Přívěs pro transport lodí
Moderátoři: Pepa, david, vilma
Mne jednou vyhodili z technicke kdyz sem tam byl s vlekem s lodi protoze sem na tom nemel mlhovku a bocni odrazky, kdysi to nemuselo ale dneska je to povine. (vlek nebyl asi 10 let v provozu) Nastesti byl kabel 7-zilovy a tak sem nemusel tahat dalsi drat
sedivak píše:Budu si to muset radši někde zjistit, nerad bych byl vyhozen z technické - u nás se čeká i 2 hod. než přijdeš na řadu .
ale klobouk dolů před vaší pamětí pánové.....
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Charlie píše:Já mám vlek pod loď taky původně z D, a mám všechno jak má být, na blatníkách jsou zepředu poziční bílá světla a pod nimi bílé odrazky, na bocích oranžové odrazky a pak vzadu rampa široká stejně jako vlek, na krajích červené trojúhelníkové odrazky, světla a mlhovka a nad světly 2 oranžové tabule, jako mají TIRáci na návěsu. Rok výroby 1986, tovární výroba.
"Tak to má být. Kázeň především." Ještě bych doplnil osvětlení SPZ . Už jsem viděl na bržděném novém přívěsu za OA i svítící boční oranžová světla (vedle odrazek) . Pokud je to skříňový vlek musí mít obrysovky i nahoře. Ty oranžové tabule tam být nemusí. Pěkný je i obrázek jezevčíka s nápisem "dlouhý vehikl".
Je zajímavé , že nesvítící mlhovka patří mezi nebezpečné závady a vyhazují kvůli tomu.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1811
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Osvětlení SPZ samozřejmě mám také, nemám klasickou osobáckou značku, ale takovou tu kratší a vyšší a je pod levým světlem z kterého jde i to osvětlení SPZ. Ty oranžová boční světla bych chtěl také dodělat, v rámci oprav vleku je tam asi dám, musím vyměnit mlhovku, jednu pozičku na blatníku, odrazky CS za CZ, dát novou cedulku s 80tkou, tak přidám i ty boční oranžové (no to je jen z osvětlení, jinak mi čekají brzdy, ložiska, lanka k podpěrným kolačkám, lano na naviják, véčko do kterého zapadne příď lodě, jedna rolna, a zadní podpěry, přední už mám repasované, jen jim musím udělat napínák ke středu vleku, aby je loď nepáčila do boku)
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Ani mi to nepřipomínej, pakny, pružinky, a nějaká ta hejblata do bubnu stály 4.000,-Kč, lanovody 350,-Kč kus a ložiska asi 800,-Kč na všechna kola. Pokud máš nápravy Alko a klasická kuželová ložiska mají je normálně ZKL , dělají se na Slovensku. Bacha mají palcové míry. Nejlevnější pakny a tak mají v Říčanech u Prahy.( myslím v ČR)-
http://www.kobras.cz/143120000000_1000. ... 59c6422e4c
http://www.kobras.cz/143120000000_1000. ... 59c6422e4c
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1811
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
No nevím co je to za nápravy, je to vlek německé výroby, z roku 1986, každá náprava má nosnost 1000kg a pneu 195 15C. Uvidím až to rozeberu co bude uvnitř, jestli ty pakny budou jinak ok, tak nechám jen nalepit nové obložení, ještě uvidím. Jinak to chci vzít komplet i s lanovody a tak, jistota je jistota.
- bobes
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 998
- Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Praha
Já bych to taky nanýtoval, ale když jsem doma sundal bubny měl jsem to komplet pouze na jednom kole. Zbytek byl prázdnej Proto jsem musel vzít celou sadu i s pružinama a těma hejblatama co rozevírají pakny. Ty štelovací forychtunky jsem si dělal na soustruhu. Ty nápravy většinou mají štítek podle kterého pak zjistíš co vůbec potřebuješ. Jinak už se v tom trochu orientuju a když pořádně projdeš ten odkaz na Kobras tak to identifikuješ v pohodě. Mají tam pěkné fotky ze kterých poznáš Alko i Knott.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1811
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Na ty nápravy juknu, štítky tam jsou. Já doufám, že ty pakny tam mám všechny, jinak si taky spoustu věcí dělám na soustruhu sám, ty přední podpěry jsem si musel zrepasovat, závit na šroubu co tam byl jaksi zmizel, tak jsem dělal matice do nohy podpěry, závitovou tyč jsem raděj koupil ještě to ale chci dát celé pozinkovat.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1811
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Takže jsem dokončil práce na vleku, tak se s Vámi podělím o poznatky.
Nejdříve jsem repasoval stavitelné podpěry co drží loď. Stavěcí šrouby měly rzí sežraný závit, takže výměna šroubů, vodících matic a ovládacích matic (závitovou tyč jsem měl doma, ovládací matice taktéž, vodící jsem si dělal na soustruhu) Celkem cena 0Kč
Dále jsem opravoval nájezdovou brzdu, nenajížděla, tudíž rozebrání, vyčištění - válec byl orezlí, takže smirkem vyleštit na soustruhu, silonová pouzdra v brzdě byla stažená a bez mazacích drážek, takže protažení pouzder a vybroušení mazacích drážek + výměna maznic na brzdě. A dával jsem nové samojistné matice na šrouby které drží žehličku (šrouby mám zatím původní, mají pevnost 10.8 a ty jsem zatím nesehnal) a nové šrouby, matice a podložky na upevnění brzdy na rám vleku. Celkem cena 100Kč
Dál přišli na řadu nápravy. Brzda i nápravy Josef Peitz. Měnil jsem ložiska (ZVL - 30204 a 30206) + gufera (Rubena 40-62-7 s prachovkou) Cena po 4ks s dopravou 895Kč. Bubny jsem protočil na soustruhu všechny na stejný průměr (rozdíl mezi největším a nejmenším 0,06mm a nechal nalepit nová brzdová obložení ty vyšli na 800Kč. Měl jsem prasklé dvě velké pružinky na paknách, perfektně tam pasují ze škody 120 - cena 20kč. Samozřejmě vše řádně očistit. Cena celkem 1715Kč
Pak jsem zjistil že jedno brzdové lanko je přetržené a bovden nabobtnalí rzí. Po schánní nového a zjištěné cen (kolem 800 až 1000kč) jsem se rozhodl pro koupi brzdového lana ruční brzdy ze Škody 120 za skvělích 85Kč, vyrobil jsem redukci z M8 na M6 bovden i lanko zakrátil na potřebnou délku a zalisoval koncovku lanka pro klíč brzdy - tu jsem si vyrobil na soustruhu a frézce. Cena celkem 85Kč
Ještě jsem nechal na dvou kolech vyměnit ventilky, byli utržené. Cena celkem 240Kč
+ drobnosti - na světelné rampě přelepení plechové tabulky CS samolepkou CZ a výměna staré vybledlé tabulky 80km/h za novou plastovou. Výměna krytů bílích poziček na blatnících. Cena celkem 120Kč
Takže vlek je již plně pojizdný, opravy zatím vyšli na 2300Kč, což celkem ujde.
JEště se chci pustit do výměny světel za skupinové s integrovanou mlhovkou a odrazkou, výměnu reflexních tabulí a montáž tabulky s jezevčíkem - Long Vehicle, ale to až někdy později
Jinak poptával jsem nové pozinkování vleku - pro již pozinkovaný vlek účtují v Roudnici nad Labem 28Kč za kilo hmotnosti rámu, protože se vlek musí nejdříve odzinkovat.
Nejdříve jsem repasoval stavitelné podpěry co drží loď. Stavěcí šrouby měly rzí sežraný závit, takže výměna šroubů, vodících matic a ovládacích matic (závitovou tyč jsem měl doma, ovládací matice taktéž, vodící jsem si dělal na soustruhu) Celkem cena 0Kč
Dále jsem opravoval nájezdovou brzdu, nenajížděla, tudíž rozebrání, vyčištění - válec byl orezlí, takže smirkem vyleštit na soustruhu, silonová pouzdra v brzdě byla stažená a bez mazacích drážek, takže protažení pouzder a vybroušení mazacích drážek + výměna maznic na brzdě. A dával jsem nové samojistné matice na šrouby které drží žehličku (šrouby mám zatím původní, mají pevnost 10.8 a ty jsem zatím nesehnal) a nové šrouby, matice a podložky na upevnění brzdy na rám vleku. Celkem cena 100Kč
Dál přišli na řadu nápravy. Brzda i nápravy Josef Peitz. Měnil jsem ložiska (ZVL - 30204 a 30206) + gufera (Rubena 40-62-7 s prachovkou) Cena po 4ks s dopravou 895Kč. Bubny jsem protočil na soustruhu všechny na stejný průměr (rozdíl mezi největším a nejmenším 0,06mm a nechal nalepit nová brzdová obložení ty vyšli na 800Kč. Měl jsem prasklé dvě velké pružinky na paknách, perfektně tam pasují ze škody 120 - cena 20kč. Samozřejmě vše řádně očistit. Cena celkem 1715Kč
Pak jsem zjistil že jedno brzdové lanko je přetržené a bovden nabobtnalí rzí. Po schánní nového a zjištěné cen (kolem 800 až 1000kč) jsem se rozhodl pro koupi brzdového lana ruční brzdy ze Škody 120 za skvělích 85Kč, vyrobil jsem redukci z M8 na M6 bovden i lanko zakrátil na potřebnou délku a zalisoval koncovku lanka pro klíč brzdy - tu jsem si vyrobil na soustruhu a frézce. Cena celkem 85Kč
Ještě jsem nechal na dvou kolech vyměnit ventilky, byli utržené. Cena celkem 240Kč
+ drobnosti - na světelné rampě přelepení plechové tabulky CS samolepkou CZ a výměna staré vybledlé tabulky 80km/h za novou plastovou. Výměna krytů bílích poziček na blatnících. Cena celkem 120Kč
Takže vlek je již plně pojizdný, opravy zatím vyšli na 2300Kč, což celkem ujde.
JEště se chci pustit do výměny světel za skupinové s integrovanou mlhovkou a odrazkou, výměnu reflexních tabulí a montáž tabulky s jezevčíkem - Long Vehicle, ale to až někdy později
Jinak poptával jsem nové pozinkování vleku - pro již pozinkovaný vlek účtují v Roudnici nad Labem 28Kč za kilo hmotnosti rámu, protože se vlek musí nejdříve odzinkovat.
- romanva
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte bře 10, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
To Vladaz: když jsem stavěl vlek tak jsem měl ofocený stránky z vyhlášky a snad bych to ještě našel. Jestli je to ještě aktuální, tak dej vědět a já to pohledám a když to půjde tak naskenuju, nebo pošlu poštou. Není to nic složitýho. Vlek jsem v pohodě dodělal i s papírama a měsíc na to jsem loď prodal a koupil větší, takže tenhle pošlu dál a postavím další.
doklady - prihlaseni
Ahoj, mam dotaz. Chtela bych se zeptat, jak je to s prihlasenim vleku pod lod v Praze. Vlek mam dovezeny z Polska, mam k nemu polsky velky, maly technicak
- wasserwolf
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 109
- Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím jachtaři. Nedávno jsem si pořídil LM 27 - 4 tuny a 9 metrů (s čelenem). Abych to mohl tahat i někam dál (po Čechách to tahám normálně za Patrolem...) koupil jsem si k tomu tahač mercedes sprinter a 13m návěs upravený pro transport lodě.
Nejsem lakota, takže pokud chce někdo přepravit loď do 6 tun a 13 metrů délky kamkoliv po Evropě, může se na mne obrátit.
Ahoj Pepik.
Nejsem lakota, takže pokud chce někdo přepravit loď do 6 tun a 13 metrů délky kamkoliv po Evropě, může se na mne obrátit.
Ahoj Pepik.
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
[quote="wasserwolf"]Zdravím jachtaři. Nedávno jsem si pořídil LM 27 - 4 tuny a 9 metrů (s čelenem). Abych to mohl tahat i někam dál (po Čechách to tahám normálně za Patrolem...) koupil jsem si k tomu tahač mercedes sprinter a 13m návěs upravený pro transport lodě.
A jak to řešíš s šířkou nad 2,5m?
Rozumím, že v čechách to riskneš, ale jak za hranicemi ?
A jak to řešíš s šířkou nad 2,5m?
Rozumím, že v čechách to riskneš, ale jak za hranicemi ?
- wasserwolf
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 109
- Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
LM je široká 2,8, což není problém v podstatě nikde. Větší šířky se musí řešit povolením k nadrozměru. Vzhledem k ohlasu a zájmu asi udělám celoroční povolenky na Rakousko, Německo, Chorvatsko a Itálii. Doprava však není moje práce, auto jsem si koupil k lodi. V podstatě jde o to, že pokud moje loď na autě neleží, může se vykonat cesta pro někoho...
Fotky budou k vidění jako vždy ode mne na galerii.cz - dám vědět až tam budou.
Ahoj
Fotky budou k vidění jako vždy ode mne na galerii.cz - dám vědět až tam budou.
Ahoj
- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Dosud jsem byl v domnění, že normálně smí být ta šířka do 2,5m, tady píšeš že 2,8m není problém?
Tedy nad 2,5 musí být povolení nebo ne? Asi to povolení není zadarmo - je to drahé ?
A smí být ten 2,8 široký za Patrolem nebo pak jen za náklaďákem?
Já jsem kvůli té šířce nešel do větší lodi kvůli transportu.
Tedy nad 2,5 musí být povolení nebo ne? Asi to povolení není zadarmo - je to drahé ?
A smí být ten 2,8 široký za Patrolem nebo pak jen za náklaďákem?
Já jsem kvůli té šířce nešel do větší lodi kvůli transportu.
- MARIS
- moderátor
- Příspěvky: 1090
- Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
To waserwolf,myslím,že šířka 2.8m je problém všude.V EU je stanovena max.šířka vozidel 2.55m s vyjímkami např.zemědělské stroje.Proto třeba Avaryacht vozil(vozí) své lodě na přívěsech na kterých je loď položena šikmo aby nepřesáhla šířku 2.55m.A v Itálii jsem viděl podobné přívěsy.Jet s lodí 2.8m přes Rakousko bych si netroufnul.Měřili a vážili mě čtyřikrát.
- wasserwolf
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 109
- Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Pro velký zájem o možnost přepravy lodí vhodných na kamion a při tom za cenu odtahu dodávkou jsem tuto "logistiku" přesunul na svého dvorního servisáka. Je to Pepa Hlaváček z Nového Knínu u Slap. Nechci se zde dopouštět něčeho nedovoleného (nevím jak je to s reklamou), proto kontakt neuvedu ale sdělím jej dotazem na můj email. Je uveden ve vizitce.
Ahoj Pepik.
Ahoj Pepik.
- dan
- s/y Hannah
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
- Reputace: 2
- Bydliště: Denia,Espana
to wasserwolf: ahoj mohl bys prosim te neco napsat o te dodavce? predstava dodavky ktera ma 3.5t na kouli by se me libila,ale pri googlovani se vsude uvadi u Sprintera max kapacita tazneho zarizeni 3 350 kg,o sesti tunach ani nahodou. To mas nejaky special? neco podobneho jsem shanel ,chtel jsem si to predelat na caravan,ale nakonec mi z toho vyslo ze dodavka s 3.5t a vice na taznem snad se snad ani na evropskem trhu nevyskytuje.... teda krome nejakych IVECO ale ty uz snad ani nepatrily mezi vany...
- wasserwolf
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 109
- Registrován: úte čer 17, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Chlapci já ty fotky umístím hned jakmile je budu mít. Auto s návěsem stojí na Slapech a já jsem z Liberce. Pepa Hlaváček je toho času na servisu jedný 40´ plachetnice v Řecku. Hned jak se vrátí, udělá fotky a pošle mi je. Je to Mercedes Sprinter double cab s točnou a návěs s tří osou 13m původně (a stále ještě) na přepravu aut. Svářeči do tohoto návěsu udělali doprostřed takový hrob, aby bylo možno dostat kýl co nejníže a tím je perfektně upraven na přepravu kýlových i nekýlových lodí do 6 tun hmotnosti. Celková povolená soupravy je 11 990 Kg.
Fotky přiložím, jak budou k dispozici.
Výhoda je v tom, že sprinťoch nežere jako velkej TIR a i poplatky do 12t jsou příznivější. Koupil jsem to v Polsku čistě pro svou LM, ale jak říkám, pokud bude někdo chtít píchnout, nejsem bez možnosti dohody. Nejsem ale speditér profi, takže asi tak.
Ahoj Pepik.
Fotky přiložím, jak budou k dispozici.
Výhoda je v tom, že sprinťoch nežere jako velkej TIR a i poplatky do 12t jsou příznivější. Koupil jsem to v Polsku čistě pro svou LM, ale jak říkám, pokud bude někdo chtít píchnout, nejsem bez možnosti dohody. Nejsem ale speditér profi, takže asi tak.
Ahoj Pepik.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů