Co znamená PPI?

Zajímavosti o lodích, rady a tipy atd.

Moderátoři: smike, vilma, Pepa

Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Co znamená PPI?

Příspěvekod ficcus » pon kvě 21, 2007 9:06 am

U malého motorového člunu je uvedeno >>>PPI je 53,3 kg/cm. Co to je? Tlak něčeho na něco? Čeho na co?
Díky :wink:
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to ficcus

Příspěvekod Wlady » pon kvě 21, 2007 4:42 pm

Ahoj.
No, i když jsi principielně nezavrhl můj "pasendvič" a tudíž jsi kamarád, mám pocit, že tohle je asi blbost, ne? :lol:
Né že bych tušil co je to PPI, ale ty kg/cm mi vrtjí hlavou. Nemá to být kg/cm2 ? To by byly tuším staré dobré atmosféry, ale na "normální cm už by mi to připomínalo jen prastarou definici práce = působíš-li silou x po dráze y ... Asi jsem ti moc nepomoh, co?
Wlady
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon kvě 21, 2007 7:43 pm

Díky, díky moc. Ano, nepomohl jsi mi :lol:

V originále píšou:
The displacement at DWL is 1,500 lb. (680 liters). The PPI is 298 lb (53.3 kg/cm).

http://www.bateau.com/studyplans/OD16_study.htm
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to ficcus

Příspěvekod Wlady » pon kvě 21, 2007 10:39 pm

Ahoj.
Tak jsem se čistě z pocitu kamarádství mrknul na ty webovky. No já i můj Translator jsme z toho jeleni. Tohle musí nějakej jachtař/angličtinář...

Tlak to být nemůže, to by právě muselo být ono kg/cm2 = atm. Tohle vypadá na nějaký posun v rozložení váhy, těžiště...či kýho čerta a proto je asi možný to kg/cm. Něco jako šoupni to závaží ještě o cenťák a uděláš eskymáka... :lol:
Ne vážně, nejspíš by to asi mohlo být něco o posunu vodorysky = přidej 53.3 kg váhy zátěže a zanoříš se o 1 cm víc. No to bylo maximum, další perla už ze mě nevypadne.

Jsem zvědav co z toho opravdu vyleze. Wlady
Uživatelský avatar
Tajomníček
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 47
Registrován: stř pro 28, 2005 1:56 pm
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Tajomníček » úte kvě 22, 2007 12:26 pm

cao

toto by Ti malo pomôcť:

[b]Displacement[/b]
The combined weight of the boat, gear and occupant of the boat. This refers to the weight of water displaced by the boat. The weight of water displaced always exactly matches the combined weight of everything in the boat.

[b]Design Water Line Displacement (lbs)[/b] The Design Water Line (DWL) determines the total amount of weight the boat was designed to carry. This is a some what arbitrary number. The boat can carry more or less, but the other particulars are only completely accurate when the combined weight of the boat, paddler and the gear it is carrying is the same as the DWL displacement.

[b]POUNDS PER INCH IMMERSION (PPI): [/b]The weight required to sink the yacht one inch. It is calculated by multiplying the LWL area by 5.333 for sea water or 5.2 for fresh. The PPI usually increases as the hull sinks into the water as the LWL area is also increasing due to the shape of the hull above water.

[b]LENGTH WATERLINE (LWL):[/b] This is an important figure to know as it more closely represents the usable size of the yacht than LOD or LOA, and it is a necessary figure in some of the other calculations. LWL is the length of the vessel as measured from the bow ending of the waterline to the stern ending. It should not include any rudder tip that may stick out past the aft end of the hull proper. The LWL will increase as the yacht sinks into the water with the added weight of stores and equipment over the years.

http://www.tedbrewer.com/yachtdesign.html

sorry, len nemám čas na preklad
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Re: Co znamená PPI?

Příspěvekod Terra » úte kvě 22, 2007 7:11 pm

ficcus píše:U malého motorového člunu je uvedeno >>>PPI je 53,3 kg/cm. Co to je? Tlak něčeho na něco? Čeho na co?
Díky :wink:


PPI= Pounds per inch
Uživatelský avatar
Terra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Re: Co znamená PPI?

Příspěvekod Terra » úte kvě 22, 2007 7:19 pm

ficcus píše:U malého motorového člunu je uvedeno >>>PPI je 53,3 kg/cm. Co to je? Tlak něčeho na něco? Čeho na co?
Díky :wink:


POUNDS PER INCH IMMERSION (PPI): The weight required to sink the yacht one inch. It is calculated by multiplying the LWL area by 5.333 for sea water or 5.2 for fresh. The PPI usually increases as the hull sinks into the water as the LWL area is also increasing due to the shape of the hull above water.

Tiha doporucena ke klesnuti jachty na jeden palec. Je kalkulavana nasobenim rozlohy delky lode (od pride k zadi) a 5.333 pro morskou vodu a 5.2 pro sladkou vodu. PPI obvikle vzroste kdyz se trup lodi ponori do vody protoze rozloha delky lodi se take zvetsi diky tvaru trupu nad hladinou. Krkolomne, ale da se...
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1506
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 0
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » úte kvě 22, 2007 8:54 pm

Děkuji Tajomníčkovi i Tereze :)
Jelikož je origoš hodnota PPI 298 liber a délka na vodorysce cca 16 stop tak mi z toho vychází následující (298/5,333=55,9 čtverečních stop? (LWL area))>>>
Přeloženo do selské češtiny je to tedy asi váha nutná k zanoření lodi o jeden palec. Je to násobek plochy na vodorysce a koeficientu pro slanou vodu 5,333.

55,9 (čtverečních stop) x 5,333 (slaný koeficient) = 298 liber (PPI)

Se zanořováním trupu se plocha na vodorysce zvětšuje a PPI roste.

Je-li volný bok zmíněného motoráčku cca 20 palců, je v ideálním případě možné naložit cca 20 x 298 liber = 5960 liber (+ něco navíc kvůli zvětšujícímu se PPI) než se člun potopí ...

Je to skoro k hovnu, ale když už se tu počítá těžiště laterálu a pod., tak se pro budoucí generace objasní i PPI :lol:

PS: není to k hovnu pro ty, co si sami kreslí plány :wink:
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 616
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to ficcus

Příspěvekod Wlady » stř kvě 23, 2007 12:29 am

No sláva, v podstatě jsem to skoro trefil :lol: .

A není to úplně k hovnu. Mrkni na Račanovy stránky. Naložil na Sněhurku hafo těžkýho vybavení a zanořil se víc, než on i konstruktér předpokládali. Díky tomu musel hned na první delší cestě předělávat nátěry, protože mu to kvapem obrůstalo!
Blbý je to, že tenhle výpočet (stejně jako zde již diskutované capsize ratio) naprosto ignoruje konkrétní tvar podponorové části trupu. Zřejmě rovněž vychází z předpokladu, že jsou všechny stejné. No před pár sty lety to možná byla v podstatě i pravda.
Ale pro všechny samodomo stavitele je z toho možno odvodit alespoň poučení, že je s tím třeba kalkulovat dopředu (nepochybně se to dá spočítat přesněji) a stanovit si vodorysku raději s určitou rezervičkou na případné alkoholové zásoby na delší plavbu. Mimochodem, jak furt serfuju po stránkách různých lodních stavitelů, tak JEDEN (bohužel opravdu jen jeden a ještě ke všemu už nevím který, protože jeho lodě mě nějak nezaujaly) to uvádí už u těch základních výkresů = je tam několik variant ponorů pro různá zatížení.
Wlady

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů