Kanárské ostrovy - legislativa pro plavbu na motorové lodi
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
Kanárské ostrovy - legislativa pro plavbu na motorové lodi
Ahoj jsem nováček (staronováček) a rád bych se zeptal jaké jsou možnosti a legislativa pro plavbu motorové lodi na Kanárských ostrovech.Mohl by někdo pomoci?
Ahoj, určitě se ozve někdo povolanější s konkrétní zkušeností z oblasti, nicméně aby tvé zvolání zatím neznělo do prázdna: předně upřesnění - velikost a kategorie lodě? Předpokládám že do LOA 24m a do 12 osob, tedy standardní "pleasure boat". Loď pod jakou vlajkou? Obecně platí, že legislativa pro lodě do 500GT (ve vyjímkách 300GT) (SOLAS) řeší každý stát samostatně, a až na vyjímky neexistuje závazný mezinárodní sjednocující předpis o příslušných oprávněních k vedení těchto plavidel. Rozhodující je legislativa země, pod jejíž vlajkou je loď registrována, a také může, zejména při pronajímání lodě, hrát roli legislativa země, kde se nacházíš. Zjednodušeně řečeno - bez výhrad ti budou uznány doklady vystavené tou zemí pod jejíž vlajkou je loď, a uznání jakýchkoli jiných bude na libovůli toho, kdo to bude posuzovat. Například by ti všude měly platit např. české MD-ČR pro lodě pod českou vlajkou, ale pokud je někde ukážeš v charterové firmě pro jinou loď, můžou na ně koukat s nedůvěrou a nemusí je seznat za dostatečné. Stejně tak chorvatské "C" oficiálně řeší vše v legislativním rámci Chorv. zákonů - tedy pro lodě pod Hr vlajkou, byť bez omezení oblasti plavby, ale mohli by ti je uznat (stává se, že ti strčí mapu a zeptají se, kde ta země leží - pokud ukážeš někam mezi Alpy a Krkonoše, bývá to horší, nežli když píchneš prst na pobřeží Jadranu