zkoušky na chorvatské papíry
Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1111
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Doklady vydané SPS 2.0 a výše jsou platné z rozhodnutí Nejvyššího správního soudu.
V Chorvatském předpisu o uznávaných dokladech ale nejsou, neboť ministertsvo dopravy se zřejmě rozhodlo toto rozhodnutí nerespektovat a neuvedlo je (rozhodnutí soudu je staršího data než chorvatská předpis).
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu lze určitě dohledat.
V Chorvatském předpisu o uznávaných dokladech ale nejsou, neboť ministertsvo dopravy se zřejmě rozhodlo toto rozhodnutí nerespektovat a neuvedlo je (rozhodnutí soudu je staršího data než chorvatská předpis).
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu lze určitě dohledat.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1716
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Kurzy z iného pohľadu
Jozef. píše:Ak dobre chápem, v tejto diskusii ide niektorým hlavne o to dokázať, že chorvátske papiere sú nanič. ......
Pokud lze chápat zdejší diskuzi způsobem popsaným Jozefem, vyjádřím svůj názor podle své zkušenosti.
Začínal jsem před více než deseti lety s chorvatskými papíry. V té době jsem se u Chorvatů setkával s názorem: "je dobře, že máš chorvatské papíry, protože Češí znají teorii, ale neumějí řídit loď".
Po pár letech jsem pochopil, že chci na moři trávit spoustu času. Začal jsem pociťovat deficit teorie. Koupil jsem literaturu a narazil na problém samouka. Neznal jsem základní terminologii.
Vyřešil jsem to tak, že jsem si udělal české papíry MDČR. Nejprve C, následně B. Dnes už české kurzy dávají srovnatelnou praxi jak chorvatské. V obou variantách strávíš týden na lodi výukou řízení lodě. Minimum pohodového jachtingu, zato spoustu nácviků nejrůznějších situací. V Česku a na Slovensku víc teorie. Tvrzení Chorvatů z přelomu tisíciletí už neplatí.
Sumář: Pokud chce někdo začít jezdit v Chorvatsku s minimem teorie jsou chorvatské papíry dostatečné. Chorvati tolik teorie nepožadují. V přímořském státě spousta této teorie patří ke všeobecnému životnímu povědomí. Její znalost se předpokládá, netřeba zkoušet.
Jakmile Ti začne být chorvatské moře těsné, doporučuji české (slovenské) papíry. Je to investice do jachtařského vzdělávání.
Pokud se rozhodneš vzdělávat, je třeba číst literaturu - včetně internetových diskuzí. Na základě teorie a převzatých zkušeností nemusíš udělat některé chyby.
Jenom krátkce ze Šibeniku
Poslední říjnový týden na kapitanátě proběhl co se týká obsahu zkoušky klasicky, žádná podstatná změna. Podle toho co zde pročítám, je to malinko méně náročné než třeba v Zadaru. Bylo tam cca 30 lidí (což mě udivilo), převážně němců a domácích.
Malinko rozdíl v přístupu a způsobu vedení zkoušky. Zatímco dříve špásovali, poptali se lidí co doma dělají, kam teď plují, tentokrát byl přístup více než komisní a jakýmsi presem lidi donuceni k velmi rychlé odpovědi bez rozmýšlení. Říkali že první otázku vypálil ještě než si sedli a pak další a další, skoro ještě dřív než dořekli předcházející větu. Než se nadáli měli obsah zkoušky vyčerpaný a vypadli ven, ani nevěděli jak.
U nás dopadlo vše jako vždy (klep, klep, klep) dobře, co měli možnost sledovat na lidech před sebou tak minimálně dva vypadli.
Takže základ máme. A teď už jen plout, plout, plout a praxe, praxe, praxe. To nenahradí žádný sebedokonalejší kurz. Tak si to myslím já.
Protože tak je to spravne, tak to má byť.
Poslední říjnový týden na kapitanátě proběhl co se týká obsahu zkoušky klasicky, žádná podstatná změna. Podle toho co zde pročítám, je to malinko méně náročné než třeba v Zadaru. Bylo tam cca 30 lidí (což mě udivilo), převážně němců a domácích.
Malinko rozdíl v přístupu a způsobu vedení zkoušky. Zatímco dříve špásovali, poptali se lidí co doma dělají, kam teď plují, tentokrát byl přístup více než komisní a jakýmsi presem lidi donuceni k velmi rychlé odpovědi bez rozmýšlení. Říkali že první otázku vypálil ještě než si sedli a pak další a další, skoro ještě dřív než dořekli předcházející větu. Než se nadáli měli obsah zkoušky vyčerpaný a vypadli ven, ani nevěděli jak.
U nás dopadlo vše jako vždy (klep, klep, klep) dobře, co měli možnost sledovat na lidech před sebou tak minimálně dva vypadli.
Takže základ máme. A teď už jen plout, plout, plout a praxe, praxe, praxe. To nenahradí žádný sebedokonalejší kurz. Tak si to myslím já.
Protože tak je to spravne, tak to má byť.

- tosotoso
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 303
- Registrován: ned říj 06, 2013 2:00 am
- Reputace: 25
- Bydliště: Bratislava
zmeny po vstupe chorvátska do EU
Teraz som robil skúšky v Šibeniku, na skúške cca 40 ľudí, 820 kuna + 40 kuna v kolkoch, odfotený doklad totožnosti a 2 fotky. Prihlasuje sa ráno do 12,00 a skúšky sú od 15,00. Urobili tuším všedci, tak si úroveň otázok viete predstaviť.
školení posádky
Mate někdo zpracovane pro svoji novou posadku ktera nikdy nebyla na moři nějakou osnovu školení, případně nějaky návod co jim dáváte ať pisemně nebo ústně? Vím že sou zde i zkušení školitelé ale v souvislosti s diskusí o odpovědnosti kapitána za všecko na lodi .....
píšu sem ale pokud už je to tu někde děkuji za upozornění info
píšu sem ale pokud už je to tu někde děkuji za upozornění info
- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Re: školení posádky
prcekee píše:Mate někdo zpracovane pro svoji novou posadku ktera nikdy nebyla na moři nějakou osnovu školení, případně nějaky návod co jim dáváte ať pisemně nebo ústně? Vím že sou zde i zkušení školitelé ale v souvislosti s diskusí o odpovědnosti kapitána za všecko na lodi .....
píšu sem ale pokud už je to tu někde děkuji za upozornění info
Sem to moc nepatří, ale to ať si uklidí moderátoři

Ale k dotazu:
Je potřeba si uvědomit, že jsou tam lidi na dovolené. Zažil jsem jednou více než hodinovou přednášku kapitána (po nalodění) a bylo vidět, že to všechny jen otravuje. Myslím si, že je to jen dobrý způsob, jak kapitán hned na startu posbírá mínusové body.
Já žádné školení nedělám a vše vysvětluji za chodu. Je to nenásilné a zároveň si nedovedu představit, kolik by si laik vůbec dokázal zapamatovat, když na něj po vstupu na loď nasypeš kvantum pro něj neznámých informací.
- Terka
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 54
- Registrován: ned čer 30, 2013 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Zkoušky na chorvatské B v Pule
Zdravím všechny a přináším čerstvé info ze zkoušek na B (29.8.2015) na kapitanátě v Pule. Zkoušky se tu dělají každou sobotu. Je nutné přihlásit se nejpozději do pátku do 11 hodin. Zkoušet se začínalo ráno v 8 nebo v 9 hodin, rozpis byl vyvěšen od pátečního odpoledne na dveřích kapitanátu. Přihlášeno bylo cca 50 lidí, přičemž byly dvě komise po třech zkoušejících. Každá komise zkoušela vždy dva lidi současně. Šlo to celkem rychle, snad nikdo tam nebyl déle jak 10 minut. Zkoušející hovořil perfektně anglicky a německy, rozuměl vcelku dobře i česky. Celkově měli vstřícný přístup. Náplň zkoušky: 1) označení podmořského kabelu na mapě, 2) označení izobat + co je modrá izobata, 3) určit přednost motoráku a nepracujícího rybáře, který je zleva (to označil za chyták), 4) noční označení motoráku, 5) spelling slova z mapy, 6) vysvětlit volání securité (proč, co a jak), 7) označení a charakteristika majáku, 8´) jak je značená potápěčská loď a místo, kde se potápěč potápí + jak daleko se kolem něj smí plout, 9) označení kotviště na mapě, 10) odkud jde mistral, co je to za vítr. Zkoušky tam dělali Němci, Italové a Chorvati. Průkaz vydali do dvou hodin od zkoušky.
Re: Zkoušky na chorvatské B v Pule
Terka píše:Zdravím všechny a přináším čerstvé info ze zkoušek na B (29.8.2015) na kapitanátě v Pule. Zkoušky se tu dělají každou sobotu. Je nutné přihlásit se nejpozději do pátku do 11 hodin. Zkoušet se začínalo ráno v 8 nebo v 9 hodin, rozpis byl vyvěšen od pátečního odpoledne na dveřích kapitanátu. Přihlášeno bylo cca 50 lidí, přičemž byly dvě komise po třech zkoušejících. Každá komise zkoušela vždy dva lidi současně. Šlo to celkem rychle, snad nikdo tam nebyl déle jak 10 minut. Zkoušející hovořil perfektně anglicky a německy, rozuměl vcelku dobře i česky. Celkově měli vstřícný přístup. Náplň zkoušky: 1) označení podmořského kabelu na mapě, 2) označení izobat + co je modrá izobata, 3) určit přednost motoráku a nepracujícího rybáře, který je zleva (to označil za chyták), 4) noční označení motoráku, 5) spelling slova z mapy, 6) vysvětlit volání securité (proč, co a jak), 7) označení a charakteristika majáku, 8´) jak je značená potápěčská loď a místo, kde se potápěč potápí + jak daleko se kolem něj smí plout, 9) označení kotviště na mapě, 10) odkud jde mistral, co je to za vítr. Zkoušky tam dělali Němci, Italové a Chorvati. Průkaz vydali do dvou hodin od zkoušky.
ale toto je na chorvatsky rekracny preukaz platny pre chorvatsko do 7 Nm od pobrezia ?
Nie na chorvatsky medzinarodny preukaz, platny celostvetovo ano ? Tam predpokladam platia rovanake pravidla ako pre vsetky ostatne krajiny.
- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Zkoušky na chorvatské B v Pule
dexter píše:ale toto je na chorvatsky rekracny preukaz platny pre chorvatsko do 7 Nm od pobrezia ?
Nie na chorvatsky medzinarodny preukaz, platny celostvetovo ano ? Tam predpokladam platia rovanake pravidla ako pre vsetky ostatne krajiny.
HR průkaz - Voditelj brodice - B - je na teritoriální vody Chorvatska = 12Nm
- Terka
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 54
- Registrován: ned čer 30, 2013 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Praha
Re: Zkoušky na chorvatské B v Pule
Na průkazu je napsáno, že je platný pro Jadranské moře. Pouze pro teritoriální vody Chorvatska jsou tuším starší průkazy. 

- maximilian
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 174
- Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Bratislava
Voditelj brodice kategorija A
Aktuálna informácia zo septembra 2015 pre tých, ktorí chcú získať preukaz "Voditelj brodice / kategorija A" v Šibeniku:
Skúšky sa konajú v každý utorok. Najneskôr dopoludnia pred obedňajšou prestávkou sa treba zapísať na skúšku v budove Lučka kapetanija, Obala dr. Frantje Tudmana 8, stredný vchod do budovy. Dajú vám tlačivo, ktoré treba vyplniť (chcú číslo putovnice/pasu, pas si aj okopírujú - občianka asi nestačí), kolok v hodnote 40 Kn, ktorý sa dá kúpiť v najbližšej trafike, poplatok za ispit/skúšku 320 Kn a 2 fotografie rozmerov cca 2,5 x 3,5 cm.
V mojom prípade sa skúška konala 8.9.2015 od 15:00 na 1. poschodí - vchod do budovy dverami vľavo. Prišlo okolo 40-50 ľudí, do čakárne sa ich zmestilo asi 20, ostatní stáli na schodoch. Skúšali minimálne 3 kapitáni, ktorí si skúšaných volali, asi podľa poradia, kto sa kedy zapísal. Ja som sa zapísal pred 10-tou a išiel som ku svojmu skúšajúcemu (bol to mimochodom veliteľ kapitanátu kap. Baljkas) ako druhý v poradí. Moje skúšanie prebehlo veľmi rýchlo (max. 2 minúty). Dostal som v rýchlom slede 6 otázok v chorvátčine (keď zistil, že som Slovák, tak iný jazyk neriešil):
(1) ako sa vyhnú dva motorové člny idúci proti sebe,
(2) ktorý má prednosť, ak sa križujú,
(3) ktorý má prednosť, ak sa križuje motorový čln a plachetnica iba na plachtách - pohyb lodí ukázať na drevených maketách lodičiek,
(4) čo znamená na námornej mape, ak vodná plocha je modrej farby,
(5) čo predstavuje vlnovková červená čiara na mape,
(6) aká je vzdialenosť v Nm, ktorú nastavil námorným odpichovátkom z mapy.
Skúška prebehla veľmi rýchlo možno aj preto, že som sa fakt učil COLREG poctivo a okamžite som, zrejme správne, odpovedal, keďže asistentke povedal "on zna". Dostal som hneď potvrdenie, že som skúšku zložil a na druhý deň, najskôr okolo 12-tej som si mohol prísť pre preukaz (tam, kde sa prihlasuje na skúšku) - nezabudnite si však priniesť to potvrdenie o zložení skúšky, ktoré im musíte odovzdať.
Ako tu už bolo písané, takýto preukaz oprávňuje plaviť sa člnom o dĺžke max. 7 m a výkonom motora do 15 kW do vzdialenosti max. 6 Nm od pevniny alebo ostrova. Z chorvátskych skrípt, z ktorých som sa učil, sa uvádza, že preukaz oprávňuje na plavbu v teritoriálnych vodách Chorvátska v oblasti IIIa (do 6 Nm) a IV (splavné rieky a Prokljanske jezero), ako aj byť členom posádky na člnoch prevážajúcich pasažierov v oblasti IIIb (do 3 Nm) a členom posádky rybárskych člnov a člnov na prevoz nákladu pre oblasť IIIa (do 6 Nm).
Skúšky sa konajú v každý utorok. Najneskôr dopoludnia pred obedňajšou prestávkou sa treba zapísať na skúšku v budove Lučka kapetanija, Obala dr. Frantje Tudmana 8, stredný vchod do budovy. Dajú vám tlačivo, ktoré treba vyplniť (chcú číslo putovnice/pasu, pas si aj okopírujú - občianka asi nestačí), kolok v hodnote 40 Kn, ktorý sa dá kúpiť v najbližšej trafike, poplatok za ispit/skúšku 320 Kn a 2 fotografie rozmerov cca 2,5 x 3,5 cm.
V mojom prípade sa skúška konala 8.9.2015 od 15:00 na 1. poschodí - vchod do budovy dverami vľavo. Prišlo okolo 40-50 ľudí, do čakárne sa ich zmestilo asi 20, ostatní stáli na schodoch. Skúšali minimálne 3 kapitáni, ktorí si skúšaných volali, asi podľa poradia, kto sa kedy zapísal. Ja som sa zapísal pred 10-tou a išiel som ku svojmu skúšajúcemu (bol to mimochodom veliteľ kapitanátu kap. Baljkas) ako druhý v poradí. Moje skúšanie prebehlo veľmi rýchlo (max. 2 minúty). Dostal som v rýchlom slede 6 otázok v chorvátčine (keď zistil, že som Slovák, tak iný jazyk neriešil):
(1) ako sa vyhnú dva motorové člny idúci proti sebe,
(2) ktorý má prednosť, ak sa križujú,
(3) ktorý má prednosť, ak sa križuje motorový čln a plachetnica iba na plachtách - pohyb lodí ukázať na drevených maketách lodičiek,
(4) čo znamená na námornej mape, ak vodná plocha je modrej farby,
(5) čo predstavuje vlnovková červená čiara na mape,
(6) aká je vzdialenosť v Nm, ktorú nastavil námorným odpichovátkom z mapy.
Skúška prebehla veľmi rýchlo možno aj preto, že som sa fakt učil COLREG poctivo a okamžite som, zrejme správne, odpovedal, keďže asistentke povedal "on zna". Dostal som hneď potvrdenie, že som skúšku zložil a na druhý deň, najskôr okolo 12-tej som si mohol prísť pre preukaz (tam, kde sa prihlasuje na skúšku) - nezabudnite si však priniesť to potvrdenie o zložení skúšky, ktoré im musíte odovzdať.
Ako tu už bolo písané, takýto preukaz oprávňuje plaviť sa člnom o dĺžke max. 7 m a výkonom motora do 15 kW do vzdialenosti max. 6 Nm od pevniny alebo ostrova. Z chorvátskych skrípt, z ktorých som sa učil, sa uvádza, že preukaz oprávňuje na plavbu v teritoriálnych vodách Chorvátska v oblasti IIIa (do 6 Nm) a IV (splavné rieky a Prokljanske jezero), ako aj byť členom posádky na člnoch prevážajúcich pasažierov v oblasti IIIb (do 3 Nm) a členom posádky rybárskych člnov a člnov na prevoz nákladu pre oblasť IIIa (do 6 Nm).
- maximilian
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 174
- Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Bratislava
Zrejme je jeho platnosť neobmedzená - na preukaze je uvedený iba dátum vydania. Predpokladal som, že bude mať rozmery bankovej karty, ako je to dnes bežné, je však cca 2-krát väčší.
Len pre zaujímavosť. Doteraz som mal český preukaz VMP s rozšírením na more, jeho platnosť však bola pre cudzincov iba 5 rokov. Podmienkou predĺženia je trvalý, príp. prechodný pobyt v ČR.
Len pre zaujímavosť. Doteraz som mal český preukaz VMP s rozšírením na more, jeho platnosť však bola pre cudzincov iba 5 rokov. Podmienkou predĺženia je trvalý, príp. prechodný pobyt v ČR.
Akutální informace o zkouškách v Šibeniku - 30.9.15 - kat. B
Zdravím všechny,
rád bych se podělil o nejnovější informace o konání zkoušek na kapitanátu v Šibeniku. Přihlášení, zaplacení poplatků - stejné jako v minulosti - to již bylo popsáno, proto přeskočím rovnou ke zkoušce.
Na místě se nás sešlo asi tak 40-50 lidí, fronta až ven. Možná proto, možná ne, to brali zkoušející opravdu velmi rychle. Přede mnou šli 3 Češi a Slovák, všichni za 2-3 minuty venku. Pak jsem šel na řadu já, byl jsem tam sotva 2 minuty.
Otázky:
1) Ukázal na kompasovou růžici se slovy - Co je to?
2) Kde je na mapě sever?
3) Kde je severo-východ?
4) Kolik m je námořní míle?
5) Na odpichovátku nastavil vzdálenost - určit kolik je to NM.
6) Přednosti.
7) Co je na mapě modrá barva.
8) Co znamená vlnitá čára (podmořský kabel) - a co se tam nesmí?
9) Co je na mapě značka kotvy?
10) Co je PAN PAN?
11) Vyspelovat název ostrova.
Pak jen chvala - hotovo. Dostal jsem papír a další den vyzvednout průkaz.
Docela jsem byl překvapen, bylo to dle mého názoru hodně jednoduché a zkoušky v ten den udělal asi každý. Takže kdo chce "lehce" získat průkaz voditelj brodice kategorije B, Šibenik nabízí velmi "příjemný" způsob získání.
S pozdravem,
M.
rád bych se podělil o nejnovější informace o konání zkoušek na kapitanátu v Šibeniku. Přihlášení, zaplacení poplatků - stejné jako v minulosti - to již bylo popsáno, proto přeskočím rovnou ke zkoušce.
Na místě se nás sešlo asi tak 40-50 lidí, fronta až ven. Možná proto, možná ne, to brali zkoušející opravdu velmi rychle. Přede mnou šli 3 Češi a Slovák, všichni za 2-3 minuty venku. Pak jsem šel na řadu já, byl jsem tam sotva 2 minuty.
Otázky:
1) Ukázal na kompasovou růžici se slovy - Co je to?
2) Kde je na mapě sever?
3) Kde je severo-východ?
4) Kolik m je námořní míle?
5) Na odpichovátku nastavil vzdálenost - určit kolik je to NM.
6) Přednosti.
7) Co je na mapě modrá barva.
8) Co znamená vlnitá čára (podmořský kabel) - a co se tam nesmí?
9) Co je na mapě značka kotvy?
10) Co je PAN PAN?
11) Vyspelovat název ostrova.
Pak jen chvala - hotovo. Dostal jsem papír a další den vyzvednout průkaz.
Docela jsem byl překvapen, bylo to dle mého názoru hodně jednoduché a zkoušky v ten den udělal asi každý. Takže kdo chce "lehce" získat průkaz voditelj brodice kategorije B, Šibenik nabízí velmi "příjemný" způsob získání.
S pozdravem,
M.
- maximilian
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 174
- Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Bratislava
- Michal1
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 109
- Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Nové Zámky
Re: zkoušky na chorvatské papíry
Zdravím.
chcel by som sa poradiť so skúsenejšími, ohľadne chorvátskych preukazov, odkiaľ čerpať informácie - z čoho sa učiť.
zatiaľ som pochopil že dobrá je kniha Romana Verby - Staňte se kapitánem ,a COLREG,
čo by ste ešte odporučili na prípravu na skúšku ohľadne preukazu A, prípadne B ????
Ďakujem
chcel by som sa poradiť so skúsenejšími, ohľadne chorvátskych preukazov, odkiaľ čerpať informácie - z čoho sa učiť.
zatiaľ som pochopil že dobrá je kniha Romana Verby - Staňte se kapitánem ,a COLREG,
čo by ste ešte odporučili na prípravu na skúšku ohľadne preukazu A, prípadne B ????
Ďakujem
Re: zkoušky na chorvatské papíry
Pokud nemáš zájem aby tě někdo naučil přesně co chtějí vědět, máš to v tomto vlákně, od r. 2008 až do teď, několikrát popsané. Stačí jenom správně odpovědět na uvedené otázky. Žádný problém. COLREG nepotřebuješ, skripta všech předních jachtařských škol která znám, obsahují učební materiál jež z těchto pravidel vychází.
Ovšem jestli ti glejt bude stačit k tomu aby jsi zvládnul chování na moři, v marínách a v zátokách, to netuším a ani z tvých příspěvků nedokáži posoudit. Pokud jsi nikdy na moři nebyl a budeš chtít pouze na základě toho papíru, dej prosím dopředu vědět v jakém to bude termínu...
Ovšem jestli ti glejt bude stačit k tomu aby jsi zvládnul chování na moři, v marínách a v zátokách, to netuším a ani z tvých příspěvků nedokáži posoudit. Pokud jsi nikdy na moři nebyl a budeš chtít pouze na základě toho papíru, dej prosím dopředu vědět v jakém to bude termínu...
Re: zkoušky na chorvatské papíry
Baharis:
Prosim o info,pro utribeni informaci. To uz neni k ziskani Chorvatskeho prukazu povinna zadna plavba?
A plati stale to omezeni na Chorvatsko nebo uz se papiry staly mezinarodnimi? Vim,ze se to po vstupu Chorvatska resilo a papiry se neuznaly, ale je nejaka zmena? Diky za odpovedi.
Prosim o info,pro utribeni informaci. To uz neni k ziskani Chorvatskeho prukazu povinna zadna plavba?
A plati stale to omezeni na Chorvatsko nebo uz se papiry staly mezinarodnimi? Vim,ze se to po vstupu Chorvatska resilo a papiry se neuznaly, ale je nejaka zmena? Diky za odpovedi.
Re: zkoušky na chorvatské papíry
Není a nikdy ani nebyla.
Bohužel. Kdokoliv jde/jede kolem některého z kapitanátu v (ony) úřední dny, může vyplnit přihlášku, složit daný obolus a získat průkaz. Nechá rodinku na pláži, na jeden den si odskočí. Znám několik lidí co mají průkaz takto "ze břehu" už před desetiletími a nikdy na lodi nebyli.
Získání průkazu je sice priorita kurzů, ale je potřeba vědět že nikoliv věc nejdůležitější. To co je potřeba vědět ke zkouškám, zdaleka nedosahuje potřeb začínajícího skippera. Jednotliví školitelé, podle svých schopností předávat nabyté zkušenosti druhým, předávají celý týden novým kurzantům vše co vědí a co by jim mohlo pomoci v prvních samostatných plavbách. Je samozřejmostí že po celou dobu kurzu se teorie COLREGu procvičuje na aktuálních situacích v terénu.
A vo tom to je. Ne zkoušky, ale zodpovědný školitel nachystá člověka k plavbě.
Bohužel. Kdokoliv jde/jede kolem některého z kapitanátu v (ony) úřední dny, může vyplnit přihlášku, složit daný obolus a získat průkaz. Nechá rodinku na pláži, na jeden den si odskočí. Znám několik lidí co mají průkaz takto "ze břehu" už před desetiletími a nikdy na lodi nebyli.
Získání průkazu je sice priorita kurzů, ale je potřeba vědět že nikoliv věc nejdůležitější. To co je potřeba vědět ke zkouškám, zdaleka nedosahuje potřeb začínajícího skippera. Jednotliví školitelé, podle svých schopností předávat nabyté zkušenosti druhým, předávají celý týden novým kurzantům vše co vědí a co by jim mohlo pomoci v prvních samostatných plavbách. Je samozřejmostí že po celou dobu kurzu se teorie COLREGu procvičuje na aktuálních situacích v terénu.
A vo tom to je. Ne zkoušky, ale zodpovědný školitel nachystá člověka k plavbě.
- Michal1
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 109
- Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Nové Zámky
Re: zkoušky na chorvatské papíry
Zatiaľ kurz určite nechcem, chcel by som sa teoreticky pripraviť na skúšky, a tie aj urobiť......
momentálne mám gumák s 20 HP motorom, a stým by som chcel voziť rodinku pri pobreží....... ( preukaz typu A)
Toto vlákno som si poriadne prečítal, a vyšlo mi z toho, že ak sa už budem raz učiť nejaké veci, tak prečo neskúsiť aj typ B, čo keď raz bude po ruke niečo väčšie.......,
čo sa týka požičania nejakej jachty, alebo niečoho podobného, určite do toho nevleziem bez skúseností, ktoré zatial nemám žiadne, takže ak pôjdem k moru určite ti dám vedieť miesto a čas
momentálne mám gumák s 20 HP motorom, a stým by som chcel voziť rodinku pri pobreží....... ( preukaz typu A)
Toto vlákno som si poriadne prečítal, a vyšlo mi z toho, že ak sa už budem raz učiť nejaké veci, tak prečo neskúsiť aj typ B, čo keď raz bude po ruke niečo väčšie.......,
čo sa týka požičania nejakej jachty, alebo niečoho podobného, určite do toho nevleziem bez skúseností, ktoré zatial nemám žiadne, takže ak pôjdem k moru určite ti dám vedieť miesto a čas

Re: zkoušky na chorvatské papíry
Baharis:
Diky. Ono je to take o tom, ze by u zkousky nemeli nepripraveneho nechat projit. Pekne je popsany naprosto odlisny pristup v ramci RYA, jak zde daval Karlos2. Tam si myslim, ze ten papir ma skutecne vahu. A nejsem proti ani MDCR papirum. Prestoze je to jiz proti RYA odlehcene. Ale pokud jsi uvadel "dle naseho prikladu" ve vlakne o gyrokompasu, tak mas asi vlastni zkusenost se zkouskou MDCR B. Nicmene jachtarskou knizku jsi musel dolozit taky.
Diky. Ono je to take o tom, ze by u zkousky nemeli nepripraveneho nechat projit. Pekne je popsany naprosto odlisny pristup v ramci RYA, jak zde daval Karlos2. Tam si myslim, ze ten papir ma skutecne vahu. A nejsem proti ani MDCR papirum. Prestoze je to jiz proti RYA odlehcene. Ale pokud jsi uvadel "dle naseho prikladu" ve vlakne o gyrokompasu, tak mas asi vlastni zkusenost se zkouskou MDCR B. Nicmene jachtarskou knizku jsi musel dolozit taky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host