Přívěs pro transport lodí

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1811
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte lis 04, 2008 8:04 pm

Někde tu byl u vlákna o přívěsech odkaz na díly k vlekum a tam ty poziční světla byly, stačí si vybrat, jaké se ti líbí.
Uživatelský avatar
jelwa
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: stř čer 06, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jelwa » úte lis 04, 2008 9:38 pm

Mne jednou vyhodili z technicke kdyz sem tam byl s vlekem s lodi protoze sem na tom nemel mlhovku a bocni odrazky, kdysi to nemuselo ale dneska je to povine. (vlek nebyl asi 10 let v provozu) Nastesti byl kabel 7-zilovy a tak sem nemusel tahat dalsi drat :-)


sedivak píše:Budu si to muset radši někde zjistit, nerad bych byl vyhozen z technické - u nás se čeká i 2 hod. než přijdeš na řadu :( .
ale klobouk dolů před vaší pamětí pánové.....
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř lis 05, 2008 6:33 pm

Charlie píše:Já mám vlek pod loď taky původně z D, a mám všechno jak má být, na blatníkách jsou zepředu poziční bílá světla a pod nimi bílé odrazky, na bocích oranžové odrazky a pak vzadu rampa široká stejně jako vlek, na krajích červené trojúhelníkové odrazky, světla a mlhovka a nad světly 2 oranžové tabule, jako mají TIRáci na návěsu. Rok výroby 1986, tovární výroba.


"Tak to má být. Kázeň především." Ještě bych doplnil osvětlení SPZ . Už jsem viděl na bržděném novém přívěsu za OA i svítící boční oranžová světla (vedle odrazek) . Pokud je to skříňový vlek musí mít obrysovky i nahoře. Ty oranžové tabule tam být nemusí. Pěkný je i obrázek jezevčíka s nápisem "dlouhý vehikl". :D
Je zajímavé , že nesvítící mlhovka patří mezi nebezpečné závady a vyhazují kvůli tomu.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1811
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř lis 05, 2008 7:46 pm

Osvětlení SPZ samozřejmě mám také, nemám klasickou osobáckou značku, ale takovou tu kratší a vyšší a je pod levým světlem z kterého jde i to osvětlení SPZ. Ty oranžová boční světla bych chtěl také dodělat, v rámci oprav vleku je tam asi dám, musím vyměnit mlhovku, jednu pozičku na blatníku, odrazky CS za CZ, dát novou cedulku s 80tkou, tak přidám i ty boční oranžové (no to je jen z osvětlení, jinak mi čekají brzdy, ložiska, lanka k podpěrným kolačkám, lano na naviják, véčko do kterého zapadne příď lodě, jedna rolna, a zadní podpěry, přední už mám repasované, jen jim musím udělat napínák ke středu vleku, aby je loď nepáčila do boku)
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř lis 05, 2008 10:06 pm

Ani mi to nepřipomínej, pakny, pružinky, a nějaká ta hejblata do bubnu stály 4.000,-Kč, lanovody 350,-Kč kus a ložiska asi 800,-Kč na všechna kola. Pokud máš nápravy Alko a klasická kuželová ložiska mají je normálně ZKL , dělají se na Slovensku. Bacha mají palcové míry. Nejlevnější pakny a tak mají v Říčanech u Prahy.( myslím v ČR)-

http://www.kobras.cz/143120000000_1000. ... 59c6422e4c
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1811
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv lis 06, 2008 7:45 am

No nevím co je to za nápravy, je to vlek německé výroby, z roku 1986, každá náprava má nosnost 1000kg a pneu 195 15C. Uvidím až to rozeberu co bude uvnitř, jestli ty pakny budou jinak ok, tak nechám jen nalepit nové obložení, ještě uvidím. Jinak to chci vzít komplet i s lanovody a tak, jistota je jistota.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv lis 06, 2008 6:07 pm

Já bych to taky nanýtoval, ale když jsem doma sundal bubny měl jsem to komplet pouze na jednom kole. Zbytek byl prázdnej :o Proto jsem musel vzít celou sadu i s pružinama a těma hejblatama co rozevírají pakny. Ty štelovací forychtunky jsem si dělal na soustruhu. Ty nápravy většinou mají štítek podle kterého pak zjistíš co vůbec potřebuješ. Jinak už se v tom trochu orientuju a když pořádně projdeš ten odkaz na Kobras tak to identifikuješ v pohodě. Mají tam pěkné fotky ze kterých poznáš Alko i Knott.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1811
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv lis 06, 2008 7:12 pm

Na ty nápravy juknu, štítky tam jsou. Já doufám, že ty pakny tam mám všechny, jinak si taky spoustu věcí dělám na soustruhu sám, ty přední podpěry jsem si musel zrepasovat, závit na šroubu co tam byl jaksi zmizel, tak jsem dělal matice do nohy podpěry, závitovou tyč jsem raděj koupil :) ještě to ale chci dát celé pozinkovat.
Uživatelský avatar
vladaz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 53
Registrován: sob črc 26, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: u Kladna

Příspěvekod vladaz » stř kvě 13, 2009 10:12 am

Nemáte někdo v přehledné formě technické podmínky na vlek pod loď (umístění odrazek, svítilen, atd..)? Pochopil jsem, že to řeší zákon 341/2002Sb, jenže v něm jsou pak odkazy na EHK/OSN a ty nemůžu nikde najít. Dřív to bylo přehledně ve vyhlášce a to už teď asi není, co?
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1811
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned kvě 31, 2009 12:10 pm

Takže jsem dokončil práce na vleku, tak se s Vámi podělím o poznatky.

Nejdříve jsem repasoval stavitelné podpěry co drží loď. Stavěcí šrouby měly rzí sežraný závit, takže výměna šroubů, vodících matic a ovládacích matic (závitovou tyč jsem měl doma, ovládací matice taktéž, vodící jsem si dělal na soustruhu) Celkem cena 0Kč

Dále jsem opravoval nájezdovou brzdu, nenajížděla, tudíž rozebrání, vyčištění - válec byl orezlí, takže smirkem vyleštit na soustruhu, silonová pouzdra v brzdě byla stažená a bez mazacích drážek, takže protažení pouzder a vybroušení mazacích drážek + výměna maznic na brzdě. A dával jsem nové samojistné matice na šrouby které drží žehličku (šrouby mám zatím původní, mají pevnost 10.8 a ty jsem zatím nesehnal) a nové šrouby, matice a podložky na upevnění brzdy na rám vleku. Celkem cena 100Kč

Dál přišli na řadu nápravy. Brzda i nápravy Josef Peitz. Měnil jsem ložiska (ZVL - 30204 a 30206) + gufera (Rubena 40-62-7 s prachovkou) Cena po 4ks s dopravou 895Kč. Bubny jsem protočil na soustruhu všechny na stejný průměr (rozdíl mezi největším a nejmenším 0,06mm a nechal nalepit nová brzdová obložení ty vyšli na 800Kč. Měl jsem prasklé dvě velké pružinky na paknách, perfektně tam pasují ze škody 120 - cena 20kč. Samozřejmě vše řádně očistit. Cena celkem 1715Kč
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Pak jsem zjistil že jedno brzdové lanko je přetržené a bovden nabobtnalí rzí. Po schánní nového a zjištěné cen (kolem 800 až 1000kč) jsem se rozhodl pro koupi brzdového lana ruční brzdy ze Škody 120 za skvělích 85Kč, vyrobil jsem redukci z M8 na M6 bovden i lanko zakrátil na potřebnou délku a zalisoval koncovku lanka pro klíč brzdy - tu jsem si vyrobil na soustruhu a frézce. Cena celkem 85Kč

Ještě jsem nechal na dvou kolech vyměnit ventilky, byli utržené. Cena celkem 240Kč

+ drobnosti - na světelné rampě přelepení plechové tabulky CS samolepkou CZ a výměna staré vybledlé tabulky 80km/h za novou plastovou. Výměna krytů bílích poziček na blatnících. Cena celkem 120Kč

Takže vlek je již plně pojizdný, opravy zatím vyšli na 2300Kč, což celkem ujde.

JEště se chci pustit do výměny světel za skupinové s integrovanou mlhovkou a odrazkou, výměnu reflexních tabulí a montáž tabulky s jezevčíkem - Long Vehicle, ale to až někdy později

Jinak poptával jsem nové pozinkování vleku - pro již pozinkovaný vlek účtují v Roudnici nad Labem 28Kč za kilo hmotnosti rámu, protože se vlek musí nejdříve odzinkovat.
Uživatelský avatar
romanva
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: úte bře 10, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod romanva » stř črc 08, 2009 2:58 pm

To Vladaz: když jsem stavěl vlek tak jsem měl ofocený stránky z vyhlášky a snad bych to ještě našel. Jestli je to ještě aktuální, tak dej vědět a já to pohledám a když to půjde tak naskenuju, nebo pošlu poštou. Není to nic složitýho. Vlek jsem v pohodě dodělal i s papírama a měsíc na to jsem loď prodal a koupil větší, takže tenhle pošlu dál a postavím další.
Uživatelský avatar
Ave
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 216
Registrován: pát dub 04, 2008 2:00 am
Reputace: 1

doklady - prihlaseni

Příspěvekod Ave » úte srp 04, 2009 9:27 am

Ahoj, mam dotaz. Chtela bych se zeptat, jak je to s prihlasenim vleku pod lod v Praze. Vlek mam dovezeny z Polska, mam k nemu polsky velky, maly technicak
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned srp 09, 2009 10:23 am

Ave úplně stejně jako s autem. Smlouva, kolek, technická ...atd.
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod wasserwolf » ned zář 20, 2009 8:34 pm

Zdravím jachtaři. Nedávno jsem si pořídil LM 27 - 4 tuny a 9 metrů (s čelenem). Abych to mohl tahat i někam dál (po Čechách to tahám normálně za Patrolem...) koupil jsem si k tomu tahač mercedes sprinter a 13m návěs upravený pro transport lodě.

Nejsem lakota, takže pokud chce někdo přepravit loď do 6 tun a 13 metrů délky kamkoliv po Evropě, může se na mne obrátit.

Ahoj Pepik.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1811
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned zář 20, 2009 8:42 pm

Ahoj, bylo by možné, že bys přidal foto toho upraveného návěsu, nebo zaslal na e-mail? Děkuji
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » ned zář 20, 2009 8:57 pm

[quote="wasserwolf"]Zdravím jachtaři. Nedávno jsem si pořídil LM 27 - 4 tuny a 9 metrů (s čelenem). Abych to mohl tahat i někam dál (po Čechách to tahám normálně za Patrolem...) koupil jsem si k tomu tahač mercedes sprinter a 13m návěs upravený pro transport lodě.

A jak to řešíš s šířkou nad 2,5m?
Rozumím, že v čechách to riskneš, ale jak za hranicemi ?
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod wasserwolf » pon zář 21, 2009 9:26 am

LM je široká 2,8, což není problém v podstatě nikde. Větší šířky se musí řešit povolením k nadrozměru. Vzhledem k ohlasu a zájmu asi udělám celoroční povolenky na Rakousko, Německo, Chorvatsko a Itálii. Doprava však není moje práce, auto jsem si koupil k lodi. V podstatě jde o to, že pokud moje loď na autě neleží, může se vykonat cesta pro někoho...

Fotky budou k vidění jako vždy ode mne na galerii.cz - dám vědět až tam budou.

Ahoj
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » pon zář 21, 2009 2:12 pm

Dosud jsem byl v domnění, že normálně smí být ta šířka do 2,5m, tady píšeš že 2,8m není problém?
Tedy nad 2,5 musí být povolení nebo ne? Asi to povolení není zadarmo - je to drahé ?
A smí být ten 2,8 široký za Patrolem nebo pak jen za náklaďákem?

Já jsem kvůli té šířce nešel do větší lodi kvůli transportu.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MARIS » pon zář 21, 2009 4:21 pm

To waserwolf,myslím,že šířka 2.8m je problém všude.V EU je stanovena max.šířka vozidel 2.55m s vyjímkami např.zemědělské stroje.Proto třeba Avaryacht vozil(vozí) své lodě na přívěsech na kterých je loď položena šikmo aby nepřesáhla šířku 2.55m.A v Itálii jsem viděl podobné přívěsy.Jet s lodí 2.8m přes Rakousko bych si netroufnul.Měřili a vážili mě čtyřikrát.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1811
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pon zář 21, 2009 5:02 pm

Ale pokud bude mít povolení k nadrozměrnému nákladu, jak píše, tak mít problém nebude.
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod wasserwolf » pon zář 21, 2009 5:41 pm

Pro velký zájem o možnost přepravy lodí vhodných na kamion a při tom za cenu odtahu dodávkou jsem tuto "logistiku" přesunul na svého dvorního servisáka. Je to Pepa Hlaváček z Nového Knínu u Slap. Nechci se zde dopouštět něčeho nedovoleného (nevím jak je to s reklamou), proto kontakt neuvedu ale sdělím jej dotazem na můj email. Je uveden ve vizitce.

Ahoj Pepik.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pon zář 21, 2009 10:47 pm

to wasserwolf: ahoj mohl bys prosim te neco napsat o te dodavce? predstava dodavky ktera ma 3.5t na kouli by se me libila,ale pri googlovani se vsude uvadi u Sprintera max kapacita tazneho zarizeni 3 350 kg,o sesti tunach ani nahodou. To mas nejaky special? neco podobneho jsem shanel ,chtel jsem si to predelat na caravan,ale nakonec mi z toho vyslo ze dodavka s 3.5t a vice na taznem snad se snad ani na evropskem trhu nevyskytuje.... teda krome nejakych IVECO ale ty uz snad ani nepatrily mezi vany...
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 191
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon zář 21, 2009 11:06 pm

Dane, píše "13m návěs", ne přívěs. Předpokládám že je něco jiného....nějaká specialita :?
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1811
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte zář 22, 2009 5:34 am

Libor píše:Dane, píše [b]"13m návěs"[/b], ne přívěs. Předpokládám že je něco jiného....nějaká specialita :?


Přesně tak, proto jsem chtěl, jestli by nepřidal fotky :good:
Uživatelský avatar
wasserwolf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 109
Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod wasserwolf » úte zář 22, 2009 9:02 am

Chlapci já ty fotky umístím hned jakmile je budu mít. Auto s návěsem stojí na Slapech a já jsem z Liberce. Pepa Hlaváček je toho času na servisu jedný 40´ plachetnice v Řecku. Hned jak se vrátí, udělá fotky a pošle mi je. Je to Mercedes Sprinter double cab s točnou a návěs s tří osou 13m původně (a stále ještě) na přepravu aut. Svářeči do tohoto návěsu udělali doprostřed takový hrob, aby bylo možno dostat kýl co nejníže a tím je perfektně upraven na přepravu kýlových i nekýlových lodí do 6 tun hmotnosti. Celková povolená soupravy je 11 990 Kg.

Fotky přiložím, jak budou k dispozici.

Výhoda je v tom, že sprinťoch nežere jako velkej TIR a i poplatky do 12t jsou příznivější. Koupil jsem to v Polsku čistě pro svou LM, ale jak říkám, pokud bude někdo chtít píchnout, nejsem bez možnosti dohody. Nejsem ale speditér profi, takže asi tak.

Ahoj Pepik.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů