Přívěs pro transport lodí

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte črc 15, 2008 3:59 pm

Mít dva vleky, jeden nákladní a druhý na loď, nad tím jsem také přemýšlel, protože mám vlek na malou loď bez papírů, ale já to asi zkusím přihlásit jako stavbu, už jsem se na to ptal na STK, chtějí doklady od nápravy, atest žehličky a svářečský průkaz.

Co mám vlek od velké lodi, tak v OTP mám zapsáno - přívěs nákladní speciální a v TP je přímo uvedeno přívěs na přepravu lodí a také se tam píše o výsuvné zádi, tudíž rozměry jsou tam od do (podle toho kam až jde vysunout rampa se světlama.
Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

stavba přívěsu

Příspěvekod firewall » stř črc 16, 2008 11:05 pm

Ahoj,

Charlie a ostatní, jak je to prosím s těmi doklady od nápravy?Já mám taky vlek doma dělaný, mám tam normálně koupenou nápravu originál myslím že od yachtsport a to samé i žehličku. Co to musí být za papíry... stačí si sehnat od výrobce atest nebo musí být ke konkrétní nápravě naky papír? Děkuji
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř črc 16, 2008 11:15 pm

Nápravy musí mít couvací automatiku. Tedy dnes pouze dva výrobci Knott a Alko.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř črc 16, 2008 11:19 pm

Firewalle,
Charlie to napsal jasně.
doklady od nápravy, (od prodejce)atest žehličky (totéž) a svářečský průkaz toho, kdo ti dotyčný vozík svařil, anebo je alespoň ochotný vzít na sebe to, že vozík svařil i když ho v reálu svařil někdo jiný.
Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

náprava

Příspěvekod firewall » stř črc 16, 2008 11:22 pm

To bobes: A to platí i pro přívěs který je nebržděný?Do 750kg? Bez automatiky to neschválejí?

halladin, doklady od nápravy, ale jaký doklady? faktura, nebo přímo ke konkrétní nápravě třeba něco jako techničák, když teda to nemam, není už možnost to získat, sehnat si to?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř črc 16, 2008 11:23 pm

bobesi. , tou couvací automatikou myslíš zařízení, které při couvání automaticky vyřadí brzdění ?
Mi před týdnem schválili při technické stařičký brzděný obytný přívěs bez automatiky. Musí se vypnout manuálně.
Firewalle, pokud máš faktury, a typ se ještě prodává, neměl by to být problém. Anebo v na technické kontrole mohou mít seznam schválených typů.
Nebrzděný přívěs asi žádnou automatiku mít nebude :-)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř črc 16, 2008 11:29 pm

Pokud je nebržděný, tak samozřejmě ani nemá couvací automatiku.

Halladin. Nepleteš si schválení k provozu s STK? Pokud máš ten starý vlek schválený do provozu před 20 ti lety samozřejmě můžeš mít ruční aretaci. Já to tak mám taky. Dotaz byl ale na schválení nového vleku.

Tady máš vše o nápravách Spotr Jacht

www.sportjacht.cz/vyrobky/autoprivesy/p ... hp?disk=16
Naposledy upravil(a) bobes dne stř črc 16, 2008 11:36 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
firewall
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 107
Registrován: čtv črc 26, 2007 2:00 am
Reputace: 0

přívěs

Příspěvekod firewall » stř črc 16, 2008 11:31 pm

halladin,bobes no fakturu nemám nemám vůbec nic, ale na nápravě je seriové číslo, typ apod. Tak se pokusím něco k tomu ještě sehnat. Myslel jsem si to, že ta automatika bude pouze u brzděných vleku. Koukám že s tím je dost práce a vyřizování, nevim jestli to má smysl dělat si ty papíry...no asi to zkusim a uvidím. Děkuji za rady
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř črc 16, 2008 11:37 pm

No, ono je to ještě komplikovanější. Ten přívěs byl dovezený asi v roce 2001 z Německa, jen s německým velkým techničákem, a český jsem vyřizoval až teď, po tom , co jsem ho za malý peníz koupil, od chlapíka, co ho kdysi přivezl z toho Německa. Ten se na zdejší papíry vykašlal.., protože je nepotřeboval.
Ale už mi chybí jen zajít na evidenci, a vyfasovat značku a české techničáky.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř črc 16, 2008 11:52 pm

To je to samé jako u osobáků. Dnes ti u nás přihlásí( schválí k provozu) jakkoliv staré auto, pokud bylo schválené k provozu v EU. Přívěs byl schválen k provozu v Německu a tudíš ti jej pustí i u nás. V TP budeš mít datum schválení podle německého TP (třeba 1975). Musí prostě splňovat předpisy platné v tom roce( 1975). Pokud budeš stavět a uvádět do provozu dnes, musí splňovat ty dnešní.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » čtv črc 17, 2008 12:03 am

jo, tohle se předpokládalo.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv črc 17, 2008 7:26 am

No k té nápravě by měl být typový list.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » čtv črc 17, 2008 12:40 pm

S tím dovozem to zas tak jednoduché není, alespoň já mám jinou zkušenost. Přívezl jsem loď plus vlek, který byl vyroben v roce 1995. Na technické mi řekli, že k řádnému přihlášení musí být na k vleku německé homologační čísl tzv. ABE nummer. Bez něj prý nelze. Problém byl, že v Německu zaváděli tyto čísla později a i přes to, že výrobce vleků dělá dodnes naprosto stejný typ vleku, poslal mě k šípku a číslo odmítl vydat. Kdybych neměl známé na magistrátu, mohl jsem si vlek naložit.
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » úte črc 22, 2008 2:44 pm

bobes píše:To je to samé jako u osobáků. Dnes ti u nás přihlásí( schválí k provozu) jakkoliv staré auto, pokud bylo schválené k provozu v EU. Přívěs byl schválen k provozu v Německu a tudíš ti jej pustí i u nás. V TP budeš mít datum schválení podle německého TP (třeba 1975). Musí prostě splňovat předpisy platné v tom roce( 1975). Pokud budeš stavět a uvádět do provozu dnes, musí splňovat ty dnešní.

u vleku to ale neplati
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte črc 22, 2008 4:10 pm

Ono to neplatí ani u vozidel. Různé značky splňují podmínku homologace od různých let. Dále platí , že to co běžně dělají v Lounech je neřešitelný problém třeba v Praze. Já jsem jeden vlek přihlašoval místo jako dovoz jako stavbu. Ten německý vlek mi uznali jako podvozek schváleného typu a zbytek jsem si dostavěl. Tedy svářeč, účtenky za matroš a poplatek 2.000,-Kč. Chce to zeptat se i na tuto možnost.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » sob srp 23, 2008 10:19 am

Tak jsem se dal do opravy vleku, rozebral jsem přední stavitelné podpěry a zjistil, že stavěcí šrouby jsou úplně v háji, voda je pěkně sežrala, v půli šrouby když jsem to rozebíral, tak se šroub protáčel v matici a musel jsem to vlastně tahat ven, jinak bych to nerozebral. Takže teď budu dávat nové šrouby, matice. Pak mi ještě čekají zadní podpěry, tam to bude asi stejné, dále jsou v plánu brzdy (jedno kolo brzdí moc, jedno skoro vůbec a dvě tak dobře) a pak ještě další věci na které přijdu v průběhu oprav.

V těch podpěrách bylo neskutečně bordelu, doporučuji všem co mají starší vlek ale i nový nezanedbávat údržbu.
Já mám vlek starý asi 20let a vypadá to, že to už dlouho nikdo neudržoval.

Každopádně budu dělat fotodokumentaci ze všech oprav, takže tu vyjde i článek, popřípadě samostatný topic na fóru o všech opravách vleku.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » sob srp 23, 2008 3:48 pm

To jsme na tom podobně. Předělávám také vlek aby uvezl i novou Alču , pro kterou se chystáme na podzim k našim polským spoluobčanům. Alča bude těžší a delší, tak dávám 2x starší nápravu Alko a světla s SPZ půjdou na takovou výsuvnou rampičku. Do náprav 8x pakny s novým obložením, nová ložiska ( nechápu proč Alko používá palcové míry), nová lanka, no prostě aby to bylo všechno OK a někde mě to po cestě nevyšplouchlo.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Elektrika na vleku

Příspěvekod Josef » pon lis 03, 2008 6:25 pm

Na mém vleku mám sundavací celou světelnou rampu i s kabelem a zástrčkou. S vlekem pak zajíždím do vody. Na vleku zůstávají přední poziční bílá světla. Často se mi stává, že v těchto světlech praskají žárovky. Je to způsobeno vlhkostí a zbytky vody, které zůstanou v lampách po vytažení vleku z vody, přeztože jsem udělal v lampách odtokové otvory. Chtěl bych proto zmíněné lampičky nahradit odrazkami bílé barvy. Je nějaký předpis, který určuje u jakého vleku stačí odrazky a u jakého musí už být světla.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pon lis 03, 2008 8:16 pm

Na technický myslím technik říkal, že na přívěsu širším než 1,5 m musí být ty bílé obrysovky. Já sundavám tu rampu i s kabelem a zástrčkou tak jsem koupil takové ty průhledné obrysovky na gumovém pásku, zepředu bílé, zezadu červené a mám je také sundavací. Můžu ti to vyfotit.
Uživatelský avatar
Josef
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 397
Registrován: pon lis 06, 2006 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Chomutov,ČR

Příspěvekod Josef » úte lis 04, 2008 7:03 pm

Bobesi, děkuji za odpověď.
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » úte lis 04, 2008 7:08 pm

Tak to maj v německu asi jiný předpisy, já mám vlek z něm. a žádné bílé lampičky tam nemám, dokonce ani odrazky :hmm: to by se asi pánům od policie nelíbilo.... Je nějaký předpis jak mají ty lampičky vypadat????
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » úte lis 04, 2008 7:20 pm

A není to náhodou napsáno ve vyhlášce o bezpečnosti provozu na poz. komunikacích? Matně vzpomínám přesahuje li přívěsné vozidlo vnější obrys tažného vozidla více jak o 20cm na každé straně musí mít .......
Jestli jsem vedle tak se omlouvám v roce 74 to tam jěště bylo ;)

Berty
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

ta paměť

Příspěvekod pecho » úte lis 04, 2008 7:23 pm

2 Berty: ty máš ale paměť, já dělal papíry někdy v roce 1968 jako jeden z prvních cío dělali testy, pamatuji se akorát, že jsem zvojtil jednu otázku a to střídavé stání, dnes se tomu divím, jak jsem to mohl tak zazdít, jinak bez chyb, dnes by to bylo horší. Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1810
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte lis 04, 2008 7:26 pm

Já mám vlek pod loď taky původně z D, a mám všechno jak má být, na blatníkách jsou zepředu poziční bílá světla a pod nimi bílé odrazky, na bocích oranžové odrazky a pak vzadu rampa široká stejně jako vlek, na krajích červené trojúhelníkové odrazky, světla a mlhovka a nad světly 2 oranžové tabule, jako mají TIRáci na návěsu. Rok výroby 1986, tovární výroba.
Uživatelský avatar
sedivak
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 360
Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Stará Boleslav

Příspěvekod sedivak » úte lis 04, 2008 7:33 pm

Budu si to muset radši někde zjistit, nerad bych byl vyhozen z technické - u nás se čeká i 2 hod. než přijdeš na řadu :( .
ale klobouk dolů před vaší pamětí pánové.....

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů