zkoušky na chorvatské papíry

Pořád stejný problém: kde a jaký průkaz na loď je potřeba, je či není uznáván atd.

Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma

Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2767
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 62

Příspěvekod windward » čtv led 03, 2013 7:36 pm

Jardo, tento clanek ti muze by ukradeny. Ve dvou vetach: pravilnik nabyl moci k nejakemu datu, clanek pojednava o totoznosti starych a novych prukazu:

1. Kdo byl derzitelem "Uvjerenje za upravljanje brodicom" muze odnyni ridit to stejne plavidlo, jako predtim, nebo podle opravneni "Voditel brodice, Kategoria A" (nejnizsi)

2. Kdo drzel "Uvjerenje o osposobljenosti za voditelja brodice", muze ridit podle "Voditelj brodice, Kategorija B" (stredni)

3. Kdo drzel "Uvjerenje o osposobljenosti za mornara motoristu", muze ridit podle "Voditelj brodice, Kategorija C" (nejvyssi, dal uz jsou pouze "Zapovednik jahte").
Uživatelský avatar
vilma
moderátor
Příspěvky: 3179
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 46
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod vilma » čtv led 03, 2013 7:44 pm

- ahoj bedrichu, to fakt nebyla výtka, kdybych něco na Tvé pomoci určené mně potřebovala vylepšit, poslala bych Ti samozřejmě pár dobrých rad velikých jak prostěradlo :)
- to fakt byly díky a pár info jsem přidala jen jako odměnu za vaši námahu, nechci tady ofiko psát více, dotyční by si to nepřáli
- zásadní problém je, že já nikoho nasměrovávat tj. manipulovat nechci, já se chci bavit s dospělejma
Uživatelský avatar
Jarda885
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1721
Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
Reputace: 102
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda885 » pát led 04, 2013 3:33 pm

2 winward:

Díky za objasnění.
Uživatelský avatar
jajarin
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 423
Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Nymburk

Příspěvekod jajarin » stř led 30, 2013 11:21 pm

Ahoj, dohadujeme se s klukama, jestli na Vodelj brodice, Kategorija B , se může jezdit v noci.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř led 30, 2013 11:34 pm

Může, stejně jako s MDČR "C". Kopie průkazů zde jsou někde vystaveny.
(Včera nebo kdy se zde mylně uvádělo že s ministerským "C" prý nee...)
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

skusky ZADAR 2013

Příspěvekod AdsBot [Google] » pon zář 02, 2013 4:16 pm

Caute,
Kedze som vela cerpal aj z tohto fora, patri sa aby som aj ja prispel svojou skusenostou zo skusky v ZADARE.
Na skuske som bol koncom augusta 2013, prihlasil som sa rano, vyplatil seky (len 3 seky, ziadne kolky) a samostna skuska zacala o 13:00hod. Skusky su v piatok a v stredu. Preukazy nedavaju v ten isty den. Napisal som na obalku adresu a slubili ze mi to poslu domov.
Pritomnych na skuske bolo cca. 60 ludi, i ked pani na kapitanate hovorila, ze az 100 je prihlasenych.
Mala prihoda z podavania prihlasky. Stal predo mnou mlady chlapec, nevedel ani ceknut po chorvatsky ani po anglicky, vobec. Let tam tak stal, teta sa ho pytala on len nemecky odpovedal, to vsak teta nerozumela, takze funny situacia. Chalpec mal ledva 16 rokov, a nakoniec to za nho vybavil nejaky asi jeho otec nemec, ze co si to tetka dovoluje od neho pytat passport, ze ci ma 16 rokov. Ze on nejde na skusku, ze on ju uz spravil a ide si len pre preukaz, a odvolaval sa na nejakeho kapitana, ktory to mal vybavit... J
Oki, tak som si tam potom poobede postal asi 3 hodiny na vetre, v prievane bez zachodov v znamej malej budove. Ku koncu uz mi bolo dost zle, hlava ma bolela, schovat ani sadnut som sa nikde nemohol (Ved co ak by ma volali L )
Boli tam partie slovakov, ktore teda vzdy povedali co sa skusalo, a mozem povedat, ze toho bolo naozaj hodne vela z roznych oblasti, vratane tych ich vetrov a podobne.
Ja som isiel az medzi poslednymi asi okolo 16:15. Skusali traja, mna si zobral taky mlady chalan, obleceny v rifliach a v modrom tricku, teda, ziadne nejake extra formalne oblecenia sa nekonali. Bolo tam len par ludi oblecencych slusne, vratane mna. Ale koselu s dlhymi rukavmi nemal nikto. Takze oblecenie naozaj nehralo moc rolu. Tazko povedat, kolko ludi spravilo ale zdalo sa mi za skoro vsetci.
Pytal sa ma aka je poloha na mape, potom zobral krizidlo a zmeral vzdialenost k poludniku/rovnobezke prilozil k mape a ja som len precital tu polohu. Takze kruzidla a toboz pravitiek som sa ani nechytil J A v suradniciach som aj tak spravil chybu v sekundach ale v pohode uznal.
Potom mi dal prednosti lodi, nastastie take lahke (motorka vs plachetnica + stretavanie motoriek)
Potom zvuky pri cuvani.
Svetla, 3x nejake rybarkske (tak mu stacilo ze som povedal, ze to je rybarska lod, nechcel vediet co ta lod prave robi... )
Potom sa pytal, ze ako by som ohlasil cez radio, ze mam problem, tak som povedal tu mayday formulaciu, bez nejakych detailov a to mu stacilo.
Na mape sa ma pytal na charkteristiku majaku a kedze som sa ucil len z anglickych skript a na mori som sa neplavil, tak som ani za svet nevedel, aka farba je B, tak som tipol, ze cervena a teda sa na mne smial, ze tu som v chorvatsku a ze B je Biela. Nechapem, ako som mohol byt taky nedomyslavy, ze B je Biela...
Ako daleko moze plavat motorovy jet od pobrezia. (300m)
Variacia, deklinacia, spelovanie, prilivy, uzly, kardinalne znaky, bojky a podobne veci nechcel ani nahodou...
Pyatal sa na tie cervene ciarky medzi ostrovom a pevninu na mape, povedal som ze potrubie, a dalej sa napytal.
Modra farba, hlbka do 10m, tiez ma musel opravit, (z 20m).
Nudzove cislo na ktore by som volal v pripade nudze (tam som nezavahal, ze 112) Tak ho len tak oblial pot...
No skratka na Slovensku by ma vyhodili po prvej otazke, tu mi pogratuloval k uspesnej skuske. Ale tu na Slovensku asi vieme viac o tom, co by mal minimalne vediet clovek co sa chce poflakovat na lodke popri pobrezi...
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » pon zář 02, 2013 4:39 pm

to Vlado000:
nemůžu si nevšimnout, že jsi prolezl jen tak tak. Předpokládám, že ji měl nějaké samostudium. Myslím si, že použít nějaké scripta pro HR zkoušky jako třeba Staň se kapitánem od Romana, nemohlo by tě tolik věcí překvapit, pokud vůbec něco. Nebo to bylo jinak?
Také doufám, že si plně uvědomuješ, že samotný průkaz z tebe skippera neudělá.
Uživatelský avatar
rogix
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 181
Registrován: pát říj 07, 2011 2:00 am
Reputace: 2

Re: skusky ZADAR 2013

Příspěvekod rogix » pon zář 02, 2013 5:46 pm

Vlado000 píše:Nudzove cislo na ktore by som volal v pripade nudze (tam som nezavahal, ze 112) Tak ho len tak oblial pot...


myslim ze aj cez tu 112 by si sa niekam dovolal, ked uz na to pride
Uživatelský avatar
Rumex
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 343
Registrován: ned čer 01, 2008 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Dětmarovice

Příspěvekod Rumex » čtv zář 05, 2013 9:01 am

Zdravím,
většinou tady čtu jak nejsou HR papíry jednoduché a že je dostane každý, nikdy jsem na to nereagoval, protože zastávám názor že žádné papíry či zkoušky z vás hned dobrého kapitána neudělají. Ale v roce 2007 jsem je dělal i já, takže na zkoušku nás šlo 9 kamarádu, z toho jeden už měl několik let naše zkoušky (můj otec, dělal nám dozor a když už tam byl že si je tahy udělá), 3 vyletěli od zkoušky po 5 minutách a nikdo se s nimi nebavil, drtili nás na světlech 2x špatná odpověď a ven. V té trojici byl i můj otec, my ostatní jsme prolezli, ale vůbec to nebylo tak jak tady píšou ostatní. A co se týče oblečení samotných zkoušejících všichni byli oblečení do uniforem a podle "počtu hvězdiček" bych to tipnul na staré mořské vlky.

ps. stránky JI moc nefrčí, článek jsem se snažil umístit asi hodinu, nejsem odborník ,ale asi je něco špatně.
Uživatelský avatar
tosotoso
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 303
Registrován: ned říj 06, 2013 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod tosotoso » úte říj 29, 2013 7:18 pm

Bilardos píše:to Vlado000:
nemůžu si nevšimnout, že jsi prolezl jen tak tak. Předpokládám, že ji měl nějaké samostudium. Myslím si, že použít nějaké scripta pro HR zkoušky jako třeba Staň se kapitánem od Romana, nemohlo by tě tolik věcí překvapit, pokud vůbec něco. Nebo to bylo jinak?
Také doufám, že si plně uvědomuješ, že samotný průkaz z tebe skippera neudělá.


Ahoj, ospravedlnujem sa za hlupu otazku - kto je Roman a mozem na neho poprosit kontakt? Chcel by som si urobit tie skusky
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » úte říj 29, 2013 7:21 pm

tosotoso píše:Ahoj, ospravedlnujem sa za hlupu otazku - kto je Roman a mozem na neho poprosit kontakt? Chcel by som si urobit tie skusky

Roman Verba (windward) - dělá pro Yachtnet i když poslední dobou spíše přeplavby
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte říj 29, 2013 8:50 pm

Pre Tosotoso: Kurzy zamerané na získanie oprávnenia na vedenie námorného rekreačného plavidla robia viaceré spoločnosti, večšinou sú to čártrovky, teda tí čo lode aj prenajímajú. Dáš do googlu a máš ich min. 10.
Tieto kurzy sa robia dvomi spôsobmi. Jeden je zameraný na chorvátske papiere, robí sa to tak že ideš cez nejakú spoločnosť s inštruktorom na týždeň na plachetnicu do Chorvatska, plavíte sa, nacvičujete rôzne manévre /podla počasia/ a v závere sa ide na skúšku. Druhý spôsob je, že získaš papiere naše, Slovenské. Tie sa robia večšinou tak, že je to súbor prednášok ktoré zabezpečuje školiaca spoločnosť a ku skúškam musíš doložiť prax niekolko 100 naplávaných míl. To predstavuje asi 2 týždňové plavby. Skúšky robí Námorný úrad. Rozsah prednášok a aj skúšobných otázok je podstatne väčší ako v Chorvátsku. Navyše je napr. meteorologia, zdravoveda, námorné právo, konštrukcia lodí.
Ďalší spôsob je že chodíš na plachetnicu primerane často a ak si myslíš že to vieš, tak ideš na skúšky a to buď v Chorvatsku, alebo u nás.
Uživatelský avatar
Monty
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1125
Registrován: pon lis 28, 2005 4:47 pm
Reputace: 6
Bydliště: EU

Příspěvekod Monty » úte říj 29, 2013 10:17 pm

Rumex píše:Zdravím,
většinou tady čtu jak nejsou HR papíry jednoduché a že je dostane každý, nikdy jsem na to nereagoval, protože zastávám názor že žádné papíry či zkoušky z vás hned dobrého kapitána neudělají. Ale v roce 2007 jsem je dělal i já, takže na zkoušku nás šlo 9 kamarádu, z toho jeden už měl několik let naše zkoušky (můj otec, dělal nám dozor a když už tam byl že si je tahy udělá), 3 vyletěli od zkoušky po 5 minutách a nikdo se s nimi nebavil, drtili nás na světlech 2x špatná odpověď a ven. V té trojici byl i můj otec, my ostatní jsme prolezli, ale vůbec to nebylo tak jak tady píšou ostatní. A co se týče oblečení samotných zkoušejících všichni byli oblečení do uniforem a podle "počtu hvězdiček" bych to tipnul na staré mořské vlky.

ps. stránky JI moc nefrčí, článek jsem se snažil umístit asi hodinu, nejsem odborník ,ale asi je něco špatně.


Tak to je blbý...Já je koupil za myslím 90 juro a pár Karlovaček... V Zadaru...ale i to bych se musel podívat,bo nikdy jsem tam nebyl,donesli mně to na loď. Toš byla to děsná dřina....hlavně udělat fotokopii pasu a někde schrastit dvě fotky...To jsem musel přiložit k tomu kartonu piv....Ale trnul jsem jako sviňa,jestli projdu. Pravda,je to už snad deset let...ale to bych se taky musel podívat,bo teď ani netuším,že kde vůbec ten permis je.....a ani na co je. :D

howk
Monty
Uživatelský avatar
bozakafka
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 823
Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bozakafka » úte říj 29, 2013 10:21 pm

abych rekl pravdu tak jsem to vse co je zde napsano prebehnul po peti slovech a uz se mi s toho zveda kufr. v chorvatsku jsem bohuzel byl instruktorem jachtingu a vim jak to presne chodi..... teda asi vedel protoze mluvim o roku 2005,2006.....nicmene tento kurz je nejjedndonusi na svete a dava kompetence troubum co si uzivaji fufu jachting a je levnej!!!!!!! a ty keci projdu kurz a more mne nauci nooooo tak to proboha neeee. fakt je ten ze se nejak zacit musi a pro dovolenkovej jachting v chorvatsku jsou chorvatske papiry genialnim kompromisnim resenim. :? jenze bohuzel jen v chorvatsku, protoze pomalu a jiste si uz na tyto papiry jinde v cizine lod nepujcite. v tomto ohledu je to tek ze probiha selekce mezi namornikama a namornikama. kdo chce plout dal za hranice chor. ter. vod musi zacit premyslet nad pravou kompetenci..... tek jen tek po par pivech v lindas baru :D

na jednu stranu chci dodat ze jsem si prvni papiry taky udelal v chorvatsku a uniformovanej namornik na mne rval u zkousky "bohumil slabo slabo slabo" :D :D
Uživatelský avatar
Davídě
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 43
Registrován: pon kvě 28, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec-Oldřichov v Hájích
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Davídě » stř říj 30, 2013 1:06 am

...mno..bozakafko...je kurz a kurz...a tedy nemyslím, že by v současné době (navzdory snadné zkoušce na kapitanátu) brali čeští instruktorští kluci v Chorvatsku kapitánský kurz, včetně přežití na moři+manévry+meteo+first aid+pochopení souvislostí+atd atd.., na lehkou váhu! Teda asi ne všici,..ale všeobecně je trend kvality školitelů vzrůstající (snad doufám, ..a tak ňák to vidím přes sezónu kolem sebe)..tak jak rostou léty v praxi sami instruktoři...a tedy bych neházel "kurzy v Chorvatsku" do jednoho hnusného opovrhovaného pytle!..Je třeba třídit... :), to jo...

Davídě
Uživatelský avatar
tosotoso
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 303
Registrován: ned říj 06, 2013 2:00 am
Reputace: 25
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod tosotoso » stř říj 30, 2013 10:26 am

Ja by som rad kurz na mensej lodi, v marci, aby bolo dost casu a ppcasie na vyskusanie si podla moznosti ozaj vsetkeho.
Uživatelský avatar
rb
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod rb » stř říj 30, 2013 12:57 pm

V rámci nezdařeného pokusu o marinizaci manželky :( jsem si nechal fikaně propadnout české papíry :cry: dělané ještě za bolševika. Abych se vyhl situaci, že budu chtít vyrazit na moře a nebudu mít papír, jel jsem si letos udělat ty chorvatské aby bylo něco v záloze. Nebudu jmenovat firmu, nicméně podle příspěvků to bude asi obdobné i u ostatních. Kurz byl týdenní v září se zkouškou na kapitanátu. Učební pomůcky pro zkoušku byly dostačující, teorie také. Vzhledem k tomu, že při zkoušce praxi nechtějí tak praxe taky. Informace o zkoušce jsme dostávali od skippera a dlužno dodat nebyli zcela přesné. Naštěstí jsme se drželi učebních materiálů a tam bylo všechno co chtěli u zkoušky vědět. Materiály byli rozděleny na oblasti, u zkoušky chtěl vědět z každé oblasti něco a ptali se zcela náhodně. Takové ty fámy, že dávají prvnímu i poslednímu stejné otázky skutečně nefungují, nicméně otázky jsou evidentně z nějakého baliku a ty náhodně pokládají. Trochu jsem teoretickou přípravu podcenil a u zkoušky jsem tahal vědomosti někde zapadlé v paměti. Zkouška probíhala velmi rychle, padla otázka (v chorvatštině) já na ní odpověděl (v češtině), když viděl že bych měl tendeci se nějak rozpovídávat hned položil další otázku. Na závěr mi poděkoval a potřásl mi tlapou, prý jsem byl v naší skupině jedinej, tak nevim.

Co se týká praxe. Za ten týden v šesti lidech si toho moc člověk nevyzkouší. Zejména pro lidi co byli na lodi poprvé v životě je něco takového naprosto nedostačující a osobně bych takovému človíčkovi po takovémhle kurzu vlastní loď nepůjčil (pokud bych se jí nechtěl zbavit). {ano, to vypadá jako návod na dobrý pojistný podvod}. Pravdou, že jsem víceméně do teď jezdil na lodích do 8m/26 stop s kormidelní pákou, sólo nebo s posádkou která neměla potuchy o co jde. Na kurzu byla loď kolem 11 metrů s kormidelním kolem, se kterým jsem si na poprvé nepotykal a chvíli mi trvalo se vžít do momentu kdy jeden neví nastavení kormidelního listu vůči ose lodi. Je vidět, že i drobná technologická změna dokáže člověka zmást natož pak nováčka. :whist:
Uživatelský avatar
Bilardos
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 792
Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
Reputace: 4
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvekod Bilardos » stř říj 30, 2013 1:29 pm

Nelze lidi rozdělovat podle toho, jaké má kdo papíry. Ale o tom jsem psát nechtěl.
dvě moje letošní zkušenosti:
1) kamarád na kurzu letos v záři (záměrně vynechám jméno společnosti, i když jen znám)
Instruktor evidetně na školení moc připravený nebyl. Během týdne mnoho i teoretický chyb. Na plachty uměl, ale manévrování s lodí moc neučil. Jednou zajet k pomyslnému molu, jednou na bójku zádí a hotovo.
Kdyby se kamarád na konci týdne nezeptal, tak někteří ani neviděli, jak se používá kotva (stání měli každou noc v marině).
2) nedávno mi přišla sms (mě neznámé číslo), že hledají na určitý termín kapitána (lastminute, cca za 3 dny odjezd). Když jsem ze zvědavosti zjišťoval víc, zjistil jsem, že se jedná o kurz (nikdy jsem žádný nevedl a ani nehodlám). Docela mě překvapuje, že někdo osloví kohokoliv, aby kurz proběhl. Jak asi pak vypadá takový kurz?

Jen jsem si tímto potvrdil, co jsem si myslel už dávno, tedy že na výběru firmy, co se týká kvality kurzu rozhodně záleží.
Uživatelský avatar
prcekee
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 173
Registrován: pon pro 05, 2011 1:00 am
Reputace: 4

a z mého pohledu

Příspěvekod prcekee » stř říj 30, 2013 2:16 pm

ad papíry - jejich kšeft vše je pojištěno
ad kurzy - jde li o papíry cena, jde-li o naučit se tak reference (autem mam nalitane hodně i přesto sem dnes malem přejel dopraváka BO se snažil řídit křižovatku klackem a v poslední moment sem si vzpoměl že ho nemam objet za zády :-)
ad proč já papíry? Bo mi nechtěli pučit ani zas..ný gumák bez papírů

po bezmála 1000mil na jadranu ani neuvažuji, že bych vzal známé nebo rodinu, ale jako člen posádky jsem připraven zkusit cokoli a snad i s kýmkoli (jen su neni love a pár jiných trapných výmluv)
Uživatelský avatar
ferodedek
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 51
Registrován: čtv pro 25, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Severní Morava-Slezsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ferodedek » čtv říj 31, 2013 5:30 am

rb píše:V rámci nezdařeného pokusu o marinizaci manželky :( jsem si nechal fikaně [color=yellow]propadnout české papíry :cry: dělané ještě za bolševika. Abych se vyhl situaci[/color], že budu chtít vyrazit na moře a nebudu mít papír, jel jsem si letos udělat ty chorvatské aby bylo něco v záloze. Nebudu jmenovat firmu, nicméně podle příspěvků to bude asi obdobné i u ostatních. Kurz byl týdenní v září se zkouškou na kapitanátu. Učební pomůcky pro zkoušku byly dostačující, teorie také. Vzhledem k tomu, že při zkoušce praxi nechtějí tak praxe taky. Informace o zkoušce jsme dostávali od skippera a dlužno dodat nebyli zcela přesné. Naštěstí jsme se drželi učebních materiálů a tam bylo všechno co chtěli u zkoušky vědět. Materiály byli rozděleny na oblasti, u zkoušky chtěl vědět z každé oblasti něco a ptali se zcela náhodně. Takové ty fámy, že dávají prvnímu i poslednímu stejné otázky skutečně nefungují, nicméně otázky jsou evidentně z nějakého baliku a ty náhodně pokládají. Trochu jsem teoretickou přípravu podcenil a u zkoušky jsem tahal vědomosti někde zapadlé v paměti. Zkouška probíhala velmi rychle, padla otázka (v chorvatštině) já na ní odpověděl (v češtině), když viděl že bych měl tendeci se nějak rozpovídávat hned položil další otázku. Na závěr mi poděkoval a potřásl mi tlapou, prý jsem byl v naší skupině jedinej, tak nevim.

Co se týká praxe. Za ten týden v šesti lidech si toho moc člověk nevyzkouší. Zejména pro lidi co byli na lodi poprvé v životě je něco takového naprosto nedostačující a osobně bych takovému človíčkovi po takovémhle kurzu vlastní loď nepůjčil (pokud bych se jí nechtěl zbavit). {ano, to vypadá jako návod na dobrý pojistný podvod}. Pravdou, že jsem víceméně do teď jezdil na lodích do 8m/26 stop s kormidelní pákou, sólo nebo s posádkou která neměla potuchy o co jde. Na kurzu byla loď kolem 11 metrů s kormidelním kolem, se kterým jsem si na poprvé nepotykal a chvíli mi trvalo se vžít do momentu kdy jeden neví nastavení kormidelního listu vůči ose lodi. Je vidět, že i drobná technologická změna dokáže člověka zmást natož pak nováčka. :whist:


Jak to tedy je, papíry z před let minulých "viz výše" tedy neplatí a platí jen nové-Chorvatské ? Mám takové vydané SPS v Přerově, a zatím ani v Chorvatsku a Polsku nebyl zatím problém. Mám se tedy starat o nové?
Uživatelský avatar
karma
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: úte črc 10, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod karma » čtv říj 31, 2013 7:41 am

Já byl minulý rok na kapitanském kuzu u Zdeňka Dvořáka na B36 a myslím, že kurz mi dal všechno co jsem potřeboval - 2 dny parkování v maríně, jeden den přijíždění k molu a vyvazování, bojka, kotvení, 2x noční plavba, 100 mil na plachty v docela brutálním větru, neustálá navigace podle mapy, kurzy, hledání mělčin podle mapy, vyvazování v zátoce na 4 lana, 3x spaní na kotvě atd...
Před kurzem jsem byl mořem nepolíbenej a letos v říjnu jsem si půjčil B30 v Sukošanu, jeli jsem tři a všechno perfektně zvládli. Dva dny mi ale trvalo než jsem se rozhodl nastartovat motor a vyjet z maríny, fakt jsem měl strach, že něco podělám. Po dvou dnech jsem se osmělil a vyjel. Dopadlo to výborně, jeden den jsem plul jen na dohled maríny a trénovali jsem si plachty a kotvu, další den už jsme pluli na plachty do Teljašice, pak z Teljašice obklikou do Sali na molo. Protože byl celkem vichr a déšť, pluli jsme jen na 3/4 kosatky bez hlavní plachty, nechtěl jsem v poryvech řešit kasání plachet s nezkušenou posádkou a nezkušeným kapitánem.
1) záleží jen na vás co si z kurzu odnesete, chcete jen papíry nebo se něco naučit?
2) Chorvatsko je blízko a relativně levné
3) pro mě neni jachting žádná životní cesta ani koníček do kterýho bych sypal prachy, ale pěkná dovolená max 2x ročně, pravověrný jachtaři nás rekreanty asi nesnášej - je to jejich věc a jejich názor, je mi to fuk.
4) svojí plavbu přizpůsobuju svému umu, jsem spokojenej na lodi i když pluju 1 míli za hodinu, když nefouká je mi to jedno a nemám zkaženej den, myslím, že na moři nejsem nikomu nebezpečnej. Raději pluju o hodinu dýl než řešit jestli je dostečná hloubka mezi dvouma ostravama. Když je hnusně, zůstanu v maríně, nestojí mi za to riskovat a za každou cenu vyplout.
5) nemám ambice plout jinde než v Chorvatsku, jezdím si tam odpočinout, né překonávat sámsebe a honit se za adrenalinem.
6) před odjezdem jsem posádku varoval, že když bude hnusně, tak třeba nevyjedem ani jednou.
7) nemá smysl z toho dělat moc velkou vědu pokud nejedete regatu a to já nejezdim

takže já kurzy i chorvatský papíry doporučuju, ale za předpokladu, že se pak na moři nebudu chovat jak idiot, nebudu přeceňovat svoje síly a sílu posádky a nebudu se frajeřit.
Uživatelský avatar
nemo66
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 7
Registrován: úte čer 11, 2013 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Beroun

Příspěvekod nemo66 » čtv říj 31, 2013 9:55 am

jj, dobře jsi to "karmo" napsal ;) mám podobný názor na chorvatské papíry jako ty, šel jsem stejnou cestou a sleduji stejný i cíl. Nicméně si někdy po přečtení některých příspěvků na fóru připadám méněcenný :?
Rizika plavby vidím především v míře zodpovědnosti každého - "pouštím se do toho na co mám, čemu odpovídají mé zkušenosti" a je úplně jedno jaké papíry člověk má, protože pokud není dostatečná sebereflexe, hranice riskování roste s "kvalitou" papírů.
Uživatelský avatar
Jozef.
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 170
Registrován: pát zář 11, 2009 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Kurzy z iného pohľadu

Příspěvekod Jozef. » čtv říj 31, 2013 10:38 am

Ak dobre chápem, v tejto diskusii ide niektorým hlavne o to dokázať, že chorvátske papiere sú nanič. Je možné, že v niektorých krajinách ich neuznávajú. Ale asi nie preto, že by boli ľahšie prístupné ako tie "naše" (myslím tým slovenské alebo české). Skôr z komerčného hľadiska. Chorváti takýmto spôsobom priťahujú stovky záujemcov. To znamená, že kazia kšefty morským krajinám a aj organizátorom "našich" kurzov. V HR stojí skúška 70 €, u nás 430 €. Chorvátsky poplatok ide celý do štátnej kasy, náš :? ? Ďalšie náklady napr. pobyt na lodi pri chorvátskom kurze považujem za dovolenku.
Fakt má vnútrozemské Česko a Slovensko taký cveng vo svete, že naše papiere uprednostňujú pred chorvátskymi? Skutočne majú Gréci, Taliani taký prehľad o kurzoch, že vedia na akej vysokej úrovni sú tie slovenské (české). Alebo Grékom a Talianom je to jedno, akurát na Chorvátov sú naštvaní, že majú krajšie more?
Absolvoval som obidva kurzy. Ten chorvátsky tu bol viackrát presne popísaný. Ten náš ani raz. Alebo som nič nenašiel.
Skúsme odpovedať na niekoľko otázok:
    - pripravenosť na riadenie plachetnice: sú absolventi nášho kurzu lepšie pripravení ako tí z HR?
    - náročnosť skúšky: skúška trvá v HR 30 min, u nás aj pol dňa. Nebudem ďaleko od pravdy, že úspešnosť sa v oboch prípadoch blíži ku 100%.
    - požiadavky na prax:
      Chorváti nevyžadujú, ale absolútna väčšina adeptov ide na skúšky po týždňovej plavbe na plachetnici, kde sú všetci nadšení a zažratí do plachtenia.
      Naši potvrdenie o odplávaných mílach vyžadujú, a adepti ho aj zoženú :),
    - učebné texty:
      v HR jednoduché, prehľadné, vyjadrujúce podstatu veci a hlavne v rozsahu, ktorý sa dá zvládnuť a zapamätať,
      u nás stovky strán textov, ale hlavne desiatky otázok z minimálne piatich oblastí, bez snahy vybrať to podstatné

Tých otázok by mohlo byť omnoho viac. Bez vyjadrenia sa aj k iným kurzom, ako chorvátskym, je táto téma dosť jednostranná.
Ja osobne som sa po absolvovaní chorvátskeho kurzu cítil viac námorníkom, ako po absolvovaní to "nášho". A to si budem myslieť aj o absolventoch Gdanskej námornej akadémie voči napr. zlínskej alebo ružomberskej oceánskej akadémii, keď v budúcnosti nejaké vzniknú.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 41
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » čtv říj 31, 2013 4:20 pm

:thmbup: veľmo výstižne napísané...
Uživatelský avatar
rb
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: sob pro 15, 2007 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod rb » čtv říj 31, 2013 10:21 pm

ferodedek píše:Jak to tedy je, papíry z před let minulých "viz výše" tedy neplatí a platí jen nové-Chorvatské ? Mám takové vydané SPS v Přerově, a zatím ani v Chorvatsku a Polsku nebyl zatím problém. Mám se tedy starat o nové?


Původně vystavovala SPS jak doklady na vnitrozemskou plavbu (vůdce malého plavidla) tak pro námořní (1.0-3.x /a-c v čase se to označení měnilo). Dnes SPS stále vydává vůdce malého plavidla ale pro moře vydává doklady "Námořní úřad" což je odbor na ministerstvu dopravy. Rozsah a podmínky získání jsou "více méně" stejné. Já měl doklady na moře (tenkrát 2.1 vydané SPS) v 90. letech bylo možné si doklady vyměnit a nechat si je vystavit u Námořního úřadu. Byl však na to termín, který jsem prošvihnul. Na starý papíry mi loď v HR nepůjčili tak jsem zašel na SPS a tam mi řekli že mi na to vystavěj maximálně mezinárodní průkaz vůdce malého plavidla. Tak na ten jsem taky zkoušel si půjčit gumák a taky na mně udělali dlouhej nos. Pokud ti tvoje papíry uznávaj tak bych to zřejmě neřešil, mohlo by se stát, že když se zeptáš na patřičných místech, tak by ses taky mohl dozvědět víc než bys chtěl.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host