zkoušky na chorvatské papíry
Moderátoři: MARIS, Pepa, windward, vilma
- Ferdinand
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 321
- Registrován: pát dub 21, 2006 1:07 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Předklášteří
Kapitáni.
Jo chlapče, kdyby blbli jenom naši a na malých lodích . Vloni jsem viděl jednoho skopčáka, jak vší silou práskl s Bavarií 50 do betonového mola , jen to zapraštělo a nebýt zásahu chorvatské obsluhy, tak si do nádrže svého dieslu klidně natankoval benzín. A dámy na palubě ani nemrkli okem a dál ladně popíjeli bílé víno.
Přidám také veselý zážitek. Na Lastovu u Tritonu jsem zažil italskou partu, která nabídnuté mooringové lano použila opačným směrem a přicouvání zádí začali dva chlápkové na přídi loď nepochopitelně přitahovat a tedy točit ke břehu. Zachránili je dva místňáci, kteří skočili do vody a manévr za ně dokončili. Jinak ti Taliáni byli krásně designovaně oblečeni.
- tomaskre
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 166
- Registrován: čtv úno 15, 2007 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Jindřichův Hradec
- Kontaktovat uživatele:
kapitanát Šibenik
pouze aktualní info o zkouškách v Šibeniku (no vlastně se nic nezměnilo oproti loňsku (2008)):
Mějte se všichni moc fajn, Tom
Kód: Vybrat vše
Ispit za Voditelja imate u utorak. Morate doći za prijavu do 12.00 sati u Lučku kapetaniju Šibenik u utorak.
Za svaku osobu trebate donjeti dvije slike, kopiju pasoša, 40,00 kuna taksenih maraka ( uzeti ih na kiosku) i 815,00 Kuna u gotovini.
Mějte se všichni moc fajn, Tom
- simon
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Dolni Kounice
aktualni info ze Zadaru, zkousky probihaji v patek, napln:
-pozice na mape
-vzdalenost mezi A a B
-popis majaku, barva, typ svetla, vyska a viditelnost
-jak na mape poznat mista s problemovou hloubkou (vrak lodi, skala pod vodou, skala v urovni hladiny, hloubka mensi nez 10m)
-na jakem typu dna kotvit
-poznat na mape podmorske trubky a draty a jak u nich kotvit
-pouzivani radia
-svetla/oznaceni lodi (oblibena je plachetnice nad 20m v noci)
tot asi vse
-pozice na mape
-vzdalenost mezi A a B
-popis majaku, barva, typ svetla, vyska a viditelnost
-jak na mape poznat mista s problemovou hloubkou (vrak lodi, skala pod vodou, skala v urovni hladiny, hloubka mensi nez 10m)
-na jakem typu dna kotvit
-poznat na mape podmorske trubky a draty a jak u nich kotvit
-pouzivani radia
-svetla/oznaceni lodi (oblibena je plachetnice nad 20m v noci)
tot asi vse
Pro zajímavost a porovnání uvádím seznam otázek, jež v Zadaru dostali v loňském roce při zkouškách mí tři kamarádi. Nechal jsem si je napsat, hned jak se vrátili na loď.Obměna u jednotlivců byly minimální. Musím podotknout, že jsem všechny předpokládal - tudíž je ovládali.
Jedna podotázka mě ale překvapila. Zkoušející v rámci radiokomunikace, žádal demonstrovat navázání spojení s "operačním střediskem Brač". Dodnes nevím, zda to mělo být imaginární středisko, či zda skutečně existuje.
Položené otázky
1/vysvětlit co je 1°,co je N.M. , minuty N.M, převody do metrů
2/co je knot
3/co je náměr /azimut/ – definice
4/co je kurz – definice, výpočet
3/stanovit svoji polohu a provést její správný zápis
5/druhy map
6/značky na mapě
7/hranice na mapě /teritoriální vody, chráněná území/
8/definice a popis majáku, vysvětlit jeho charakteristiku
9/vlajky používané na lodi a co znamenají
10/colreg – vzájemné přednosti dle typu lodi, míjení, předjíždění a vydávané zvukové signály při něm.
11/vystavovaná noční světla dle druhu lodě / byly probrány úplně všechny/ a signály denní.
12/jaké jsou druhy tísňového volání, jak používat volací kanály
13/předvést celé spojení may day
14/předvést celé spojení medical
15/spelování
16/první pomoc při popáleninách
17/nakládání s odpadky na lodi
Doba zkoušky rovněž cca 20 minut.
Pepa
Jedna podotázka mě ale překvapila. Zkoušející v rámci radiokomunikace, žádal demonstrovat navázání spojení s "operačním střediskem Brač". Dodnes nevím, zda to mělo být imaginární středisko, či zda skutečně existuje.
Položené otázky
1/vysvětlit co je 1°,co je N.M. , minuty N.M, převody do metrů
2/co je knot
3/co je náměr /azimut/ – definice
4/co je kurz – definice, výpočet
3/stanovit svoji polohu a provést její správný zápis
5/druhy map
6/značky na mapě
7/hranice na mapě /teritoriální vody, chráněná území/
8/definice a popis majáku, vysvětlit jeho charakteristiku
9/vlajky používané na lodi a co znamenají
10/colreg – vzájemné přednosti dle typu lodi, míjení, předjíždění a vydávané zvukové signály při něm.
11/vystavovaná noční světla dle druhu lodě / byly probrány úplně všechny/ a signály denní.
12/jaké jsou druhy tísňového volání, jak používat volací kanály
13/předvést celé spojení may day
14/předvést celé spojení medical
15/spelování
16/první pomoc při popáleninách
17/nakládání s odpadky na lodi
Doba zkoušky rovněž cca 20 minut.
Pepa
Naposledy upravil(a) Pepa dne čtv kvě 07, 2009 8:07 am, celkem upraveno 1 x.
Zkoušku jsem dělal před dvěma lety, ale co bych odpovídal na otázky 16 a 17 docela nevím
(páč jsem na něco takového tehdy rozhodně nebyl připravenej), taky proto, že názory na správnou
odpověď k takovým otázkám se dost různí ...
Obdobně mě překvapuje otázka 9, ani pořádně nevím, co se tím jako myslí ...
Jinak mám za to, že je rozhodně nemalým přínosem tohoto fóra poskytnout (a výzvou pro další
čtenáře tohoto vlákna) příklady otázek ke kapitánské zkoušce v Chorvatsku ...
Takový vodítko, na co se především zaměřit ...
(páč jsem na něco takového tehdy rozhodně nebyl připravenej), taky proto, že názory na správnou
odpověď k takovým otázkám se dost různí ...
Obdobně mě překvapuje otázka 9, ani pořádně nevím, co se tím jako myslí ...
Jinak mám za to, že je rozhodně nemalým přínosem tohoto fóra poskytnout (a výzvou pro další
čtenáře tohoto vlákna) příklady otázek ke kapitánské zkoušce v Chorvatsku ...
Takový vodítko, na co se především zaměřit ...
mám li se k tvému dotazu vyjádřit,
ad/16 /popáleniny
Lehké popáleniny schladit a sterilně obvázat. Zda použít na ně mastě /na popáleniny, či jiné nouzové/, je asi ten případ o kterém mluvíš - různé teorie- jedna říká ano, druhá ne. Řekl bych spíše ne.
Větší popáleniny 2 a 3 st. - nic neodstraňovat /podstatné/ zbytky oděvu atd. sterilně obvázat a rychlý převoz k lékaři. Ovšem jak postupovat v případě že k lékaři je týden plavby je otázka, na kterou nemám odpověď. Samozřejmě snožit se přivolat pomoc.
Popáleniny je otázka na odborníka - lékaře.
ad /15 /odpadky/
Tuto otázku jsem dostal i já v roce 2000, kdy jsem si dělal chorvatské papíry. Trochu to zjednoduším. rozdělil jsem odpadky na dvě skupiny.
1/ jež bez problému hodím do moře /např. zbytky potravin /
2/ jež do moře nikdy nehodím a předám je k likvidaci /plasty, sklo, obaly atd./
Také to na lodi důsledně dodržuji, i kdybychom měli v kajutě 5 pytlů.
Přesně takovou odpověď zkoušející chtěl slyšet a sám to dosti podrobně rozvedl. Evidentně mu na ekologii záleželo.
ad /9/ vlajky
Je tu k tomu jedno nebo dvě dosti obsáhlá vlákna - skoro vyčerpávající informace - stačí přečíst. Podotýkám, že se nejednalo o mezinárodní vlajkové kódy v plném rozsahu. Znalost žluté vlajky /Q/ale byla vyžadována.
Pepa
ad/16 /popáleniny
Lehké popáleniny schladit a sterilně obvázat. Zda použít na ně mastě /na popáleniny, či jiné nouzové/, je asi ten případ o kterém mluvíš - různé teorie- jedna říká ano, druhá ne. Řekl bych spíše ne.
Větší popáleniny 2 a 3 st. - nic neodstraňovat /podstatné/ zbytky oděvu atd. sterilně obvázat a rychlý převoz k lékaři. Ovšem jak postupovat v případě že k lékaři je týden plavby je otázka, na kterou nemám odpověď. Samozřejmě snožit se přivolat pomoc.
Popáleniny je otázka na odborníka - lékaře.
ad /15 /odpadky/
Tuto otázku jsem dostal i já v roce 2000, kdy jsem si dělal chorvatské papíry. Trochu to zjednoduším. rozdělil jsem odpadky na dvě skupiny.
1/ jež bez problému hodím do moře /např. zbytky potravin /
2/ jež do moře nikdy nehodím a předám je k likvidaci /plasty, sklo, obaly atd./
Také to na lodi důsledně dodržuji, i kdybychom měli v kajutě 5 pytlů.
Přesně takovou odpověď zkoušející chtěl slyšet a sám to dosti podrobně rozvedl. Evidentně mu na ekologii záleželo.
ad /9/ vlajky
Je tu k tomu jedno nebo dvě dosti obsáhlá vlákna - skoro vyčerpávající informace - stačí přečíst. Podotýkám, že se nejednalo o mezinárodní vlajkové kódy v plném rozsahu. Znalost žluté vlajky /Q/ale byla vyžadována.
Pepa
- designer
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1581
- Registrován: sob říj 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
chlazení u popálenin musí trvat celkem dlouho. Neměl by se přikládat ale led, protože ten tkáň ještě více poškodí (omrzliny). U 2.a3. stupně je oblečení (či jeho zbytky)lépe opatrně odstranit, i když se přitom odloupává kůže. Tu totiž nezachrání ani v nemocnici. A šaty na popálenině fungují jako akumulátor tepla a zhoršují už tak špatnou situaci. A intenzivně chladit. Při dlouhodobém chlazení lze snížit míru popálení o 0,5-1 stupeň. Mast na popáleniny ničemu neuškodí, pokud ji tedy máte s sebou.
Jardo, bezva, určo napiš, jak to probíhalo .... a nejen vlastní zkouška, ale vůbec i celej týden na moři, tedy ona praktická část ... průběh, postřehy, co je v Chorvatsku novýho, co překvapilo atd.
A koukal jsem na Tvoje stránky, sqjelý, mají příjemný vzhled a uspořádání, doufám, že
až se vrátíš z kurzu, přibudou i nějaký fotečky
A koukal jsem na Tvoje stránky, sqjelý, mají příjemný vzhled a uspořádání, doufám, že
až se vrátíš z kurzu, přibudou i nějaký fotečky
- mirinekk
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 646
- Registrován: čtv led 08, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kamenický Šenov
Ahoj Jardo, ten zítřejší odjezd ti závidím. Já se vrátil ze skoušek v sobotu a bylo to super, takže nervozné... být nemusíš Hned bych si to z tebou vyměnil. Já si musím ještě dva měsíce počkat
Jinak se zítra chystám podat také informace o pravbě a zkouškách tak pak uvidíme jak moc se jednotlivé firmy zabývající se kurzy liší. A propo..od koho jedeš?
Jinak se zítra chystám podat také informace o pravbě a zkouškách tak pak uvidíme jak moc se jednotlivé firmy zabývající se kurzy liší. A propo..od koho jedeš?
JardaF píše:Jedu od AZ Yachting. Zatim jsem s nimi abnsolvoval školení VMP a to bylo v pohodě. Vyplouváme z Biogradu,. Loď Elan 344. Posádka 6+kapitán.
Já jsem s AZ euro yachting absolvoval kurz vloni a musím říci, že jsme byli dobře připraveni nejen na zkoušky, ale i prakticky. Zkoušky byly dost podrobně čtení z námořní mapy, přednosti v jízdě, osvětlení lodí v noci. Paradoxní bylo, že při noční plavbě v šibenickém kanálu nás jen o vlásek minul rybářský kutr úplně potmě. Od té doby jsem již letos počtvrté v Chorvatsku a od 9.5. vyjíždíme z Biogradu na týden na Feeligu 36 a v červnu ze Splitu na Lagoonu. Objednával jsem zatím loď vždy od AZ a byl jsem vždy spokojen. Kromě moře, mají i na Orlíku lodě a na podzim si vždy uděláme víkendový
výlet na Zvíkov a zpět.
Přikládám pár čerstvých postřehů pro individuální adepty na zkoušky v Zadaru.
Kapitanát (Lučka kapetanija) je na adrese Istarska obala 8, Zadar. U okénka ve zvýšeném přízemí vás pošlou do kanceláře zaplatit 855,-kuna a dostanete přihlášku. Vlastní zkouška probíhá v pátek (a patrně i ve středu), od 13:00 v přízemním červeném domku kapitanátu cca 100m zpátky po nábřeží.
Já jsem přišel ve 13:00 a ve dvoře před „zkoušecím“ domečkem ve dvoře již čekala horda Poláků, Ukrajinci a 2 Němci. Další lidi včetně Čechů s kurzem postupně přicházeli později..Vevnitř byli průběžně 3-4 zkoušející a postupně odbavovali zájemce, každý měl vždy jednoho a papíry si jenom prohazovali k podpisu. Vlastní moje zkouška cca 5-10 minut, čekání hodinu. Celkem tam mohlo být kolem 35 lidí.
Zkoušející na mne nejdříve šel opatrně, když mi ukázal mapu a zeptal se „što je to“? Pak značky na mapě, bezpečná ihloubka, stanovit kurs, polohu, popis majáku, spelovat název ostrova, přednosti plachetnice, motoráky, světla rybářská loď, jedrilica nad 20m, co bych dělal v případě požáru na lodi. Na závěr „very good“ a s podepsanými papíry jsem šel zpátky do kanceláře a tam mi za půl hodiny vystavili průkaz.
Kapitanát (Lučka kapetanija) je na adrese Istarska obala 8, Zadar. U okénka ve zvýšeném přízemí vás pošlou do kanceláře zaplatit 855,-kuna a dostanete přihlášku. Vlastní zkouška probíhá v pátek (a patrně i ve středu), od 13:00 v přízemním červeném domku kapitanátu cca 100m zpátky po nábřeží.
Já jsem přišel ve 13:00 a ve dvoře před „zkoušecím“ domečkem ve dvoře již čekala horda Poláků, Ukrajinci a 2 Němci. Další lidi včetně Čechů s kurzem postupně přicházeli později..Vevnitř byli průběžně 3-4 zkoušející a postupně odbavovali zájemce, každý měl vždy jednoho a papíry si jenom prohazovali k podpisu. Vlastní moje zkouška cca 5-10 minut, čekání hodinu. Celkem tam mohlo být kolem 35 lidí.
Zkoušející na mne nejdříve šel opatrně, když mi ukázal mapu a zeptal se „što je to“? Pak značky na mapě, bezpečná ihloubka, stanovit kurs, polohu, popis majáku, spelovat název ostrova, přednosti plachetnice, motoráky, světla rybářská loď, jedrilica nad 20m, co bych dělal v případě požáru na lodi. Na závěr „very good“ a s podepsanými papíry jsem šel zpátky do kanceláře a tam mi za půl hodiny vystavili průkaz.
Skuska zaciatkom aprila 2009 v Sibeniku
Pripojim aj svoje skusenosti z nedavnej kapitanskej skusky v Sibeniku.
Mesiace mimo hlavnej sezony v Chorvatsku su celkom prijemne tym, ze tam nie je tolko ludi,to znamena nizsia premavka,
ziadne problemy s parkovanim, nizsie ceny. Bol som na kurze plachtenia v chorvatskej namornej akademii na Murteri,
dva vecery ma pripravoval jeden z instruktorov, z celeho kurzu som totiz papiere robil iba ja. Kedze som vacsinu veci
mal nastudovanych z domu, tak sme prebrali najma citanie z chorvatskych map, vetry na jadrane a ich charakteristiky,
COLREG, min. vzdialenosti od brehu pri plavbe a pod.
Skuska bola v utorok o 14:00, prihlasil som sa doobedu, zaplatil a 3 hodiny na poloprazdnej promenade opakoval povinne
signalizacne svetla pri tahani lodi, bagrovani a nasadnuti na dno
Kedze som dosiel rovno na zaciatok, v cakarni uz bolo asi 18 ludi, z toho 5 madarov, 8-10 cechov a slovakov z nejakej
prazskej skoly - nazov som si nezapamatal, jeden chorvat a ja. Prvych odbavili madarov, vsetci spravili, potom asi po minute
vyliali Chorvata - odchadzal zamraceny, tak to asi nespravil, potom islo niekolko adeptov z tej ceskej skoly. Kazdy bol
vnutri tak 5-7 minut, papiere dostavali vsetci. Akurat ma zaskocilo to, ze niektori podla vlastnych slov nevedeli
precitat ani charakteristiku majaka, ze sa s tym stretli po prvy krat. Netusim, co ich ten instruktor potom ucil...
Potom zavolali mna, a dali asi 7-8 otazok.
1. Precitat poziciu na mape
2. Urcit vzdialenost
3. Urcit, pod akym kurzom sa plavi ich drevena lod (270st.)
4. Co znamena na mape znacka potrubia a ako su znacene kabely
5. Co sa pri kabeloch a potrubiach nesmie
6. Ako sa dve oproti sebe iduce motoraky vyhybaju
7. Kolko metrov od brehu sa nesmie ist s glizerom
Kedze som im na kazdu z tychto dost lahkych otazok ihned odpovedal v prizvukom dobrej (a snad aj gramaticky spravnej
chorvatcine (na rozdiel od tych madarov a aj niektorych slovakov/cechov co isli predomnou,
s ktorymi mali dost znacne komunikacne problemy), hlavny komisar mi asi po minute a pol dal papier,
ze dojdi si zajtra po preukaz.
Takze par tyzdnov pripravy / 1 minuta skusania bol ozaj nepomer, avsak neucil som sa to samozrejme na skusku,
ale pre to, aby som sa mohol bezpecne plavit...
jaro
Mesiace mimo hlavnej sezony v Chorvatsku su celkom prijemne tym, ze tam nie je tolko ludi,to znamena nizsia premavka,
ziadne problemy s parkovanim, nizsie ceny. Bol som na kurze plachtenia v chorvatskej namornej akademii na Murteri,
dva vecery ma pripravoval jeden z instruktorov, z celeho kurzu som totiz papiere robil iba ja. Kedze som vacsinu veci
mal nastudovanych z domu, tak sme prebrali najma citanie z chorvatskych map, vetry na jadrane a ich charakteristiky,
COLREG, min. vzdialenosti od brehu pri plavbe a pod.
Skuska bola v utorok o 14:00, prihlasil som sa doobedu, zaplatil a 3 hodiny na poloprazdnej promenade opakoval povinne
signalizacne svetla pri tahani lodi, bagrovani a nasadnuti na dno
Kedze som dosiel rovno na zaciatok, v cakarni uz bolo asi 18 ludi, z toho 5 madarov, 8-10 cechov a slovakov z nejakej
prazskej skoly - nazov som si nezapamatal, jeden chorvat a ja. Prvych odbavili madarov, vsetci spravili, potom asi po minute
vyliali Chorvata - odchadzal zamraceny, tak to asi nespravil, potom islo niekolko adeptov z tej ceskej skoly. Kazdy bol
vnutri tak 5-7 minut, papiere dostavali vsetci. Akurat ma zaskocilo to, ze niektori podla vlastnych slov nevedeli
precitat ani charakteristiku majaka, ze sa s tym stretli po prvy krat. Netusim, co ich ten instruktor potom ucil...
Potom zavolali mna, a dali asi 7-8 otazok.
1. Precitat poziciu na mape
2. Urcit vzdialenost
3. Urcit, pod akym kurzom sa plavi ich drevena lod (270st.)
4. Co znamena na mape znacka potrubia a ako su znacene kabely
5. Co sa pri kabeloch a potrubiach nesmie
6. Ako sa dve oproti sebe iduce motoraky vyhybaju
7. Kolko metrov od brehu sa nesmie ist s glizerom
Kedze som im na kazdu z tychto dost lahkych otazok ihned odpovedal v prizvukom dobrej (a snad aj gramaticky spravnej
chorvatcine (na rozdiel od tych madarov a aj niektorych slovakov/cechov co isli predomnou,
s ktorymi mali dost znacne komunikacne problemy), hlavny komisar mi asi po minute a pol dal papier,
ze dojdi si zajtra po preukaz.
Takze par tyzdnov pripravy / 1 minuta skusania bol ozaj nepomer, avsak neucil som sa to samozrejme na skusku,
ale pre to, aby som sa mohol bezpecne plavit...
jaro
- JardaF
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1379
- Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem zpátky a s průkazem! Hurá! Já i moje polovička Hurá! Kurz byl bezvadnej, podrobnosti ještě napíšu. Teď jen stručně obsah zkoušek v Zadaru.
Zkoušeli tři zkoušející, začalo se v pátek už ve dvanáct. Čekajících adeptů bylo tak 25. Češi a Poláci hlavně. Ptali se mě:
Určení hloubky mělčiny na mapě, určení polohy lodi, určení vzdalenosti na mapě, spelování jmen ostrovů, rozeznávání lodí podle světel, přednosti podle colregu, volání mayday (požár na lodi), volání securite, vysvětlení značek na mapě, druhy dna pro kotvení dle mapy, určení kursu lodi, dokumenty k charterové plachetnici při půjčování, druhy větrů a hledání vhodného kotviště pro různé druhy větrů, jak nakládat s odpadky na lodi, co udělat s motorem při tankování u čerpací stanice.
To je tak zhruba vše, ostatních se ptali totéž jen v různých obdobách. Všichni jsme udělali, průkaz byl vystavený za půl hodiny. Kapitán nám ho v konobě hned za kapitanátem obřadně každému zkropil mořskou vodou a pasoval nás na kapitány. To byl od něj moc pěkný ceremoniál. Ale jak jsem slíbil, detaily o kurzu ještě napíšu.
Zkoušeli tři zkoušející, začalo se v pátek už ve dvanáct. Čekajících adeptů bylo tak 25. Češi a Poláci hlavně. Ptali se mě:
Určení hloubky mělčiny na mapě, určení polohy lodi, určení vzdalenosti na mapě, spelování jmen ostrovů, rozeznávání lodí podle světel, přednosti podle colregu, volání mayday (požár na lodi), volání securite, vysvětlení značek na mapě, druhy dna pro kotvení dle mapy, určení kursu lodi, dokumenty k charterové plachetnici při půjčování, druhy větrů a hledání vhodného kotviště pro různé druhy větrů, jak nakládat s odpadky na lodi, co udělat s motorem při tankování u čerpací stanice.
To je tak zhruba vše, ostatních se ptali totéž jen v různých obdobách. Všichni jsme udělali, průkaz byl vystavený za půl hodiny. Kapitán nám ho v konobě hned za kapitanátem obřadně každému zkropil mořskou vodou a pasoval nás na kapitány. To byl od něj moc pěkný ceremoniál. Ale jak jsem slíbil, detaily o kurzu ještě napíšu.
Teď jsem se vrátil z dalšího kurzu v Šibeniku. Dle psaného i mluveného slova to asi bude místo, kde jsou zkoušky nejlehčí. Českých společností, které zde připravují na zkoušky je hodně.
Asi trochu přitvrdili a úplné diletanty nepouští. Podle mé posádky trochu pozměnili zkoušení předností. Oproti loňsku mají místo dvou lodiček už čtyři najednou. Jako u řidičáku křižovatky. Dále co vím. neslo se v pátek marínou, že nějací čtyři námořníci neudělali a museli v pátek do Zadaru, kde už uspěli. Moji kluci prošli bez ztráty kytičky, kvitovali že jsem je na všechny otázky přesně připravil. Pouze jeden se zaškobrtnul u dračí smyčky, což zkoušející blahovolně přešel. Průměr na jedince, pokud slušně odpovídá, je 5 min. Trochu překvapili když nechtěli vzdálenost na mapě, ale přímo předali rozevřené odpichovátko. Jo, a to co vloni vyzkoušeli na mě, teď praktikují běžně. Pozici kterou chtějí určit je přímo v průsečíku rovnoběžky a poledníku.
Tímto ještě zdravím přítele Windwarda, se kterým jsem měl jen čas potřepat tlapou před vyplutím a pak už nic. Vůbec jsem nestíhal, bylo to trochu uspěchané.
Asi trochu přitvrdili a úplné diletanty nepouští. Podle mé posádky trochu pozměnili zkoušení předností. Oproti loňsku mají místo dvou lodiček už čtyři najednou. Jako u řidičáku křižovatky. Dále co vím. neslo se v pátek marínou, že nějací čtyři námořníci neudělali a museli v pátek do Zadaru, kde už uspěli. Moji kluci prošli bez ztráty kytičky, kvitovali že jsem je na všechny otázky přesně připravil. Pouze jeden se zaškobrtnul u dračí smyčky, což zkoušející blahovolně přešel. Průměr na jedince, pokud slušně odpovídá, je 5 min. Trochu překvapili když nechtěli vzdálenost na mapě, ale přímo předali rozevřené odpichovátko. Jo, a to co vloni vyzkoušeli na mě, teď praktikují běžně. Pozici kterou chtějí určit je přímo v průsečíku rovnoběžky a poledníku.
Tímto ještě zdravím přítele Windwarda, se kterým jsem měl jen čas potřepat tlapou před vyplutím a pak už nic. Vůbec jsem nestíhal, bylo to trochu uspěchané.
Chorvatské doklady
Ahoj, chtěl bych poprosit budoucí kapitány kteří jdou na zkoušky aby se pokud je to možné slušně oblékli. Bermudy a pantofle jsou určitě vhodné na palubě, ale u zkoušky kdy zkoušející jsou v uniformách je to skoro nevhodné. Zkoušejícím se stačí projít po molu a hned si udělají obrázek kdo to přijel. Myslím naházená lana v kokpitu a podobné lahůdky, i na přistávací manévr je vidět z okna Šibenického Kapitanátu. Namotané muringy na vrtruli taky nesvědčí o ničem dobrém.Všem přeji dobrý vítr a Neptunovu přízerň.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host