Pioner 13
Moderátoři: Pepa, david, smike, vilma
Pioner 13
prosim nemate nekdo skusenosti s lodi pioner 13 norske vyroby. Jedna se o lod z polyethylenu. Je mozne ji doporucit? - plavba 1x rocne more cca mesic jinak sladka voda. Dik.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9271
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
Loď o které mluví georgem:
http://www.kellox.no/index.php?id=10004
http://www.kellox.no/index.php?id=10004
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9271
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
Obecně lodě z polyetylénu snesou tvrdé zacházení. Na Hartě v půjčovně je jedna malá loď z tohoto materiálu. Podle štítu někde z ciziny, kde odloužila řadu let. Teď je to jen taková rezervní loď do nepohody pro všechny případy. Je až neskutečné co tento materiál vydrží. Žádné nátěry apod. Pokud ti nevadí "jiný" vzhled povrchu, je to skvělá volba. Ušetříš za údržbu.
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Ahoj.
Souhlas s Denisem. PRO TEBE je to informace, že musíš být super opatrný a dávat bacha na počasí a nikam daleko od břehu se, zejména pro začátek než získáš trošku zkušeností, nepouštět. Ono i za stabilního krásného počasí můžeš ráno (bude bezvětří, vymetený nebe a hladina jak zrcadlo) vyplout a doplout na nějaký vzdálenější ostrůvek v naprostý pohodě. A až se budeš odpoledne vracet (bude foukat klasicky SZ a na volné vodě klidně i 5 Bf ) a budeš mít co dělat, abys vůbec nějak doplul. Ten tvůj člunek totiž, na rozdíl od klasického nafukovacího gumáku, když ho vlnky naplní vodou, půjde v pohodě ke dnu!!! = vždycky něco na šikovnýho na vylejvání vody sebou. Kdysi se dokonce prodávalo (možná ještě i prodává...projeď si internet) takové udělátko, které za jízdy mělo na principu podtlaku (něco jako fixírka) vysávat našplouchanou vodu. Na tvém místě bych si to pořídil. Není to žádné monstrum, jen pár šikovně propojených hadiček.
Prostě "...móře néni Tálinskej rybník...", pro kterej je ten tvůj člunek především určenej
.
Wlady
Souhlas s Denisem. PRO TEBE je to informace, že musíš být super opatrný a dávat bacha na počasí a nikam daleko od břehu se, zejména pro začátek než získáš trošku zkušeností, nepouštět. Ono i za stabilního krásného počasí můžeš ráno (bude bezvětří, vymetený nebe a hladina jak zrcadlo) vyplout a doplout na nějaký vzdálenější ostrůvek v naprostý pohodě. A až se budeš odpoledne vracet (bude foukat klasicky SZ a na volné vodě klidně i 5 Bf ) a budeš mít co dělat, abys vůbec nějak doplul. Ten tvůj člunek totiž, na rozdíl od klasického nafukovacího gumáku, když ho vlnky naplní vodou, půjde v pohodě ke dnu!!! = vždycky něco na šikovnýho na vylejvání vody sebou. Kdysi se dokonce prodávalo (možná ještě i prodává...projeď si internet) takové udělátko, které za jízdy mělo na principu podtlaku (něco jako fixírka) vysávat našplouchanou vodu. Na tvém místě bych si to pořídil. Není to žádné monstrum, jen pár šikovně propojených hadiček.
Prostě "...móře néni Tálinskej rybník...", pro kterej je ten tvůj člunek především určenej

Wlady
ten clun má v trupu komory a v podstatě celý trup je dvojitý. Bylo mi řečeno od prodejce, že plave i úplně plný vody - tak snad má pravdu
Do teď jsem měl gumák 3,3m s 15 motorem ten má samozřejmě C. Pioner má minimálně 1x vyšší příď tak mě pořád nejde do hlavy proč D.
Včera jsem ho večer dovezl tak jdu zkoušet na Slapy. A ještě jeden dotaz. Loni po mě chtěli Chorvati pojištění na člun (asi mysleli něco jako povinné ručení na auto), kde se dá sjednat co nejlevněji. Díky za rady.

Včera jsem ho večer dovezl tak jdu zkoušet na Slapy. A ještě jeden dotaz. Loni po mě chtěli Chorvati pojištění na člun (asi mysleli něco jako povinné ručení na auto), kde se dá sjednat co nejlevněji. Díky za rady.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7492
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 151
- Bydliště: Bratislava
D je zátoková plavba a C je príbrežná, ak sa dobre pametám. Oblasti kde sa môžeš plaviť s člnom sa určujú podla výpočtov, ak výrobcovy nevýde podla výpočtov C, tak ho do céčka ani nikdy nezaradí.
Čln sa môže po zaplavení vodou držať na hladine, ale otázne sú jeho plavebné vlastnosti, teda môže byť neovladatelný. Čo by bolo niekde pred útesom fatálnym prúserom.
Na druhej strane je pravda, že plavebné vlastnosti sú závislé od majstrovstva kormidelníka, takže myslím že trochu opatrnosti a bude to v pohode. Vyzerá ten člnok docela dobre, napíš ako to jazdí.
Poistka sa platí až od 18 kW výkonu motora, leda že by to zmenili. Ja som bol minulý rok s 15 k motorom na kapitanáte v Primoštene a nič nechceli.
Čln sa môže po zaplavení vodou držať na hladine, ale otázne sú jeho plavebné vlastnosti, teda môže byť neovladatelný. Čo by bolo niekde pred útesom fatálnym prúserom.
Na druhej strane je pravda, že plavebné vlastnosti sú závislé od majstrovstva kormidelníka, takže myslím že trochu opatrnosti a bude to v pohode. Vyzerá ten člnok docela dobre, napíš ako to jazdí.
Poistka sa platí až od 18 kW výkonu motora, leda že by to zmenili. Ja som bol minulý rok s 15 k motorom na kapitanáte v Primoštene a nič nechceli.
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9271
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 174
- Kontaktovat uživatele:
georgem píše: A ještě jeden dotaz. Loni po mě chtěli Chorvati pojištění na člun (asi mysleli něco jako povinné ručení na auto), kde se dá sjednat co nejlevněji. Díky za rady.
O "modré kartě" jsme diskutovali zde
Tak už jsme vyzkoušeli na Slapech, jede super s gumákem nesrovnatelny. Stabilní, do skluzu jde na necelou 1/2 plynu s 15hp motorem. No jsem nadšen, ještě se ukáže na moři jak si poradí s vlnami. Už se těšíme až budou děti větší a vyrazíme si zaplachtit na moře. S dětmi jsme byli na zkoušku na Orlíku a bohatě stačilo, nevěděli jsme co dřív kam se hrabe bura.
- Wlady
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 617
- Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Praha
Ahoj.
Vůbec ti nechci kazit radost, ostatně psal jsem ti, že se mi taky líbí a nejen to, že se mi zamlouvá i ten matroš ze kterého je vyroben.
Že má lepší plavební vlastnosti na hladké vodě než gumák s plochým dnem je jasný. Kdybys měl možnost zkusit gumák s laminátovým dnem, bylo by to jiné...
O těch komorách jsem neměl ani tušení, takže je to možná lepší, než jsem myslel. Jenže ono jde v praxi nejen o to, aby ten člun jakž takž ploval zatopený vodou (prázdný), ale aby to dokázal i s posádkou a přívěsným motorem...to už je jaksi jiná káva. Vřele ti doporučuju to někde při břehu vyzkoušet. Můj gumák zvládne i tohle, i když samo tak tak...
Ta klasifikace D je podle mě nikoli zátoková, ale vnitrozemská plavba...ale nemá cenu slovíčkařit, ono to vyjde nastejno. Nicméně já už ve svém věku rozhodně nepodléhám iluzím = nevěřím, že by výrobce velmi ochotně nelepil lepší klasifikaci, kdyby mohl. A protože je mi jasné, že za klidné vody bude mít tenhle člun lepší jízdní vlastnosti než gumák, tak se obávám, že ta horší klasifikace bude právě kvůli horší plovatelnosti a nebo (velmi pravděpodobné) horší stabilitě.
Určitě bych doporučoval nevyjíždět nikam dál bez plovacích vest ! Časem sám poznáš, co člunek na vlnách dokáže a taky se naučíš jak s ním na vlnách jezdit...to je velmi důležité
.
Hodně příjemných zážitků, Wlady
Vůbec ti nechci kazit radost, ostatně psal jsem ti, že se mi taky líbí a nejen to, že se mi zamlouvá i ten matroš ze kterého je vyroben.
Že má lepší plavební vlastnosti na hladké vodě než gumák s plochým dnem je jasný. Kdybys měl možnost zkusit gumák s laminátovým dnem, bylo by to jiné...
O těch komorách jsem neměl ani tušení, takže je to možná lepší, než jsem myslel. Jenže ono jde v praxi nejen o to, aby ten člun jakž takž ploval zatopený vodou (prázdný), ale aby to dokázal i s posádkou a přívěsným motorem...to už je jaksi jiná káva. Vřele ti doporučuju to někde při břehu vyzkoušet. Můj gumák zvládne i tohle, i když samo tak tak...
Ta klasifikace D je podle mě nikoli zátoková, ale vnitrozemská plavba...ale nemá cenu slovíčkařit, ono to vyjde nastejno. Nicméně já už ve svém věku rozhodně nepodléhám iluzím = nevěřím, že by výrobce velmi ochotně nelepil lepší klasifikaci, kdyby mohl. A protože je mi jasné, že za klidné vody bude mít tenhle člun lepší jízdní vlastnosti než gumák, tak se obávám, že ta horší klasifikace bude právě kvůli horší plovatelnosti a nebo (velmi pravděpodobné) horší stabilitě.
Určitě bych doporučoval nevyjíždět nikam dál bez plovacích vest ! Časem sám poznáš, co člunek na vlnách dokáže a taky se naučíš jak s ním na vlnách jezdit...to je velmi důležité

Hodně příjemných zážitků, Wlady
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti