Potřebuji vyrobit nádrž (benzin).

Firmy, technika, servis, údržba, zkušenosti apod.

Moderátoři: david, vilma, Pepa

Zdenek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: stř zář 27, 2006 5:56 pm
Reputace: 0
Bydliště: Liberec

Potřebuji vyrobit nádrž (benzin).

Příspěvekod Zdenek » pát kvě 18, 2007 11:14 pm

Před časem jsem prezentoval svoji loď PAVIA. Je v ní použit dle projektu přívěsný motor v šachtě. Mám motor TOHATSU,čtyřtakt s vestavěnou nádrží. Vzhledem k jejímu malému obsahu chci zabudovat nádrž asi 40 l. Tuto nádrž chci vyrobit z laminátu. Má někdo zkušenosti s laminátovými nádržemi na benzin? Za každou informaci budu vděčný. Zdenek
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » sob kvě 19, 2007 7:21 am

Používají se specielní pryskyřice, které nevytvářejí statický náboj. Laminace je jinak stejná. Řešil jsem před lety stejný problém, ale ve větším objemu (150 l.) . Protože jsem celou laminaci lodě řešil na polyesterové bázi obrátil jsem se na firmu „Polyvia –nova“ http://www.polyvianova.cz/?pg=71 - dodavatel materiálů pro laminaci ve Zlíně o radu. Pan technolog Škrabánek poradil jak nato a zajistil i pryskyřici. Jinak se stejná pryskyřice používá na stavbu benzinových nádrží na motocyklech.
Berty
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » sob kvě 19, 2007 8:38 am

Ahoj Zdendo,
Nejsem si zcela jist jestli se výroba 40 litrové nádrže vůbec vyplatí.
Tohle bych asi řešil koupí, za pár šupů, jak by řekl Denis.

............................ Obrázek

Když propojíš dvě, máš 60 litrů. Nebo jednu menší + ventil a máš REZERVU.
Dá se dokoupit zátka s palivoměrem. :!:

Na 100 a více litrů by to bylo něco jiného To už chce nádrž na míru.
Toť můj názor. :wink: alffa
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2646
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 11

Příspěvekod Pepa » sob kvě 19, 2007 11:05 am

Ahoj Alffo
Taky zrovna řším nádrž do moji malé plachetničky. uažoval jsem ji spíše svařit z nerez plechu, ale pokud bych někamv lodi usadill tu co prodávají, je to asi nejrychlejší a nejjednodušší. Nemohl by jsi sem dát info odkud máš tu nabídku. Díky
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » sob kvě 19, 2007 11:26 am

Pepa píše: Nemohl by jsi sem dát info odkud máš tu nabídku. Díky

Jasně Pepo,
Maj to v každym yacht krámě a asi levnější. Ten sken je z katalogu
NAVY CENTRUM krám je vRadotíně, kousek od Prahy Dojedeš i lodí.

http://www.navycentrum.cz/najdete2.php?id=1&lang=cz


.... Obrázek

Je to ale nejdražší krám na světě. Řek bych že jinde to bude levnější.
Vsadil bych se že Imramovský je má taky.

http://www.imramovsky-marine.cz

Obrázek

Všichni jsou na webu. :wink: alffa
Zdenek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: stř zář 27, 2006 5:56 pm
Reputace: 0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Zdenek » sob kvě 19, 2007 10:46 pm

Alfe. Někde se mi to ztratilo tak píšu znovu. Podívej o ceně koupené a vyrobené nárže bych trochu pochyboval. Vyrobená bude jistě levnější. To ale není nyní podtatné. Podstatný je rpostor v Pavii. Sám ji rekonstruuješ, tak víš kolik je v ní prostoru, zejména když máš ploutvoký. Potřebuji vyrobit a umístit nádrž tak abych prostor lépe využil
Zdenek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: stř zář 27, 2006 5:56 pm
Reputace: 0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Zdenek » sob kvě 19, 2007 10:59 pm

Berty! Díky za informaci! Zdenek
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » ned kvě 20, 2007 1:06 pm

Zdenek píše:Alfe. Podívej o ceně koupené a vyrobené nárže bych trochu pochyboval. Vyrobená bude jistě levnější. To ale není nyní podtatné. Podstatný je rpostor v Pavii. Sám ji rekonstruuješ, tak víš kolik je v ní prostoru, zejména když máš ploutvoký. Potřebuji vyrobit a umístit nádrž tak abych prostor lépe využil


No Zdenku,
Nevím kolik stojí specielní antistatická pryskyřice a odkud jí povezeš.
Nějaké to sklo, separační prostředky, aceton, barva, výroba kopyta, vlastní práce s laminováním.
Budeš rád když se vejdeš do ceny za novou.
Mě se navíc podařila koupě z druhé ruky za tři stovky. 10 litrů.
Využívám zároveň na gumáku.
Tak mě čeká koupě ještě nejméně jedné 30 litrové.
Pokud se mě nepodaří sehnat origoš, tak než bych to laminoval, tak to raději splácám
z kanystrů.
Alespoň se s tím dá dojít i pro benzín a nepotřebuji mít v lodi další nádoby. To se mimochodem s těmi origoš dá taky.
Jinak na PAVII je na pravoboku vedle motorové šachty, místa habaděj.
Pokud nemáš namířeno k Cabo de Hornos, je individuelní stavba 40 litrové nádrže, holá zbytečnost.
Opakuji; je to jen můj názor. Pokud Tě to baví, ...... tak proti gustu, žádný dišputát. :!:

V souvislosti s těmi nádržemi mě napadl ještě jeden prodejce.

Je to soukmenovec jachtař.
Tedy motorář a zabývá se obchodem s motory, čluny všech kategorii a vším co s tím souvisí.
Mám s ním osobní zkušenost a mohu vřele doporučit.
Kupoval jsem u něj gumáka + motor Johnson 6. Maximální spokojenost.
Je ochotný, se vším poradí. Co nemá skladem, to objedná. Prostě žádný problém. :!:
Jak jsem na něj mohl sákriš zapomenout ?

Příklad z jeho nabídky:
Tohatsu 4 ps čtyřtakt,nový motor,
po záruce možno otevřít na 6 ps.Interní nádrž + možnost externí.
35000,- Kč s DPH Obrázek

Kontakt:
Lodě Horáček Jan
Chotovice 50
Chotovice 47301
mobil: +420 602 216014
mobil: +420 777 216014
E-mail.:lodehoracek@quick.cz
http://www.lodehoracek.cz/kontakt.php

.................. Obrázek

ahoj, alffa
Zdenek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: stř zář 27, 2006 5:56 pm
Reputace: 0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Zdenek » ned kvě 20, 2007 6:02 pm

Alfe. Z jedné strany máš možná pravdu. Ale nádrž 30 l vyndávat a běhat s ní k pumpě se mi zrovna nechce, zejména z prostoru vedlešachty ze zádi lodi. Chci vyrobit pevně zabudovanou nádrž ve tvaru lodi, abych využil prostor. Pokud píšeš o motoru TOHATSU za 35000,- Mohu Ti sdělit, že jsem zakoupil vloni,úplně nový motor TOHATSU. ctyřtakt, úplně nový model MF S5 BS s krátkou nohou za /v přepočtu/ 22000,- Kč. Je pravda, že za cestu do Dömitz jsem dal 2000.,- Kč. NO nekup to za ty peníze. Našel jsem to na netu - jachtingprofi. Takže! Myslím, že s tou nádrží to bude asi jako se stěžněm. Dělal jsem lepený podle dokumentace pana Ing. Mximoviče. Jestliže máš výkresovou dokumentaci, podívej se do rozpisky materiálu kde najdeš potřebné mnbožství dřeva na stěžeň. To je ale z jiné mísy. Já chci nádrž, která bude šitá na míru. Chystám se "jenom" na Balt. Podle mapy je poslední pumpa u vody ve Schmilce-Hřensku. Do Lübecké zátoky je to asi 550-600 Km. N Labi má můj motor proti proudu, při polovičním plynu asi 1 l na 10 Km. Musím si to ještě projít, a nádrž na míru udělat takovou, abych vystačil až do Lübecku. Toť je můj záměr. Zdenek
Zdenek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: stř zář 27, 2006 5:56 pm
Reputace: 0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Zdenek » ned kvě 20, 2007 6:20 pm

Ahoj Allfo. Musím ještě podotknout píšeš o motoru TOHATSU 4 HP. Já koupil TOHATSU 5HP. To jsi jistě ale pochopil z označení motoru. Zdenek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob kvě 26, 2007 10:32 pm

Tohatsu 5k 4-takt s krátkou nohou sa v nemecku predáva dosť často za cenu 800,-Eur, samozrejme nový. Takže naozaj nekup to! Ja som najskorej špekuloval do mojej loďky spraviť zvarovanú nádrž z plastu, ale nakoniec vyhralo pragmatické riešenie ako píše Allf. Ak dáš 10 l nádrž, tak ti bude v pohode stačiť na jednodňovú plavbu. No a potom k tomu pár bandasiek. Aj tak k tej 50-60 l nádrži budeš musieť zobrať bandasku. Ale ak chceš dokonale využiť priestor, tak to laminovanie je pochopitelné. Osobne by som nešiel nad cca 30 l. A 2x 15 l bandaska.
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 314
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Nádrž do Pávie.

Příspěvekod Ferdinand » ned kvě 27, 2007 9:54 am

Já už se nato nemůžu dívat ! Borec chce udělat nádrž do lodě přesně na míru a vy mu pořád vnucujete něco, co se mu tam nevejde a nepasuje to tam. :evil: Tedy pokud chceš vyrobit speciálně tvarovanou nádrž do tvojí Pávie, tak se to dělá následovně. Určitě u vás nebo v blízkém okolí máš někoho, kdo se zabývá tuningem na auta a na motorky a při té příležitosti vyrábí i díla z laminátu. Nejprve si v např. v Obi koupíš polystyren, buď tvrdý, nebo obyčejný a z toho si přesně vytvaruješ ( samozřejmě s malou rezervou na budoucí vrstvu laminátu ) libovolný tvar tvojí budoucí nádrže, včetně umístnění nalévacího hrdla a otvorů pro vypouštění a odvzdušnění nádrže. Jestli máš obě ruce levé nech to udělat někoho, kdo to dokáže :D . No a tento výtvor potom zaneseš k výrobci, který ho olaminuje. Po olaminování se budoucím nalévacím hrdlem naleje do nádrže acetonové ředidlo, které vyžere vnitřní prostor vyplněný polystyrenem a Tobě potom zůstane už jenom nádrž vypláchnout, natřít, osadit koncovkami a zamontovat do lodě. Tímto způsobem alespoň u nás jeden šikovný mládenec zabývající se laminátováním profesionálně vyrábí nádrže na motorky a bez problémů všechny jezdí. Je to kousek od Brna tak nevím, jestli to pro Tebe není daleko, nicméně tady je kontakt na něj.
Jmenuje se Chvátal, dílnu má v Nuzířově a telefon na něj ještě vloni byl 739 018 819.
Halí belí, to je celý.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned kvě 27, 2007 10:15 pm

Ha ha ha Ferdinande. Takému borcovi ako je Zdenek by so sa neodvážil písať také rady. Kukni do fotogalérie akú postavil loď, to je pán stavitel.
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 97
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Nemo » úte kvě 29, 2007 10:53 am

Zdenek píše:Alfe. Někde se mi to ztratilo tak píšu znovu. Podívej o ceně koupené a vyrobené nárže bych trochu pochyboval. Vyrobená bude jistě levnější. To ale není nyní podtatné. Podstatný je rpostor v Pavii. Sám ji rekonstruuješ, tak víš kolik je v ní prostoru, zejména když máš ploutvoký. Potřebuji vyrobit a umístit nádrž tak abych prostor lépe využil

Ahoj Zdenku,
trochu jsem sledoval debatu o pevné nádrži na míru, viz níže. Pokud bych měl loď, kde nehraje roli pár kilo navíc, pak bych ji vytvaroval a svařil z antikora. Navíc jde o materiál zcela nemagnetický a prakticky nezničitelný. Tím spíše, že dnes není problém koupit i nerez trubku s vnitřním či vnějším závitem (nalévací krdlo, výpustný kohout ap). Výroba takové nádrže by byla ještě rychlejší, než ta z laminátu. Každopádně je to věc názoru. Klempířská ohýbačka a svářečka s argonem jsou nezbytností. Mám kamaráda, který toto má k dispozici.
Uživatelský avatar
Ferdinand
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 314
Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
Reputace: 0
Bydliště: Předklášteří

Nádrž.

Příspěvekod Ferdinand » úte kvě 29, 2007 12:17 pm

Hele Denisi, loď postavil pěknou, ale napsal jsem snad něco špatně ? Dělá se to snad opačně ? Třeba to nečteš jenom Ty a Zdenek.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte kvě 29, 2007 1:32 pm

Nie, nenapísal si to zle. Tiež je pravda že všetci túto techniku nepoznajú. S Allfom sme si ovšem dovolili písať trochu od veci, teda polemizovali sme, lebo som /sme/ presvedčený ako amatérsky stavitelia, že na tak malý motorček je lepšie riešenie, teda rýchlejšie, lacnejšie a menej pracné ak použiješ kúpenú nádrž a bandasky. Zdenek si vyberie riešenie preňho najlepšie, akurát ako vieme, človek je niekedy postihnutý slepotou a iný názor často pomôže.
K tej tvojej informácii by som ešte poznamenal, že 60l nádrž je dosť, takže laminát bude musieť byť trochu hrubší, koľko neviem a požno ešte aj nejaké výstuhy.
K cene, ak to bude nádrž objemu 60l, tak pri rozmeroch napríklad 0,5x0,4x0,3m bude povrch nádrže cca 1m2 a ak dáme 1500g skla na štvorec, tak potrebujeme asi 3 kg epoxidu. Ak pripočítam cenu za polystyrén, acetón a pár drobností tak sa dostanem na cenu PE nádrže s bandaskami úplne v pohode. O pracnosti nehovoriac.
Ale niekedy je tvarovaná nádrž nevyhnutnosťou. Ja som tak riešil nádrž na naftu 145 l, ale nerezovú. Všetko je hotové a zabudované, ale dnes by som to riešil inak. Len škoda že som nemal vtedy oponenta.
Nič v zlom. Sú to len naše názory a toto je diskusné fórum.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » úte kvě 29, 2007 7:29 pm

Ahoj Denisi
použil by jsi ten prostor kde jsi umístil nerez. nádrž jako negativní kopyto, aby jsi získal maximální objem v daném prostoru? A jěště další problémy na zamyšlení, jak na přepážky (vlnolam ) v nádrži, jak spojit nerez s laminátem (s polyesterových pryskyřic). U 30l bych to neřešil. Není to jen o tom olaminovat kus polystyrenu a pak tam nalét aceton jak zde radíš Ferdinande. Pro Nema co dynamické namáhání a jaký svar? atd.... Slyšel jsi už o praskání nádrží. Nevím jak to máte skamarádem klempířem vyzkoušeno.
Když se vrátím na začátek tak myslím, že otázka zněla "Jak na to?" a nehodnotit ekonomickou stránku věci či jiné pohledy na problém. Myslím že Zdeněk měl své důvody proč se o to téma zajímal.

Berty
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 1
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » úte kvě 29, 2007 8:42 pm

Ahoj berty,
Nevšiml jsem si, že by byl zde na foru zakázán jiný úhel pohledu na jedno thema.

Prostor v lodi bych nikdy nepoužil jako negativní kopyto.

1) Těžko technicky proveditelné.
2) V případě dřevěné lodě (PAVIE), zamezení dýchání obšívky (= hniloba).
3) V případě opravy nebo údržby, by se ta nádrž musela vysekat dlátem.
4) Je výhodnější pro údržbu nádrž z lodi vyjmout. Těch pár centilitrů navíc, za ty pozdější problémy nestojí.

Nechápu proč dávat do nerez nádrže polyesterové přepážky.
Jinak máš pravdu v 60L nádrži by být měli.

U laminátové nádrže bych dělal pochopitelně přepážky laminátové.
Už z toho důvodu bych nepoužil technologii kterou navrhuje Ferdinand.
Naopak použil bych toho negativního kopyta jak navrhuješ. Jen ne v lodi ale mimo. Navíc děleného.
Další srandu si případný výrobce užije s nalévacím hrdlem a jeho závitem.
Né že by to nešlo. Všechno jde! Jen je třeba uvážit je-li to efektivní.

Když se vrátím na začátek tak myslím, že nejefektivnější bude přeci jen koupit nádrž(e), hotovou.
Případně to zbastlit z propojených kanystrů.

To je můj názor „jak na to“! Nikomu ho pochopitelně nevnucuji. :wink:
alffa
Uživatelský avatar
Nemo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 97
Registrován: sob úno 10, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Šimonova 1100, Praha 17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Nemo » úte kvě 29, 2007 10:27 pm

berty píše:Ahoj Denisi
použil by jsi ten prostor kde jsi umístil nerez. nádrž jako negativní kopyto, aby jsi získal maximální objem v daném prostoru? A jěště další problémy na zamyšlení, jak na přepážky (vlnolam ) v nádrži, jak spojit nerez s laminátem (s polyesterových pryskyřic). U 30l bych to neřešil. Není to jen o tom olaminovat kus polystyrenu a pak tam nalét aceton jak zde radíš Ferdinande. Pro Nema co dynamické namáhání a jaký svar? atd.... Slyšel jsi už o praskání nádrží. Nevím jak to máte skamarádem klempířem vyzkoušeno.
Když se vrátím na začátek tak myslím, že otázka zněla "Jak na to?" a nehodnotit ekonomickou stránku věci či jiné pohledy na problém. Myslím že Zdeněk měl své důvody proč se o to téma zajímal.

Berty

Ahoj Berty,
nerezů je mnoho druhů a různých vlastností. Jedno mají společné - nerezavějí. Jsou měkké, tvrdé, pružné i křehké. Je to otázka výběru materiálu. Uvnitř bych to viděl s vertikálními přepážkami, opatřenými dole s otvory, aby mohlo palivo pozvolna přetékat. Nádrž bych vytvaroval podle dutiny, jen o málo menší tak, aby ji bylo možno vyjímat. Na dno lodě bych dal jako separátor igelit, na něj trochu PU pěny, pak zase igelit a do toho bych posadil nádrž. Pěna by vyplnila nerovnosti a nádrž by dokonale seděla, váha paliva by se roznesla do celé plochy dna lodě stejnoměrně. Igelit bych pak už odstranil, ale vytvrzená pěna by se nepřilepila ani ke dnu člunu, ani ke dnu nádrže. Tím by se to dalo všechno při čištění lodi vyjmout, mimo sezónu rovněž, aby mohlo dřevo větrat. V případě plavby bych vložil do lodě podložku z pěny a na ni upevnil nádrž. Z nerezu bych volil měkčí plech, který nepraská. K němu odpovídající elektrody. To ale pro fajnšmekry. Jinak pro jednoduchost a cenu, bych souhlasil s Alffou. Jen ty kanystry bych usadil do vyjímatelného lůžka s PU pěny. Je fakt, že asi nikdy nepojedeš na motor tolik hodin nepřetržitě, abys nemohl vyměnit kanystr s palivem.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte kvě 29, 2007 10:47 pm

Ten priestor nemôžeš a nesmieš použiť ako negatívne kopyto. Bolo by to na hranici toho čo sa môže, teda obšívka lode sa nesmie použiť ako stena nádrže. Aj keby boli dve vrstvy na sebe..., no neviem, neviem.
Do PUR peny by som v preglejkovej lodi nádrž rozhodne neusádzal. Preglejka by nebola odvetrávaná, treba tam spraviť normálne lôžko.
S tými nerezovými plechmi to je pre mňa nová informácia. Tu moju nádrž som dal zvariť do velkej dielne, ale mám stále večšie obavy, či to spravili na 100%. Začnem si rozširovať obzory v kvalite a vlastnostiach nerezových plechov.
Uživatelský avatar
berty
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2007 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod berty » stř kvě 30, 2007 8:04 pm

Popíchnutí se vyplatilo a pro Ty a kteří budou v budoucnu řešit stejný problém se otevřely další aspekty řešení problému. Tak že jestli dovolíte, částečně to shrnu:
1.Denisi máš naprostou pravdu, že lodní těleso nemůže být součástí palivové nádrže mluví o tom předpis o konstrukci lodí.
2. myslím velmi dobrá myšlenka použít separátor tak aby šla nádrž vyjmout a pohodlně dolaminovat přepážky a horní část nádrže včetně plnícího otvoru se stoupací trubkou.
(toto řešení jsem před lety zdařile použil u laminátového lodního tělesa). Samozřejmě, že byla nádrž na každé straně, na dně a i v horní části o 10-15 mm menší aby se nádrž dala „opěnit“ PÚ pěnou a při použití separátoru není pěna přilepena k lodnímu tělesu. Proč jsem použil tuto metodu – potřeboval jsem vyřešit nádrž v oblasti přídě a kýlu, (hlubokého V) a dostat tam max. paliva.
3. Znovu diskutovaná otázka zavírat nebo nezavírat obšívku? Jestli předpokládám vlhkost tak by měla zřejmě dýchat, ale jak je to pak s lodními laky uzavřou póry nebo ne? Jestli je překližka dokonale suchá což lze změřit tak proč ji neuzavřít aby k ní vlhkost nemohla?
4.Otázka nerezových nádrží. Plechy „relativně“ měkké z hluboce tažných plechů. Svary zásadně lemové, a zásadně TIG-em (WIG) , přepážky a plášť po prolamovat třeba na „signovačce“ aby dostaly díly tuhost a nemohly moc pružit, tím se sníží dynamické namáhání. Přepážek raději více než o jednu méně. U konstrukce nádrže se přiblížit válci, nebo alespoň hranaté nádobě s oblými rohy. Uchycení nádrže opasy. Jestli potřebujete něco utěsnit doporučoval bych nepoužívat silikon ani i benzínu vzdorný a zvolit jiné technické řešení (třeba O kroužek)
5. Všeobecně nezapomeňte na inspekční otvory !
Doufám, že jsem tímto nikoho neurazil a jestli jsem něco opomněl nebo nepřesně uvedl klidně to doplňte.
Berty
:wink:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř kvě 30, 2007 10:14 pm

Berty, k bodu č.3, je to taká zásada pri stavbe preglejkových lodí neuzatvárať žiadny priestor. Je otázne či odskúšané veci treba odskúšavať znovu. Ale ak to niekomu nedá, tak prosím. Tá problematika je velmi široká a iniciatíve sa medze nekladú.
Zdenek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: stř zář 27, 2006 5:56 pm
Reputace: 0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Zdenek » čtv kvě 31, 2007 8:47 am

Ahoj všichni zúčastnění tohoto. Všechny vaš rady jsou podněné, vážím si jich. Můj dotaz byl směrovn na druh a typ pryskyřice a tkaniny pro výrobu nádže. Ze všech vašich rad si něco vyberu. Některé použiji. V žádném případě jsem ale nechtěl nádrž na obšívku, ale usadit ji na žebra a mezižebra tak, aby bya vyjímatená. Ješrě jednou vám všem děkuji. Jsem na veřejém neru, takže až budu doma /jsem v jachtklubu/ na svém neru určirě se opět ozvu. Zdenek
Zdenek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 36
Registrován: stř zář 27, 2006 5:56 pm
Reputace: 0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Zdenek » čtv čer 21, 2007 9:23 pm

Takže přítelé, jsem opět tady. Po skutčnosti, že v Nymburce explodovala nádrž /benzin/, sice u motorové lodi, vznikl mi problém, abych tuto možnost eliminoval. Vím, že benzin je na lodi problém. Zejména v lodi uzavřené. kde motor i nádrž jsou pod palubou. Má někdo řešení?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 6976
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 60
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát čer 22, 2007 12:15 am

Riešim podobný problém, ale motor mám vonku na zrkadle. Nádrž / kupovanú/ budem mať oddelenú od interieru, teda bude v takom kastliku prístupnom zvonku. Ty ju budeš mať z vnútra, tak by som venoval pozornosť tomu, aby pri tankovaní nemohla pretiecť dovnútra. Dal by som tam poriadny odvzdušňovák, dobre to zatesniť a netankovať až po hrdlo. Prečo by to malo buchnúť, statická el, alebo výpary benzínu zapálené z iného zdroja. Nič iné ma nenapadá. Od prívesného motora ti nemôže nič chytiť. Motorový priestor musíš aj tak odvetrať aby sa tan dostal vzduch.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů