System samoprehazovaciho ovladani kosatky

Že plachty jsou hlavním motorem jachty je známá věc. Vše kolem plachet a lan....

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř čer 06, 2007 8:06 pm

Ahoj Wlady,
Buď jsem se strašně neobratně vyjádřil, nebo špatně čteš.
Nikdy jsem nikde netvrdil že se plachta při rovné kolejnici nebude vyplošťovat.
Ba právě naopak. Psal jsem že trim je v pytli.
Já ale neřeším ani ten jeden konkrétní případ (samo-domo, chybně provedené?) ale
systém jako takový.

Pokud by vozík držel na kolejnici jak-koli sám od sebe. Tak by se nic nemohlo samo přehazovat.
Totéž platí u kolejnice podélné.
Nic se nedá posouvat a zároveň fixovat jedním lanem.
Pokud tedy nemáš na mysli nekonečnou smyčku.
Pokud by se to dalo tahat jen dopředu (nevím proč), to by nastal pěkný chaos při změně z kurzu proti větru, na po větru (zaďák).
Ten vozík by i s genou musel ujet dopředu až na konec kolejnice.
Zpět už by to bylo horší.
Muselo by se to přestavit ručně, což je hloupé.
Ten vozík musí být plně nastavitelný z kokpitu, tam i zpět. Jinak by neměl význam.
alffa
P.S.
Proč by jsi měl mlčet?
Něčeho se můžeme dobrat, jen když zkřížíme názory. :wink:
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř čer 06, 2007 9:01 pm

Samopřehazovací kosatka je určitě dobrá věc pro rekreační ježdění hlavně na našich vodách, protože vítr se třeba na Slapech pořád točí . Není vůbec nic divného, když loď u levého břehu jede a má vítr z pravé strany, u protějšího břehu má loď vítr opačný a mezi nimy uprostřed frčí jedna loď na zaďák. Během pár minut se vše otočí. Když pak máš kosatnici nebo ještě lépe kozatnici a pořád musí tahat otěž místo toho aby se vyvalila na sluníčko za chvilku jí to přestane bavit. Já mám bohužel na lodi bejbyvant tak tahám kosatku ještě kolem něj a samopřehazovací nepřipadá v úvahu. Pokud fouká pěkně vítr jí přefoukne ale pokud je slabší je to pakárna. Mám proto jednu kosatku typu kapesníček, která přebíhá i ve slabším větru.
Velmi pěkně měl samopřehazovací kosatku udělanou na plachetnici Skalár pan Radek Skála . Byl to polský Atol v měřítku asi 1,1 nebo 1,2 prostě 6,5 metru a kotvil na Cholíně za mostem. Jezdil s ní i při regatách a pojel všechny Atoly s klasikou. Bohužel byl to již starší pán a už jsem ho na vodě neviděl tak 2 roky. Pamatuji se že ji měl s ráhnem, ale bohužel víc detailů nevím.
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to alffa

Příspěvekod Wlady » čtv čer 07, 2007 3:35 am

Ahoj.
Já vím, že jsi nic takového netvrdil. Proto jsem to také uváděl až v jiném odstavci svého komentáře. Chtěj jsem jen říct to, že při správném provedení toho samoréčka (např. takovém jehož schémátka jsi sem laskavě pro názornost vložil), se při přehození trim plachty nemění, zatímco u toho hlavolamu co nám Dodo poslal by se měnil, nic víc.
K tomu podivnému posouvání otěžového vozíku geny, který jsem popisoval. Taky naprosto nechápu, jaký to mělo smysl, protože lanový posuv byl opravdu jen jedím, normálním, nikoli nekonečným, lanem a opravdu jen dopředu. Jediné chabé vysvětlení, které mě napadá je to, že dopředu většinou posouváš při refování = zhoršování podmínek pro plavbu = ušetřená v tomto případě méně bezpečná cesta k vozíku pro manuální přehození. No a zpátky většinou posouváš při zlepšení podmínek pro plavbu = dojdeš si to už posunout ručně. Ale je to hodně přitažené za vlasy, protože dodělání na klasický posuv tam i zpět už byla hračka. Já to sem vlastně psal jednak jako určitou perličku s čím vším, a jen velmi sporně funkčním, se člověk na různých lodích může potkat. Čímž jsem vlastně chtěl říci, že to co tady komentujeme je možná podobná "nepovedenina" a my si tady nad tím lámeme hlavu. No, a když jsem to psal, tak mě napadlo, že kdyby ten vozík opravdu držel "sám od sebe" (velmi o tom pochybuju, protože ty boční síly budou podstatně větší a asi by to, na rozdíl od mnou popisovaného vozíku geny, bylo jen stěží možné), tak by to vlastně byl geniální systém pro kompletní ovládání kosatky jednou otěží. Že by to v tom případě nebylo samoré je mi jasné, proto jsem to taky nazval kacířskou myšlenkou.
Wlady
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » čtv čer 07, 2007 7:26 am

Ahoj Wlady,
vidíš to použití jednosměrného vozíku jen při zhoršeném počasí mě nenapadlo.
No stejně by mě trochu vadila ta fixace v dané poloze.
No trochu, ……… hodně. Rozhodně bych tam instaloval i ten druhý špagát.
Máš ale pravdu, lámat si s tím hlavu nebudem.
Jen mě v té souvislosti napadlo proč mají sólo jezdci, na palubě tolik špagátů. :lol:

..................... Obrázek

Jó, ty obrázky sem dal všechny Dodo. Já je jenom zviditelnil. :wink:
alffa

Tak ještě edit:

To all,
Přidávám ještě obrázek otěžové kladky na nstavovacím vozíku.

............. Obrázek

Je mě jasné že staří šedivý vlci to znají. :D
Dávám to sem pro začínající jachtaře, aby věděli o čem se tu bavíme.
Pozor, nezaměňovat se samopřehazovací.
Toto je kladka na podélné kolejnici. (kosatka gena).
alffa
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

lodě

Příspěvekod MARIS » čtv čer 07, 2007 11:07 am

správně "otěžový průvlak"
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Re: lodě

Příspěvekod alffa » čtv čer 07, 2007 11:46 am

MARIS píše:správně "otěžový průvlak"

...................... Souhlasím.

Citoval jsem z knihy:

Saling A Practical Handbook.
Přeložili a odborně lektorovali
Marek Pavlovský a Barbora Soukupová.
Jazyková spolupráce PhDr.Jitka Kendíková.
Redakce českého vydání: Nina Holubovská, Kateřina Kateřina Krištůfková,
Jana Lounová.
Autor: Jeremy Evans

Případné plačky, adresujte prosím tam. :lol:
alffa
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » čtv čer 07, 2007 12:01 pm

tak kdyz alffa souhlasi, tak ja nee 8): ja tomu rikam otezovy jezdec (kosatky a nebo hlavasky) 8) nekamenovat!! :D
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1706
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » čtv čer 07, 2007 1:14 pm

jerryx píše:...
ficcus píše:Mluvím o stejném principu, jako u boční kolejnice a vozíku otěže geny. Proti větru posunout hodně dopředu/po větru posunout hodně dozadu.

?? kde jsi na to prisel, ze proti vetru/po vetru ? tim ovlivbujes twist (otevrenost zadniho liku) kosatky, tzn. ze to zalezi hlavne na sile vetru


jo, to jsem napsal blbost :roll:
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

lodě

Příspěvekod MARIS » čtv čer 07, 2007 7:24 pm

Je pravda,že každý si může příslušenství lodě nazývat jak chce,pak se ale nesmí divit,že mu třeba jiní nerozumí.Je to už hodně dávno,co MUDr Slávek Bajgar psal v jachtu o používání správné terminologie v jachtingu.Bohužel od té doby se stav ještě hodně zhoršil,a když někdy slyším různé zkomolené výrazy tak je mi z toho zle.Správné používání jachtařské terminologie vždy patřilo k "dobré námořnické praxi",stejně jako třeba námořní etiketa a pod.Ale to se už dnes asi nenosí.Je to vidět třeba na vracejících se podnapilých posádkách v noci na loď,kdy bezohledně ruší ostatní posádky.A bohužel je dost takových i českých posádek.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7494
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv čer 07, 2007 7:51 pm

Nechcem okolo toho mudrovať, ale ak je tam prúvlak, tak je to otežový
prúvlak, ale keď je tam kladka namiesto prúvlaku, tak by to mohla byť aj oťažová kladka. :) Aj ten jazdec sa požíva často. Horšie sa mi zdá, keď niekto namiesto bejbystág napíše bejbyvant. Ale z textu sme pochopili o čom je reč.
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » čtv čer 07, 2007 8:41 pm

ja si teda taky prihodim polinko....tohleto vecne dohadovani ohledne ceskych vyrazu v jachtingu mi tak trosku pripominaji snahy ceskych obrozencu v 18 stoleti.bohuzel more tady nemame a ruzne zkomoleniny z nemciny,polstiny,rustiny,ted uz i z chorvatstiny a samozrejme z anglictiny jsou vicemene stejne"kvality".jeste tak pri okruhovem jachtingu na ceskych rybnicich snad maji ceske vyrazy nejaky smysl,ale jinak bych preferoval pouzivat nezkomolene anglicke vyrazy.tyto totiz muzu pouzit vsude na svete a vzdy najdu nekoho kdo vi o co jde.
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

lodě

Příspěvekod MARIS » čtv čer 07, 2007 9:22 pm

Samozřejmě jak napsal Denis,mohu tam mít průvlak nebo kladku a podle toho tomu říkat,a protože ve většině případů jsou posuvné,tak to může být i jezdec,ale o to právě jde,snažit se používat termín správný."Otěžový průvlak"používá ve Velké knize o jachtingu Mike Darton,nebo třeba exprezident ČANY Josef Winter v seriálu o trimování plachet.Co se týká angličtiny,mohou být zase rozdíly mezi anglickými a americkými názvy.A babo raď. :(
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7494
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv čer 07, 2007 10:58 pm

Jednotná terminológia nie je zavádzaná prioritne skrz nás jachtárov, ale skrz štátne technické normy. Tie nemôžu byť písané Slovensko /Česko/-
Anglicky, ale sú vždy písane v úradnom jazyku v jeho spisovnej forme.
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Re: lodě

Příspěvekod jerryx » čtv čer 07, 2007 11:54 pm

MARIS píše:Samozřejmě jak napsal Denis,mohu tam mít průvlak nebo kladku a podle toho tomu říkat,a protože ve většině případů jsou posuvné,tak to může být i jezdec,ale o to právě jde,snažit se používat termín správný."Otěžový průvlak"používá ve Velké knize o jachtingu Mike Darton,nebo třeba exprezident ČANY Josef Winter v seriálu o trimování plachet.Co se týká angličtiny,mohou být zase rozdíly mezi anglickými a americkými názvy.A babo raď. :(

tohle dohadovani je sice trochu o nicem, ale kdyz chces pouzivat spravny termin, tak by si z toho mel poznat co to je. etika o mluve je sice pekna vec, ale v podstate ani neexistuje, plno spatnych vyrazu vznikne uz pri prekladu. ale kazdopadne pod pojmem pruvlak si predstavuju neco jineho a to na te fotce neni :-( rozhodne pro mne kazdy z tech tri terminu pruvlak, kladka a jezdec znamena zcela jinou vec :-(
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to all

Příspěvekod Wlady » pát čer 08, 2007 12:33 am

Ahoj.
Naprosto souhlasím s jerryxem, včetně toho, že tahle diskuse je poněkud okrajová. Nicméně jachtařská terminologie pochází povětšině z dob "dřevních", proto taky ten "nesmysl"" s tím vyobrazeným "pojízdným průvlakem". Osobně si myslím, že by i jachtařská terminologie (stejně jako všechny ostatní odborné terminologie) měla tvořit otevřený systém a reflektovat změny a vývoj jachtingu...A když už filosofuju, tak jakákoli terminologie, stejně jako zákony, morálka atd.... je jen vůle většiny příslušníků té které komunity povýšená na normu. Takže nechápu, proč se zybynehty držet zastaralých výrazů (podotýkám, že osobně jsem fyzicky už bohužel velmi zastaralej, takže to ode mne rozhodně není žádná pubertální revoluce!). A proč se tedy trošku nepřičinit o všeobecně srozumitelnou a logicky odůvodněnou změnu toho úzusu? Jsem naprosto přesvědčen, že když sem někdo z těch počítačově šikovnějších dá tři obrázky příslušenství, které jerryx ve svém příspěvku vyjmenoval, tak se nás naprostá většina v jejich pojmenování shodne. Možná by to za pokus i stálo...
Wlady
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » pát čer 08, 2007 7:37 am

To se omlouvám jesli se někomu nelíbí bejbyvant, asi by to měl být bejbystěh. Tak se to většinou uvádí v české literatuře přední je stěh a boční jsou upínačky. V knize Průvodce světem jachtingu autor Steve Sleight( je i s obrázky) používají při popisu takeláže totéž, ale u podsálingových "upínaček" používají označení stěh, v závorce mají uvedeno (vant), respektive přesně spodní podsálingový stěh(vant). Toto označení mají jak pro boční tak pro přední . Proto jsem napsal bejbyvant. Důležité je, že všichni pochopili.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pát čer 08, 2007 1:37 pm

To ficcus,
Zas taková blbost to není.
Angličané tomu říkají… traveler car
Němci zase: Wagen.
Nevím proč by tomu češi nemohli říkat vozík.

MARIS má také pravdu.
Z historického hlediska se asi opravdu jednalo o jednoduchý průvlak.
Pak se k tomu přivázala kladka. Poté se to celé dalo na kolejnici aby se dala měnit poloha
A už tu máme jezdce.
Po přidání dalších kladek, kuliček či válečků a pár špagátů zde máme najednou traveler car,
neboli vozík.

Co se týká námořnické etiky:
na návratech opilé posádky na loď v brzkých raních hodinách, nevidím nic nehistorického.
Spíš naopak. Stačí si o tom něco přečíst.
Těžko tedy moli někoho rušit. Posádky okolních lodí buďto pracovali nebo chrápali po té samé opici.
Případně se ještě nevrátili z hospody.
Je ale asi pravda že tehdy nebyli plné přístavy nevrlých důchodců. :lol:
Nic ve zlém MARIS, také jsem důchodce. Když bych chtěl klid, kotvil bych někde stranou.
V přístavu jdu do hospody, klid se dostaví sám. :wink:
Doufám že někoho nenapadne, že přístavní molo je veřejné prostranství a že tam nezakáže kouřit. :!:
To by pro mě byli všechny přístavy TABU.

To Wlady,
Mám podobný názor jako ty.
Přidávám tedy pár obrázků + to co si pod tím představuji.

Tak se ostatní můžou vyjádřit jak by to pojmenovali oni.

1) Průvlek ? ...... Obrázek
2) jezdec ? ObrázekObrázek
3) vozík ? .. ObrázekObrázek

To all,
Tak nevím jestli by se na tu terminologii neměl udělat spešl topic.
Ono toho bude asi víc.
Co vy na to? Uvážíte-li že ano, tak no probléma. Udělám to. :wink: .
alffa
Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod MARIS » pát čer 08, 2007 4:05 pm

To Alffa:Všechno O.K.,jen sjedním nesouhlasím.Přístavy plné nevrlých důchodců.Dříve to bylo přesně opačně:jednak ti,co dělali nám.jachting ještě důchodci nebyli,a mladých bylo také méně,protože na to neměli.A další regulací byly problémy s vycestováním.A koupit si třeba pivo v hospodě,to se sakramentsky rozmýšlelo.Až změna systému otevřela hranice a možnosti prakticky pro každého.A taky přiznám,že s přibývajícím věkem se trochu nevrlým stává každý.Nebo ty ne? :lol:
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

to alffa

Příspěvekod Wlady » pát čer 08, 2007 5:55 pm

Ahoj.
Díky,souhlas. Možná jsi mohl na druhé místo fouknout "normální" kladku aby, byl vidět ten rozdíl a rovnou přidat nějakej návrh definice. Např. JEZDEC = pojízdná jednoduchá kladka, VOZÍK = pojízdnej systém kladek....nebo tak něco. No, když jsem psal ten předchozí příspěvek, tak jsem samo myslel na tebe :wink: . Ale když už jsi mě s těmi obrázky laskavě vyslyšel, napadlo mě, zda by opravdu nestálo za to, založit novej topic, hodit tam obrázek celý lodě i s veškerým lanovím + pár detailů různého příslušenství a popsat to, včetně běžného jachetního slangu. Pro úplné začátečníky by to možná nebylo nezajímavý. Těžko bude někdo z nás volat na eléva "... nepovoluj to výložníkové lano!...", a ráhno na hlavě bolí...vlastní zkušenost :( . Nebo to můžeme pojmout jako plebiscit v rámci jachetněterminologického purismu.

A nestraš s tím kouřením :!: Málo na tom, že mě po revoluci bejvalý Dederóni vyhnali z kempů na moře (budiž jim za to dík :!: :!: :!: ), protože to už nevím, kam bychom se my závisláci vrtli. Já sice raději opuštěné zátoky, ale občas jeden do města k molu taky musí...
Wlady
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pát čer 08, 2007 8:32 pm

Ahoj MARIS,
Trochu jsem se obával že tnu do živého. Nebylo to ale mířeno na tebe, ani žádného jiného, konkrétního důchodce.
Předeslal jsem že sám jsem také důchodce a jistě budu nevrlejší než ve dvaceti.
Chtěl jsem tím ale hlavně říci, že nás naše nevrlost nesmí ovládnout.
Lidi se prostě jedou o dovolené bavit. Je fuk jestli staří nebo mladí. S tím se prostě musí počítat.
Také jsem neměl na mysli dobu bolševického temna. Spíš dobu daleko před tím.
To je ale fuk. Alespoň teď můžeš reagovat na věčné žehraly. Jak se mají dnes špatně.
Klidně můžeš říct: týden jsem se ve Splitu nevyspal, jak ti vožralý češi, courali celé noci z hospod. :lol:

To Wlady,
plebiscit v rámci jachetněterminologického purismu beru. Krásný výraz. :lol:
No bude to nejdříve v pondělí.
Všichni už jsou v Mexiku, tak já taky jdu, si zajachtiti na Orlík.

Jinak co se týká těch různých hejblat na loď, oni se ty historické obrázky blbě shánějí.
Ale tu loď sem (teda do nového topicu) určitě dám. Dobrý nápad. :wink:
Zdravím, alffa
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7494
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 151
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob čer 09, 2007 9:22 pm

Bobeši, nie že by sa mi termín bejbyvant nelíbil, ale je to technický nezmysel. Spávne slengovo je bejbystág, alebo bejbysteh. Tie laná čo držia sťažeň a idú do boku sú úpony /po Slovensky/, alebo vanty a laná čo idú dopredu a dozadu sú stehy, alebo stág, teda prednému sa hovorí aj forstág a tomu pomocnému bejbystág. Či sa to tak volá aj pri kutrovom oplachtení neviem.
K tým názvom a samostatnému topicu, Libor sa tu už rok, /alebo dva?/ snaží robiť encyklopédiu s názvoslovím.
Uživatelský avatar
DonEmilio
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 411
Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvekod DonEmilio » pát črc 06, 2007 10:54 pm

No slává, Páni. Jinde jsem vložil na tomto fóru dotaz, jestli někdo neví, jak funguje "samorečkovací gena" a ono je to tady. Asi se nikdo nevtípil, že je to od "RE" - přehození, točení atd. Dočkal jsem se jen ironie. Ale i to je škola. Tady je odpovědí poměrně dost. Zdárek. ;)
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » pát črc 06, 2007 11:35 pm

DonEmilio píše:No slává, Páni. Jinde jsem vložil na tomto fóru dotaz, jestli někdo neví, jak funguje "samorečkovací gena" a ono je to tady. Asi se nikdo nevtípil, že je to od "RE" - přehození, točení atd. Dočkal jsem se jen ironie. Ale i to je škola. Tady je odpovědí poměrně dost. Zdárek. ;)


:admin: ja teda nevim co jasas - ze by z hlouposti ? kdyby sis vzal k srdci radu cislo 2 ve tvem dotazu, tak uz to vis davno ;-)

jinak si nemyslim, ze se toho nikdo nedovtipil, naopak si myslim, ze to vi vsichni co znaji recko :P

BTW nikdo ti ani nemohl odpovedet - tvoje tema bylo uzamceno z duvodu bodu 3

BTW podruhe : ptal si se jak funguje mechanismus a ne co to je :P
Uživatelský avatar
RadekS
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 10, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Nové Veselí

Re: to alffa

Příspěvekod RadekS » čtv črc 12, 2007 10:43 am

Wlady píše:K tomu podivnému posouvání otěžového vozíku geny, který jsem popisoval. Taky naprosto nechápu, jaký to mělo smysl, protože lanový posuv byl opravdu jen jedím, normálním, nikoli nekonečným, lanem a opravdu jen dopředu. Jediné chabé vysvětlení, které mě napadá je to, že dopředu většinou posouváš při refování = zhoršování podmínek pro plavbu = ušetřená v tomto případě méně bezpečná cesta k vozíku pro manuální přehození. No a zpátky většinou posouváš při zlepšení podmínek pro plavbu = dojdeš si to už posunout ručně. Wlady


Myslím, že autor tohohle systému spoléhal na přirozenou snahu "otěžového vozíku kosatky" ke klouzání směrem k zádi vlivem rozkladu sil. Bohužel to v silném větru nemaká moc spolehlivě (velké tření na kolejničce)
Co se týká toho samoréčka, já bych to uděl tak, aby koncová poloha na kolejnici odpovídala maximálnímu stoupání na vítr a u méně ostrých kurzů prostě povolím otěž. Samozřejmě nemohu ladit twist pokud nepoužiju verzi s ráhnem kosatky a dvěmi lany. Systém na fotce od Doda mi přijde stejný jako od Alffa obr2.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Re: to alffa

Příspěvekod alffa » čtv črc 12, 2007 2:54 pm

RadekS píše: Systém na fotce od Doda mi přijde stejný jako od Alffa obr2.


Máš vynikající postřeh.
Je to skutečně stejný systém. Dokonce i stejný zdroj obrázku.
Jen jsem si dovol přidat popis. ;)
alffa

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů