zkoušky na chorvatské papíry

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9329
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pát črc 03, 2009 9:17 am

Neklesej bubaku na mysli a nestraš... :good:
Já jsem to pochopil a říkám tomu "pohodový jachting pro radost". Je to tu někde i v podtitulku těchto stránek.... ;)

A nediv se, že to někteří komentují jak to komentují. Dělají dobře, to aby náhodou totiž nevznikla u nově příchozích (méně znalých či zkušených) nějaká mylná představa, že Jadran to nic není.
Ano, ve srovnání s jinou vodou se zdá malý, útulný, o to více pak umí překvapit a zaskočit nepřipravené. Vzpomeňme jen kolik se ročně utopí českých (a i jiných) turistů z důvodů podcenění vnějších vlivů a vlastních schopností. Naprosto zbytečně. Došlo to dokonce tak daleko, že loni před sezónou Chorvati předávali na vládní, či ministerské úrovni nějakou nótu, apelaci české straně, aby více aktivně pracovali preventivně, apelovali na své občany (výchova,varování či tak něco to bylo).
Uživatelský avatar
tonik
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: čtv črc 02, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod tonik » pát črc 03, 2009 2:00 pm

Bubak nestrasi, strasi jirkaM.
Napsal jsi to bubaku hezky, mam na to stejny nazor, podle me se nemas za co omlouvat.
50 uzlu dokaze foukat i na Nechranicich a 4m na Jadranu to je dobry :-) to je asi jako rybari
chytaji ryby, znas to, jak roztahuji rucicky.
Podcenit se nema ani prechazeni pres silnici.
Rozhodne na plachteni na Jadranu nic neni, a vsem, co o tom uvazuji to vrele doporucuji, nenechte se zastrasit jirkouM a jdete do toho!
Je to nadhera!
Uživatelský avatar
jirkaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: stř črc 25, 2007 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod jirkaM » pát črc 03, 2009 2:12 pm

to: Tonik

:) kolikrat, ze jsi tam byl?

rozhodne nestrasim, jen rikam, je treba mit respekt. kazdopadne souhlasim, ze pro zacatecnika je to skvela lokalita.
Uživatelský avatar
Bubak
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Bubak » pát črc 03, 2009 3:02 pm

2Tonik: bubák straší, z titulu jména musí ;-) Když jsem byl poprvé v životě na Jadranu, plácli jsme si stěžněm o vodu. S padesátkou bavárkou, tou kačenou, co se normálně ani nehne. Tou dobou na Makarský rval vítr asfalt ze silnice a vynášel snad i krávy do vzduchu, jak to bylo v nějakym filmu... Do těchhle podmínek člověk s nulovejma zkušenostma a chorvatskejma papírama vyjet nemůže. Tolik jenom naposled na konto toho, co jsem "odpočinkovým" jachtingem nemyslel ;-) Jinak samozřejmě souhlas, že lepší místo pro seznámení se s mořem z moře a pro nabrání prvních zkušeností neznám :-)
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

Příspěvekod pecho » pát črc 03, 2009 4:14 pm

2 Bubák,
no tak to se trochu víc o tom rozpovídej, kdy to bylo a jak to bylo, když jste s tou Bavkou plácli, to si opravdu neumím představit, podařilo se jí zas postavit zpět, tak trochu podrobněji prosím. :whist: Zdraví Pecho
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv srp 06, 2009 4:06 pm

Trochu nepříjemná informace, vím ji pár hodin:
Ministarstvo mora se ve své blahovůli rozhodlo, že na rubu průkazu Voditelj brodice "B", na konec již dříve popisovaných omezení, vsunulo větičku o tom že průkaz platí pouze v teritoriálních vodách Chorvatska.
Jen jsem to zahlédl, jak se k průkazu dostanu blíž, nafotím a vystavím.
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » čtv srp 06, 2009 4:19 pm

ony to již upravovali ministerský vyhlášky, teď to tedy bude přímo na průkazu...
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv srp 06, 2009 8:38 pm

Tak zde to máme. Pouze mobilem, ale text snad patrný je:

Obrázek

A Designere prosím tě, jakým způsobem to ta vyhláška upravuje? Ty průkazy co tam tu větičku nemají jsou na tom jak?
Já mám stejně pochybnosti o uplatňování tohoto omezení. Možné je samozřejmě všechno, ale ... :?
Chce to asi vyzkoušet.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » čtv srp 06, 2009 9:23 pm

To už se chorvati asi hodně naštvaly. S tímto průkazem se již legálně nedostaneš ani na Kakan, Na Vis rozhodně ne. Dokonce tam již není ani doložka o rádiu. Samozřejmě, místní orgány vědí, že je radio-zkouška součástí průkazu.
Pepa
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv srp 06, 2009 9:31 pm

Počkej Pepo, co Kakan a Vis? Šak ty jsou v teritoriálních vodách HR. Stejně tak i třeba Palagruža, jen se tosmí zkracovat mimo tyto vody... ;)

Blbé je, že lidi co jsem je teď školil, měli deklarovaný průkaz "mezinárodní". Teď jsou trochu rozčarovaní. Asi to budou muset společnosti ve svých materiálech jasně uvádět.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv srp 06, 2009 9:33 pm

Klucííí. Tady teda palí slunko hodně, jak je to u vás? ;)

Ty jsi se Romane nepodíval na tu fotku výše? Je to tam jasně napsané. A já z loňska to tam nemám...
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » čtv srp 06, 2009 9:34 pm

Jirko,

ten prukaz je beze zmeny jiz nekolik let, tusim od roku 2004. Nic se nezmenilo. Neni tam napsane, ze to plati pouze v chorvatsku.

Pepo,

klid. :) Vse je tak, jak to bylo, a zadna zmena nenastala. Opravneni je do vzdalenosti 12 Nm od pobrezi cehokoliv, tj. rozhodne 12 Nm kolem dokola absolutne jakehokoliv chorvatskeho ostrova.

Dopodrobna jsemto rozebral jiz zde:

http://jachting.info/modules.php?name=F ... torder=asc

Jsou to jedni z mych poslednich prispevku v uvedenem vlakne.

windward :)
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » čtv srp 06, 2009 9:36 pm

Jirko,

ja jsem to zkontroloval. V prukazu z roku 2005 je to naprosto stejne. Nebo mne sali zrak. :lol:
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv srp 06, 2009 9:51 pm

Prokousávám se Romane tím tvým vysvětlováním ve vlákně co jsi dal odkaz. Je pravda, že ten konec jsem vloni nezachytil a ty oblasti plavby by dost vysvětlovaly. Jen bych jako ten nevěřící Tomáš asi chtěl vidět, kde ty oblasti jsou popsány. Vrtá mě hlavou, proč by to nedali i na ty průkazy. Platí se za formát, ne za počet písmenek. Ale to až doma, když tak tě požádám....

Ale kurňa!!! Podívej se na tu fotku v tom vlákně (5.6.08 ) a podívej se na tu v tomto vlákně!!! Opravdu tam nevidíš rozdíl???
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » čtv srp 06, 2009 9:54 pm

Windwarde, je značně pravděpodobné, že šálí. To ovšem není podstatné.
Zde je překlad nového průkazu

Držitel tohoto certifikátu je oprávněn vést loď do 3nm od pobřeží a ostrovů
Jiná definice lodi
Jiná definice lodi
Jiná definice lodi
Ve vnitřních vodách a teritoriálním moři Republiky Chorvatsko.

Kde máš jakých 12 nm. To je obecně uznávaná vzdálenost námořní hranice státu, což samozřejmě ty víš.
Pokud by to bylo míněno v celých teritoriálních vodách, musela by být jiná formulace.
Pepa
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » čtv srp 06, 2009 10:05 pm

Zdá se,že ten průkaz si sám sobě odporuje.
V chorvatské definici se odvlává na kategorii III. a IV
ale v angličtině /překladu/ je již nezmiňuje - viz. můj překlad části anglické, což dává oprávnění úplně jiný význam.
Alespoň já to tak vidím.
Pepa
Uživatelský avatar
pes
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 161
Registrován: pon čer 30, 2008 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod pes » čtv srp 06, 2009 10:17 pm

Ahoj Pepo,
jak již mi tu Baharis a jiní dříve vysvětlili těch ty 3Nm se týkají oprávnění k profesionální přepravě osob (např. Jadrolinia). Vykládal jsem si to jako ty,ale boudíky mylně.
Zdraví pes
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » čtv srp 06, 2009 10:55 pm

Já jsem jen chtěl upozornit na fakt, že v současných papírech je napsáno, že platí v pouze v teritoriálních vodách HR, což loňských jarních a podzimních papírech, stejně jako v letošních jarních, prostě NEBYLO.

A zase se tu třepe to mnohokrát otřepané, spousta nepřesností v chápání a čtení. Jak toho co je napsané v papírech, tak toho co napsali uživatelé.
Ty máš Pse pravdu se třema mílema, ale Pepa psal o 12ti mílích. A to zase souvisí s kategoriema plavby, jak je správně popisuje Windward v tom vlákně, co na něj dal odkaz.
Už se to zase mastí všechno dohromady, ale to jsem nechtěl. Jen a jen to, že zavedli, nebo znovuzavedli větu o platnosti v HR. A zase má Pepa pravdu, že v anglcké verzi to není. Kdo bude číst chorvatskou v Řecku...

Se z toho picnu... :mad:
Uživatelský avatar
designer
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1581
Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod designer » čtv srp 06, 2009 11:06 pm

nebo v itálii...a známej si na chorvatský papíry půjčuje lodě v karibiku. Taky asi nebudou mluvit chorvatsky :D
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » čtv srp 06, 2009 11:39 pm

To pes, samozřejmě máš pravdu, zdá se že jsem se špatně vyjádřil. Já nehovořím o oficiálnímu znění oné vyhlášky, jež máme zevrubně probranou v jiném topicu.
Já hovořím o anglickém překladu nového průkazu, viz foto od Baharise výše.
Pro vysvětlení, kdyby za slovy ...coast and islands.......byla čárka nebo tečka, tak je vše v pořádku. Ona tam ale není a pokračuje se dále ve výčtu jiných lodí. Zároveň v anglickém překladu vypadla v úvodu .....v oblasti plavby III a IV.
V celkovém kontextu to potom, zdůrazňuji dle mého názoru,může připouštět jiný výklad.
Windward pak hájil oficiální znění průkazu, které je určitě správné a tudíž jej zrak nešálil. Tímto se omlouvám za zpochybnění jeho zraku. :)
Pepa
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » pát srp 07, 2009 12:08 am

Pro místní obveselení.
Poptával jsem tento týden loď v Něnecku, ve výbavě měla psanou vysílačku s DSC. To mě trochu znejistilo. Když přišla informace, že je loď volná, poslal jsem foto svého chorvatského průkazu a foto českého "omezený průkaz radiotelefonisty" s dotazem, zda tyto průkazy budou akceptovat. Odpověď - vše v pořádku a na vysílačku v Německu žádnou licenci nepotřebujete.....
Letos jsem v Chorvatsku měl na lodi vysílačku s kontrolérem, nikdo nezjišťoval, zda na to mám povolení. Faktem ale je, že i když mi občas něco napsal, hluboce jsem jej ignoroval, neb jsem nevěděl co s tím. červený knoflík pod krytkou jsem přelepil izolepou a pod trestem bičování zakázal jakýkloi pokus o manipulaci.....asi se bude mít přes zimu co učit :)
Pepa
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát srp 07, 2009 8:26 am

Já teda nestačím koukat co se s papírama za posledních jedenáct let stalo. Mám svoje od roku 1998, dělal jsem je k českému céčku jenom proto, abych nemusel na ČTU dělat rádio (stejně jsem si pak v průběhu let udělal všeobecného operátora i DSC). Zkusím pro srovnání přiložit.
Obrázek
Uživatelský avatar
tatinecek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 406
Registrován: ned úno 11, 2007 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod tatinecek » pát srp 07, 2009 10:55 am

Co znamená omezení na HR papírech 30 BT a angl. 30 GT? Jak velká je to loď? Víte to někdo?
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » pát srp 07, 2009 11:19 am

Neřeknu ti přesný překlad, ale znamená to
bruto registrovaných tun = celkový výtlak lodi
také netto registrovaných tun = výtlak lodi
jednotka = tuna
doufám, že jsem to nepřehodil. :)
Pepa
Uživatelský avatar
tatinecek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 406
Registrován: ned úno 11, 2007 1:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod tatinecek » pát srp 07, 2009 11:42 am

To Pepa: Díky. 1 BRT je míra používaná pro výtlak lodě, pokud se nepletu.Otázka spíš směřovala k velikosti lodě. Zda ocelovka 52 stop vážící 30 tun je rovna 30 GT , tj 30 BRT nebo je jiný koeficient , či jiný způsob výpočtu.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů