno 1 x.
- RadekS
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 253
- Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Nové Veselí
JuraS. píše:a co tak odmontovat kryty světel zamáznout silikonem a zase připlácnout a za?roubovat kryt ? Kdy? jde slepit silikonem mořská akvária které musí vydr?et tlak slané vody tak proč by se to mělo dostat do světla po pár hodninách namočení...
Dovnitř se voda vždycky nějak dostane, a pak ju nedostaneš ven. Já mám celou elektroinstalaci na přívěsu demontovatelnou. Před zajetím do vody odmotám kabel, vytáhnu panel a je to. Co se týká přestavby klasického vozíku na dvojí účel a na STK jezdit s tím originálním, taky jsem to tak chtěl řešit, ale pak jsem zjisti, že jsem přes váhu a musel jsem do bržděnýho.
to bobes. pekná prácička ušetřil jsi určitě spoustu peněz,tak to za tu námahu stálo - lodička tam leží jak v peřince,
ještě mi není jasné kam sahá voda když zajedeš s přívěsem do vody, /samozřejmě to záleží od sklonu rampy/, myslím v tom nejlepším a nejhoším případě.
jinak s tím sklouznutím auta se to stává asi celkem často
jukněte na toto
[img][img]http://img267.imageshack.us/img267/9831/32323rl1.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img508.imageshack.us/img508/6120/32329al9.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img340.imageshack.us/img340/2247/32327sz3.th.jpg[/img][/img]
na posledním obrázku to stříbrné co se třpití ve vodě za autem je ještě zapnutej přívěs
ještě mi není jasné kam sahá voda když zajedeš s přívěsem do vody, /samozřejmě to záleží od sklonu rampy/, myslím v tom nejlepším a nejhoším případě.
jinak s tím sklouznutím auta se to stává asi celkem často
jukněte na toto

[img][img]http://img267.imageshack.us/img267/9831/32323rl1.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img508.imageshack.us/img508/6120/32329al9.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img340.imageshack.us/img340/2247/32327sz3.th.jpg[/img][/img]
na posledním obrázku to stříbrné co se třpití ve vodě za autem je ještě zapnutej přívěs

- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Pěkná práce! Zdeněk Srstka by to řekl nějak takto. Otec byl zřejmě přívěs a spustil se s lešením( zřejmě matka). Vznikl z toho takový pěkný kříženeček přívěso-manipulák
. To je ten Sport za 5.000 ? Vypadá také pěkně. Dej se nějaké fotky, nebo spíš založíme téma Sport , Trenér, Pluto výrobky Sport Modřany..

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host